You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
Is dat een optie? Zoja, kan ik die best wel eens aanzetten.RomeoJ schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:50:
[...]
Ja, inderdaad: maar ik krijg altijd nog een waarschuwing als er geen subject ingevuld is. Wordt die dan massaal genegeerd?
Standaard staat dat volgens mij niet aan. In meeting invites wel en daar vind ik het behoorlijk praktisch.
Google geeft je zelfs een melding als je attachment noemt maar er geen attachment bij zit. Geen idee hoe de herkenning werkt, en of dat bv. ook af gaat bij "bijlage". Outlook geeft inderdaad volgensmij ook een melding bij leeg bericht of leeg onderwerp. Maar dat is natuurlijk client specifiek dus kan natuurlijk erg variëren in hoever de client je helpt.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:52:
[...]
Is dat een optie? Zoja, kan ik die best wel eens aanzetten.
Standaard staat dat volgens mij niet aan. In meeting invites wel en daar vind ik het behoorlijk praktisch.
Verwijderd
Het gaat hier inderdaad om Outlook (2010) maar kan zo even niet de juiste optie vinden.RobertMe schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:00:
[...]
Google geeft je zelfs een melding als je attachment noemt maar er geen attachment bij zit. Geen idee hoe de herkenning werkt, en of dat bv. ook af gaat bij "bijlage". Outlook geeft inderdaad volgensmij ook een melding bij leeg bericht of leeg onderwerp. Maar dat is natuurlijk client specifiek dus kan natuurlijk erg variëren in hoever de client je helpt.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ondertussen kan ik mijn computer nauwelijks gebruiken
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik weet niet wat je wilt doen hoor, maar een fimpje renderen op 720p zou redelijk snel moeten gaan hoor. Laten we zeggen dat het een film is van 1.30 uur, dan zou je dit toch wel binnen 3 uurtjes gedaan moeten hebben.F.West98 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:13:
Ik hoop echt dat die 941 720p plaatjes binnen 10 uur gerenderd zijn. Water duurt aanzienlijk langer, en beslaat ongeveer 100 plaatjes. Zou dus moeten lukken........ (het is voor een video)
Ondertussen kan ik mijn computer nauwelijks gebruiken
Ook als het om CAD gaat met Lightworks engine met redelijk hoge AA en goede kwaliteit, met ingewikkelde lichten, veel glas en veel water? Eén plaatje duurt tussen de halve en hele minuut, en 950 frames duren dan lang. Ik hoop kort genoeg.Douweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:55:
[...]
Ik weet niet wat je wilt doen hoor, maar een fimpje renderen op 720p zou redelijk snel moeten gaan hoor. Laten we zeggen dat het een film is van 1.30 uur, dan zou je dit toch wel binnen 3 uurtjes gedaan moeten hebben.
Wel jammer dat hij op CPU rendert en niet op GPU. Dat is echt heel jammer.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het is meer dat ik al jaren wiskunde met heel wat handigheid ver van me af heb weten te houden, oftewel die algemene wiskundekennis is er niet zoGhehe schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:40:
[...]
Wat ga je dan allemaal leren?Ik was gewoon van plan die documenten eens door te lezen en voor de rest op mijn algemene wiskundekennis te teren. Nu voel ik me zo'n slacker
Thanks a lot
En ik weet inmiddels ook weer waarom dat zo is, wat HAAT ik wiskunde zeg.
[ Voor 6% gewijzigd door StM op 14-01-2014 00:48 ]
Zo dacht ik er ook over totdat ik een erg enthousiaste docent kreeg voorgeschoteld! (nu vind ik het gewoon mehStM schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:47:
[...] En ik weet inmiddels ook weer waarom dat zo is, wat HAAT ik wiskunde zeg.
Ik voel me bedrogen

Google (en andere clients) kijken of woorden als "attachment" in je mail voorkomen.RobertMe schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:00:
[...]
Google geeft je zelfs een melding als je attachment noemt maar er geen attachment bij zit. Geen idee hoe de herkenning werkt,
https://niels.nu
Volgende keer moet je dan eens naar een cloud oplossing kijkenF.West98 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:26:
[...]
Ook als het om CAD gaat met Lightworks engine met redelijk hoge AA en goede kwaliteit, met ingewikkelde lichten, veel glas en veel water? Eén plaatje duurt tussen de halve en hele minuut, en 950 frames duren dan lang. Ik hoop kort genoeg.
Wel jammer dat hij op CPU rendert en niet op GPU. Dat is echt heel jammer.
Weet je nu ook weer dat eerder naar bed gaan niet werktommieonos schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:35:
Ga ik vroeg naar bed, lig ik nog tot 1 uur wakker. Om vervolgens om 6 uur weer wakker te worden.
Ik voel me bedrogen
Als ik daar op moet wachten slaap ik denk ik nooit, of juist op volledig ongepaste momentenCaelorum schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:01:
[...]
Weet je nu ook weer dat eerder naar bed gaan niet werkZelf ga ik altijd pas naar bed als ik moe ben, daarvoor kan ik toch niet in slaap vallen.
Als ik vermoeid raak duurt het meestal niet lang meer voordat ik in een soort hyper-mode spring en juist weer bergen energie heb

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Bij mij eerder andersom..tommieonos schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:13:
Als ik niet een strikt ritme aanhoudt heb ik dagen van 16 en nachten van 12 uur...
[ Voor 31% gewijzigd door Ealanrian op 14-01-2014 09:23 ]
RTFM!
Ealanrian schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:22:
Sinds wanneer zit er 28 uur in een dag? of heb je dagen van 16*45 minuten?

[ Voor 36% gewijzigd door Woy op 14-01-2014 09:29 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De biologische klok loopt niet bij iedereen op 24 uur. Sommige mensen hebben een kortere en sommige een langere biologische dag. Het gevaar van niet regelmatig slapen is dan dat je helemaal uit je ritme raakt.Ealanrian schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:22:
Sinds wanneer zit er 28 uur in een dag? of heb je dagen van 16*45 minuten?
Je kunt overigens best leuke experimenten doen met een kunstmatig dag/nacht ritme. Zodra je slaapt reset je klok zich, in een gecontroleerde omgeving kun je zo best makkelijk iemands ritme slopen door het dag/nacht ritme van de ruimte aan te passen aan het slaap ritme van de proefpersoon.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nog 1 keer aan alle Nederlandstalige internetgebruikers: enkelvoud is reden, meervoud is redenen, een rede is iets anders.
[/Whining bitch mode]
Dat is toch best optimaal. Ik heb ongeveer het zelfde, relatief weinig slapen in drukke periodes en dat weer bij werken wanneer er tijd voor is._Moe_ schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:26:
Ik ben iemand die ook niet al te veel slaap nodig heeft, gemiddeld gezien slaap ik een 6 uur per nacht. Maar ik ben er wel van overtuigd dat dit een gegeven is dat ik mezelf wijsmaak. Want op momenten dat ik geen verplichtingen meer heb gedurende de dag (bv. vakantie) komt alle vermoeidheid er in eens uit, dan kan ik gemakkelijk enkele nachten van 12 uur achter elkaar kloppen.
@Woy: Geen alt tekst... en dat schema is niet heel handig als je dan zou moeten werken op moment dat je niet kan werken.
[ Voor 0% gewijzigd door Ealanrian op 14-01-2014 09:30 . Reden: Brave Woy ]
Inderdaad één , te weinig, dat was al gefixedEalanrian schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:29:
[...]
@Woy: Geen alt tekst... en dat schema is niet heel handig als je dan zou moeten werken op moment dat je niet kan werken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Maar hebben we in Nederland, en waarschijnlijk het grootste deel van de rest van de wereld, afgesproken dat er 24 uren in een dag zitten? Dat je een ander ritme aanhoud en dus combinatie van uren wakker en uren slapen hebt die niet in 24 uur passen betekend volgens mij niet dat je opeens langere dagen hebt.Gertjan. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:28:
[...]
De biologische klok loopt niet bij iedereen op 24 uur. Sommige mensen hebben een kortere en sommige een langere biologische dag. Het gevaar van niet regelmatig slapen is dan dat je helemaal uit je ritme raakt.
Je kunt overigens best leuke experimenten doen met een kunstmatig dag/nacht ritme. Zodra je slaapt reset je klok zich, in een gecontroleerde omgeving kun je zo best makkelijk iemands ritme slopen door het dag/nacht ritme van de ruimte aan te passen aan het slaap ritme van de proefpersoon.
Een verknoeid ritme is erg onhandig. Probeer maar eens boodschappen te doen om 4 uur 's nachts.Gertjan. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:28:
[...]
De biologische klok loopt niet bij iedereen op 24 uur. Sommige mensen hebben een kortere en sommige een langere biologische dag. Het gevaar van niet regelmatig slapen is dan dat je helemaal uit je ritme raakt.
Koffie?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat is gewoon een kwestie van plannen. Als je bijvoorbeeld het 28 uurs ritme volgt heb je alleen op zaterdag en zondag eventueel een probleem. Als je echt altijd 's nachts werkt ja dan word het een ander verhaal denk ik...tommieonos schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:38:
[...]
Een verknoeid ritme is erg onhandig. Probeer maar eens boodschappen te doen om 4 uur 's nachts
Ik pak ook een bakkie, if you don‘t mind.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Douweegbertje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:55:
[...]
Ik weet niet wat je wilt doen hoor, maar een fimpje renderen op 720p zou redelijk snel moeten gaan hoor. Laten we zeggen dat het een film is van 1.30 uur, dan zou je dit toch wel binnen 3 uurtjes gedaan moeten hebben.

Oh, nog een leuk feitje:Inside the building is a data center full of humming servers — double the size that the company used in the past — that would be considered one of the top 25 supercomputers in the world. The 2,000 computers have more than 24,000 cores. The data center is like the beating heart behind the movie’s technology.
Even with all of that computing might, it still takes 29 hours to render a single frame of Monsters University, according to supervising technical director Sanjay Bakshi.
All told, it has taken more than 100 million CPU hours to render the film in its final form. If you used one CPU to do the job, it would have taken about 10,000 years to finish. With all of those CPUs that Pixar did have, it took a couple of years to render.
[ Voor 12% gewijzigd door Korben op 14-01-2014 10:14 ]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
1,5 * 3600 (sec in uur) = 5400 seconden
5400 * 24 (frames / sec) = 129.600 frames
129.600 * 29 uur (framerendertijd) = 3.758.400 uren rendering
Als er maar 1 frame tegelijk kan, hebben ze dus 156.600 dagen gerenderd, ofwel 430 jaar aan een stuk
[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 14-01-2014 10:23 ]
Laten we zeggen dat ze een half jaar opstarttijd nodig hadden, en dat ze dus 3,5 jaar non-stop gerenderd hebben. Dan heb je gemiddeld nog steeds 851 seconden, dus iets meer dan 14 minuten aan rendertijd. Nee, dat is geen 29 uur, maar ik geloof best dat er frames tussen zitten die zo lang hebben geduurd, aangezien ze voor zo'n beetje de hele film global illumination hebben gebruikt.Woy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:19:
29 uur per frame lijkt me nog steeds niet haalbaar. Dan zou bij die film van 104 min ( Laten we even uitgaan van 24 fps ) al 29u*24f*104m / 24u = 3016 dagen = ruim 8 jaar gerenderd moeten zijn.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Heb je een linkje? Ik kan het nu nog niet bekijken, maar wil dat wel eens doen wanneer ik thuis ben.mbarie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:01:
Zojuist officieel de website van mijn platenlabel to-be gelanceerd. Spannend avontuur/idee waar ik al sinds 2009 mee rondloop. Eindelijk staat er iets concreets, best eng. Fingers crossed.
Ik geloof nooit dat ze zo lang bezig geweest zijn. Ze brengen elk jaar een film uit, dus meer dan een jaar rendertijd is gewoon niet reëel. Ik verwacht eerder dat als je de rendertijd van de definitieve frames optelt dat je op hooguit enkele maanden uitkomt.Korben schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:36:
[...]
Laten we zeggen dat ze een half jaar opstarttijd nodig hadden, en dat ze dus 3,5 jaar non-stop gerenderd hebben. Dan heb je gemiddeld nog steeds 851 seconden, dus iets meer dan 14 minuten aan rendertijd. Nee, dat is geen 29 uur, maar ik geloof best dat er frames tussen zitten die zo lang hebben geduurd, aangezien ze voor zo'n beetje de hele film global illumination hebben gebruikt.
Dat neemt niet weg dat ik best geloof dat een enkele frame 29 uur in beslag kan nemen, maar dat neemt echt niet hun hele cluster in beslag.
Ze hebben het over 100 miljoen CPU hours, met 24.000 CPU's dus met zo'n 4000 uur full usage kunnen ze de film renderen. Dat is dus ongeveer een half jaar als het volledige cluster ingezet zou worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 14-01-2014 10:50 ]
http://www.lovingmusic.net (staat ook sinds net in m'n signatureVerwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Heb je een linkje? Ik kan het nu nog niet bekijken, maar wil dat wel eens doen wanneer ik thuis ben.
Krijg het gewoon niet voor elkaar om fatsoenlijk een private message te sturen. Voor page -> user lukt het prima, maar user->user verdomt het gewoon... Sowieso lekker inconsistent dat het mechanisme anders werk voor users en pages...
Wel jammer dat je "radio" link in de navbar een 404 oplevert.mbarie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:52:
[...]
http://www.lovingmusic.net (staat ook sinds net in m'n signature). Het is de bedoeling om de kruising tussen muziek een technologie te verkennen. Ik vind de manier waarop de meeste platenlabels functioneren star en ouderwets. Ik wil daar wat verandering in brengen door te experimenteren met diverse businessmodellen.
Oei, stom. Even fixen. Bedankt.GateKeaper schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:08:
[...]
Wel jammer dat je "radio" link in de navbar een 404 oplevert.
Ook bij Blog gaat iets nog niet helemaal goed.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Warning: SimpleXMLElement::__construct(): I/O warning : failed to load external entity "/home/matthijs/domains/lovingmusic.net/public_html/ssf/prod/config/routes.xml" in /home/matthijs/domains/lovingmusic.net/public_html/ssf/prod/Core/Modules/SsfXml/SsfXml.Module.php on line 17 exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in /home/matthijs/domains/lovingmusic.net/public_html/ssf/prod/Core/Modules/SsfXml/SsfXml.Module.php:17 Stack trace: #0 /home/matthijs/domains/lovingmusic.net/public_html/ssf/prod/Core/Modules/SsfXml/SsfXml.Module.php(17): SimpleXMLElement->__construct('/home/matthijs/...', 0, true) #1 /home/matthijs/domains/lovingmusic.net/public_html/ssf/prod/Core/Modules/Route/Route.Module.php(51): SSF\Core\SsfXml\SsfXml::parseRoutes('/home/matthijs/...') #2 /home/matthijs/domains/lovingmusic.net/public_html/ssf/prod/Core/Modules/Kernel/Kernel.Module.php(64): SSF\Core\Route\Route->__construct(Object(SSF\Core\Request\Request)) #3 /home/matthijs/domains/lovingmusic.net/public_html/ssf/app/prod.php(6): SSF\Core\Kernel\Kernel->dispatch() #4 {main} #0 [internal function]: SSF\Core\Kernel\SSFException(Object(Exception)) #1 {main} |
[ Voor 14% gewijzigd door mbarie op 14-01-2014 11:22 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nothing to see here!
Wat is een zonnenwekker? Een Wake-Up Light?Rutix schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:36:
Even terugkomend op dat slapen. Ik had altijd problemen met slapen. Ik sliep 2-3 uur per dag en dat was het wel. Nu heb ik op aanraden van een expert een zonnenwekker en slaap ik lekker 7-8 uur per dagen word ik nu ook moe rond de tijden dat ik naar bed moet
.
Ik merk wel dat die cupjes een stuk langzamer gaan. Geen idee of dat verder uitmaakt. Het scheelt iig dat de cupjes gewoon in de super gekocht kunnen worden ipv het weer moeten bestellen..TheNephilim schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:10:
Heb hier die koffie van Velours Noir van Albert Heijn, dacht; eens even proberen! Ben er nog niet uit of het wel zo goed smaakt. Het had in ieder geval iets voller van smaak gemogen. Misschien had ik 7 moeten nemen, in plaats van 6.
Bij ons thuis komen we er net meestal te laat achter dat de cupjes eigenlijk op zijn
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Haha, ik moet er voor naar de Albert Heijn en die zit niet dichtbij. We hebben hier alleen een Boni, C1000, Aldi en Lidl. Voor de AH moet ik naar de naastgelegen stad.Janoz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:43:
[...]
Ik merk wel dat die cupjes een stuk langzamer gaan. Geen idee of dat verder uitmaakt. Het scheelt iig dat de cupjes gewoon in de super gekocht kunnen worden ipv het weer moeten bestellen..
Bij ons thuis komen we er net meestal te laat achter dat de cupjes eigenlijk op zijn
Of ik er nog een heen ga voor deze pads, nou dat weet ik nog niet...
Zal de Intenso van Senseo zelf straks eens drinken, kijken welke nou lekkerder is. Tjah, geen Senseo is beter misschien, maarja... je moet wat

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 14-01-2014 11:52 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Haha nice, die heb ik nog niet eerder gezien
Zo eens even lekker een ham/kaas croissantje van de bakker naar binnen schuiven

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 14-01-2014 11:58 ]
Goede ruil, al je gegevens voor een digitale taartTheNephilim schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:58:
[...]
Haha nice, die heb ik nog niet eerder gezienGefeliciteerd natuurlijk! ^^
Ik heb altijd twee zakken bonen achter de hand. Gewoon een nieuwe zak kopen (cups voor jou) wanneer de vorige op is.Janoz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:43:
[...]
Oh en gefeliciteerd! ^^
Wijzigingen doorgeven bij de NS: formulier afdrukken en in een envelop (Wikipedia: Envelop (briefomslag)) doen en opsturen (Wikipedia: Poststuk) ... welkom in de XXI-e eeuw.
Of niet kunnen inloggen op een site (OV-fiets) omdat je je "unieke code" of "klantnummer" niet weet.
WANT EEN E-MAILADRES IS NATUURLIJK NIET UNIEK GENOEG OM IN TE LOGGEN

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Heb jij geen e-mailadres met je vriendin/vrouw/vriend/man?kenneth schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:21:
WANT EEN E-MAILADRES IS NATUURLIJK NIET UNIEK GENOEG OM IN TE LOGGEN
kenneth_en_liefje@hetemeel.com?
[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 14-01-2014 12:38 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
BtM909 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:37:
[...]
Heb jij geen e-mailadres met je vriendin/vrouw/vriend/man?
kenneth_en_liefje@hetemeel.com?

Jup eentje die de opgaande zon en neergaande zon simuleertKorben schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:38:
[...]
Wat is een zonnenwekker? Een Wake-Up Light?
Nothing to see here!
Die dingen werken vreselijk goed! (bij mij thans). Ben nu meestal voor de wekker wakker, of ik moet er met de rug naar toe liggenRutix schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:08:
[...]
Jup eentje die de opgaande zon en neergaande zon simuleertzodat je hersenen de juiste stof aanmaken om je wakker te laten worden.
Destijds eentje gratis gehad van philips voor een onderzoek
Ja die werken echt heel erg goed. Ik heb er ook eentje die "dusk simulation" doet en je dus helpt met in slaap vallen. Ik heb er ook eentje van philips en heeft mijn slaapproblemen gewoon gefixedmadpilot0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Die dingen werken vreselijk goed! (bij mij thans). Ben nu meestal voor de wekker wakker, of ik moet er met de rug naar toe liggen
Destijds eentje gratis gehad van philips voor een onderzoek
-----
Janoz gefeliciteerd!
[ Voor 3% gewijzigd door Rutix op 14-01-2014 13:13 ]
Nothing to see here!
Hmmm, welke heb je dan? Heb zelf ook moeite met wakker worden en heb al eens gekeken naar een elektrische gordijnrail. Dan met domotica om half 8 's ochtends automatisch open, maar dat werd erg duurRutix schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:12:
[...]
Ja die werken echt heel erg goed. Ik heb er ook eentje die "dusk simulation" doet en je dus helpt met in slaap vallen. Ik heb er ook eentje van philips en heeft mijn slaapproblemen gewoon gefixed
-----
Janoz gefeliciteerd!
Ik heb de Philips HF3510 Wake Up Light en ben er zeer tevreden over. Enige irritante bij die is dat je niet zelf het licht kan vervangen als die stuk is. Dat kon bij mijn vorige Philips Hf3470 Wake-up Light wel.TheNephilim schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:16:
[...]
Hmmm, welke heb je dan? Heb zelf ook moeite met wakker worden en heb al eens gekeken naar een elektrische gordijnrail. Dan met domotica om half 8 's ochtends automatisch open, maar dat werd erg duur
Nothing to see here!
Dat klinkt als een uitdaging...Rutix schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:21:
[...]
Ik heb de Philips HF3510 Wake Up Light en ben er zeer tevreden over. Enige irritante bij die is dat je niet zelf het licht kan vervangen als die stuk is. Dat kon bij mijn vorige Philips Hf3470 Wake-up Light wel.
Grappig! Vind ze alleen nog wel wat prijzig. Wie weet eens naar kijken, al moet wil ik nog zoveel andere dingen aanschaffenRutix schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:21:
[...]
Ik heb de Philips HF3510 Wake Up Light en ben er zeer tevreden over. Enige irritante bij die is dat je niet zelf het licht kan vervangen als die stuk is. Dat kon bij mijn vorige Philips Hf3470 Wake-up Light wel.
Amazon is ook wel extreem duur. Je kunt ze makkelijk goedkoper vinden.TheNephilim schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:28:
[...]
Grappig! Vind ze alleen nog wel wat prijzig. Wie weet eens naar kijken, al moet wil ik nog zoveel andere dingen aanschaffen
Verwijderd
Daar moet ik dan misschien ook eens naar kijken. Ik slaap elke nacht wel goed maar heb toch behoorlijk moeite met op tijd op te staan. Misschien dat dit me daarmee kan helpen.Rutix schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:21:
[...]
Je bent niet de enige die daar moeite mee heeft. Had voor vandaag een dagje vrij van school, wekker op 8 uur, word ik om 11 uur wakker.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:05:
[...]
Daar moet ik dan misschien ook eens naar kijken. Ik slaap elke nacht wel goed maar heb toch behoorlijk moeite met op tijd op te staan. Misschien dat dit me daarmee kan helpen.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Verwijderd
Het probleem bij mij is niet echt dat ik me overslaap maar dat ik gewoon geen motivatie vind om op te staan en dan maar wat langer blijf liggen. Momenteel woon ik op een appartement op zo'n kwartiertje van het werk. Aangezien ik deze week elke dag pas om 10 uur op het werk moet zijn, sta ik pas op om 20 na 9.Kobus Post schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:09:
[...]
Je bent niet de enige die daar moeite mee heeft. Had voor vandaag een dagje vrij van school, wekker op 8 uur, word ik om 11 uur wakker.
Voor vandaag had ik de wekker gezet om 8 uur zodat ik nog wat tijd had om te gaan lopen. Toen mijn wekker deze morgen om 8 uur afging, was ik volledig uitgeslapen (ik lag al sinds 12 uur in bed, dus heb 8 uur slaap gehad) maar toch had ik totaal geen zin om op te staan. Ik heb in de plaats nog anderhalf uur in bed gelegen.
Ik hoop dat mijn wake-up light me op een bepaalde manier kan wakker maken zodat ik echt uit mijn bed wil.
Nouja, extreem... Het scheelt wel een hele 13E! (even verzendkosten er buitengelaten want dat is niet eerlijk vergelijken tussen een bedrijf in de VS en in Nederland)Korben schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:03:
[...]
Amazon is ook wel extreem duur. Je kunt ze makkelijk goedkoper vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 14-01-2014 14:17 ]
Hmm, ik vergeet altijd dat dollars veel goedkoper zijn dan euro's. Dan nog, 13E is bijna 15%. Niet mis.Caelorum schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:15:
[...]
Nouja, extreem... Het scheelt wel een hele 13E! (even verzendkosten er buitengelaten want dat is niet eerlijk vergelijken tussen een bedrijf in de VS en in Nederland)
Daar heb ik ook regelmatig last van. Gewoon totaal geen zin om uit m'n bed te komen, terwijl ik op zee na slechts twee uur slaap alweer uit m'n bed spring (word daar gewoon wakker als de hoofdmotor toeren terugneemt.)Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Het probleem bij mij is niet echt dat ik me overslaap maar dat ik gewoon geen motivatie vind om op te staan en dan maar wat langer blijf liggen. Momenteel woon ik op een appartement op zo'n kwartiertje van het werk. Aangezien ik deze week elke dag pas om 10 uur op het werk moet zijn, sta ik pas op om 20 na 9.
Voor vandaag had ik de wekker gezet om 8 uur zodat ik nog wat tijd had om te gaan lopen. Toen mijn wekker deze morgen om 8 uur afging, was ik volledig uitgeslapen (ik lag al sinds 12 uur in bed, dus heb 8 uur slaap gehad) maar toch had ik totaal geen zin om op te staan. Ik heb in de plaats nog anderhalf uur in bed gelegen.
Ik hoop dat mijn wake-up light me op een bepaalde manier kan wakker maken zodat ik echt uit mijn bed wil.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met je wake-up light. Als je die met ons zou willen delen, dan zou ik dat heel fijn vinden.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Verwijderd
Momenteel heb ik nog geen wake-up light, maar ik ben al langer aan het denken er eentje aan te schaffen.Kobus Post schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:32:
[...]
Daar heb ik ook regelmatig last van. Gewoon totaal geen zin om uit m'n bed te komen, terwijl ik op zee na slechts twee uur slaap alweer uit m'n bed spring (word daar gewoon wakker als de hoofdmotor toeren terugneemt.)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met je wake-up light. Als je die met ons zou willen delen, dan zou ik dat heel fijn vinden.
Het is niet zo dat je dan wel ineens zin hebt om je bed uit te komen hoor. ;-)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Waarom wil je 'het licht' vervangen dan? Het zijn 5 piepkleine SMD Ledjes met een levensduur die 30x jouw leven overstijgen. Niet goedkope LED's uit China, maar hoge kwaliteit Luxeon Rebel ledsRutix schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:21:
[...]
Dan nog steeds prima te vervangen met een soldeerijzertje hoor
[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 14-01-2014 14:55 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Misschien moet ik dat zelf ook eens doen, ik ben tegenwoordig ook niet uit bed te branden...
[ Voor 26% gewijzigd door Rhapsody op 14-01-2014 15:07 ]
Of zo'n alarmding wat een ding door de kamer schiet wat je dan moet gaan oprapen en terug moet plaatsen voor de wekker z'n muil houdt. Werkt volgens mij ook erg effectief, totdat je er genoeg van hebt en het ding uit het raam kiepert.Rhapsody schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:06:
Je kunt je telefoon verder weg leggen van je bed en die laten loeien (15 min. nadat wake-up light op eindstand staat bijvoorbeeld)
Ja, volgens mij wordt ja daar niet echt lekker wakker van. Maar zoals ik net schreef, als je zoiets nou instelt na je wake-up light... wellicht :-)Korben schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:07:
[...]
Of zo'n alarmding wat een ding door de kamer schiet wat je dan moet gaan oprapen en terug moet plaatsen voor de wekker z'n muil houdt. Werkt volgens mij ook erg effectief, totdat je er genoeg van hebt en het ding uit het raam kiepert.
Gaaf!madpilot0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:07:
Mischien is dit dan een oplossing
http://www.apartmentthera...racting-alarm-clock-43186
[ Voor 18% gewijzigd door Rhapsody op 14-01-2014 15:09 ]
Maar met wat motivatie training kom je een heel end. Zorgen dat je weet waarvoor en waarom je op staat helpt behoorlijk.
Wil ik ook niet maar bij mijn eerste waar het wel kon is het 2x gebeurd dat ze kapot gingen. Die andere is nog nooit kapot gegaanarmageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:53:
[...]
Waarom wil je 'het licht' vervangen dan? Het zijn 5 piepkleine SMD Ledjes met een levensduur die 30x jouw leven overstijgen. Niet goedkope LED's uit China, maar hoge kwaliteit Luxeon Rebel leds
Dan nog steeds prima te vervangen met een soldeerijzertje hoor
Maar ik kan wake up light echt aanraden. Ik was heel skeptisch eerst maar nadat ze me hebben uitgelegd hoe het werkt met die stoffen in je hoofd enzo heb ik het geprobeerd en ik sta elke dag echt fris en uitgerust op
Het vroeg opstaan zelf vind ik helemaal niet erg. Ik sta vroeg op zodat ik geen files heb enzo en ik kan dan ook lekker op tijd naar huisEalanrian schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:09:
Het valt me eigenlijk wel mee dat er nog geen commentaar is gekomen over het vroege opstaan van mensen...
Maar met wat motivatie training kom je een heel end. Zorgen dat je weet waarvoor en waarom je op staat helpt behoorlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Rutix op 14-01-2014 15:12 ]
Nothing to see here!
Zeg dat niet te snel. Het kan best een motivatie- of disciplineprobleem zijn maar gebrek aan daglicht kan bij sommige personen voor vergelijkbare symptomen zorgen.Ealanrian schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:51:
Het lijkt me inderdaad dat het niet uit bed willen komen niet door een wake up light verholpen word. Dat is eerder een motivatie of discipline probleem...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Als ik meteen mijn nest uit ga, heb ik na een paar minuten nergens meer last van.
Een andere optie is een slaap tracker. Die gaat je na een tijdje data verzamelen wekken op het moment dat je het lichts slaapt. Daardoor wordt je ook veel fijner wakker dan wanneer de wekker afgaat en jij in je diepe slaap zit.
Daglicht als in zonlicht? met UV en de rest van de straling? Zo ja dan gaat een wake-up light ook niet werken. Gebrek aan daglicht door een verkeerd ritme dat kan zeker zo zijn. En ik zeg niet dat een wake-up light niet werkt, ik stel dat het niet werkt om de zin om uit bed te komen te vergroten.kenneth schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:12:
[...]
Zeg dat niet te snel. Het kan best een motivatie- of disciplineprobleem zijn maar gebrek aan daglicht kan bij sommige personen voor vergelijkbare symptomen zorgen.
Dit topic is gesloten.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.