Cool! Ik ga volgende week vrijdag.
Verwijderd
Excuses, zal het niet meer doen in het vervolgF.West98 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:13:
[...]
Ja, we kennen die grap nu wel. Wordt een beetje vervelend
Apiary is écht, écht enorm awesome en geweldig.
Ik maak rome van 3-10 mei onveilig. Ongeveer.
[ Voor 96% gewijzigd door F.West98 op 28-03-2014 15:49 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Als iedereen zijn aanwezigheid voor 3 en 10 mei dan even aanpast zodat we dan de Devschuur meeting kunnen doen......
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
[ Voor 100% gewijzigd door F.West98 op 28-03-2014 15:55 ]
Anders mogen we ook geen bier drinken! Voordat we worden gezien als bier-uitdeler voor een jonkie!Creepy schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:53:
Als iedereen zijn aanwezigheid voor 3 en 10 mei dan even aanpast zodat we dan de Devschuur meeting kunnen doen......
2) Regels zijn strenger geworden met ingang van dit jaar he?F.West98 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:56:
[...]
1) Ik kom enkel voor de Gauchos
2) Vorige keren ging het ook goed
[ Voor 27% gewijzigd door Ryur op 28-03-2014 15:57 ]
1) Ik kom enkel voor de GauchosRyur schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:56:
[...]
Anders mogen we ook geen bier drinken! Voordat we worden gezien als bier-uitdeler voor een jonkie!
2) Vorige keren ging het ook goed
als het in het najaar was geweest had ik geprobeerd ook te komen... dit voorjaar zit echt al te vol...
bijna weekend, weekendje in 't bos spelen met Scouting (enkel leiding/bestuur, dus klein biertje erbij)!
bijna weekend, weekendje in 't bos spelen met Scouting (enkel leiding/bestuur, dus klein biertje erbij)!
Mijn mentrix (tevens lerares natuurkunde
NMe) is echt geweldig 
Ik mail dit:
Ik mail dit:
Krijg ik dit als antwoord:Hallo mevrouw Foobar,
Ik heb net de toets gemaakt en ik haalde bij de Burger King een smoothie om mijn moeie hoofd op te frissen. Ik ontdekte dat zodra ik een slok via het rietje nam, niet alles weer terugstroomde naar normaal niveau, zoals met water wel zo was (vraag op de toets).
Ik snap er helemaal niets meer van, heb ik die vraag nu fout beantwoord? Kunt u mij helpen? Zie ook de foto's van deze merkwaardige situatie in de bijlage.
Floris
Nou, Floris,
We hebben hier met allemaal natuurkundigen (waaronder gepromoveerden, maar dat zegt natuurlijk niets) over je vraag nagedacht. Na enige discussie lijkt ons op dit moment de beste verklaring dat er zo veel vaste bestanddelen in je smoothie zitten dat die zich eigenlijk opstapelen en het rietje aan de onderkant verstoppen. Maar dat is nu pure theorie.
Ik zal het thuis nog even onderzoeken. Wat voor smaak was het trouwens?
Foo Bar
Moeie hoofd ?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Geen VS-pluginBikkelZ schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:04:
https://store.xamarin.com/
Wat is nou precies de limitatie van het Free plan?
Hoe je het ook beter kan verwoorden dat mijn hoofd moe was, ze snapte hetDeluxZ schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:02:
Moeie hoofd ?
Wat is de limiet van een App?Unlimited App Size
Wil het namelijk gaan doen voor een nieuw project maar $299 of zelfs $999 per platform per jaar is niet op te hoesten voor mijn klanten en ik zou het zelf ook alleen maar doen op het moment dat ik echt zeker weet dat er repeat business in zit.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 28-03-2014 16:07 ]
iOS developer
Vermoeide hoofdF.West98 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:05:
[...]
Geen VS-plugin
[...]
Hoe je het ook beter kan verwoorden dat mijn hoofd moe was, ze snapte het
Volgens mij gaat het om de hoeveelheid code die je kwijt kan in de App. Unlimited App size gaat dan over de grootte van je app qua functies, classes, loc, connecties... Dat soort ongein.BikkelZ schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Wat is de limiet van een App?
Wil het namelijk gaan doen voor een nieuw project maar $299 of zelfs $999 per platform per jaar is niet op te hoesten voor mijn klanten en ik zou het zelf ook alleen maar doen op het moment dat ik echt zeker weet dat er repeat business in zit.
Weet niet welk OS en wat voor USB, maar misschien wisselen tussen USB-poorten (USB 3 / 2?) Ik merkte dat ik USB 3 niet kon gebruiken voor installaties soms.Robbiedobbie schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:12:
Well dammit, probeer je een nieuw os te installen vanaf usb, nope nope, de pc wil onmogelijk die usb gebruiken...
In het besturingssysteem zijn er geen problemen met de usb, maar in de bios/boot wel. Zodra ik de usb erin steek, weigert mijn pc nog verder te booten, en als ik hem in de bios inplug, dan blijft de bios vasthangen totdat ik de usb er weer uithaal...
Ik heb een Usb schijf geprobeerd, en die geeft weer geen problemen. Helaas kan ik die niet wissen...
[ Voor 38% gewijzigd door Merethil op 28-03-2014 16:13 ]
Well dammit, probeer je een nieuw os te installen vanaf usb, nope nope, de pc wil onmogelijk die usb gebruiken...
In het besturingssysteem zijn er geen problemen met de usb, maar in de bios/boot wel. Zodra ik de usb erin steek, weigert mijn pc nog verder te booten, en als ik hem in de bios inplug, dan blijft de bios vasthangen totdat ik de usb er weer uithaal...
Ik heb een Usb schijf geprobeerd, en die geeft weer geen problemen. Helaas kan ik die niet wissen...
Ik lees het volgende:Merethil schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:11:
[...]
Volgens mij gaat het om de hoeveelheid code die je kwijt kan in de App. Unlimited App size gaat dan over de grootte van je app qua functies, classes, loc, connecties... Dat soort ongein.
64k, hoe meet je dat? Laatste bundle die ik uploadde was 20MB maar daar zat alles in, ook plaatjes. Kan best dat de totale logica gecompileerd maar 64K was of minder. 5000 LoC ongeveer.Xamarin Starter allows developers to build and publish simple apps, which contain no more than 64k of compiled user code (IL), and which do not call out to native third party libraries (i.e., developers may not P/Invoke into C/C++/Objective-C/Java.
iOS developer
Op run drukken en kijken of tie een melding geeft
Verder is daar niet echt een meetmethode voor volgens mij. Het is wel een feit dat die 64 kb niet echt veel is/lijkt. Ooit een keer de melding gehad dat de app te groot was toen ik Xamarin beetje aan het testen was, en dat was toen echt een klein testappje.
En geen third party libraries natuurlijk bij de Free plan, en dat ga je wel missen. MvvmCross gebruiken is namelijk wel een must als je het een beetje professioneel wilt doen
Verder is daar niet echt een meetmethode voor volgens mij. Het is wel een feit dat die 64 kb niet echt veel is/lijkt. Ooit een keer de melding gehad dat de app te groot was toen ik Xamarin beetje aan het testen was, en dat was toen echt een klein testappje.
En geen third party libraries natuurlijk bij de Free plan, en dat ga je wel missen. MvvmCross gebruiken is namelijk wel een must als je het een beetje professioneel wilt doen
[ Voor 19% gewijzigd door diabolofan op 28-03-2014 16:21 ]
Zie je wel, dat was het dus en toen kwam het er niet op!
Het is ook vrijdagmiddag heF.West98 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Zie je wel, dat was het dus en toen kwam het er niet op!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hLpmPTZqNF0]
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2014 16:34 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De oplossing voor alle problemen, misschien kunnen deze toegevoegd aan de afwijsmail generator 
http://www.intermediair.n...v-en-10-die-ze-graag-zien
De 10 slechtste woorden voor je cv
De beste in mijn soort
Aanpakker ('Go-getter')
Buiten de gebaande paden ('thinking outside the box')
Synergie
Aanspreekpunt ('Go-to person')
Resultaatgericht
Teamspeler
Harde werker
Strategische denker
Let op de details
[ Voor 6% gewijzigd door markvt op 28-03-2014 16:42 ]
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ha, fijn, er zit een bug in EF 6.1 waardoor EF Profiler niet meer werkt. En die tool zag er nog wel zo mooi uit 
edit: tijd voor vakantie.
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 28-03-2014 16:47 ]
We are shaping the future
Ik ken MVVMCross niet maar als het een beetje lijkt op MVVM zoals ik het ken van WPF prefereer ik het boven Apple´s versie van MVC. De Free versie valt in ieder geval af dan.diabolofan schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:19:
Op run drukken en kijken of tie een melding geeft![]()
iOS developer
VS2013... Ben bezig met een WPF applicatie en dat werkt allemaal heel mooi. Maar af en toe besluit de IDE maar dat ik geen properties meer mag editen in de property editor van een object. Bijvoorbeeld margins voor een label. In de XAML geen probleem maar de property editor says no terwijl dropdown opties wel gewoon werken. Even VS opnieuw starten en het is opgelost
. Irritant...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Samsung.
Ze maken een leuke wedstrijd, maar niets om te testen (als in: geen emulator, geen apparaten). Ze organiseerden de opening op een dag door de week, ik moest van school spijbelen (kon wel).
Om toch te kunnen testen organiseren ze een testdag in Delft en dan zou ik dus WEER van school weg moeten. Ja dag.
En dan de prijsuitreiking moet ik dan ook weer bij zijn, in Amsterdam.

Heerlijk, om 16:55 een bug voor je kiezen krijgen die vandaag gefixt moet worden aangezien zo´n 4000 klanten hierdoor geraakt worden. Potverdomme het zou nu Beer'O'Clock moeten zijn...

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Verwijderd
Is er al een rand van Ayenda te vinden?Alex) schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:47:
Ha, fijn, er zit een bug in EF 6.1 waardoor EF Profiler niet meer werkt. En die tool zag er nog wel zo mooi uit
Een rant van Ayende bedoel je?
GitHub for Windows heeft, op de Windows 8-desktop, een Windows 8-Metro-design. Als je op "log in" klikt, schuift er een panel in beeld waarop je je credentials kunt invullen. Dus ik Alt+Tab naar m'n passwordmanager en klik weer op de GitHub-GUI om aldaar te plakken ... en het loginpanel schuift weer dicht.
Datzelfde achterlijke gedrag wordt vertoond door het VPN-connectiepanel van Windows zelf. Klik op het netwerkicoon bij de klok, en er schuift vanaf rechts een panel in beeld. Als je wáár dan ook klikt behalve het panel (passwordmanager bijvoorbeeld), schuift het panel weer uit beeld.
Een desktop is geen tablet, jongens...
GitHub for Windows heeft, op de Windows 8-desktop, een Windows 8-Metro-design. Als je op "log in" klikt, schuift er een panel in beeld waarop je je credentials kunt invullen. Dus ik Alt+Tab naar m'n passwordmanager en klik weer op de GitHub-GUI om aldaar te plakken ... en het loginpanel schuift weer dicht.

Datzelfde achterlijke gedrag wordt vertoond door het VPN-connectiepanel van Windows zelf. Klik op het netwerkicoon bij de klok, en er schuift vanaf rechts een panel in beeld. Als je wáár dan ook klikt behalve het panel (passwordmanager bijvoorbeeld), schuift het panel weer uit beeld.
Een desktop is geen tablet, jongens...
[ Voor 93% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2014 17:55 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Met de stakeholders afspreken wat de gekozen oplossing moet gaan wordenBrakkie41 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:39:
Heerlijk, om 16:55 een bug voor je kiezen krijgen die vandaag gefixt moet worden aangezien zo´n 4000 klanten hierdoor geraakt worden. Potverdomme het zou nu Beer'O'Clock moeten zijn...
[afbeelding]
Change Request aan laten maken
Goed laten keuren door alle architecten
PM in laten plannen
Over 2 weken op z'n vroegst beginnen aan de bug
Door de OTAP halen
Ja, de afgelopen 3 jaar heb ik bij semi-overheid gewerkt
Serieuzere noot:
Treed de bug dan zomaar spontaan op? Het lijkt me dat een stuk software getest is op de meest logische flows en zo te horen is dit blijkbaar een logische flow...
[ Voor 12% gewijzigd door Jan_V op 28-03-2014 17:50 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Het lijkt een regressie te zijn van een eerdere bug. Ik heb inmiddels bijna het punt bereikt dat ik EF er helemaal uit ga schoppen.
Maar dat ga ik niet vandaag doen, want ik heb wel wat beters te doen. Een weekje vrij zijn bijvoorbeeld
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 28-03-2014 17:51 ]
We are shaping the future
Hoe de bug precies is ontstaan is nog niet compleet duidelijk. Gelukkig hoef ik niet de bug te fixen, dat is het probleem van een ander.Jan_V schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:47:
[...]
Met de stakeholders afspreken wat de gekozen oplossing moet gaan worden
Change Request aan laten maken
Goed laten keuren door alle architecten
PM in laten plannen
Over 2 weken op z'n vroegst beginnen aan de bug
Door de OTAP halen
Ja, de afgelopen 3 jaar heb ik bij semi-overheid gewerkt
Serieuzere noot:
Treed de bug dan zomaar spontaan op? Het lijkt me dat een stuk software getest is op de meest logische flows en zo te horen is dit blijkbaar een logische flow...

Zo te zien kan ik over een half uur de deur uit en zal ik later op de avond netjes in de mail het resultaat krijgen van een script welke zo live zal gaan om de cleanup voor te bereiden.
[ Voor 0% gewijzigd door Swedish Clown op 28-03-2014 17:55 . Reden: Entertje voor de leesbaarheid. ]
markvt schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:41:
De oplossing voor alle problemen, misschien kunnen deze toegevoegd aan de afwijsmail generator
[...]
Ga'k morgen even doen, bookmarked
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
PHPUnit aan de praat krijgen op WAMP is echt een hel. Nu heb ik wel terminal, maar niet via de browser, zonet andersom.
STERPH!
STERPH!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
WAMP.
That's your problem
That's your problem
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Ja, ik kan sneller een Vagrant server opzetten. Maar die doet't ook niet.
Ik kan helaas moeilijk een C++ server opzetten

IIS

Eerste resultaat: http://www.webtoolkit.eu/wt/Firesphere schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:07:
[...]
Ik kan helaas moeilijk een C++ server opzetten
Hmmm... Misschien had ik moeten opgeven welke libs ik van boost wil hebben gecompiled. Dit schiet namelijk niet echt op ^^
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 28-03-2014 22:28 ]
Aangezien ik geen server daarvoor beschikbaar heb, blijft het lastigCaelorum schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:26:
[...]
Eerste resultaat: http://www.webtoolkit.eu/wt/
Waar draai jij je wamp op dan?Firesphere schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:28:
[...]
Aangezien ik geen server daarvoor beschikbaar heb, blijft het lastig
WAMP draait op mijn windows PC, het gaat om lokaal testen
http://www.tomshardware.c...s,26389.html#xtor=RSS-998
[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 28-03-2014 22:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik zit eraan te denken om een DAS Keyboard te bestellen voor op m'n werk maar blijf het een hoop geld vinden...

Waarom een DAS en geen simpeler maar vrijwel net zo goed keyboard als de CoolerMaster QuickFire tenkeyless met browns?
[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 29-03-2014 00:26 ]
iOS developer
Als je iemand een klap voor z'n harses geeft met een DAS, kun je daarna gewoon verder programmeren.BikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:26:
Waarom een DAS en geen simpeler maar vrijwel net zo goed keyboard als de CoolerMaster QuickFire tenkeyless met browns?
Bij de nieuwe DAS zal je volumeknop breken...Firesphere schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:28:
[...]
Als je iemand een klap voor z'n harses geeft met een DAS, kun je daarna gewoon verder programmeren.
Dan hou je'm verkeerd vast.
Als ik iemand zie rondlopen met YTЯƎWỌ op zijn voorhoofd...Firesphere schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:28:
[...]
Als je iemand een klap voor z'n harses geeft met een DAS, kun je daarna gewoon verder programmeren.
iOS developer
Omdat ik vind die er te "gamer" uitziet wat niet echt past binnen mijn functieBikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:26:
Met een laptop van bijna 2000 piek en een desktop van ruim 1000 piek kan dat toetsenbord er ook wel bij

[ Voor 12% gewijzigd door Swedish Clown op 29-03-2014 00:56 ]
U bent duidelijk geen collega van mijBikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:52:
[...]
Als ik iemand zie rondlopen met YTЯƎWỌ op zijn voorhoofd...
Ah ja waarom ook niet danBrakkie41 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:54:
[...]
Omdat ik vind die er te "gamer" uitziet wat niet echt past binnen mijn functieIk zoek een zakelijk toetsenbord en dan kom ik al snel uit op DAS. Plus de baas betaald...
Met een laptop van bijna 2000 piek en een desktop van ruim 1000 piek kan dat toetsenbord er ook wel bij
Ik vind die logo's met name op de Windows toetsen inderdaad wel een beetje falend stoer maar verder ziet het er niet te erg uit. Nee die Razer Black Widow met groene backlights die een Amerikaanse collega meegenomen had, djeeeeee

Oh ja jij had blanco toetsen

iOS developer
Inderdaad. Ik heb er ook 1 voor me liggen, en dat ding is in ieder geval zeer robust (Das Keyboard Ultimate S)Firesphere schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:28:
[...]
... dan denk ik waarom is die Q zo raar?BikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:52:
[...]
Als ik iemand zie rondlopen met YTЯƎWỌ op zijn voorhoofd...
Ik heb even z'n account gehackt 
* F.West98 rent
* F.West98 rent
Heb maar weer even op het handje gedrukt, hopelijk snel een ban voor jou. F.West98 heeft al vaker aangegeven dat hij dit niet leuk meer vind, altijd die encoding issues weer opbrengen. Jammer dat jij hem blijft plagen...
F.West98 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:13:
[...]
Ja, we kennen die grap nu wel. Wordt een beetje vervelend
Dus je mag gewoon de ontwerper van JavaScript zijn en niémand denkt iets raars van je, maar als je tegen het homohuwelijk bent dan is dat ineens het einde van de wereld? Persoonlijk denk ik dat zo lang er in de bijbel "Marriage is a sacred vow between a man and woman" en geen "Marriage === a sacred vow between a man and woman" staat je de boel niet zo serieus hoeft te nemen.
iOS developer
Een CEO is een publieke functie en als jij een dergelijke mening niet alleen hebt maar ook publiek maakt door een anti-homowet te funden dan ja, dan vind ik het geheel terecht dat men zich afvraagt of zo'n iemand wel CEO moet zijn.BikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 03:17:
Dus je mag gewoon de ontwerper van JavaScript zijn en niémand denkt iets raars van je, maar als je tegen het homohuwelijk bent dan is dat ineens het einde van de wereld? Persoonlijk denk ik dat zo lang er in de bijbel "Marriage is a sacred vow between a man and woman" en geen "Marriage === a sacred vow between a man and woman" staat je de boel niet zo serieus hoeft te nemen.
Er is nogal een verschil tussen een mening hebben en actief het homohuwelijk saboteren.
https://niels.nu
Vandaag een twee jaar oude Android app gefixt die 'stuk' ging in de nieuwste Android. De tekst was ineens amper leesbaar (alleen nog dun lijntje om letters). De stroke bleek nog aan te staan in mijn paint en een nieuwe feature in Android is blijkbaar dat tekst ook als stroke weergegeven kan worden.
Ik wil slapend rijk worden. Als ik elke keer wat moet fixen gaat dat niet lukken
(we vergeten maar even dat advertenties amper wat opbrengen en betaalde apps nog minder; en dan moet je wel elk jaar rare instanties betalen zoals Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)).
Ik wil slapend rijk worden. Als ik elke keer wat moet fixen gaat dat niet lukken
Nadat dat ding 5 uur lang heeft lopen stampen gisteren om 3 uur de hoop maar opgegeven. Vandaag uitgezocht welke commands ik moet nemen om alleen die ene specifieke lib te compilen. Was die in 5s klaarCaelorum schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:26:
[...]
Hmmm... Misschien had ik moeten opgeven welke libs ik van boost wil hebben gecompiled. Dit schiet namelijk niet echt op ^^

Hmm, redelijk bizar. Ik heb ook nog wel eens boost volledig compiled, en toen duurde het maar zo'n 20 minuten.Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:53:
[...]
Nadat dat ding 5 uur lang heeft lopen stampen gisteren om 3 uur de hoop maar opgegeven. Vandaag uitgezocht welke commands ik moet nemen om alleen die ene specifieke lib te compilen. Was die in 5s klaar
Bovendien was het totaal onnodig, aangezien bijna alle functies van boost header only zijn, en dus niet compiled hoeven te worden, aangezien die gewoon in je applicatie compile meegenomen worden. Als ik me goed herinner had alleen een of ander regex libje en iets van threading een losse compile nodig?
Ik vind alleen niet heel netjes hoe ze het hebben gedaan. Het is namelijk in 2008 geweest, als ze echt voor openheid stonden hadden ze eerst geverifieerd of zijn standpunten nog klopte ipv meteen het op twitter te gooien.Hydra schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:07:
[...]
Een CEO is een publieke functie en als jij een dergelijke mening niet alleen hebt maar ook publiek maakt door een anti-homowet te funden dan ja, dan vind ik het geheel terecht dat men zich afvraagt of zo'n iemand wel CEO moet zijn.
Er is nogal een verschil tussen een mening hebben en actief het homohuwelijk saboteren.
Nothing to see here!
Rutix; van de andere kant: dat had niet heel veel uitgemaakt want hij staat nog achter zijn standpunten. De enige concessie die hij doet is dat hij binnen het bedrijf de openheid blijft respecteren. Dat is niet echt genoeg lijkt me.
Zo. Ik haat websites waar je een plaatje wilt bekijken en je dan zo'n lightboxachtige popup krijgt die auto-resizet waarin je het plaatje niet op ware grootte kunt bekijken! En ik haat designers die denken dat veel info in plaatjes stoppen een goed idee is.
Zo. Ik haat websites waar je een plaatje wilt bekijken en je dan zo'n lightboxachtige popup krijgt die auto-resizet waarin je het plaatje niet op ware grootte kunt bekijken! En ik haat designers die denken dat veel info in plaatjes stoppen een goed idee is.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Filesystem ookRobbiedobbie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Hmm, redelijk bizar. Ik heb ook nog wel eens boost volledig compiled, en toen duurde het maar zo'n 20 minuten.
Bovendien was het totaal onnodig, aangezien bijna alle functies van boost header only zijn, en dus niet compiled hoeven te worden, aangezien die gewoon in je applicatie compile meegenomen worden. Als ik me goed herinner had alleen een of ander regex libje en iets van threading een losse compile nodig?
Dat zou idd het probleem kunnen zijn.Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:03:
[...]
Filesystem ookMaar ik vermoed dat het komt door de intel compiler, die is sowieso vrij traag als die alle performance dingen mee gaat nemen. Het uiteindelijke resultaat van die compiler is dan weer wel mooi. Voornamelijk omdat ik in mijn project toch al Intel TBB gebruik en de compiler die ook kan gebruiken voor loops en dergelijke. g++ kan dit ook dacht ik, maar heb geen zin in mingw en ik ben nog steeds niet over op linux vanwege Visual Studio.
Ik zelf compile tegenwoordig mijn debugbuilds met clang aangezien de compiles sneller zijn en de errors netter. Wanneer ik een release doe, gebruik ik g++ en mingw64 voor de windows builds. Ik develop dan ook op linux in QtCreator. Soms run ik wel eens VS in een vm, maar eigenlijk mis ik niet veel aan QtCreator, wat vooral komt doordat c++ in VS toch geen geweldige support heeft...
Ah, maar met Resharper C++ komt daar wel verandering in ^^ Ik zou nu al niet meer zonder kunnen en dat terwijl het enorm gecastreerd is...Robbiedobbie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:08:
[...]
wat vooral komt doordat c++ in VS toch geen geweldige support heeft...
Zodra AppCode van JetBrains uit is ga ik die wel proberen. Als het me bevalt installeer ik meteen fedora.
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 29-03-2014 12:12 ]
Apart statementRobbiedobbie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:08:
wat vooral komt doordat c++ in VS toch geen geweldige support heeft...
Ik zit zelf te wachten op de C++ IDE van JetBrains. Ik verwacht er best wel veel van. Helaas is het me (nog) niet gelukt om in de beta te komenCaelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:11:
[...]
Ah, maar met Resharper C++ komt daar wel verandering in ^^ Ik zou nu al niet meer zonder kunnen en dat terwijl het enorm gecastreerd is...
EDIT:
Nouja, bij c++ heb je eigenlijk in VS maar een paar features, die makkelijk geevenaard worden door andere IDEs: Highlighting, intellisense en de debugger.
[ Voor 28% gewijzigd door Robbiedobbie op 29-03-2014 12:14 ]
Mij ook niet. Access Denied was basically de mail die ik kreeg.
Naja, vergeleken met C# is het natuurlijk drie keer niks. Vind overigens QtCreator ook niet zo'n held hoor.
[ Voor 67% gewijzigd door Caelorum op 29-03-2014 12:14 ]
Maar in verhouding tot andere C++ IDEs is het een geweldig productCaelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:13:
[...]
Naja, vergeleken met C# is het natuurlijk drie keer niks. Vind overigens QtCreator ook niet zo'n held hoor.
Ben ik het ook helemaal mee eens, maar hij kan in ieder geval hetzelfde/meer dan VS op gebied van c++.Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:13:
[...]
Ik zou natuurlijk heel graag een ide willen hebben die c++ support heeft op het niveau van VS met c#, of eclipse met java. Helaas maakt de taal dit erg moeilijk, en zullen ze waarschijnlijk altijd wel een kleine achterstand houden.
Nou, de refactorizations die je in VS kan uitvoeren bij c++ zijn naar mijn idee nog meer beperkt dan bijv QT creator. Daarom is VS ook totaal geen reden geweest om op windows te blijven.PrisonerOfPain schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:15:
[...]
Maar in verhouding tot andere C++ IDEs is het een geweldig product
Ik zit alleen af en toe nog met C# dingen en dan is MonoDevelop echt totaal geen fatsoenlijk alternatief.Robbiedobbie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:16:
[...]
Nou, de refactorizations die je in VS kan uitvoeren bij c++ zijn naar mijn idee nog meer beperkt dan bijv QT creator. Daarom is VS ook totaal geen reden geweest om op windows te blijven.
Over het algemeen heeft VAX (bijna) alle refactorings die ik wil doen.Robbiedobbie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:16:
Nou, de refactorizations die je in VS kan uitvoeren bij c++ zijn naar mijn idee nog meer beperkt dan bijv QT creator. Daarom is VS ook totaal geen reden geweest om op windows te blijven.
MonoDevelop is "wel ok" maar ik zie best hoe het met wat grotere projecten niet zou kunnen werken. Voor mijn kleine Unity3D dingentjes is 't wel primaCaelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Ik zit alleen af en toe nog met C# dingen en dan is MonoDevelop echt totaal geen fatsoenlijk alternatief.
Kan ik niet meer dan eens mee zijn. Heb een keer met MonoDevelop moeten werken.Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Ik zit alleen af en toe nog met C# dingen en dan is MonoDevelop echt totaal geen fatsoenlijk alternatief.
Gelukkig heb ik voor opleiding en werk, eigenlijk alleen met java te maken. Voor mijn hobby projectjes heb ik c# dan ook gewoon ingewisseld voor java.
VAX heb ik geen ervaring mee. Ik zou het nu wel kunnen uitproberen, maar ik denk dat ik dat liever niet wil, aangezien ik verder totaal geen behoefte meer heb terug naar windows te gaan...PrisonerOfPain schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:20:
[...]
Over het algemeen heeft VAX (bijna) alle refactorings die ik wil doen.
Eigenlijk zou ik ook gewoon over moeten, maar ik ben nog niet vertrouwd genoeg met C++ om C# in te wisselen voor C++. Websites en dergelijke zou ik ook met nodejs en dat soort hippe zooi kunnen maken, dus daar heb ik .net eigenlijk ook niet voor nodig.PrisonerOfPain schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:20:
[...]
MonoDevelop is "wel ok" maar ik zie best hoe het met wat grotere projecten niet zou kunnen werken. Voor mijn kleine Unity3D dingentjes is 't wel prima
Ik moet overigens zeggen dat het hele c++ leren bijzonder meevalt. Het is helemaal niet zo moeilijk als dat veel mensen je willen laten geloven. Tuurlijk ik zit af en toe nog met pointers enzo in mijn maag, maar op zich valt dat ook wel mee
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 29-03-2014 12:30 ]
Wat ik zelf heel erg merk bij c++ is dat de basis heel snel geleerd is, maar dat het probleem is dat er zoveel valkuilen zitten in situaties waar je ze totaal niet verwacht. Ik ben nu zo'n 2,5 jaar bezig met het leren van c++ (naast mijn studie, via hobby projectjes), en nog steeds faal ik soms keihard...Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:28:
[...]
Eigenlijk zou ik ook gewoon over moeten, maar ik ben nog niet vertrouwd genoeg met C++ om C# in te wisselen voor C++. Websites en dergelijke zou ik ook met nodejs en dat soort hippe zooi kunnen maken, dus daar heb ik .net eigenlijk ook niet voor nodig.
Ik moet overigens zeggen dat het hele c++ leren bijzonder meevalt. Het is helemaal niet zo moeilijk als dat veel mensen je willen laten geloven. Tuurlijk ik zit af en toe nog met pointers enzo in mijn maag, maar op zich valt dat ook wel mee
Wat is Chef toch leuk om eens te proberen:
http://adamcod.es/2013/06...ital-ocean-chef-solo.html
Ga nu echt alles in recipes gooien
Helemaal met DigitalOcean is het extreem makkelijk.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Lol kom hier een comment tegen in een stuk legacy code:
Made my day!I was given the task to write this code in 4 hours. Any sane programmer would estimate 4 days of work. If you're reading this comment it probably means something broke and you gotta go through this spaghetti. I just want to apologize

Komt bekend voor, al ben ik een extreme noob. Ben nu iets meer dan een half jaar echt bezig.Robbiedobbie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:10:
[...]Wat ik zelf heel erg merk bij c++ is dat de basis heel snel geleerd is, maar dat het probleem is dat er zoveel valkuilen zitten in situaties waar je ze totaal niet verwacht. Ik ben nu zo'n 2,5 jaar bezig met het leren van c++ (naast mijn studie, via hobby projectjes), en nog steeds faal ik soms keihard...
C++ is 1 van de meest complexe talen waar ik mee heb gewerkt. Ik durf mezelf in C++, op dit moment, niet eens beter (dan een) amateur te noemen.Robbiedobbie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:10:
[...]
Wat ik zelf heel erg merk bij c++ is dat de basis heel snel geleerd is, maar dat het probleem is dat er zoveel valkuilen zitten in situaties waar je ze totaal niet verwacht. Ik ben nu zo'n 2,5 jaar bezig met het leren van c++ (naast mijn studie, via hobby projectjes), en nog steeds faal ik soms keihard...
Gelukkig zijn er andere dingen die ik wel redelijk kan
Hoezo "niet" goed begrepen?Brakkie41 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:53:
[...]
Dat heeft iemand hier duidelijk niet goed begrepen.![]()
Trouwens gisteren deze stelling in de groep gegooit tijdens de standup-meeting.
Reactie?
Mijn werkgever:
Dat doe ik al sinds jij hier werkt. Aangezien jij vast weet waar ik woon en anders ben je er waarschijnlijk zo achter.
Ik doelde meer op dat je minstens 5 complete toetsenbord-afdrukken zou hebben als je mijn collega was
[ Voor 36% gewijzigd door Firesphere op 29-03-2014 15:33 ]
-sorry
-
[ Voor 97% gewijzigd door Firesphere op 29-03-2014 15:32 ]
Gebruik Chef op mijn werk, zou je aanraden om ook eens naar Ansible te kijken, heb gemerkt dat Chef in de praktijk niet altijd even goed werktarmageddon_2k1 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:34:
Wat is Chef toch leuk om eens te proberen:
Ik denk niet dat er iemand is die echt durft te zeggen dat ze C++ door en door kennen (en als ze het wel doen zou ik ze niet geloven). Maar mijn punt was meer dat het niet zo moeilijk is om een werkbare kennis van C++ op te bouwen. Ik denk overigens dat er ook vrij weinig mensen zijn die alle ins en outs van C# of javascript kennen.Firesphere schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:27:
[...]
C++ is 1 van de meest complexe talen waar ik mee heb gewerkt. Ik durf mezelf in C++, op dit moment, niet eens beter (dan een) amateur te noemen.
[...]
Ik durf dat wel te zeggen hoor
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja, als ik jouw titel had, zou ik zelfs durven zeggen dat ik Poetin ben.
Grapjas
Wat ik mij nou eigenlijk wel afvraag is: hoeveel mensen krijgen jullie per jaar die om een baan smeken, zeggen dat ze goed (genoeg) zijn in c++, maar dat niet zijn (volgens jullie standaarden)?
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 29-03-2014 16:09 ]
Vette take-down door Stop @0:25
Dat geldt volgens mij voor elke taal ( skill even ) : ik programmeer nu ongeveer 20 jaar in C en ik faal soms nog keihard. Alleen wat minder vaak dan in het begin.Ik ben nu zo'n 2,5 jaar bezig met het leren van c++ (naast mijn studie, via hobby projectjes), en nog steeds faal ik soms keihard.
[ Voor 43% gewijzigd door farlane op 29-03-2014 17:06 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik ben best jaloers op je C++ kennis!
Heb ooit met mijn opleiding C++ gehad, maar was zo bagger gegeven! (Eigenlijk Java in C++ hacken).
Wil nog eens C++ oppakken, weet alleen geen goede startplek.
Wees blij. Ik heb alleen maar java, C# en AS3 gehad. Voor de 'low level' talen was de kennis absoluut niet aanwezig bij de docenten. Eigenlijk de enige docent die echt kennis had van 'zijn' taal was die van AS3. Alleen daar had ik dan weer geen drol aan, want dat kende ik toen net zo goed (hoe snel je het btw vergeet als je het niet meer gebruikt...). Alles dat ik nu weet buiten basale kennis van java om heb ik volledig mijzelf aangeleerd.Ryur schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:19:
[...]
Heb ooit met mijn opleiding C++ gehad, maar was zo bagger gegeven! (Eigenlijk Java in C++ hacken).
Wil nog eens C++ oppakken, weet alleen geen goede startplek.
Heb mijzelf c++ aangeleerd door boeken zoals die uit de C++ In-Depth Series door te lezen en daarnaast gewoon te doen.
Toch durf ik wel te beweren dat ik de taal door en door kenCaelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:04:
[...]
GrapjasNee, ik geloof best dat je echt enorm veel kennis hebt van c++ en zo, maar ook jij hebt je grenzen lijkt mij ^^
Onze standaarden wbt taalkennis zijn op zich niet zo heel hoog hoor. Veel belangrijker is dat je een beetje fatsoenlijk kan programmeren en relevante vakkennis hebt.Wat ik mij nou eigenlijk wel afvraag is: hoeveel mensen krijgen jullie per jaar die om een baan smeken, zeggen dat ze goed (genoeg) zijn in c++, maar dat niet zijn (volgens jullie standaarden)?
Bij veel van mijn collega's is de c++ kennis vrij basaal. En feitelijk heb je meer ook niet nodig voor het alledaagse werk. Er zijn er maar weinig die echt een templatized container in zouden kunnen implementeren. Meestal ben ik de go-to-guy als het om specifieke details gaat (zoals bijv. compile errors in clang van code die in VS prima compilet)
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2014 17:42 ]
Religie, net zoals homosexualiteit, is een persoonlijke zaak. Het zou dus omgekeerd moeten kunnen dat iemand die vóór het homohuwelijk is geen CEO zou mogen zijn van een conservatief bedrijf? Ik heb er een hekel aan als de meerderheid zijn mening opdringt aan de minderheid, ook al is die meerderheid op veel andere plekken een minderheid.Hydra schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:07:
[...]
Een CEO is een publieke functie en als jij een dergelijke mening niet alleen hebt maar ook publiek maakt door een anti-homowet te funden dan ja, dan vind ik het geheel terecht dat men zich afvraagt of zo'n iemand wel CEO moet zijn.
Verwarrend, dus als je met C++ en Objective-C werkt op één computer dan heb je twee keer AppCode nodig met het zelfde logo?Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:11:
[...]
Ah, maar met Resharper C++ komt daar wel verandering in ^^ Ik zou nu al niet meer zonder kunnen en dat terwijl het enorm gecastreerd is...
Zodra AppCode van JetBrains uit is ga ik die wel proberen. Als het me bevalt installeer ik meteen fedora.
VAX? Ik ken het alleen als mainframePrisonerOfPain schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:20:
[...]
Over het algemeen heeft VAX (bijna) alle refactorings die ik wil doen.
iOS developer
Visual Assist. De X staat er tegenwoordig niet meer achter.
Wat betreft Mozilla, het kernpunt hier is het actief steunen van een organisatie dmv een donatie die die mening oplegt op anderen, en dus niet louter het hebben van een mening.
Wat betreft Mozilla, het kernpunt hier is het actief steunen van een organisatie dmv een donatie die die mening oplegt op anderen, en dus niet louter het hebben van een mening.
[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2014 17:45 ]
Nee, de Objective-C IDE krijgt C++ supportBikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:39:
[...]
Verwarrend, dus als je met C++ en Objective-C werkt op één computer dan heb je twee keer AppCode nodig met het zelfde logo?
[...]
Ja, dat viel me op zich ook wel mee. Ik ben nu opengl programming guide door aan het nemen en op zich is het c++ gedeelte niet zo super ingewikkeld werk qua graphics. Spul uit mijn ander boek Mathematics for 3d Game programming en computer graphics zijn ook niet zo super ingewikkeld dat je allerlei rare C++ truukjes moet uithalen. Eigenlijk valt dit hele 3d programmeren mij nog wel mee. Twee jaar geleden dacht ik nog dat je een god moest zijn om dat te kunnen ^^.oisyn schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:38:
[...]
Onze standaarden wbt taalkennis zijn op zich niet zo heel hoog hoor. Veel belangrijker is dat je een beetje fatsoenlijk kan programmeren en relevante vakkennis hebt.
Bij veel van mijn collega's is de c++ kennis vrij basaal. En feitelijk heb je meer ook niet nodig voor het alledaagse werk. [....]
[ Voor 60% gewijzigd door Caelorum op 29-03-2014 17:47 ]
Wat heeft clang met compileren in de VS te maken?.oisyn schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:38:
Meestal ben ik de go-to-guy als het om specifieke details gaat (zoals bijv. compile errors in clang van code die in VS prima compilet)
Firesphere schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:53:
[...]
Wat heeft clang met compileren in de VS te maken?
Oh ja ik zie het nu. Dat is wel mooi, al ondersteunt XCode ook C en C++Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:44:
[...]
Nee, de Objective-C IDE krijgt C++ support
Tja als je al kunt programmeren dan is de rest er bij leren wat makkelijker dan én beginnen met programmeren én direct C++ leren én dan ook nog eens de geometrische- en performance gerelateerde problemen van een game in één keer op je dak krijgen.Caelorum schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:44:
[...]
Twee jaar geleden dacht ik nog dat je een god moest zijn om dat te kunnen ^^
Ja maar er zitten ook mensen in die organisatie die actief LBGT-organisaties steunen om het omgekeerde te bereiken. Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat je organisatie bestaat uit louter mensen die één uniforme mening mogen hebben. Ik denk dat het heilig verklaren van één mening over LBGT-rechten ongeveer net zo gevaarlijk is als het rücksichtlos volgen van één richtlijn uit de bijbel (hoewel ik denk dat god wel === had gebruikt als hij vond dat je het tot op de letter serieus moest nemen.oisyn schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:43:
Brendan Eich heeft al lang aangetoond prima te functioneren in een organisatie die duidelijk bestaat uit mensen die bij iedere gelegenheid over elkaar heen buitelen om te laten zien wat voor goede en correcte mensen ze wel niet zijn, ik zou gegarandeerd dat soort mensen gaan lopen stangen puur voor het stangen.
Overigens ben ik wel degelijk een enorm progressief persoon, ik heb gewoon een hekel aan fundi's uit alle kampen. Ik ben lid van de PiratenPartij dus ik heb me daarmee wellicht gediskwalificeerd als hoofd van BUMA/STEMRA maar niet als hoofd van een gereformeerde Barneveldse kippenfokkerij. Het is niet zo dat hij hoofd wordt van de Gay Krant of zo. Firefox is een neutraal product wat ook perfect overweg kan met de website van de NRA.
[ Voor 53% gewijzigd door BikkelZ op 29-03-2014 18:35 ]
iOS developer
En hoe zou je het vinden als hij een donatie had gedaan aan Poetin? Erdogan? Hitler? (Jaja)
Het lijkt mij nogal voor de hand liggend dat sommige 'extreme' meningen zoals bijv "Discriminatie op basis van o.a. geslacht is niet gewenst" minder evil zijn dan "Homo's mogen gediscimineerd worden op basis van dit boek dat redelijk goed verkoopt"
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Eh, nee. Ondanks steeds terugkerende verhalen over de Gay Agenda, is er geen complot die wil dat alle mensen gay worden, of uitsluitend homohuwelijken sluiten ofzo.BikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:23:
[...]
Ja maar er zitten ook mensen in die organisatie die actief LBGT-organisaties steunen om het omgekeerde te bereiken.
Het zijn dus geen gelijkwaardige standpunten: de lgbt-gemeenschap wil niemands vrijheid inperken maar alleen gelijkheid zoeken, de christelijk-conservatieven willen andermans vrijheid inperken.
Dan ben je eigenlijk nogal een eikel.ik zou gegarandeerd dat soort mensen gaan lopen stangen puur voor het stangen.
Dan wordt het hoog tijd dat je je facts straight krijgt (pun intended) want het homohuwelijk is geen kwestie van 'fundi's'. Het is slechts de vraag om juridisch en sociaal gelijk behandeld te worden. Als je dat afdoet als fundamentalisme ontbreekt er wat aan je realiteitszin. En ja, ik zou het ook nogal hoog opnemen als iemand actief geld doneert aan nadrukkelijke anti-lgtb-doelen.Overigens ben ik wel degelijk een enorm progressief persoon, ik heb gewoon een hekel aan fundi's uit alle kampen.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dit topic is gesloten.
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.