De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.532 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

BikkelZ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:23:
[...]

Verder is het zo dat het opnieuw moeten downloaden van al eerder bekeken content in de zelfde sessie mij niet echt een besparing lijkt. Misschien dat het nodig is als je films van een uur of langer (nuttige dingen zoals een 100 hour badger loop) gewoon niet meer in het geheugen kunt houden maar ik luister vooral naar muziek en dan is het echt funest.
Voor (relatief) kleine apparaten zoals smartphones en tablets is het niet handig als er zoveel gecached moet worden, lijkt me. Een laptop/PC heeft vaak wel ruimte over, maar bij een telefoon of tablet wil dat nog wel eens niet het geval zijn. Een beetje HD opname die je bekijkt op Youtube, neemt al best wat ruimte in volgens mij.

---

vagrant reload voor elke keer dat ik een bestand aan een project toevoeg :/ Maar eens even kijken hoe dat zit met synced/shared folders.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WTF??
Row size too large (> 8126). Changing some columns to TEXT or BLOB or using ROW_FORMAT=DYNAMIC or ROW_FORMAT=COMPRESSED may help. In current row format, BLOB prefix of 768 bytes is stored inline.

Het zootje wordt in MEDIUMTEXT blokken gepropt en het zijn een stuk of 12 textarea's. Hoe FFS kan dat te groot zijn. (Voor elke textarea een apart field dus)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

768 * 12 = 9216 > 8126

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:35

StM

En dat is je InnoDB rowsize limiet :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lijkt me sterk. Als ik exact dezelfde query uitvoer, maar dan netjes met backticks om de kolomnamen, gaat'ie wel goed. Dus dat is het probleem niet.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• StM

StM

Gebruik je dan soms minder testdata? In het (standaard) Antelope formaat gooit hij de eerste 768 bytes inline voordat hij extern pages gaat alloceren.

Hier heb je wat achtergrond info: http://www.mysqlperforman...9/blob-storage-in-innodb/

Of je loopt gewoon tegen een gare bug aan :P

Firesphere heeft gewoon weer iets gevonden om te slopen :P Enige zinnige dat ik kan bedenken is dat om wat voor reden dan ook je een ander code path volgt met een brakke check of de row wel zou passen. Welk row formaat zou hij moeten gebruiken?

[ Voor 29% gewijzigd door StM op 23-01-2014 16:59 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:56:
Gebruik je dan soms minder testdata? In het (standaard) Antelope formaat gooit hij de eerste 768 bytes inline voordat hij extern pages gaat alloceren.

Hier heb je wat achtergrond info: http://www.mysqlperforman...9/blob-storage-in-innodb/

Of je loopt gewoon tegen een gare bug aan :P

Firesphere heeft gewoon weer iets gevonden om te slopen :P Enige zinnige dat ik kan bedenken is dat om wat voor reden dan ook je een ander code path volgt met een brakke check of de row wel zou passen. Welk row formaat zou hij moeten gebruiken?
Geen idee, gewoon MyISAMM, maar zonder backticks zegt'ie "lol echt niet", met backticks gaat hetgoed.

Ik heb dus maar backticks toegevoegd. Problem solved, somewhat.

• StM

StM

Wtf? MyISAM heeft een limiet van 64k... Alleen InnoDB heeft een 8k limiet.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:07:
Wtf? MyISAM heeft een limiet van 64k... Alleen InnoDB heeft een 8k limiet.
Ja, maar het rare is, het is gewoon een MyISAM tabel, dus waarom hij over die 8k gaat zeiken is me een raadsel.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb nu al 2 dagen dat ik IIS om zeep help, alleen de rede weet ik nog niet precies. Daarbij nog enkele pagina's wat een 500 error geeft, omdat de fast cgi crashed, en bij elke load hiervan een nieuw proces aanmaakt.

Echt bizar, al krijg ik het vermoede dat onze hoster iets heeft gedaan. De problemen kwamen namelijk pas eergisteren terwijl ik niets boeiends had veranderd, en het daarvoor perfect liep.

Ik gok dat het iets van een path probleem is, waardoor zowel IIS als PHP op zijn bek gaat.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:08:
[...]

Ja, maar het rare is, het is gewoon een MyISAM tabel, dus waarom hij over die 8k gaat zeiken is me een raadsel.
Zet eens voor de lol de strict mode op 0? Had ooit eens iets gelezen dat hier een bugje in zat met bepaalde queries.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Collega A: "Zeg, B, weet jij waar de functie Cache Warmup voor dient?"
Collega B: "Ehhhh...."
* Firesphere en de overige aanwezigen hebben al de tranen in de ogen staan van het lachen.
Collega B: *stalen gezicht* "Dat is voor als het vriest"

• Douweegbertje

Douweegbertje

:+ Ik moet ook nog zo'n functie maken, maar weinig tijd. Word denk ik een #yolo met het live gaan.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:25:
[...]

Zet eens voor de lol de strict mode op 0? Had ooit eens iets gelezen dat hier een bugje in zat met bepaalde queries.
_O_

Vriendelijk dank, dat fixt het inderdaad. Nu maar hopen dat er niet ergens anders iets stuk is :P
Douweegbertje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:31:
:+ Ik moet ook nog zo'n functie maken, maar weinig tijd. Wordt denk ik een #yolo met het live gaan.
FTFY

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 23-01-2014 17:34 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:49

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 heeft weer wat gevonden om op te ranten hoor :P
De rekentoets die verplicht is vanuit de overheid. En dan helemaal SmartRekenen, een website waar je dat dan kan doen en afnemen, en met name de digitale rekenmachine.
Ten eerste: niveau voor 5e klas. Vragen like: 223 x 12; 7 1/3 - 4 2/3; 91% van 2100; bereken de derde hoek in een driehoek; schaalvragen.
Je mag een digitale rekenmachine gebruiken (allemaal flash :') ), en die is echt dramatisch (heeft mij een fout opgeleverd): hij rondt antwoorden ondertussen af.
Vraag: 1,3TB wordt met 950kB/s overgezet (echt extreem langzaam overigens). Hoeveel dagen moet de computer aan blijven?

Dus ik: Zal wel niet officieel en 1024-based zijn, dus ik ga maar uit van 1.300.000 MB.
1300000 / 0,95 -> / 60 -> / 60 -> /24
Ah, 15 dagen.
Maar antwoord was 16.
Had die online rekenmachine dus tussentijds afgerond, en daardoor kwam ik lager uit.

ARGH

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Als je kunt aantonen dat er fouten zitten in de tools die je verplicht moet gebruiken kun je hierover een klacht indienen bij de onderwijsinspectie.

We are shaping the future

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

F.West98 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:34:
Vraag: 1,3TB wordt met 950kB/s overgezet (echt extreem langzaam overigens). Hoeveel dagen moet de computer aan blijven?
Nou, gok eens hoe snel ik data geupload krijg vanaf bij mij thuis. Hint: de data moet wel aardig comprimeerbaar zijn om aan die 950kB/s te komen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:34:

Dus ik: Zal wel niet officieel en 1024-based zijn, dus ik ga maar uit van 1.300.000 MB.
1300000 / 0,95 -> / 60 -> / 60 -> /24
Ah, 15 dagen.
Maar antwoord was 16.
Had die online rekenmachine dus tussentijds afgerond, en daardoor kwam ik lager uit.
Ik weet niet hoor, maar ik kom op 15,8 dagen. Als je de computer 15 dagen aanlaat heeft ie dus te kort aangestaan en moet ie nog 20 uur. Verder, officieel is 1,3TB gewoon 1.300.000.000.000 bytes, en anders is het 1,3 TiB.

Je rants hebben dus *wederom* meer te maken met je eigen onkunde.

950 kB/s upload haal ik trouwens niet met mijn 6mbit up.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2014 17:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet hoor, maar ik kom op 15,8 dagen. Als je de computer 15 dagen aanlaat heeft ie dus te kort aangestaan en moet ie nog 20 uur.

Verder, officieel is 1,3TB gewoon 1.300.000.000.000 bytes, en anders is het 1,3 TiB.
Ik haal TiB en TB altijd door elkaar, dan klopt dat wel gewoon :+
Maar met die online rekenmachine kwam je dus op 15,2; wat gewoon 15 dagen (en een beetje is). Het goede is 15,8 en dus 16 dagen inderdaad

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:47:
Maar met die online rekenmachine kwam je dus op 15,2; wat gewoon 15 dagen (en een beetje is). Het goede is 15,8 en dus 16 dagen inderdaad
Je mag in deze situatie sowieso nooit naar beneden afronden. Al is het antwoord 15,000000001, als ze vragen hoe lang je de PC aan moet laten staan in hele dagen voor de download klaar is dan is het gewoon 16. Na 15 hele dagen is hij nog niet klaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:47:
[...]

Ik haal TiB en TB altijd door elkaar, dan klopt dat wel gewoon :+
Je redenatie is een beetje verkeerd.

"15 dagen en een beetje", dat moet je eens gaan zien als 1.1 om het makkelijker te maken.
Dat is niet 1 dag een een beetje, maar 2 dagen, waarvan de 2e dag maar een beetje is. 15.8 is 15 dagen en 0.8 dag van de 16e dag.

Niet 15 dagen en 0.8 van de 15e dag.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Er stond: rond af op hele dagen, anderen met andere gegevens (zijn variabel) hadden 11,2 dagen, en daar was 11 goed.
En hoezo nu mijn eigen onkunde?

@dcm: hier in Groningen niet :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:33:
[...]

_O_

Vriendelijk dank, dat fixt het inderdaad. Nu maar hopen dat er niet ergens anders iets stuk is :P

[...]

FTFY
NP, alleen zo geweldig is het natuurlijk niet om het in strict mode off te laten draaien. Helaas kan ik niet meer vinden waar ik het las, maar in elk geval waren er 2 "manieren" om deze "bug" te krijgen. Eén daarvan dus strict mode, en de andere was nog iets van een sql setting.

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:51:
Er stond: rond af op hele dagen, anderen met andere gegevens (zijn variabel) hadden 11,2 dagen, en daar was 11 goed.

@dcm: hier in Groningen niet :+
Omdat 11.2 = 11
11.4 = 11
11.8 = 12

en dus in jouw voorbeeld

15.8 = 16
15.1 = 15.

je onkunde dus *O*

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Afronden" is niet eenduidig. Naar boven afronden is ook afronden :)

Overigens, als ik jouw berkening doe met tussentijds afronden dan kom ik alsnog op 15.833333
1. Je zegt dat het antwoord 15 moet zijn terwijl het in mijn ogen gewoon 16 is
2. Je klaagt over zogenaamd verkeerd gebruik van 1024-machten terwijl het eigenlijk klopt.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2014 18:00 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja.
Maar die rekenmachine gaf dus 15,4 bij mij als antwoord, omdat die ondertussen afrondt (dat heb ik niet bewezen, maar hoorde ik van anderen die het ook zo fout hadden)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:23
F.West98 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:54:
Ja.
Maar die rekenmachine gaf dus 15,4 bij mij als antwoord, omdat die ondertussen afrondt (dat heb ik niet bewezen, maar hoorde ik van anderen die het ook zo fout hadden)
Dat is dus niet zo. Zelfs als ik tussentijds afrond kom ik nog steeds boven 15.5 uit. Dus je zult zelf wel een foutje hebben gemaakt...

Nothing to see here!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
F.West98 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:54:
Ja.
"Anderen zeiden...." is altijd een sterk argument ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ach ja, ik had tenminste niet onder de 60%, want dan zou ik 'bijles rekenen' hebben en het ging mij meer om het principe en 'flash'.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Bah bah bah wat ben ik gruwelijk klaar met Buckaroo. Wat een incompetente mafkloten zijn dat zeg. In hun documentatie hebben ze voor dezelfde variabele maar liefst 4 verschillende notaties (brq_amount, Brq_amount, BRQ_amount, BRQ_AMOUNT), die ze gewoon lekker door elkaar heen noemen. 8)7 Maar om die consistentie te behouden is hun api case-insensitive.

De responses die ze naar je sturen verschillen ook nog, vanwege de in hun documentatie genoemde "consistentie". De ene keer moet je uit het veld brq_transactions het transactie id halen, de andere keer uit brq_payment 8)7 Om het leuker te maken mag je ook nog oppassen dat je niet toevallig 2 transactie ids in het veld brq_transactions krijgt, maar die zijn in ieder geval altijd van hetzelfde brq_transaction_method (want anders zou die ook vast "brq_transactions_method" heten)...

En dan heb je nog die idiote manier van het genereren van een signature voor de transactie. Je pakt alle parameters die een bepaalde prefix hebben, gooit die case-insensitive in een alfabetische sort, plakt ze zonder separator achter elkaar als key=value en doet er nog even je secret key bij. Bij de return is dat natuurlijk ook zo.... Behalve dat ze niet fatsoenlijk alfabetisch sorteren. Natural sorting is er niet bij.. Niet dat je daar last van hebt bij de response die je krijgt als de klant terugkomt op de site, maar bij een push vanuit hun controlpanel is het ineens invalid, want daar geven ze weer andere parameters mee :x

Heel hun documentatie schreeuwt dat ze consistent zijn, maar tot dusver is het enige wat er consistent is de buil op mijn voorhoofd van het constante face-desken :( Dat ze gewoon een voorbeeld hadden genomen aan iDeal of PayPal, die tenminste wel fatsoenlijke documentatie hebben, en bovenal: waar de documentatie overeenkomt met hetgeen je moet sturen.

:r

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Adyen is niet veel beter hoor, wat een oude bende is dat. Presteren het ook om op 3 compleet verschillende manieren om te gaan van events. Als je ze erop wijst negeren ze het gewoon 8)7

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nou dat schiet lekker op :+ Adyen, Buckaroo en IcePay allemaal prut. Blijft weinig over zo.

• HMS
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Ik vond OGone wel makkelijk te implementeren. Vrij duidelijke documentatie ook.

Verwijderd

HMS schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:48:
Ik vond OGone wel makkelijk te implementeren. Vrij duidelijke documentatie ook.
Yeah, right. Mag je mij aanwijzen waar in de documentatie je de lijst met payment-codes kan vinden om bijvoorbeeld een bank-selectie mee te sturen voor een iDEAL betaling. Dan moet je _echt_ gaan graven in "parameter cookbooks" en andere ongein.

Ik moet nog steeds een payment provider tegen komen met deugdelijk documentatie en een consistente implementatie. Laatst weer een nieuw avontuur beleefd met een of andere vage Spaanse payment provider. Wat een nachtmerrie. :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zo, telefoon tijdens het hardlopen vol op zijn scherm gevallen :+ Scherm natuurlijk helemaal verwoest. Ben er best pissig over, vooral toen ik ging kijken hoe duur de reparatiekosten waren.

• Rutix
  • Laatst online: 22:23
Douweegbertje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:40:
Zo, telefoon tijdens het hardlopen vol op zijn scherm gevallen :+ Scherm natuurlijk helemaal verwoest. Ben er best pissig over, vooral toen ik ging kijken hoe duur de reparatiekosten waren.
Geen werk telefoon of verzekerd?

Nothing to see here!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nah, geen behoefte aan. Dan zit je altijd vast aan allerlei procedures met zo'n telefoon. Voor ~100 euro reparatie ga ik liever hier naar een zaak, waar hij de zelfde dag nog klaar is.

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

volgens mij is het ook 16 dagen, en overigens, 950KB per seconde is best aardig, menig ADSL lijntje haalt dat niet, moet je toch bijna een 8Mbit (Mbit ja, megabit, dus miljoen bits, niet bytes) lijn voor hebben :)

• HMS
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:35:
[...]

Yeah, right. Mag je mij aanwijzen waar in de documentatie je de lijst met payment-codes kan vinden om bijvoorbeeld een bank-selectie mee te sturen voor een iDEAL betaling. Dan moet je _echt_ gaan graven in "parameter cookbooks" en andere ongein.

Ik moet nog steeds een payment provider tegen komen met deugdelijk documentatie en een consistente implementatie. Laatst weer een nieuw avontuur beleefd met een of andere vage Spaanse payment provider. Wat een nachtmerrie. :)
Mja, heb er geen echt exotische dingen mee gedaan. Maar wat ik er zo van zag was het best prima te doen, makkelijker dan ik had verwacht iig :P. Niet echt plug and play, maar goed. Misschien als ik wat geadvanceerdere dingen er mee wil doen dat ik dan ook niet meer blij ben ;).

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MueR schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:29:
Bah bah bah wat ben ik gruwelijk klaar met Buckaroo. Wat een incompetente mafkloten zijn dat zeg. In hun documentatie hebben ze voor dezelfde variabele maar liefst 4 verschillende notaties (brq_amount, Brq_amount, BRQ_amount, BRQ_AMOUNT), die ze gewoon lekker door elkaar heen noemen. 8)7 Maar om die consistentie te behouden is hun api case-insensitive.

De responses die ze naar je sturen verschillen ook nog, vanwege de in hun documentatie genoemde "consistentie". De ene keer moet je uit het veld brq_transactions het transactie id halen, de andere keer uit brq_payment 8)7 Om het leuker te maken mag je ook nog oppassen dat je niet toevallig 2 transactie ids in het veld brq_transactions krijgt, maar die zijn in ieder geval altijd van hetzelfde brq_transaction_method (want anders zou die ook vast "brq_transactions_method" heten)...

En dan heb je nog die idiote manier van het genereren van een signature voor de transactie. Je pakt alle parameters die een bepaalde prefix hebben, gooit die case-insensitive in een alfabetische sort, plakt ze zonder separator achter elkaar als key=value en doet er nog even je secret key bij. Bij de return is dat natuurlijk ook zo.... Behalve dat ze niet fatsoenlijk alfabetisch sorteren. Natural sorting is er niet bij.. Niet dat je daar last van hebt bij de response die je krijgt als de klant terugkomt op de site, maar bij een push vanuit hun controlpanel is het ineens invalid, want daar geven ze weer andere parameters mee :x

Heel hun documentatie schreeuwt dat ze consistent zijn, maar tot dusver is het enige wat er consistent is de buil op mijn voorhoofd van het constante face-desken :( Dat ze gewoon een voorbeeld hadden genomen aan iDeal of PayPal, die tenminste wel fatsoenlijke documentatie hebben, en bovenal: waar de documentatie overeenkomt met hetgeen je moet sturen.

Haha dat ken ik :p Heb ook ooit een implementatie van hun betaal API moeten integreren :/ Dat begon met een hele lading documentatie, waarvan ik misschien 10% nodig had. Teveel informatie, inconsistent inderdaad en erg onhandig.

Liever heb ik de implementatie van Mollie of eventueel TargetPay. Die raden we ook altijd aan aan klanten, veel handiger voor ons en (vooral Mollie) ademt eenvoud en begrijpelijke taal.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:28

Pizzalucht

Snotneus.

MueR schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:29:

Heb er ook een keer een implementatie voor gemaakt, slechte meuk inderdaad :'(

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:59

RayNbow

Kirika <3

Ik wacht nog steeds op m'n Surface Pro 2 bestelling (geplaatst bij Bol.com in december), krijg ik vandaag opeens post van Microsoft met dezelfde inhoud als wat deze persoon heeft ontvangen. :o

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Ha, die heb ik vandaag ook uit het nieuws gehad. Is dat ivm die studentenactie? Heb namelijk 2 tablets besteld (1 voor mezelf, 1 via die actie voor mn vriendin), maar heb maar 1 sleeve gehad. Weet dus niet voor wie hij eigenlijk is.

[ Voor 65% gewijzigd door Avalaxy op 23-01-2014 21:01 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hmm, ik heb wel vorig jaar een Surface RT besteld (bij Surfspot) maar die heb ik vorig jaar gewoon ontvangen (wel met wat vertraging).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn gebruikt z'n Surface Pro momenteel als workstation :Y)

Huis wordt geschilderd dus m'n desktop ligt bij m'n schoonouders op zolder. Gewoon toetsenbord + muis + monitor. Je hebt echt geen idee dat de boel eigenlijk in een tablet zit 8)7

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Op de Surface Pro valt idd prima te werken. :)

Alleen viel een keer een video renderen in Sony Vegas een beetje tegen (qua warmteproductie). O-) :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:59
Ik ben zelfs zo'n erge Surface-fan, dat ik ook zit te denken om de Surface Pro 2 aan te schaffen.

En dat terwijl ik al een SurfaceRT had (vandaag verkocht via Marktplaats) en een Surface 2 heb liggen.

Surface <3

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Pffft. Ik word wel een beetje tureluurs van al die verschillende syntaxen php-twig-css-js-yml en op dit moment redelijk door elkaar.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Verwijderd

Heerlijk device inderdaad, die Surface. Ik heb de mijne ook via de studentenactie gekocht en heb er ook nog geen moment spijt van gehad. Ik gebruik hem voornamelijk om wat te browsen en Office :)

• Ryur
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:26:
Heerlijk device inderdaad, die Surface. Ik heb de mijne ook via de studentenactie gekocht en heb er ook nog geen moment spijt van gehad. Ik gebruik hem voornamelijk om wat te browsen en Office :)
Ik had dus wel 'helaas' pech (je kan die tweets denk ik nog wel herinneren, tussen ons & o.a. Avaxly (?)), had mijn SurfaceRT gekocht VOOR de studentenactie.
Geen spijt van gehad eigenlijk! Beviel mij goed.

Toch overgestapt naar de Surface2.

Alleen Office gebruik ik nooit ;). Ben zelf een LaTeX gebruiker.

Verwijderd

Ryur schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:30:
[...]

Ik had dus wel 'helaas' pech (je kan die tweets denk ik nog wel herinneren, tussen ons & o.a. Avaxly (?)), had mijn SurfaceRT gekocht VOOR de studentenactie.
Geen spijt van gehad eigenlijk! Beviel mij goed.

Toch overgestapt naar de Surface2.

Alleen Office gebruik ik nooit ;). Ben zelf een LaTeX gebruiker.
Dat zegt me wel iets ja :)
Gelukkig is Office meer dan enkel Word ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RayNbow schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:43:
Ik wacht nog steeds op m'n Surface Pro 2 bestelling (geplaatst bij Bol.com in december), krijg ik vandaag opeens post van Microsoft met dezelfde inhoud als wat deze persoon heeft ontvangen. :o
Ik hoor net dat die van mij ook onderweg is, en gewoontegetrouw op vrijdag op kantoor bezorgd geloof ik :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nu net een "belangrijk" mailtje van een "belangrijke" klant (geen SLA, weigert bij te betalen voor extra werk).
Beste,

Dit MOET vrijdag af, want zaterdag hebben wij een presentatie.
blablabla verhaal wat ze willen
* Firesphere heeft nu 2 opties
Optie 1:
Beste,

Only Robinson Crusoe had everything done by Friday
Optie 2:
Negeren tot maandag.

Ervoor betaald krijgen zal ook nog een crime worden.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Optie 3, negeren tot maandag en daarna tot je eraan herinnerd wordt.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Handig ja :+
Doet mijn werkgever af en toe (lees: nu) als ik heb vraag om een productcode voor VS2013 (trial verloopt over 3 dagen)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Optie 4: gewoon doen en dubbel factureren.

• Alex)
Optie 2b:
Beste,

Op dit moment ben ik afwezig in verband met een korte vakantie. Vanaf maandag 27 januari ben ik weer aanwezig, uw e-mail wordt in de tussentijd niet gelezen of doorgestuurd. Tijdens mijn afwezigheid ben ik niet telefonisch bereikbaar.

Met vriendelijke groet,
FireSphere

Dit bericht is automatisch gegenereerd en daarom niet ondertekend.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

Acid_Burn

uhuh

Firesphere schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:21:

Ervoor betaald krijgen zal ook nog een crime worden.
Vooraf betalen anders gebeurt er niks...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acid_Burn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:53:
[...]

Vooraf betalen anders gebeurt er niks...
Er gebeurd sowieso niets ;) De vraag is onredelijk groot en veel te laat.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

Acid_Burn

uhuh

In dat geval houd het wel op ja :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

[code=vb.net]
$time = (get-date)

$min = [datetime] "05:00:00"
$max = [datetime] "17:00:00"

If ( $time -ge $min -and $time -le $max ) {
Write-Host "Makes Coffee for all members in The Coffee Corner"
}

Else {
Write-host "It's beerO'Clock now!!!"
}
[/code=Powershell]

[ Voor 44% gewijzigd door Swedish Clown op 24-01-2014 09:10 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:56
Firesphere schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:56:
[...]

Ik hoor net dat die van mij ook onderweg is, en gewoontegetrouw op vrijdag op kantoor bezorgd geloof ik :D
Uw pakje bevind zich momenteel in Hengelo. Helaas kan de chauffeur deze dag geen pilsje met u nuttigen :(

Het zijn trouwens best mooie sleeves. past precies en ziet er stevig uit.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wat heb ik (soms) toch een hekel aan Marktplaats zeg.

Ik probeer wat gitaarapparatuur te verkopen, waaronder 2 mooie 19" effectenunits. Heb ik ieimand die me woensdagavond mailt dat ie erg geintresseerd is en ze het liefst allebei z.s.m. op wil halen tegen een prima prijs. Het liefst nog die woensdag of anders donderdag. Ik had woensdagavond cursus en donderdagavond zou ik naar de bios gaan, maar soit, ik kan ook volgende week wel naar de bios. Gezegd dat ik donderdagavond om 18:00 thuis ben en meneer geeft aan dat ie om 19:00 bij mij denkt te zijn.

Om 19:00 niemand, om 20:00 niemand en om 21:00 niemand. Tussendoor heb ik hem al gebeld om te kijken of ie niet verkeerd is gereden of er iets gebeurd is.

Krijg ik om 22:50 een laf sms'je:
"Sorry, koop gaat niet door. Wegens financiele problemen. Als ik ze nog wil laat ik het wel weten"

What the fuck. 8)7 |:( Als je financiele problemen heb ga je toch juist niet zo hard achter die units aan? Of het is natuurlijk de reden dat ie financiele problemen heeft. Wat een rund.

Ik heb hem dus meteen opgebeld en hij nam niet op. Toen heb ik hem een kwartier later met de telefoon van mijn vriendin gebeld en toen durfte ie wel op te nemen en toen heb ik hem toch wel even e.e.a. kwa fatsoensnormen bijgebracht.

Het is ook niet gewoon een domme tiener, maar gewoon een volwassen vent van 30. Hij was redelijk overrompeld en bood meerdere malen z'n excuses aan.

Maarja, afgezien van het feit dat ik dus mijn frustratie heb kunnen uiten heb ik nog steeds die units liggen..... :(

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-01-2014 08:45 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen :(

Koffie?

• Ryur
Volgens mij heb jij ALTIJD een ochtendhumeur? Of heb je daar gewoon 24/7 last van?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:16:
[...]

Volgens mij heb jij ALTIJD een ochtendhumeur? Of heb je daar gewoon 24/7 last van?
IK heb nergens last van :Y)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
Je arme collega's daarentegen.... :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:26:
Je arme collega's daarentegen.... :+
Die moeten niet zeuren.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
Koffie gaat er wel in. Met suiker graag!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hebben jullie ook het idee dat Chrome de laatste tijd niet meer echt smooth scrollt? Ik zie af en toe het beeld in rechthoeken worden opgebouwd. Versie 32.0.1700.76

• Alex)
Dat zie ik al een lange tijd, het heeft iets te maken met de Blink-renderengine denk ik.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Alex) schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:59:
Dat zie ik al een lange tijd, het heeft iets te maken met de Blink-renderengine denk ik.
Wellicht, maar in versie 34 (Canary) werkt het in ieder geval (weer) uitstekend.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sommige mensen zijn zooo makkelijk. Het is toch geen moeite om even te bellen/smsen/mailen dat de koop niet door gaat :/.

Nee ook niet mijn favoriete bezigheid; Marktplaats. Naar mijn idee is het een grote tokkie bende daar :X

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:11
.oisyn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:57:
Hebben jullie ook het idee dat Chrome de laatste tijd niet meer echt smooth scrollt? Ik zie af en toe het beeld in rechthoeken worden opgebouwd. Versie 32.0.1700.76
32.0.1700.77 + Mac hier. Geen issues.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 23:26
Gamebuster schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:11:
[...]

Version 30.0.1599.101 (227552) - Linux

Ook hier geen problemen :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nergens last van.
Maar ik gebruik ook geen chrome :+

• Robbiedobbie
Ghehe, ik schrok van de oude versie, denk ik, doe eens lekker updaten. Nu zit ik op firefox :+

Chrome heeft opeens een aantal dependency probleempjes :(

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Gisteren vergeten om mijn geslacht te selecteren bij een bestelling. Wordt nu automatisch bestempeld als "mevrouw" ipv dat ze toegeven het niet te weten. :/

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Robbiedobbie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:20:
Ghehe, ik schrok van de oude versie, denk ik, doe eens lekker updaten. Nu zit ik op firefox :+

Chrome heeft opeens een aantal dependency probleempjes :(
Google is 1 groot dependency probleem.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:20:
Gisteren vergeten om mijn geslacht te selecteren bij een bestelling. Wordt nu automatisch bestempeld als "mevrouw" ipv dat ze toegeven het niet te weten. :/
:D

Verwijderd

GateKeaper schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:20:
Of ze hebben het gebaseerd op de inhoud van de bestelling, laarzen met naaldhakken lijkt me vrij duidelijk toch ;)

• Ryur
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:23:
[...]

Of ze hebben het gebaseerd op de inhoud van de bestelling, laarzen met naaldhakken lijkt me vrij duidelijk toch ;)
En nu zit er koffie op mijn beeldscherm en is mijn kopje leeg :( _/-\o_

• Cor453
[...]

Algorithms gone too far I suppose... :+

• Robbiedobbie
En ik zit weer terug op chrome. Helaas met een erg lelijk lettertype in de tabblad titels?

Why Chromium, WHY!?!?!?! :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Koffiemoordenaar! :(

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]
Als losse aankoop wel ja, maar daarom heb ik 't gecombineerd met een overhemd en stropdas. :7

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

[...]

Kun je als man toch ook gewoon voor je vrouw kopen ;) Dus dat is een aanname :+
Daarnaast zijn er ook mannen die daar in rondlopen, hoewel ze zich misschien vrouw voelen zijn ze toch volgens hun paspoort man. ;) Niet mijn hobby overigens

Eindelijk mijn MacMini binnen, inmiddels hebben we een haat-liefde verhouding. Aan de ene kant is het wel een geinig ding, aan de andere kant verkloot ik steeds mijn toetsencombinaties (control + rechts doet iets heel anders dan in Windows, net als end en home).

Wilde ook even "snel" Objective-C leren, maar dat viel tegen, schrok mijzelf de pleuris toen ik codevoorbeelden zag... Gelukkig kon ik er na wat inlezen wel weer iets van maken, maar damn, het is echt wel redelijk anders.

Overigens zag ik dat MacOs standaard het Pulsatrix uiltje als usericon beschikbaar heeft. <3
Uiltje

Send from my MacMini :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Gamebuster schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:11:
[...]

Same, ook geen issues. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:31:
[...]

Kun je als man toch ook gewoon voor je vrouw kopen ;) Dus dat is een aanname :+
Daarnaast zijn er ook mannen die daar in rondlopen, hoewel ze zich misschien vrouw voelen zijn ze toch volgens hun paspoort man. ;) Niet mijn hobby overigens

Eindelijk mijn MacMini binnen, inmiddels hebben we een haat-liefde verhouding. Aan de ene kant is het wel een geinig ding, aan de andere kant verkloot ik steeds mijn toetsencombinaties (control + rechts doet iets heel anders dan in Windows, net als end en home).

Wilde ook even "snel" Objective-C leren, maar dat viel tegen, schrok mijzelf de pleuris toen ik codevoorbeelden zag... Gelukkig kon ik er na wat inlezen wel weer iets van maken, maar damn, het is echt wel redelijk anders.

Overigens zag ik dat MacOs standaard het Pulsatrix uiltje als usericon beschikbaar heeft. <3
[afbeelding]

Send from my MacMini :+
Nee hoor, ik heb een Zebra standaard. Maar OSX heeft geen koeien :(

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:56
GateKeaper schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:28:
[...]

Als losse aankoop wel ja, maar daarom heb ik 't gecombineerd met een overhemd en stropdas. :7
En dat maakt het juist aannemelijker dat een vrouw het koopt. Die wil eens dat de man er fatsoenlijk bij loopt :P en tot zo ver dat vooroordeel :P

• Cor453
Objective-C is aan het begin heel gek. Het voelt heel onwerkelijk om álles met van die [] messages te doen, zeker als je gewend bent om gewoon te dotten. En ik vind het ontzettend vreemd dat Apple er bijvoorbeeld stringByReplacingOccurrencesOfString als functie van maakt...

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:34:
Objective-C is aan het begin heel gek. Het voelt heel onwerkelijk om álles met van die [] messages te doen, zeker als je gewend bent om gewoon te dotten. En ik vind het ontzettend vreemd dat Apple er bijvoorbeeld stringByReplacingOccurrencesOfString als functie van maakt...
Ik vind het vreemd dat je ook klassieke functies kunt maken (dus de () versies), maar dat je die niet tegenkomt in classes. Een van de voorbeelden die ik had gebruikte gewoon klassieke functies en riep die ook "normaal" aan. Dat verschil moet ik nog even op mij in laten werken.

Verder is het ook nog vervelend dat je een totaal nieuw framework en nieuwe libraries moet leren kennen... Ah well, we zien het maar als een uitdaging :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Gamebuster
Cor453 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:34:
Bij Objective C is het idee dat je "berichten" stuurt i.p.v. methodes aanroept. Functienamen zijn dus vrijwel zinnen. Je krijgt dan vrij absurde methode namen soms, maar ze zijn wel erg "self documenting". Je moet ervan houden.

De blokhaken syntax is inderdaad iets dat je vanuit C-achtige talen niet kent; dat is afkomstig van Smalltalk, wat volgens mij destijds "de" Object Oriented taal was.

Omdat Objective C de C taal uitbreidt kan je nog steeds classic C syntax gebruiken. Dit maakt het soms een beetje een rare hybrid, maar dit wordt voornamelijk gebruikt in low-level calls binnen implementaties van classes en die roep je dus niet vaak zelf aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 24-01-2014 10:41 ]

• Cor453
.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:37:
[...]

Ik vind het vreemd dat je ook klassieke functies kunt maken (dus de () versies), maar dat je die niet tegenkomt in classes. Een van de voorbeelden die ik had gebruikte gewoon klassieke functies en riep die ook "normaal" aan. Dat verschil moet ik nog even op mij in laten werken.

Verder is het ook nog vervelend dat je een totaal nieuw framework en nieuwe libraries moet leren kennen... Ah well, we zien het maar als een uitdaging :P
Xcode is ook zo'n IDE van: ik ga jou absoluut niet code-hinten op de manier die jij leuk zou vinden. Verzin het maar zelf.

Waar ik tegenaan liep is dat ik een button ging verplaatsen met code. Dan moet je een CGRect in een functie stoppen. Dus ik dacht: oh dat is iets als [[CGRect alloc] initWithFrame:]. Maar nee hoor, dan is het weer CGRectMake(x,y,w,h)... Nee logisch!

Beetje oefenen en je vat 'm wel. Uiteindelijk is gewoon een nieuw sausje wat je boven op "gewone" C of C++ kan gooien.

• Gamebuster
Dat komt omdat CGRect geen class is maar een C struct. Waarom? Ik zou hooguit zeggen dat het om performance redenen is.

XCode is een hel.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 24-01-2014 10:45 ]

• Cor453
Gamebuster schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:45:
Dat komt omdat CGRect geen class is maar een C struct. Waarom? Ik zou hooguit zeggen dat het om performance redenen is.
Kwam ik uiteindelijk ook achter.. maar ja als je net begint moet je dat even ontdekken.

• Gamebuster
Ik werk niet vaak met Objective C, maar is het misschien een conventie binnen die Apple libs dat als er een niet-pointer data type wordt verwacht, dat je er van kan uitgaan dat het een C struct is?

MethodWithArg: (NSFoo) andAnotherArg: (id) andSomethingElse: (NSShizzle*)

NSFoo is een C struct (maak met NSFooMake), id en NSShizzle* zijn dan instance van Objective C classes van Apple. (Maak met [[Class alloc] init])

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:53
.oisyn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:57:
Hier ook zo!

Het wordt pas echt zictbaar wanneer je auto scroll functies gebruikt en daarbovenop nog wat element laat verschuiven op je scherm! Het verschoven object laat dan restanten achter en krijg je van die vage lijnen over je scherm :(.

RTFM!

Verwijderd

Cor453 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:41:
[...]

Xcode is ook zo'n IDE van: ik ga jou absoluut niet code-hinten op de manier die jij leuk zou vinden. Verzin het maar zelf.

Waar ik tegenaan liep is dat ik een button ging verplaatsen met code. Dan moet je een CGRect in een functie stoppen. Dus ik dacht: oh dat is iets als [[CGRect alloc] initWithFrame:]. Maar nee hoor, dan is het weer CGRectMake(x,y,w,h)... Nee logisch!

Beetje oefenen en je vat 'm wel. Uiteindelijk is gewoon een nieuw sausje wat je boven op "gewone" C of C++ kan gooien.
Dit vind ik toch wel een geniaal stukje code:
code:
1
[[CGRect alloc] initWithFrame:]

Vooral als je je afvraagt wat voor een parameter deze zou moeten krijgen... Inderdaad, een CGRect! :+

• Cor453
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Dit vind ik toch wel een geniaal stukje code:
code:
1
[[CGRect alloc] initWithFrame:]

Vooral als je je afvraagt wat voor een parameter deze zou moeten krijgen... Inderdaad, een CGRect! :+
Haha, ik zie het nu pas _O-
Pagina: 1 ... 25 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.