We are shaping the future
Zo ver ik weet is er nog geen (open) beta van, dus valt er nog niks te testen. Alleen de video.HawVer schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:09:
Iemand al een testrun gemaakt met http://www.macaw.co/? Ik ben wel benieuwd of het wat is. Het algoritme dat je ontwerp omzet in html code is in ieder geval innovatief.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
* Firesphere heeft koffie nodig.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
* Ealanrian smijt koffie richting Firesphere.
Hoe bevalt de sleeve?
Sleeve is chillEalanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:33:
[...]
* Ealanrian smijt koffie richting Firesphere.
Hoe bevalt de sleeve?
Succes!Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:38:
Mogguh!
Vanmiddag weer een sollicitatiegesprek (1e), spannend!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zo te zien hebben die gasten in een half jaar - jaar geen nieuwe dingen gereleased. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel wordt. Hun voorbeeld site met generated html/css is ook nog steeds van het niveau "minder boeiend dan een blog".HawVer schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:09:
Iemand al een testrun gemaakt met http://www.macaw.co/? Ik ben wel benieuwd of het wat is. Het algoritme dat je ontwerp omzet in html code is in ieder geval innovatief.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Niet stiekem alle issues uitvinken hepdebie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:57:
* PdeBie writes 912 lines of code and calls 'Find code issues'
[afbeelding]
IResharper!
![]()
Voor dat soort acties loont het inderdaad om gewoon een commerciële oplossing aan te schaffen. Kost je wel wat geld maar dan heb je ook watRobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:36:
[...]
Leuk voor een webshopje ofzo, maar als je duizenden postcode-queries per minuut verwerkt heb ik liever een "lokaal DB'tje"
Vannacht hier op kantoor een stop gesprongen....
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De koffiemachine gaat zeker overuren draaien nu?.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:02:
Vannacht hier op kantoor een stop gesprongen....Collega kwam binnen in een donker en koud kantoor, bleek een stop vannacht te zijn geklapt
Mijn server vindt dat absoluut niet tof, nu moet mijn software RAID weer lekker rebuilden en besluiten al mijn VM's tegelijk hun updates te installeren en zo de hyper-v host plat te trekken....
It's one of those days...
Sterkte.... Heb je geen UPS die de boel netjes afsluit als de stroom uitvalt?.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:02:
[...]
Niet stiekem alle issues uitvinken he
[...]
Voor dat soort acties loont het inderdaad om gewoon een commerciële oplossing aan te schaffen. Kost je wel wat geld maar dan heb je ook wat
Vannacht hier op kantoor een stop gesprongen....Collega kwam binnen in een donker en koud kantoor, bleek een stop vannacht te zijn geklapt
Mijn server vindt dat absoluut niet tof, nu moet mijn software RAID weer lekker rebuilden en besluiten al mijn VM's tegelijk hun updates te installeren en zo de hyper-v host plat te trekken....
It's one of those days...
Voorop: postcode.nl is (naar mijn idee) ook niet "duur"; €982 per jaar ofwel €81,83 p/m voor dergelijke "zuivere en up-to-date" data vind ik niet veel. Komt bij dat de data goed in elkaar zit en makkelijk te importeren is, mutaties maandelijks (en volgens mij zelfs dagelijks als je wil) aangeleverd worden. Maar ik zit hier niet om reclame voor ze te makenDouweegbertje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:19:
[...]
Wat is uiteindelijk je doel dan? Wij hebben bijvoorbeeld gewoon een koppeling naar een 3e partij. Was volgens mij niet al te duur.
Wat wij (o.a.) met die data doen is "normaliseren" van adressen (van "auto-complete/suggest" invoerformuliertjes tot "opschoon processen"), aanleveren in genormaliseerde vorm aan derden etc. etc.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nope, pas 2 gekocht uit een executieverkoop, maar daar stonden de accu's bol van... Vraag mij ook af of ik met een UPS netjes mijn VM's plat kan leggen. Vind ze alleen zo duurKips schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:09:
[...]
Sterkte.... Heb je geen UPS die de boel netjes afsluit als de stroom uitvalt?
Het lijkt erop dat de server gisteren kort na ons vertrek (18:00 vertrokken we en om 18:20 schijnt de boel geklapt te zijn) is omgevallen.
Ryur schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:07:
[...]
De koffiemachine gaat zeker overuren draaien nu?
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Voor een webshopje oid is dit misschien een leuke oplossing: http://www.postcodeapi.nu/RobIII schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:14:
[...]
Voorop: postcode.nl is (naar mijn idee) ook niet "duur"; €982 per jaar ofwel €81,83 p/m voor dergelijke "zuivere en up-to-date" data vind ik niet veel. Komt bij dat de data goed in elkaar zit en makkelijk te importeren is, mutaties maandelijks (en volgens mij zelfs dagelijks als je wil) aangeleverd worden. Maar ik zit hier niet om reclame voor ze te makenIk snap ook wel dat als je "een webshopje voor d'r bij" hebt 't duur (en onzinnig) is om zo'n abo af te sluiten
Wat wij (o.a.) met die data doen is "normaliseren" van adressen (van "auto-complete/suggest" invoerformuliertjes tot "opschoon processen"), aanleveren in genormaliseerde vorm aan derden etc. etc.
Edit: Oh wacht, postcode.nl API is gewoon gratis: https://api.postcode.nl/
[ Voor 4% gewijzigd door Intru op 29-01-2014 10:30 ]
/end of mindblurp
Dat is een voorwaarde van de API van postcode.nl.Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:37:
[...]
Geen bron, puur uit mijn waardeloze geheugen
postcodeapi.nu heeft niets met postcode.nl van doen.
{signature}
Heb hem ook op de pc staan, maar gebruik hem eigenlijk zelden.D-Raven schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:35:
Wat is LinqPad toch een bazenprogramma, en waarom heb ik deze nooit eerder gedownload..
Zover was ik alIntru schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:29:
[...]
Voor een webshopje oid is dit misschien een leuke oplossing: http://www.postcodeapi.nu/
Edit: Oh wacht, postcode.nl API is gewoon gratis: https://api.postcode.nl/
Vwb Linqpad:RobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:36:
[...]
Leuk voor een webshopje ofzo, maar als je duizenden postcode-queries per minuut verwerkt heb ik liever een "lokaal DB'tje"
pdebie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:39:
[...]
Heb hem ook op de pc staan, maar gebruik hem eigenlijk zelden.
[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 29-01-2014 10:41 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ja dat heb ik ookpdebie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:39:
[...]
Heb hem ook op de pc staan, maar gebruik hem eigenlijk zelden.
Gebruik hem te weinig.
Tell me about it!!!It's one of those days...
Er zijn van die dagen dat alles maar dan ook alles tegelijk komt.
Om je hypervisor uit te schakelen, gebruiken wij een powercanarie. (rasbarry py geval)
Die staat op dezelfde groep als de server en hypervisor.
Op de hypervisor loopt een ping script.
Is de powercannary niet meer te pingen, dan sluiten we de hypervisor en de server netjes af..
Even googlen op ESXi shutdown script geeft je wel wat hits.
gr
... your point being.... ??syl765 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:43:
[...]
Tell me about it!!!
Er zijn van die dagen dat alles maar dan ook alles tegelijk komt.
Om je hypervisor uit te schakelen, gebruiken wij een powercanarie. (rasbarry py geval)
Die staat op dezelfde groep als de server en hypervisor.
Op de hypervisor loopt een ping script.
Is de powercannary niet meer te pingen, dan sluiten we de hypervisor en de server netjes af..
Even googlen op ESXi shutdown script geeft je wel wat hits.
gr
Dude!syl765 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:43:
[...]
syl765 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:43:
Blijkbaar iets verkeerd gegaan vannacht met een refresh.
En om even net zo 'sociaal' te doen als syl765 (
Groetjes, Douweegbertje
[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 29-01-2014 11:10 ]
mijn comment was voor gertjan.
Excuses als het verkeerd gevallen is !
Goedemorgen trouwens
Wordpress is bezig zijn users errors te vertellen weg te wezenCor453 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:37:
Weet iemand waarom er zo irritant veel updates voor Wordpress zijn de laatste tijd... ik word er gek van! Ik blijf updaten
Goedemorgen trouwens
Klopt, 3.9 staat al bijna weer voor de deur te kijken!Cor453 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:37:
Weet iemand waarom er zo irritant veel updates voor Wordpress zijn de laatste tijd... ik word er gek van! Ik blijf updaten
Goedemorgen trouwens
Wat denken jullie? Vroege 1 april grap, of werkelijkheid?De aansluitingen kunnen vanaf 1 april worden geactiveerd.
Bron: https://thuisbestellen.vodafone.nl
[ Voor 13% gewijzigd door TheDevilOnLine op 29-01-2014 12:40 ]
.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:02:
besluiten al mijn VM's tegelijk hun updates te installeren
[ Voor 83% gewijzigd door CodeCaster op 29-01-2014 12:48 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Was niet verkeerd gevallen. Maar ik snapte m gewoon even nietsyl765 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:13:
@deathraven,
mijn comment was voor gertjan.
Excuses als het verkeerd gevallen is !
I'm afraid we are a tech startup, which means that we are looking for very specific individuals. It takes us a very long time to hire the right person, and we carefully evaluate people before even starting the probation period.
Blijkbaar stelde ik een stomme vraagI am concerned after your e-mail, and also about you request regarding the salary level.
Zo vaak dat ik achter mijn computer ga zitten op het werk en dat ie dat meteen met de melding komt van "ik ga over 10 minuten opnieuw opstarten"
Had dat dan vannacht gedaan
Lekker op de bank
Ik word chagarijnig als de pc opnieuw opstart zonder mijn toestemming. Kom je terug wil je verder waar je was en poef alles weg...ZaZ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:48:
[...]
Zo vaak dat ik achter mijn computer ga zitten op het werk en dat ie dat meteen met de melding komt van "ik ga over 10 minuten opnieuw opstarten"
Had dat dan vannacht gedaan
Ik vind het redelijk bizar dat hun server operating systems dit ook doen. Server 2008R2 en 2012 flikken het mij ook nog wel eensEalanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:50:
[...]
Ik word chagarijnig als de pc opnieuw opstart zonder mijn toestemming. Kom je terug wil je verder waar je was en poef alles weg...
Erg leuk als je bijvoorbeeld aan het releasen bent naar een productie server... Dan kun je wel x uur postponen, maar als je niet uitlogt gaat hij dan alsnog na x uur een reboot doen
Auto update op server OS? wtf....Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:00:
[...]
Ik vind het redelijk bizar dat hun server operating systems dit ook doen. Server 2008R2 en 2012 flikken het mij ook nog wel eens
Erg leuk als je bijvoorbeeld aan het releasen bent naar een productie server... Dan kun je wel x uur postponen, maar als je niet uitlogt gaat hij dan alsnog na x uur een reboot doen
Idd, dat is de grootste WTF
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Voor zover ik weet staan ze wel op download maar niet direct installeren. Op de een of andere manier piept er dan toch wel eens een update doorheen. Don't know why eigenlijk. Zelf rebooten doet hij nooit, hij begint alleen te janken als iemand van de administrators inlogt en probeert dan een reboot los te maken
_Moe_ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:23:
Weg concentratie en terug naar de kindertijd:
http://www.buildwithchrome.com/
Staat dat default aan dacht? Ik dacht dat dat default uit stond. Beetje bizar voor een server idd..Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:00:
Ik vind het redelijk bizar dat hun server operating systems dit ook doen.
https://niels.nu
Mmmm, toch maar eens gecheckt op de betreffende server, maar het lijkt erop dat de updates toch aan staan. Kan mij niet herinneren dat ik dat gedaan heb... Kan ze ook niet wijzigenHydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:06:
[...]
Staat dat default aan dacht? Ik dacht dat dat default uit stond. Beetje bizar voor een server idd.
Het is echt niet mijn dag... Eerst die power-outage vervolgens een redelijk instabiele VisualStudio en configuratie ellende op de servers... Soms kun je maar beter op je bed blijven liggen
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
De pijp die naar binnenkomt is dik genoeg, dus die paart bitjes liggen we niet wakker vanEalanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:11:
Ik heb eigenlijk ook liever niet dat updates alvast gedownload worden maar dat zal aan mij liggen...
Op zich vind ik het wel fijn als de updates worden binnengehaald en ik krijg een melding dat er updates zijn om te installeren. Ik zit niet zo heel vaak op de server, dus een melding is wel welkom.
Het daadwerkelijk door de strot duwen van de updates en de daarbij behorende reboot gaat mij dan wel weer wat te ver
Ik blijf me elke keer dat ik zoiets lees toch weer afvragen waarom het glasvezel voor ons op kantoor € 300 p/m moet kosten voor 10mbit...CodeCaster schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:46:
Interessante aanbieding, maar na het eerste jaar is het net zo duur als 600 Mbit bij mijn huidige provider
[...]
Maar die paar bitjes kunnen die wel een plek vinden op de server? Een mailtje laten sturen is een elegantere oplossing denk ik.Gertjan. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:25:
[...]
De pijp die naar binnenkomt is dik genoeg, dus die paart bitjes liggen we niet wakker van
Op zich vind ik het wel fijn als de updates worden binnengehaald en ik krijg een melding dat er updates zijn om te installeren. Ik zit niet zo heel vaak op de server, dus een melding is wel welkom.
Het daadwerkelijk door de strot duwen van de updates en de daarbij behorende reboot gaat mij dan wel weer wat te ver
Omdat geen concurrentie. En 'geen overboeking', wat pure onzin is natuurlijk.TheDevilOnLine schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:27:
[...]
Ik blijf me elke keer dat ik zoiets lees toch weer afvragen waarom het glasvezel voor ons op kantoor € 300 p/m moet kosten voor 10mbit...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bij mij komen die "toevallig" altijd na een aantal uur overwerken...
Man wat heb ik een hekel aan html-templates voor op de email. Op https://litmus.com/ netjes m´n template getest en alles draait als een zonnetje, maakt vervolgens de SMTP-server er een rotzooi van.
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Klopt, als je voor een 'consumenten' verbinding (kabel) zou gaan, betaal je een vijfde en dat is (in de praktijk) stabiel genoeg.TheDevilOnLine schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:27:
[...]
Ik blijf me elke keer dat ik zoiets lees toch weer afvragen waarom het glasvezel voor ons op kantoor € 300 p/m moet kosten voor 10mbit...
Thuis hebben we eigenlijk nooit last van falend internet (Ziggo) en ook op kantoor (ADSL) is dat prima in orde.
Dan mik ik de laptop gewoon dicht en ga ik naar huis. Met een SSD kun je de laptop gewoon rondsmijten, dus de updates gaan gewoon verder in de kofferbakBrakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:30:
[...]
Bij mij komen die "toevallig" altijd na een aantal uur overwerken...Wil je net je laptop dichtklappen en naar huis, bam even 36 updates en dan zit je daar op een dood kantoor te niksen
Hoewel het mij dan ook wel eens overkwam dat hij op standby ging en je de volgende ochtend alsnog zat te wachten...
Het is een laptop, gewoon meenemen en de updates laten installeren gaat vanzelf wel uitBrakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:30:
[...]
Bij mij komen die "toevallig" altijd na een aantal uur overwerken...Wil je net je laptop dichtklappen en naar huis, bam even 36 updates en dan zit je daar op een dood kantoor te niksen
![]()
Man wat heb ik een hekel aan html-templates voor op de email. Op https://litmus.com/ netjes m´n template getest en alles draait als een zonnetje, maakt vervolgens de SMTP-server er een rotzooi van.Anyway, vier uur later en het probleem lijkt eindelijk opgelost te zijn.
Bij laptop is het heel makkelijk, eerst oplader uit je laptop, en dan afsluiten.Brakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:30:
[...]
Dan doet hij geen updates (Windows dan).
Zou je is bij exacthost op de site moeten kijken. 10+ Disks die er in 3 minuten uit klappenIt's one of those days...
Dat verhaaltje. In een paar zinnenjochem4207 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:38:
[...]
Zou je is bij exacthost op de site moeten kijken. 10+ Disks die er in 3 minuten uit klappen
Harddisks, Hard discs, hard dics
Spellingscontrole is daar zelfs ook al uitgevallen
[ Voor 9% gewijzigd door ZaZ op 29-01-2014 14:48 ]
Lekker op de bank
Disc = CD/DVD/etc. en Disk = HDD toch? xdZaZ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:46:
[...]
Dat verhaaltje. In een paar zinnen
Harddisks, Hard discs, hard dics
Spellingscontrole is daar zelfs ook al uitgevallen
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
@Ryur: Daar had ik nog nooit aan gedacht! Laptop hangt hier standaard in docking station maar zal er aan denken om hem eruit te vissen voor ik hem uitzet.
@Farlane: Same here! En maar afvragen hoe het kan dat me bier zo warm was terwijl het hier -9 was.
Als je em toch daar laat was is dan de meerwaarde van het wachten?Brakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:57:
@Gertjan: Tja had gekunt inderdaad maar neem de laptop liever niet mee naar huis als ik er geen noodzaak in zie. Ding weegt nogal wat![]()
@Ryur: Daar had ik nog nooit aan gedacht! Laptop hangt hier standaard in docking station maar zal er aan denken om hem eruit te vissen voor ik hem uitzet.![]()
@Farlane: Same here! En maar afvragen hoe het kan dat me bier zo warm was terwijl het hier -9 was.
Hier moet hij in de kluis als ik hem niet meeneem naar huisEalanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:58:
[...]
Als je em toch daar laat was is dan de meerwaarde van het wachten?
Dus wss zou dat bij hem ook gelden.
Maakt het voor een inbreker wel heel gemakkelijk. Naar binnen en bam alle laptops netjes bij elkaar!
Hier precies hetzelfde.Brakkie41 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:10:
Yes same here, dikke kluis met alle laptops van een hele afdeling. Heb me toch altijd afgevraagd of het nou echt meerwaarde biedt... Nagenoeg iedereen weet de code van de kluis en tot nu toe is de code nog niet veranderd.
Maakt het voor een inbreker wel heel gemakkelijk. Naar binnen en bam alle laptops netjes bij elkaar!
Alleen het moet voor de verzekering, extra eisen van de kluis maakt niks uit. Als de laptop's maar in de kluis liggen (en de deuren op slot).
[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 29-01-2014 15:23 ]
iOS developer
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
http://www.nursingjobs.us/blog/ie7-users-we-need-to-talk/
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
"flex werken" mogelijk maken denk ik... of de mogelijkheid buiten de deur te werken.Korben schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:26:
Als je je laptop tóch niet meeneemt, waarom heb je dan nog laptops? Pak dan gewoon een fatsoenlijk desktop-systeem...
We are shaping the future
Als je zo weinig ruimte krijgt dat het verschil tussen een laptop en een desktop van belang is, zou ik daar toch eens over gaan klagen.Douweegbertje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:29:
En het scheelt aan ruimte.
Dat je ze net die ene dag niet meeneemt, betekend niet dat je ze nooit meeneemt.Korben schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:26:
Als je je laptop tóch niet meeneemt, waarom heb je dan nog laptops? Pak dan gewoon een fatsoenlijk desktop-systeem...
Persoonlijk gebruik ik ook liever een desktop. Kost misschien wat ruimte, maar relatief goedkoper, meer kracht en ergonomisch ook een stuk verantwoordelijker dan een laptop. Natuurlijk kun je en laptop ook wel ergonomisch maken, maar dan bouw je hem weer zo in (immers, beeldscherm/dockingstation, tobo + muis, stroom) dat je weer 5 minuten bezig bent om hem los te koppelen.
Als je je la op slot kan doen, kost het een dief een stuk meer tijd dan alle laptops in 1 kluis (denk ik)Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:23:
Hier moeten ze in de bureaula. Want uit een bureaula vissen kost meer tijd dan 'em afkoppelen ofzo...
Een goed dockingstation heeft toch gewoon een release knop en zit de rest daarop aangesloten? Dan duurt het niet veel langer om ehm mee te pakken.Gropah schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:
[...]
Dat je ze net die ene dag niet meeneemt, betekend niet dat je ze nooit meeneemt.
Persoonlijk gebruik ik ook liever een desktop. Kost misschien wat ruimte, maar relatief goedkoper, meer kracht en ergonomisch ook een stuk verantwoordelijker dan een laptop. Natuurlijk kun je en laptop ook wel ergonomisch maken, maar dan bouw je hem weer zo in (immers, beeldscherm/dockingstation, tobo + muis, stroom) dat je weer 5 minuten bezig bent om hem los te koppelen.
[...]
Als je je la op slot kan doen, kost het een dief een stuk meer tijd dan alle laptops in 1 kluis (denk ik)
Dan heb ik nog nooit goede dockingstations gezien.Ealanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:32:
[...]
Een goed dockingstation heeft toch gewoon een release knop en zit de rest daarop aangesloten? Dan duurt het niet veel langer om ehm mee te pakken.
bazenideeOkkE schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:27:
In plaats van je website werkend maken in IE7, kan je natuurlijk ook gewoon alle bezoekers met IE7 een nieuwe computer geven:
http://www.nursingjobs.us/blog/ie7-users-we-need-to-talk/
Gropah schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:34:
[...]
Dan heb ik nog nooit goede dockingstations gezien.
[...]
bazenidee
Laptop gaat regelmatig mee naar huis maar is met name omdat ik veel rondhobbel door het bedrijf en op verschillende afdelingen aan de slag ben. Even een plek zoeken met een docking station en ik kan aan de slag. Overigens heb ik als één van de weinigen op kantoor hier de luxe om zowel een laptop als desktop tot m´n beschikking te hebben.Korben schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:26:
@Gropah: Ik heb onderstaande docking station op m´n bureau staan. Dit samen met een dvi-switch met USB kan ik gemakkelijk switchen tussen laptop en desktop en behoud daarmee m´n toetsenbord en muis verder
[ Voor 23% gewijzigd door Swedish Clown op 29-01-2014 15:47 ]
Ik neem 'em bijna nooit mee, maar je zou een keer bij een klant een presentatie kunnen moeten geven natuurlijk. Maar 't meeste werk bij de klant doe ik op m'n eigen iPad.Korben schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:26:
Als m'n la op slot zou kunnen had ik het niet zo gezegd natuurlijkGropah schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:
Als je je la op slot kan doen, kost het een dief een stuk meer tijd dan alle laptops in 1 kluis (denk ik)
Heb geen dockingstation. Gewoon een stand en 3 losse kabeltjesEalanrian schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:32:
Een goed dockingstation heeft toch gewoon een release knop en zit de rest daarop aangesloten? Dan duurt het niet veel langer om ehm mee te pakken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ethernet?.oisyn schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:50:
Inderdaad. Power, display en USB. Wat zou je nog meer aan moeten sluiten
(USB Rocket Launcher).oisyn schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:50:

[ Voor 21% gewijzigd door Styxxy op 29-01-2014 15:52 ]
Nope.Megamind schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:51:
Grr is Nuget ook down bij jullie?
Ik bedoelde niet de website, http://www.nuget.org/packages?q=mvc en klik een package aan.
Nog een display en nog een USB, Toetsenbord en muis, tenzij je die aan een hub gooit ofzo. En dan heb je natuurlijk nog de random meuk aan arduino's, scopes, game muis, ethernet kabel..oisyn schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:50:
Jup, net een error en nu laadt hij niet meer (of heel langzaam)Megamind schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:53:
[...]
Ik bedoelde niet de website, http://www.nuget.org/packages?q=mvc en klik een package aan.
Waarom vermeld je dat niet gelijk dan? Dát werkt bij mij inderdaad ook niet.Megamind schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:53:
[...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Die staat hier inderdaad aangesloten op mijn docking station op kantoor
Wat betreft Nuget: https://twitter.com/search?q=%23nuget&src=hash
[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 29-01-2014 16:20 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Duidelijk. $ 500 voor het installeren van een Windows-patch? Priceless.BtM909 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:16:
Shit ik moet pentester worden
http://it.toolbox.com/blo...by-scumbagpentester-58747
Ahhh, dus, het is een side-effect van een poging de boel stabieler te maken.Haan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:19:
[...]
Die staat hier inderdaad aangesloten op mijn docking station op kantoor![]()
Wat betreft Nuget: https://twitter.com/search?q=%23nuget&src=hash
Tja, met 0 packages wordt het waarschijnlijk een stuk stabieler
https://twitter.com/nuget/status/428543918553055234
haha te komisch dat verhaal. Vooral die evil connectionsBtM909 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:16:
Shit ik moet pentester worden
http://it.toolbox.com/blo...by-scumbagpentester-58747
hm eh. Ja je zin klopt, maar slaat nergens op als je mij quote. Ik geef gewoon aan: het scheelt ruimte.Korben schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:31:
[...]
Als je zo weinig ruimte krijgt dat het verschil tussen een laptop en een desktop van belang is, zou ik daar toch eens over gaan klagen.
Je mist sowieso een los scherm, je hebt geen grotere PC kast en je hebt 2 kabels minder (van het scherm dus). Daarbij is het dus ook nog eens makkelijker te verbergen, en dus uit het zicht.
Persoonlijk vind ik laptops ideaal voor werkomgevingen. Tenzij je misschien 100++ man hebt werken die degelijke machines moeten hebben (dus geen thinclients) en je dingen in-house kunt oplossen. Dan wil je niet aan een laptop sleutelen, maar aan een makkelijke kast.
Bij ons zitten er ongeveer 10-20 man aan de laptops, en de rest met thinclients. Werkt prima.
Je draagt het aan als argument, dus ik schiet er op alsof het ook een argument is, en het feit dat het ruimte bespaart is een bijzonder slechte reden om voor een laptop te kiezen in plaats van een desktop voor een ontwikkelaar.Douweegbertje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:43:
[...]
hm eh. Ja je zin klopt, maar slaat nergens op als je mij quote. Ik geef gewoon aan: het scheelt ruimte.
Je mist sowieso een los scherm, je hebt geen grotere PC kast en je hebt 2 kabels minder (van het scherm dus). Daarbij is het dus ook nog eens makkelijker te verbergen, en dus uit het zicht.
Persoonlijk vind ik laptops ideaal voor werkomgevingen. Tenzij je misschien 100++ man hebt werken die degelijke machines moeten hebben (dus geen thinclients) en je dingen in-house kunt oplossen. Dan wil je niet aan een laptop sleutelen, maar aan een makkelijke kast.
Bij ons zitten er ongeveer 10-20 man aan de laptops, en de rest met thinclients. Werkt prima.
Heb je het nu over de voordelen van een desktop.Douweegbertje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:43:
[...]
hm eh. Ja je zin klopt, maar slaat nergens op als je mij quote. Ik geef gewoon aan: het scheelt ruimte.
Een toetsenbord + muis op het buro, het scherm zweeft erboven door een standaard en onder het buro staat de kast. Dat kost minder ruimte dan een dockingstation of een standaard waar je je laptop op zet. En dan kun je ook een groot scherm nemen (of meerdere).
Maargoed, met flexwerken wat nu de standaard is, is dat lastig om goed te regelen.
let the past be the past.
Dit topic is gesloten.
![]()
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.