De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 116 Laatste
Acties:
  • 267.925 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickets schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:36:
Een recruitert op LinkedIn:

[...]

Bij de tweede regel haak ik natuurlijk al af, dus daar hoort een passende reactie bij:

[...]
Jij reageert ook met afwijzingen op recruiters via linkedin? Ik doe geen moeite meer, keek gisteren maar weer bij de invites en messages en kon er weer 40 verwijderen. Ik denk dat de helft was van recruiters die mijn profile niet eens gelezen hadden, dat viel op zich wel weer mee..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij de tweede regel haak ik natuurlijk al af, dus daar hoort een passende reactie bij:

[...]
_O- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ik zie het echt wel zitten om als ik eenmaal fulltime freelance bezig ben om NodeJS voor "echte" producten te gaan gebruiken. NodeJS + TDD is zo fucking snel.. Ik kan mijn inmiddels 157 tests draaien in 47ms incl. startup time, incl. tests die tegen een Mysql db aanschreeuwen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-08 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, weet iemand toevallig waar ik een compact stalen visitekaartjes houder vind? :+ En dan zonder klepjes en randjes en weet ik wat. Nog niet gevonden tot zover :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-08 06:55

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

[...]
Beetje jammer dat je niet in CAPS terug hebt gemaild :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:39:
Ik zie het echt wel zitten om als ik eenmaal fulltime freelance bezig ben om NodeJS voor "echte" producten te gaan gebruiken. NodeJS + TDD is zo fucking snel.. Ik kan mijn inmiddels 157 tests draaien in 47ms incl. startup time, incl. tests die tegen een Mysql db aanschreeuwen.
Sounds like a plan! NodeJS wordt al door aardig wat grote bedrijven (Facebook, Ebay, Microsoft, ...) gebruikt voor serieuze applicaties en ik denk wel dat het platform er klaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

RedHornet schreef op donderdag 27 maart 10:37
Jij reageert ook met afwijzingen op recruiters via linkedin? Ik doe geen moeite meer, keek gisteren maar weer bij de invites en messages en kon er weer 40 verwijderen. Ik denk dat de helft was van recruiters die mijn profile niet eens gelezen hadden, dat viel op zich wel weer mee..
Ja hoor. Ik zie ze nog net als mensen, dus dan is enige empathie wel op te brengen, en is een berichtje terug zo gestuurd.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:39:
Dat is wel lekker ja! :o Vind het ook wel interessante techniek, maar je moet er een leuke toepassing voor hebben als je eens wat wil proberen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:48:
[...]

Dat is wel lekker ja! :o Vind het ook wel interessante techniek, maar je moet er een leuke toepassing voor hebben als je eens wat wil proberen hè.
Dat is ook zowat mijn grote probleem. Toepassingen kan ik soms nog wel verzinnen maar de tijd vinden, is een andere zaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:36:
[...]

Alleen op Windows Phone is de app waardeloos 8)7 . Crasht bij grotere / langere gesprekken en het antwoord is; won't fix :'(
Past wel bij de kwaliteit van sommige andere apps op Windows Phone, zoals WhatsApp...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:49:
[...]

Dat is ook zowat mijn grote probleem. Toepassingen kan ik soms nog wel verzinnen maar de tijd vinden, is een andere zaak :(
Ik begin met een tool voor het bijhouden van eigen administratie; stapje voor stapje wat automatisering toevoegen. Tegelijkertijd experimenteer ik met NodeJS, TDD en EBI/EBC. Zo sla ik 4 vliegen met 1 klap en het is 1 van de leukste projectjes waar ik aan heb gewerkt sinds tijden.

NodeJS heeft wel wat "quirks" waar ik nog een oplossing voor moet vinden. Het require model vind ik omslachtig/omhandig en ik moet nog even handig worden met NPM; ik kom er nl net achter dat ik al mijn project dependencies (node_modules map) in git heb zitten :(

Het liefst heb ik gewoon iets als een Gemfile, dus daar moet ik nog even voor zoeken; Voor nu kwam ik package.json tegen die vergelijkbare functionaliteit kan bieden i.c.m. npm install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:15
Ja, is soms echt treurig! Moet wel zeggen dat ik met WA geen enkel probleem meer heb gehad in de afgelopen 3 maanden. Die zijn dus al op de goede weg.

Vraag me wel af hoe al die ontwikkelaars zichzelf nog in de spiegel kunnen kijken, want ontwikkelen voor WP8 is echt absoluut niet moeilijk. Dan schaam je je als ontwikkelaar toch wel als je app crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickets schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:47:
[...]

Ja hoor. Ik zie ze nog net als mensen, dus dan is enige empathie wel op te brengen, en is een berichtje terug zo gestuurd.
Dat is waar. Ik denk dat ik teveel contacten heb gehad met van die recruiters uit polen of de UK die met hun pocherige gedrag je blijven stalken...

Er zitten namelijk ook wel hele vriendelijke nette recruiters tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:55:
[...]

Past wel bij de kwaliteit van sommige andere apps op Windows Phone, zoals WhatsApp...
Dat zeggen meer mensen over whatsapp inderdaad. Heb ik gelukkig nog geen last van gehad (ieg niet dat het mij opviel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:03:

Vraag me wel af hoe al die ontwikkelaars zichzelf nog in de spiegel kunnen kijken, want ontwikkelen voor WP8 is echt absoluut niet moeilijk. Dan schaam je je als ontwikkelaar toch wel als je app crasht?
Wellicht, maar het zal niet veel meer zijn geweest dan een kosten/batenafweging. Met goede apps voor Android en iOS trek je meer publiek dan met goede apps voor WP8, want er zijn meer mensen met Android/iOS. WP8 moet het doen met een "goed genoeg"-app zolang het de nummer 3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:14:
Ik vond WLM ook fijner dan Skype, al heeft Skype wel een paar pluspunten. Berichtensynchronisatie over devices heen (ook in groepsgesprekken) en fatsoenlijke clients voor de meeste platforms.
Mwoa, die berichtensynchronisatie werkt voor de helft van de keren niet (soms pas als je zelf wat zegt). En ik vind het echt zo ontzettend dom dat je niet met jezelf kan chatten. Ik heb Skype op 5 verschillende devices staan, allemaal op mijn eigen account ingelogd. Maar denk maar niet dat ik dan op mijn telefoon kan videochatten met mijn vrouw thuis die een tablet in handen heeft. En de WP client ondersteunt niet meerdere accounts, en de Windows 8 app is gekoppeld aan je Live account.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:04:
[...]

Wellicht, maar het zal niet veel meer zijn geweest dan een kosten/batenafweging. Met goede apps voor Android en iOS trek je meer publiek dan met goede apps voor WP8, want er zijn meer mensen met Android/iOS. WP8 moet het doen met een "goed genoeg"-app zolang het de nummer 3 is.
Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat inderdaad..

Ik ben een groot fan van Windows Phone. Ik vind het veel fijner als Android en Apple, maar het ontbreken van de goede apps is een zwaar gemis.

Zo stuur ik ook nog steeds de PI aan met de IPAD van mijn vriendin. Die vind dat veels te grappig.. :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is alleen extra dom omdat Skype van MS is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.oisyn schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:05:
[...]

Mwoa, die berichtensynchronisatie werkt voor de helft van de keren niet (soms pas als je zelf wat zegt). En ik vind het echt zo ontzettend dom dat je niet met jezelf kan chatten. Ik heb Skype op 5 verschillende devices staan, allemaal op mijn eigen account ingelogd. Maar denk maar niet dat ik dan op mijn telefoon kan videochatten met mijn vrouw thuis die een tablet in handen heeft. En de WP client ondersteunt niet meerdere accounts, en de Windows 8 app is gekoppeld aan je Live account.
De laatste tijd is de berichtensynchronisatie in mijn ervaring wel flink verbeterd. :)

Er is wel een ander issue waar ik me aan stoor: als de verbinding weg is geweest (bijvoorbeeld: Skypen via 3G en dan door een tunnel rijden) en terugkomt haalt Skype soms niet alle online contacten op. Opnieuw inloggen bij Skype verhelpt dat dan wel weer, maar het is toch irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://www.explainxkcd.com/wiki/index.php/1347
Zelfs nu snap ik m nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-08 09:29
Het is weer zo'n dag... Met een kater programmeren, het raar vinden dat je code niet doet wat het hoort te doen.. Bleek ik de code te hebben geschreven in de controller ipv de model en het raar vinden dat de variabelen die je aanroept "niet bestaan"......

* Hertog6 zucht heeel erg diep

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:43

[...]

[...]
Joh, DNN is al lang over op C# (gelukkig!). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:02:
[...]

Ik begin met een tool voor het bijhouden van eigen administratie; stapje voor stapje wat automatisering toevoegen. Tegelijkertijd experimenteer ik met NodeJS, TDD en EBI/EBC. Zo sla ik 4 vliegen met 1 klap en het is 1 van de leukste projectjes waar ik aan heb gewerkt sinds tijden.

NodeJS heeft wel wat "quirks" waar ik nog een oplossing voor moet vinden. Het require model vind ik omslachtig/omhandig en ik moet nog even handig worden met NPM; ik kom er nl net achter dat ik al mijn project dependencies (node_modules map) in git heb zitten :(

Het liefst heb ik gewoon iets als een Gemfile, dus daar moet ik nog even voor zoeken; Voor nu kwam ik package.json tegen die vergelijkbare functionaliteit kan bieden i.c.m. npm install.
Klinkt als een leuk project!

Waar ik het meeste moeite mee heb is die callback-hell. Het is gewoon even wennen maar ik vind het eigenlijk geen fijne manier van werken.
Daarnaast is het ook niet altijd even makkelijk om structuur in je applicatie te krijgen. Misschien moet ik wat met die frameworks gaan spelen (Express ziet er mij wel leuk uit, Meteor staat ook op het lijstje) om wat meer inzicht te krijgen in hoe ik dat probleem van de baan krijg.

Ik heb momenteel nog maar een paar uur ervaring met NodeJS dus het zijn gewoon de eerste beginnersproblemen waar ik tegen aan loop. Mijn mening zal wel veranderen wanneer ik er wat meer mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
De callback hell is inderdaad een issue, maar daar zijn diverse oplossingen voor:

Promise pattern
Iets dat steeds meer geimplementeerd wordt in diverse JS libraries, incl. jQuery. Promises maken callback hell leesbaar en handelbaar. Verder maakt het fout-afhandeling een stuk makkelijker. De voordelen ervan zijn niet direct duidelijk maar als je er in praktijk mee werkt, heb je al gauw door wat de voordelen zijn.

Voorbeelden:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
// Parallel insertion
Promise.all([
  repository.createProject({ name: "findProjects#1" }),
  repository.createProject({ name: "findProjects#2" }),
  repository.createProject({ name: "findProjects#3" }),
  repository.createProject({ name: "findProjects#4" })
]).done(function(myFancyNewProjects) { /* ... */ });

// of sequenteel
repository.createProject({ name: "createProject chainable #1" }).then(function(project) {
  return repository.createProject({ name: "createProject chainable #2" });
}).then(function(project) {
  return repository.createProject({ name: "createProject chainable #3" });
}).done(function(project) {
  // do something with the created projects
});

CoffeeScript
CoffeeScript voegt wat features toe die het werken met callbacks makkelijker maakt

ECMA6
ECMA6 drafts, en de gelinkte ECMA6 > JS compiler daarvoor, bevat enkele features die werken met callbacks een stuk liever maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:04:
[...]
Dat zeggen meer mensen over whatsapp inderdaad. Heb ik gelukkig nog geen last van gehad (ieg niet dat het mij opviel) :)
In het verleden wel regelmatig last van gehad, maar tegenwoordig is het wel redelijk... Vandaag een paar keer een hangende whatsapp gehad in een groepschat als ik een smiley wilde kiezen.

Sowieso zijn er redelijk veel brakke apps voor WP uitgebracht, het is een beetje het kneusje van de app wereld en men lijkt het niet echt serieus te nemen. Zo heb ik vandaag mijn Spotify account maar opgezegd omdat ik continu ruzie heb met die brakke app van ze. Daarnaast erger ik mij aan het feit dat er geen fatsoenlijke Windows RT app is... Binnenkort XBOX music maar eens testdraaien :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 14:52
Microsoft heeft een hoop goodwill verloren bij de move van WinPhone 7.5 naar 8.0 en de breaking compatibility gezeik wat er toen speelde.

Wat betreft chat applicaties, ik las een tijdje geleden een stukje over hoe Whatsapp voor windows phone de music streaming api moest misbruiken, om mogelijk te maken om in de achtergrond berichten te kunnen ontvangen.
Geen idee of dat nu nog steeds zo is (in winphone 8.0), maar het is wel tekenend voor hoeveel werk er nog moet gebeuren aan het platform an sich.

De hoeveel apps in de appstore welke niks meer zijn dan een repackaged website 'is to damn high'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, dat was onder WP7.8 nog zo, maar in WP8 is dat opgelost. Wel hebben ze nog heel lang die hack gebruikt omdat ze prutsers waren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Caelorum schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:58:
Nee, dat was onder WP7.8 nog zo, maar in WP8 is dat opgelost. Wel hebben ze nog heel lang die hack gebruikt omdat ze prutsers waren ^^
ah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De Skype-app op Android (die ik een maand geleden heb geïnstalleerd om één gesprek te kunnen voeren) is de afgelopen vier weken dagelijks een keer of tien gecrasht (zonder dat ik 'm na die ene keer ooit nog geopend heb) en heeft ervoor gezorgd dat de accu van mijn telefoon telkens binnen acht uur leeg was.

Dat was na Chrome voor Android, die na een bepaalde update simpelweg crashte bij het opstarten, de zoveelste app die ik heb verwijderd en nooit meer zal installeren.

Zal die "release je troep zo snel mogelijk en laat de gebruikers maar testen"-hausse (*kuch* Battlefield) ooit nog overwaaien, zodat wij als gebruikers weer eens fijne, degelijke, geteste software in onze handen krijgen?

Het is wel een leuke filosofie om iets nieuws snel op de markt te krijgen, maar zodra je eenmaal meer dan een handvol gebruikers hebt (laat staan miljoenen) kun je dat gewoon niet meer maken.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 27-03-2014 12:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik krijg hier zo'n CloudFlare error pagina.

nu.nl is bij mij trouwens een compleet lege pagina, hebben jullie dat ook?
.edit: nu ik dat zeg is het natuurlijk niet meer zo 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:08:
[...]

Ik heb er geen last van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 23:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:08:
[...]

nu.nl is bij mij trouwens een compleet lege pagina, hebben jullie dat ook?
.edit: nu ik dat zeg is het natuurlijk niet meer zo 8)7
Cache leeg tiefen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Geen responsive design in de zin van dat de website op ipad en smartphone er anders of handiger uit komt te zien. Alleen dat de gehele website zich naar het beeldscherm aanpast.
Zulke reacties make me go :facepalm:

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Gamebuster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:02:
[...]

Grappig, ik wil iets vergelijkbaars doen, alleen ga ik denk ik node-webkit gebruiken. node_modules in git, dan had ik pas geleden ook, moet me NPM ook nog een beetje eigen maken. Ik wil me echt meer gaan verdiepen in node.js, het is al een vrij volwassen platform (hoewel die require's inderdaad wat omslachtig zijn). Express lijkt me ook wel interessant.
Maar eerst maar beginnen met de basis :) . Lastige is alleen tijd, nieuwe dingen leren tussen het gewone werk door (en school voor mij) is niet altijd even handig. Maar ik probeer er nu ook gelijk een nuttig project van te maken d.m.v. het maken van een administratietool, dus dan heb ik er ook nog echt wat aan.

(hoewel dat een beetje klinkt als dit:)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OuBWKNFt65u63c8JL1MY4yTu/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
D-Raven schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:18:
[...]

Hoe bedoel je? Waarom?
Ik vind de quote niet echt duidelijk geschreven namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 27-03-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
pdebie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:23:
[...]

Hoe bedoel je? Waarom?
Ik vind de quote niet echt duidelijk geschreven namelijk.
Wat ze zeggen is:

"We willen niet dat hij er anders uitziet op (devices met kleinere scherm resolutie) maar we willen wel dat hij zichzelf aanpast naar de resolutie van het scherm."

ook wel: we willen geen apart design voor diverse devices (wat zij responsive design noemen), maar we willen wel responsive design.
En dan vervolgens niks zeggen over hoe het zichzelf dan moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

D-Raven schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:18:
[...]

Ik ken erger.

Vandaag in de mail, een 960 grid, met de mededeling
Hier het nieuwe design. Hebben jullie nog meer nodig om de website van {klant} responsive te maken?
|:( |:(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Chris7 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:21:
[...]
(hoewel dat een beetje klinkt als dit:)
[afbeelding]
Jah i know. Maarja, het is leerzaam enzo :P

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 27-03-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Firesphere schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:32:
[...]

Ik ken erger.

Vandaag in de mail, een 960 grid, met de mededeling

[...]

|:( |:(
Ja precies dat ja. En dan vervolgens 20 mails besteden om helder te krijgen wat de andere persoon nu precies onder responsive design scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Responsive is de nieuwe "web 2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 16:28

markvt

Peppi Cola

%^%^#$^%$^#$ upc routings problemen al de hele dag

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze websites zijn altijd responsive. Als ik moet wachten dan reageert de koffieautomaat of mijn buurman zeer snel. Die laatste is wel afhankelijk of hij de avond ervoor op stap is geweest :+. Hij doet het voor je het weet!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:09:
[...]

Onze websites zijn altijd responsive. Als ik moet wachten dan reageert de koffieautomaat of mijn buurman zeer snel. Die laatste is wel afhankelijk of hij de avond ervoor op stap is geweest :+. Hij doet het voor je het weet!
? Mm, ben ik nu de enige dat hier niets uit kan maken :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

markvt schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:05:
%^%^#$^%$^#$ upc routings problemen al de hele dag
Vertel eens meer? :p
Is dat puur bij jullie intern of ligt dat bij UPC? Een kantoor van ons met UPC zit namelijk toevallig ook te klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
.Gertjan. schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:37:
[...]

In het verleden wel regelmatig last van gehad, maar tegenwoordig is het wel redelijk... Vandaag een paar keer een hangende whatsapp gehad in een groepschat als ik een smiley wilde kiezen.

Sowieso zijn er redelijk veel brakke apps voor WP uitgebracht, het is een beetje het kneusje van de app wereld en men lijkt het niet echt serieus te nemen. Zo heb ik vandaag mijn Spotify account maar opgezegd omdat ik continu ruzie heb met die brakke app van ze. Daarnaast erger ik mij aan het feit dat er geen fatsoenlijke Windows RT app is... Binnenkort XBOX music maar eens testdraaien :)
Volgens mij is het de bedoeling dat einde van deze maand (zal wel niet meer gebeuren) of volgende maand een volledig nieuwe Spotify app komt voor WP8, samen met een W8 app.
Ik kijk daar wel naar uit, aangezien de huidige app echt slecht is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Douweegbertje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:25:
[...]

Vertel eens meer? :p
Is dat puur bij jullie intern of ligt dat bij UPC? Een kantoor van ons met UPC zit namelijk toevallig ook te klagen :+
Ook last van, Pivotal Tracker is onbereikbaar :(

Het is ook echt een routing probleem, want DNS wordt gewoon gevonden, maar iedere tracert blijft hangen bij het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
_Moe_ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:12:
[...]
Nee... Mietjes ook btw. Ik was vanochtend om 8 uur ook gewoon wakker en een fruitsapje aan het maken. Best thing ever is om na een avond bier drinken lekker sinaasappelsap + veel rood fruit (bijv. cranberries) te drinken. Werkt perfect om weer 'normaal' te worden ^^

O, en dood aan programmeurs die alvast functies toevoegen aan classes, maar die niet werken (als in doen niets). En dan ook geen melding van maken he! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 23:06
D-Raven schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Wat ze zeggen is:

"We willen niet dat hij er anders uitziet op (devices met kleinere scherm resolutie) maar we willen wel dat hij zichzelf aanpast naar de resolutie van het scherm."

ook wel: we willen geen apart design voor diverse devices (wat zij responsive design noemen), maar we willen wel responsive design.
Bedoelen ze niet gewoon dit:
code:
1
<meta name="viewport" content="width=device-width, user-scalable=no">

Dan past de site zich aan aan het scherm en veranderd er niets :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 16:28

markvt

Peppi Cola

Via upc kan ik geen enkele site op cloudflare benaderen. De tracert loopt tot aan telia
Traceren van de route naar cloudflare.com [198.41.213.157]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 5 ms 5 ms 5 ms 10.15.97.1
3 6 ms 7 ms 7 ms 212.142.60.29
4 8 ms 8 ms 8 ms nl-ams05a-rd2-ae-60-2366.aorta.net [84.116.244.6
5]
5 7 ms 7 ms 7 ms nl-ams04a-ri2-xe-1-0-0.aorta.net [84.116.134.69]

6 7 ms 14 ms 12 ms adm-b5-link.telia.net [62.115.12.133]
7 9 ms 8 ms 8 ms adm-bb3-link.telia.net [213.155.132.160]
8 * *
Ik check even hun twitter en zie dit:
UPC Nederland ‏@UPC 1m

@clavaux Er is een collectief probleem in regio rotterdam waardoor sommige klanten problemen ervaren met het bereiken van sites. ^MP

[ Voor 14% gewijzigd door markvt op 27-03-2014 13:35 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
D-Raven schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Wat ze zeggen is:

Ow op die manier. Ja dat is inderdaad :F waardig.

--edit--
zojuist Gesaffelstein ontdekt op Spotify. Wat een heerlijke Techno muziek _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 27-03-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat was ook het doel ;). Responsive is nogal hyped inderdaad en erg aan de interpretatie over te laten. Als ik nu op een knop klik, eigenlijk 5 minute moet wachten en dus koffie ga halen, kom ik terug dan werkt het. Is het dan responsive?

Er zijn bedrijven die dan ja zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu.nl is ook weer goed bezig! /not.

https://twitter.com/AllesVanNu_/status/449171722189955072

En links in de broncode als dit:
HTML:
1
<a title="Timosjenko kandidaat presidentschap Oekra&iuml;ne" class="imagelink trackevent" href="//3737369/timosjenko-kandidaat-presidentschap-oekraine.html">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZehDoctoR
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:16:
Nu.nl is ook weer goed bezig! /not.

https://twitter.com/AllesVanNu_/status/449171722189955072

En links in de broncode als dit:
HTML:
1
<a title="Timosjenko kandidaat presidentschap Oekra&iuml;ne" class="imagelink trackevent" href="//3737369/timosjenko-kandidaat-presidentschap-oekraine.html">
Als het nou 1 artikel was had ik gezegd kan voorkomen, maar ik heb er nu al 5 gezien die een error geeft /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gebeurd bij nu.nl zeer regelmatig, dat iets verkeerd gepubliceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als bij Ad.nl, oh wacht, adblocker moet natuurlijk uit anders verdienen ze geen geld ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:53

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:09:
Dat was ook het doel ;). Responsive is nogal hyped inderdaad en erg aan de interpretatie over te laten. Als ik nu op een knop klik, eigenlijk 5 minute moet wachten en dus koffie ga halen, kom ik terug dan werkt het. Is het dan responsive?

Er zijn bedrijven die dan ja zeggen :+
Je lijkt het over response-times te hebben, maar "responsive" heeft weinig met performance te maken.

Ik geef toe dat de term volslagen verkeerd gekozen is, maar goed. Vraag een DBA wat responsive betekent en hij denkt toch echt aan iets heel anders dan wat de webwereld er op het moment mee bedoelt (werrukt ook op me phone).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:23:
Net als bij Ad.nl, oh wacht, adblocker moet natuurlijk uit anders verdienen ze geen geld ><
AD zit bij mij achter een paywall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, waarschijnlijk gebruik je adblocker (plus), die blokkeert sinds ~ dinsdag hun css/js :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vet cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zo'n geintje heeft Danny op FOK! ook ooit eens geprobeerd, dat was alleen niet echt een succes omdat de helft van de mensen niet snapte waarom allerlei scripts en stylesheets het niet meer deden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Be ik de enige die de 'wedstrijd' van de NS wat goedkoop vindt? Di's wel erg makkelijk een paar developers voor 100E/uur uitsparen... Gezien de eisen (Java, Maven) gaan ze het gewoon gebruiken in een nieuwe applicatie.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 27-03-2014 14:35 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat zijn al die wedstrijden toch? Net als zo'n hackathon, gewoon cheap ontwikkeling scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk zo'n twitter account dat alles post van de site (iets naar beneden scrollen)

https://twitter.com/AllesVanNu_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 29-08 12:14
Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:34:
Be ik de enige die de 'wedstrijd' van de NS wat goedkoop vindt? Di's wel erg makkelijk een paar developers voor 100E/uur uitsparen... Gezien de eisen (Java, Maven) gaan ze het gewoon gebruiken in een nieuwe applicatie.
Het probleem lijkt me zo veel versimpeld dat ze hier niet echt veel mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]

Has Anyone Really Been Far Even as Decided to Use Even Go Want to do Look More Like?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:35:
Dat zijn al die wedstrijden toch? Net als zo'n hackathon, gewoon cheap ontwikkeling scoren.
Ja, maar ik vind een 'prijs' van 129-160 (x2) voor iets waar ze normaal een dev voor in moeten huren a 100 euro/uur wel erg cheap. Daarbij krijgen ze ook nog eens voor dat 'geld' (het kost de NS zelf natuurlijk niks, die trein zit nooit vol eerste klas) meerdere oplossingen.
Intru schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:37:
Het probleem lijkt me zo veel versimpeld dat ze hier niet echt veel mee kunnen.
Tuurlijk wel. Dit is het meest complexe deel van de software; de implementatie van een travelling-salesman achtige optimalisatie. Alle randzooi eromheen is redelijk bijzaak. Ik heb in genoeg van dergelijke projecten gezeten om te weten hoe dat soort dingen lopen: een aantal oplossingen voor hun probleem is voor de NS enorm waardevol. Dit scheelt ze flink wat ontwikkeltijd (a 100E / uur).

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 27-03-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Ja, maar ik vind een 'prijs' van 129-160 (x2) voor iets waar ze normaal een dev voor in moeten huren a 100 euro/uur wel erg cheap. Daarbij krijgen ze ook nog eens voor dat 'geld' (het kost de NS zelf natuurlijk niks, die trein zit nooit vol eerste klas) meerdere oplossingen.
Sure, het is waarschijnlijk best interessant voor de NS (het koste de NS trouwens denk ik wel wat, afaik is de Thalys niet van NS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Intru schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:41:
Sure, het is waarschijnlijk best interessant voor de NS (het koste de NS trouwens denk ik wel wat, afaik is de Thalys niet van NS).
Prima. Worst-case kost het ze 320 euro. Je begrijpt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:42:
[...]

Prima. Worst-case kost het ze 320 euro. Je begrijpt me wel.
Ja :)
Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:38:
[...]
Tuurlijk wel. Dit is het meest complexe deel van de software; de implementatie van een travelling-salesman achtige optimalisatie. Alle randzooi eromheen is redelijk bijzaak. Ik heb in genoeg van dergelijke projecten gezeten om te weten hoe dat soort dingen lopen: een aantal oplossingen voor hun probleem is voor de NS enorm waardevol. Dit scheelt ze flink wat ontwikkeltijd (a 100E / uur).
Ik denk dat je dan de complexiteit van de randzaken onderschat. Het basisconcept is behoorlijk makkelijk. Zo'n basis-implementatie uitbreiden dat de NS het daadwerkelijk in het echt kan toepassing is een heel stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is exact wat ik er van dacht: het is een leuke prijs, maar het kost ze inderdaad niets (aangezien ze die plaats wellicht over zouden hebben). Het was leuker geweest moesten ze er nog een hotelletje bij doen voor 2 nachten of iets dergelijks.

In mijn ogen is het dus ook gewoon zo goedkoop mogelijk developers inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik snap niet dat Tweakers dit soort opdrachten doorlaat. Weetje, voor zo'n prijs en 'faam' en 'eer' wil ik best even bezig zijn. Echter heb ik hier meer het gevoel dat het een verkapte prestige projectje voor jezelf moet zijn wil je hier zoveel tijd in gaan steken (want zover ik even snel heb gelezen, kost het best wat tijd) voor zo'n prijs/reward.

En natuurlijk, iedereen doet wel eens wat klussen en beunen, maar de NS is niet je lokale ZZP'er of wat dan ook. Nee, laatst nog miljoenen weg gegooid aan slechte treinen :+. Geef mij dan liever wat opdrachten voor een ZZP'er/ het MKB die het -echt- kan gebruiken.

Overigens wil ik ook best wel eens gebruiken maken van dit soort acties. Voor 350,- xxx uur werk binnen krijgen is toch wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Douweegbertje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:00:
Ik snap niet dat Tweakers dit soort opdrachten doorlaat. Weetje, voor zo'n prijs en 'faam' en 'eer' wil ik best even bezig zijn. Echter heb ik hier meer het gevoel dat het een verkapte prestige projectje voor jezelf moet zijn wil je hier zoveel tijd in gaan steken (want zover ik even snel heb gelezen, kost het best wat tijd) voor zo'n prijs/reward.
Eensch!

Als ze nou (net als [Wedstrijd] Warlight AI Challenge) iets gemaakt hadden waarin je echt wat terug ziet en een competitie hebt, dan is het wel leuk. Nu moet je het doen met een leuk verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Douweegbertje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:00:
Overigens wil ik ook best wel eens gebruiken maken van dit soort acties. Voor 350,- xxx uur werk binnen krijgen is toch wel leuk :)
Zo'n 3,5 uur ja... 8)7 Te snel gelezen. Inderdaad lekker makkelijk. Verzin een wedstrijd om je probleem en post het aan tweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door wouterwouter2 op 27-03-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:33:
Zo'n geintje heeft Danny op FOK! ook ooit eens geprobeerd, dat was alleen niet echt een succes omdat de helft van de mensen niet snapte waarom allerlei scripts en stylesheets het niet meer deden. :')
Daar haal je ook een schoolvoorbeeld aan van iemand die nogal een grootsheidwaanzin heeft en welke ff denkt dat hij iedereen maar bijvoorbeeld kan opdragen firefox te gaan gebruiken of de piratenpartij te stemmen omdat hij dat vindt :') (Net zoals dat hij pro privacy is, maar wel jou DM's mag lezen).

Jezus wat is die autocorrect hier vervelend zeg...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ns wedstrijd? Heb ik een linkje over het hoofd gezien?

edit: Ah ik zie 'm al: Gamebuster in "[ADV] NS Devschuur Challenge"

[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 27-03-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:04:
Wij (NS) krijgen de inzendingen te zien, maar de intentie is niet om de codes te gaan toepassen in de praktijk. De copyright blijft bij jullie liggen.
Gebruiken in een applicatie is er voor de NS dus sowieso niet 1,2,3 bij. Kijk het is natuurlijk niet slim om een revolutionaire oplossing voor het TSP probleem hiermee publiekelijk te maken, maar zo'n soort inzending verwacht ik hier eerlijk gezegd ook niet :)
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:57:
[...]
In mijn ogen is het dus ook gewoon zo goedkoop mogelijk developers inhuren.
Ik denk dat je je daar toch in vergist, en dat het de NS helemaal niet veel oplevert behalve wat reclame voor de ontwikkel afdeling van de NS.

Sowieso krijgen ze niet eens het copyright/auteursrecht. Er is niet eens de eis dat je jouw inzending in licentie geeft. Als ze goedkope developers wilden hebben was dat echt wel in de voorwaarden opgenomen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 27-03-2014 15:25 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er zijn genoeg developers die maar wat graag "Heeft wedstrijd van NS gewonnen" op hun CV willen zetten. Dus ik zie er ook niet echt een probleem in :).

Edit; Het is natuurlijk wel een geschikte manier om een goede developer voor de echte implementatie te vinden ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:25:
En er zijn genoeg developers die maar wat graag "Heeft wedstrijd van NS gewonnen" op hun CV willen zetten. Dus ik zie er ook niet echt een probleem in :).
Inderdaad, en als je er wel een probleem in ziet moet iemand vooral niet meedoen. Ik persoonlijk vindt het leuk dat de NS in deze vorm een contest wil sponsoren, en dus een leuke prijs ter beschikking stelt voor iemand die het wel leuk vindt om hier een beetje voor te hobby'en

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:15

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jij verwacht dat iets wat door een externe zolderkamerprogrammeur in elkaar geflanst is in maximaal 3 weken tijd ook maar enigszins zinnig gaat zijn voor de NS? :D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:35:
[...]

Jij verwacht dat iets wat door een externe zolderkamerprogrammeur in elkaar geflanst is in maximaal 3 weken tijd ook maar enigszins zinnig gaat zijn voor de NS? :D
Daar is best kans op, met een andere invalshoek, kan het intern bij de NS ook op een idee gebracht worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Woy schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:22:
[...]
Gebruiken in een applicatie is er voor de NS dus sowieso niet 1,2,3 bij. Kijk het is natuurlijk niet slim om een revolutionaire oplossing voor het TSP probleem hiermee publiekelijk te maken, maar zo'n soort inzending verwacht ik hier eerlijk gezegd ook niet :)
[...]
Maar mocht het toch gebeuren weten ze wie ze een zak geld moeten overhandigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Caelorum schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:38:
[...]

Maar mocht het toch gebeuren weten ze wie ze een zak geld moeten overhandigen ;)
Yup, en daar hebben beide partijen dan wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Woy schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:38:
[...]

Yup, en daar hebben beide partijen dan wat aan :)
Je bedoelt de NS en Tweakers? Want ik vind het een jammerlijke actie waar weinig mensen wat aan hebben. De limiet van Java alleen al maakt het voor mij persoonlijk geen ruk aan. Vroeger hadden we teminste leuke contests waar veel mensen aan mededen, het niveau goed was en je wat van kon leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Megamind schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:43:
[...]
Je bedoelt de NS en Tweakers?
Nee de deelnemer, want die zullen ze dan moeten betalen, immers liggen daar de rechten. Tweakers heeft 0 rechten op de inzendingen natuurlijk.
Want ik vind het een jammerlijke actie waar weinig mensen wat aan hebben. De limiet van Java alleen al maakt het voor mij persoonlijk geen ruk aan.
Ik had ook liever gezien dat er een breder scala aan talen toegestaan zouden zijn. Maar dat is helaas niet het geval. Dat neemt niet weg dat het IMHO gewoon een leuke actie is, waar een leuke prijs weggeven wordt. Het is nog steeds vrijwillig om mee te doen, dus als je het niet leuk vindt sla je het gewoon over.

Dat neemt niet weg dat we in de toekomst vast wel weer eens andere contests zullen organiseren waar misschien wel wat voor jou bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:15

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Megamind schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:43:
[...]

Je bedoelt de NS en Tweakers? Want ik vind het een jammerlijke actie waar weinig mensen wat aan hebben.
Hij bedoelt NS en de bedenker van die code waar ze in dat hypothetische geval wat aan zouden kunnen hebben.
De limiet van Java alleen al maakt het voor mij persoonlijk geen ruk aan.
Die eis wilde NS graag stellen omdat het door hun mensen intern nagekeken gaat worden en die kunnen/mogen geen tijd vrijmaken om allerlei andere software te draaien om die code werkend te krijgen. Jammer, maar wel begrijpelijk natuurlijk.
Vroeger hadden we teminste leuke contests waar veel mensen aan mededen, het niveau goed was en je wat van kon leren.
Ja, en daar hadden we bijzonder veel werk aan. Toen we na 4 van die contests de bal bij de users legden om wat te organiseren bleeft het verdacht stil. Contests zijn leuk, maar een goeie contest opzetten en runnen kost veel moeite en ook wij mods zitten niet oneindig in de tijd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik ga het wel proberen, ik vind het wel een leuke uitdaging. Ik had het echter graag in NodeJS gedaan... Misschien dat ik dat ook gewoon doe, alleen voor de fun. Ik heb toch weinig aan treinkaartjes naar Parijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 27-03-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig productieve dag vandaag, zucht.

- Laptop van vriendin doet nu al acht uur over een backup naar externe HDD. USB 2.0...
- Externe HDD (een andere) niet meer leesbaar. Is in Disk Management zichtbaar als RAW met 100% vrije ruimte. CHKDSK levert niks op. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:56:
Ik ga het wel proberen, ik vind het wel een leuke uitdaging. Ik had het echter graag in NodeJS gedaan... Misschien dat ik dat ook gewoon doe, alleen voor de fun. Ik heb toch weinig aan treinkaartjes naar Parijs.
Javascript fanboy! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Javascript to Java compiler. Fuck code conventies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ARG... en dan begin je met een relatief simpele input class die wat history bijhoud en voordat je het weet ben je er een paar uur mee bezig geweest en is het ding 300 regels lang. Terwijl het alleen maar een soort van wrapper is rondom bestaande zooi.
Ach ja, het werkt nu in ieder geval ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Intru schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:45:

Ik denk dat je dan de complexiteit van de randzaken onderschat. Het basisconcept is behoorlijk makkelijk. Zo'n basis-implementatie uitbreiden dat de NS het daadwerkelijk in het echt kan toepassing is een heel stuk lastiger.
Als Java developer die in behoorlijk complexe projecten (UWV, IND, ING) meegedraaid heeft de afgelopen 12 jaar denk ik dat ik dat best aardig in kan schatten.
Ik zeg niet dat het 'de' oplossing voor het TSP is, maar dat het een TSP-achtig probleem is. En een oplossing voor hun specifieke probleem is iets wat veel andere bedrijven ook al hebben laten bouwen. Het is meestal het meest complexe deel (algorithmisch dan) van het systeem.
Ik denk dat je je daar toch in vergist, en dat het de NS helemaal niet veel oplevert behalve wat reclame voor de ontwikkel afdeling van de NS.

Sowieso krijgen ze niet eens het copyright/auteursrecht. Er is niet eens de eis dat je jouw inzending in licentie geeft. Als ze goedkope developers wilden hebben was dat echt wel in de voorwaarden opgenomen ;)
Het gaat niet om de code maar om de oplossing. Als een goed werkend algorithme aangedragen wordt hoeven ze niet de code te kopieren, het gaat om het denkwerk. Dat wordt voor ze gedaan voor een erg laag uurtarief.
[b]NMe schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:35:[/b

Toch grappig dat door de mods dit soort dingen weer zonder enige vorm van nuancering verdedigd worden.
Woy schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:48:
Nee de deelnemer, want die zullen ze dan moeten betalen, immers liggen daar de rechten.
Als ze de code zouden gebruiken wel, maar dat gaan ze niet doen. Ze kunnen prima iemand het algoritme laten herschrijven. Het bedenken HOE dit probleem opgelost kan worden, daar gaat de tijd in zitten. Niet dat denkwerk vertalen naar code.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 27-03-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:53

Dido

heforshe

Kijk het is natuurlijk niet slim om een revolutionaire oplossing voor het TSP probleem hiermee publiekelijk te maken,
Oh.

Goed, dan stuur ik hem niet in.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
totaal niet gerelateerd aan ICT of wat dan ook, maar dit artikel moet ik echt even delen :+

http://www.spitsnieuws.nl...oppels-moeten-meer-ketsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
pdebie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:09:
totaal niet gerelateerd aan ICT of wat dan ook, maar dit artikel moet ik echt even delen :+

Ik heb gehoord dat het woord "fuck" ooit in Engeland ontstaan is omdat mensen van de koning meer moesten seksen. Komt van "Fornicate Under Command of the King" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Geniaal. Mogen ze ook wel mee beginnen in de rest van west Europa. Hoe meer kinders, hoe beter. Hoe irritant ze ook zijn: Kinderen vormen uiteindelijk wel de toekomst en ik zie het niet zitten dat al die obscure landen blijvend meer volk produceert dan moderne landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45

_/-\o_

Er woont althans genoeg vrouwelijk schoon!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ben ik gisteren tegengekomen op Reddit.
Mijn eerste reactie: Ik verhuis naar Denemarken.

Zonder zever: Ik wil ontzettend graag een project in het Noorden (Noorwegen, Zweden of Finland) maar het is blijkbaar niet zo simpel. Ontzettend knappe vrouwen daar :)
Pagina: 1 ... 112 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.