De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.534 views

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Dit vind ik toch wel een geniaal stukje code:
code:
1
[[CGRect alloc] initWithFrame:]

Vooral als je je afvraagt wat voor een parameter deze zou moeten krijgen... Inderdaad, een CGRect! :+
zo raar is dit echt niet. Vaak wil je een een nieuwe CGRect maken die gelijk is aan een frame(CGRect) van een ander object.

Bij objc is het trouwens heel handig om even de docs van een class te lezen, vaak kun je de alloc overslaan.

Bijv:
code:
1
NSString *hoi = [NSString stringWithString:@"hoi"];

vs
code:
1
NSString *hoi = [NSString alloc] initWithString:@"hoi"];

In het geval van NSString is onderstaande natuurlijk het snelste:
code:
1
NSString *hoi = @"hoi";

[ Voor 37% gewijzigd door steffex op 24-01-2014 11:38 ]

Verwijderd

steffex schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:35:
Bij objc is het heel handig om even de docs van een class te lezen, vaak kun je de alloc overslaan.

Bijv:

code:
1
NSString *hoi = [NSString stringWithString:@"hoi"];

vs

code:
1
NSString *hoi = [NSString alloc] initWithString:@"hoi"];

In het geval van NSString is onderstaande natuurlijk het snelste:

code:
1
NSString *hoi = @"hoi";
Aanrader voor het lezen van de documentatie is Dash. Heel populair onder iOS/OSX-developers.
zo raar is dit echt niet. Vaak wil je een een nieuwe CGRect maken die gelijk is aan een frame(CGRect) van een ander object.
Als je op die manier een class wilt initiëren is dat wel raar. Het klopt dat je bijvoorbeeld bij NSString de method stringWithString: hebt... Maar daarbij heb je ook een @"", anders was er geen enkele manier om een nieuwe string te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 11:53 ]

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:37:
[...]

Aanrader voor het lezen van de documentatie is Dash. Heel populair onder iOS/OSX-developers.
Dash werkt ook gewoon fijn.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:23
.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:31:
[...]

Kun je als man toch ook gewoon voor je vrouw kopen ;) Dus dat is een aanname :+
Daarnaast zijn er ook mannen die daar in rondlopen, hoewel ze zich misschien vrouw voelen zijn ze toch volgens hun paspoort man. ;) Niet mijn hobby overigens

Eindelijk mijn MacMini binnen, inmiddels hebben we een haat-liefde verhouding. Aan de ene kant is het wel een geinig ding, aan de andere kant verkloot ik steeds mijn toetsencombinaties (control + rechts doet iets heel anders dan in Windows, net als end en home).

Wilde ook even "snel" Objective-C leren, maar dat viel tegen, schrok mijzelf de pleuris toen ik codevoorbeelden zag... Gelukkig kon ik er na wat inlezen wel weer iets van maken, maar damn, het is echt wel redelijk anders.

Overigens zag ik dat MacOs standaard het Pulsatrix uiltje als usericon beschikbaar heeft. <3
[afbeelding]

Send from my MacMini :+
Ohh nu weet ik je achternaam ook ;)

Nothing to see here!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 17:59
Rutix schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:41:
[...]

Ohh nu weet ik je achternaam ook ;)
Had hij ook al wel eens gezegd ;)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Had hij ook al wel eens gezegd ;)
Jep, toen ik er achterkwam dat ik niet zo anoniem was als dat ik dacht :/ Schijnbaar was opleiding + voornaam genoeg om mij te achterhalen :+

Maaruh: op mijn profiel staat hij ook ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
.oisyn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet hoor, maar ik kom op 15,8 dagen. Als je de computer 15 dagen aanlaat heeft ie dus te kort aangestaan en moet ie nog 20 uur. Verder, officieel is 1,3TB gewoon 1.300.000.000.000 bytes, en anders is het 1,3 TiB.

Je rants hebben dus *wederom* meer te maken met je eigen onkunde.

950 kB/s upload haal ik trouwens niet met mijn 6mbit up.
Dit blijkt inderdaad zo te zijn.
Is dat in de loop der jaren aangepast? Ik zou toch zweren dat 'vroegah' 1 MB gelijk stond aan 1024*1024 bytes.

Ik zie dat dit in 1998 is aangepast: Wikipedia: Kibibyte om de term 'kilo' gelijk te trekken met het niet-IT gebruik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Jep, toen ik er achterkwam dat ik niet zo anoniem was als dat ik dacht :/ Schijnbaar was opleiding + voornaam genoeg om mij te achterhalen :+

Ja dat helpt niet echt mee hè :p

---

Wow hey, ik heb echt zo'n "het schiet niet op" week :|. Net even teveel dingen die ik nog moet doen of waar ik aan moet beginnen. Dan ben ik voor m'n gevoel zo het overzicht kwijt. Terwijl het gewoon een kwestie is van afwerken, afwerken en nog eens deurgoan :+.

Maar goed, over een uurtje een lunch met m'n vriendin en dan weer vrolijk aan het werk *O*

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jan_V schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:49:
[...]

Dit blijkt inderdaad zo te zijn.
Is dat in de loop der jaren aangepast? Ik zou toch zweren dat 'vroegah' 1 MB gelijk stond aan 1024*1024 bytes.

Ik zie dat dit in 1998 is aangepast: Wikipedia: Kibibyte om de term 'kilo' gelijk te trekken met het niet-IT gebruik.
Het is nooit "aangepast", de oude (bovendien niet officiele) conventie is altijd ambigu geweest. Bij hardeschijven en netwerksnelheden in bits heb je het altijd al gehad over 1000-machten. 1024 was eigenlijk alleen iets voor intern geheugen en gerelateerde zaken (geheugenaddressering in verschillende banken en pages op basis van bits is namelijk een heel stuk simpeler dan als je een deling zou moeten gaan doen). De -bi- notatie is toegevoegd om die ambiguïteiten op te lossen.

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2014 11:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:57:
Hebben jullie ook het idee dat Chrome de laatste tijd niet meer echt smooth scrollt? Ik zie af en toe het beeld in rechthoeken worden opgebouwd. Versie 32.0.1700.76
Sowieso gaat chrome steeds verder achteruit IMHO. Alle dialogs hebben ze ondertussen vervangen, en de scrollbar ging bij mij echt een stap te ver. Hoewel ik vanaf het begin erg fan geweest ben van Chrome ben ik nu toch overgestapt op Firefox. Ik moet zeggen dat die de afgelopen jaren een stuk beter geworden is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Zelfs alleen de voornaam plus woonplaats was genoeg ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Alleen mijn voornaam is genoeg :P

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Woy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Sowieso gaat chrome steeds verder achteruit IMHO. Alle dialogs hebben ze ondertussen vervangen, en de scrollbar ging bij mij echt een stap te ver. Hoewel ik vanaf het begin erg fan geweest ben van Chrome ben ik nu toch overgestapt op Firefox. Ik moet zeggen dat die de afgelopen jaren een stuk beter geworden is.
Ik ben op één machine ook weer teruggegaan naar Firefox. Dat bevalt vooralsnog eigenlijk best wel prima :)

We are shaping the future

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Firesphere schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Ik heb dezelfde naam als een voormalig voetballer :) Maakt het googlen op mijn naam al een stuk lastiger :p

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 23:26
steffex schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:58:
[...]

Ik heb dezelfde naam als een voormalig voetballer :) Maakt het googlen op mijn naam al een stuk lastiger :p
Jij werkt bij 8Bitz, Avira GmbH, CleanPort ? :+

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-12 07:49
[...]

Ik ben gebruik gaan maken van Opera voor het normale browse werk. :)
Is wel gebaseerd op dezelfde basis als Chrome, maar werkt IMO net even wat lekkerder.

Websites en webapplicaties ontwikkelen doe ik vooralsnog gewoon in IE.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:57:
Hebben jullie ook het idee dat Chrome de laatste tijd niet meer echt smooth scrollt? Ik zie af en toe het beeld in rechthoeken worden opgebouwd. Versie 32.0.1700.76
Bedoel je echt smooth scroll of heb je het over het "smooth" renderen wat een beetje buggy is. Er is / was een discussie over smooth scrolling default aan of uit en voor zover ik weet is smooth scroll standaard uit.

Check ff deze setting bij jou: chrome://flags/#enable-smooth-scrolling

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:49
IE11 hier. Chrome kan ik maar niet aan wennen en Firefox was de laatste keer dat ik keek vrij traag en log (ongetwijfeld nu minder). Enige browser die ik eigenlijk zou kunnen gebruiken naast IE11 is Opera Next. Geen idee wat nou het verschil maakt tussen Chrome en Opera Next, maar iets maakt het dat Opera toch wat fijner in gebruik is.
Ik ontwikkel eigenlijk gewoon met IE11 en test het dan met Opera Next en Windows XP+IE8. Vaak zit het dan al wel goed en hoop ik maar dat mensen die problemen tegenkomen dit netjes melden ^^

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 24-01-2014 12:13 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb verschrikkelijk de behoefte om heel hard te gaan schreeuwen dat iedereen hier z'n bek moet houden.

Ik snap best dat er soms dingen uitgelegd moeten worden, maar het is zo ontzettend storend voor de omgeving.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Zooo.. mijn weekend kan niet meer stuk! Net een iPhone gewonnen! En ohja, ook 800.000 USD, maar dat terzijde. Die iPhoooone! Hoef alleen nog maar 120 USD security fee te betalen. 8)
We have a Parcel containing an International Cashier Bank Draft/Cheque worth the sum of Eight Hundred Thousand United State Dollars ($800,000.00 USD) and also an Apple MacBook Pro and Apple iPhone 5 added to your package which will be deliver to you at the moment as long as you provide all the requirement information to the FedEx package company before the parcel can be shipped to your own residential address in your country. Furthermore, you might be asking yourself how come this email, cheque or draft, Anyway, your cheque was brought to our office by the Coca-Cola Bottling Company via a Lottery Fiduciary Claim Agent, signifying that you are a rightful winner to their Lottery Award Promo selected randomly which is powered by the Coca-Cola Bottling and the Apple Company and also the India Government. The main aim of this promo is to advertise the Coca-Cola Bottling Company product and the Apple Company product worldwide. Your e-mail address was among the ten lucky email addresses that make your email address as one of the lucky email address and they have decided to send it to you through Federal Express Delivery Service. What you have to do now is to contact our Delivery Department for immediate dispatch to your residential address. For your information, the Lottery Fiduciary Company has paid the Delivery fee and Security keeping fee & Shipping charges as well as the Vat fees; you will have to pay a sum of $120.00 USD to the FedEx Delivery Department being payment for the Insurance Fee of the FedEx Company. All you have to do is to insure your winning parcel with the Insurance Company, which is registered with FedEx India. The reason why you are been ask to pay for the Insurance Fee is because of the fact that all items & packages that is not Insured by the insurance company of India are not allowed to be delivered to their delivery address. So you are to pay the FedEx Courier Service the Insurance Fee to enable the insurance company insured your winnings for delivery.
Ik zal de rest maar achterwege laten. Staat nog meer onzin in. Ondertekend door dhr. Mr. Kelvin Green die bereikbaar is via fdx.speed@mit.tc. Geweldige website ook, mit.tc.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:13:
Ik heb verschrikkelijk de behoefte om heel hard te gaan schreeuwen dat iedereen hier z'n bek moet houden.

Ik snap best dat er soms dingen uitgelegd moeten worden, maar het is zo ontzettend storend voor de omgeving.
Koptelefoon ftw! :Y)

• Jan_V
.oisyn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Het is nooit "aangepast", de oude (bovendien niet officiele) conventie is altijd ambigu geweest. Bij hardeschijven en netwerksnelheden in bits heb je het altijd al gehad over 1000-machten. 1024 was eigenlijk alleen iets voor intern geheugen en gerelateerde zaken (geheugenaddressering in verschillende banken en pages op basis van bits is namelijk een heel stuk simpeler dan als je een deling zou moeten gaan doen). De -bi- notatie is toegevoegd om die ambiguïteiten op te lossen.
Hmm, interessant.
Toch weer wat geleerd deze vrijdag, naast m'n PowerShell + MOSS scripting skills weer af te stoffen.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Lekker muziekje op, oordopjes in en lekker laten gaan?
Gezien je gemoedstoestand zou ik iets in de categorie death metal opzetten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rhapsody op 24-01-2014 12:23 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere draait support, dus koptelefoon is geen optie :'(
Rhapsody schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:23:
[...]
Lekker muziekje op, oordopjes in en lekker laten gaan?
Gezien je gemoedstoestand zou ik iets in de categorie death metal opzetten. :)
Sowieso heb ik meestal iets in die richting op staan :)

[ Voor 79% gewijzigd door Firesphere op 24-01-2014 12:26 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:25:
* Firesphere draait support, dus koptelefoon is geen optie :'(

[...]

Sowieso heb ik meestal iets in die richting op staan :)
Jij op support? :+ Daar moeten ze een serie van maken.

• ZaZ
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

GateKeaper schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:15:
Zooo.. mijn weekend kan niet meer stuk! Net een iPhone gewonnen! En ohja, ook 800.000 USD, maar dat terzijde. Die iPhoooone! Hoef alleen nog maar 120 USD security fee te betalen. 8)
[...]
Ik zal de rest maar achterwege laten. Staat nog meer onzin in. Ondertekend door dhr. Mr. Kelvin Green die bereikbaar is via fdx.speed@mit.tc. Geweldige website ook, mit.tc.
Mailtje naar meneer Green sturen hoe dankbaar je bent gezien het feit dat je momenteel is zwaar financieel weer verkeert en dit een geschenk uit de hemel is die mogelijk zelfs de curator afwendt.

Ben bij dat soort stumpers toch altijd benieuwd of ze nog een beetje hart hebben.

Lekker op de bank

• Caelorum
Rhapsody schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:23:
[...] Gezien je gemoedstoestand zou ik iets in de categorie death metal opzetten. :)
Hoe moet ik dat zien? Death metal zorgt voor die gemoedstoestand of in die gemoedstoestand is death metal het meest geschikt om te luisteren? ^^
ZaZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:30:
[...] Ben bij dat soort stumpers toch altijd benieuwd of ze nog een beetje hart hebben.
Nee. Boeit ze waarschijnlijk helemaal niets.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 24-01-2014 12:33 ]

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

.oisyn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:55:
[...]
Bij hardeschijven en netwerksnelheden in bits heb je het altijd al gehad over 1000-machten.
Dat is gewoon fout: voor harde schijven tot 10GB werd door iedere fabrikant 210 als maatstaf genomen. In die tijd was er gewoon niemand die in duizendtallen telde: kilo was 1024, en niets anders (ivm opslag).

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Is dat zo? Ik kom dan uit op Gertjan van Oss :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Caelorum
roeleboel schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:34:
[...]
Dat is gewoon fout: voor harde schijven tot 10GB werd door iedere fabrikant 210 als maatstaf genomen. In die tijd was er gewoon niemand die in duizendtallen telde: kilo was 1024, en niets anders (ivm opslag).
Wow, je probeert serieus te zeggen tegen .oisyn dat hij het fout heeft?

* Caelorum kijkt naar eigen avatar.. Jup, die pak ik er bij!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat je even een halve minuut iemand helpt en zijn toetsenbord en muis gebruikt ... en daarna het zweet van je handen kan wassen :X

Het is ook nog eens winter :X

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ZaZ
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Caelorum schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Wow, je probeert serieus te zeggen tegen .oisyn dat hij het fout heeft?

* Caelorum kijkt naar eigen avatar.. Jup, die pak ik er bij!
Oh boy, here we go :o

Lekker op de bank

Verwijderd

Als Belg maak ik niet echt gebruik van Marktplaats maar ook op de Belgische tweedehands-websites zit genoeg tuig.

Enkele maanden geleden had ik een toetsenbord te koop gezet. Een koper had meteen een afspraak gemaakt. De afspraak was gemaakt op een zaterdag rond 15 uur. Tegen de avond werd mij al duidelijk dat het niet meer voor die dag zou zijn. Ik heb uiteindelijk niets meer van die koper gehoord.

Vorige zaterdag heb ik nog een versterker verkocht. De koper zou ergens komen "tussen 2 en 3". Uiteindelijk was het half 5 voor 'ie aan mijn deur stond.
[...]

Heb je geen schrik dat je personeel of klanten hier op uit komen? Persoonlijk zou ik mijn bedrijf ook niet meteen vermelden op mijn profiel, je hebt namelijk altijd de kans dat (potentiële) klanten je posts op dit forum gaan associëren met je firma. Jouw posts vallen op zich nog wel mee maar er zou maar eens een post moeten tussen zitten van een negatieve ervaring met een van je klanten...
[...]

Ik zit nog steeds op Chrome omwille van de leuke sync van al mijn settings en bookmarks. Voor de andere browsers bestaan er ongetwijfeld ook wel add-ons voor, maar ik heb geen zin om op elke machine eerst een add-on te moeten installeren.

Ik erger me de laatste tijd ook wel aan Chrome: zeker die nieuwe scroll bar is een stap achteruit. Misschien moet ik eens terug over naar Opera.

Toen ik je post las dacht ik dat je het over ons (Tweakers) had :o.

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Caelorum schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:32:
[...]

Hoe moet ik dat zien? Death metal zorgt voor die gemoedstoestand of in die gemoedstoestand is death metal het meest geschikt om te luisteren? ^^
Ehm, bij mij is death metal dan het meest geschikt om te luisteren.
Kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is. ;)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Toen ik je post las dacht ik dat je het over ons (Tweakers) had :o.
Nee, over een collega die in babystapjes alles aan het uitleggen is aan een nieuwe collega en ondertussen eigenlijk alles zelf doet.

Verschrikkelijk storend en frustrerend.

• Alex)
[...]

Ik zit nog steeds op Chrome omwille van de leuke sync van al mijn settings en bookmarks. Voor de andere browsers bestaan er ongetwijfeld ook wel add-ons voor, maar ik heb geen zin om op elke machine eerst een add-on te moeten installeren.

Ik erger me de laatste tijd ook wel aan Chrome: zeker die nieuwe scroll bar is een stap achteruit. Misschien moet ik eens terug over naar Opera.
Firefox heeft tegenwoordig ook ingebouwde sync-functionaliteit :)

• Sebazzz
  • Laatst online: 22-12 17:32

Sebazzz

3dp

En IE11 op Windows 8 doet het ook. De reden dat ik op privé IE11 als primaire browser gebruik :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firefox had dat toch al jaren?

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
@Firesphere: merken de mensen die jou om support vragen ook dat je je kapot irriteert :+

"Meneer... mijn computer doet het niet"
"DAN GOOI JE HEM MAAR GEWOON UIT HET RAAM JA"

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
Heb je geen schrik dat je personeel of klanten hier op uit komen? Persoonlijk zou ik mijn bedrijf ook niet meteen vermelden op mijn profiel, je hebt namelijk altijd de kans dat (potentiële) klanten je posts op dit forum gaan associëren met je firma. Jouw posts vallen op zich nog wel mee maar er zou maar eens een post moeten tussen zitten van een negatieve ervaring met een van je klanten...
Niet direct, ik ben sowieso bewust dat alles wat je op internet post redelijk makkelijk te herleiden is naar je persoon. Dit zorgt ervoor dat ik redelijk bewust post. Geregeld komt er hier wel iets langs dat men denkt anoniem te zijn, wat uiteindelijk helemaal niet waar blijkt te zijn.

Ik heb wel eens gekeken in hoeverre het verband ook andersom te leggen is, dus dat men vanuit mijn naam op dit topic uit zou komen, dat is mij tot op heden niet echt gelukt. Volgens mij worden de profielen van Tweakers niet geïndexeerd in de zoekmachines dus kom ik daar niet terug. Daarnaast komt mijn naam ook tig keer voor in online contact-directories, dus als er al iets naar boven zou komen dan is het ergens achteraan in de resultaten.

Ook mijn bedrijfsnaam is redelijk generiek en zal ook niet snel zorgen voor zoekresultaten uit Tweakers. Je hebt wel een punt, maar ik denk niet dat ik snel iets zeg wat mij of mijn firma ten schande zou maken :) Diverse mensen hebben hun naam in hun profiel staan of een link naar hun website (welke via WHOIS/SIDN snel te herleiden is naar een persoon), vervolgens kun je via LinkedIn ook redelijk snel hun werkgever/bedrijf achterhalen. Ik bespaar mensen die moeite :+

Zolang mensen je naam niet in de topics voluit gaan schrijven ben ik niet direct bang voor enige associatie. Gezien de respectvolle manier waarop de devschuur werkt geloof ik wel dat mijn gegevens veilig zijn.

Mensen die mij kennen zullen misschien de link leggen met een topic als ze zelf actief op Tweakers zijn, maar ook daar vrees ik niet voor. :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cor453 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:48:
@Firesphere: merken de mensen die jou om support vragen ook dat je je kapot irriteert :+

"Meneer... mijn computer doet het niet"
"DAN GOOI JE HEM MAAR GEWOON UIT HET RAAM JA"
Ik moet wel heel erg op mijn tong bijten om rustig te antwoorden ja.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

[...]

... de scrollbar ging bij mij echt een stap te ver. ...
[...]
... zeker die nieuwe scroll bar is een stap achteruit. ...
Ik snap niet goed wat jullie probleem is met de nieuwe scrollbar. De 'oude' scrollbar is vanuit usability-perspectief eigenlijk nogal achterlijk. Niemand klikt op de pijltjes om te scrollen, en dat zijn ook de minst effectieve manieren om te scrollen. De 'thumb' kun je ook heen en weer gooien met de muis, maar ook dat is een bijzonder ineffectieve manier (en net als de pijltjes gruwelijk in strijd met Fitts' Law); de pijltjestoetsen en page-up/page-down op je toetsenbord zijn veel sneller om mee te werken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:53:
De 'oude' scrollbar is vanuit usability-perspectief eigenlijk nogal achterlijk. Niemand klikt op de pijltjes om te scrollen, en dat zijn ook de minst effectieve manieren om te scrollen.
Je weet dat usability ook te maken heeft met wat mensen gewend zijn? Als jij bij ieder programma een pimpelpaarse scrollbar aan de rechterkant gewend bent en een "creativo" besluit hem in een andere tool groen te maken en aan de linkerkant te mikken dan klapt je usability ook onderuit.

Het is misschien "makkelijker" of logischer, maar als jij een tool bouwt die afwijkt van wat men gewend is sta je vaak al enkele punten achter. Dat is de reden waarom het bijvoorbeeld niet slim is om build-once-deploy-everywhere apps te maken voor telefoons, iedere telefoon heeft een eigen interface en logica. Als ik een iPhone achtige tool op mijn Windows Phone zou krijgen zou ik ook even verward zijn... :/

Verwijderd

De laatste keer dat ik FireFox heb gebruikt was bij versie 3. Ik geloof dat dat zo'n 5 jaar geleden is.
Sebazzz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:47:
En IE11 op Windows 8 doet het ook. De reden dat ik op privé IE11 als primaire browser gebruik :)
IE11 is een prima browser, ik heb hem even getest maar vind niet meteen features die mij kunnen overhalen om voor IE te kiezen in plaats van Opera, FireFox of Safari.
[...]

[...]

Ik snap niet goed wat jullie probleem is met de nieuwe scrollbar. De 'oude' scrollbar is vanuit usability-perspectief eigenlijk nogal achterlijk. Niemand klikt op de pijltjes om te scrollen, en dat zijn ook de minst effectieve manieren om te scrollen. De 'thumb' kun je ook heen en weer gooien met de muis, maar ook dat is een bijzonder ineffectieve manier (en net als de pijltjes gruwelijk in strijd met Fitts' Law); de pijltjestoetsen en page-up/page-down op je toetsenbord zijn veel sneller om mee te werken.
Zoals .Gertjan. al aangaf doen alle andere applicaties het wel met die scrollbar en ik zie gewoon echt niet wat er beter is aan deze nieuwe scrollbar. Ik gebruik die pijltjes wel eens om te scrollen (wanneer ik geen muis bij de hand heb).

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Je weet dat usability ook te maken heeft met wat mensen gewend zijn? Als jij bij ieder programma een pimpelpaarse scrollbar aan de rechterkant gewend bent en een "creativo" besluit hem in een andere tool groen te maken en aan de linkerkant te mikken dan klapt je usability ook onderuit.
Het is nou niet zo dat de scrollbar radicaal anders is dan hoe dat vroeger was. Het is nog steeds een balk met een thumb er op die aangeeft hoe ver je op de pagina bent en hoe groot één scherm is relatief tot de rest van de pagina.

Het enige wat veranderd is, is de opmaak en het feit dat ze de pijltjes hebben verwijderd, wat, als het goed is, niet wijzigt hoe je er mee werkt. Als je wél met die pijltjes werkte, dan ben je gewoon dom bezig, want je verspilt tijd en focus en bezorgt jezelf RSI.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
Korben schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:04:
[...]

Het enige wat veranderd is, is de opmaak en het feit dat ze de pijltjes hebben verwijderd, wat, als het goed is, niet wijzigt hoe je er mee werkt. Als je wél met die pijltjes werkte, dan ben je gewoon dom bezig, want je verspilt tijd en focus en bezorgt jezelf RSI.
En de pagina springt niet meer terug naar waar hij was als je de muis opzij beweegt terwijl je dat blokje aan het verslepen bent.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:04:
[...]
Geloof mij, er zijn genoeg mensen die de pijltjes gebruiken. Als je eenmaal iets introduceert in je systeem/software moet je het niet zomaar weghalen. Er zijn genoeg "minder ervaren" gebruikers die die dingen wel gebruiken. Helaas is niet iedereen zo getraind als de gemiddelde Tweaker. Ik ken ook genoeg mensen die control+c / control+v (of de Apple variant) niet gebruiken. Soms kennen ze hem niet, maar soms zijn ze ook gewoon koppig :+

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:06:
[...]

En de pagina springt niet meer terug naar waar hij was als je de muis opzij beweegt terwijl je dat blokje aan het verslepen bent.
Nou, goed, dat is inderdaad een forse afwijking. Maar als dat alles is...
.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:08:
[...]

Geloof mij, er zijn genoeg mensen die de pijltjes gebruiken. Als je eenmaal iets introduceert in je systeem/software moet je het niet zomaar weghalen.
Soms moet je dan die mensen gewoon 'helpen', en dan maar even het gezeur aanhoren. Uiteindelijk zijn die mensen beter af.

• Alex)
Korben schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:09:
[...]

Nou, goed, dat is inderdaad een forse afwijking. Maar als dat alles is...
[...]

Soms moet je dan die mensen gewoon 'helpen', en dan maar even het gezeur aanhoren. Uiteindelijk zijn die mensen beter af.
Het ziet er niet-native uit (de balk is smaller en het contrast is lager) en het gedraagt zich ook niet zo. Dat geldt ook voor dingen als checkboxes, dropdowns en radiobuttons: het Chrome-team vond het nodig om de Chrome OS-stijl aan te houden voor de UI-componenten op alle platforms.

Eigenlijk net zoals iTunes op Windows...

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:35

StM

Mijn vader is er zo 1 die verrekte koppig is op dat gebied en die weigert om zijn muiswiel te gebruiken. Als hij de muis vast heeft dan klikt hij op de pijltjes of dragged de balk en anders gebruikt hij de toetsenbordpijltjes. En het is niet dat hij niet beter weet. Hij doet het alleen al jaren zo en vind het prima.

Persoonlijk vind ik het opdringen van dat soort veranderingen, omdat powerusers het niet gebruiken zal niemand het doen, erg arrogant en typisch IT...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Alex) schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:13:
Het ziet er niet-native uit (de balk is smaller en het contrast is lager) en het gedraagt zich ook niet zo.
Zonder me verder heel erg in de discussie te willen mengen: voor “ons” ziet het er misschien niet-native uit, maar voor de generatie die nu opgroeit met smartphones en tablets geldt dat natuurlijk niet (of iig minder).

Ik moet zeggen dat ik heel de scrollbar eigenlijk niet (meer) gebruik, doe alles met scrollwiel en touchpad, ook kijken of iets kan scrollen. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Opera had het ook al jaren. Of heeft het nog steeds, ik heb nog steeds geen opvolger voor Opera 12 weten te vinden...

• Korben

Korben

() => {};

StM schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:14:
Mijn vader is er zo 1 die verrekte koppig is op dat gebied en die weigert om zijn muiswiel te gebruiken. Als hij de muis vast heeft dan klikt hij op de pijltjes of dragged de balk en anders gebruikt hij de toetsenbordpijltjes. En het is niet dat hij niet beter weet. Hij doet het alleen al jaren zo en vind het prima.

Persoonlijk vind ik het opdringen van dat soort veranderingen, omdat powerusers het niet gebruiken zal niemand het doen, erg arrogant en typisch IT...
Persoonlijk vind ik het ontzettend naïef om tegen dat soort triviale wijzigingen (dan heb ik het puur over het verwijderen van de pijltjes) te protesteren; de meeste mensen doen het niet, er is echt wel over nagedacht door Google, en ze gaan het echt niet terug draaien.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:19

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Dit, duizendmaal dit.

(Gelukkig geen last van op m'n Surface Pro... Daar gebruik ik IE11. Nu nog zorgen dat ik m'n Chrome-gebruik verminder op m'n andere pc's)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Alex)
OkkE schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:16:
[...]

Zonder me verder heel erg in de discussie te willen mengen: voor “ons” ziet het er misschien niet-native uit, maar voor de generatie die nu opgroeit met smartphones en tablets geldt dat natuurlijk niet (of iig minder).
Met niet-native bedoel ik: niet-native ten opzichte van andere programma's op hetzelfde platform. Als Internet Explorer, Word en Excel een bepaalde stijl van controls hebben (zoals een kleine gradient op de scollbar, knopjes boven en onder en een paar streepjes in het midden) dan ziet een programma waarbij dat er niet is er heel raar uit.

(En ja, dat geldt ook voor IE 10+ op Windows 7)
Ik moet zeggen dat ik heel de scrollbar eigenlijk niet (meer) gebruik, doe alles met scrollwiel en touchpad, ook kijken of iets kan scrollen. :)
Op mijn Mac zie ik nergens meer scrollbars, pas als ik op het touchpad een veeg geef verschijnt een blokje dat aangeeft hoe ver er gescrolled is. Dat is even wennen, maar het is wel consistent te noemen.
Korben schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Persoonlijk vind ik het ontzettend naïef om tegen dat soort triviale wijzigingen (dan heb ik het puur over het verwijderen van de pijltjes) te protesteren; de meeste mensen doen het niet, er is echt wel over nagedacht door Google, en ze gaan het echt niet terug draaien.
Nadenken over een wijziging? Bij Google?

Dan gebruik jij een andere Google dan ik...

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 24-01-2014 13:23 ]

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik snap niet goed wat jullie probleem is met de nieuwe scrollbar. De 'oude' scrollbar is vanuit usability-perspectief eigenlijk nogal achterlijk. Niemand klikt op de pijltjes om te scrollen, en dat zijn ook de minst effectieve manieren om te scrollen.
Blijkbaar zijn er heel veel niemanden op deze wereld die het niet met je eens zijn :)
de pijltjestoetsen en page-up/page-down op je toetsenbord zijn veel sneller om mee te werken.
Niet noodzakelijkerwijs waar. Bijvoorbeeld niet waar als je je hand moet verplaatsen van je muis naar je toetsenbord, of als je pgup/pgdown op een onhandige plaats zitten (laptops bv. Bij mijn vorige laptop was het een toetscombi, op de huidige zitten ze redelijk ver buiten wat makkelijk is.)

Ook werken de pijltjes niet als je in een inputveld zit, en omdat dat (naast f*cking irri) een wat ingewikkeld concept is voor veel mensen (en je dan alsnog met je muis moet klikken omdat toetsenbord geen 'break out of focus' heeft maar je alleen maar door kunt navigeren tot je een niet-input tegenkomt) is het voor veel mensen wel net zo makkelijk om gewoon standaard de pijltjesknoppen te gebruiken. Consistent, werkt altijd. Totdat een onverlaat ze weghaalt natuurlijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zullen we het Chrome discussie stuk maar verder voeren in het daarvoor bestemde topic... Dan is het wellicht nog een beetje constructief :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rutix
  • Laatst online: 22:23
Korben schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Prima als ze het niet terug gaan draaien maar dan ga ik het gewoon niet gebruiken ;). De pijltjes zouden me een rot zorg zijn maar die stijl vind ik gewoon niet mooi en niet native op waar ik het op gebruik :)

Nothing to see here!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pff, vanaf scratch weer eens een projectje opzetten. Altijd leuk om te bedenken hoe je deze keer nog optimaler je projecten kunt benoemen en onderverdelen. :/

Aan de ene kant leuk om weer eens opnieuw te mogen beginnen, aan de andere kant lastig omdat je weet wat er "mis" zit bij andere projecten en wat je nu anders zou willen doen...

• Alex)
Handig, maak ik een nieuw projectje aan (.NET 4.5.1, Any CPU) en voer ik het volgende in:

C#:
1
var powerShell = System.Management.Automation.PowerShell.Create();

Krijg ik dit terug:
An unhandled exception of type 'System.InvalidProgramException' occurred in PSTest.exe

Additional information: Common Language Runtime detected an invalid program.
Het platform naar x86 of zelfs x64 wijzigen verandert niks.

Bedankt hè... :/

edit: Oh, misschien is het wel handig dat ik PS 3.0 geïnstalleerd moet hebben als ik de reference assemblies daarvan gebruik... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 24-01-2014 13:41 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ugh. Opeens weer eens een oude website op een server van de klant updaten, zit natuurlijk geen git achter... Wat is dat ftp'en een middeleeuws gedoe. :/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
OkkE schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:37:
Ugh. Opeens weer eens een oude website op een server van de klant updaten, zit natuurlijk geen git achter... Wat is dat ftp'en een middeleeuws gedoe. :/
Moest onlangs iets in een oude site doen van een klant van ons. Meuk stond uberhaupt niet in sourcecontrol. Handig als je op moet zoeken wie domme bugs in de code ingebouwd heeft :(

https://niels.nu

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-12 07:49
Douweegbertje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:28:
[...]

Ik kan niet wachten op de pilot. Welke zender? Comedy Central?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Douweegbertje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:28:

Is er al :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tegen vriendelijke klanten, die ook vriendelijk dankjewel zeggen enzo.
Ben ik ook heel vriendelijk.
Hydra schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Moest onlangs iets in een oude site doen van een klant van ons. Meuk stond uberhaupt niet in sourcecontrol. Handig als je op moet zoeken wie domme bugs in de code ingebouwd heeft :(
Bij echt oud spul ben ik meestal maar wat blij dat er geen werkende/geldige annotatie is. Eigen oude code tegenkomen is net zo erg :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik update mijn linkedin eens. Jaren niet meer gebruikt, maar ach misschien eens proberen. Foto geupload, en gaat goed. Ga ik checken naar mijn foto, krijg ik zo'n kruisje. Image genereert dus een 404. Toppie :+

Verwijderd

Douweegbertje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:28:
Ik update mijn linkedin eens. Jaren niet meer gebruikt, maar ach misschien eens proberen. Foto geupload, en gaat goed. Ga ik checken naar mijn foto, krijg ik zo'n kruisje. Image genereert dus een 404. Toppie :+
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen voordelen aan LinkedIn ontdekt. Nu weet je welk werk je ex-collega's hebben en wordt je gestalkt door recruiters die aan komen zetten met jobs die je toch niet wil. Daarnaast wordt je ge-endorsed door mensen die je al in jaren niet meer gezien hebt en die niet eens weten of je die skill wel kan ...

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Wat werkt nou eigenlijk beter als je gewoon even polshoogte wil nemen hoe goed je in de markt ligt? MonsterBoard CV? LinkedIn?

iOS developer

• Hydra
BikkelZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:41:
Wat werkt nou eigenlijk beter als je gewoon even polshoogte wil nemen hoe goed je in de markt ligt? MonsterBoard CV? LinkedIn?
Ik krijg vanuit beiden redelijk wat recruiters die wat van me motten.

LinkedIn is voor mij vooral mijn "CV op internet" dat 'bewijst' dat mijn Word-CV niet een grote gefabriceerde bende is :) Mensen bij wie je op interview komt bekijken altijd je LinkedIn CV.
Firesphere schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:17:
Bij echt oud spul ben ik meestal maar wat blij dat er geen werkende/geldige annotatie is. Eigen oude code tegenkomen is net zo erg :P
Ik werk hier nog niet zo lang ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 24-01-2014 14:43 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
LinkedIn is alleen een graadmeter of je in de goede regio woont en misschien een of twee relevante keywords in je profiel hebt staan ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Ik word er op LinkedIn zo moe van dat mensen me continu toevoegen maar niet even netjes in het berichtje schrijven met welk doel ze dat doen :O Bij recruiters is het wel duidelijk wat ze willen als ze je toevoegen, maar bij iemand met als titel 'entrepreneur'...?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Hydra schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:43:
[...]

Ik krijg vanuit beiden redelijk wat recruiters die wat van me motten.

LinkedIn is voor mij vooral mijn "CV op internet" dat 'bewijst' dat mijn Word-CV niet een grote gefabriceerde bende is :) Mensen bij wie je op interview komt bekijken altijd je LinkedIn CV.

[...]

Ik werk hier nog niet zo lang ;)
Ik kreeg er vorig jaar een keer commentaar op dat ik niet op LinkedIn stond, maar telt dat echt zo zwaar? Ik heb ook geen idee hoe het precies werk, jij meldt dat je bij Henkie BV gewerkt hebt en Henkie BV bevestigt dit?

iOS developer

• Alex)
BikkelZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:48:
[...]

jij meldt dat je bij Henkie BV gewerkt hebt en Henkie BV bevestigt dit?
Dat hoeft niet eens. Je kunt het gewoon zeggen en dat is het dan.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:48:
[...]

Dat hoeft niet eens. Je kunt het gewoon zeggen en dat is het dan.
Dus je LinkedIn profiel kan net zoals je Word CV nog steeds een grote gefabriceerde bende zijn?

* BikkelZ meldt zich onmiddelijk aan :')

iOS developer

• Hydra
BikkelZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:48:
Ik kreeg er vorig jaar een keer commentaar op dat ik niet op LinkedIn stond, maar telt dat echt zo zwaar? Ik heb ook geen idee hoe het precies werk, jij meldt dat je bij Henkie BV gewerkt hebt en Henkie BV bevestigt dit?
Nee, maar je bent vriendjes met een hoop mensen van die BV, dus dan klopt dat wel aardig. Daarnaast heb je ook dat uitwisselen van endorsements. Het is natuurlijk een behoorlijke wassen neus, maar recruiters / HR mensen vinden het kennelijk belangrijk. Laat ik het zo zeggen; ik zou ook wat raar opkijken als iemand helemaal geen linkedin profiel heeft.

Ik heb ook meer linkedin vriendjes dan FB vrienden, met linkedin ben ik een stuk minder kieskeurig over wie ik toevoeg, er staat toch geen echt privacygevoelige info van me op. Maar mensen die ik helemaal niet ken die me gewoon toevoegen weiger ik wel over het algemeen; da's gewoon ontfatsoenlijk.
BikkelZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:50:
Dus je LinkedIn profiel kan net zoals je Word CV nog steeds een grote gefabriceerde bende zijn?
Ja. Maar als jij 10 jaar bij Accenture gewerkt hebt en niemand in je netwerk hebt zitten die ook bij Accenture werkt / gewerkt heeft is het nogal overduidelijk dat het gefabriceerd is.

Ik ben nu toevallig bezig met wat sollicitaties enzo en ik zie elke recruiter en elke persoon die ik spreek terug op linkedin. En ook als blijkt dat je wensen te ver uit elkaar liggen, voegen ze je toch toe voor het geval ze later iets hebben wat wel interessant is. Het is gewoon een tool, m.i. een beetje een must-have als je gaat solliciteren in onze branche.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 24-01-2014 14:54 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:47:
Ik word er op LinkedIn zo moe van dat mensen me continu toevoegen maar niet even netjes in het berichtje schrijven met welk doel ze dat doen :O Bij recruiters is het wel duidelijk wat ze willen als ze je toevoegen, maar bij iemand met als titel 'entrepreneur'...?
Kreeg pas een verzoek van een of andere dame bij een bank. Ze werkte niet eens op de ICT afdeling of op de recruitment afdeling. Schijnbaar dacht ze mij via LinkedIn een hypotheek of ander bankproduct aan te kunnen smeren. Was 2de level "relatie", ze had schijnbaar al eens zaken gedaan met iemand uit mijn netwerk
jip_86 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:45:
LinkedIn is alleen een graadmeter of je in de goede regio woont en misschien een of twee relevante keywords in je profiel hebt staan ;)
Laat dat regio maar weg, krijg genoeg aanbiedingen in Groningen of andere plaatsen die ik vanaf hier als Verweggistan beschouw :+

• Alex)
Your connection <naam> has endorsed you for new skills and expertise!

- BizTalk
Ik heb in mijn hele leven 1x iets met BizTalk gedaan (een uurtje), toen dacht ik vooral "Wtf is dit voor overengineered shit?" :+

Die endorsements stellen niet al te veel voor...

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 24-01-2014 14:58 ]

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-12 14:03
Ik krijg het van die recruiters...

"We zoeken een senior .net dev met 5 jaar ervaring."

Terwijl ik java doe en nog net geen 3 jaar werk... Bende mongolen...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

beele schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:58:
Ik krijg het van die recruiters...

"We zoeken een senior .net dev met 5 jaar ervaring."

Terwijl ik java doe en nog net geen 3 jaar werk... Bende mongolen...
Ruilen? Ik krijg wel met enige regelmaat een vacature voor een junior java developer. Best knap voor een .NET ontwikkelaar met 9 jaar ervaring :+

• Hydra
.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:00:
[...]

Ruilen? Ik krijg wel met enige regelmaat een vacature voor een junior java developer. Best knap voor een .NET ontwikkelaar met 9 jaar ervaring :+
De laatste tijd krijg ik zowaar recruiters aan de lijn die met goed matchende profielen komen. Kennelijk trekt de economie aan...

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Hydra schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Nee, maar je bent vriendjes met een hoop mensen van die BV, dus dan klopt dat wel aardig. Daarnaast heb je ook dat uitwisselen van endorsements. Het is natuurlijk een behoorlijke wassen neus, maar recruiters / HR mensen vinden het kennelijk belangrijk. Laat ik het zo zeggen; ik zou ook wat raar opkijken als iemand helemaal geen linkedin profiel heeft.
Wauw, dus je kunt kiezen tussen privacyfuck + spam of minder serieus genomen worden op sollicitaties?
Hydra schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Ja. Maar als jij 10 jaar bij Accenture gewerkt hebt en niemand in je netwerk hebt zitten die ook bij Accenture werkt / gewerkt heeft is het nogal overduidelijk dat het gefabriceerd is.

Ik ben nu toevallig bezig met wat sollicitaties enzo en ik zie elke recruiter en elke persoon die ik spreek terug op linkedin. En ook als blijkt dat je wensen te ver uit elkaar liggen, voegen ze je toch toe voor het geval ze later iets hebben wat wel interessant is. Het is gewoon een tool, m.i. een beetje een must-have als je gaat solliciteren in onze branche.
Maar ik wil helemaal niet met mijn bakkes op internet met mijn hele hebben en houden er onder }:|

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:02:
[...]

Wauw, dus je kunt kiezen tussen privacyfuck + spam of minder serieus genomen worden op sollicitaties?

[...]

Maar ik wil helemaal niet met mijn bakkes op internet met mijn hele hebben en houden er onder }:|
Te laat.

• Hydra
Ik vind het geen privacygevoelige informatie. Dus de nadelen wegen voor mij op tegen de voordelen. Recruiters doen een voorfiltering van profielen die ze doorsturen. Ik ben consultant, een consultant die geen 'netwerk' bouwt is raar.
Dan doe je het toch niet? Sowieso is er voor developers eigenlijk altijd wel werk.

• Alex)
Nou, het heeft lang geduurd, maar ik ben overstag.

Hallo LastPass :w

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:08:
Nou, het heeft lang geduurd, maar ik ben overstag.

Hallo LastPass :w
Moet ik ook nog eens doen. Waarom heb je voor LastPass gekozen en niet voor een van de vele concurrenten?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
Er zijn mensen die voor minder hun privacy laten varen... :/
We kennen allemaal wel de bonuskaart van de grote blauwe kruideniersketen. :+ Voor die paar euro korting laten mensen graag hun privacy vallen ;)

Hoe hebben de iOS ontwikkelaars hier zichzelf tot Objective-C kunnen zetten? Ik ben wat aan het rondgooglen en wat aan het knutselen, maar heb het idee dat ik een goed startpunt nodig heb. :$

• Jan_V
.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:53:
[...]

Kreeg pas een verzoek van een of andere dame bij een bank. Ze werkte niet eens op de ICT afdeling of op de recruitment afdeling. Schijnbaar dacht ze mij via LinkedIn een hypotheek of ander bankproduct aan te kunnen smeren. Was 2de level "relatie", ze had schijnbaar al eens zaken gedaan met iemand uit mijn netwerk

[...]

Laat dat regio maar weg, krijg genoeg aanbiedingen in Groningen of andere plaatsen die ik vanaf hier als Verweggistan beschouw :+
Oh, ik krijg alleen maar aanbiedingen in het zuiden van het land.
Misschien kunnen we ze ruilen, zoiets als trading cards.

Ik zie een markt voor een nieuwe game :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:09:
[...]

We kennen allemaal wel de bonuskaart van de grote blauwe kruideniersketen. :+ Voor die paar euro korting laten mensen graag hun privacy vallen ;)
Klopt, gebruikte vroeger altijd een op straat gevonden bonuskaart en tegenwoordig ben ik hem altijd "vergeten". Maar je moet tegenwoordig al weer je WiFi uitzetten op je telefoon anders word je alsnog gevolgd door heel de winkel.
[...]

Hoe hebben de iOS ontwikkelaars hier zichzelf tot Objective-C kunnen zetten? Ik ben wat aan het rondgooglen en wat aan het knutselen, maar heb het idee dat ik een goed startpunt nodig heb. :$
Kwam deze tegen net: http://ios-blog.co.uk/resources/objective-c-cheat-sheet/

[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 24-01-2014 15:13 ]

iOS developer

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:35

StM

[...]

Na een jaar of 2 en een aantal projecten was ik Obj C zo zat dat ik overgestapt ben naar het Xamarin platform :P C# _/-\o_

• Hydra
Opdrachten aannemen en dan zelf outsourcen naar een onderbetaalde Chinees via Elance? :P

• Korben

Korben

() => {};

[...]

Hoe hebben de iOS ontwikkelaars hier zichzelf tot Objective-C kunnen zetten?
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/143981630/Chivas_Regal.jpg

• Hydra
Blended? Amateur...

• Korben

Korben

() => {};

Ja, toegegeven, ik ben geen whisky-drinker, dus ik heb maar gegoogled op 'good whisky'. :+

• Alex)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Moet ik ook nog eens doen. Waarom heb je voor LastPass gekozen en niet voor een van de vele concurrenten?
Eigenlijk omdat ik de meeste positieve verhalen hoor over LastPass. :)

Op m'n werk gebruik ik Keepass, het werkt op zich prima maar het is lastiger om de keysafe dan goed te synchroniseren over de vele apparaten die ik heb. Ik kan wel gaan kloten met Dropbox of SkyDrive, maar ik ben bang dat er ooit een sync conflict zal zijn waardoor ik dan helemaal geen passwords meer heb. 8)7

Verwijderd

[...]

[...]
Precies, daarom begrijp ik de hele commotie rond die Wifi-tracking niet echt. Ze hebben je gegevens al en weten perfect wat je koopt, waarom zouden ze dan niet mogen weten hoe lang je in de winkel blijft of naar wat je het meeste kijkt.

Op het internet een beetje het zelfde verhaal: Je hebt extensions zoals Ghostery die er voor zorgen dat je als het ware anoniem bent op internet maar ik draai dit soort software bewust niet. Ik vind het net goed dat ik reclame te zien krijg die specifiek op mij is afgestemd in plaats van wat random reclame te zien waar ik 9/10 toch geen interesse in heb.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik vind Objective-C eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Maar je moet een hoop dogmas over wat goed is los laten en het gewoon accepteren voor wat het is. Heel veel dingen zijn losjes gekoppeld en ontdek je fouten pas run-time waar in C# alles strikt gekoppeld is en al een foutmelding geeft voordat je gaat compileren.

Ben nu met een boek bezig over design patterns in Objective-C en dat maakt wel een hoop duidelijk ondanks dat het meer voor Mac applicaties geschreven is. De ideeën blijven.

iOS developer

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:15:
Precies, daarom begrijp ik de hele commotie rond die Wifi-tracking niet echt. Ze hebben je gegevens al en weten perfect wat je koopt, waarom zouden ze dan niet mogen weten hoe lang je in de winkel blijft of naar wat je het meeste kijkt.
Daarnaast is er weinig privacygevoelig aan die informatie. Tuurlijk is het een uniek ID, maar ze hebben geen enkele manier om dat ID aan jouw persoontje te koppelen. Het is gewoon een technische oplossing voor de vraag "Hoe veel mensen bezoeken onze winkel, en hoeveel doen dat niet". Vodafone doet dit ook om drukte op snelwegen te meten, deze info wordt weer aan Tomtom enzo verkocht.

Dus ik vind de commotie een beetje een "The Boy That Cried Wolf" verhaal; denk eens na en maak je druk over de echt ernstige zaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 24-01-2014 15:19 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:17:
[...]
Tuurlijk is het een uniek ID, maar ze hebben geen enkele manier om dat ID aan jouw persoontje te koppelen.
Ik denk dat dat te naïef gedacht is. Door gewoon de transacties in een winkel te koppelen kunnen ze al een hele hoop bereiken. Door meerdere transacties naast de op dat moment aanwezige devices te leggen kom je al een heel eind. Zeker als je dat over meerdere winkels combineert.

Op zich zou ik er niet zo'n probleem mee hebben dat ze enkel het aantal mensen en de verblijfsduur zouden meten. Maar het is natuurlijk wachten totdat er meerdere winkels de armen ineen slaan en een compleet profiel van je winkel gedrag gaan opstellen.

Zo op het eerste gezicht ben ik er ook nog niet heel bang voor, maar het is telkens wel weer een klein stapje waarmee je je complete privacy verliest.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik vind gewoon fundamenteel helemaal niemand geen reet van mij af hoeft te weten tenzij het hoogst noodzakelijk is om een onderling afgesproken dienst te kunnen leveren. Als ik besluit met pin te betalen in jouw winkel mag je mijn bankrekeningnummer weten. En dan kun je die data vergelijken met eerdere aankopen en wat ik gekocht heb.

Maar niet ongevraagd.

iOS developer

• Hydra
Woy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:23:
Ik denk dat dat te naïef gedacht is. Door gewoon de transacties in een winkel te koppelen kunnen ze al een hele hoop bereiken.
Dan nog is het niet accuraat genoeg om te weten dat het net dat device is dat bij het pinautomaat staat voor zover ik weet. Dat is ook niet het doel van het systeem.

Daarnaast geloof ik niet in privacy als een glijdende schaal. Sommige dingen kunnen door de beugel, andere dingen niet. Er wordt al een hoop 'stiekem' gedaan dat veel erger is. Sommige dingen komen we achter (dat doorspelen van medische gegevens aan werkgevers bijvoorbeeld), andere dingen komen we nooit achter helaas. Het is echt niet zo dat als we dit eenmaal accepteren dat ze dan ook opeens foto's van je gezicht op gaan slaan ofzo.

dat doet de overheid al namelijk...
BikkelZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:25:
Ik vind gewoon fundamenteel helemaal niemand geen reet van mij af hoeft te weten tenzij het hoogst noodzakelijk is om een onderling afgesproken dienst te kunnen leveren. Als ik besluit met pin te betalen in jouw winkel mag je mijn bankrekeningnummer weten. En dan kun je die data vergelijken met eerdere aankopen en wat ik gekocht heb.

Maar niet ongevraagd.
Tja, da's een utopia. M.i. moeten we een balans vinden tussen wat men van je wil weten en wat wij willen dat men van je weet. "Niks" gaat je niet lukken. En wat je hier allemaal post is m.i. een stuk privacygevoeliger.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 24-01-2014 15:30 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.