De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 116 Laatste
Acties:
  • 267.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:06
* WernerL draait even een import. Goh wat duurt het lang.. Het zijn 125000 records... 8)7

Nu hopen dat ik niet tegen timeouts oid aan ga lopen, hij is al ruim 20 minuten bezig. :')

18000 records duurde vorige week zo rond de 10 minuten, ik pak er dan nog maar even een grote bak koffie bij.

[ Voor 22% gewijzigd door WernerL op 25-03-2014 09:20 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Hierzo:
Afbeeldingslocatie: http://270c81.medialib.glogster.com/media/c3/c398e62d0382c5a1fd0a238daafff9aac14f07d57fd6943f1eda92ee4a4dbfb3/koffie-kopje-1.jpg

Vandaag bij een nieuwe klant begonnen, ben benieuwd _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8178865/IMG_2027.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Chris7 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:52:
[...]

Haha, geniaal. Grappig hoe creatief mensen van zo'n spel worden. Ik vond deze ook wel leuk.
Dan is deze link helemaal leuk: http://vinaybajaj2610.github.io/ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Jeej daar wachtte ik op. Ik raakte het overzicht al helemaal kwijt

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogguh! :w
Gisteren een community event gehad in het atomium te Brussel. Daar vroeg ik een manager wanneer ik wat meer uitleg krijg over de presentatie die ik moet geven ivm mobile security. Krijg ik doodleuk te horen: "Oh ja, die presentatie gaat niet door."

Bedankt om mij hiervoor in te lichten he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Bug fixes en koffie weer gedaan. Nu maar weer eens verder met mijn eigen werk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
ReSharper 8.2 geïnstalleerd... en doorrrrr. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:48
http://milrivel.github.io/LHC/ is dan wel weer een leuke variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:59:
Mogguh! :w
Gisteren een community event gehad in het atomium te Brussel. Daar vroeg ik een manager wanneer ik wat meer uitleg krijg over de presentatie die ik moet geven ivm mobile security. Krijg ik doodleuk te horen: "Oh ja, die presentatie gaat niet door."

Bedankt om mij hiervoor in te lichten he 8)7
Leuk altijd zulke dingen ;). Dat is vooral de reden waarom als ik zulke dingen moet doen altijd blijf polsen zodat ik niet onnodig werk doe.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Kwam toevallig hier op, staan wel een aantal mooie tussen. :P

Jeff Dean: What are all the Jeff Dean facts?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Eindelijk iemand die het begrijpt, zowel vanuit een technisch perspectief als vanuit menselijk perspectief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
wsitedesign schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:04:
[...]
Btw, vandaag PhpStorm ook nog gekocht (academical license though, moet er nog van profiteren zolang ik student bent ^^)
Denk je er wel aan dat je daar volgens de licentie geen commerciële software mee mag maken?
Academic Licenses are available to accredited educational institutions, including vocational/trade schools, colleges, universities and institutions, and to individual students and teaching staff. Academic Licenses allow for use of fully-functional version of the software for non-commercial purposes only, including education and research.
Leek mij eerst ook wel een goede deal, maar dan ga ik toch liever voor de 'gewone' Personal License.
roeleboel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:32:
Om mijn vraag over Jetbrains IntelliJ versus PhpStorm even af te ronden, een quote van hun support:
[...]

Opgelost bij deze :)
Dat is wel mooi, hoewel ik over het algemeen niet zo'n fan ben van één editor voor alles, is het kostentechnisch wel beter :) .

Kijk, daar zat ik op te wachten. Blijkt dat de versies die ik kende nog maar het topje van de ijsberg waren :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
Chris7 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:30:
[...]

Denk je er wel aan dat je daar volgens de licentie geen commerciële software mee mag maken?

[...]

Leek mij eerst ook wel een goede deal, maar dan ga ik toch liever voor de 'gewone' Personal License.
Goh, zal wel geen probleem zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fantastisch :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:47
R.I.P.!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/samsung_syncmaster_930bf.jpg
Nu nog maar 1 monitor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08 19:51
@Caelorum

Kijk eens of de condensatoren niet bol staan van het voedings printplaatje!
Wij hebben hier heel veel samsung monitoren gerepareerd door de condensatoren die bol stonden op de voedings print te vervangen door nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zal eens kijken :) Zelf vermoed ik dat het scherm en de backlight nog wel heel zijn, dus zou inderdaad iets met het printplaatje moeten zijn. Iets meer dan een jaar geleden was mijn toen andere Samsung scherm overleden hier. Die had dus echt een falende backlight :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Is dat je eigen monitor of voor op het werk?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
Goede reden om een mooi nieuw 4K scherm te krijgen :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Jan_V schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:02:
[...]

Goede reden om een mooi nieuw 4K scherm te krijgen :)
Denk je echt dat ze gaan betalen voor een 4K scherm ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme Quora: You must sign-in to read this answer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:02:
[...]

Stomme Quora: You must sign-in to read this answer.
Gewoon ergens klikken werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb ook geen Google+ en Facebook, maar in de eerste answer staan toch de leukste :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ik zou eens gaan kijken naar een Dell U2312HM of een andere in die serie. Erg fijn om op te coden en heeft niet zo'n irritante glanzend scherm. Door de verhouding ook wel fijn om 2 windows naast elkaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuHu schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:04:
[...]

Gewoon ergens klikken werkt ook.
Enkel voor het eerste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja, de rest zuigt toch vaak bij Quora... Is een soort preventief fillter :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rutix schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:59:
Is dat je eigen monitor of voor op het werk?
Het was mijn tweede monitor waar ik altijd documentatie op open had staan. Nu moet ik alttabben...
steffex schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Ik zou eens gaan kijken naar een Dell U2312HM of een andere in die serie.[...]
Ik heb hier nu nog een U2412M voor me staan :)

Heb em opengemaakt, maar ik zal wel gek zijn. Lijkt wel alsof zowat alles is gaan lekken :S
https://dl.dropboxusercon...20140325_13_10_53_Pro.jpg

Op zich heeft het ding ook wel zowat 9 jaar gemiddeld 12 uur per dag aangestaan, dus zou het ook niet vreemd vinden als dit het einde is.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 25-03-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08 19:51
Er lijkt 1 condensatortje bol te staan aan de bovenkant.
Op de foto is dat de meest linkse helemaal bovenin.

Je kan proberen deze te vervangen. In mijn geval stonden er meestal 3 of 4 bol en die waren soms ook opengesprongen. Dat was duidelijk. Dat witte spul is gewoon pasta om de onderdelen op hun plek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En weereens een CSS quizje... Grappig gemaakt: http://flukeout.github.io/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

syl765 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:14:
@Caelorum

Kijk eens of de condensatoren niet bol staan van het voedings printplaatje!
Wij hebben hier heel veel samsung monitoren gerepareerd door de condensatoren die bol stonden op de voedings print te vervangen door nieuwe.
Vaak het probleem inderdaad, er zitten verder ook geen bewegende delen in die stuk kunnen gaan.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Morgen eens kijken of ik een vervangende kan vinden en er op zetten :) Even hopen dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:20:
[...]

Op zich heeft het ding ook wel zowat 9 jaar gemiddeld 12 uur per dag aangestaan, dus zou het ook niet vreemd vinden als dit het einde is.
Nee dit is echt een kwaliteitsprobleem. Genoeg condensatoren die decennia meegaan. Volgens mij maakt het niet eens uit of je hem echt de hele dag gebruikt of niet.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat snap ik, maar ik verwacht geen super kwaliteit. Van geen enkel bedrijf. Als die dingen eeuwig mee zouden gaan zouden ze nooit meer iets verkopen. Niet totdat de hele industrie modetrends heeft ingevoerd voor monitoren.
Ik vind 9 jaar eigenlijk zelfs lang. Vraag mij af of nieuwere monitoren dat wel halen zonder reparaties.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 25-03-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Caelorum schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:37:
Dat snap ik, maar ik verwacht geen super kwaliteit. Van geen enkel bedrijf. Als die dingen eeuwig mee zouden gaan zouden ze nooit meer iets verkopen. Niet totdat de hele industrie modetrends heeft ingevoerd voor monitoren.
Ik vind 9 jaar eigenlijk zelfs lang. Vraag mij af of nieuwere monitoren dat wel halen zonder reparaties.
Nouja mensen er worden nog best wel wat ontwikkelingen gedaan op monitor gebied die mensen er toe zet om een nieuwe te kopen hoor ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat zou voor mij wel gelden, maar voor zowat 90% van de gebruikers is hun huidige monitor meer dan genoeg. Hoe vaak ik wel niet cheapass monitoren van een jaar of 5 zie staan. Dat zijn echt de gebruikers die pas een nieuwe kopen als de vorige kapot is (wat voor hun snel genoeg zal zijn :P).
Dat kleine deel van de gebruikersgroep dat graag een hoge resolutie wil hebben of nog betere kleurweergave of 3D is echt niet genoeg om de hele industrie in stand te houden.

Als ze er mee weg zouden komen zouden alle fabrikanten elke monitor na een jaar kapot laten gaan. Een beetje zoals de houdbaarheidschip in sommige inktpatronen voor printers (Ik kijk naar jou HP) 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 25-03-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:37:
Het verschil in prijs tussen bagger en goede condensatoren is dermate klein dat het verkorten van de levensduur van veel apparatuur met tien of 20 jaar behoorlijk misdadig is. Het is niet zo dat je iets weggooit wat binnen twee jaar compleet vergaan is tot een soort milieuvriendelijke compost waar bloemetjes op groeien.

Stel je voor dat ze auto's maken die met geluk negen jaar mee gaan doordat één onderdeel willens en wetens 20 euro goedkoper gemaakt is en de rest eigenlijk nog 20 jaar mee kan. Dat pikt toch ook helemaal niemand?

Monitoren hebben gewoon geen grote vervangingsgraad vergeleken met andere computerapparatuur, maar ook jouw PC van tien jaar oud gaat nog minstens vijf jaar mee ergens in Afrika. Mits de condensatoren het houden. Anders komt hij daar ergens boven op de enorme stapel met chemisch afval terecht.
Caelorum schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:56:
Als ze er mee weg zouden komen zouden alle fabrikanten elke monitor na een jaar kapot laten gaan. Een beetje zoals de houdbaarheidschip in sommige inktpatronen voor printers (Ik kijk naar jou HP) 8)7
Zou de énige reden zijn om mijn laptop te upgraden. Het scherm. Geen touch en lage resolutie. Voor de rest is hij nog perfect (2008).

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 25-03-2014 14:11 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Aargh, VS2012 gecrasht, en met geen stokken meer aan de praat te krijgen nu plots -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 08:25
Eerste wat ik zou doen is het user settings bestand weggooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Heb ik gedaan, werkt niet. Crasht ook voor gelijk welke solution ik open.

Ben VS nu aan het repairen, hopelijk werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

XCode geen autocomplete meer in een 4.x project na naar 5.1 gegaan te zijn. Kak. Project data al gethrasht. Nog niks. Kak.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
wsitedesign schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:24:
Heb ik gedaan, werkt niet. Crasht ook voor gelijk welke solution ik open.

Ben VS nu aan het repairen, hopelijk werkt dat.
In safe mode proberen op te starten ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Rutix schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:37:
[...]

In safe mode proberen op te starten ;)
Zelfs dan nog een crash.

Repair met bijbehorende reboot heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Was flink stuk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Door niks bijzonders te doen dan nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo druk hier... gisteravond al aan het werk en vanavond zal dat niet anders zijn. Tussendoor maar even een hapje halen in de stad. Even m'n gedachten ergens anders, om daarna met een frisse blik aan de slag te kunnen!

---

Een nieuwe Das Keyboard: http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-professional/ (met mediatoetsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zojuist gehoord dat het nieuwe project niet voor 7 april begint. Mooi, dan heb ik tot die tijd nog even zonder enig gevoel van schaamte nog wat verder te hobbyen :Y

Dit fixte mijn XCode probleem trouwens uiteindelijk: http://sealedabstract.com...tion-autocomplete-breaks/
Zoals iedereen weet is professioneel functioneren op zijn fijne open kantoortuin zo goed als onmogelijk zonder de achtergrondherrie te verdrinken in nog meer achtergrondherrie. Daarom kies je ook voor Cherry MX Blue, waardoor je zo gauw mogelijk een eigen cubicle of kantoor krijgt toegewezen :Y

Ooit één keer echt een compleet eigen kantoor gehad, helaas nog wel een telefoon op mijn bureau maar verder was het echt IDEAAL _/-\o_ Van die dagen dat je aan het kloppen en aan het kloppen bent en dan ineens denkt van fuck hoe laat is het eigenlijk.....hele gang al verlaten....de baas bellen hoe je het alarm er veilig weer af kunt krijgen :D

Maar goed we hebben nu fantastische communicatie onderling, ik weet meer dan ik ooit zou willen weten over projecten waar ik nooit geen reet mee te maken zal hebben maar die gewoon toevallig naast me zitten. En je weet precies wanneer het zes uur is want iedereen om je heen staat op, dus nooit meer per ongeluk te laat weg bij mijn werk.

/rant

[ Voor 66% gewijzigd door BikkelZ op 25-03-2014 17:42 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BikkelZ schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:36:

Ooit één keer echt een compleet eigen kantoor gehad, helaas nog wel een telefoon op mijn bureau maar verder was het echt IDEAAL _/-\o_
Dan trek je toch gewoon het stekkertje er (een beetje) uit? "Oh, doet hij het niet? Dat is me nooit opgevallen, dat was dan al zo toen ik hier kwam" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:36:

Zoals iedereen weet is professioneel functioneren op zijn fijne open kantoortuin zo goed als onmogelijk zonder de achtergrondherrie te verdrinken in nog meer achtergrondherrie. Daarom kies je ook voor Cherry MX Blue, waardoor je zo gauw mogelijk een eigen cubicle of kantoor krijgt toegewezen :Y

Ooit één keer echt een compleet eigen kantoor gehad, helaas nog wel een telefoon op mijn bureau maar verder was het echt IDEAAL _/-\o_ Van die dagen dat je aan het kloppen en aan het kloppen bent en dan ineens denkt van fuck hoe laat is het eigenlijk.....hele gang al verlaten....de baas bellen hoe je het alarm er veilig weer af kunt krijgen :D

Maar goed we hebben nu fantastische communicatie onderling, ik weet meer dan ik ooit zou willen weten over projecten waar ik nooit geen reet mee te maken zal hebben maar die gewoon toevallig naast me zitten. En je weet precies wanneer het zes uur is want iedereen om je heen staat op, dus nooit meer per ongeluk te laat weg bij mijn werk.

/rant
Gewoon later beginnen en later doorwerken 's avonds, dan heb je wel enkele uren per dag het hele bedrijf voor jou alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:59:
[...]

Gewoon later beginnen en later doorwerken 's avonds, dan heb je wel enkele uren per dag het hele bedrijf voor jou alleen ;)
Of in mijn geval, vroeger beginnen ;)
Laatste tijd ben ik om 5/6 uur aan het werk (nadat ik een uur gesport heb & gedouched natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Microsoft makes source code for MS-DOS and Word for Windows available to public

On Tuesday, we dusted off the source code for early versions of MS-DOS and Word for Windows. With the help of the Computer History Museum, we are making this code available to the public for the first time.

...
:D

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 25-03-2014 18:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja cool he! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:Y

Helaas kunnen ze de drukte klaarblijkelijk niet aan :P

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 1289949602

Varnish cache server

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
FF wachten op de eerste die de source code ff op pastebin of GitHub zet :P
t’s mind-boggling to think of the growth from those days when Microsoft had under 100 employees and a Microsoft product (MS-DOS) had less than 300KB (yes, kilobytes) of source code.
edit:

Kijk ze zijn snel:

http://www.sendspace.com/filegroup/61DF3FLY3Z3pnWTHQMzcRQ

SHA-256:
    ed62a98801f15cf9b7f229e33c7413d1ff9d1e1e91e9aa2468742589b65e156d  msdos.zip
    b424c3c1c1d7083cc74c9b1b77823eb511739c4237cb7a2f1650b75391f43ff6  Word-1.1a-CHM-Distribution.zip

[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 25-03-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ryur schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Of in mijn geval, vroeger beginnen ;)
Laatste tijd ben ik om 5/6 uur aan het werk (nadat ik een uur gesport heb & gedouched natuurlijk)
Dus je staat om 4 uur op?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
TheNephilim schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:12:
Zo druk hier... gisteravond al aan het werk en vanavond zal dat niet anders zijn. Tussendoor maar even een hapje halen in de stad. Even m'n gedachten ergens anders, om daarna met een frisse blik aan de slag te kunnen!

---

Een nieuwe Das Keyboard: http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-professional/ (met mediatoetsen)
Mij binnenkort toch ook maar eens aan zo een DAS keyboard wagen, tot op heden heb ik me altijd aan de standaard bijgeleverde toetsenborden gehouden, maar ben wel eens benieuwd naar zo een mechanisch exemplaar. En als we dan toch bezig zijn, moet ik misschien ook maar eens overschakelen op qwerty.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47

BM

Moderator Spielerij
BtM909 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:39:

[...]

edit:

Kijk ze zijn snel:

SHA-256:
    b424c3c1c1d7083cc74c9b1b77823eb511739c4237cb7a2f1650b75391f43ff6  Word-1.1a-CHM-Distribution.zip
D'r zit geen .sln file bij :(
:P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen :) Ben zelf altijd thuis bezig, maar constant achtergrond geluid is echt dodelijk voor mijn productiviteit. Al helemaal als het gesprekken zijn...
BM schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:58:
[...]
D'r zit geen .sln file bij :(
:P
Ze hadden er wel even een VS2013 project van kunnen maken ja ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Mijn game PC start zowel linux als windows niet meer (random vastlopers; mogelijk HDD issues?)

Crap kut ding, ben 'm echt zat. Tijd voor een nieuwe. 1 grote bak elende.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 25-03-2014 20:43 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 12:48

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.fantas.nl/wp-content/uploads/2010/12/ScreenShot597.jpg

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
:D Ik kende hem al, maar inmiddels lig ik weer bijna op de grond van het lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:12:
[...]

:D Ik kende hem al, maar inmiddels lig ik weer bijna op de grond van het lachen.
Hij blijft leuk _O-

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:01:
XCode geen autocomplete meer in een 4.x project na naar 5.1 gegaan te zijn. Kak. Project data al gethrasht. Nog niks. Kak.
Bij mij is het meer:
XCode. Kak...
:+

Op de een of andere manier raken mijn vingers in de knoop in die IDE en krijg ik na 5 minuten direct heimwee naar Visual Studio. Naast het feit dat ik moet wennen aan de afwijkingen tussen MacOS en Windows (control? nah... command. Alt links/rechts doet ook in MacOS iets anders... :/ ) zijn sommige dingen in XCode op het oog zo onhandig opgezet...

Het is dat ik mijzelf het moet leren, als er geen druk achter zou zitten had ik iemand ingehuurd voor dat klusje en was ik mijlen weg gebleven van dat ding... Logisch dat een gratis pakket niet kan tippen aan een duur pakket als Visual Studio, maar ik kan mij niet voorstellen dat mensen vrijwillig met Xcode werken en het ook nog fijn vinden :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:37:
[...]

Bij mij is het meer:
XCode. Kak...
AppCode O+

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Is die echt zoveel beter? Ik kom hem zo af en toe tegen, maar zit steeds te twijfelen. Ik heb namelijk een flauw vermoeden dat xcode eigenlijk de enige ide is waarmee je mag werken van Apple. Ik vraag mij dus af hoe het zit met compatibility en regels voor ios spul...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:39:

[...]

edit:

Kijk ze zijn snel:

SHA-256:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HLNEsBBZgkvB3KjnnsnQSI86/full.png

:(

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:05:
[...]

Is die echt zoveel beter? Ik kom hem zo af en toe tegen, maar zit steeds te twijfelen. Ik heb namelijk een flauw vermoeden dat xcode eigenlijk de enige ide is waarmee je mag werken van Apple. Ik vraag mij dus af hoe het zit met compatibility en regels voor ios spul...
Je hebt XCode nodig voor AppCode, maar als je aan JetBrains spul gewend bent, is het zo verschrikkelijk veel fijner.

Dat er op de achtergrond nog XCode nodig is, merk je bijna niets van.

AppCode is een veel betere layer over de XCode core, dan XCode zelf dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
The transaction is expected to close in the second quarter of 2014.

Read more: http://www.businessinside...lion-2014-3#ixzz2x0xAVmod
1 april valt precies in Q2?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zou wel een extreem goede 1 april grap zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BM schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:00:
[...]

[...]

1 april valt precies in Q2?
Dit soort berichten zijn, vermoed ik, niet heel erg goed geschikt als 1 april-grap i.v.m. aandeelhouders, beurzen en weet-ik-veel.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nee, ik denk het ook niet (daar heeft t.net ervaring mee :+), maar het is wel wat ik een beetje hoop :) Vind Facebook maar een eng bedrijf :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, Google is enger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
nieuws: Facebook neemt maker vr-bril Oculus Rift over voor 1,45 miljard euro

he bah hier ben ik nou niet echt blij mee. Nouja ik heb nu iedergeval een leuke development kit als speeltje :\

Edit: spuit11

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niet dat't lijkt op mijn post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:14
Mooi toch, kun je in 3 dimensies advertenties bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En toen werkte John Carmack ineens voor Facebook. Het kan raar lopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dit vond ik toch het dieptepunt van de dag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xAVs2gdbvIYcaEng9cR35BIQ/full.png

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
F.West98 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:49:
Dit vond ik toch het dieptepunt van de dag:
[afbeelding]
Zeg alsjeblieft dat dit niet echt gebeurd is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Da's toevallig, de rekentoets is ook mijn favoriete muziek.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
bwerg schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 00:03:
Da's toevallig, de rekentoets is ook mijn favoriete muziek.
_O- Ik heb toevallig ook een map downloads in mijn muziekmap. Want die nieuwe single van "The Downloads" is ook bizar goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
@.oisyn hoe klinkt het dan als je op je schedel timmert met je vinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Cor453 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:54:
[...]

Zeg alsjeblieft dat dit niet echt gebeurd is. :'(
Helaas.

Dit is serieus echt gebeurd.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wel knap dat hij een URI weet te krijgen voor iets van z'n lokale computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het dieptepunt is natuurlijk dat z'n username eigenaar is :+

Wat is die ChromeCast toch een fantastisch apparaat. Ook de manier waarop Google de setup heeft geregeld (met mooie achtergronden). GE-WEL-DIG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:54:
[...]

Dan trek je toch gewoon het stekkertje er (een beetje) uit? "Oh, doet hij het niet? Dat is me nooit opgevallen, dat was dan al zo toen ik hier kwam" O-)
Mensen belden me nooit voor de lol, een beetje Firesphere achtige omgangsvormen werkten bijna net zo goed 8)
.Gertjan. schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:05:
[...]

Je hebt bij AppCode nog steeds XCode nodig op het moment dat je een Interface Builder nodig hebt. Geen probleem voor mensen die toch al alles in code opzetten en Interface Builder is niet het slechtste deel van XCode. En wellicht dat je ook af en toe wat moet doen rondom het publishen van apps in XCode.

Ik ga AppCode een keer testdriven op het moment dat ik grote lappen code wil gaan refactoren, XCode is daar a) heel erg slecht in en b) loopt daar ook nog wel eens bij vast.

Wat me irriteert is dat ik best wel wat moeite moet doen om mijn IBOutlets naar een UIView te koppelen (draggen naar het vlakje in je boom aan de linkerkant in IB nadat je de outlet eerst met de hand toegevoegd hebt in je header) terwijl het veel makkelijker is om het naar een UIViewController te doen (CTRL+drag naar je header) terwijl je juist zo veel mogelijk logica rondom het presenteren van je Views in je UIView classes wil stoppen en niet in je UIViewController :/

Microsoft heeft best practices die meestal ook echt meestal in de praktijk goed werken. Kopieer je code van MSDN dan is het meestal goede code, in XCode zijn de templates alleen al rommelig en meestal een verkeerde opzet.
[...]

Bij mij is het meer:
XCode. Kak...

Op de een of andere manier raken mijn vingers in de knoop in die IDE en krijg ik na 5 minuten direct heimwee naar Visual Studio. Naast het feit dat ik moet wennen aan de afwijkingen tussen MacOS en Windows (control? nah... command. Alt links/rechts doet ook in MacOS iets anders... :/ ) zijn sommige dingen in XCode op het oog zo onhandig opgezet...
Tja VS+R# is gewoon helemaal nergens mee te vergelijken, zeker als je al een maal door een aantal standaard vage .Net / Windows problemen zoals pdb files die moeilijk doen en dll-knopen heen bent. Ik heb er in het begin toch wel op lopen vloeken maar met R# is het fantastisch.

Wat shortcuts die ik meestal gebruik:
CTRL+click op een variabelenaam of classnaam neemt je naar de definitie.
Mac+CTRL+pijltje omhoog brengt je van header naar implementatie en vice versa
Mac+SHIFT+pijltje is alles naar links of naar rechts selecteren
Mac+] is indendatie naar rechts schuiven
Mac+SHIFT+B is builden
Mac+R is runnen
Mac+SHIFT+F is Spotlight binnen je project (dat is echt een sterke feature)

En dan scheelt het ook nog wel een beetje als je weet hoe je in de debug commandline kunt werken, hoewel ik nog vaak meemaak dat een bijvoorbeeld een CGRect wel gewoon netjes in de functie meegestuurd wordt maar totaal niet te debuggen is.
[...]

Het is dat ik mijzelf het moet leren, als er geen druk achter zou zitten had ik iemand ingehuurd voor dat klusje en was ik mijlen weg gebleven van dat ding... Logisch dat een gratis pakket niet kan tippen aan een duur pakket als Visual Studio, maar ik kan mij niet voorstellen dat mensen vrijwillig met Xcode werken en het ook nog fijn vinden :/
Interface Builder is goed, de emulatoren zijn goed (vrijwel altijd gelijk met hardware) en snel, de Spotlight functie is goed. Ken je die gast die altijd die oude applicaties helemaal analyseert op zijn site? Die had het ineens ook over XCode voor het analyseren van C++ projecten zoals DOOM, puur en alleen voor die functie. Maar wellicht dat VS voor C++ ook niet zo goed is als voor C# of hij had gewoon een Mac en geen PC.

Maar ik ben ook ooit zo met iOS devven begonnen, maar van me had een opdracht van zijn vaste klant voor een app binnengesleept, een Mac gekocht en werd binnen drie avonden helemaal gloeiend gek van XCode. Wellicht dat het wat te veel is tegelijk, nieuwe taal met daaronder nog eens C, nieuw OS, nieuwe IDE, nieuwe SDK die ook behoorlijk vreemd kan werken, apps op zichzelf die natuurlijk al weer redelijk verschillend werken dan de webapplicaties waar de meeste mensen zich tegenwoordig mee bezig houden, gecombineerd met de werkdruk van bestaande projecten die ook allemaal af moeten. Je gaat er IMHO wel een uurtje of 100-200 aan kwijt zijn voordat je een beetje weet wat waar zit en hoe je het op moet zetten.

Maar mocht je er echt van af willen dan hoor ik het wel O-)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Die staat dan ook naast Facebook op m'n to-avoid lijstje. Al lukt dat met google/youtube minder goed dan met facebook :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Nee... geniaal :D ! Het filmpje is ook mooi (let op: beelden van de operatie, bloed):

YouTube: Volledige kunststof 3D-geprinte schedel geïmplanteerd

Ik vind het echt prachtig dat ze dit gedaan hebben. Mijn werk heeft hier nauw mee te maken, dus hier word ik enthousiast van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ook grappig is dat als er ooit iets is met haar hersenen en ze een kijkje moeten nemen ze alleen haar huid er af hoeven te halen en het plastic even moeten oppoetsen. Je kijkt er zo doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:57:
Ook grappig is dat als er ooit iets is met haar hersenen en ze een kijkje moeten nemen ze alleen haar huid er af hoeven te halen en het plastic even moeten oppoetsen. Je kijkt er zo doorheen :P
MRI scan is makkelijker en dan kun je ook onder het oppervlak kijken. Maar inderdaad... ik vond het ook grappig dat 'ie doorzichtig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

M´n laptop hier op werk weegt bijna net zoveel als een baksteen en loopt regelmatig vast. Prima, nieuwe laptop besteld via m'n manager en kreeg gister een email dat ik hem op kon halen. Is de verkeerde laptop voor mij besteld... |:(

Ach kan gebeuren, alleen een beetje jammer dat in het laatste uur m´n laptop inmiddels wederom is vastgelopen, Dan maar devven op de desktop hier. :9

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HuHu schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:01:
[...]
MRI scan is makkelijker en dan kun je ook onder het oppervlak kijken. Maar inderdaad... ik vond het ook grappig dat 'ie doorzichtig was.
Och, zal best, maar ik lees en zie vaak genoeg van die verhalen dat ze na de MRI scan gaan opereren en die arts doodleuk zegt: "we zien wel hoe het er echt uitziet als we er zijn". Blijkbaar kan je op al die scans toch niet alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30

Patriot

Fulltime #whatpulsert

BtM909 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 00:50:
Het dieptepunt is natuurlijk dat z'n username eigenaar is :+
Ik ben op dat soort momenten eigenlijk maar al te blij dat er niet iets heel beschamends staat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:44:
[...]

Och, zal best, maar ik lees en zie vaak genoeg van die verhalen dat ze na de MRI scan gaan opereren en die arts doodleuk zegt: "we zien wel hoe het er echt uitziet als we er zijn". Blijkbaar kan je op al die scans toch niet alles zien.
Uiteraard. De resolutie van MRI wordt nog altijd uitgedrukt in millimeters, waarbij voxels van 1x1x3 mm of 1x1x1 mm een beetje standaard is. Het brein heeft details veel kleiner dan dat, dus je moet toch ter plekke beslissen wat je gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dit is trouwens een leuke als je ff niks te doen hebt (goed voor de ontspanning of creativiteit):

http://www.patatap.com/

Met spatie krijg je andere banks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Wel super kundig. Ze is al weer aan het werk en ze kan weer zien :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:10:
nieuws: Facebook neemt maker vr-bril Oculus Rift over voor 1,45 miljard euro

he bah hier ben ik nou niet echt blij mee. Nouja ik heb nu iedergeval een leuke development kit als speeltje :\

Edit: spuit11
Waarom al die haat naar facebook? Ik snap dat niet. Facebook ziet in dat men niet het eeuwige leven heeft. Voorgangers als hyves, myspace enzovoorts hebben wel bewezen dat social spaces op een gegeven moment alleen maar gebruikers gaan verliezen omdat er iets beter is en mensen het beu zijn. Facebook moet daarom naar andere inkomsten op zoek.

Door onder andere whatsapp en de rift over te kopen kan men zich nestelen in de next-gen communicatie en visuele markten (Waar whatsapp en ook facebook min of meer voorlopers van zijn, net als de mobiele telefoon dat jaren geleden was) en kan men zich dus ook de toekomst blijven richten om daar geld aan te gaan verdienen.

Het was niet anders geweest als Google, MS of Apple het overgenomen hadden, dus de haat richting facebook over de overnames vind ik behoorlijk vreemd. Helemaal aangezien 90% van de klagers gewoon hun facebook, twitter en linkedin gekoppeld hebben of in elk geval minimaal een facebook account hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AD.nl heeft het voor elkaar gekregen om hun *.css/*.js te laten blokkeren door adblocker (plus) ...

Zucht.
Pagina: 1 ... 110 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.