De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.526 views

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Ik moest gewoon opzoeken wat een bobine was :P.

* HMS kijkt naar de frontpage.

Nou, volgens mij geeft Alternate 150 SSD's weg. Niet te missen. Wat een schreeuwerige meuk zeg.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
HMS schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:29:

Nou, volgens mij geeft Alternate 150 SSD's weg. Niet te missen. Wat een schreeuwerige meuk zeg.
I see a call to action...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 15:18
:'( ;( |:(

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/6tnCE.png

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Whehehe :D

We are shaping the future

• azerty
Gelukkig hebben ze voor het resetten wel voor een reset pagina icm hash gekozen ipv het gewoon plaintext opsturen, wat sommige andere sites wel nog durven doen :p

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Plaintext opsturen is niet altijd slecht :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• azerty
BtM909 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:44:
Uhm, het impliceert toch dat ze ofwel plaintext opslaan, ofwel met een reversable encryptie werken, wat je toch ook niet echt wilt... Dan kan een admin ook lekker je wachtwoord lezen moest hij willen...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:55
Dat impliceert het niet; zij kunnen jou een random plaintext password toesturen, terwijl ze die gehasht opslaan.

• azerty
Soultaker schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:50:
Dat impliceert het niet; zij kunnen jou een random plaintext password toesturen, terwijl ze die gehasht opslaan.
Als ze een nieuw toesturen ok. Ik bedoelde het scenario waar je je huidige kreeg... Had duidelijker moeten zijn :p

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

_/-\o_ Wel geniale tattoo!

Heerlijk om 6.45 laptop aanslingeren en checken waarom een script faalt. Hele afdeling ligt plat nu. -O- Gelukkig inmiddels gefixt maar toch vervelend dat stand-by dienst niet onder m'n contract valt... Morgen dan maar compenseren door eerder naar huis te gaan. 8)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen. Koffie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Beloofd een drukke dag te worden dus doe me maar een kopje :Y

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

BtM909 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:44:
Het is altijd slecht. Je wilt domweg niet dat je passwords ergens staan. Leuk dat het er bijvoorbeeld een login achter zit van je mail, maar het is gewoon weer een zwak punt.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:22
Douweegbertje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:25:
[...]

Het is altijd slecht. Je wilt domweg niet dat je passwords ergens staan. Leuk dat het er bijvoorbeeld een login achter zit van je mail, maar het is gewoon weer een zwak punt.
In dat geval moet je niet gaan werken met passwords. Op het moment dat je je wachtwoord invoert komt deze ergens wel in geheugen te staan dus heb je en zwak punt. Dat iets een zwak punt is betekend niet direct dat je het niet moet doen. Soms zijn de kosten te hoog voor een ander systeem.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Soultaker schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:36:
Het asynchrone denken is eigenlijk een variant op continuation passing; een idee dat al uit de jaren '70 stamt, maar dat zegt de jongste generatie programmeurs natuurlijk niets. Nog steeds wel nuttig dat die er op deze manier toch aan worden blootgesteld, maar feitelijk is het niet zo innovatief als je je programmeergeschiedenis kent.
Maar tegenwoordig wel erg actueel, nu asynchrone programmeertechnieken steeds belangrijker worden, zoals promises in JavaScript en async/await in C#. Eric Lippert heeft een hele serie blogs geschreven over CPS. Ook als je niet met C# werkt een interessant stuk leesvoer.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:28:
[...]

In dat geval moet je niet gaan werken met passwords. Op het moment dat je je wachtwoord invoert komt deze ergens wel in geheugen te staan dus heb je en zwak punt. Dat iets een zwak punt is betekend niet direct dat je het niet moet doen. Soms zijn de kosten te hoog voor een ander systeem.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer ik me registreer op een site, hoef ik echt geen confirmation email met mijn wachtwoord in plain text. Ik ken mijn wachtwoord heus wel, ik heb het namelijk net ingegeven.

Sommige websites geven je niet eens de mogelijkheid op je wachtwoord te veranderen. Ze sturen een mailtje met "Beste klant, je usernmame is Rubinski en je wachtwoord is xPigU,8i". Wanneer mijn mailbox nu op straat komt te liggen, hebben ze ineens ook access tot al deze websites (indien ik dit soort mails niet zou verwijderen).

De ideale oplossing bij bovenstaand probleem is simpel: Stuur een confirmation mail met een link om je wachtwoord meteen te resetten.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Vandaag ben ik nog even in ons oude huis aan het thuiswerken (hier is nu nog internet). Maar het koffiezetapparaat staat al in het nieuwe huis, dit wordt een lange dag...

LinkedIn - Collega worden?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:28:
[...]

Kromme vergelijking hoor. Zo bijzonder is het niet, om een wachtwoord -niet- te versturen. Zijn meerdere oplossingen voor, zoals o.a. een tijdelijk wachtwoord die je verstuurd. Plaintext wachtwoorden is gewoon 'dom'. Je wilt toch geen wachtwoorden zomaar bewaren op je PC, of online in je mail.

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:42:
[...]

Kromme vergelijking hoor. Zo bijzonder is het niet, om een wachtwoord -niet- te versturen. Zijn meerdere oplossingen voor, zoals o.a. een tijdelijk wachtwoord die je verstuurd. Plaintext wachtwoorden is gewoon 'dom'. Je wilt toch geen wachtwoorden zomaar bewaren op je PC, of online in je mail.
In je vorige post stelde je dat je geen plaintext wachtwoorden verstuurd wilt hebben. Hoe krijg je het tijdelijke wachtwoord dan bij de gebruiker?

Verwijderd

Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:55:
[...]

In je vorige post stelde je dat je geen plaintext wachtwoorden verstuurd wilt hebben. Hoe krijg je het tijdelijke wachtwoord dan bij de gebruiker?
In principe hoef je niet eens een tijdelijk wachtwoord op te sturen. Waarom niet gewoon een link versturen waarmee je op een wachtwoord reset pagina komt?

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:59:
[...]

In principe hoef je niet eens een tijdelijk wachtwoord op te sturen. Waarom niet gewoon een link versturen waarmee je op een wachtwoord reset pagina komt?
Hoe is het in plain-text versturen van zo'n tijdelijke reset-link anders dan het in plain-text versturen van een tijdelijk wachtwoord?

Verwijderd

HuHu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:04:
[...]

Hoe is het in plain-text versturen van zo'n tijdelijke reset-link anders dan het in plain-text versturen van een tijdelijk wachtwoord?
Met een tijdelijk wachtwoord kan je gewoon inloggen. Er zijn dus mensen die hun 'tijdelijk' wachtwoord nooit veranderen en dus met zo'n wachtwoord in hun mailbox blijven. Door een link te versturen force je de user meteen zijn wachtwoord te veranderen.

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:10:
[...]

Met een tijdelijk wachtwoord kan je gewoon inloggen. Er zijn dus mensen die hun 'tijdelijk' wachtwoord nooit veranderen en dus met zo'n wachtwoord in hun mailbox blijven. Door een link te versturen force je de user meteen zijn wachtwoord te veranderen.
Als iemand met een tijdelijk wachtwoord inlogt, dan kun je de user ook dwingen die direct te veranderen. Dat is helemaal afhankelijk van de implementatie van de website en heeft niets te maken met het wel/niet versturen van een link/wachtwoord.

Blijft mijn vraag staan: hoe is een reset-link anders dan een tijdelijk wachtwoord?

spoiler:
Hint: niet, want met beide kun je toegang verkrijgen tot het account. Met een tijdelijk wachtwoord kun je inloggen. Met een reset-link maak je een nieuw wachtwoord aan, waarmee je kunt inloggen. Beiden hebben hetzelfde effect.

Verwijderd

HuHu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:17:
[...]

Als iemand met een tijdelijk wachtwoord inlogt, dan kun je de user ook dwingen die direct te veranderen. Dat is helemaal afhankelijk van de implementatie van de website en heeft niets te maken met het wel/niet versturen van een link/wachtwoord.

Blijft mijn vraag staan: hoe is een reset-link anders dan een tijdelijk wachtwoord?

spoiler:
Hint: niet, want met beide kun je toegang verkrijgen tot het account. Met een tijdelijk wachtwoord kun je inloggen. Met een reset-link maak je een nieuw wachtwoord aan, waarmee je kunt inloggen. Beiden hebben hetzelfde effect.
Daar ben ik het mee eens maar zoals je zelf aangeeft ligt dit aan de implementatie van de website. Ik heb al zat sites gezien waarbij je gewoon kan blijven inloggen met je 'tijdelijke' wachtwoord. In het geval van die reset link ligt dat anders: van zodra je er op klikt, wordt je verplicht je wachtwoord te veranderen en vervalt de link. Zelf al houdt de gebruiker de link in zijn mailbox, zal niemand er iets mee kunnen doen omdat de link expired is.

Zoals je zelf aangeeft is er dus geen groot verschil en is het afhankelijk van de implementatie van de website. Ik heb het helaas al vaak zien gebeuren dat een zogenaamd tijdelijk wachtwoord niet zo tijdelijk is.

• HuHu
  • Niet online
Er zijn ook genoeg reset-links die niet tijdelijk zijn en niet vervallen. Ook dat is afhankelijk van de implementatie.

Het spijt me, maar je argumenten gaan in dit geval niet helemaal op.

[ Voor 4% gewijzigd door HuHu op 22-01-2014 10:31 ]

Verwijderd

HuHu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:31:
Er zijn ook genoeg reset-links die niet tijdelijk zijn en niet vervallen. Ook dat is afhankelijk van de implementatie.

Zoals eerder aangegeven ben ik het daar volledig mee eens, ik gaf aan dat er naar mijn ervaring meer permanente 'tijdelijke' wachtwoorden zijn dan permanente 'tijdelijke' reset links. Maar zoals je zelf al zei is dat afhankelijk van de implementatie. :)

• Ealanrian
Tijd voor standaard email encryptie dus. Maarja dat maakt webmail weer zeer onpraktisch, laten we die dan ook maar weer afschieten

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-12 17:06

Acid_Burn

uhuh

Hoezo maakt dat webmail onpraktisch?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

HuHu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:31:

Alles is altijd afhankelijk van de implementatie. Ja je kunt een tijdelijk wachtwoord sturen en na de eerste login forceren dat ze hun wachtwoord veranderen. Het punt is echter dat in de praktijk dit vaak niet zo is, terwijl bij een link het echt moet en het ook gebeurd.

Persoonlijk ga ik ook erg snel weg bij een partij als ze plaintext wachtwoorden versturen. Ik vind het niet professioneel en geeft (in ieder geval bij mij) de illusie dat ze of het wachtwoord plaintext opslaan (wat weer relatief makkeijk te checken is door je wachtwoord op te vragen want ja, er zijn nog sites en die geven dan gewoon plaintext je wachtwoord terug). Daarnaast vraag ik mij dan persoonlijk ook altijd af hoe het over het netwerk verstuurd is. Natuurlijk is dit wel versleuteld te doen, maar goed. Ik twijfel dan dus altijd aan de beveiliging.
HMS schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:29:

Nou, volgens mij geeft Alternate 150 SSD's weg. Niet te missen.
Wel te missen met een abbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gropah schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:09:
[...]
Persoonlijk ga ik ook erg snel weg bij een partij als ze plaintext wachtwoorden versturen.
Tweakers verstuurt zijn nieuwe wachtwoorden ook gewoon plain-text, en die verlopen ook niet :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ealanrian
Acid_Burn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:59:
Hoezo maakt dat webmail onpraktisch?
Met webmail word de mail dan op de server gedecrypt terwijl het ook in een mail client kan en dat is in een omgeving die je vaker meer onder controle hebt.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Met webmail word de mail dan op de server gedecrypt terwijl het ook in een mail client kan en dat is in een omgeving die je vaker meer onder controle hebt.
Ook dat is natuurlijk client-side in de browser mogelijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-12 17:06

Acid_Burn

uhuh

Ik denk juist dat je thuiscomputer kwetsbaarder is dan de server.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Die encryptie en decryptie kan toch ook in de browser. Zowat hetzelfde principe als bij Mega?

• HuHu
  • Niet online
[...]

Alles is altijd afhankelijk van de implementatie. Ja je kunt een tijdelijk wachtwoord sturen en na de eerste login forceren dat ze hun wachtwoord veranderen. Het punt is echter dat in de praktijk dit vaak niet zo is, terwijl bij een link het echt moet en het ook gebeurd.
In de post waarop je reageert zeg ik nota bene nog dat óók reset-links niet altijd verlopen. Dat "moet" helemaal niet en is ook niet impliciet in het gebruik van een reset-link (doch wel aan te bevelen, net zoals dat tijdelijke wachtwoord ook echt tijdelijk zijn). Er is in de praktijk, met een goede implementatie, geen verschil in "veiligheid" tussen het versturen van een reset-link of plaintext wachtwoord.
Persoonlijk ga ik ook erg snel weg bij een partij als ze plaintext wachtwoorden versturen. Ik vind het niet professioneel en geeft (in ieder geval bij mij) de illusie dat ze of het wachtwoord plaintext opslaan (wat weer relatief makkeijk te checken is door je wachtwoord op te vragen want ja, er zijn nog sites en die geven dan gewoon plaintext je wachtwoord terug). Daarnaast vraag ik mij dan persoonlijk ook altijd af hoe het over het netwerk verstuurd is. Natuurlijk is dit wel versleuteld te doen, maar goed. Ik twijfel dan dus altijd aan de beveiliging.
Dit is natuurlijk een domme opmerking. Het plaintext versturen van tijdelijke wachtwoorden (lees: tijdelijk) is niet beter/slechter dan een tijdelijke (lees: tijdelijke) reset-link. Dat je wegloopt bij een partij die kiest voor de eerste optie, dat is dan je eigen verlies. Blijkbaar geeft een reset-link jou een gevoel van schijnveiligheid, die er niet per definitie is.

Als vaste wachtwoorden plaintext worden verstuurd als je ze opvraagt, dan is er wel wat mis.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Alex) schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:56:
[...]
Inderdaad :)

[...]

Dat weet ik, en dat doe ik ook. :)

Ik heb mijn applicatie verdeeld in modules en controllers, waarbij alles in eigen bestanden staat om de overzichtelijkheid te behouden.
Ah, mooi. Ik wrap die zooi er altijd tijdens build omheen.

Aunt bunny is coming to get me!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het punt is echter dat in de praktijk dit vaak niet zo is, terwijl bij een link het echt moet en het ook gebeurd.
Tuurlijk niet. De discussie ontstaat over 1 zin die ik schrijf en zie verschillende argumenten die aangehaald worden om een punt te onderbouwen die wellicht in een exotische situatie van toepassing zijn.
Persoonlijk ga ik ook erg snel weg bij een partij als ze plaintext wachtwoorden versturen. Ik vind het niet professioneel en geeft (in ieder geval bij mij) de illusie dat ze of het wachtwoord plaintext opslaan (wat weer relatief makkeijk te checken is door je wachtwoord op te vragen want ja, er zijn nog sites en die geven dan gewoon plaintext je wachtwoord terug).
Het kan toch encrypted zijn opgeslagen? En het argument wat eerder is aangehaald dat een beheerder zo je wachtwoord kan lezen. Als hij dat zou willen, zou hij net zo goed in de database naar je informatie kunnen kijken.
Daarnaast vraag ik mij dan persoonlijk ook altijd af hoe het over het netwerk verstuurd is. Natuurlijk is dit wel versleuteld te doen, maar goed. Ik twijfel dan dus altijd aan de beveiliging.
Ja dat kan dus versleuteld of onversleuteld zijn.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-12 19:44

alienfruit

the alien you never expected

Bellers zonder Caller ID :P Irritant.

• SuperSjoerd
  • Laatst online: 22-10 19:41
alienfruit schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:44:
Gewoon opnemen en een beetje dom schreeuwen door de hoorn. Dat is iig wat ik altijd doe >:)

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Vaak neem ik dan gewoon niet op.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Die gaan altijd naar m'n voicemail.

https://niels.nu

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Die gaan altijd naar m'n voicemail.
Die moeten me 4x bellen voor ik opneem. Voicemail? Wat is dat?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Een nieuwe profielfoto Hydra?

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Firesphere schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Wikipedia: Voicemail :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zijn jullie zo bel-schuw als iemand belt?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:13:
Zijn jullie zo bel-schuw als iemand belt?
Nee, ik heb een hekel aan dat geheim-bellen.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45
Ongeveer alle collega's op kantoor als ze via Lync bellen...
En soms recruiters :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Firesphere schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:14:
[...]

Nee, ik heb een hekel aan dat geheim-bellen.
Opnemen en vragen wie het is d:)b

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar mijn collega's bellen niet naar mijn privé nummer ;) Ja, meestal zijn het recruiters. Maar goed, ik neem zulke bellers ook niet op. Vroeger wel toen mijn ouders ook zonder caller id belden… Nu niet meer.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat caller-id is maar een onhandig iets. Als mijn moeder een gemiste oproep heeft van een onbekend nummer kan ze daar een dag lang door in beslag genomen zijn. Dan belt ze mij en vraagt ze of ik het was of dat ik weet wie het geweest zou kunnen zijn :D 8)7

Vroeger had je dat niet ... ignorance is bliss.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Caller-id is gewoon een onhandig uitgevoerd iets. Voor bedrijven bijvoorbeeld is het vervelend om het nummer mee te sturen, maar dan zou je op z'n minst bijvoorbeeld de bedrijfsnaam of een algemeen nummer mee willen kunnen sturen.

Zelfde voor gewone mensen. Je wilt niet je nummer zomaar meesturen, maar zou best gewoon je voornaam mee kunnen sturen bijvoorbeeld.

Het is iets te simplistisch opgezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2014 13:56 ]

• SuperSjoerd
Mijn stage begeleider is op dit moment onderweg hier naar toe om mijn eind opdracht goed te keuren. Als alles goed gaat vanaf morgen zomervakantie.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• Hydra
Firesphere schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:07:
Ik vind voicemail wel handig. Werd gister door een onbekend 020 nummer gebeld en dat bleek een recruiter te zijn. En die heb ik vanmorgen even teruggebeld.
Ja, die vorige was niet erg professioneel :)

Verwijderd

SuperSjoerd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:56:
Mijn stage begeleider is op dit moment onderweg hier naar toe om mijn eind opdracht goed te keuren. Als alles goed gaat vanaf morgen zomervakantie.
Al plannen?
Moest ik jou zijn zou ik op zoek gaan naar een leuke vakantiejob / stageplaats.
Hydra schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:56:
[...]

Ik vind voicemail wel handig. Werd gister door een onbekend 020 nummer gebeld en dat bleek een recruiter te zijn. En die heb ik vanmorgen even teruggebeld.

[...]

Ik vind hem wel leuk :Y

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]
Wat is er nou niet professioneel aan een pornoactrice met een pistool die zelfmoord heeft gepleegd?

Lekker op de bank

• SuperSjoerd
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:58:
[...]

Al plannen?
Moest ik jou zijn zou ik op zoek gaan naar een leuke vakantiejob / stageplaats.
Heb al een leuke baan waar ik meer uren kan gaan draaien in de tijd tussen nu en het volgende school jaar.

Verwijderd

SuperSjoerd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Heb al een leuke baan waar ik meer uren kan gaan draaien in de tijd tussen nu en het volgende school jaar.
d:)b

• Hydra
ZaZ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:00:
Wat is er nou niet professioneel aan een pornoactrice met een pistool die zelfmoord heeft gepleegd?
Vooral dat laatste vond ik wel wat treurig :'(

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Welke actrice was dat dan? :p

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Karen Lancaume
Vooral bekend geworden door de mainstream film Baise-moi

Lekker op de bank

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:08
:D

Quote van de dag:
"Verkrachter is niet compatible met het slachtoffer!"

Dit om aan te tonen, dat er van geen verkrachting sprake is :D.

RTFM!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hydra schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Vooral dat laatste vond ik wel wat treurig :'(
Behalve dat ze niet zelfmoord heeft gepleegd met een pistool maar met Temazepam

Nothing to see here!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Argh, iemand op bitcointalk die wilt dat ik even voor €1000 een bitonic-achtige bitcoinexchange bouw en gewoon écht niet snapt dat er bepaalde wetten zijn waar je niet zomaar even aan kunt voldoen. Even wat quotes:
- Will you be able to get access to ideal if you're a Surinam company?
There is an ING in Surinam and there is internet in Surinam

- Aside from the things you've mentioned you're also going to need professional cloud hosting (at least €50/month), SSL certificate (€150~€800), business bank account, insurances, damn good terms and conditions (written by a lawyer).
We just simply copy everything from bitonic

- What would make you different than bitonic or the other site? Why would people want to use yours? Is there a marketing plan? What's your value proposition?
This is the part where the friends come in and believe me THERE IS A MARKETING PLAN, this will resound in the whole crypto economy

- What will you guys be doing if I'm doing all the tech stuff?
Domain name, webhosting, SSL, company registration, call the DNB

- Before you offer me a share of your revenue instead; why would I not build this thing alone without you guys?
Why you would not build thins thing on your own? It's because you see obstacle on the path ahead. We see it as a path of laughter, learning and legal adjustments. Where would you get your crypto-currencies from? Do you got that amount of money? Those questions is not a problem for us, we got friends, there resources are unlimited, but to join the gang you have to proof that you can make something out of nothing.

- Sorry but your business plan lacks a LOT of things, it's a vision that's clearly not well thought-out. I can fix all these issues for you, come with the right answers, build it, test it, get it up and running, but in that case there needs to be at least €30.000 on the table before we even start talking.
If you build me an exchange for €1000, you will get your €29000 within a year, if not 10% will be added annually to that amount till I have fully paid you. You will see my vision, either through your input or somebody else, that what you see right now is your vision. I'm actually finish talking, I need somebody to code an exchange, starting today. I like your kraken app, moneywise it was a waste of time, workwise, it could get you a good job. MAKE AND YOU WILL EVENTUALLY SUCCEED. This is my final offer..
En ze vonden ook nog dat €1000 een hele goede deal voor me is omdat ik tot nu toe €0 verdiend heb met mijn Kraken-app. Ze vergeten voor het gemak even dat daar nog helemaal geen monetization in zit.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Rutix schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:05:
[...]

Dat staat er toch ook niet?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:49
sql bestand van 1.54GB importeren. MSSQL does not like. Klapt er elke keer uit.

zucht.... opsplitsen dan maar?

• Ealanrian
Bij 1.54GB klapt ie er al uit? klinkt wat snel...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:10:
Argh, iemand op bitcointalk die wilt dat ik even voor €1000 een bitonic-achtige bitcoinexchange bouw en gewoon écht niet snapt dat er bepaalde wetten zijn waar je niet zomaar even aan kunt voldoen. Even wat quotes:

[...]

En ze vonden ook nog dat €1000 een hele goede deal voor me is omdat ik tot nu toe €0 verdiend heb met mijn Kraken-app. Ze vergeten voor het gemak even dat daar nog helemaal geen monetization in zit.
_O-

• Ryur
  • Laatst online: 09:47
pdebie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:17:

Vreemd, ik had vanochtend een file van 2,3GB en nergens last van?
Vraag me dus wel af waarom hij eruit klapt dan bij jou!

Sterkte dan maar met opsplitsen :(

• PdeBie
Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:20:
Bij 1.54GB klapt ie er al uit? klinkt wat snel...
ik vermoed dat het een timeout was.

Heb nu -t 0 op de commandline gezet (timeout infinite) en nu loopt hij wel door

• alienfruit

alienfruit

[quote]En ze vonden ook nog dat €1000 een hele goede deal voor me is omdat ik tot nu toe €0 verdiend heb met mijn Kraken-app. Ze vergeten voor het gemak even dat daar nog helemaal geen monetization in zit.[/quote[

Altijd interessant of ze hun werk ook voor €1000 zouden doen. Meestal vinden ze zichzelf veel meer waard dan een simpele ontwikkelaar. Dus je hebt een keikoele app en zoekt iemand die een marketing concept wil bedenken en uitwerken voor €1000. Never nooit nie.

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:10:

[...]

Triestig, is net zoals die joboffer die hier onlangs voorbijkwam: "Wil je snel rijk worden, bouw dan deze goksite voor mij. Ik kan je nog niet betalen maar ik geef je een kans om snel rijk te worden!".

• alienfruit

alienfruit

Dan zeg je! Ik ben al rijk dus wat heb je nog meer aan te bieden?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:54:
Caller-id is gewoon een onhandig uitgevoerd iets. Voor bedrijven bijvoorbeeld is het vervelend om het nummer mee te sturen, maar dan zou je op z'n minst bijvoorbeeld de bedrijfsnaam of een algemeen nummer mee willen kunnen sturen.

Zelfde voor gewone mensen. Je wilt niet je nummer zomaar meesturen, maar zou best gewoon je voornaam mee kunnen sturen bijvoorbeeld.

Het is iets te simplistisch opgezet.
Nee hoor, het is wel mogelijk om naam ipv nummer te doen, maar is verboten vanwege mogelijk misbruik (of na een hele dure licentie). In Amerika kan het gewoon en wordt het vaak gebruikt.

Hebben we het nou over je avatar hier op tweakers?
pdebie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:17:

Wat is dat nou voor onzin :P

We doen hier makkelijk 900-2TB en dat gaat gewoon goed. Duurt lang, maar gaat goed :P

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 22-01-2014 15:29 ]

• PdeBie
mja, timeout denk ik. Nu loopt hij gewoon door :)

• Ealanrian
Ik zou zweren dat ik voor de refresh een triple post zag... Of is dat de oplossing voor de edit ipv nieuwe posts?

• Ryur
  • Laatst online: 09:47
Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:31:
Ik zou zweren dat ik voor de refresh een triple post zag... Of is dat de oplossing voor de edit ipv nieuwe posts?
Ja dat gevoel had ik ook?
Best vreemd eigenlijk ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Lang geleden heb ik een twaalftal databases moeten restoren in MSSQL met een totaalgrootte van zo'n 280 GB. Het duurde een lange tijd, maar het gebeurde wel. :)

Omdat ik lui was heb ik toen een Excel-sheetje misbruikt om de "RESTORE DATABASE"-commando's te genereren :+

[ Voor 25% gewijzigd door Alex) op 22-01-2014 15:34 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Over Excel gesproken: Hij kan mijn macro niet aan. Ik vrees dat ik met te veel data aan het werken ben :(
Wanneer ik het met een paar honderden records doe, is er geen probleem, maar wanneer ik met echte data wil werken (een paar miljoen rijen die allemaal met elkaar vergeleken moeten worden) geeft 'ie doodleuk een 'Overflow' :-(

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ealanrian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:31:
Ja normaal zijn jullie snel met posten, maar toen ik erachter kwam dat ik een triple post had, vond ik 't iets te overdreven :P

• PdeBie
hoe kan je de voortgang van de sqlcmd trouwens monitoren? Want er loopt wel iets, maar hoe ver hij is of iets dergelijks weet ik nu niet.

• OkkE

OkkE

Heb 'm zelf (nog) niet gecheckt, maar misschien leuk voor mensen hier:
.
@smashingmag:
If you like mysteries and Terminal, the command-line murder mystery will be right up your alley. https://github.com/veltman/clmystery

Bron: https://twitter.com/smashingmag/status/426001850304061441

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 22-01-2014 15:49 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:45:
Heb 'm zelf (nog) niet gecheckt, maar misschien leuk voor mensen hier:
.

[...]
Je linkt volgens mij de verkeerde Tweet :s

• alienfruit

alienfruit

Hier duurt een refresh van production naar testing/dev environment een week 8)7 |:( ;w

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:42

markvt

Peppi Cola

Dat maakt het nog een groter mystery ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:47:
Je linkt volgens mij de verkeerde Tweet :s
Nietus! :+

Maar je had gelijk, was de verkeerde link...
.
markvt schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:49:
Dat maakt het nog een groter mystery ;)
LOL

[ Voor 40% gewijzigd door OkkE op 22-01-2014 15:51 ]

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:50:
[...]
Nietus! :+

Maar je had gelijk, was de verkeerde link...
.

[...]

LOL
Als je een ninja-edit had kunnen forceren, was ik er in getrapt.

• PdeBie
ow jee:
Sqlcmd: Error: Scripting error.
Betekend dit dat er ergens een foutje in een van de duizenden INSERT INTO's zit? :F

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:03:
ow jee:

[...]

Betekend dit dat er ergens een foutje in een van de duizenden INSERT INTO's zit? :F
Niet gewoon dat'ie toch in een soort timeout terechtkomt?

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:08
alienfruit schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:49:
Hier duurt een refresh van production naar testing/dev environment een week 8)7 |:( ;w
En je bent zeker dat hier geen optimalisatie voor mogelijk is? Want een week is echt wel dodelijk lang :)

RTFM!

• PdeBie
Firesphere schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:07:
[...]

Niet gewoon dat'ie toch in een soort timeout terechtkomt?
Lijkt me niet, heb de timeout op infinite gezet
sqlcmd -S <server> -d <database> -i <filename> -t 0
even een report laten genereren, kijken wat erin staat.

• alienfruit

alienfruit

_Moe_ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:08:
En je bent zeker dat hier geen optimalisatie voor mogelijk is? Want een week is echt wel dodelijk lang :)
Geen flauw idee, is ook niet echt mijn taak. Ik weet alleen dat mijn testomgeving al heel de week down is :P Grote multinational serverpark onzin waarschijnlijk

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 19:06
Waarom gebruik je niet gewoon bcp voor dat soort imports? In onze integratie testen had een of andere malloot ook een gigantisch INSERT script gebruikt om de testdatabase te vullen. Duurde een half uur of zo.

Vervangen door een bulk insert via BCP - binnen een minuut gepiept.

• Hydra
Rutix schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:05:
Dat zegt ook niemand :)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Grote motivatie dip. Gisteren retro gehad en de zelfde topics als voordat ik vertrok werden weer behandeld (waarom alleen maar production support en waarom is ons team niet compleet). Verandert dus geen fluit hier :(

iOS developer

• Janoz
  • Laatst online: 09:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, doel van de retro is ook om niet alleen problemen te benoemen, maar ook actiepunten (met eigenaar!) om die problemen te verbeteren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12

bonzz.netninja

Niente baffi

Janoz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:05:
Tja, doel van de retro is ook om niet alleen problemen te benoemen, maar ook actiepunten (met eigenaar!) om die problemen te verbeteren.
En die de scrummaster mag gaan oplossen :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CentOS 6.5 NetInstall....

Vereist een ISO van de volledige DVD die gemount kan worden |:(

WHY?! WHY!?

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 22-01-2014 17:20 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.