De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.545 views

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Op m'n werk is het idee ontstaan om iets te gaan doen met producten die draaien op SAP NetWeaver, waarbij de wens is ontstaan om iets te gaan doen met geautomatiseerd user provisioning. Leuk en aardig, maar over hoe je dat doet is bijzonder weinig informatie/API-documentatie te vinden op het internet...

We are shaping the future

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

HawVer schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:09:
Iemand al een testrun gemaakt met http://www.macaw.co/? Ik ben wel benieuwd of het wat is. Het algoritme dat je ontwerp omzet in html code is in ieder geval innovatief.
Zo ver ik weet is er nog geen (open) beta van, dus valt er nog niks te testen. Alleen de video.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mogguh :(

* Firesphere heeft koffie nodig.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:57
Firesphere schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:31:
Mogguh :(

* Firesphere heeft koffie nodig.
* Ealanrian smijt koffie richting Firesphere.

Hoe bevalt de sleeve?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:33:
[...]

* Ealanrian smijt koffie richting Firesphere.

Hoe bevalt de sleeve?
Sleeve is chill :)
Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:38:
Mogguh!

Vanmiddag weer een sollicitatiegesprek (1e), spannend!
Succes!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
HawVer schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:09:
Iemand al een testrun gemaakt met http://www.macaw.co/? Ik ben wel benieuwd of het wat is. Het algoritme dat je ontwerp omzet in html code is in ieder geval innovatief.
Zo te zien hebben die gasten in een half jaar - jaar geen nieuwe dingen gereleased. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel wordt. Hun voorbeeld site met generated html/css is ook nog steeds van het niveau "minder boeiend dan een blog".

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
* PdeBie writes 912 lines of code and calls 'Find code issues'

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yomzk4p.jpg

I O+ Resharper!

:D _/-\o_

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:57:
* PdeBie writes 912 lines of code and calls 'Find code issues'

[afbeelding]

I O+ Resharper!

:D _/-\o_
Niet stiekem alle issues uitvinken he ;)
RobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:36:
[...]

Leuk voor een webshopje ofzo, maar als je duizenden postcode-queries per minuut verwerkt heb ik liever een "lokaal DB'tje" ;)
Voor dat soort acties loont het inderdaad om gewoon een commerciële oplossing aan te schaffen. Kost je wel wat geld maar dan heb je ook wat :)

Vannacht hier op kantoor een stop gesprongen.... :/ Collega kwam binnen in een donker en koud kantoor, bleek een stop vannacht te zijn geklapt :X Mijn server vindt dat absoluut niet tof, nu moet mijn software RAID weer lekker rebuilden en besluiten al mijn VM's tegelijk hun updates te installeren en zo de hyper-v host plat te trekken.... :'( It's one of those days...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• PdeBie
haha nee hoor. ;)

Maar hier: speciaal voor jou!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een stack overflow ;(. Dat wordt debuggen en m'n code herschrijven.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:02:
Vannacht hier op kantoor een stop gesprongen.... :/ Collega kwam binnen in een donker en koud kantoor, bleek een stop vannacht te zijn geklapt :X Mijn server vindt dat absoluut niet tof, nu moet mijn software RAID weer lekker rebuilden en besluiten al mijn VM's tegelijk hun updates te installeren en zo de hyper-v host plat te trekken.... :'( It's one of those days...
De koffiemachine gaat zeker overuren draaien nu? ;)

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
[...]

Niet stiekem alle issues uitvinken he ;)

[...]

Voor dat soort acties loont het inderdaad om gewoon een commerciële oplossing aan te schaffen. Kost je wel wat geld maar dan heb je ook wat :)

Sterkte.... Heb je geen UPS die de boel netjes afsluit als de stroom uitvalt? :(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Douweegbertje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:19:
[...]

Wat is uiteindelijk je doel dan? Wij hebben bijvoorbeeld gewoon een koppeling naar een 3e partij. Was volgens mij niet al te duur.
Voorop: postcode.nl is (naar mijn idee) ook niet "duur"; €982 per jaar ofwel €81,83 p/m voor dergelijke "zuivere en up-to-date" data vind ik niet veel. Komt bij dat de data goed in elkaar zit en makkelijk te importeren is, mutaties maandelijks (en volgens mij zelfs dagelijks als je wil) aangeleverd worden. Maar ik zit hier niet om reclame voor ze te maken :P Ik snap ook wel dat als je "een webshopje voor d'r bij" hebt 't duur (en onzinnig) is om zo'n abo af te sluiten :)

Wat wij (o.a.) met die data doen is "normaliseren" van adressen (van "auto-complete/suggest" invoerformuliertjes tot "opschoon processen"), aanleveren in genormaliseerde vorm aan derden etc. etc.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Kips schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:09:
[...]

Sterkte.... Heb je geen UPS die de boel netjes afsluit als de stroom uitvalt? :(
Nope, pas 2 gekocht uit een executieverkoop, maar daar stonden de accu's bol van... Vraag mij ook af of ik met een UPS netjes mijn VM's plat kan leggen. Vind ze alleen zo duur :/ (hoewel productiviteitsverlies is nu best hoog en dus duur).

Het lijkt erop dat de server gisteren kort na ons vertrek (18:00 vertrokken we en om 18:20 schijnt de boel geklapt te zijn) is omgevallen.
Ryur schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:07:
[...]

De koffiemachine gaat zeker overuren draaien nu? ;)
:Y Yeps, gelukkig heeft die geen last van opstart problemen :9

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 20:37
RobIII schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:14:
[...]

Voorop: postcode.nl is (naar mijn idee) ook niet "duur"; €982 per jaar ofwel €81,83 p/m voor dergelijke "zuivere en up-to-date" data vind ik niet veel. Komt bij dat de data goed in elkaar zit en makkelijk te importeren is, mutaties maandelijks (en volgens mij zelfs dagelijks als je wil) aangeleverd worden. Maar ik zit hier niet om reclame voor ze te maken :P Ik snap ook wel dat als je "een webshopje voor d'r bij" hebt 't duur (en onzinnig) is om zo'n abo af te sluiten :)

Wat wij (o.a.) met die data doen is "normaliseren" van adressen (van "auto-complete/suggest" invoerformuliertjes tot "opschoon processen"), aanleveren in genormaliseerde vorm aan derden etc. etc.
Voor een webshopje oid is dit misschien een leuke oplossing: http://www.postcodeapi.nu/

Edit: Oh wacht, postcode.nl API is gewoon gratis: https://api.postcode.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Intru op 29-01-2014 10:30 ]

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Wat is LinqPad toch een bazenprogramma, en waarom heb ik deze nooit eerder gedownload..

/end of mindblurp

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:37:
[...]

Geen bron, puur uit mijn waardeloze geheugen ;)
Dat is een voorwaarde van de API van postcode.nl.
postcodeapi.nu heeft niets met postcode.nl van doen.

{signature}

• PdeBie
D-Raven schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:35:
Wat is LinqPad toch een bazenprogramma, en waarom heb ik deze nooit eerder gedownload..
Heb hem ook op de pc staan, maar gebruik hem eigenlijk zelden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Intru schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:29:
[...]

Voor een webshopje oid is dit misschien een leuke oplossing: http://www.postcodeapi.nu/

Edit: Oh wacht, postcode.nl API is gewoon gratis: https://api.postcode.nl/
Zover was ik al ;)
RobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:36:
[...]

Leuk voor een webshopje ofzo, maar als je duizenden postcode-queries per minuut verwerkt heb ik liever een "lokaal DB'tje" ;)
Vwb Linqpad:
pdebie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Ryur schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:40:
[...]

Ja dat heb ik ook :).
Gebruik hem te weinig.
:Y Same here :|

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 29-01-2014 10:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ryur
pdebie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Ja dat heb ik ook :).
Gebruik hem te weinig.

• syl765
  • Laatst online: 26-11 11:00
:'( It's one of those days...
Tell me about it!!!

Er zijn van die dagen dat alles maar dan ook alles tegelijk komt.
Om je hypervisor uit te schakelen, gebruiken wij een powercanarie. (rasbarry py geval)
Die staat op dezelfde groep als de server en hypervisor.
Op de hypervisor loopt een ping script.
Is de powercannary niet meer te pingen, dan sluiten we de hypervisor en de server netjes af..

Even googlen op ESXi shutdown script geeft je wel wat hits.

gr

• D-Raven
syl765 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:43:
[...]

Tell me about it!!!

Er zijn van die dagen dat alles maar dan ook alles tegelijk komt.
Om je hypervisor uit te schakelen, gebruiken wij een powercanarie. (rasbarry py geval)
Die staat op dezelfde groep als de server en hypervisor.
Op de hypervisor loopt een ping script.
Is de powercannary niet meer te pingen, dan sluiten we de hypervisor en de server netjes af..

Even googlen op ESXi shutdown script geeft je wel wat hits.

gr
... your point being.... ??

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Dude! :|

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Over leuke dagen gesproken. Ben net super lang bezig geweest om een stuk te debuggen. Op een één of andere manier was 'iets' niet beschikbaar. Uiteindelijk na lang zoekwerk er achter gekomen dat één van de tables die in de join zit in zijn geheel leeg is. :+ Echt dat is dan nog het laatste waar ik naar zou kijken..
Blijkbaar iets verkeerd gegaan vannacht met een refresh.

En om even net zo 'sociaal' te doen als syl765 ( >:) ) ;

Groetjes, Douweegbertje

[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 29-01-2014 11:10 ]

• syl765
  • Laatst online: 26-11 11:00
@deathraven,
mijn comment was voor gertjan.

Excuses als het verkeerd gevallen is !

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
Weet iemand waarom er zo irritant veel updates voor Wordpress zijn de laatste tijd... ik word er gek van! Ik blijf updaten :(

Goedemorgen trouwens :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cor453 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:37:
Weet iemand waarom er zo irritant veel updates voor Wordpress zijn de laatste tijd... ik word er gek van! Ik blijf updaten :(

Wordpress is bezig zijn users errors te vertellen weg te wezen :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cor453 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:37:

Klopt, 3.9 staat al bijna weer voor de deur te kijken! :o Ben er wel blij mee dat ze updates uitbrengen, maar dit gaat inderdaad erg snel. Het voordeel is trouwens wel, dat je niet zoveel nieuwigheden hebt om te testen en eventueel te repareren.

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Wtf, Vodafone gaat vast internet aanbieden voor € 50,- per maand met een snelheid van 500 Mbps... Of toch niet...
De aansluitingen kunnen vanaf 1 april worden geactiveerd.
Wat denken jullie? Vroege 1 april grap, of werkelijkheid?

Bron: https://thuisbestellen.vodafone.nl

[ Voor 13% gewijzigd door TheDevilOnLine op 29-01-2014 12:40 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Interessante aanbieding, maar na het eerste jaar is het net zo duur als 600 Mbit bij mijn huidige provider, die overigens door Vodafone is overgenomen.
besluiten al mijn VM's tegelijk hun updates te installeren
_O- Windows Updates komen altijd ongelegen.

[ Voor 83% gewijzigd door CodeCaster op 29-01-2014 12:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• D-Raven
syl765 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:13:
@deathraven,
mijn comment was voor gertjan.

Excuses als het verkeerd gevallen is !
Was niet verkeerd gevallen. Maar ik snapte m gewoon even niet :P In je verhaal wordt niet echt duidelijk of je de situatie die je beschrijft normaal vind, of dat t een wtf is :P Vandaar.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

I'm afraid we are a tech startup, which means that we are looking for very specific individuals. It takes us a very long time to hire the right person, and we carefully evaluate people before even starting the probation period.
I am concerned after your e-mail, and also about you request regarding the salary level.
Blijkbaar stelde ik een stomme vraag :P Die gasten dus maar afgewimpeld.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53
Weg concentratie en terug naar de kindertijd:

http://www.buildwithchrome.com/

RTFM!

• PdeBie
lol! Beeld je eens in dat iedereen netjes zijn eigen woning gaat bouwen? Google Lego Maps :P

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:41
Meh.. een undo stack van 10. Laat maar hoor ^^

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

CodeCaster schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:46:
Zo vaak dat ik achter mijn computer ga zitten op het werk en dat ie dat meteen met de melding komt van "ik ga over 10 minuten opnieuw opstarten"
Had dat dan vannacht gedaan }:|

Lekker op de bank

• Ealanrian
ZaZ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Zo vaak dat ik achter mijn computer ga zitten op het werk en dat ie dat meteen met de melding komt van "ik ga over 10 minuten opnieuw opstarten"
Had dat dan vannacht gedaan }:|
Ik word chagarijnig als de pc opnieuw opstart zonder mijn toestemming. Kom je terug wil je verder waar je was en poef alles weg...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Ik word chagarijnig als de pc opnieuw opstart zonder mijn toestemming. Kom je terug wil je verder waar je was en poef alles weg...
Ik vind het redelijk bizar dat hun server operating systems dit ook doen. Server 2008R2 en 2012 flikken het mij ook nog wel eens :X

Erg leuk als je bijvoorbeeld aan het releasen bent naar een productie server... Dan kun je wel x uur postponen, maar als je niet uitlogt gaat hij dan alsnog na x uur een reboot doen :/

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Ik vind het redelijk bizar dat hun server operating systems dit ook doen. Server 2008R2 en 2012 flikken het mij ook nog wel eens :X

Erg leuk als je bijvoorbeeld aan het releasen bent naar een productie server... Dan kun je wel x uur postponen, maar als je niet uitlogt gaat hij dan alsnog na x uur een reboot doen :/
Auto update op server OS? wtf...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:01:
[...]

Idd, dat is de grootste WTF :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:01:
[...]
Voor zover ik weet staan ze wel op download maar niet direct installeren. Op de een of andere manier piept er dan toch wel eens een update doorheen. Don't know why eigenlijk. Zelf rebooten doet hij nooit, hij begint alleen te janken als iemand van de administrators inlogt en probeert dan een reboot los te maken :/

• Douweegbertje

Douweegbertje

:+ Zo iets had ik ook.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hlsrllx.png

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:00:
Ik vind het redelijk bizar dat hun server operating systems dit ook doen.
Staat dat default aan dacht? Ik dacht dat dat default uit stond. Beetje bizar voor een server idd.

https://niels.nu

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:06:
[...]

Staat dat default aan dacht? Ik dacht dat dat default uit stond. Beetje bizar voor een server idd.
Mmmm, toch maar eens gecheckt op de betreffende server, maar het lijkt erop dat de updates toch aan staan. Kan mij niet herinneren dat ik dat gedaan heb... Kan ze ook niet wijzigen :? staan gelockt met een melding dat ik bij de beheerder moet zijn (maar dat ben ik zelf)... Zucht... :/ Misschien een setting in de standaard VPS ofzo.

Het is echt niet mijn dag... Eerst die power-outage vervolgens een redelijk instabiele VisualStudio en configuratie ellende op de servers... Soms kun je maar beter op je bed blijven liggen :+

• Ealanrian
Ik heb eigenlijk ook liever niet dat updates alvast gedownload worden maar dat zal aan mij liggen...

• Kobus Post
  • Laatst online: 20-12 21:04
Ik haat firewalls, github for mac wil niet publishen naar github.com. #irritatiefactortje

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:11:
Ik heb eigenlijk ook liever niet dat updates alvast gedownload worden maar dat zal aan mij liggen...
De pijp die naar binnenkomt is dik genoeg, dus die paart bitjes liggen we niet wakker van ;)
Op zich vind ik het wel fijn als de updates worden binnengehaald en ik krijg een melding dat er updates zijn om te installeren. Ik zit niet zo heel vaak op de server, dus een melding is wel welkom.

Het daadwerkelijk door de strot duwen van de updates en de daarbij behorende reboot gaat mij dan wel weer wat te ver ;)

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Interessante aanbieding, maar na het eerste jaar is het net zo duur als 600 Mbit bij mijn huidige provider
[...]
Ik blijf me elke keer dat ik zoiets lees toch weer afvragen waarom het glasvezel voor ons op kantoor € 300 p/m moet kosten voor 10mbit...

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:25:
[...]

De pijp die naar binnenkomt is dik genoeg, dus die paart bitjes liggen we niet wakker van ;)
Op zich vind ik het wel fijn als de updates worden binnengehaald en ik krijg een melding dat er updates zijn om te installeren. Ik zit niet zo heel vaak op de server, dus een melding is wel welkom.

Het daadwerkelijk door de strot duwen van de updates en de daarbij behorende reboot gaat mij dan wel weer wat te ver ;)
Maar die paar bitjes kunnen die wel een plek vinden op de server? Een mailtje laten sturen is een elegantere oplossing denk ik :p

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

TheDevilOnLine schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:27:
[...]

Ik blijf me elke keer dat ik zoiets lees toch weer afvragen waarom het glasvezel voor ons op kantoor € 300 p/m moet kosten voor 10mbit...
Omdat geen concurrentie. En 'geen overboeking', wat pure onzin is natuurlijk.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Bij mij komen die "toevallig" altijd na een aantal uur overwerken... :X Wil je net je laptop dichtklappen en naar huis, bam even 36 updates en dan zit je daar op een dood kantoor te niksen :'(

Man wat heb ik een hekel aan html-templates voor op de email. Op https://litmus.com/ netjes m´n template getest en alles draait als een zonnetje, maakt vervolgens de SMTP-server er een rotzooi van. |:( Anyway, vier uur later en het probleem lijkt eindelijk opgelost te zijn. 8)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

TheDevilOnLine schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:27:
[...]

Klopt, als je voor een 'consumenten' verbinding (kabel) zou gaan, betaal je een vijfde en dat is (in de praktijk) stabiel genoeg.

Thuis hebben we eigenlijk nooit last van falend internet (Ziggo) en ook op kantoor (ADSL) is dat prima in orde.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Brakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:30:
[...]

Bij mij komen die "toevallig" altijd na een aantal uur overwerken... :X Wil je net je laptop dichtklappen en naar huis, bam even 36 updates en dan zit je daar op een dood kantoor te niksen :'(
Dan mik ik de laptop gewoon dicht en ga ik naar huis. Met een SSD kun je de laptop gewoon rondsmijten, dus de updates gaan gewoon verder in de kofferbak :+

Hoewel het mij dan ook wel eens overkwam dat hij op standby ging en je de volgende ochtend alsnog zat te wachten... :F Maar goed, dan pakken we gewoon een extra kop koffie :D

• Ealanrian
[...]

Man wat heb ik een hekel aan html-templates voor op de email. Op https://litmus.com/ netjes m´n template getest en alles draait als een zonnetje, maakt vervolgens de SMTP-server er een rotzooi van. |:( Anyway, vier uur later en het probleem lijkt eindelijk opgelost te zijn. 8)
Het is een laptop, gewoon meenemen en de updates laten installeren gaat vanzelf wel uit

• Ryur
[...]

Bij laptop is het heel makkelijk, eerst oplader uit je laptop, en dan afsluiten.
Dan doet hij geen updates (Windows dan).

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
:'( It's one of those days...
Zou je is bij exacthost op de site moeten kijken. 10+ Disks die er in 3 minuten uit klappen :/

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

jochem4207 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:38:
[...]

Zou je is bij exacthost op de site moeten kijken. 10+ Disks die er in 3 minuten uit klappen :/
Dat verhaaltje. In een paar zinnen
Harddisks, Hard discs, hard dics :'(

Spellingscontrole is daar zelfs ook al uitgevallen :'(

[ Voor 9% gewijzigd door ZaZ op 29-01-2014 14:48 ]

Lekker op de bank

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ZaZ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:46:
[...]

Dat verhaaltje. In een paar zinnen
Harddisks, Hard discs, hard dics :'(

Spellingscontrole is daar zelfs ook al uitgevallen :'(
Disc = CD/DVD/etc. en Disk = HDD toch? xd

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:17
Heb ook een keer gehad dattie niet uit ging in de rugzak; dat werd wel lekker warm op mijn rug toen ik op de motorfiets naar huis reed :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

@Gertjan: Tja had gekunt inderdaad maar neem de laptop liever niet mee naar huis als ik er geen noodzaak in zie. Ding weegt nogal wat :+

@Ryur: Daar had ik nog nooit aan gedacht! Laptop hangt hier standaard in docking station maar zal er aan denken om hem eruit te vissen voor ik hem uitzet. :P

@Farlane: Same here! En maar afvragen hoe het kan dat me bier zo warm was terwijl het hier -9 was. _O-

• Ealanrian
Brakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:57:
@Gertjan: Tja had gekunt inderdaad maar neem de laptop liever niet mee naar huis als ik er geen noodzaak in zie. Ding weegt nogal wat :+

@Ryur: Daar had ik nog nooit aan gedacht! Laptop hangt hier standaard in docking station maar zal er aan denken om hem eruit te vissen voor ik hem uitzet. :P

@Farlane: Same here! En maar afvragen hoe het kan dat me bier zo warm was terwijl het hier -9 was. _O-
Als je em toch daar laat was is dan de meerwaarde van het wachten?

• Ryur
Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:58:
[...]

Als je em toch daar laat was is dan de meerwaarde van het wachten?
Hier moet hij in de kluis als ik hem niet meeneem naar huis ;)
Dus wss zou dat bij hem ook gelden.

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Yes same here, dikke kluis met alle laptops van een hele afdeling. Heb me toch altijd afgevraagd of het nou echt meerwaarde biedt... Nagenoeg iedereen weet de code van de kluis en tot nu toe is de code nog niet veranderd.

Maakt het voor een inbreker wel heel gemakkelijk. Naar binnen en bam alle laptops netjes bij elkaar!

• Ryur
Brakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:10:
Yes same here, dikke kluis met alle laptops van een hele afdeling. Heb me toch altijd afgevraagd of het nou echt meerwaarde biedt... Nagenoeg iedereen weet de code van de kluis en tot nu toe is de code nog niet veranderd.

Maakt het voor een inbreker wel heel gemakkelijk. Naar binnen en bam alle laptops netjes bij elkaar!
Hier precies hetzelfde.
Alleen het moet voor de verzekering, extra eisen van de kluis maakt niks uit. Als de laptop's maar in de kluis liggen (en de deuren op slot).

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik werk met een 100GB schijf op mijn VM en 40GB staat vol met update files (Windows 7 is al weer een tijdje uit en dat merk je). Dan ga je je toch afvragen of het systeem niet wat verbeterd kan worden.

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 29-01-2014 15:23 ]

iOS developer

• Hydra
Hier moeten ze in de bureaula. Want uit een bureaula vissen kost meer tijd dan 'em afkoppelen ofzo...

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ook in de la hier, maar gewoon dat hij uit het zicht is.

• Korben

Korben

() => {};

Als je je laptop tóch niet meeneemt, waarom heb je dan nog laptops? Pak dan gewoon een fatsoenlijk desktop-systeem... :?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

In plaats van je website werkend maken in IE7, kan je natuurlijk ook gewoon alle bezoekers met IE7 een nieuwe computer geven: :D

http://www.nursingjobs.us/blog/ie7-users-we-need-to-talk/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Ealanrian
Korben schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:26:
Als je je laptop tóch niet meeneemt, waarom heb je dan nog laptops? Pak dan gewoon een fatsoenlijk desktop-systeem... :?
"flex werken" mogelijk maken denk ik... of de mogelijkheid buiten de deur te werken.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Het mogelijk maken dat medewerkers (uit plichtsbesef/schuldgevoel?) in hun privétijd nog even wat werk voor de baas verrichten zonder compensatie? :+

We are shaping the future

• Douweegbertje

Douweegbertje

En het scheelt aan ruimte.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Net zo goed een bureau toch? Nu moet je een bureau met lade hebben zelfs.

• Korben

Korben

() => {};

Als je zo weinig ruimte krijgt dat het verschil tussen een laptop en een desktop van belang is, zou ik daar toch eens over gaan klagen.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dat je ze net die ene dag niet meeneemt, betekend niet dat je ze nooit meeneemt.

Persoonlijk gebruik ik ook liever een desktop. Kost misschien wat ruimte, maar relatief goedkoper, meer kracht en ergonomisch ook een stuk verantwoordelijker dan een laptop. Natuurlijk kun je en laptop ook wel ergonomisch maken, maar dan bouw je hem weer zo in (immers, beeldscherm/dockingstation, tobo + muis, stroom) dat je weer 5 minuten bezig bent om hem los te koppelen.
Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:23:
Hier moeten ze in de bureaula. Want uit een bureaula vissen kost meer tijd dan 'em afkoppelen ofzo...
Als je je la op slot kan doen, kost het een dief een stuk meer tijd dan alle laptops in 1 kluis (denk ik)

• Ealanrian
Gropah schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Dat je ze net die ene dag niet meeneemt, betekend niet dat je ze nooit meeneemt.

Persoonlijk gebruik ik ook liever een desktop. Kost misschien wat ruimte, maar relatief goedkoper, meer kracht en ergonomisch ook een stuk verantwoordelijker dan een laptop. Natuurlijk kun je en laptop ook wel ergonomisch maken, maar dan bouw je hem weer zo in (immers, beeldscherm/dockingstation, tobo + muis, stroom) dat je weer 5 minuten bezig bent om hem los te koppelen.

[...]

Als je je la op slot kan doen, kost het een dief een stuk meer tijd dan alle laptops in 1 kluis (denk ik)
Een goed dockingstation heeft toch gewoon een release knop en zit de rest daarop aangesloten? Dan duurt het niet veel langer om ehm mee te pakken.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:32:
[...]

Een goed dockingstation heeft toch gewoon een release knop en zit de rest daarop aangesloten? Dan duurt het niet veel langer om ehm mee te pakken.
Dan heb ik nog nooit goede dockingstations gezien.
OkkE schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:27:
In plaats van je website werkend maken in IE7, kan je natuurlijk ook gewoon alle bezoekers met IE7 een nieuwe computer geven: :D

http://www.nursingjobs.us/blog/ie7-users-we-need-to-talk/
bazenidee

• Ealanrian
Gropah schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Dan heb ik nog nooit goede dockingstations gezien.

[...]

bazenidee
Afbeeldingslocatie: http://www01.cp-static.com/objects/high_pic/6/6f4/1348517926_docking-stations-lenovo-thinkpad-port-replicator-series-3-with-usb-30-433615w.jpg

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Laptop gaat regelmatig mee naar huis maar is met name omdat ik veel rondhobbel door het bedrijf en op verschillende afdelingen aan de slag ben. Even een plek zoeken met een docking station en ik kan aan de slag. Overigens heb ik als één van de weinigen op kantoor hier de luxe om zowel een laptop als desktop tot m´n beschikking te hebben. :)

@Gropah: Ik heb onderstaande docking station op m´n bureau staan. Dit samen met een dvi-switch met USB kan ik gemakkelijk switchen tussen laptop en desktop en behoud daarmee m´n toetsenbord en muis verder 8)

Afbeeldingslocatie: http://img.misco.eu/Resources/images/Modules/InformationBlocks/1210/DLL/DLL-1/183939-Dell-Docking-Station.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Swedish Clown op 29-01-2014 15:47 ]

• Hydra
Ik neem 'em bijna nooit mee, maar je zou een keer bij een klant een presentatie kunnen moeten geven natuurlijk. Maar 't meeste werk bij de klant doe ik op m'n eigen iPad.
Gropah schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:
Als m'n la op slot zou kunnen had ik het niet zo gezegd natuurlijk :)
Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:32:
Heb geen dockingstation. Gewoon een stand en 3 losse kabeltjes :)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Inderdaad. Power, display en USB. Wat zou je nog meer aan moeten sluiten :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Grr is Nuget ook down bij jullie?

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:50:
Ethernet? :Y)

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:07
(USB Rocket Launcher)
Afbeeldingslocatie: http://a.tgcdn.net/images/products/frontsquare/8a0f_usb_rocket_launcher.jpg

:+

[ Voor 21% gewijzigd door Styxxy op 29-01-2014 15:52 ]

• Korben

Korben

() => {};

Megamind schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:51:
Grr is Nuget ook down bij jullie?
Nope.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik bedoelde niet de website, http://www.nuget.org/packages?q=mvc en klik een package aan.

• Ealanrian
Nog een display en nog een USB, Toetsenbord en muis, tenzij je die aan een hub gooit ofzo. En dan heb je natuurlijk nog de random meuk aan arduino's, scopes, game muis, ethernet kabel.

• Barryvdh
  • Laatst online: 18:06
Megamind schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Ik bedoelde niet de website, http://www.nuget.org/packages?q=mvc en klik een package aan.
Jup, net een error en nu laadt hij niet meer (of heel langzaam)

• Korben

Korben

() => {};

Megamind schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Waarom vermeld je dat niet gelijk dan? Dát werkt bij mij inderdaad ook niet.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-12 13:22

Haan

dotnetter

Die staat hier inderdaad aangesloten op mijn docking station op kantoor :D :D

Wat betreft Nuget: https://twitter.com/search?q=%23nuget&src=hash

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 29-01-2014 16:20 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Korben

Korben

() => {};

Duidelijk. $ 500 voor het installeren van een Windows-patch? Priceless. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Haan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:19:
[...]

Die staat hier inderdaad aangesloten op mijn docking station op kantoor :D :D

Wat betreft Nuget: https://twitter.com/search?q=%23nuget&src=hash
Ahhh, dus, het is een side-effect van een poging de boel stabieler te maken.
Tja, met 0 packages wordt het waarschijnlijk een stuk stabieler :P
https://twitter.com/nuget/status/428543918553055234

• PdeBie
haha te komisch dat verhaal. Vooral die evil connections :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

Korben schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Als je zo weinig ruimte krijgt dat het verschil tussen een laptop en een desktop van belang is, zou ik daar toch eens over gaan klagen.
hm eh. Ja je zin klopt, maar slaat nergens op als je mij quote. Ik geef gewoon aan: het scheelt ruimte.
Je mist sowieso een los scherm, je hebt geen grotere PC kast en je hebt 2 kabels minder (van het scherm dus). Daarbij is het dus ook nog eens makkelijker te verbergen, en dus uit het zicht.

Persoonlijk vind ik laptops ideaal voor werkomgevingen. Tenzij je misschien 100++ man hebt werken die degelijke machines moeten hebben (dus geen thinclients) en je dingen in-house kunt oplossen. Dan wil je niet aan een laptop sleutelen, maar aan een makkelijke kast.

Bij ons zitten er ongeveer 10-20 man aan de laptops, en de rest met thinclients. Werkt prima.

• Korben

Korben

() => {};

Douweegbertje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:43:
[...]

hm eh. Ja je zin klopt, maar slaat nergens op als je mij quote. Ik geef gewoon aan: het scheelt ruimte.
Je mist sowieso een los scherm, je hebt geen grotere PC kast en je hebt 2 kabels minder (van het scherm dus). Daarbij is het dus ook nog eens makkelijker te verbergen, en dus uit het zicht.

Persoonlijk vind ik laptops ideaal voor werkomgevingen. Tenzij je misschien 100++ man hebt werken die degelijke machines moeten hebben (dus geen thinclients) en je dingen in-house kunt oplossen. Dan wil je niet aan een laptop sleutelen, maar aan een makkelijke kast.

Bij ons zitten er ongeveer 10-20 man aan de laptops, en de rest met thinclients. Werkt prima.
Je draagt het aan als argument, dus ik schiet er op alsof het ook een argument is, en het feit dat het ruimte bespaart is een bijzonder slechte reden om voor een laptop te kiezen in plaats van een desktop voor een ontwikkelaar.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Douweegbertje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:43:
[...]

Heb je het nu over de voordelen van een desktop. :?
Een toetsenbord + muis op het buro, het scherm zweeft erboven door een standaard en onder het buro staat de kast. Dat kost minder ruimte dan een dockingstation of een standaard waar je je laptop op zet. En dan kun je ook een groot scherm nemen (of meerdere).

Maargoed, met flexwerken wat nu de standaard is, is dat lastig om goed te regelen.

let the past be the past.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja het ging mij meer over het punt dat we een laptop naast een desktop gingen zetten qua vergelijking en dat ik maar beklag moest doen als ik te weinig ruimte had... Vond ik persoonlijk een beetje krom, omdat dat niet de strekking was.
Pagina: 1 ... 33 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.