Grijze Vos schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:04:
[...]
Het business model van facebook is het verkopen van haar gebruikers. Ik wil als gebruiker van facebook zelf kunnen kiezen wat ik deel via facebook, i.e. wat zij verkopen aan hun adverteerders.
Om Zuckerberg te quoten:
[...]
Facebook moet verre van mijn medische gegevens blijven.
Daarnaast ben ik het met de maker van minecraft eens, facebook is geen softwarebedrijf. Iets dat MS bijvoorbeeld wel is. Een overname door MS had ik een stuk minder erg gevonden. Wat mij betreft was een overname uberhaupt niet nodig geweest. Mgoed, het is aan de eigenaren van Oculus om die beslissing te nemen.
Voor dat laatste geldt natuurlijk assumptions are ...
Facebook is een software/servicesbedrijf en zij willen de oculus als software service neer gaan zetten blijkt uit de teksten. Daar zie ik niets verkeerd in en dus op zich ook een best logische/interessante overname.
Jij haalt echter Notch aan en laat hij nou een prima voorbeeld zijn van hetgeen waar jij hem voor gebruikt als tegenvoorbeeld; Notch heeft veel geld verdiend door op het juiste moment met brakke code een gameconcept te kopieren en uit te breiden en daarbij toch prima spel neer te zetten en zijn bedrijf daarbij op te zetten. Meer heeft hij niet gedaan. Notch is dus al helemaal geen internet entrepreneur maar eerder iemand die graag luidskeels zijn mening verkondigt (geregeld zonder al teveel kennis van zaken) en daarbij zijn bekendheid maar al te graag gebruikt.
Notch heeft echter nog nauwelijks iets gepresteerd buiten het maken van games (Scrolls is nu ook niet echt de wonderhit die het zou worden) en Mojangg maakt alleen games. Eigenlijk heeft hij dus net zo min recht van spreken of verstand van dergelijke overnames in niet direct gerelateerde markten als wij.
Daarnaast is Notch keihard aan het trappen de laatste tijd tegen facebook en klagen over alles wat ze doen, maar vervolgens heeft hij zelf nog wel gewoon een facebook en ook zijn bedrijf is er actief... Hoe serieus kun je hem dan nog nemen vraag ik me af?
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 26-03-2014 13:24
]