De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.543 views

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Nou daarom moet ik daar eens goed over nadenken. Het hoeft vandaag (gelukkig) niet af. Morgen in het teamoverleg gooi ik dit balletje gewoon even op.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jammer dat het een zipfile is want met OData kan je behoorlijk strak de access naar queries regelen. Maarja dan moet je syntax compleet om natuurlijk.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BikkelZ schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:49:
Dit is altijd mooi leesvoer:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/cdescent/

Introductie in C voor mensen die nog aan K&R willen beginnen en vanaf Java C# Python enzovoort af komen.
Wel jammer van het einde:
– if you need to work with existing libraries of code that have C interfaces, or reuse and adapt existing programs that were written in C, then naturally you'll have to write in C too, and so the cycle continues.
In het gros van de andere talen zijn C libraries gewoon te gebruiken, dat is ook 1 van de krachten van C. Maar dat wordt gewoon niet vermeld..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:59:
[...]

'Op normale dagen halen we slechts 86.400 seconden, maar we gaan er voor zorgen dat we maandag minstens 87.000 seconden halen!' :+
Het lukt je 1x per jaar om de 90.000 seconden te halen. :Y

• PdeBie
Megamind schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:13:
Jammer dat het een zipfile is want met OData kan je behoorlijk strak de access naar queries regelen. Maarja dan moet je syntax compleet om natuurlijk.
Plus dat ik niet weet of de leverancier dat wel kan.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, gewoon toevallig het piek-moment van hun applicatie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:41
Creepy schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:14:
[...]
Wel jammer van het einde:
[...]
In het gros van de andere talen zijn C libraries gewoon te gebruiken, dat is ook 1 van de krachten van C. Maar dat wordt gewoon niet vermeld..
Stuk over de preprocessor vond ik ook wel leuk:
[...]An unusual feature of C, not found in more modern languages (unless you count C++), is its preprocessor.[...] The main preprocessor directives are: ‘#include’, ‘#define’, and a set of conditional directives ‘#if’, ‘#else’, ‘#elif’ and ‘#endif’. [...]
Nu weet ik dat de C# compiler niet echt een aparte preprocessor heeft, maar die conditional directives zitten er *wel* in en for all we care wordt het ook gewoon als aparte stap voor de rest van het werk uitgevoerd.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee hoe je commits weg kan gooien in SVN :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja en Google weet dat ook ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Aha, okay. Ja, een merge in Git is mislukt en is per ongeluk gepushed naar de SVN repo. Eigenlij zou ik het liefst gewoon de GIT history (opgeschoond) willen pushen na een nieuwe SVN repo. Alleen het is mij door googlen nog niet duidelijk of je de auteurs kan behouden als je een dcommit doet :X

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:33
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:10:
[...]

Nou, gedachten kunnen soms ook venijnig en pijnlijk zijn hoor ;)
Ik volg nu een vak over psychiatrie, o.a. hallucinaties en waanideeën. Kom je langs als demonstratie? >:)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-12 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

(8>
Het moment dat je je realiseert dat het roosterscript nu met 3 requests en binnen een halve seconden alles verwerkt ipv in 10 minuten (en met vele tientallen requests).
(oké, oké, dat is enkel tekstinterpretatie. Ik moet nog omzetten in db-objects, in db zetten en updaten. Maar alsnog, zal niet veeeel langer duren)

[ Voor 40% gewijzigd door F.West98 op 28-01-2014 17:12 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Megamind
Pfoe probeer een bestand met 1M URL's 1 voor 1 te downloaden alleen de meeste download programma's gaan over de zeik ermee.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Megamind schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:21:
Pfoe probeer een bestand met 1M URL's 1 voor 1 te downloaden alleen de meeste download programma's gaan over de zeik ermee.
Wget scriptje?

https://niels.nu

• Megamind
Wget heeft helaas geen concurrent threads, maar aria2c werkt nu prima. Jammer dat die server niet meer dan 600kb/s wilt serveren :+

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

alienfruit schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:30:
Aha, okay. Ja, een merge in Git is mislukt
Kan niet :+

Lekker op de bank

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
resultaat = Foo.find_record_with_this_param bar
puts resultaat
> "not_found"

Seriously... Waarom?

Voor de duidelijkheid:
Case A: Er is een match. return instance of record
Case B: Geen match. return "not_found" (ipv NULL o.i.d.)

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 28-01-2014 18:07 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:57
Krijg net mijn logitech presenter binnen. aansluiten op tablet. Jeej werkt. Proberen met microhdmi naar hdmi converter. :( converter voor de usb poort :(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pdebie schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:30:
bezig met een projectje om per email aangeleverde gezipte sql files uit te lezen, uit te pakken en uit te voeren. Leuk uitdagend projectje.

Helaas gooien allerlei foreign key relaties roet in het eten. Updates die falen etc.
Toevallig Postcode DB?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

BM

Moderator Spielerij
Nu heb ik normaal gesproken al niet veel op met recruiters op linkedin, maar als dit de hele inhoud van je bericht is doe je toch net te weinig om mijn interesse te wekken...
Graag treed ik in contact inzake carrière mogelijkheden. LinkedIn. - [Naam Recruiter], [Naam Bedrijf]
Mag een beeeetje moeite in gestoken worden....? 7(8)7

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Megamind
Ik kreeg ook een mail van iemand die had de verkeerde aanhef naam van mij :+ Maar werk wel nu bij dat bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 28-01-2014 19:37 ]

• BM
  • Laatst online: 21:14

BM

Moderator Spielerij
Ben to-taal niet op zoek naar wat anders, heb het reuze naar m'n zin waar ik nu zit, maar deze viel me wel op :) Krijg ze niet vaak zo karig in m'n mailbox.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

M'n eigen code-inconsistentie fixen.
Blergh. DO NOT WANT

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-12 09:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Ben lekker aan het kloten in Wordpress. Alleen zit ik met het probleem dat de gebruikte theme (gekocht overigens) een brakke plugin gebruikt die maar half werkt. :/
Ben al de hele avond aan het zoeken naar een mooie plugin om de brakke plugint te vervangen.
*zucht* * Zerora zoekt nog maar even verder naar een "Latest blogposts"-widget welke wel goed werkt. :O

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zerora schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:15:
Ben lekker aan het kloten in Wordpress. Alleen zit ik met het probleem dat de gebruikte theme (gekocht overigens) een brakke plugin gebruikt die maar half werkt. :/
Ben al de hele avond aan het zoeken naar een mooie plugin om de brakke plugint te vervangen.
*zucht* * Zerora zoekt nog maar even verder naar een "Latest blogposts"-widget welke wel goed werkt. :O
Geen Wordpress lijkt me een aardig begin..... :P

• PdeBie
Yup. Ervaring mee?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je wil een db met postcodes hebben?
Waarom pak je dan niet de geonames database?

• Hydra
Kreeg van de week een spam-uitnodiging van een of ander recruitmentbedrijf, deze sloeg alles. Ze kwamen ermee dat ik een aanmeldbonus kon krijgen van 1000 euro als ik iemand in mijn netwerk voor een vacature aan zou leveren. Weten ze en passant nog ff te melden dat het wel om een aanbrengbedrag van minimaal 5000 euro moet gaan.

Dus, ik krijg 1000 euro en jullie 4000 als IK al het werk gedaan heb? Fuck. You. And. Your. Mother.
Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:22:
Die is "crowdsourced"; oftewel hopeloos outdated. Als je up to date spul wil moet je bij postcode.nl en consorten zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 28-01-2014 20:24 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:23:
Kreeg van de week een spam-uitnodiging van een of ander recruitmentbedrijf, deze sloeg alles. Ze kwamen ermee dat ik een aanmeldbonus kon krijgen van 1000 euro als ik iemand in mijn netwerk voor een vacature aan zou leveren. Weten ze en passant nog ff te melden dat het wel om een aanbrengbedrag van minimaal 5000 euro moet gaan.

Dus, ik krijg 1000 euro en jullie 4000 als IK al het werk gedaan heb? Fuck. You. And. Your. Mother.
En wat heb je terug gemailt?

Verwijderd

In verband met postcodes: http://zippopotam.us is ook wel cool.

• Kobus Post
  • Laatst online: 20-12 21:04
Zerora schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:15:
Zoiets? -> http://wordpress.org/plugins/recent-posts-widget-extended/

Kan je eindelijk data van een javascript app naar een python script sturen, wil python mijn JSON object niet parsen. :(

Ook stom. Hier op het internet in het ziekenhuis wil safari geen pagina's laden, chrome wel, maar die gebruikt meer batterij en ik heb geen oplader bij me |:(

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:24:
[...]

En wat heb je terug gemailt?
Niks. "Ignore" > "Report as spam". Ga ik geen tijd aan verspillen.

Mag ik trouwens even sexistisch zijn? Er zijn op dit moment 3 recruiters waar ik serieus mee bezig ben kwa vacatures. 2 mannen, 1 vrouw. En zoals gewoonlijk is het weer de vrouw die niet alleen niet snapt wat bepaalde technologieen inhouden, ze heeft ook uberhaupt niet door wat het verschil tussen een junior en senior vacature is.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
OMFG! Op een bepaalde site wil ik mijn wachtwoord wijzigen in iets dat door LastPass is gegenereerd. Op de "wachtwoord wijzigen"-pagina staat alleen een eis aan de minimumlengte, dus ik kies een sterk wachtwoord en klik op "Wijzig mijn wachtwoord".

Ik krijg een foutmelding, maar als ik het opnieuw probeer krijg ik de melding dat het oude wachtwoord incorrect is. Het door LastPass gegenereerde wachtwoord werkt echter ook niet. _O-

We are shaping the future

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-12 09:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:18:
[...]

Geen Wordpress lijkt me een aardig begin..... :P
Hmmmpf..... You serious?! -O- :P
Zoiets zoek ik inderdaad. Ben momenteel nog alternatieven aan het bekijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Zerora op 28-01-2014 20:56 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:27:
[...]

Niks. "Ignore" > "Report as spam". Ga ik geen tijd aan verspillen.

Mag ik trouwens even sexistisch zijn? Er zijn op dit moment 3 recruiters waar ik serieus mee bezig ben kwa vacatures. 2 mannen, 1 vrouw. En zoals gewoonlijk is het weer de vrouw die niet alleen niet snapt wat bepaalde technologieen inhouden, ze heeft ook uberhaupt niet door wat het verschil tussen een junior en senior vacature is.
Je hebt nog niets van mijn lessen in "human interaction" begrepen, merk ik :P

Verwijderd

Alex) schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:35:
OMFG! Op een bepaalde site wil ik mijn wachtwoord wijzigen in iets dat door LastPass is gegenereerd. Op de "wachtwoord wijzigen"-pagina staat alleen een eis aan de minimumlengte, dus ik kies een sterk wachtwoord en klik op "Wijzig mijn wachtwoord".

Ik krijg een foutmelding, maar als ik het opnieuw probeer krijg ik de melding dat het oude wachtwoord incorrect is. Het door LastPass gegenereerde wachtwoord werkt echter ook niet. _O-
Daar beginnen de problemen al. Dat is natuurlijk wel het nadeel van gegenereerde wachtwoorden. Ik ben echt nog aan het twijfelen om LastPass (of een alternatief) te gebruiken. Ik ben bang dat ik om de een of andere reden mijn gegenereerde wachtwoorden kwijt raak en ik dan op een hoop websites niet meer kan inloggen.

De oplossing hiervoor is simpel: leer het wachtwoord van je mailbox vanbuiten gebruik gewoon de "wachtwoord vergeten" optie. Nadeel is: een slot is maar zo sterk als zijn zwakste schakel. Wanneer ze het wachtwoord van mijn mailbox te pakken krijgen, zijn ze er alsnog met al mijn wachtwoorden vandoor.

• Alex)
Daarom moet je je mailbox (en je password vault) ook beschermen met two factor authentication. :)

In dit geval is het de site zelf die iets fout doet... waarschijnlijk neemt het ding een substring van het wachtwoord.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42
Ik zit al anderhalve week thuis omdat ik flink ziek ben, maar heb vandaag eindelijk VPN gekregen zodat ik me niet meer stuk hoef te vervelen. Kan gewoon door werken :)

• Alex)
Gevonden: in de sourcecode staat maxlength="15". LastPass trekt zich daar niks van aan en gooit er gewoon 20 tekens in. Ik heb m'n wachtwoord nu wél kunnen wijzigen (15 tekens ingevuld), en ondanks de foutmelding ("kan je wachtwoord niet wijzigen") is het wachtwoord nu wél gewijzigd en kan ik er zelfs mee inloggen...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:05:
Gevonden: in de sourcecode staat maxlength="15". LastPass trekt zich daar niks van aan en gooit er gewoon 20 tekens in. Ik heb m'n wachtwoord nu wél kunnen wijzigen (15 tekens ingevuld), en ondanks de foutmelding ("kan je wachtwoord niet wijzigen") is het wachtwoord nu wél gewijzigd en kan ik er zelfs mee inloggen...
Klinkt logisch.

• Alex)
Ik twijfel nog of ik er melding van zal maken bij de beheerders, of niet. Eigenlijk geen zin in. :')

• Megamind
Sinds dat lastpass behoorlijk intrusive is geworden is het best een irritant programma. Eigenlijk is alleen de Firefox plugin ok, die van Chrome zuigt behoorlijk.

• Alex)
Megamind schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:11:
Sinds dat lastpass behoorlijk intrusive is geworden is het best een irritant programma.
Ik gebruik LastPass nog niet zo lang, ik weet niet hoe het vroeger was.
Eigenlijk is alleen de Firefox plugin ok, die van Chrome zuigt behoorlijk.
Dat heeft iets te maken met wat extensions kunnen doen in Chrome (afhankelijk van JS). Firefox-extensies hebben veel meer controle over de browser en daardoor kan een plugin beter integreren.

Ik vind de Chrome-plugin van LastPass ook irritant, in Firefox en in Internet Explorer werkt het een stuk beter. In IE heb ik gekozen voor de modus zonder werkbalk, want dat zwevende LastPass-knopje dat je anders krijgt vind ik storend. :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zerora schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:54:
[...]

Hmmmpf..... You serious?! -O- :P
Ja

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Tis alleen niet logisch dat een site dat niet afvangt. Sowieso.. waarom een limit zetten als je het wel aankan en als tweede het niet uniform houden of serverside oplossen...

• Alex)
Ook op OS X werkt de LastPass-addon in Firefox prettiger dan in Chrome. Zojuist overgestapt. :Y

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:Y

Wat ik (in grote lijnen) doe (uit de blote bol):
[list]
• Start transactie
Disable constraints
• Voer SQL bestand(en) uit
Enable constraints
• Commit transactie

Dat werkt goed; ergens in februari 2012 (meen ik) ging 't een keer mis (FK's die ontbraken e.d.) en dat was even niet zo leuk, maar ik heb ze gemailed (en aangewezen in welke records 't zat) en 't bestand handmatig gefixed en de maand erop was 't gefixed bij de volgende update. Verder gaat 't al een jaartje of 2 a 3 prima VZIW.

Ik zou eens kunnen kijken of die "updater-tool" te open-source valt, maar hou je adem niet in want er zit wat maatwerk in (en dus werk om dat er uit te slopen). Heel spannend is 't in de basis ook niet trouwens (zie hierboven, gewoon "blind" die .sql bestanden erdoorheen raggen*).

* Uiteraard wel onder een "berperkte user" en in een "eigen" DB waar mogelijk.
Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:22:
Omdat die bij lange na niet de kwaliteit heeft als deze ;) Kost wa, hedde ook wa ;)

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 28-01-2014 22:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-12 13:29
Ik heb [url=http://weg]hier[/url] iets heel simpels in PHP, maar kennelijk denk ik er te licht over. Ik krijg het niet werkend :|.
Heeft iemand hiervoor een solution?

Wat is er niet duidelijk aan de topicwaarschuwing :? Ik heb wél hier een FAQ voor je die je mag lezen voordat je een topic over je probleem opent ;)

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 28-01-2014 22:14 ]

• Alex)
Ik vermoed dat je een scopingprobleem hebt (variabele niet beschikbaar op de plek waar je 'm wilt gebruiken), maar we zijn hier geen helpdesk hè ;)

edit: Damn RobIII, jij bent snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 28-01-2014 22:14 ]

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12 12:46

StM

Ja, maar waarom zou ik je het antwoord geven?

*edit*

Oeps, RobIII was te snel :P

[ Voor 31% gewijzigd door StM op 28-01-2014 22:15 ]

Verwijderd

Wietsee. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:11:
Ik heb [url=http://weg]hier[/url] iets heel simpels in PHP, maar kennelijk denk ik er te licht over. Ik krijg het niet werkend :|.
Heeft iemand hiervoor een solution?

[mbr]Wat is er niet duidelijk aan de topicwaarschuwing :? Ik heb wél hier een FAQ voor je die je mag lezen voordat je een topic over je probleem opent ;) [/]
Nee, wij zijn geen helpdesk.
Edit: RobIII was ook mij voor ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 22:15 ]

• Wietsee.
Laat maar, wat een skeit topic is dit.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wietsee. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:15:
Ja, daar hebben we vaker last van. Maar meestal hebben we hier koffie.

• Alex)
Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Het één leidt tot het ander...

• Wietsee.
Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Meer kun jij volgens mij ook niet dan koffie drinken.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alex) schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:14:
edit: Damn RobIII, jij bent snel.
Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/XetXRIvhk_Y/hqdefault.jpg

Over mij

• Megamind
Wietsee. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:17:
[...]

Meer hoeft hij ook niet te kunnen.

Verwijderd

Wietsee. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:15:
:w

• Wietsee.
Megamind schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:17:
[...]

Meer hoeft hij ook niet te kunnen.
Waar bemoei jij je mee snotneus?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wietsee. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:18:
[...]

Ga jij maar even afkoelen :w

Over mij

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
vandaag zitten prutsen met neo4j, zo dat is even anders wanneer je alleen mysql gewend bent :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wietsee. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:17:
[...]

Mag ik reageren? Of heb ik dan een ban?
Wietsee. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:18:
[...]

Mag ik alsjeblieft reageren RobIII? Ik zal rustig ademhalen. Dat beloof ik :D

[ Voor 35% gewijzigd door Firesphere op 28-01-2014 22:27 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
steffex schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:22:
vandaag zitten prutsen met neo4j, zo dat is even anders wanneer je alleen mysql gewend bent :P
Ik moet me nog eens verdiepen in "andere" databases dan de relationele. Ben heel benieuwd qua use-cases hoe & wat.

Nu heb ik dus Neo4J ook op mijn TODO lijstje gezet.
Ik interesseer mij niet echt specifiek op Big Data (dus specifiek Cassandra & Hadoop vallen beetje af), maar gaat mij meer om de goede database voor de goede use-case gebruiken (Raven, MongoDB, Neo4J enz).
Firesphere schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:
[...]

Ik gebruik vaak toch Riak.
Nu ben ik wel bevooroordeeld, aangezien ik de oprichters van Basho ken, maar toch, het werkt wel lekker soepel met de meeste .NET, PHP en Java systemen.
Riak staat ook op mijn lijstje :)
Thanks! (Of juist niet, waar haal ik de tijd vandaan! Nog even en ik moet mijn niet-bestaande vriendin de deur uitdoen :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door Ryur op 28-01-2014 22:31 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:26:
[...]

Ik moet me nog eens verdiepen in "andere" databases dan de relationele. Ben heel benieuwd qua use-cases hoe & wat.

Nu heb ik dus Neo4J ook op mijn TODO lijstje gezet.
Ik interesseer mij niet echt specifiek op Big Data (dus specifiek Cassandra & Hadoop vallen beetje af), maar gaat mij meer om de goede database voor de goede use-case gebruiken (Raven, MongoDB, Neo4J enz).
Ik gebruik vaak toch Riak.
Nu ben ik wel bevooroordeeld, aangezien ik de oprichters van Basho ken, maar toch, het werkt wel lekker soepel met de meeste .NET, PHP en Java systemen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toevallig is mijn collega naast me ook bezig met neo4j, ziet er heel gaaf uit voor bepaalde toepassingen. Een interessant soort database naast relationeel en nosql...

• steffex
een goede usecase die ik gevonden heb voor neo4j is data analyse. Data erin, je queries uitvoeren en klaar. Het is niet echt ideaal voor big data, daar zijn vast betere oplossingen voor.

Riak is een stuk beter voor bigdata, ben bij een NoSQL meetup bij TomTom geweest tijdje terug. Dat was erg interessant. Ook zeker 1 voor op je lijst Ryur!

@Cartman!: ik vind vooral queries kunnen afvoeren op relaties erg sexy _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door steffex op 28-01-2014 22:32 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:02

orf

Hydra schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:23:
[...]
Die is "crowdsourced"; oftewel hopeloos outdated. Als je up to date spul wil moet je bij postcode.nl en consorten zijn.
RobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:04:
[...]
Omdat die bij lange na niet de kwaliteit heeft als deze ;) Kost wa, hedde ook wa ;)
Dat is echt niet meer nodig. Postcodes (en straatnamen, nummers, etc) vallen al sinds 2012 onder open data:
Vanaf 1 februari 2012 zijn de gegevens uit de Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG), inclusief alle postcodes, door iedereen zonder belemmeringen te gebruiken. Ze kunnen hergebruikt en doorgeleverd worden. Zowel overheden als private partijen mogen de gegevens dan ook voor commerciële doeleinden gebruiken.

Een en ander is het gevolg van de uitspraak van de rechter in het geding dat PostNl had aangespannen tegen de Staat. De rechter verwierp de bezwaren die PostNl had tegen het volledig vrijgeven van alle (adres)gegevens, inclusief postcodes uit de BAG, aan iedereen die daarover wil beschikken. De uitspraak past goed in het beleid van de Nederlandse regering en de Europese Commissie om overheidsinformatie op een makkelijke en goedkope wijze beschikbaar te stellen.
officiële bron

De data wordt beheerd door het kadaster en is up to date.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
orf schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:31:
Dat is echt niet meer nodig. Postcodes (en straatnamen, nummers, etc) vallen al sinds 2012 onder open data:
Da's heel leuk, maar geef mij 1 bron die gratis is én zo up-to-date als postcode.nl én in een fatsoenlijk formaat aanlevert.
De data wordt beheerd door het kadaster en is up to date.
En, AFAIK, nergens "makkelijk" te downloaden. De laatste keer dat ik die "open data" bekeek was 't een redelijke puinzooi.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 28-01-2014 22:34 ]

Over mij

• steffex
ik gebruik voor NL gewoon: http://www.postcodeapi.nu helemaal gratis! :)

meteen ff shameless mijn python lib pluggen: https://github.com/steffex/pypostcode :p

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Als je data zich laat modeleren als (of is) een graaf, en je wilt gebruik maken van de eigenschappen van een graaf, bijvoorbeeld: hoeveel inkomende links zijn er op het internet naar deze pagina? hoeveel vrienden heb ik? (respectievelijk: Google en Facebook). Dan gaat zo'n database zijn nut bewijzen.

Daarnaast, hoezo is neo4j niet geschikt voor Big Data?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

steffex schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:33:
ik gebruik voor NL gewoon: http://www.postcodeapi.nu helemaal gratis! :)

meteen ff shameless mijn python lib pluggen: https://github.com/steffex/pypostcode :p
Die is alleen gratis voor webshops dacht ik ;)

• steffex
waar zie jij dat staan? ben het nog nergens tegengekomen

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Leuk voor een webshopje ofzo, maar als je duizenden postcode-queries per minuut verwerkt heb ik liever een "lokaal DB'tje" ;)
Om deze service gratis te kunnen blijven aanbieden zullen wij bij excessief gebruik (waardoor bijvoorbeeld de server extreem wordt belast) contact met je opnemen.
...om je vervolgens gewoon de postcode.nl DB aan te bieden ;)

Daarbij krijg ik, uit de blote bol maar zal 't zometeen even nakijken, minder info terug dan ik in de postcodeDB heb zitten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
{
   "street":"mt. Lincolnweg",
   "house_number":40,
   "postcode":"1033SN",
   "town":"Amsterdam",
   "municipality":"Amsterdam",
   "province":"Noord-Holland",
   "latitude":52.4035,
   "longitude":4.88847,
   "x":121060,
   "y":490747
}

Ik mis, o.a., de NEN-huppeldepup notatie (die veel applicaties wel nodig hebben).

[edit]

Uit de postcode.nl DB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
    "wijkcode":"1033",
    "lettercombinatie":"SN",
    "straatnaam":"mt. Lincolnweg",
    "straatnaam_nen":"mt. Lincolnweg",
    "plaatsnaam":"Amsterdam",
    "plaatsnaam_nen":"Amsterdam",
    "gemeentenaam":"Amsterdam",
    "gemeentenaam_nen":"Amsterdam",
    "cebucocode":211,
    "provincienaam":"Noord-Holland",
    "huisnr":40,
    "huisnr_bag_letter":"",
    "huisnr_bag_toevoeging":"",
    "bag_nummeraanduidingid":"0363200011214689",
    "bag_adresseerbaarobjectid":"0363010011214858",
    "breedtegraad":52.40350729,
    "lengtegraad":4.88847576,
    "rdx":121060.0000,
    "rdy":490747.0000,
    "oppervlakte":6394,
    "gebruiksdoel":"industriefunctie",
    "perceeltype":"verblijfsobject"
}

(En dan laat ik nog wat meuk achterwege). Voor ons zijn vooral de *_nen velden belangrijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Nuenen, Gerwen en Nederwetten                      Nuenen c.a.
Nieuwerkerk aan den IJssel                         Nieuwerkerk a/d IJssel
Professor Zeemanplantsoen                          Prof Zeemanplantsoen
Ir. Mr. Dr. van Waterschoot van der Grachtstraat   Ir v W van der Grachtstr
Burgemeester Baron van Voerst van Lyndenstraat     Burg Bar v V v Lyndenstr
Burgemeester van Hövell tot Westerflierpad         Burg v H t Westerflierpd
Schimmelpenninck van der Oijestraat                S vd Oijestr
etc.

[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 28-01-2014 23:18 ]

Over mij

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

steffex schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:36:
waar zie jij dat staan? ben het nog nergens tegengekomen
Geen bron, puur uit mijn waardeloze geheugen ;)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:02

orf

RobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:33:
[...]

Da's heel leuk, maar geef mij 1 bron die gratis is én zo up-to-date als postcode.nl én in een fatsoenlijk formaat aanlevert.
Nou vooruit, eentje dan: https://nlextract.readthedocs.org/en/latest/bagextract.html

• steffex
RobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:36:
[...]

Leuk voor een webshopje ofzo, maar als je duizenden postcode-queries per minuut verwerkt heb ik liever een "lokaal DB'tje" ;)

[...]

...om je vervolgens gewoon de postcode.nl DB aan te bieden ;)
dat laatste zou toch wel aardig zijn :) maar inderdaad voor veel requests is het misschien niet handig.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
steffex schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:42:
[...]

dat laatste zou toch wel aardig zijn :)
Tegen een de prijs die postcode.nl rekent uiteraard :P
Ga ik eens bekijken :Y)

Over mij

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laat ff weten of t wat is, scheelt mij weer :*

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zijn er meer mensen voorstander voor from syntax highlighting to semantic highlighting?

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 28-01-2014 23:02 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• PdeBie
Ik heb de updater tool inmiddels zo goed als af. Uiteraard met beperkte user en eigen DB.

Wij hebben de gegevens vooral nodig om te kunnen zien waar de orders bezorgt moeten worden. Bijvoorbeeld wat voor type perceel. Bij bedrijven kan er namelijk vaak niet na 5-en bezorgt worden, terwijl dit bij prive-adressen wel mogelijk is. Zo kan er beter gepland worden wanneer iets bezorgt moet worden.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Nee, niet echt.
Wel wil ik dat mijn IDE bij het selecteren van een field of variabele deze in de rest van het bestand ook highlight. Heeft er wel een beetje mee te maken.

let the past be the past.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SPee schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:15:
[...]

Nee, niet echt.
Wel wil ik dat mijn IDE bij het selecteren van een field of variabele deze in de rest van het bestand ook highlight. Heeft er wel een beetje mee te maken.
Geen idee of je er (al) mee bekend bent, maar VS2013 kan/doet dat ;)

Over mij

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RobIII schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:20:
[...]

Geen idee of je er (al) mee bekend bent, maar VS2013 kan/doet dat ;)
Intellij doet dat ook :)

• Hydra
Oh! Goed te weten! Thanks!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
WTF, m'n helvetica (neue) font family is zo corrupt als de pest :/

Lekker dan voor een font wat al niet goedkoop is...

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42
Het lijkt mij geweldig. Ik zit nu constant ctrl-f3 te rammen om alle instanties te highlighten van een woord.

• Alex)
BtM909 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:46:
WTF, m'n helvetica (neue) font family is zo corrupt als de pest :/

Lekker dan voor een font wat al niet goedkoop is...
Heb je het bonnetje nog? :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja voordeel van digitaal hè. Is vast geen probleem om te "ruilen" en een "nieuw" exemplaar te krijgen. Is alleen ruk dat ik erachter kom terwijl ik het al heb gebruikt :P

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je daar toevallig ook ervaring mee? Ik heb na een hoop ge-ouwehoer eindelijk een initiële import draaien (die zou 21u (kunnen) duren :X maar is natuurlijk afhankelijk van de machine e.d.) maar ik kan nergens vinden hoe ik mutaties verwerk (en ik ga niet elke maand een import van "21u" draaien :X , de huidige postcode.nl (mutaties) duurt < 10 sec.). Verder ben ik erg benieuwd naar de betrouwbaarheid van de import/data; ik heb me (jaren geleden) eens beetje verdiept in dat BAG gebeuren maar dat was toen nog, voor zover ik kon zien, één grote puinhoop. Access files, XML files, Excel files, PDF files en whatnot en dat moest je allemaal maar "aan elkaar zien te knopen".

YouTube: Taylor Swift Attacked at Grammys

:D _O-

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 29-01-2014 02:20 ]

Over mij

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
PrisonerOfPain schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:48:
[...]

Het lijkt mij geweldig. Ik zit nu constant ctrl-f3 te rammen om alle instanties te highlighten van een woord.
Sinds wij de JetBrains IDE's gebruiken voor bijna alle projecten, heb ik dat probleem niet meer. Als je op een variabele klikt, worden alle reads groen onderstreept, en alle writes oranje.

• Hydra
Mogguh!

Vanmiddag weer een sollicitatiegesprek (1e), spannend!

• PdeBie
succes! Waar ben je naar aan het kijken?

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:38:
Mogguh!

Dus je weet nu heel goed waar je jezelf over 5 jaar ziet? En wat voor een moeilijke situatie je hebt meegemaakt en hoe je dat hebt opgelost? ;)

---

Wat ik van IDEs trouwens verreweg het meeste gebruik, de hele dag, is 'find all references' in visual assist. (en uiteraard jump to declaration/definition) Maar ik vind het ook erg handig dat compiler errors al rood onderstreept worden, alleen is dat vaak zo traag.

Iets dat ik daarbij trouwens mis is dat ik graag zou willen dat potentiele function pointer calls zouden worden gezien in callgraphs. Standaard callback mechanisme met een set van functors wordt vaak niet gezien. Soms heb je event handlers en dan vraag je 'wat callt dit' en dan is het antwoord 'niks'... Snap dat dit een moeilijk probleem is.

[ Voor 52% gewijzigd door Zoijar op 29-01-2014 08:50 ]

• Hydra
pdebie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:38:
succes! Waar ben je naar aan het kijken?
Senior Java dev, richting een architectrol. Dus vooral veel met klanten. Tot nu toe altijd redelijk generiek bezig geweest maar wil me meer specialiseren.
Zoijar schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:41:
Dus je weet nu heel goed waar je jezelf over 5 jaar ziet? En wat voor een moeilijke situatie je hebt meegemaakt en hoe je dat hebt opgelost? ;)
Heh, dat soort vragen heb ik nooit zo'n issue mee. Ben meer bang voor "Hoe doe je X in Spring Framework Vijfhondereneen"-vragen ;)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58

Hoogie2004

Whohooooo

Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:38:
Mogguh!

Succes!

@de rest: Goeiemorgen, op naar een dag vol vreemde issues...

My iRacing profile | Strava

• Kalentum
  • Laatst online: 21:42
RobIII schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 01:35:
[...]

Heb je daar toevallig ook ervaring mee? Ik heb na een hoop ge-ouwehoer eindelijk een initiële import draaien (die zou 21u (kunnen) duren :X maar is natuurlijk afhankelijk van de machine e.d.) maar ik kan nergens vinden hoe ik mutaties verwerk (en ik ga niet elke maand een import van "21u" draaien :X , de huidige postcode.nl (mutaties) duurt < 10 sec.). Verder ben ik erg benieuwd naar de betrouwbaarheid van de import/data; ik heb me (jaren geleden) eens beetje verdiept in dat BAG gebeuren maar dat was toen nog, voor zover ik kon zien, één grote puinhoop. Access files, XML files, Excel files, PDF files en whatnot en dat moest je allemaal maar "aan elkaar zien te knopen".
Ik heb een eigen BAG-import gemaakt, op basis van Kadaster levering: eenmalige initiele import, maandelijkse update van plm 20Mb aan gezipte XML files. Alles is XML, geen andere bestanden. Dus in principe geen probleem meer.

Als alternatief voor de postcodes is het niet altijd geschikt. De dataset bevat alle geldige adressen maar dan alleen in officiele schrijfwijze ('Den Haag' mist dus). Ook postbussen ontbreken. Geometrie van postcodegebieden zit er ook niet, die moet je zelf samenstellen op basis van panden.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53
Hydra schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:59:
...
Heh, dat soort vragen heb ik nooit zo'n issue mee. Ben meer bang voor "Hoe doe je X in Spring Framework Vijfhondereneen"-vragen ;)
"Dat zien we dan wel!"

Als ze me zoiets vragen weet ik genoeg en stopt het het daar voor mij.

RTFM!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 23:17
Iemand al een testrun gemaakt met http://www.macaw.co/? Ik ben wel benieuwd of het wat is. Het algoritme dat je ontwerp omzet in html code is in ieder geval innovatief.

http://hawvie.deviantart.com/

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

RobIII schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 01:35:
[...]

YouTube: Taylor Swift Attacked at Grammys

:D _O-
Wat is uiteindelijk je doel dan? Wij hebben bijvoorbeeld gewoon een koppeling naar een 3e partij. Was volgens mij niet al te duur.

• Hydra
_Moe_ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:03:
"Dat zien we dan wel!"

Als ze me zoiets vragen weet ik genoeg en stopt het het daar voor mij.
Ja, ik ga er ook niet vanuit dat ze me framework-inhoudelijke vragen gaan stellen, dat zou wat raar zijn. Daar heb je documentatie voor.

Pagina: 1 ... 32 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.