De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
GateKeaper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:08:
Nog mijn dank voor de discussie over wake-up lights. Nu zie ik op iedere website wake-up lights verschijnen.
Ja bij mij gaat het geld kosten :)
Ik heb er net eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

Rhapsody

In Metal We Trust

Ryur schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:29:
[...]

Helaas hebben de advertenties dat over het algemeen niet door :P

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Ik zie meer heil in een lichttherapie lamp. Een wake-up light is voor algemeen beter wakker worden, maar met lichttherapie ga je denk ik je winterdip meer te lijf, want je kunt langer voor een grote lichtbak zitten.

Heb er de laatste tijd redelijk last van moet ik zeggen, wordt altijd zo down van dit weer. Weinig werklust, snel moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:29:
[...]

Dewelke heb je besteld? Ik moet er ook eentje uitzoeken maar heb geen flauw idee die dingen te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Korben schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:25:
[...]

Waarom, als ik vragen mag? Het feit is dat (bijvoorbeeld) Google never nooit niet features als die van Ghostery in Chrome zal bouwen. Daar hebben ze zelf, begrijpelijk, veel te veel profijt bij. De enige manier om er dan toch van te profiteren is door middel van extensions.
Ik denk dat het bezwaar niet zozeer tegen Extensions/Ghostery was, maar meer tegen addblock o.i.d. Daarmee ontneem je de (vaak enige) inkomstenbron van sites. Zelf heb ik wel Ghostery draaien, maar geen addblock. Als sites te irritant zijn met reclames dan gebruik ik ze gewoon niet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Mensen die AddBlocker gebruiken vind ik altijd maar erg naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
TheNephilim schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:37:
Dan ben ik dus naïef. Ik gebruik addblockers bij websites die echt te veel spammen. Sites die ik regelmatig bezoek krijgen whitelisting. Op het moment dat je website meer reclame bevat als content of artikelen op meerdere pagina's plaatst voor meer page views en dan de laatste pagina 1 regel tekst ofzo maak je mij niet echt blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik wel ad-block, maar ik werk met een whitelist voor sites die ik veel gebruik of betaal op een andere manier. Zo ben ik bijvoorbeeld Tweakers-abonnee en heb ik een abonnement op de krant die ik ook online lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Mag ik jullie vragen waarom jullie ghostery dan wel draaien? Ik heb er namelijk geen probleem mee dat ze me reclame voorschotelen die me interesseert.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:37:
Ik ben zelf de laatste tijd meer AdBlock Plus gaan gebruiken om asociale pop-outs en Flash-ads te blokkeren. En pre-rolls van Youtube, maar dat dan met YouTube Options.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ealanrian schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:41:
[...]

Dan ben ik dus naïef. Ik gebruik addblockers bij websites die echt te veel spammen. Sites die ik regelmatig bezoek krijgen whitelisting. Op het moment dat je website meer reclame bevat als content of artikelen op meerdere pagina's plaatst voor meer page views en dan de laatste pagina 1 regel tekst ofzo maak je mij niet echt blij...
Als iedereen AddBlocker gaat installeren, zullen bepaalde websites vanzelf (achter een betaalmuur) verdwijnen. Dus hoef je je niet meer aan de reclame te irriteren :p

Nee dat is wel lastig, een website die je graag bezoekt, maar bol staat van de adds.
Korben schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:45:
[...]

Ik ben zelf de laatste tijd meer AdBlock Plus gaan gebruiken om asociale pop-outs en Flash-ads te blokkeren. En pre-rolls van Youtube, maar dat dan met YouTube Options.
Dan weet ik waar ik moet zijn als Youtube betaalde kanalen krijgt straks :X

[ Voor 20% gewijzigd door TheNephilim op 15-01-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:43:
Mag ik jullie vragen waarom jullie ghostery dan wel draaien? Ik heb er namelijk geen probleem mee dat ze me reclame voorschotelen die me interesseert.
Ghostery heb ik een tijd lang gedraaid maar daar ben ik tegenwoordig van afgestapt. Vlak na de onthullingen van Snowden dacht ik "ik moet wat anoniemer door het leven". Natuurlijk hebben bedrijven als Facebook en Google al lang genoeg informatie over mij dat het eigenlijk niet echt meer uitmaakt wat ik nu doe.

Ik ben dan maar van Ghostery afgestapt omdat ik ook liever reclame heb die op mij is afgestemd dan reclame zoals "Buy Russian Brides. Very Cheap!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ealanrian schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:41:
[...]

Maar dan ben je gewoon een leecher. Bezoek zulke sites dan niet, en ga verder op zoek naar sites "die het wel verdienen". Je hebt het dus aan staan, maar "leuke" sites die pak je er nu ook gewoon mee.
Gewoon, een beetje vanwege het moraal gebruik ik geen blockers. Irritante sites bezoek ik ook gewoon niet meer. Zelfde dat ik een tijdje tweakers niet had bezocht vanwege hun achterlijke advertenties (die heel de BG pakte met flashy spul) :+

Zo nu ben je een naïeve leecher :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

EddoH schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:45:
Omg..Kiala heeft er 1,5 week voor nodig gehad om een pakketje 80 KM verderop te bezorgen :')
Mijn ervaring met Kiala is hetzelfde. Diverse malen een RMA moeten sturen via Kiala en die deden er zonder uitzondering meer dan een week over.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:46:
[...]

Maar dan ben je gewoon een leecher. Bezoek zulke sites dan niet, en ga verder op zoek naar sites "die het wel verdienen". Je hebt het dus aan staan, maar "leuke" sites die pak je er nu ook gewoon mee.
Gewoon, een beetje vanwege het moraal gebruik ik geen blockers. Irritante sites bezoek ik ook gewoon niet meer. Zelfde dat ik een tijdje tweakers niet had bezocht vanwege hun achterlijke advertenties (die heel de BG pakte met flashy spul) :+

Om eerlijk te zijn bezoek ik zelf ook niet echt veel sites: Facebook, Twitter, Tweakers, GoT, Reddit, Hacker News en daar houdt het eigenlijk wel op. Toegeven, op die sites vind je dan wel ontzettend veel links naar andere sites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:46:
[...]

WOEHOE, naïef en leecher :P. Ik zou heel blij worden van een adblock die bij een x aantal ads op een pagina pas ingrijpt. als je een balkje rechts hebt of een paar ads geen probleem mee maar ga me niet lastig vallen met tientallen ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Er zou een extension AddBlock moeten komen, voor alle mensen die AdBlock niet kunnen spellen; die extensie zou dan alle knopjes op websites die 'Add' of 'New' doen blokkeren. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Kuch...

Advertisements zijn toch ook additions? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Om eerlijk te zijn bezoek ik zelf ook niet echt veel sites: Facebook, Twitter, Tweakers, GoT, Reddit, Hacker News en daar houdt het eigenlijk wel op. Toegeven, op die sites vind je dan wel ontzettend veel links naar andere sites...
Hacker News = hckrnews.com?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

SPee schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:54:
wie had dat ook al weer ooit zijn in subscript staan?
Was handig om dat linkje te klikken :)
:w

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
hckrnews.com is gewoon een mirror van hackernews :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Note to self: Nooit meer een discussie aangaan met een PHP-fanboy. Wist niet eens dat die bestonden.
Maar die vinden .NET MVC dus 'onhandig', 'puur slecht' en 'slecht te debuggen'. Testen duurt dan ook nog eens 'uuuuren' en 'publishen wil voor geen meter'.
EF is ook slecht, wat met losse queries 'heb je meer controle' en 'is het veiliger'. En natuurlijk, .NET 'is onveilig' omdat 'het niet open-source is'.

Laat ook maar :')

Ik ga vandaag vroeg, vroeg slapen. Afgelopen nacht 6 uur geslapen, twee nachten ervoor 5-6 uur. Ik ben nu echt gesloopt. Morgen vrij (toetsweek) en leren voor Wiskunde.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:23:
[...]

hckrnews.com is gewoon een mirror van hackernews :)
Had niet op het linkje geklikt. Maar inderdaad, het staat zelfs aangegeven: "an unofficial alternative hacker news interface."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:27:
Ik ga vandaag vroeg, vroeg slapen. Afgelopen nacht 6 uur geslapen, twee nachten ervoor 5-6 uur. Ik ben nu echt gesloopt. Morgen vrij (toetsweek) en leren voor Wiskunde.
Gesloopt door 6 uur slaap? Damn... dat valt bij mij onder de categorie uitslapen. :D
Korben schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:25:
[...]

Waarom, als ik vragen mag?
Was inderdaad bedoeld als reactie op AdBlock. Ghostery ben ik niet op tegen, maar daar zie ik zelf geen voordeel in. Mede om het Russische-bruiden-principe zoals hierboven ook genoemd wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door GateKeaper op 15-01-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Als ik de hele dag liep te ranten op alles en iedereen, en dat allemaal op een forum moest gaan gooien, dan zou ik ook moe worden. Ook al had ik 10 uur per dag geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
GateKeaper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:29:
[...]

Gesloopt door 6 uur slaap? Damn... dat valt bij mij onder de categorie uitslapen. :D
+1, maar voor iemand in de groei kan ik me voorstellen dat het wat aan de krappe kant is (nofi F.West98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Vandaar lekker een dagje hersenloze houtje-touwtje code intikken. Leuk hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

RedHat schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:31:
Als ik de hele dag liep te ranten op alles en iedereen, en dat allemaal op een forum moest gaan gooien, dan zou ik ook moe worden. Ook al had ik 10 uur per dag geslapen.
:D :D :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31
Ealanrian schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:51:
[...]

WOEHOE, naïef en leecher :P. Ik zou heel blij worden van een adblock die bij een x aantal ads op een pagina pas ingrijpt. als je een balkje rechts hebt of een paar ads geen probleem mee maar ga me niet lastig vallen met tientallen ads.
Ze proberen het wel aan te bieden: https://adblockplus.org/en/acceptable-ads
Maar het is natuurlijk lastig om automatisch te checken of iets wel/niet aan de eisen voldoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Kips schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:31:
[...]

+1, maar voor iemand in de groei kan ik me voorstellen dat het wat aan de krappe kant is (nofi F.West98)
Het ging me vroeger makkelijker af dan nu anders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:37:
[...]

Ze proberen het wel aan te bieden: https://adblockplus.org/en/acceptable-ads
Maar het is natuurlijk lastig om automatisch te checken of iets wel/niet aan de eisen voldoet..
Dat is wel mooi! Zolang Flash advertenties en HTML5 animaties geblokkeerd worden is het voor mij al een stap in de goede richting. Afbeeldingen mogen nog wel maar zie ik ook liever niet. De Google AdWords die Tweakers hebben, zijn volgens mij wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

69%! Nog een paar uur voor ik met de Synology aan de slag kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

F.West98 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:27:
Note to self: Nooit meer een discussie aangaan met een PHP-fanboy. Wist niet eens dat die bestonden.
Maar die vinden .NET MVC dus 'onhandig', 'puur slecht' en 'slecht te debuggen'. Testen duurt dan ook nog eens 'uuuuren' en 'publishen wil voor geen meter'.
EF is ook slecht, wat met losse queries 'heb je meer controle' en 'is het veiliger'. En natuurlijk, .NET 'is onveilig' omdat 'het niet open-source is'.

Laat ook maar :')
En je kon niet eens met overtuigende argumenten komen waar die persoon wel naar luisterde? Triest hoor. :+ Maar inderdaad, laat ook maar; discussies met figuren die zo gehersenspoeld zijn moet je gauw uit de weg gaan, daarmee verspil je alleen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Tweakers had nog niet zo lang geleden pop up reclame bij het binnen komen.

Normaal gesproken ziet een site met dit soort reclame me nooit niet meer terug. Maarja omdat het tweakers is, kijk ik dit maar even door de vingers.

Ik vind het overigens wel vreemd dat Tweakers hier voor kiest, dacht toch echt wel dat ze beter wisten.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

_Moe_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:56:
Ik vind het overigens wel vreemd dat Tweakers hier voor kiest, dacht toch echt wel dat ze beter wisten.
Was van beperkte duur toch? Heb 't al tijden niet meer gezien.

Misschien dus een bewuste overweging geweest. Toepassen gedurende X dagen, kost Y bezoekers, levert Z euro's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat ze niet echt een berekening maken met hoeveel bezoekers het kost. Maar er word natuurlijk wel telkens een afweging gemaakt tussen opbrengsten en het storen van de gebruikers.

Zelf denk ik ook dat er steeds vaker naar de verkeerde kant doorgeslagen wordt, maar aan de andere kant moet het bijna wel om nog genoeg geld binnen te krijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:56:
Tweakers had nog niet zo lang geleden pop up reclame bij het binnen komen.

Normaal gesproken ziet een site met dit soort reclame me nooit niet meer terug. Maarja omdat het tweakers is, kijk ik dit maar even door de vingers.

Ik ben een paar dagen na dit artikel abo geworden: plan: Tweakers start proef met geautomatiseerde bannerverkoop

Gewone tekstadvertenties kon ik door de vingers zien, maar dit gaat er echt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
GateKeaper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Was van beperkte duur toch? Heb 't al tijden niet meer gezien.

Misschien dus een bewuste overweging geweest. Toepassen gedurende X dagen, kost Y bezoekers, levert Z euro's op.
Ik geloof het de afgelopen week toch 3 maal te zijn tegen gekomen.
Woy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:01:
.... maar aan de andere kant moet het bijna wel om nog genoeg geld binnen te krijgen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een site als Tweakers niet genoeg geld opbrengt om deze op een deftige manier te kunnen blijven onderhouden.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik draai gewoon adblockers en de hele mikmak. Ik vind dat je je markt moet bedienen ipv dwarszitten.
Die fout hebben de muziek en filmindustrie gemaakt en ze beginnen nu een beetje de juiste weg in te slaan.

En wat betreft genoeg geld binnenkrijgen; Je kan ook slimmer met je geld omgaan. Om een beetje kwaliteitsartikel te schrijven hoef je niet altijd met een team naar een of andere beurs in LA af te reizen om een handson filmpje te maken van 2 minuten. Tweakers bijv had die onzin 10 jaar geleden ook niet nodig en ik heb niet het idee dat de kwaliteit nu zoveel beter is.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:05:
Ik draai gewoon adblockers en de hele mikmak. Ik vind dat je je markt moet bedienen ipv dwarszitten.
En hoe gingen ze dan überhaupt ook alweer geld verdienen? :P Vrijwilligerswerk kun je niet echt een markt noemen, lijkt me...

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 15-01-2014 16:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
_Moe_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:05:
[...]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een site als Tweakers niet genoeg geld opbrengt om deze op een deftige manier te kunnen blijven onderhouden.
Ik denk dat je de kosten die Tweakers maakt flinkt onderschat ;)
Tweakers bied onder andere gewoon een ad free abo, dus als je niet wil betalen d.m.v. advertenties is dat ook gewoon een optie. Maar in jouw optiek is het blijkbaar helemaal uit den boze om iets te betalen?
En wat betreft genoeg geld binnenkrijgen; Je kan ook slimmer met je geld omgaan. Om een beetje kwaliteitsartikel te schrijven hoef je niet altijd met een team naar een of andere beurs in LA af te reizen om een handson filmpje te maken van 2 minuten.
Je denkt dat er niet goed naar de uitgaven gekeken wordt? Voordat er naar LA afgerezen wordt zal er echt wel gekeken worden of dat nuttig is. Jij maakt daar blijkbaar een andere afweging over dan dat de redactie doet ( Maar jij hebt dan natuurlijk ook geen inzage in de daadwerkelijke kosten ).
Tweakers bijv had die onzin 10 jaar geleden ook niet nodig en ik heb niet het idee dat de kwaliteit nu zoveel beter is.
Er is in 10 jaar tijd echt enorm veel veranderd aan de content die op Tweakers staat. Of je dat een positieve verandering vindt moet iedereen voor zichzelf weten. Maar ook 10 jaar geleden was er gewoon al reclame op Tweakers. Ondertussen is de advertentie markt wel compleet veranderd, dus dat heeft ook een flinke impact.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 15-01-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Die fout hebben de muziek en filmindustrie gemaakt en ze beginnen nu een beetje de juiste weg in te slaan.
En dat vind ik dus zo'n scheve opmerking, dat ik er gewoon een beetje moe van begin te worden.

Als je je niet bediend genoeg voelt, maak dan geen gebruik van de dienst. Als je in een showroam geen goed gevoel hebt, koop je de auto niet. Als een restaurant er niet fris uit ziet, ga je naar de buren. Waarom is dit met digitale media toch anders?

Waarom is het plotseling normaal om iemands dienst wel af te nemen, maar zijn inkomsten te onthouden, omdat zijn verdienmodel je niet aanstaat? Op internet blocken "we" de ad's. En muziek en films, tjah.. die zijn gewoon legaal gratis te downloaden.

Om in F.West zijn woorden te blijven; "Laat ook maar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Woy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat je de kosten die Tweakers maakt flinkt onderschat ;)
Ik zou best wel eens een financieel verslag willen zien van Tweakers. Gewoon om een idee te krijgen of ik al dan niet recht heb om te klagen. Als het aangegeven aantal pageviews een beetje klopt, kan ik me namelijk niet anders voorstellen dan dat tweakers voldoende verdient om te blijven overleven. En als dit niet het geval is denk ik dat ze eens aan hun strategie moeten gaan denken.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 18-09 21:01
Mwa, ik block ook ads.

Dat is echter een veiligheidsissue. Er zijn in het verleden al meerdere malen advertentie diensten besmet geweest met malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:16:
[...]

En dat vind ik dus zo'n scheve opmerking, dat ik er gewoon een beetje moe van begin te worden.

Als je je niet bediend genoeg voelt, maak dan geen gebruik van de dienst. Als je in een showroam geen goed gevoel hebt, koop je de auto niet. Als een restaurant er niet fris uit ziet, ga je naar de buren. Waarom is dit met digitale media toch anders?

Waarom is het plotseling normaal om iemands dienst wel af te nemen, maar zijn inkomsten te onthouden, omdat zijn verdienmodel je niet aanstaat? Op internet blocken "we" de ad's. En muziek en films, tjah.. die zijn gewoon legaal gratis te downloaden.

Om in F.West zijn woorden te blijven; "Laat ook maar".
Ik ben het volledig met je eens. Jammergenoeg zijn er websites waarvoor ik heus wil betalen maar die die optie niet geven. Dan is ads bekijken de enige oplossing en dat doe ik niet graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Sardaukar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:21:
Mwa, ik block ook ads.

Dat is echter een veiligheidsissue. Er zijn in het verleden al meerdere malen advertentie diensten besmet geweest met malware.
En u neemt uzelf nog serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
GateKeaper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:22:
[...]

En u neemt uzelf nog serieus?
Dat wilde ik net zeggen _O- Klinkt behoorlijk als een excuus zoeken om ads te blocken.

Als ad-blockers echt zo'n probleem waren voor Tweakers dan hadden ze een waarschuwing kunnen neerzetten of zelfs de site zwart maken voor mensen met adblockers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Ja hoor, de laatste keer dat ik keek wel. Dit is niet specifiek voor tweakers maar voor alle ads. Er zijn in het verleden meerdere van die incidenten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Sardaukar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:25:
Ja hoor, de laatste keer dat ik keek wel. Dit is niet specifiek voor tweakers maar voor alle ads. Er zijn in het verleden meerdere van die incidenten geweest.
Dan raad ik je aan om je internet af te laten sluiten. Er zijn ook diverse sites geïnfecteerd geweest.

Voor dergelijke situaties heb je andere software dan adblockers. Eset heeft mij meermaals gewaarschuwd voor sites wanneer hij ze niet vertrouwde vanwege gevaarlijke ads code, al dan niet in ads of op basis van ip/url.

[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 15-01-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Megamind schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:24:
Dat wilde ik net zeggen _O- Klinkt behoorlijk als een excuus zoeken om ads te blocken.
http://tweakers.net/zoeken?keyword=malware+advertentie

Met Sardaukar. Uitzondering gemaakt voor t.net en DuckDuckGo omdat ik zo'n aardige jongen ben maar dat is het dan ook.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
@GateKeaper
Tja, sarcastische opmerkingen heb ik niet zoveel aan.

Uiteraard draai ik ook een virusscanner. Ads blocken is voor mij een onderdeel van die policy.

[ Voor 5% gewijzigd door Sardaukar op 15-01-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Woy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:13:
[...]

Tweakers bied onder andere gewoon een ad free abo, dus als je niet wil betalen d.m.v. advertenties is dat ook gewoon een optie. Maar in jouw optiek is het blijkbaar helemaal uit den boze om iets te betalen?

[...]
Als jij voor mij gaat bepalen wat ik waarschijnlijk wel of niet vind zijn we snel klaar met discussieren natuurlijk.
Ik heb geen problemen met betalen voor iets, maar het model deugt nog niet. Tweakers is voor mij niet belangrijker dan vele andere sites.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
_Moe_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:21:
[...]

Ik zou best wel eens een financieel verslag willen zien van Tweakers. Gewoon om een idee te krijgen of ik al dan niet recht heb om te klagen. Als het aangegeven aantal pageviews een beetje klopt, kan ik me namelijk niet anders voorstellen dan dat tweakers voldoende verdient om te blijven overleven. En als dit niet het geval is denk ik dat ze eens aan hun strategie moeten gaan denken.
Dan moet je dat eens aan iemand van het MT vragen, daar weet ik de details ook niet van. Maar zie bijvoorbeeld deze .plan: plan: Tweakers start proef met geautomatiseerde bannerverkoop

Als je beseft dat er al 60 man in dienst zijn kan je zelf ook uitrekenen dat er flinke kosten gemaakt worden.
ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:30:
[...]

Als jij voor mij gaat bepalen wat ik waarschijnlijk wel of niet vind zijn we snel klaar met discussieren natuurlijk.
Ik heb geen problemen met betalen voor iets, maar het model deugt nog niet. Tweakers is voor mij niet belangrijker dan vele andere sites.
Ik bepaal helemaal niks voor jou. Maar jij zegt dat je geen abo af wil sluiten, en dat je de ads niet wil bekijken. Dan kan je wel zeggen dat het model niet deugt, maar dan moet je de site misschien niet gebruiken?

Overigens ben ik wel benieuwd wat voor model jij in je hoofd hebt om een dergelijke site te draaien zonder dat je reclame of abo's verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Woy stelt je de vraag, hij legt je geen mening op.

Ik ben het er wel mee eens eigenlijk. Voor goede content of een site die je veel gebruikt, mag je best wat terug doen. Of dat nou een abonnement is of "gewoon" advertenties tonen, tja, dat moet je natuurlijk zelf weten. Of gebruik AdBlock, maar ik vind het verschuilen achter "er zijn diverse incidenten met banners geweest" vind ik persoonlijk wat zwak.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Leuke discussie.

Andersom vertegenwoordigt elke gebruiker natuurlijk ook een bepaalde waarde richting Tweakers. Zonder gebruikers immers geen community. Zonder community niet dit forum of reviews of andere zaken die door mensen met veel liefde gedaan worden.

Dat zou je ook in geld uit kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik snap sowieso niet dat Tweakers niet rond kan komen van de pricewatch. In feite zou tweakers daar riant van kunnen leven, maar blijkbaar doen ze iets verkeerd.

Ik heb mindere sites (veeeel minder) en verdien er leuk op (affiliates dus). Het is niet raar om 3 tot 10% op producten te verdienen (van de gehele prijs) met zulke simpele linkjes.

Daarom heb ik ook het vermoede dat ze niet snel tevreden zijn met de omzet, en maar alles uit melken. Maar hey, wie ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Woy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:33:
Overigens ben ik wel benieuwd wat voor model jij in je hoofd hebt om een dergelijke site te draaien zonder dat je reclame of abo's verkoopt.
Van mij mag je ZaZ z'n user data wel verkopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Woy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:33:
[...]
Ik bepaal helemaal niks voor jou. Maar jij zegt dat je geen abo af wil sluiten, en dat je de ads niet wil bekijken. Dan kan je wel zeggen dat het model niet deugt, maar dan moet je de site misschien niet gebruiken?
Ik reageerde op deze:
Ik had helemaal niets gezegd over het wel of niet willen betalen.
Maar in jouw optiek is het blijkbaar helemaal uit den boze om iets te betalen?
Verder is een abo niet de juiste vorm in mijn optiek. Hoe wel? Dat is niet aan de consument. Wat mij betreft wordt er een soort kijk en luistergeld ingehouden via mijn ISP of whatever.
Je moet gewoon je klanten niet lastigvallen.
Hetzelfde zag je met de filmindustrie. DVD's kopen die je vervolgens niet op je mediaplayer kan zetten wegens beveiligingen, nag screens die ervoor zorgen dat je pas na 4 minuten onzin je film kan starten etc.
Op het internet zie je steeds meer dezelfde dingen gebeuren.
Nu staan er dingen zoals netflix en spotify op en blijkt dan mensen best wel willen betalen, maar niet teveel gedoe willen hebben.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Sardaukar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:40:
Leuke discussie.

Andersom vertegenwoordigt elke gebruiker natuurlijk ook een bepaalde waarde richting Tweakers. Zonder gebruikers immers geen community. Zonder community niet dit forum of reviews of andere zaken die door mensen met veel liefde gedaan worden.

Dat zou je ook in geld uit kunnen drukken.
Ja, want een community die elke vorm van reclame blokkeert, dat is financieel gezien nogal wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Firesphere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:34:
[...]

Woy stelt je de vraag, hij legt je geen mening op.

Ik ben het er wel mee eens eigenlijk. Voor goede content of een site die je veel gebruikt, mag je best wat terug doen. Of dat nou een abonnement is of "gewoon" advertenties tonen, tja, dat moet je natuurlijk zelf weten. Of gebruik AdBlock, maar ik vind het verschuilen achter "er zijn diverse incidenten met banners geweest" vind ik persoonlijk wat zwak.
Ik gun Tweakers best wat en ook wel uit mijn portemonnee.
Ik heb het niet over incidenten of banners gehad :?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:45:
[...]

Ik reageerde op deze:
Ik had helemaal niets gezegd over het wel of niet willen betalen.

[...]

Verder is een abo niet de juiste vorm in mijn optiek. Hoe wel? Dat is niet aan de consument. Wat mij betreft wordt er een soort kijk en luistergeld ingehouden via mijn ISP of whatever.
Je moet gewoon je klanten niet lastigvallen.
Hetzelfde zag je met de filmindustrie. DVD's kopen die je vervolgens niet op je mediaplayer kan zetten wegens beveiligingen, nag screens die ervoor zorgen dat je pas na 4 minuten onzin je film kan starten etc.
Nu staan er dingen zoals netflix en spotify op en blijkt dan mensen best wel willen betalen, maar niet teveel gedoe willen hebben.
Oh wow, wat een idee. Geld "inhouden" (wat dus gewoon inhoud dat je abbo 30 euro duurder gaat worden). Ik wil JUIST een keuze hebben waar ik voor betaal. Niet weer een dom potje waar alleen de grote uit gaan graaien. Juist al die rot potjes zorgen dat alles zo duur is. Nee, geef mij maar gewoon een vrije keuze, en vrij internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13

markvt

Peppi Cola

Ik zie persoonlijk wel wat in een oplossing voor het web als deze: https://flattr.com/

Dat je gewoon X euro per maand doet en die zelf kan weggeven over verschillende websites blogs etc.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]
[...]
Zie jij nu ook wat ik zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

markvt schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:47:
Ik zie persoonlijk wel wat in een oplossing voor het web als deze: https://flattr.com/

Dat je gewoon X euro per maand doet en die zelf kan weggeven over verschillende websites blogs etc.
Ha grappig! ^^ Moest eigenlijk op basis van pageviews, het bedrag wat je maandelijks betaald, naar ratio verdelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Douweegbertje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:46:
[...]
Oh wow, wat een idee. Geld "inhouden" (wat dus gewoon inhoud dat je abbo 30 euro duurder gaat worden). Ik wil JUIST een keuze hebben waar ik voor betaal. Niet weer een dom potje waar alleen de grote uit gaan graaien. Juist al die rot potjes zorgen dat alles zo duur is. Nee, geef mij maar gewoon een vrije keuze, en vrij internet.
Ja eigenlijk was reageren op die vraag al een slecht idee. Als je iets niet goed vindt de dooddoener krijgen van "kan jij het beter dan?"
Je mag kennelijk geen mening hebben tenzij je de oplossing weet hoe het beter kan.
Slaat natuurlijk nergens op

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

GateKeaper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:29:
[...]

Op zich deed ik dat vorige week ook, maar nu zit ik me enorm te stressen.
Afgelopen dagen een grote scheikunde toets en een verslag + presentatie + dat 3D model maken. Dat kost veel tijd en stress.
En nu is het op.

Heerlijk luie dag nu, nog helemaal niets gedaan (behalve de toets dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markvt schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:47:

Daar ben ik ook wel voorstander van. Alleen weet ik niet in hoeverre ik op de knop zou duwen bij bijvoorbeeld YouTube filmpjes. Daarnaast vind ik het dan ook belangrijk dat ik geen reclame meer zie op de websites waar ik betaal. Ik ga niet EN betalen EN naar reclame staren he ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13

markvt

Peppi Cola

TheNephilim schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Ha grappig! ^^ Moest eigenlijk op basis van pageviews, het bedrag wat je maandelijks betaald, naar ratio verdelen :p
Ik zie hier een geniaal idee _/-\o_

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Ja eigenlijk was reageren op die vraag al een slecht idee. Als je iets niet goed vindt de dooddoener krijgen van "kan jij het beter dan?"
Je mag kennelijk geen mening hebben tenzij je de oplossing weet hoe het beter kan.
Slaat natuurlijk nergens op
Nee. Maar ze kunnen geen oplossing aanbieden die alleen voor jou goed is. Als je kijkt naar iedereen dan weet je zelf ook dat geld inhouden bij ISP een slecht en niet haalbare oplossing is. Hoe wil je trouwens gaan uitbetalen aan de websites dan? Sowieso wil ik jou deze vraag stellen: Jij vind deze website niet belangrijker dan andere, je wilt niet betalen voor een abbo en je blockt de ads. Wat doe je hier in hemelsnaam nog dan? Ik zag net opmerkingen dat het tweakers genoeg moet verdienen maar ik meen me te herinneren dat een paar maanden geleden mensen ontslagen moesten worden omdat er niet genoeg geld in het laadje kwam om het draaiende te houden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verschil is dat je voor een DVD al betaald hebt. Hier kom je gratis, je krijgt gratis content, je krijgt gratis alles... Wat geef je dan terug aan zo'n site?

En "een community" of "pageviews" of "reviews" hebben ze natuurlijk helemaal niets aan, als ze aan al die content in beginsel toch al geen geld verdienen. Van reviews kun je de huur niet betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 15-01-2014 17:02 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
zooo, lekker productief dagje vandaag :)

nieuwe project template gemaakt voor interne applicaties die we in de toekomst gaan ontwikkelen.
Project mappen, indeling source, CSS etc. alles zit erin. Nu met het aanmaken van een nieuw project te selecteren vanuit de IDE van Visual Studio.

Scheelt wel zoveel werk.

ter info: al onze interne applicaties krijgen dezelfde 'look-and-feel', zodat de mensen niet elke keer hoeven te zoeken naar hoe iets werkt etc. Vandaar dat ook de stylesheets etc. in de template zijn opgenomen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door PdeBie op 15-01-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Advocaat van de duivel:

Stel dat je nog moest betalen voor de hoeveelheid data die je binnenslurpt, zouden mensen dan een adblocker wel koosjer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

bwerg schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:55:
[...]
Verschil is dat je voor een DVD al betaalt hebt. Hier kom je gratis
Dat hangt er maar net vanaf wat voor sites je bezoekt. :+

Leuk geweest voor vandaag! Op naar huis. Wou dat ik 't zelfde kon zeggen als pdebie. :/
Sardaukar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:59:
Advocaat van de duivel:

Stel dat je nog moest betalen voor de hoeveelheid data die je binnenslurpt, zouden mensen dan een adblocker wel koosjer vinden?
Nee ook dan niet. Jij probeert puur je eigen gedrag goed te praten. Datzelfde zie je onder veel downloaders. Het zal mij een worst wezen dat je die ad's op sites blokkeert. Ik verdien er niet minder om. Die dvd downloaden? Vooral doen, 't is niet mijn film. Maar dat gedrag goedpraten, kom op.. hou jezelf voor de gek.

[ Voor 46% gewijzigd door GateKeaper op 15-01-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Ik gun Tweakers best wat en ook wel uit mijn portemonnee.
Ik heb het niet over incidenten of banners gehad :?
Lees nu de twee paragrafen even anders. De eerste is een antwoord op jou, de tweede is "gewoon" een meer inhoudelijke reactie op de algehele discussie momenteel(?) gaande.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Rutix schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:55:
[...]

Nee. Maar ze kunnen geen oplossing aanbieden die alleen voor jou goed is. Als je kijkt naar iedereen dan weet je zelf ook dat geld inhouden bij ISP een slecht en niet haalbare oplossing is. Hoe wil je trouwens gaan uitbetalen aan de websites dan? Sowieso wil ik jou deze vraag stellen: Jij vind deze website niet belangrijker dan andere, je wilt niet betalen voor een abbo en je blockt de ads. Wat doe je hier in hemelsnaam nog dan? Ik zag net opmerkingen dat het tweakers genoeg moet verdienen maar ik meen me te herinneren dat een paar maanden geleden mensen ontslagen moesten worden omdat er niet genoeg geld in het laadje kwam om het draaiende te houden.
Wat ik hier doe? Ik kijk eigenlijk bijna alleen op het forum en zowat alleen maar in PRG.
Dat doe ik al 14 jaar hier en het grootste gedeelte daarvan werden de kosten gedekt door normale bescheiden reclame.
Dat een hoop nu ineens grootst aangepakt wordt en er een partij ronduit agressieve reclame op mij als bezoeker wordt afgevuurd, word ik voor de keuze gesteld betalen of rot maar op?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
GateKeaper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:00:
Nee ook dan niet. Jij probeert puur je eigen gedrag goed te praten. Datzelfde zie je onder veel downloaders. Het zal mij een worst wezen dat je die ad's op sites blokkeert. Ik verdien er niet minder om. Die dvd downloaden? Vooral doen, 't is niet mijn film. Maar dat gedrag goedpraten, kom op.. hou jezelf voor de gek.
Tja. Ik vind er voor invasieve ads wel wat voor te zeggen. Prima dat er ads op een scherm staan, maar ze moeten niet over m'n content heenzakken ofzo.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:02:
[...]

Wat ik hier doe? Ik kijk eigenlijk bijna alleen op het forum en zowat alleen maar in PRG.
Dat doe ik al 14 jaar hier en het grootste gedeelte daarvan werden de kosten gedekt door normale bescheiden reclame.
Dat een hoop nu ineens grootst aangepakt wordt en er een partij ronduit agressieve reclame op mij als bezoeker wordt afgevuurd, word ik voor de keuze gesteld betalen of rot maar op?
Maar je blokkeert alle ads zei je, we hebben het niet gehad of ads hier agressief zijn of niet. Het ging erom dat jij stelde dat je altijd de ads blokkeert omdat geen juist verdienmodel is. Daar valt ook bescheiden reclame onder.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:05:
[...]

Dat had 'op' en niet 'via' moeten zijn, neem ik aan? :P
Nou, ik hoorde net op 3FM het nieuws. Daar beweerde de nieuwslezer ook dat "Om hackers tegen te gaan je het beste de webcam kan afplakken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Nou, ik hoorde net op 3FM het nieuws. Daar beweerde de nieuwslezer ook dat "Om hackers tegen te gaan je het beste de webcam kan afplakken."
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Rutix schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Maar je blokkeert alle ads zei je, we hebben het niet gehad of ads hier agressief zijn of niet. Het ging erom dat jij stelde dat je altijd de ads blokkeert omdat geen juist verdienmodel is. Daar valt ook bescheiden reclame onder.
Ja, misschien heb ik dat ook niet echt duidelijk gemaakt. Je ziet (niet alleen op Tweakers) dat dit probleem zich voordoet en dan is de oplossing in de vorm van een adblocker gewoon een redelijke oplossing voor mij als eindgebruiker. Dat daar ook spaanders vallen is heel jammer.

Op elke site die je bezoekt een abo afsluiten kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Dat was laatst toch in het nieuws? Hackers die webcams hackten (en het lichtje uit forceerde) en zo slaapkamers van meisjes en vrouwen in keken. Lugubere gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Dat was laatst toch in het nieuws? Hackers die webcams hackten (en het lichtje uit forceerde) en zo slaapkamers van meisjes en vrouwen in keken. Lugubere gedachte.
Ja, maar de zin "Om hackers tegen te gaan", en ook "Hackers breken in via webcam" zijn op z'n zachts gezegd beroerd geformuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:17:
[...]

Ja, maar de zin "Om hackers tegen te gaan", en ook "Hackers breken in via webcam" zijn op z'n zachts gezegd beroerd geformuleert.
Niet iedereen is zo voorzichtig met z'n woorden als de gemiddelde tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Pfft, ik ben nu op een andere recruiter spamlist beland... Namelijk als werkgever. Heb de afgelopen dagen al 3 profielen toegestuurd gekregen voor "potentiele matches"... Alleen lopen de aangeboden profielen erg uit elkaar qua niveau/achtergrond.

Van een "zeer ervaren" persoon (met maar liefst 2 jaar ervaring waarvan ruim 1 jaar stage + bijbaan) tot een profiel met 14 jaar ervaring. Het mooiste was nog dat hij 14 jaar ervaring in .NET had... Volgens wikipedia bestaat .net 1.0 echt pas sinds 2002.... :/
Ja er waren beta's eind 2000, maar lijkt mij niet aannemelijk dat de betreffende persoon er toen ervaring in op zou hebben gedaan...

Daarnaast staan de aangeboden profielen stampvol met stijl- en spellingfouten... :F

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Ja, misschien heb ik dat ook niet echt duidelijk gemaakt. Je ziet (niet alleen op Tweakers) dat dit probleem zich voordoet en dan is de oplossing in de vorm van een adblocker gewoon een redelijke oplossing voor mij als eindgebruiker. Dat daar ook spaanders vallen is heel jammer.

Op elke site die je bezoekt een abo afsluiten kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.
Maar daarvoor heb je de whitelist toch? Zodat je spaanders minimaal zijn.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 13:39
.Gertjan. schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:20:
... 14 jaar ervaring in .NET had...
Ja, maar overwerk telt toch extra, dus als je 4 jaar 60 uur/week werkt telt dat als 6 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

darkmage schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:22:
[...]

Ja, maar overwerk telt toch extra, dus als je 4 jaar 60 uur/week werkt telt dat als 6 jaar ;)
Ah, dan kan ik al met pensioen. Kijken of ze voor een AOW aanvraag ook daar naar kijken :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Rutix schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:21:
[...]

Maar daarvoor heb je de whitelist toch? Zodat je spaanders minimaal zijn.
Klopt, maar ik zit niet achter 1 computer. Ik heb op verschillende kamers thuis computers en ik bezoek ook wel eens vanaf het werk etc. Dan moet mijn adblocker weer in de cloud zijn settings opslaan.
Op een gegeven moment is het "hmm, default settings en klaar"

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wij hebben zeg maar een klant die niet weet of hij nu wel of niet de Google Search for Companies geimplementeerd wil hebben....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVwOF5PCrG19QqMH3kgSsnKW/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
ZaZ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:23:
[...]

Klopt, maar ik zit niet achter 1 computer. Ik heb op verschillende kamers thuis computers en ik bezoek ook wel eens vanaf het werk etc. Dan moet mijn adblocker weer in de cloud zijn settings opslaan.
Op een gegeven moment is het "hmm, default settings en klaar"
Klinkt als... ^^
Zelf heb ik overigens ook uiteindelijk maar een abbo genomen. Niet vanwege de reclame want daar kan ik wel een adblocker voor gebruiken (al is dat met IE11 niet makkelijk), maar gewoon om de kosten van tweakers aan mij (data, etc.) te compenseren. Ze zullen uiteindelijk vast ook wel iets aan me verdienen, maar ach.
Vind zelf dat de websites die je dagelijks bezoekt toch wel wat geld mogen krijgen hoor. Vooral als je weet dat ze het niet op een andere manier krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:27:
Wij hebben zeg maar een klant die niet weet of hij nu wel of niet de Google Search for Companies geimplementeerd wil hebben....
[afbeelding]
Of 2 mensen die iets anders willen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:44:
[...]

Of 2 mensen die iets anders willen? :+
Aangezien het telkens dezelfde persoon is die het vraagt terug te draaien of toch weer toe te passen.... nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gespleten persoonlijkheid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 22:14
pdebie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:55:
zooo, lekker productief dagje vandaag :)

nieuwe project template gemaakt voor interne applicaties die we in de toekomst gaan ontwikkelen.
Project mappen, indeling source, CSS etc. alles zit erin. Nu met het aanmaken van een nieuw project te selecteren vanuit de IDE van Visual Studio.

Scheelt wel zoveel werk.

ter info: al onze interne applicaties krijgen dezelfde 'look-and-feel', zodat de mensen niet elke keer hoeven te zoeken naar hoe iets werkt etc. Vandaar dat ook de stylesheets etc. in de template zijn opgenomen. :)
Ik zou dan eerder voor een eigen (interne) Nuget package gaan, in plaats van een project template. Zeker voor "data" (zoals CSS / JS / ...), aangezien je anders het wat lastiger krijgt om te updaten. Met een package is het "new project" -> "add nuget package" en alles in orde, met een laatste versie. Zo kan je ook gemakkelijk de andere projecten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:22:
[...]

Bol.com zegt 15 januari, maar het blijft afwachten of ze dat waar kunnen maken.
Nou, het is 15 januari... :+
Geachte heer Vliegendhart,

Onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer 1337133742 kunnen wij helaas nog niet leveren.

Titel: Microsoft Surface Pro 2 - 8GB / 256GB - Microsoft
Aantal: 1

Het door u bestelde artikel blijkt moeilijk leverbaar via onze huidige leverancier. Wij doen ons uiterste best om dit artikel elders voor u in te kopen. Zodra wij het artikel kunnen leveren, sturen wij het naar u toe. U wordt dan per e-mail op de hoogte gesteld van de verzending van het artikel.
...en als ik deze reddit draad mag geloven, kunnen we pas Surfaces verwachten in februari.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Pagina: 1 ... 15 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.