De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
.Gertjan. schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:20:
Pfft, ik ben nu op een andere recruiter spamlist beland... Namelijk als werkgever. Heb de afgelopen dagen al 3 profielen toegestuurd gekregen voor "potentiele matches"... Alleen lopen de aangeboden profielen erg uit elkaar qua niveau/achtergrond.

Van een "zeer ervaren" persoon (met maar liefst 2 jaar ervaring waarvan ruim 1 jaar stage + bijbaan) tot een profiel met 14 jaar ervaring. Het mooiste was nog dat hij 14 jaar ervaring in .NET had... Volgens wikipedia bestaat .net 1.0 echt pas sinds 2002.... :/
Ja er waren beta's eind 2000, maar lijkt mij niet aannemelijk dat de betreffende persoon er toen ervaring in op zou hebben gedaan...

Daarnaast staan de aangeboden profielen stampvol met stijl- en spellingfouten... :F
Je weet toch dat als je mensen zoekt met goede profielen je gewoon hier in de devschuur laat ontvallen dat je iemand nodig hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.Gertjan. schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:20:
Pfft, ik ben nu op een andere recruiter spamlist beland... Namelijk als werkgever. Heb de afgelopen dagen al 3 profielen toegestuurd gekregen voor "potentiele matches"... Alleen lopen de aangeboden profielen erg uit elkaar qua niveau/achtergrond.

Van een "zeer ervaren" persoon (met maar liefst 2 jaar ervaring waarvan ruim 1 jaar stage + bijbaan) tot een profiel met 14 jaar ervaring. Het mooiste was nog dat hij 14 jaar ervaring in .NET had... Volgens wikipedia bestaat .net 1.0 echt pas sinds 2002.... :/
Ja er waren beta's eind 2000, maar lijkt mij niet aannemelijk dat de betreffende persoon er toen ervaring in op zou hebben gedaan...

Daarnaast staan de aangeboden profielen stampvol met stijl- en spellingfouten... :F
Nice.

Ik werd vandaag weer eens gebeld.. of ik JAVA kon. (staat letterlijk nergens in mijn C.V.). Vervolgens weer doorvragen over waar ik werk, wat ik doe, en wat ik kan.. Niets verteld.. vind het echt belachelijk die vragen van zo'n troela die niet eens weet waar ze het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een manier om data uit het Global Address Book van Exchange te halen. Kom ik deze tutorial tegen (Vanaf stap 6): http://www.ehow.com/how_1...contacts-vba-outlook.html 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:49
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:32:
Ik ben op zoek naar een manier om data uit het Global Address Book van Exchange te halen. Kom ik deze tutorial tegen (Vanaf stap 6): http://www.ehow.com/how_1...contacts-vba-outlook.html 8)7
Hij legt het wel duidelijk uit.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:32:
Ik ben op zoek naar een manier om data uit het Global Address Book van Exchange te halen.
Exchange Web Services, is er zelfs als managed DLL :)

Ik heb er wel eens mee gewerkt, was op zich best goed te doen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:31:
[...]

Klinkt als... ^^
Zelf heb ik overigens ook uiteindelijk maar een abbo genomen. Niet vanwege de reclame want daar kan ik wel een adblocker voor gebruiken (al is dat met IE11 niet makkelijk), maar gewoon om de kosten van tweakers aan mij (data, etc.) te compenseren. Ze zullen uiteindelijk vast ook wel iets aan me verdienen, maar ach.
Vind zelf dat de websites die je dagelijks bezoekt toch wel wat geld mogen krijgen hoor. Vooral als je weet dat ze het niet op een andere manier krijgen.
Eensch. Dat is ook zowat mijn insteek geweest. Ik kom dagelijks meermaals op Tweakers terug. Op een jaar is mij dat echt wel 15 euro waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Aan de andere kant lever je als forumgebruiker ook content. Het werkt 2 kanten op; zonder mensen met kennis geen content, zonder content geen bezoekers.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:57:
Aan de andere kant lever je als forumgebruiker ook content. Het werkt 2 kanten op; zonder mensen met kennis geen content, zonder content geen bezoekers.
Dat klopt, al vind ik niet dat fora hun gebruikers daarvoor zouden moeten belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
wsitedesign schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:15:
[...]
Je weet toch dat als je mensen zoekt met goede profielen je gewoon hier in de devschuur laat ontvallen dat je iemand nodig hebt? ;)
Och, goede profielen. Je vind in ieder geval de mensen die het goed willen doen terug in dit topic, maar dat is toch ook al veel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goed doen? Hier? Echt niet, hier zijn we allemaal egoistische klootzakken hoor! :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:07:
[...]

Och, goede profielen. Je vind in ieder geval de mensen die het goed willen doen terug in dit topic, maar dat is toch ook al veel waard :)
Dat vind ik meer waard dan wat dan ook. Mensen in dit topic zijn vaak ook naast hun vrije tijd bezig met programmeren en leren ontzettend veel bij uit dit topic. Ik denk dat dat op zich redelijk wat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:08:
Goed doen? Hier? Echt niet, hier zijn we allemaal egoistische klootzakken hoor! :P
Spreek voor jezelf! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:40
Toch ben ik het met Firesphere eens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:27:
Wij hebben zeg maar een klant die niet weet of hij nu wel of niet de Google Search for Companies geimplementeerd wil hebben....
[afbeelding]
LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Caelorum schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:07:
[...]

Ongeacht wat mensen hier soms neerzetten (inclusief mijzelf zeer zeker :+) kun je lastig gaan bedenken wat het niveau van iemand is. Ik denk dat vele headhunters een moord zouden doen om alle gegevens van alle mensen in de dev schuur te krijgen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:00:
[...]

Ongeacht wat mensen hier soms neerzetten (inclusief mijzelf zeer zeker :+) kun je lastig gaan bedenken wat het niveau van iemand is. Ik denk dat vele headhunters een moord zouden doen om alle gegevens van alle mensen in de dev schuur te krijgen. :Y
De meesten zijn redelijk vrij beschikbaar :P

Of ze vriendelijk reageren daarentegen....

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Nog mensen die vandaag meegehackt hebben in de hoop een AR Drone 2.0 te winnen op https://securityrecht.nl/securityrecht-prijsvraag/ ?

Doordat er scores waren van mensen die 922337000000000000000% van de vragen goed hadden in een tijd van -838:59:59 hebben ze hem maar eerder dicht gegooid, wat dan weer een beetje jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:46

StM

Ik was te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Pff JayData support is om te janken, ze geven 4 uur support op hun duurste contract maar wel binnen businesshours, welke tussen 9 en 5 GMT zijn. Handig als je in west Canada zit :(

Misschien maar eens BreezeJS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:50

Pizzalucht

Snotneus.

Woot, mijn NUC (DC3217IYE) is binnen, vet dingetje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheDevilOnLine schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:38:
Nog mensen die vandaag meegehackt hebben in de hoop een AR Drone 2.0 te winnen op https://securityrecht.nl/securityrecht-prijsvraag/ ?

Doordat er scores waren van mensen die 922337000000000000000% van de vragen goed hadden in een tijd van -838:59:59 hebben ze hem maar eerder dicht gegooid, wat dan weer een beetje jammer is.
Tja... als je een competitie gaat opzetten waarin je moet hacken moet je wel verdomd zeker zijn dat je eigen site fatsoenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Caelorum schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:32:
[...]

Tja... als je een competitie gaat opzetten waarin je moet hacken moet je wel verdomd zeker zijn dat je eigen site fatsoenlijk is.
Precies. Lekker lullig ook als je zelf niet helemaal waterdicht bent >.>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Styxxy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:54:
[...]

Ik zou dan eerder voor een eigen (interne) Nuget package gaan, in plaats van een project template. Zeker voor "data" (zoals CSS / JS / ...), aangezien je anders het wat lastiger krijgt om te updaten. Met een package is het "new project" -> "add nuget package" en alles in orde, met een laatste versie. Zo kan je ook gemakkelijk de andere projecten updaten.
Ja, is wellicht handiger. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Helemaal mee eens. Project templates zijn wel leuk maar een bitch om bij te houden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
De webcam gekte is overgewaaid precies!

Media zijn toch zo goed in argwaan wekken bij Jan en alleman.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
idd... ik voorspel dat er binnenkort iemand in het gat stapt en webcam afplak sticker vel op de markt brengt.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Voor €13,95 ex verzendkosten uiteraard....

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Caelorum schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:32:
[...]

Bugje in de wordpress plugin die ze gebruikten. Ik zie alleen wel dat ik net een Drone rijker ben geworden ^^. https://securityrecht.nl/...-van-alle-kanten-gehackt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:21:
idd... ik voorspel dat er binnenkort iemand in het gat stapt en webcam afplak sticker vel op de markt brengt.
Dat bestaat al ;)
http://www.websonic.nl/ni...el-je-microfoon-uit-52824

Zie het laatste stuk van het artikel

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 16-01-2014 09:59 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha net als die anti NSA stickers voor op de iPhone 5S om de vingerafdrukscanner te blokkeren :P

http://www.geek.com/apple...y-take-seriously-1570787/

[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 16-01-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, gisteren dus de Synology met twee harde schijven binnen gekregen. Is er na de 'pariteitscontrole', die uren duurt, klaarblijkelijk een schijf beschadigd. Die kan dus weer terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDevilOnLine schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:31:
[...]

Bugje in de wordpress plugin die ze gebruikten. Ik zie alleen wel dat ik net een Drone rijker ben geworden ^^. https://securityrecht.nl/...-van-alle-kanten-gehackt/
Proficiat! Ik wil al langer zo'n drone maar vind het nog wat veel geld voor alleen wat speelgoed. Ik heb nog niet meteen gedacht aan iets wat ik er mee zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
TheNephilim schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:07:
Bah, gisteren dus de Synology met twee harde schijven binnen gekregen. Is er na de 'pariteitscontrole', die uren duurt, klaarblijkelijk een schijf beschadigd. Die kan dus weer terug :/
Dat is niet leuk. Echt zo'n lekker hobby momentje en dan is zoiets altijd jammer.

Zo had ik ooit eens alle onderdelen voor een HTPC'tje besteld en in het weekend lekker de tafel opgeruimd, netjes alles opengemaakt en dingetjes in elkaar schroeven. Op het allerlaatste moment komt het powerkabeltje van de voeding net 1cm te kort naar de moederbordaansluiting. Heb dus ook nergens iets liggen om te verlengen.... toen was ik wel chagrijnig :+

On a different note:
Weer veel lol met designers. Ik heb maandag gevraagd naar een 2D aanzicht van een product en gekregen. Vervolgens heb ik gister aan hun gevraagd of ze aan de gang konden met het ontwerp van de icoontjes op het product. Krijg ik de vraag of ik misschien een 2D aanzicht van het product heb want ze moeten wel iets hebben om mee te beginnen...... euhm, ik stuur dus dezelfde mail naar hun terug als die ik van hun gekregen heb. Krijg ik een mailtje dat dit een perfect plaatje is om mee te beginnen.
Ok... thanks. :F

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:15:
[...]

Dat is niet leuk. Echt zo'n lekker hobby momentje en dan is zoiets altijd jammer.

Zo had ik ooit eens alle onderdelen voor een HTPC'tje besteld en in het weekend lekker de tafel opgeruimd, netjes alles opengemaakt en dingetjes in elkaar schroeven. Op het allerlaatste moment komt het powerkabeltje van de voeding net 1cm te kort naar de moederbordaansluiting. Heb dus ook nergens iets liggen om te verlengen.... toen was ik wel chagrijnig :+
Ja dan moest je al wachten tot het na bestellen bezorgd werd, dan heb je het eindelijk en dan kun je er niks mee :'(
On a different note:
Weer veel lol met designers. Ik heb maandag gevraagd naar een 2D aanzicht van een product en gekregen. Vervolgens heb ik gister aan hun gevraagd of ze aan de gang konden met het ontwerp van de icoontjes op het product. Krijg ik de vraag of ik misschien een 2D aanzicht van het product heb want ze moeten wel iets hebben om mee te beginnen...... euhm, ik stuur dus dezelfde mail naar hun terug als die ik van hun gekregen heb. Krijg ik een mailtje dat dit een perfect plaatje is om mee te beginnen.
Ok... thanks. :F
Haha, mondays! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

nais, feli! Zijn coole dingen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Awsome die drone! :o Leuk om zo eens iets te winnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
gisteren dus gewerkt aan die template voor de interne applicaties.
Vragen ze net aan me:
> En is hij nu ook responsive?
- Eeh nee, want daar hoor ik jullie nu voor het eerst over.
> Ow, doe dat dan maar wel, want kan altijd handig zijn.

Back to the drawing board!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik zou daar toch eerst wat kritisch vragen over stellen.. Responsive is leuk, maar niet altijd (vaak) niet eens nodig, maar levert wel extra werk op. Helemaal als het alleen voor intern is zou ik de boot lekker af houden.

[ Voor 58% gewijzigd door sig69 op 16-01-2014 11:32 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
sig69 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:30:
Ik zou daar toch eerst wat kritisch vragen over stellen.. Responsive is leuk, maar niet altijd (vaak) niet eens nodig, maar levert wel extra werk op. Helemaal als het alleen voor intern is zou ik de boot lekker af houden.
Helemaal mee eens! Zo een gehyped gegeven waar ik bij vele sites het mijne van denk!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Kritische vragen bij jezelf of?
Responsive is makkelijk, vooral nu. Het is ook een zeer kleine moeite en ik vind anno 2014 dat elke website responsive moet zijn. Dat extra werk valt reuze mee, sterker nog: ik vind het 10x makkelijker om een responsive site te maken dan één die er overal een beetje normaal uit ziet (want dat moet toch).

Ik vind het gewoon logisch. Daarbij moet jezelf ook altijd even nadenken en dingen vragen hoe iemand iets wilt. Hier gaat het gewoon mis op communicatie, wat vaak gebeurt in de IT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Helemaal mee eens! Zo een gehyped gegeven waar ik bij vele sites het mijne van denk!
Daarnaast is heel veel functionaliteit ook gewoon niet goed mobiel te gebruiken. Dat iets responsive kan betekent niet dat het moet :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 11:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, eindelijk. De dag beginnen met vergaderen is beroerd.

Koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb uiteraard gevraagd of het echt nodig was, maar ze willen de applicaties ook op de iPads en iPhones van o.a. onze accountmanagers kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Douweegbertje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:35:
[...]

Responsive is makkelijk, vooral nu. Het is ook een zeer kleine moeite en ik vind anno 2014 dat elke website responsive moet zijn. Dat extra werk valt reuze mee, sterker nog: ik vind het 10x makkelijker om een responsive site te maken dan één die er overal een beetje normaal uit ziet (want dat moet toch).

Ik vind het gewoon logisch. Daarbij moet jezelf ook altijd even nadenken en dingen vragen hoe iemand iets wilt. Hier gaat het gewoon mis op communicatie, wat vaak gebeurt in de IT :+
Dit is wel heel erg vanuit de techniek gedacht. Tuurlijk, elke site is makkelijk responsive te maken, technisch gezien. Of je dan een goede site over houdt is nog maar de vraag alleen.

Goed responsive gaat natuurlijk een stapje verder dan alleen je site een beetje schaalbaar maken ;)

edit: Wat hieronder gezegd wordt dus: denk aan je content (die kan verschillen per device/gebruik) of bepaalde functionaliteit die op een mobiel niet goed werkt, of gewoon heel anders moet werken. Goed nadenken over touch-functionaliteit en navigatie-structuren, etc.

Dat beetje technische implementatie is maar een fractie van het responsive verhaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 16-01-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
[...]

Responsive is verre van makkelijk. Responsive gaat namelijk over content. De implementatie details zijn inderdaad niet al te tricky doorgaans. Goed grid systeem en je bent er al halfway.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
[...]

... Dat extra werk valt reuze mee, sterker nog: ik vind het 10x makkelijker om een responsive site te maken dan één die er overal een beetje normaal uit ziet (want dat moet toch)...
De moeite om het er een beetje normaal uit te laten zien valt wel mee als je een basis pakt van 980px breed. Het klopt wel dat het extra werk best mee valt, je moet er alleen vanaf het begin rekening mee houden.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
[...]

Nee bij de opdrachtgever. Waarom moet het responsive zijn? Het gaat om interne applicaties. Gaan mensen die echt op hun mobiele telefoon of tablet gebruiken? Veel? Als je daar echt voor wil optimaliseren moet je vaak toch iets verder gaan dan alleen responsive, de manier van werken op een mobiel / tablet of achter een pc/laptop is gewoon anders.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
pdebie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Ik heb uiteraard gevraagd of het echt nodig was, maar ze willen de applicaties ook op de iPads en iPhones van o.a. onze accountmanagers kunnen gebruiken.
Klinkt als best wel een impactvolle gebruikerseis die blijkbaar niet gecommuniceerd is. Nu is dit misschien wel op te lossen, maar er blijven dan requests komen. Interne projecten kan je het beste ook gewoon behandelen als externe commerciele projecten met een duidelijke lijst aan requirements. Nou snap ik wel dat het niet altijd zo zal gaan, maar je krijgt daarom wel dit soort verassingen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Grijze Vos schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Responsive is verre van makkelijk. Responsive gaat namelijk over content. De implementatie details zijn inderdaad niet al te tricky doorgaans. Goed grid systeem en je bent er al halfway.
Wat bedoel je nu te zeggen, ik snap je niet helemaal?

Responsive is niet makkelijk maar...
Implementatie is niet al te tricky.
En met een grid ben je er al bijna.

Responsive gaat over content.. Wat bedoel je hier mee?

In elk geval heb ik de laatste tijd zat responsive designs 'even' moeten maken. Ik pak gewoon bootstrap middels de LESS bestanden en heb hier al wat dingen custom gemaakt. Voor mij is het gewoon een kwestie van wat "cols" neer gooien en voila.. klaar.

Maar goed, volgens mij moet responsive geen probleem zijn tegenwoordig hoor. Daarbij gaat het hier meer over het feit dat hij dit eerst niet wist, dan dat responsive nou zo bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Klinkt als best wel een impactvolle gebruikerseis die blijkbaar niet gecommuniceerd is. Nu is dit misschien wel op te lossen, maar er blijven dan requests komen. Interne projecten kan je het beste ook gewoon behandelen als externe commerciele projecten met een duidelijke lijst aan requirements. Nou snap ik wel dat het niet altijd zo zal gaan, maar je krijgt daarom wel dit soort verassingen.
Zeker bij dit soort applicaties. Het kan heel goed zijn dat je op mobiel een andere (vaak simpelere) workflow wilt hanteren, waarbij je bijvoorbeeld meer werkt met selecties dan toetsenbord-invoer, of rekening houdt met het feit dat een werknemer complexere gegevens later aanvult op de desktop.

Lange formulieren of complexe tabellen op een mobieltje is sowieso lastige kost door het gebrek aan overzicht.
Douweegbertje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:44:
[...]
Wat ie bedoelt ie dat je de rest van de comments ook even moet lezen over wat responsive nu precies inhoudt. Want je blijft vastzitten in het stukje technische implementatie en vergeet het stuk content en functionaliteit.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 16-01-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Dat content altijd het belangrijkste is op een website. De meest voorkomende reden dat iemand naar je site komt is de content niet hoe het er uit ziet. Ik ben van mening dat een responsive design web-site vaak wat meer moeite kost omdat er mee over na moeten worden gedacht. Hoe de content wordt weergegeven om de verschillende form factors. Bijv. volgorde van de content etc.

Bah, sinds ik in Londen woon ben ik echt vaak ziek. Ik weet niet of het door het roken van mijn huisgenoten komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ook hier gaan heel wat responsive Wordpress websites over de spreekwoordelijke toonbank. Niet altijd even makkelijk, maar bij het gros van de websites is het best te doen. Alles word hier gebouwd op basis van Bootstrap, dus je basis ligt er dan al. Veel websites zijn met het Bootstrap grid al prima te bekijken op tablets, zonder aanpassingen.

Voor mobiele telefoons ligt het allemaal wat lastiger. Je moet dan gaan snijden in content en dat is niet altijd even handig. Ook het maken van een menu waarmee je op een mobieltje fatsoenlijk mee kunt navigeren is altijd nog een lastig punt. Qua kosten, tjah ik denk persoonlijk dat we responsive er nog te goedkoop 'bij' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:41:
Dat doet er mij aan denken. Ik zou een email responsive moeten maken. Ik heb momenteel nog 0,0 ervaring met responsive design en kan me wel inbeelden dat email design moeilijker is dan gewone HTML pagina's.

Heeft er iemand tips voor mij?
Ik wens je veel succes! Email templates zijn zo lastig om goed te krijgen binnen alle email clients!

tip: Zie dat je je breedtes, hoogtes, cellspacing, ... op zo veel mogelijk plaatsen definieert.
sig69 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:41:
[...]

Nee bij de opdrachtgever. Waarom moet het responsive zijn? Het gaat om interne applicaties. Gaan mensen die echt op hun mobiele telefoon of tablet gebruiken? Veel? Als je daar echt voor wil optimaliseren moet je vaak toch iets verder gaan dan alleen responsive, de manier van werken op een mobiel / tablet of achter een pc/laptop is gewoon anders.
Persoonlijk ben ik wel niet van mening dat responsive enkel draait om het gebruik van mobiele telefoon of tablet, het kan zo ook wel best handig zijn als je niet altijd je window full screen hebt staan.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

TheNephilim schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:48:
Ook hier gaan heel wat responsive Wordpress websites over de spreekwoordelijke toonbank. Niet altijd even makkelijk, maar bij het gros van de websites is het best te doen. Alles word hier gebouwd op basis van Bootstrap, dus je basis ligt er dan al. Veel websites zijn met het Bootstrap grid al prima te bekijken op tablets, zonder aanpassingen.
Te bekijken, inderdaad :P
Ook het maken van een menu waarmee je op een mobieltje fatsoenlijk mee kunt navigeren is altijd nog een lastig punt.
En daarom is er mobile first. Ipv eerst een desktop site te ontwerpen met bijbehorende menu-structuur die vervolgens voor geen meter meer werkt op mobiel, is het aan te raden te beginnen met het ontwerpen voor mobiel en van daaruit uit te bouwen naar tablet en desktop.

Het is tevens een stuk leuker als je dingen kunt toevoegen, dan dat je in het designproces de hele tijd dingen moet weghalen. Stuk beter voor de motivatie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Douweegbertje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:44:
Een goede responsive website strategie gaat niet alleen om het resizen en reshuffelen van wat grid kolommetjes, daar komt meer bij kijken. De implementatie is een klein deel daarvan, en dat gedeelte is inderdaad relatief eenvoudig tegenwoordig.

Bepalen wat je waar wilt hebben bij welke form factors en waarom is vooral een content issue, en daarna komen er wellicht nog wat design issues door je keuzes. Moet je content er hetzelfde uit blijven zien op die andere form factor?

Uiteindelijk kom je bij de implementatie, die is op grid niveau meestal goed te doen. Wordt al wat gecompliceerder als je bijvoorbeeld tabulaire data zinnig wilt displayen op een mobiele telefoon. Houd je vast aan je tabel, of render je de data onder elkaar? Hide je bepaalde data maar gewoon compleet?

Dus nee, responsive is zeker geen simpel iets, en de content is leidend in het hele verhaal.

(Hopelijk is dit wat duidelijker. ;))

@Hieronder, hence: "en de content is leidend in het hele verhaal."

[ Voor 3% gewijzigd door Grijze Vos op 16-01-2014 11:59 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Grijze Vos schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:52:
[...]

Dus nee, responsive is zeker geen simpel iets, en de content is leidend in het hele verhaal.
Daar nog aan toegevoegd:

Ook de breakpoints bepaal je bij voorkeur op basis van content, ipv dat je van te voren al gaat roepen "320, 480, etc".

Dit kan namelijk voor de ene functionaliteit wel 452 en 698 zijn, en voor de andere weer iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bosmonster schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:51:
[...]

Te bekijken, inderdaad :P

[...]

En daarom is er mobile first. Ipv eerst een desktop site te ontwerpen met bijbehorende menu-structuur die vervolgens voor geen meter meer werkt op mobiel, is het aan te raden te beginnen met het ontwerpen voor mobiel en van daaruit uit te bouwen naar tablet en desktop.

Het is tevens een stuk leuker als je dingen kunt toevoegen, dan dat je in het designproces de hele tijd dingen moet weghalen. Stuk beter voor de motivatie ook :)
Mobile first hebben we hier uiteindelijk wel, maar eerst dev'en voor mobile en dan steeds uitgebreider, naar desktop-large? Nee dat lukt me niet. Veel te ingewikkeld xd Dus hier gewoon desktop ontwikkelen, klant laten zien en dan achteraf terug naar mobile. Qua CSS en dergelijke gewoon alles naar beneden schuiven, wat waar pas nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het responsive e-mail vraagstuk even verplaatst naar een nieuw topic: [alg] Responsive e-mails?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:57:
Het responsive e-mail vraagstuk even verplaatst naar een nieuw topic: [alg] Responsive e-mails?
Ik had net een eigen topic geopend: [alg] Responsive HTML emails

[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 16-01-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Bosmonster schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:46:
[...]

[...]

Wat ie bedoelt ie dat je de rest van de comments ook even moet lezen over wat responsive nu precies inhoudt. Want je blijft vastzitten in het stukje technische implementatie en vergeet het stuk content en functionaliteit.
Nja, ik weet niet waarom je zegt dat ik het vergeet.. Dat doe ik niet :+
Je kunt zo makkelijk content in een andere context verplaatsen als het een mobile device is, zelfs tables kun je simpel responsive maken.
Zoals ik zei heb ik gewoon al wat dingen custom gemaakt, en heb ik redelijk wat ervaring er mee. Ik zie nooit veel meer werk in wat ik maak qua responsive websites.

Juist omdat het responsive is met grids, kun je data en content super makkelijk beheren. Idem voor formulieren e.d. Ik snap ook niet helemaal waarom ik denk dat het vrij simpel is, en dat hier wordt gedaan alsof het de moeilijkste zaak van de wereld is. Ik probeer dat serieus nu te begrijpen maar los van wat argumenten dat het lastig is in "keuzes" zie ik geen uitdagingen.

Nogmaals: Met een goede basis heb je zoveel kracht tot je beschikking om voor elke viewport je ding te creëren dat je in feite vrij bent om voor elk device iets leuks te maken. En zoveel tijd kost dat nou ook weer niet.

Helaas kan ik geen voorbeelden geven omdat mijn werk intern (achter een login) draait, maar dit zijn toch wel grote websites met enorm veel data. Om je toch even wat extra info te geven; ik zit bij een groot assurantie kantoor met veel tussen personen en enorm veel klanten in totaal. Dus de data dat ik heb zijn o.a.; verzekeringen vergelijken/afsluiten, content, polisbladen, overzichten van facturen, schades, schade melden, mutaties uitvoeren en ga zo maar door.

Nou kan ik je vertellen: ik heb geen enkele keer last gehad om alles netjes responsive te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:01:
[...]

Je kunt zo makkelijk content in een andere context verplaatsen als het een mobile device is, zelfs tables kun je simpel responsive maken.
Zoals ik zei heb ik gewoon al wat dingen custom gemaakt, en heb ik redelijk wat ervaring er mee. Ik zie nooit veel meer werk in wat ik maak qua responsive websites.

Juist omdat het responsive is met grids, kun je data en content super makkelijk beheren. Idem voor formulieren e.d. Ik snap ook niet helemaal waarom ik denk dat het vrij simpel is, en dat hier wordt gedaan alsof het de moeilijkste zaak van de wereld is. Ik probeer dat serieus nu te begrijpen maar los van wat argumenten dat het lastig is in "keuzes" zie ik geen uitdagingen.

Nogmaals: Met een goede basis heb je zoveel kracht tot je beschikking om voor elke viewport je ding te creëren dat je in feite vrij bent om voor elk device iets leuks te maken. En zoveel tijd kost dat nou ook weer niet.

Helaas kan ik geen voorbeelden geven omdat mijn werk intern (achter een login) draait, maar dit zijn toch wel grote websites met enorm veel data. Om je toch even wat extra info te geven; ik zit bij een groot assurantie kantoor met veel tussen personen en enorm veel klanten in totaal. Dus de data dat ik heb zijn o.a.; verzekeringen vergelijken/afsluiten, content, polisbladen, overzichten van facturen, schades, schade melden, mutaties uitvoeren en ga zo maar door.

Nou kan ik je vertellen: ik heb geen enkele keer last gehad om alles netjes responsive te krijgen.
Het gaat om de werkbaarheid en workflow.

- Misschien wil je op de desktop 1 invoerformulier maar dit wil je op mobile in een wizard stoppen.
- Op desktop wil je bijv dat er bij een mutatie altijd een comment wordt ingevuld, maar op mobile hoeft dit weer niet en wordt je er op je desktop aan herinnert dat je dit nog moet doen

Allemaal dingen die niet alleen implicaties op je design hebben(dat is simpel) maar ook op je workflow. Dat maakt het lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xXtCCeEmR8i6k2Kvq5sBPBKo/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/50DyJqR572lasQemKwnP7xs2/full.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T2WyANWvCFkCN89qisaub7ET/full.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AIgOTpRIgQGj9z28bXHB3Ii5/full.gif

Dat je 't in je eigen taal doet... meh... (Why? En zeker als 't in een verder Engelstalig project / commitlog is) Maar "Fix" en "Release fix" etc. zijn imho een flinke spanking waard :( Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vkrklLikSiD8EBDsORGkOlEz/full.gif

(Overigens staat er, na een rondje "Translate to english"):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Added the README file
Create README.md
Removed a warning
Output separated
Release fix
Fix.
Makefile fixAdapted from VS 2010 csproj files.
Warnings off
Fix
Gitignore files added to the project
Added Makefile

:|

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 16-01-2014 12:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:38

alienfruit

the alien you never expected

SASS met JavaScript: http://blog.rodneyrehm.de...mscripten-Experiment.html

Leuk zeg!
"Error: Blocked a frame with origin "http://sapeds.xxx.com:57000" from accessing a cross-origin frame.
at Ext.define.onUploadComplete (http://sapeds.xxx.com:570...R114.3.0@24447:179:352977)
at null.<anonymous> (http://sapeds.xxx.com:570...QR114.3.0@24447:179:20674)
at HTMLIFrameElement.eval (eval at <anonymous> (http://sapeds.xxx.com:570...LQR114.3.0@24447:179:5489), <anonymous>:6:13)
at HTMLIFrameElement.m (http://sapeds.xxx.com:570...14.3.0@24447:179:112615)"
Gloeiende. Dit werkte laatst nog perfect |:(

[ Voor 76% gewijzigd door alienfruit op 16-01-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Allemaal dingen die niet alleen implicaties op je design hebben(dat is simpel) maar ook op je workflow. Dat maakt het lastig
En dan moet het ook nog eerst bedacht/onderzocht worden door iemand dat het zo moet. Die ideeen komen ook niet uit de lucht vallen.
Douweegbertje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:01:
[...]

[...]
Sorry, maar in de hele rest van je post toon je juist aan dat je het wel vergeet en blijf je doorhameren op de technische aspecten :)

Niemand zegt dat het moeilijk is een site responsive te maken. We geven aan dat een site goed responsive maken heel wat meer disciplines vereist dan techniek.
TheNephilim schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Mobile first hebben we hier uiteindelijk wel, maar eerst dev'en voor mobile en dan steeds uitgebreider, naar desktop-large? Nee dat lukt me niet. Veel te ingewikkeld xd Dus hier gewoon desktop ontwikkelen, klant laten zien en dan achteraf terug naar mobile. Qua CSS en dergelijke gewoon alles naar beneden schuiven, wat waar pas nodig is.
Technisch gezien is het toch niet veel ingewikkelder dan andersom?

Mobile First is vooral een designfilosofie, die je als (interaction) designer forceert om na te denken over de minima, ipv dit als nagedachte te hanteren. Het past ook goed in de tot nu toe populaire filosofie van progressive enhancement.

Helaas zie je wat jij noemt dus heel veel bij sites die voor desktop worden ontworpen en daarna "maar even responsive" worden gemaakt. Alsof dat er gewoon even na komt met wat extra css. Het oude graceful degradation dus, waarmee mobile als inferieur medium wordt beschouwd.

En dat is jammer, want mobile wordt het komende jaar belangrijker dan ooit, terwijl de desktop alleen maar bergafwaarts gaat.

[ Voor 79% gewijzigd door Bosmonster op 16-01-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

@idiot:

A HTML5 recreation of Windows 3.1, complete with a game of Minesweeper. http://www.michaelv.org/

Source: https://twitter.com/idiot/status/423788217238691841

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ohhh net een nette recruiter tegen gekomen. Stuurde via LinkedIn netjes een InMail, had mijn profiel gelezen en de aanbieding sluit ook nog eens aan met mijn profiel :). Daarnaast kwam zijn bericht niet over alsof hij die werkgever de hemel in wilde prijzen. Zal deze recruiter maar eens netjes een reply sturen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Rutix schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:03:
Ohhh net een nette recruiter tegen gekomen. Stuurde via LinkedIn netjes een InMail, had mijn profiel gelezen en de aanbieding sluit ook nog eens aan met mijn profiel :). Daarnaast kwam zijn bericht niet over alsof hij die werkgever de hemel in wilde prijzen. Zal deze recruiter maar eens netjes een reply sturen :).
Zo een had ik pas ook, ik netjes melden dat ik nog niet via een recruiter wil werken omdat ik eerst mijn eigen netwerk wil gebruiken, krijg ik bericht terug met een betoog van hier tot Tokio dat we toch maar even een gesprek moeten aangaan, want zijn netwerk is groter...
Voorlopig krijgen ze geen reactie meer terug denk ik...

edit:
Bedoelde het iets minder lomp dan het hierboven doet overkomen. Ik vind het jammer dat recruiters altijd zo volhardend zijn terwijl ik (nog) niet om hun hulp heb gevraagd.

[ Voor 10% gewijzigd door wjzijderveld op 16-01-2014 14:18 ]

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Rutix schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:03:
Zo een heeft mij aan een nieuwe baan geholpen, dadelijk tekenen :)

Tussen al dat volk dat met een shot hagel op een ton ICT'ers schiet, zit soms toch een goeie.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:15:
[...]

Tussen al dat volk dat met een shot hagel op een ton ICT'ers schiet, zit soms toch een goeie.
Proficiat! Wat ga je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Op zulke momenten zijn recruiters handig. Zo ben ik namelijk ook gewoon aan mijn baan gekomen waar ik zeer content mee ben. Echter dagelijks krijg ik nog "aanbiedingen" die absoluut niet aansluiten. Zoals ik gister volgens mij poste, kreeg ik een telefoontje voor een JAVA aanbieding (terwijl ik puur PHP ben, misschien met een beetje .NET). Vervolgens nog even een vragenlijst als; waar werk je nu, wat doe je, wat kun je etc. Echt het gevoel dat je Bertha 38 bent, en dat ze even hun profiel van mij verder willen uitbreiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

In principe hetzelfde als nu, .NET developer. Echter wat meer kansen in nieuwe technologie als Azure en MVC, en tevens wat meer afwisseling doordat de kern van het bedrijf detachering is. Ik zit (in ieder geval in het begin) op een intern project. Ik was na 5 jaar bij mijn huidige werkgever toe aan iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gefeliciteerd met je nieuwe job :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:28:
[...]

In principe hetzelfde als nu, .NET developer. Echter wat meer kansen in nieuwe technologie als Azure en MVC, en tevens wat meer afwisseling doordat de kern van het bedrijf detachering is. Ik zit (in ieder geval in het begin) op een intern project. Ik was na 5 jaar bij mijn huidige werkgever toe aan iets nieuws.
Dat zou ik zelf ook wel belangrijk vinden. Als je dag in dag uit hetzelfde doet en niets bij leert, is de lol er snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoogie2004 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:15:
[...]

Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Dat zou ik zelf ook wel belangrijk vinden. Als je dag in dag uit hetzelfde doet en niets bij leert, is de lol er snel af.
Allen dank voor de felicitaties :)

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik heb altijd met veel plezier gewerkt bij mijn huidige werkgever, alleen ben ik vooral toe aan wat nieuws, nieuwe omgeving / producten. Afgelopen 5 jaar aan een aantal generaties van dezelfde producten gewerkt, en ik heb echt zin om eens een andere omgeving te gaan verkennen (dit was mijn eerste werkgever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
gefeliciteerd!

ga zelf ook weer eens rustig om me heen kijken... ondanks de goede beoordeling bleef de loonsverhoging erg achter en zit ik ondertussen al 2 jaar op hetzelfde nette inkomen wat toch wel krap begint te worden met een werkloze vrouw en een klein kindje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Grappig al die activiteit. Ben zelf ook aan 't rondkijken. Zal wel iets in de lucht zitten ofzo :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
http://www.sitepoint.com/best-php-frameworks-2014/

Zou het marktaandeel van Laravel nu echt zo groot zijn? Of zitten de lovers toevallig allemaal samen?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
De crisis is voorbij en (dus) ook het blijven hangen bij de werkgever? :?

Ikzelf loop ook met de gedachte, maar dat is eerder omdat ik bij mijn huidige opdrachtgever weg wil. Dat is (gelukkig) volgende maand. :)
Dus daarna op zoek naar een leuke klus. oOo
Is dat er niet óf krijg ik weer een k*-klus, dan ;w

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:57:

Zou het marktaandeel van Laravel nu echt zo groot zijn? Of zitten de lovers toevallig allemaal samen?
Ik geloof daar echt helemaal niets van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
_Moe_ schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:57:

Dit gaat toch niet over marktaandeel :?
we asked these questions to decide which frameworks deserve our attention in 2014 the most.

According to the results, the most promising frameworks for 2014 seem to be
Er is sowieso gaming toegepast, waarbij je alle "mainstream" frameworks automatisch naar beneden drukt :)

Kijk, gewoon ff verder lezen :P
After weeding out the obvious spam, the Laravel results had to be filtered the most, by far. Over half the people who voted for Laravel had zero proof of proficiency, or experience only with Laravel, and had to be discarded – despite this, it still prevailed.

[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 16-01-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 20:40
Ik vind het percentage wel groot maar wij gebruiken het zelf nu wel overal voor en 80% van mijn collega's/ICT kennisen gebruiken ook laravel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vind Laravel een ramp in vergelijking met bijvoorbeeld Symfony2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Firesphere schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:09:
Ik vind Laravel een ramp in vergelijking met bijvoorbeeld Symfony2.
Dit. Waarheid als een }:O (in mijn geval)

[ Voor 12% gewijzigd door DeluxZ op 16-01-2014 16:10 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Het gaat om een enquete voor een specifieke doelgroep.
Daarvan hebben ze ook een deel van de resultaten eruit gefilterd (b.v. degene die Wordpress een framework vonden).
Dus die resultaten zullen (zeer) getekend zijn.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SPee schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:16:
Het gaat om een enquete voor een specifieke doelgroep.
Daarvan hebben ze ook een deel van de resultaten eruit gefilterd (b.v. degene die Wordpress een framework vonden).
Dus die resultaten zullen (zeer) getekend zijn.
Dat zegt'ie zelfs expliciet ;)
Dat maakt het niet meer waarheidsgetrouw. De uitkomst is compleet nietszeggend en de conclusie evenzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hoogie2004 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:28:
[...]

5 jaar schijnt ook heel goed voor je carrière te zijn :). Dus gefeliciteerd dat je waarschijnlijk wat anders leuks hebt gevonden!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Firesphere schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:23:
[...]

Dat zegt'ie zelfs expliciet ;)
Dat maakt het niet meer waarheidsgetrouw. De uitkomst is compleet nietszeggend en de conclusie evenzo.
Ik vind wordpress nu ook niet direct een framework eigenlijk, maarja dat is mijn bescheiden mening. Anderzijds toont deze enquete toch wel aan dat bv een laravel er populairder uitkomt dan bv een Zend framework, ook al hebben ze wat in de resultaten lopen harken. Ze moeten er al extreem hard in hebben lopen harken om dit resultaat te verkrijgen denk ik.

Maar misschien ben ik wel verkeerd in mijn mening hierover.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Oi, Microsoft! Ik heb een legale Win8.1 key, wat zullen we nu beleven?
The product key entered does not match any of the windows images available for installation.
Sodemieter op met dat DRM gedonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Firesphere schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:02:
Oi, Microsoft! Ik heb een legale Win8.1 key, wat zullen we nu beleven?

[...]

Sodemieter op met dat DRM gedonder.
PEBKAC, en activatie != DRM.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:06:
[...]

PEBKAC, en activatie != DRM.
Nee, het probleem is DRM in de UEFI loader in dit geval.

Mag jij vertellen hoe je Windows 8.1 wilt installeren.

Note, er staat momenteel NIETS op de pc en ik heb dus ook geen ruk aan de download-tool o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Firesphere schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:10:
[...]

Nee, het probleem is DRM in de UEFI loader in dit geval.

Mag jij vertellen hoe je Windows 8.1 wilt installeren.

Note, er staat momenteel NIETS op de pc en ik heb dus ook geen ruk aan de download-tool o.i.d.
TPM en DRM hebben weinig tot niks met elkaar te maken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:18:
[...]

TPM en DRM hebben weinig tot niks met elkaar te maken.
Er zit in de UEFI een Win8 key embedded. En die matcht dus niet met wat ik heb gekocht.
Dat noem ik DRM.

TPM is inderdaad iets anders. Ik heb het dan ook niet over TPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
In de UEFI? Dan is dat vast een OEM-key. Retail Windows-ISO's mag je niet activeren met een OEM-key, dit heeft weer te maken met de licentievoorwaarden.

Een behoorlijke PITA :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:24:
In de UEFI? Dan is dat vast een OEM-key. Retail Windows-ISO's mag je niet activeren met een OEM-key, dit heeft weer te maken met de licentievoorwaarden.

Een behoorlijke PITA :)
Klopt, een OEM-key.

Probleem is alleen, ik krijg'm er niet uit, PLUS ik HEB een legale (andere) key.

Morgen maar's bellen met Microsoft (again)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:25:
[...]

Klopt, een OEM-key.

Probleem is alleen, ik krijg'm er niet uit, PLUS ik HEB een legale (andere) key.

Mmmm, dat had ik ook met mijn W8.1 install. W8 ging tot nu toe prima op UEFI laptops en de activatie ging zonder problemen, maar mijn 8.1 image had het er moeilijker mee (mocht weer voor het eerst sinds lange tijd een key invullen)... Gelukkig had ik nog een andere laptop om even een key van MSDN te halen :P

Snap alleen eigenlijk niet helemaal waarom de images voor OEM en retail gescheiden moeten worden, in principe zijn die toch gelijk? :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:25:
[...]

Klopt, een OEM-key.

Kun je UEFI niet gewoon uitzetten in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheNephilim schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:40:
[...]
Kun je UEFI niet gewoon uitzetten in de BIOS?
Wa een BIOS er op flashen? Door "UEFI" uit te schakelen (jeeh, mobo fabrikanten voor de naamgeving 8)7 ) gaat die key niet ineens magishc weg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Ik ben nu sinds 1,5 week aan de android (S4tje), en ben er ontzettend tevreden mee. Echter zou ik graag wat meer vrijheid hebben (dat is ook de voornaamste reden waarom ik van die eifeun weg ben gegaan), en wil ik mijn telefoon rooten. Kom ik er nu achter dat samsung sinds update 4.3 een eFuse heeft ingezet die doorknalt wanneer je een custom firmware of kernel flashed :( Me not likes... Opzich maakt me die Knox functie die je dan verliest niks uit, maar ik ben bang dat garantie geweigerd gaat worden, ookal is het probleem hardware matig (software fouten zijn eigen schuld, dat maakt me niet uit als ik moet betalen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Robbiedobbie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:57:
maar ik ben bang dat garantie geweigerd gaat worden, ookal is het probleem hardware matig
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
Pagina: 1 ... 16 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.