De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 116 Laatste
Acties:
  • 267.924 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:40:
Zonder zever: Ik wil ontzettend graag een project in het Noorden (Noorwegen, Zweden of Finland) maar het is blijkbaar niet zo simpel. Ontzettend knappe vrouwen daar :)
"Project"? Heet dat zo tegenwoordig? ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 11:15
Alleen spijtig dat er geen version history is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 23:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hipska schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:58:
Alleen spijtig dat er geen version history is.
Hoezo niet? Je hebt toch de ancestry?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Laatst online: 18-08 18:39
Firesphere schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:07:
[...]

Hoezo niet? Je hebt toch de ancestry?
Maar dan kan je niet een oudere (eigenlijk jongere) versie restoren ;)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 25-08 11:15
Je kan geen commits ongedaan maken of naar een andere branch gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
En je komt ook niet zo makkelijk van een geforkt exemplaar af. :7

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Hipska schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:10:
Andere branch is mogelijk als ze een tweelingzus heeft. Zolang je niet probeert te mergen komt het goed. Anders zullen er wel veel merge conflicts zijn.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:56:
[...]

Hier wel ja, wat zou volgens jou een betere naam zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Dido schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:56:
[...]

Alleen als je het serieus genoeg neemt. :+

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 27-03-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:15

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:59:
[...]

Toch grappig dat door de mods dit soort dingen weer zonder enige vorm van nuancering verdedigd worden.
Grappig inderdaad dat je het zegt, want ik reageerde juist op jouw totaal ongenuanceerde aanname door je vraag in de juiste context te plaatsen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:28:
[...]

Volgens mij is het de bedoeling dat einde van deze maand (zal wel niet meer gebeuren) of volgende maand een volledig nieuwe Spotify app komt voor WP8, samen met een W8 app.
Ik kijk daar wel naar uit, aangezien de huidige app echt slecht is.
Nou, daar hadden ze wel wat beter over mogen communiceren. Er zijn best wat mensen die daar over klaagde. Ze bestoken mij wel met allerlei muziek die ik niet wil horen, maar dit soort dingen laten ze niet weten :-( De laatste keer dat ik info zocht zweeg Spotify in alle tonen (ook op hun community fora), W8 RT is er al een tijd dus vind dat ze tijd genoeg hebben gehad.

Ah well, de subscription is tijdelijk on-hold gezet en ben nu aan het testen met XBOX music. Vond die al redelijk goed werken op mijn RT tablet, maar stoorde mij aan de reclame. Eens kijken hoe die het doet op de laptop, tablet en phone. Hopelijk klapt deze niet om als ik op 3g wil luisteren, Spotify heeft dat namelijk nooit fatsoenlijk gedaan (heb niet altijd alles op offline mode staan).

Eerste puntje van ergernis is al gevonden aan XBOX music, het is natuurlijk weer een echt MS product waardoor ik moest googlen hoe ik nu in vredesnaam muziek kon zoeken, schijn je via de store te moeten doen... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:10
.Gertjan. schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:22:
[...]
Eerste puntje van ergernis is al gevonden aan XBOX music, het is natuurlijk weer een echt MS product waardoor ik moest googlen hoe ik nu in vredesnaam muziek kon zoeken, schijn je via de store te moeten doen... :/
Op zich niet raar dat je muziek koopt in de Store. Overigens kan je in de W8.1update1 (en dacht W8.1) app gewoon zoeken naar een artiest binnen de app (links boven). Op een WP8 telefoon staat er ook vrijd duidelijk in de app een link naar de Store. Enige jammere is dat het onder de categorie Collection staat (en het is duidelijk niet onderdeel van je eigen collectie op de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:43:
[...]

Op zich niet raar dat je muziek koopt in de Store. Overigens kan je in de W8.1update1 (en dacht W8.1) app gewoon zoeken naar een artiest binnen de app (links boven). Op een WP8 telefoon staat er ook vrijd duidelijk in de app een link naar de Store. Enige jammere is dat het onder de categorie Collection staat (en het is duidelijk niet onderdeel van je eigen collectie op de telefoon).
Om te kopen wel, maar ik wil niets kopen ;)
Overigens werkt het inderdaad zo in de Windows App, maar op WP 8 moet je nog via de store. Zal vast wel een logica achter zitten ;)

Overigens lijken zo goed als alle MS producten vandaag erop uit te zijn mij tot waanzin te drijven... Visual Studio is vandaag ook al 3x vastgelopen in een bepaald project. Met andere projecten nooit last van, maar dit project is op de een of andere manier stuk gegaan... Zit je net lekker in de flow krijg je een melding dat hij bezig is met achtergrond processen om vervolgens een kwartier 50% CPU te trekken en er niet meer uit lijken te komen...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live
Dat heeft iemand hier duidelijk niet goed begrepen. }) :F

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Windows 8 app van Facebook ziet er prima uit, alleen de permissies: "Access to Pictures library" etc :? Zal vast voor uploaden zijn, maar willen ze nu echt toegang tot mijn hele foto map? :/

AppOps voor Windows 8, I want you B)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:06:
De Windows 8 app van Facebook ziet er prima uit, alleen de permissies: "Access to Pictures library" etc :? Zal vast voor uploaden zijn, maar willen ze nu echt toegang tot mijn hele foto map? :/

AppOps voor Windows 8, I want you B)
Hoe wil je anders een foto selecteren voor het uploaden? Vind het ergens wel meevallen. Op Android willen ze alle SMS kunnen lezen om eenmalig een activatiesms automatisch er uit te kunnen pikken. Dat vind ik dan wel weer heel rigoureus om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

cherry-picken krijgt opeens een hele nieuwe betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:22
HMS schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:22:
[...]

cherry-picken krijgt opeens een hele nieuwe betekenis.
Oke, mijn neus is schoon. Mijn beeldscherm is vies, en mijn kopje is leeg! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je kan ze wel reverten :Y) (Hoewel dat een duur geintje is geloof ik)

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 27-03-2014 19:43 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:20

F.West98

Alweer 16 jaar hier

NMe schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:49:
[...]

Ja, en daar hadden we bijzonder veel werk aan. Toen we na 4 van die contests de bal bij de users legden om wat te organiseren bleeft het verdacht stil. Contests zijn leuk, maar een goeie contest opzetten en runnen kost veel moeite en ook wij mods zitten niet oneindig in de tijd. :)
Als ik dat had geweten...
Ik organiseer de volgende! (houd me daar aan! ga me doodspammen als ik dat niet doe!)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 12:56
F.West98 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:49:
[...]

Ik organiseer de volgende! (houd me daar aan! ga me doodspammen als ik dat niet doe!)
Laat me gokken:

Iets met roosters of iets met encoding? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
wsitedesign schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:26:
[...]

Laat me gokken:

Iets met roosters of iets met encoding? :+
Nee, bouw de ultieme Meeting Manager! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

F.West98 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:49:
[...]

Duurt lang! Waar blijft de e-mail/DM met de voorstel van je topicstart?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Creepy schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:33:
[...]

_O- Ja, nou zullen we het krijgen hoor. 'Ga me doodspammen' is ook wel een gevaarlijke uitspraak :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

:Y >:)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:33:
[...]

Hup, zit die scholiertjes maar achter de broek hoor! Doen ze ook eens wat! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:11
Mij lijkt het wel eens leuk om eens zo'n hack wedstijd te houden. Wie het eerst de gegeven pagina heeft gedefaced ofzo? :P Of iets van secret info downloaden ofzo...

Meer gewoon een traditional challenge die je vaker op internet tegenkomt, alleen dan bedoelt voor de regular devschuurders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ik heb echt een debiele kat... Mijn vriendin en ik zitten achter de PC. Mijn vriendin wil de kat op haar schoot en ik ben aan't werk en wil dus geen kat hebben om me te storen. Wat doet die kat? Met alle macht bij mij op schoot klimmen terwijl ik m telkens wegzet, weg jaag en bij mn vriendin op schoot leg; die kat moet en zal mijn aandacht hebben, terwijl mijn vriendin juist aandacht wil geven.

Heel sneaky hele tijd op mn bureau wachten, schiet-ie opeens naar voren om voor mn toetsenbord te liggen wanneer mn hand op mn muis ligt. Dit is mijn uitzicht nu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QWxWqkfl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 27-03-2014 21:23 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:20:
Ik heb echt een debiele kat... Mijn vriendin en ik zitten achter de PC. Mijn vriendin wil de kat op haar schoot en ik ben aan't werk en wil dus geen kat hebben om me te storen. Wat doet die kat? Met alle macht bij mij op schoot klimmen terwijl ik m telkens wegzet, weg jaag en bij mn vriendin op schoot leg; die kat moet en zal mijn aandacht hebben, terwijl mijn vriendin juist aandacht wil geven.

Heel sneaky hele tijd op mn bureau wachten, schiet-ie opeens naar voren om voor mn toetsenbord te liggen wanneer mn hand op mn muis ligt. Dit is mijn uitzicht nu:

[afbeelding]
Zeer herkenbaar :D

Dit ook trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bjwdv74CQAAgz96.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Robbiedobbie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:07:
Mij lijkt het wel eens leuk om eens zo'n hack wedstijd te houden. Wie het eerst de gegeven pagina heeft gedefaced ofzo? :P Of iets van secret info downloaden ofzo...

Meer gewoon een traditional challenge die je vaker op internet tegenkomt, alleen dan bedoelt voor de regular devschuurders :P
Ik vind dat ook altijd leuk. Vorig jaar hadden ze op Freenode irc network met 1 april quiz tracks. En daar zat ook een hack quiz track bij. Je kwam dan in een channel en moest je een geencode string oplossen waaruit de volgende channel naam kwam en waar de volgende challenge klaar stond :). Zulke dingen is altijd leuk om te doen maar wel veel werk om op te zetten.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik heb echt een debiele kat... Mijn vriendin en ik zitten achter de PC. Mijn vriendin wil de kat op haar schoot en ik ben aan't werk en wil dus geen kat hebben om me te storen. Wat doet die kat? Met alle macht bij mij op schoot klimmen terwijl ik m telkens wegzet, weg jaag en bij mn vriendin op schoot leg; die kat moet en zal mijn aandacht hebben, terwijl mijn vriendin juist aandacht wil geven.[...]
Gebeurt hier ook altijd op de bank.. Gelukkig hebben we twee katten en hebben ze allebei een andere voorkeur ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09

[afbeelding]
Klinkt als mn dochter...

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:26:
[...]

Klinkt als mn dochter...
Jij hebt een debiele dochter?
Ach ja, je krijgt wat je zaait natuurlijk

* Firesphere rent

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 27-03-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Zou ik nog zo lang geduld hebben? :+

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7LX5E.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 20:56
Werewolf_789 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:13:
[...]

Andere branch is mogelijk als ze een tweelingzus heeft. Zolang je niet probeert te mergen komt het goed. Anders zullen er wel veel merge conflicts zijn.
Het zouden "evil twins" }) kunnen zijn. Heeft als voordeel dat ze niet van elkaars bestaan weten, maar dat kan ook een nadeel zijn als ze allebei door de unit tests komen :*)

[ Voor 9% gewijzigd door avdongen op 27-03-2014 23:04 ]

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Contactloos betalen is cool.
Net zo'n betaalpas van de ING aangevraagd, lekker lui doen. Hopen dat ik binnenkort ook iets van dat VF SmartPass kan doen, nu nog 18+, want dat is écht cool. En dan OV-chipkaart op je telefoon, luiheid FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb jij wel geld om iets te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 21-08 06:55

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nu ik de topic warning lees ben ik wel benieuwd wat voor slechte 1 april nieuwsbericht we weer gaan krijgen zoals elk jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
F.West98 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:12:
Contactloos betalen is cool.

En dan OV-chipkaart op je telefoon, luiheid FTW
Dat bestaat in Duitsland al een paar jaar: Touch & Travel. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 29-08 16:19
Firesphere schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:31:
[...]

* Firesphere rent
_/-\o_ _/-\o_ _O-
Dat was dan ook een inkoppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 15:08
.Gertjan. schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:22:
[...]

Nou, daar hadden ze wel wat beter over mogen communiceren. Er zijn best wat mensen die daar over klaagde. Ze bestoken mij wel met allerlei muziek die ik niet wil horen, maar dit soort dingen laten ze niet weten :-( De laatste keer dat ik info zocht zweeg Spotify in alle tonen (ook op hun community fora), W8 RT is er al een tijd dus vind dat ze tijd genoeg hebben gehad.

Ah well, de subscription is tijdelijk on-hold gezet en ben nu aan het testen met XBOX music. Vond die al redelijk goed werken op mijn RT tablet, maar stoorde mij aan de reclame. Eens kijken hoe die het doet op de laptop, tablet en phone. Hopelijk klapt deze niet om als ik op 3g wil luisteren, Spotify heeft dat namelijk nooit fatsoenlijk gedaan (heb niet altijd alles op offline mode staan).

Het is inderdaad niet breed uitgemeten. Ik kwam het volgens mij via Twitter tegen en heb inmiddels ook de betreffende blogpost gevonden: http://news.spotify.com/u...ng-our-windows-phone-app/

Gezien de matige kwaliteit van de huidige Spotify app heb ik nu ook redelijk veel offline geplaatst en gebruik de Nokia MixRadio app vaak als alternatief. Ook mede omdat XBOX Music niet echt intuitief is.

Gelukkig heb ik op het werk bij de klant nu een alternatief gevonden. Daar wordt Spotify namelijk geblokkeerd om een of andere reden (Youtube niet!). We hebben een portaal waar we allemaal virtuele (App-V?) apps kunnen opstarten, zoals Firefox. Nu dus via de Firefox, die op ons hoofdkantoor staat, verbinden met de webplayer van Spotify. Probleem opgelost! :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Douweegbertje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:43:
Nu ik de topic warning lees ben ik wel benieuwd wat voor slechte 1 april nieuwsbericht we weer gaan krijgen zoals elk jaar..
Waarom moeten er uberhaupt nieuwe iteraties aangemaakt worden?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 12:14
Om te irriteren eh.. itereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TJHeuvel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:44:
[...]

Om technische redenen, je moet even een paar iteraties terug zoeken, daar staat het ergens uitgelegd volgens mij.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TJHeuvel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:44:
[...]

Omdat er blijkbaar performanceproblemen optreden bij select * from messages where topicID=@topicID limit page*ppp, ppp zodra er meer dan pakweg 10.000 berichten met dat topicID zijn...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logica van sommige klanten is niet te snappen... :9 Had geen budget om app te updaten naar iOS 7, dus laat maar een hele nieuwe app ontwikkelen door iemand anders. Moet wel heel goedkoop zijn, als dat interessanter is dan een iOS 7-update. :+

Tevens: Koffie! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

CodeCaster schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:47:
[...]

Omdat er blijkbaar performanceproblemen optreden bij select * from messages where topicID=@topicID limit page*ppp, ppp zodra er meer dan pakweg 10.000 berichten met dat topicID zijn...
Zoals ik het begreep was het vooral zoeken in de berichten. Voor een "select * from ... limit 100" maakt het immers niet uit wat het topic ID is. Zoeken in een bepaald topic (wat nogal vaak schijnt te gebeuren), dat is waar de performance boost in zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:56:
geen budget om app te updaten naar iOS 7, dus laat maar een hele nieuwe app ontwikkelen door iemand anders
"Natuurlijk kan ik die app voor een kwart van hun budget bouwen!"

En dan cashen op het daadwerkelijke afmaken van de app, wat onder "onderhoud" wordt geschaard want "De specificaties waren niet duidelijk genoeg, jullie hebben precies gekregen waar je om hebt gevraagd". Oldest and dirtiest trick in the book.
Daar zit wat in. :)

Ik heb voor de zóveelste keer last van een gare pc. Ik heb bij het monteren volledig antistatisch gewerkt, geen componenten aangeraakt, de pc is altijd geaard en de temperaturen bereiken nooit kritische niveaus.

Toch heb ik weer last van de meest vage ACPI-issues (spontane reboots, shutdowns die reboots worden (de machine komt binnen enkele seconden na de power down weer tot leven), Windows die verder gewoon óveral op reageert maar simpelweg weigert af te sluiten tot ik de powerknop vier seconden ingedrukt houd) en sinds vandaag ook artifacts in video's die ik afspeel op mijn secundaire monitor. :(

[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:31:
[...]

* Firesphere rent
Die viel te verwachten natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
GateKeaper schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:10:
[...]
Zoals ik het begreep was het vooral zoeken in de berichten. Voor een "select * from ... limit 100" maakt het immers niet uit wat het topic ID is. Zoeken in een bepaald topic (wat nogal vaak schijnt te gebeuren), dat is waar de performance boost in zou moeten zitten.
Dan wordt het tijd voor een fatsoenlijke search engine.

http://www.elasticsearch.org/

Hiermee zoeken wij door miljoenen records met grote hoeveelheden tekst in een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Zoiets als "het topic viel op in de logs" was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 14:38

Sebazzz

3dp

Oh wat zou ik blij zijn als ik ook maar een beetje TDD hier aan de man kon brengen... :)

Helaas is het argument altijd 'geen geld of krap budget' of 'handmatig testen blijft altijd nodig'. Hoe gaan jullie daarmee om?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sebazzz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:29:
Helaas is het argument altijd 'geen geld of krap budget' of 'handmatig testen blijft altijd nodig'. Hoe gaan jullie daarmee om?
Hen nogmaals proberen te overtuigen dat het erg nuttig kan zijn om verder te kijken dan de komende twee uur, en anders nieuw werk zoeken.

Of zoals Styxxy hieronder zegt: als je eens een onderdeel moet wijzigen of bouwen, schrijf er dan unit tests omheen. Kleine moeite en het zal zich op den duur vanzelf bewijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 29-08 16:19
Oh wat zou ik blij zijn als ik ook maar een beetje TDD hier aan de man kon brengen... :)

Bij ons doen we ook niet aan TDD / Unit testen. Ik doe het zelf wel en heb al paar keer het nut ervan kunnen bewijzen. Mijn advies, begin het te gebruiken in kleine losstaande componenten waar je controle over hebt. En probeer het nut ervan zeker te bewijzen.

In mijn geval heb ik een library ontwikkelt waartegen anderen konden programmeren. Om mijn eigen library had ik de keuze tussen een console app te maken om te kijken of alles werkt (incl. afhandelen foutieve input), of om unit tests + integration tests te maken. Ik ben voor het laatste gegaan. Dit kostte misschien net iets meer tijd, maar ik kan wel garanderen dat alles werkt (tests zitten mee in de build) en wanneer er wijzigingen zijn, met één knop kan je alles verifiëren.

Ik denk dat er veel mogelijkheden zijn om dit te gebruiken, maar probeer wel in te schatten waar het nuttig is. Geen TDD doen om het te doen. Zet het in op plekken waar het van belang is (zeker in het begin!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik voorspel een rush vanaf 31 maart rond 23u30 tot de nieuwe iteratie geopend is. Kwestie van de laatste zeg in deze iteratie (of toch de voorlaatste :+) te kunnen hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Je kan ze dit vertellen:

TDD kan (en zal) op langer termijn tijd besparen. Het geeft je een gat van enkele werkdagen in je productiviteit om te leren, op te zetten en mee te beginnen, maar het verhoogt de productiviteit van je developers omdat het leuker is en omdat er minder gezocht moet worden naar foutjes en bugs. Tevens is het bevorderend voor de performance, veiligheid en stabiliteit van de software, wat ook weer tijd bespaard in de rest van de organisatie.

Hoe vaak komt het voor dat je 2-3 of zelfs meer developers achter 1 systeem ziet staan te krabben achter hun oren zovan: dafuq gebeurt hier? 1 nasty bug die een verspreid over meerdere developers meer dan 8 manuren kost is echt geen uitzondering, en dit verminder je sterk met TDD.

Hoeveel tijd is de rest van de organisatie kwijt in het rapporteren van problemen van de software? Als een feature niet werkt, doorbreekt dit de workflow van een werknemer. Die moet dat melden bij zijn manager, die ook weer onderbroken wordt, want die gaat dit ook weer testen. De manager moet vervolgens een melding plaatsen bij de developers, waarna dit ergens in de toekomst gefixt wordt. De developers moeten vervolgens uitzoeken en bevestigen wat het probleem is en dat het echt een bug is en gefixt moet worden.

Dit gehele proces kost veel manuren. Het onderbreekt workflow van meerdere werknemers en brengt ook irritatie met zich mee. Is het probleem eenmaal herkend bij de developers, dan moet het nog gefixt worden. TDD kan het fixen van een probleem consistenter en sneller laten gebeuren. Met je tests kan je namelijk alvast uitsluiten waar het probleem zeker weten niet zal liggen. Met een nieuwe test bewijs je het bestaan van het probleem, waarna je het fixt. Het probleem is dan gegarandeerd gefixt voor zolang die test blijft bestaan (als het goed is, altijd).

Met TDD krijg je zo een cumulatief groeiende stabiliteit van je software. Ook heb je een sterk verkleinde kans op het introduceren van nieuwe bugs. Ook hoef je minder handmatig te testen, wat het ontwikkel-proces weer versnelt ter compensatie van de tijd die nodig is om tests te schrijven.

Verder, zoals ik al aangaf, TDD is leuker. TDD voegt enthousiasme toe bij developers (die hieraan mee willen werken althans) en werkt erg bevredigend mits goed uitgevoerd. Enthousiaste en gemotiveerde developers zijn zeker 50% meer productief, wat (naar mijn ervaring) zichzelf al terugbetaalt in 10% tot 20% van de ingeplande ontwikkeltijd van het project.

Al met al is TDD een pot met geld voor een organisatie voor langlopende projecten, mits consistent en goed uitgevoerd.

Verder, je kan het gewoon doen met eigen onderdelen van je applicatie. Misschien zien ze het voordeel dan erin. TDD is echter meer dan tests schrijven: Het is echt dat je eerst nadenkt wat er moet gebeuren en dat je een test schrijft voor ieder dingetje waar je over nadenkt; Je applicatie mag niet meer doen dan dat je test omschrijft. Ik zelf test bijv. mijn controllers door de output ervan te nemen en te controleren of alle data die ik nodig heb, aanwezig is, maar ook of er niet meer data is dan zou moeten. Zo voorkom ik dat ik in de toekomst misschien output data ga gebruiken dat niet gedekt is door tests. Met TDD schrijf je zeer waarschijnlijk meer regels aan tests dan aan code.

Voorbeeldje uit mijn TDD probeersel: http://pastebin.com/embed_iframe.php?i=Lu19uMhc

Disclaimer: Deze tekst is gebaseerd op mijn overtuiging van TDD en kan afwijken van de realiteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 28-03-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 14:38

Sebazzz

3dp

CodeCaster schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:33:
[...]

Hen nogmaals proberen te overtuigen dat het erg nuttig kan zijn om verder te kijken dan de komende twee uur, en anders nieuw werk zoeken.
"Het gaat toch nooit veranderen"

En mijn werk vind ik voor de rest leuk hoor, het is een geweldig team. Alleen aan professionalisering op dat vlak valt er nog wel wat te verbeteren.

Ik moet wel melden: klein team. Normaal programmeer ik en mijn collega fulltime op een project, en twee anderen werken vaak aan andere projecten.

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 28-03-2014 10:51 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 12:14
Bij een klein team zou het toch juist makkelijker moeten zijn om TDD in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Het is weldegelijk gewoon het ophalen van posts. Het punt is niet alleen die limit, maar het feit dat je alle posts na een bepaald aantal opvraagt. Die posts staan niet in een array waarbij je kunt begint te tellen vanaf N, maar in een btree waarvan het aantal entries per node variabel is. Een SELECT ... LIMIT x OFFSET y is op z'n minst een O(x+y) operatie, en niet gewoon O(x) ongeacht y.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:02
Age++ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Log(y) toch, bij de juiste index?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:09:
Log(y) toch, bij de juiste index?
De index zit op topic_id, niet op de nietbestaande kolom volgnummer_van_de_post_in_de_topic. Zou ook een hel zijn om dat te moeten maintainen.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2014 11:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
TAART!

Mijn felicitaties!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Stilte :o

Weekend *O*
Happy Birthday++

1 april vrij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Bedankt allemaal!
_Moe_ schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:07:
[...]

TAART!

Mijn felicitaties!
Jep, taart! Taarten om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.multivlaai.nl/images/product/k_2014-24086-brownievlaai.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.multivlaai.nl/images/product/k_2014-23258-fruit-fantasie-vlaai.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.multivlaai.nl/images/product/k_2014-23095-appelkruimelvlaai.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 29-08 13:42
Lekker dagje op kantoor.

08.30 Achterkomen dat baksteen door de ruit is gegooid en dure iMac gejat is
09.30 Aangifte gedaan
11.00 *pling*, Find my iPhone heeft een locatie in de buurt.
12.00 Politie is binnengevallen, heeft iMac gevonden, serienummer geverifieerd en dader opgepakt.

Kan ook ooit snel gaan :)

(Nu alleen nog hopen dat de iMac nog een beetje heel is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Barryvdh schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:32:
Lekker dagje op kantoor.

08.30 Achterkomen dat baksteen door de ruit is gegooid en dure iMac gejat is
09.30 Aangifte gedaan
11.00 *pling*, Find my iPhone heeft een locatie in de buurt.
12.00 Politie is binnengevallen, heeft iMac gevonden, serienummer geverifieerd en dader opgepakt.

Kan ook ooit snel gaan :)

(Nu alleen nog hopen dat de iMac nog een beetje heel is..)
Awesome! Ik wist niet dat die systemen serieus werden genomen door de politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 29-08 13:42
Gamebuster schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:34:
[...]

Awesome! Ik wist niet dat die systemen serieus werden genomen door de politie
Hadden er ook weinig vertrouwen in, maar hij gaf een locatie aan vlak voor het (vrijstaande) huis van iemand die ze al maanden verdachten van van diverse inbraken, dus ze waren er wel gebrand op om hem nu op heterdaad te kunnen betrappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Straks dan toch maar 'ff al mijn devices opzetten met Prey e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

School stuurt een factuur voor de Romereis.

spoiler:
Comic Sans :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Als echte 'professional': SocialFactory.getInstance().congratulate("Merethil", CongratulationType.BIRTH_DAY);

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Hydra schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:01:
[...]

Als echte 'professional': SocialFactory.getInstance().congratulate("Merethil", CongratulationType.BIRTH_DAY);

;)
Afbeeldingslocatie: http://bassistance.de/wp-content/problem-factory.jpeg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:01:
[...]

;)
Ik moet me nu een klein beetje inhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Komende zondag tussen 2:00 en 2:59 ga ik al mijn git repos verwijderen en porten naar PHP

[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 28-03-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:10:
Komende zondag tussen 2:00 en 2:59 ga ik al mijn git repos verwijderen en porten naar PHP
Probeer je nou een zo zinloos mogelijke opmerking te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Gamebuster schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:10:
Ik wil best wel meedoen daaraan anders. Overigens niet in mn lokale tijdzone, dat wordt wat lastig.

edit: Hee, daar stond wat anders voordat ik op Quote duwde :(

[ Voor 9% gewijzigd door dcm360 op 28-03-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Firesphere schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:14:
[...]

Probeer je nou een zo zinloos mogelijke opmerking te maken?
Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Even een ergernis van mij:
Betere koppeling tussen ervaring-topics en producten

Who's with me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:58:

spoiler:
Oude boekhouder stuurt een factuur voor de verrichte werkzaamheden.

spoiler:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Dat die opmerking nog niet gewoon in je onderschrift staat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Wanneer ga je naar Rome? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, beter dan Papyrus toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Begin Mei ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ik zou zeggen: "Laat je ergernissen thuis en geniet ervan!"

Mooiste vakantie van mijn leven!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Dit gaat een zwaar weekend worden. Heb van de week een contract aangeboden gekregen. Meer geld, maar minder vrijheid / flexibiliteit. Twijfel alom. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 15:08
GateKeaper schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:32:
Dit gaat een zwaar weekend worden. Heb van de week een contract aangeboden gekregen. Meer geld, maar minder vrijheid / flexibiliteit. Twijfel alom. :|
Op de lange termijn (lees meer dan 2 maanden) is geld een slechte motivator. Tenzij je/jullie nu bijna niet rond kunnen komen, dan kan het wel helpen.

Zelf zou ik zeker niet overstappen als er alleen maar meer geld zou worden geboden. Rondkomen lukt nu goed. Minder reistijd, leuke(re) projecten, etc. zijn betere motivators IMO

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Sommige topics zijn echt briljant :D Zien wat iemand op je eigen WiFi-netwerk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Zojuist een collega verslagen met dit algoritme:
http://www.ardendertat.co...28-longest-compound-word/

Mijne liep nóg eens 150ms sneller (nu +/- 1s) op 170.000 woorden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hij houdt wel lekker de PC-markt in stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:29
:'( ik mag hopen dat het topic een voorbeeld is van de capaciteiten van een individu en niet het niveau van de huidige generatie afstudeerders MBO4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-08 15:17
Ik gok eerder dat het een poging tot trollen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Er zitten ten minste geen encoding issues in. })
/me rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dafuq dit I just read?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
GateKeaper schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:32:
I feel you, al is bij mij eigenlijk alleen de reistijd hetgene wat minder aantrekkelijk wordt (kon ook niet veel beter):

Nieuw aanbod (Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Tja flexibiliteit is het enige waar ik geld voor over zou hebben. Verder is beter betaald worden vaak ook direct gerelateerd aan leuker werk net zoals projecten die beter betaald worden meestal ook nog eens minder gezeik opleveren.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:05:
[...]

Er zitten ten minste geen encoding issues in. })
/me rent
Ja, we kennen die grap nu wel. Wordt een beetje vervelend :(

Apiary is écht, écht enorm awesome en geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*O* Goat Simulator is live!

Pagina: 1 ... 113 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.