De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste
Acties:
  • 267.922 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

farlane schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:16:
[...]

En hoe zou je het vinden als hij een donatie had gedaan aan Poetin? Erdogan? Hitler? (Jaja)

Het lijkt mij nogal voor de hand liggend dat sommige 'extreme' meningen zoals bijv "Discriminatie op basis van o.a. geslacht is niet gewenst" minder evil zijn dan "Homo's mogen gediscimineerd worden op basis van dit boek dat redelijk goed verkoopt"
Volgens mij is tegen het homohuwelijk zijn op dit moment geen extreme mening maar gewoon de mening van een significante maar slinkende groep Amerikanen. Het gaat er ook over een groot deel over dat je het woord huwelijk gebruikt welke een betekenis heeft in de bijbel ten opzichte van een geregistreerd partnerschap met exact de zelfde rechten. Word je daadwerkelijk gediscrimineerd als je wel de zelfde rechten krijgt maar niet het zelfde woord mag gebruiken? Mag ik me zomaar vrouw noemen terwijl ik voldoe aan de in de bijbel gedefinieerde (en toevallig ook biologische) eisen van een man?

Hier in Argentinië mag dat inderdaad maar in Nederland niet, alleen als je jezelf laat ombouwen. Is Nederland daarom een land wat transgenders discrimineert? Of gunnen we sommige mensen niet het label wat ze graag willen hebben maar geven we ze wel de zelfde rechten, aangezien er in Nederland geen onderscheid is tussen man en vrouw?

Gewoon een discussie die je kunt, moet en mag voeren met normale argumenten van beide zijdes lijkt me. Kom nog eens terug als het $1000 voor de Westboro Baptist Church was.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:02

StM

Een vergelijkbaar significancte groep vind dat anders gekleurden ook niet gelijkwaardig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:03
Wat was precies de aanleiding van deze discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

StM schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:19:
Een vergelijkbaar significancte groep vind dat anders gekleurden ook niet gelijkwaardig zijn...
Ik heb geen zin in een discussie die steeds naar extremismes getrokken wordt te voeren en je moet jezelf ook misschien afvragen waarom je een hyperbool nodig hebt om mijn verhaal onderuit te halen. Naar mijn idee zijn zowel racisten als rabiate anti-racisten mensen die moeite hebben om de waarheid die in het midden ligt te zien.
Soultaker schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:42:
Wat was precies de aanleiding van deze discussie?
Brendan Eich en de controverse rondom zijn donatie van $1000 aan een politieke organisatie die tegen het huwelijk lobbyde.

[ Voor 21% gewijzigd door BikkelZ op 29-03-2014 21:47 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Dan ben ik een hele dag lekker met ubuntu bezig, ben ik voor het eerst zover dat ik denk: Hiermee zou ik eventueel kunnen werken. Maar toen wilde ik muziek op mijn iPhone zetten. Knal, boem, crash, flippende vensters die ik niet kan wegklikken. Owja.... daarom vond ik linux niks: Als er *iets* fout gaat, gaat het goed fout.

[ Voor 29% gewijzigd door Gamebuster op 29-03-2014 21:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

BikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:46:
[...]

Ik heb geen zin in een discussie die steeds naar extremismes getrokken wordt te voeren en je moet jezelf ook misschien afvragen waarom je een hyperbool nodig hebt om mijn verhaal onderuit te halen. Naar mijn idee zijn zowel racisten als rabiate anti-racisten mensen die moeite hebben om de waarheid die in het midden ligt te zien.

[...]

Brendan Eich en de controverse rondom zijn donatie van $1000 aan een politieke organisatie die tegen het huwelijk lobbyde.
Omdat racisme in de states net zo goed geen geval geen extremisme is maar iets dat nog steeds door tientallen procenten wordt ondersteund / in stand gehouden. Het is alleen een stuk minder openlijk vergeleken met 50 jaar terug. En het gaat beide gewoon om elementaire mensenrechten en ik iig heb bar weinig boodschap aan het soort volk dat daar anders over denkt.

Zijn donatie ging trouwens niet gewoon naar een politieke organisatie die tegen het homo huwelijk lobbyde maar was zeer specifiek om proposition 8 er door te krijgen. En die wet had als enige doel om de gelijke rechten die inmiddels in Californië golden weer terug te draaien. Uiteindelijke is prop 8 door het hooggerechtshof een federaal hof ongrondwettelijk verklaard.

[ Voor 15% gewijzigd door StM op 29-03-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

StM schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:53:
[...]

Zijn donatie ging trouwens niet gewoon naar een politieke organisatie die tegen het homo huwelijk lobbyde maar was zeer specifiek om proposition 8 er door te krijgen. En die wet had als enige doel om de gelijke rechten die inmiddels in Californië golden weer terug te draaien. Uiteindelijke is prop 8 door het hooggerechtshof een federaal hof ongrondwettelijk verklaard.
Zolang je niet weet wat de beweegredenen waren om dat te steunen kun je ook geen oordel vellen over het feit of deze man er op uit is om homo's te discrimineren danwel puur en alleen vanuit religieus perspectief valt over de term huwelijk maar niet vindt dat homo's daadwerkelijk juridisch niet de zelfde rechten mogen hebben maar het dan geregistreerd partnerschap heet.

Zoals iedereen weet is het huwelijk in de VS een zeer praktische constructie die enorm veel voordeel oplevert op bijvoorbeeld fiscaal vlak en rondom erfenissen of wanneer je kinderen hebt. Om dat mensen te onthouden dat is puur pesterij.

Ik heb zelf niks met het instituut huwelijk noch met de bijbel noch tegen homo's dus wat mij betreft mag iedereen lekker zijn gang gaan.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:26

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Damn.... ;( ;( ;(

Ik krijg er ineens een hele bak werk bij voor één dag. Groepswerk, groepsleden leveren spul aan, helemaal goed en af. Het is een onderzoeksvoorstel voor CERN.
Alles leek af, ingeleverd bij de docent. Die heeft nog wat commentaar (titels bij afbeeldingen, enz), en toen ik dat deed ontdekte ik dat de hele inhoud nergens op slaat, niet klopt, en gedeeltelijk kopie is van Wikipedia :N . Ik (en een paar anderen die het wél kunnen) kunnen dus in één dag alles gaan fixen (morgen wil ze het hebben, en dan kan ze het de dag erna nog aan iemand van het KVI laten zien). En dan maandag inleveren bij CERN. :Y)
Ondertussen moet ik ook nog een heleboel leren voor een A-Toets Scheikunde maandag en ook de toetsen erna.

Groepswerk :(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Goede voorbereiding op het echte leven dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:30
Daarom vaker tussentijds controleren. Ik vertrouwde vroeger ook altijd op anderen, maar ben na een aantal keer goed genaaid te zijn daar wel op terug gekomen. Dan maar politieman spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb één keer een schoolopdracht gehad waarbij we in groepjes van 2 werden ingedeeld. Mijn groepsgenoot liet echter consequent niets van zich horen en hield de boot af wanneer ik probeerde hem te benaderen om "er eens aan te gaan werken".

Toen de deadline naderde (twee dagen later, zoals het een goede scholier betaamt) heb ik het helemaal zelf gedaan. Zijn naam stond nog wel op het voorblad, doorgestreept. Toen de docent vroeg waarom dat zo was heb ik uitgelegd dat meneer geen enige inspanning had verricht, toen 'mocht' hij het alsnog gaan doen.

Sommige van m'n klasgenoten vonden het "matennaaien", anderen vonden het "terecht".

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43:
Het gaat er ook over een groot deel over dat je het woord huwelijk gebruikt welke een betekenis heeft in de bijbel ten opzichte van een geregistreerd partnerschap met exact de zelfde rechten.
En dat is dus absoluut bullshit. Het is in NL al niet zo (maar wel bijna), maar in de VS is het al helemaal niet zo. Het huwelijk geeft daar vele malen meer rechten dan elke andere vorm van verbintenis. Voorbeelden zijn fiscaal partnerschap en het verschoningsrecht (niet hoeven te getuigen tegen je partner). Het gaat écht niet alleen om de formaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2014 04:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op zondag 30 maart 2014 @ 04:01:
[...]

En dat is dus absoluut bullshit. Het is in NL al niet zo (maar wel bijna), maar in de VS is het al helemaal niet zo. Het huwelijk geeft daar vele malen meer rechten dan elke andere vorm van verbintenis. Voorbeelden zijn fiscaal partnerschap en het verschoningsrecht (niet hoeven te getuigen tegen je partner). Het gaat écht niet alleen om de formaliteit.
Ik weet zeker dat als het niet om het huwelijk in Bijbelse zin was gegaan, kortom het woord huwelijk, maar een geregistreerd partnerschap zoals men dat in Nederland kent dat er dan nooit een (zeer krappe) meerderheid tegen was geweest. Het percentage die-hard bigots is veel kleiner dan 50% in Californië.

Aan de andere kant hebben ze nu wel de hele 100% qua rechten binnen gesleept terwijl er met een compromis waar veel meer mensen zich meteen in konden vinden dat natuurlijk niet zo was geweest. Dus wellicht heeft het uiteindelijk allemaal wel zin gehad.

Blijft wel zo dat het woord diversiteitsbeleid gewoon een lege huls blijkt als je mensen keihard uitsluit om hun mening/godsdienst/voorkeur voor PHP. Ook dat is diversiteit. Je kunt gewoon per definitie geen gelovige Islamieten bij Mozilla hebben werken gezien de Koranteksten waar ze zich letterlijk aan moeten houden. Dat is natuurlijk pure armoede, speciale homobedrijven waar mensen met een geloof niet welkom zijn.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 23:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

vakantie O+

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 21:37
BikkelZ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43:
Word je daadwerkelijk gediscrimineerd als je wel de zelfde rechten krijgt maar niet het zelfde woord mag gebruiken?
Ik denk dat als er voor homo's een alternatief was waarbij ze net zoveel rechten en plichten zouden krijgen als bij het huwelijk maar dat een andere naam zou hebben dat er geen enkel probleem was. Het zit 'em volgens mij niet in het woord alleen.
Gewoon een discussie die je kunt, moet en mag voeren met normale argumenten van beide zijdes lijkt me. Kom nog eens terug als het $1000 voor de Westboro Baptist Church was.
Tuurlijk moet die gevoerd kunnen worden. Ik ben alleen benieuwd dat als je vind dat het geen probleem is dat meneer Eich geld doneert aan dit soort zaken, waar je dan wel de grens trekt? Ergens verandert het van recht op meningsuiting naar discriminatie toch?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bij een hbo/wo opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:42:
[...]

bij een hbo/wo opleiding?
Yep, ik studeer Knowledge Engineering op de universiteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
BikkelZ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 04:39:
[...]

Blijft wel zo dat het woord diversiteitsbeleid gewoon een lege huls blijkt als je mensen keihard uitsluit om hun mening/godsdienst/voorkeur voor PHP. Ook dat is diversiteit. Je kunt gewoon per definitie geen gelovige Islamieten bij Mozilla hebben werken gezien de Koranteksten waar ze zich letterlijk aan moeten houden. Dat is natuurlijk pure armoede, speciale homobedrijven waar mensen met een geloof niet welkom zijn.
Pure bullshit. En opzettelijke misleiding ook:
- de term 'homobedrijven' terwijl het gaat om gewone bedrijven
- mensen met een geloof zijn prima welkom

En wat je over het hoofd ziet:
- voor de CEO zijn wel extra eisen op gebied van het uitstralen van het beleid dat ze hebben, omdat een CEO het boegbeeld van een organisatie is. Da's echt iets anders dan medewerkers op ander niveau
- het actief ijveren voor het ontnemen van rechten past daar gewoon niet in
- het is behoorlijk wat anders of je mensen op hun geloof (als ze dat individueel belijden) beoordeelt, of op hun daden (namelijk het beinvloeden van de wetgeving.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 30 maart 2014 @ 00:32:
Daarom vaker tussentijds controleren. Ik vertrouwde vroeger ook altijd op anderen, maar ben na een aantal keer goed genaaid te zijn daar wel op terug gekomen. Dan maar politieman spelen...
Zelfde hier. Vooral op de middelbare school had je er altijd wel tussen zitten die geen of heel slecht werk leverden. Hoewel ik niet iemand was (en ben) die altijd negens wilde halen, wilde ik meestal toch wel m'n best doen voor een opdracht (en niet dat ik de dag van te voren begon met "het zal wel een zesje worden").
Met als gevolg dat sommigen vonden dat ik nogal aan het pushen was en "er al zo vroeg aan wilde beginnen." Maarja, liever dát dan zoals ik eerder had gemerkt dat ik bijna alles deed.

Gelukkig is het op de universiteit heel anders, ik hem maar één iemand in de klas die bijna niks doet, wat deels komt door zijn belabberde programmeervaardigheden (hij heeft tot nu geen enkel programmeervak gehaald maar gaat nog gewoon door met de studie Informatica 8)7 ) en deels doordat hij andere dingen veel belangrijker vind.

Heb één keer een project met hem moeten doen, kwam 'ie aan met "ja, ik heb het nu heel druk, dus dat komt over een paar dagen wel" terwijl de rest van de groep het net zo druk had (en wel gewoon tijd had/kon vinden om er aan te werken), en toen hij eenmaal wat deed copy-paste wat code van internet die én helemaal níks te maken had met het onderdeel wat hij moest doen en ook nog niet eens werkte (wat bijna nog erger was, want het stond heel duidelijk op de site waar de code vandaan kwam hoe je dat moest implementeren). Uiteindelijk moest de rest al zijn code herschrijven want we moesten die opdracht wel gewoon inleveren en van wat hij had gemaakt kreeg je spontaan een hartverzakking.

Overigens wel aangegeven bij de docent dat de betreffende persoon niks had gedaan, cijfer zou er op aangepast worden, maar toen bleek dat de docent het cijfer had omgedraaid met iemand anders in het groepje (die wél heel hard had gewerkt), dus toen kregen we te horen "dan heeft X geluk, want ik kan het nu niet meer veranderen" :F (terwijl het cijfer van degene die wél hoog had gescoord wel naar boven werd bijgesteld).

Nou ja, in ieder geval, niemand wil nu nog met meneer samenwerken (waardoor wat hij nu oplevert nóg slechter is), dus ik denk dat hij dit jaar echt niet meer haalt. Ging ook nog eens vrolijk drie weken op vakantie middenin een drukke schoolperiode...

TL;DR
Gelukkig is de rest van de mensen op de universiteit (in mijn klas in ieder geval) wél gemotiveerd en is daar wel prettig mee samen te werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BikkelZ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 04:39:
[...]

Ik weet zeker dat als het niet om het huwelijk in Bijbelse zin was gegaan, kortom het woord huwelijk, maar een geregistreerd partnerschap zoals men dat in Nederland kent dat er dan nooit een (zeer krappe) meerderheid tegen was geweest.
"You homosexuals will have all the exact same rights as married couples, but, instead of referring to you as "married", you can be... butt buddies."

Ik vind het een bekrompen en egoïstische gedachte dat Christenen beweren dat zíj het huwelijk hebben bedacht en dat zíj invulling geven aan de betekenis ervan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 18:16
Het zou ook kunnen dat ze een glijdende schaal van normen willen voorkomen.
Kijk maar naar wat voor een moeite het is om de partij Martijn te verbieden.

In de afgelopen jaren zijn de veranderingen groot en veel geweest. Het is niet voor iedereen mogelijk om hierin mee te gaan. Zeker de oudere mensen niet. Daarom blijft er nog een hele grote groep bij het "oude" denken. Je moet dat niet doordrukken, want dan kweek je er weerstand tegen. De dialoog aangaan is daar veel beter in.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.

[ Voor 102% gewijzigd door CodeCaster op 30-03-2014 17:55 . Reden: Laat maar. ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Zomertijd :( . Ik kan er echt niet tegen dat ik nu een uur minder slaap heb. Nut heeft het tegenwoordig ook niet echt meer, dus dat mogen ze van mij wel afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Chris7 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:58:
[...]. Ging ook nog eens vrolijk drie weken op vakantie middenin een drukke schoolperiode...[...]
och ik mis ook altijd de eerste week en heb ook wel eens een week midden in de collegeperiode vakantie genomen. Moet op zich ook geen probleem zijn, betekent alleen dat je de week ervoor en na wat drukker bent om de bijdrage op niveau te houden.
Chris7 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:44:
Zomertijd :( . Ik kan er echt niet tegen dat ik nu een uur minder slaap heb. Nut heeft het tegenwoordig ook niet echt meer, dus dat mogen ze van mij wel afschaffen.
meh, ik merk dat verschil dus echt niet he. Neem gewoon de dag ervoor maar 4 uur slaap dan lijkt het ineens of je lekker lang in bed kan liggen ^^

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 30-03-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:45:
[...]

och ik mis ook altijd de eerste week en heb ook wel eens een week midden in de collegeperiode vakantie genomen. Moet op zich ook geen probleem zijn, betekent alleen dat je de week ervoor en na wat drukker bent om de bijdrage op niveau te houden.
Eén week is ook nog wel te doen, ik ga zelf ook wel eens een week weg tijdens een schoolperiode. Maar dríe weken is wel erg lang, want dan mis je best wel veel. De betreffende persoon had dan nu ook grote moeite om het niveau weer bij te benen (en volgt sommige vakken nu niet om andere op te halen...).
meh, ik merk dat verschil dus echt niet he. Neem gewoon de dag ervoor maar 4 uur slaap dan lijkt het ineens of je lekker lang in bed kan liggen ^^
Ach ja, dat is dé oplossing natuurlijk. Had ik eerder aan moeten denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gut gut wat een absolutisme :). Toevallig ook net zo zeker dat god bestaat?
dat als het niet om het huwelijk in Bijbelse zin was gegaan, kortom het woord huwelijk, maar een geregistreerd partnerschap zoals men dat in Nederland kent dat er dan nooit een (zeer krappe) meerderheid tegen was geweest.
Misschien, maar feitelijk is dat irrelevant. Ten eerste is het huwelijk absoluut geen Christelijke uitvinding, en ten tweede hebben ze niet het alleenrecht op de definitie. Het is natuurlijk volkomen quatsch dat men niet mag trouwen alleen maar omdat er een paar mensen zijn die de bekrompenheid van eeuwen geleden tot op de dag van vandaag handhaven. Het huwelijk is voor iedereen, niet louter voor paren die passen bij het Christelijke gedachtengoed, denken dat het wel zo is is ronduit egocentrisch.
Blijft wel zo dat het woord diversiteitsbeleid gewoon een lege huls blijkt als je mensen keihard uitsluit om hun mening/godsdienst/voorkeur voor PHP.
Ach ja gooi er ook maar meteen een hyperbool in. Niemand wordt uitgesloten op basis van hun godsdienst. Het gaat er hier niet om dat iemand een bepaald geloof of mening heeft, maar om het feit dat het gezicht van het bedrijf een som geld heeft gedoneerd om er actief voor te zorgen dat rechten van andersdenkenen worden ingeperkt, wat haaks staat op het gedachtengoed van het bedrijf.
Je kunt gewoon per definitie geen gelovige Islamieten bij Mozilla hebben werken gezien de Koranteksten waar ze zich letterlijk aan moeten houden.
Nogmaals, het gaat hier niet om een willekeurige werknemer. Daarnaast is het maar net wat voor invulling je geeft aan je geloof. Inderdaad, als je vindt dat je ongelovigen mag ombrengen omdat je religie dat voorschrijft dan is er geen plaats voor jou in dat bedrijf, of in een willekeurige westerse samenleving for that matter. Het is niet zo dat gelovigen ineens meer rechten hebben om dingen te doen die tegen de rechten van anderen ingaan alleen maar omdat ze geloven dat dat moet. Als jij als CEO zo'n invulling aan je geloof geeft dat dat conflicteert met de waarden en normen van je bedrijf dan is er inderdaad geen plaats voor jou in dat bedrijf. Niet omdat je gelovig *bent*, maar omdat je dat op een bepaalde manier uitdraagt. Vrijheid van godsdienst staat niet boven overige vrijheden, en zeker niet boven de vrijheden van anderen, al lijken veel gelovigen dat wel te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2014 15:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Oh ik heb dus nooit meer gedacht aan zomertijd en dus heb ik mij verslapen voor de goal die ik had gezet om op te staan :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Rutix schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:09:
Oh ik heb dus nooit meer gedacht aan zomertijd en dus heb ik mij verslapen voor de goal die ik had gezet om op te staan :P.
Ik was de hele zomertijd vergeten. Keek in bed nog even één aflevering Homeland, maar die ene aflevering duurde toch een uur langer dan normaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseus93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-08 13:20
U bedoelt tentamen week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-08 06:55

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik was het ook deels vergeten, eigenlijk enorm ruk want in verhouding was ik echt ontzettend laat thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ghehe, pipo, is dat je allereerste reactie hier? :P

EDIT: A nee, niet je eerste :P Ik wist niet dat jij al hier was aan het posten afgelopen week :P

[ Voor 19% gewijzigd door Robbiedobbie op 30-03-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Tentamenweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseus93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-08 13:20
aj, nederlands was nooit mijn sterkste punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 21:37
Nog maar een keer dan, omdat het kan:
YouTube: Grammar Nazis

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 zucht
JDK: 1.8.0, JRE:1.7.0. Oh hee, dat werkt niet echt samen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Moet gewoon goed gaan als je Java 7 compatibel programmeert, maar goed, waarom heb je dan jdk 1.8 geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Gropah schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:02:
Moet gewoon goed gaan als je Java 7 compatibel programmeert, maar goed, waarom heb je dan jdk 1.8 geinstalleerd...
Om gebruik te maken van die veel te sexy lambda expressies en poor-man-monads (Optionals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

windwarrior schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:08:
[...]

Om gebruik te maken van die veel te sexy lambda expressies en poor-man-monads (Optionals)
Het was meer zo van: waarom zou je jdk 8 installeren om vervolgens java 7 te moeten programmeren, dus inderdaad die features te missen.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:26

F.West98

Alweer 16 jaar hier

http://www.onemorething.n...rtijd-bug-in-agenda-os-x/

Het zal ook een keer níet zo zijn hè :F

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het was dan ook mn idee om gebruik te kunnen maken van de nieuwe features van Java 8 (als speelgoed, ik schrijf meestal Scala). Nu zit ik echter met javac van JDK8, en java van OpenJDK7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Haha, love it, er zitten wat sadisten te bedenken hoe ze de timezones zo moeilijk mogelijk kunnen maken.

En het is nog erger. Ik heb nog niet helemaal bedacht wat de juiste parsing uberhaupt is. Stel, je gaat elke week om 17:00 naar de sportschool. Dan is het logisch dat in de zomertijd, die afspraak nog steeds om 17:00 is, maar dan nieuwe tijd.
Maar stel, je werkt voor een Engels kantoor en je wordt geacht elke maandag om 13:00 jouw tijd met het hoofdkantoor. Dan is de tijdzone van Engeland en de omgerekende tijd van belang en verschuift die afspraak voor minimaal een van beide partijen tijdens de zomertijdshift omdat die niet gelijk valt.

Ik heb nog niet een manier kunnen vinden om te definieren wat je op welk moment als timezone / relatieve tijd nodig hebt. Conclusie: 'bugs' zijn in elk geval onvermijdelijk omdat de verwachtingen niet eenduidig zijn. (Dat staat dus wel los van de OS-bug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
incaz schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:56:
Haha, love it, er zitten wat sadisten te bedenken hoe ze de timezones zo moeilijk mogelijk kunnen maken.

Ik heb nog niet een manier kunnen vinden om te definieren wat je op welk moment als timezone / relatieve tijd nodig hebt. Conclusie: 'bugs' zijn in elk geval onvermijdelijk omdat de verwachtingen niet eenduidig zijn. (Dat staat dus wel los van de OS-bug.)
Ik heb anders in Windows nog niet vaan timezone bug gehoord. Daarnaast zijn timezones voor Europeanen een moeilijk begrip maar in Azië en Amerika heb je toch behoorlijk wat met timezones te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Lang verhaal, ga niet alles aanhalen, maar als een 52,24% van de mensen Prop 8 steunde dan is het aan zekerheid grenzend zo dat met een andere bewoording de 50% niet gehaald zou zijn.
.oisyn schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:53:
[...]

Misschien, maar feitelijk is dat irrelevant. Ten eerste is het huwelijk absoluut geen Christelijke uitvinding, en ten tweede hebben ze niet het alleenrecht op de definitie. Het is natuurlijk volkomen quatsch dat men niet mag trouwen alleen maar omdat er een paar mensen zijn die de bekrompenheid van eeuwen geleden tot op de dag van vandaag handhaven. Het huwelijk is voor iedereen, niet louter voor paren die passen bij het Christelijke gedachtengoed, denken dat het wel zo is is ronduit egocentrisch.
Vanuit Christelijk oogpunt wel en zolang de VS one nation under god en dat soort crap is dan denken mensen ook dat ze de mening van de Christelijke meerderheid op politieke wijze mogen doordrukken op de rest van de bevolking. Sowieso speelt het hele verhaal rondom Brendan Eich al sinds 2010 of zo, het is toen al in den treure herhaald en blijkbaar heeft niemand hem óóit kunnen betrappen op iets negatiefs richting LGBT's en heeft hij binnen die organisatie terwijl het wijd en zijd bekend was altijd prima gefunctioneerd.

Mijn mening over religieuzen die andere mensen hun religie ongevraagd op willen leggen ga ik hier op een publiek forum niet eens uiten uit respect voor wie er dan ook meeleest en zich daardoor beledigd zou kunnen voelen. Maar ik kan prima overweg met Moslims of mensen die SGP stemmen, die mogen ook gerust mijn baas zijn. Zolang ik tijdens de Ramadan maar gewoon nog een broodje met ham kan eten in de kantine tijdens de lunch, anders word ik vervelend.

Meneer Eich zal ook wel snappen wat de geldende normen en waarden binnen zijn bedrijf zijn, anders had hij zich nooit kunnen handhaven daar.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hmm, nee, in Windows nog niet, maar ik heb ook nog geen timezone-overschrijdende dingen hoeven doen in Windows (geen gedeelde agenda's met mensen in een andere timezone bv.)
Android knalde wel alle afspraken gewoon op UTC+x, dus die werden bij de zomertijd allemaal een uur opgeschoven...

BikkelZ: je praat dat soort onzin lekker goed, maar het is niet goed. Je kunt geen geld doneren om iemands rechten in te perken en af te nemen en dan geloofwaardig directeur worden van een bedrijf dat nadrukkelijk dei gelijkheid wil uitdragen als waarde. Je kunt ook niet geloofwaardig donateur zijn van de NRA en leiding geven voor een organisatie die zich richt op beperking van wapens.

Verder: je doet natuurlijk wel alsof je heel genuanceerd denkt, maar uiteindelijk heb je je met je termen wel verraden. Misrepresentaties zoals 'homobedrijf' zijn gewoon fout, niks genuanceerds aan. Je stelt de situatie verkeerd voor en dan doe je alsof je genuanceerd het compromis zoekt, in het valse dilemma dat je hebt gecreeerd. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zie het als een klassieke truc van iemand die het toch niet zo opheeft met gelijke rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Zo net 'ff een gratis vaatwasmachine binnengehaald en aangesloten met mijn super leiding-aanleg skillz: Het lekt een beetje, maar we hebben in ieder geval 'ff een vaatwasser voor nu. eerst volgende vrije dag ga ik het wel wat netter aanleggen zodat het niet meer lekt :P

Unrelated: Mijn ontslagbrief zojuist in een envelopje gestopt. Morgen definitief.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 30-03-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gamebuster schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:59:
Zo net 'ff een gratis vaatwasmachine binnengehaald en aangesloten met mijn super leiding-aanleg skillz: Het lekt een beetje, maar we hebben in ieder geval 'ff een vaatwasser voor nu. eerst volgende vrije dag ga ik het wel wat netter aanleggen zodat het niet meer lekt :P

Unrelated: Mijn ontslagbrief zojuist in een envelopje gestopt. Morgen definitief.
Heb je al een nieuwe baan?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ja, ik ga als ZZPer aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Gamebuster schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:01:
Ja, ik ga als ZZPer aan de slag :)
Oh tof! Hoe lang heb je bij je oude werkgever gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

incaz schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:31:
Verder: je doet natuurlijk wel alsof je heel genuanceerd denkt, maar uiteindelijk heb je je met je termen wel verraden. Misrepresentaties zoals 'homobedrijf' zijn gewoon fout, niks genuanceerds aan. Je stelt de situatie verkeerd voor en dan doe je alsof je genuanceerd het compromis zoekt, in het valse dilemma dat je hebt gecreeerd. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zie het als een klassieke truc van iemand die het toch niet zo opheeft met gelijke rechten.
Wil je een discussie voeren op dit niveau raad ik je sterk aan ergens anders een speciaal topic te openen, op GoT of een ander forum. Jouw typecast geeft een runtime exception, succes met debuggen :w

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anno 2014 nog discussies moeten voeren over homorechten, dat is pas iets wat does not compute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Rechten aangepast paar maanden geleden kom ik er nu pas achter dat CrashPlan de mappen niet meer kan lezen en dus gewoon niets gebackupped heeft sinds toen 8)7

Nu 125GB in de queue om geupload te worden met 50kb/s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:24:
Vanuit Christelijk oogpunt wel en zolang de VS one nation under god en dat soort crap is dan denken mensen ook dat ze de mening van de Christelijke meerderheid op politieke wijze mogen doordrukken op de rest van de bevolking.
En dus is het geen big deal als je daar actief aan meewerkt door een lobbygroep geld te doneren?
Mijn mening over religieuzen...
Ik zie even niet hoe deze hele alinea ter zake doet. Wat ik overigens wel frappant vind is dat je aangeeft geen religieuzen te willen beledigen maar ondertussen wel termen als "homobedrijf" bezigt.
Meneer Eich zal ook wel snappen wat de geldende normen en waarden binnen zijn bedrijf zijn, anders had hij zich nooit kunnen handhaven daar.
De discussie is ook niet echt of hij dat snapt of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De powersupply van m'n Surface Pro is overleden. Ding kost nieuw €79,- }:|

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2014 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.oisyn schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:39:
De powersupply van m'n Surface Pro is overleden. Ding kost nieuw €79,- }:|
Nee! Kidding?

Wat voor adapters zijn dat? Zijn dat niet gewoon van die standard-issue dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Natuurlijk niet, dat zou handig zijn ;)

pricewatch: Microsoft Surface (Pro) (2) 48W voeding met USB poort

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Nouja zeg. Hoe lang heb je hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Net een jaar. Hij zou in EU wel onder de garantietermijn vallen, maar helaas heb ik deze uit de VS geïmporteerd... MS had destijds aangegeven dat je de garantieafhandeling dan ook met de VS moet doen. Maar met de Xbox One hebben ze een andere policy ingevoerd, wellicht dat ze wat betreft andere hardware ook wat meegaander zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Wish you luck. Zelfs Apple's MagSafe opladers zijn goedkoper. Wat is er zo speciaal aan die dingen dat ze zo duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uw Surface is geconfigureerd voor een ander land of een andere regio dan uw verzendadres. Dit betekent dat u het apparaat probeert om te ruilen in een ander land of een andere regio dan het land of de regio waar u het apparaat hebt aangeschaft. Uw apparaat wordt omgeruild voor een apparaat dat geschikt is voor het land of de regio van uw huidige verzendadres.
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
En een Chinese namaak, zoals www.dx.com/p/replacement-...n8-tablet-pc-black-260783 ?

Moet je wel een paar weken doen met het restje stroom dat nog in je surface zit voordat je de lader thuis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het is mij in ieder geval dankzij deze discussie wel duidelijk geworden dat Brendan Eich's positie totaal onhoudbaar is geworden. Er leven zo veel emoties bij zo veel mensen binnen de organisatie (de reacties van enkelen hier in duizenvoud, dan heb je een shitstorm) dat mensen die hem niet meteen veroordelen ergens ook een beetje besmet raken. Dat betekent dat de meeste mensen eieren voor hun geld kiezen en de steun razend snel afbrokkelt voor hem.

Ik denk dat hij beter zijn conclusies kan trekken.
.oisyn schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:57:
[...]

En dus is het geen big deal als je daar actief aan meewerkt door een lobbygroep geld te doneren?
Ik zou het niet nalaten met die persoon een pittige discussie aan te gaan aangezien ik nadrukkelijk geen inmenging wens van religies of andere dogmas in mijn persoonlijke leven. Maar als baas of collega zou ik hem best kunnen hebben, dat denk ik wel.
.oisyn schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:57:
[...]

Ik zie even niet hoe deze hele alinea ter zake doet. Wat ik overigens wel frappant vind is dat je aangeeft geen religieuzen te willen beledigen maar ondertussen wel termen als "homobedrijf" bezigt.
Wellicht dat het woord homobedrijf alleen al een probleem is voor jou, dan is dat jammer. De term homobedrijf had niets anders te betekenen dan dat een bedrijf een bepaalde monocultuur heeft, net zoals er een christelijk bedrijf of een chinees bedrijf zou kunnen zijn waar mensen met een andere privé mening of cultuur ondanks het feit dat ze verder perfect integreren in de bedrijfscultuur toch niet welkom zijn omdat ze niet christelijk of Chinees zijn.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:09:
Maar als baas of collega zou ik hem best kunnen hebben, dat denk ik wel.
Ik ook, maar we hebben het hier niet over de baas of collega van BikkelZ maar over de CEO van Mozilla dat duidelijk in zijn company statement heeft staan dat gelijkheid een groot goed is. Dat strookt niet met de privé-daden van de beste man, die er blijkbaar geld voor over heeft om die vrijheden van anderen in te perken. Het is de combinatie van donatie aan lobby groep (1) en het zijn van CEO (2) van een bedrijf dat duidelijk een andere mening heeft (3). Op een of andere manier lukt het je maar niet om die 3 dingen als combinatie te zien, maar neem een van die drie dingen weg en er is al geen probleem meer.
Wellicht dat het woord homobedrijf alleen al een probleem is voor jou, dan is dat jammer
Ik heb nergens gezegd dat het een probleem is. Is het voor voor mij ook niet. Maar het is wat ongelukkig en onduidelijk geformuleerd, en voor iemand die heel voorzichtig maar niets wil zeggen over religieuzen vind ik de woordkeuze frappant, dat is alles.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2014 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik zou morgen mn ontslagbrief moeten inleveren... Ben ik ziek. :( als ik me morgen ziek meld kan ikde brief niet inleveren en moet ik een maand blijven werken. :p

Morgen brief afleveren en weer naar huis dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gamebuster schreef op maandag 31 maart 2014 @ 02:08:
Ik zou morgen mn ontslagbrief moeten inleveren... Ben ik ziek. :( als ik me morgen ziek meld kan ikde brief niet inleveren en moet ik een maand blijven werken. :p

Morgen brief afleveren en weer naar huis dan maar?
Koerier?

--------------

Ik heb de originele policy weten te vinden:

http://www.mozilla.org/en...e/policies/participation/
(7 januari, dus pre-shitstorm)
Inclusion and Diversity

The Mozilla Project welcomes and encourages participation by everyone. It doesn’t matter how you identify yourself or how others perceive you: we welcome you. We welcome contributions from everyone as long as they interact constructively with our community, including, but not limited to people of varied age, culture, ethnicity, gender, gender-identity, language, race, sexual orientation, geographical location and religious views.

Mozilla-based activities should be inclusive and should support such diversity.

Some Mozillians may identify with activities or organizations that do not support the same inclusion and diversity standards as Mozilla. When this is the case:

(a) support for exclusionary practices must not be carried into Mozilla activities.
(b) support for exclusionary practices in non-Mozilla activities should not be expressed in Mozilla spaces.
(c) when if (a) and (b) are met, other Mozillians should treat this as a private matter, not a Mozilla issue.
Hier staat dus letterlijk dat Brendan Eich het niet alleen expliciet heeft mogen doen volgens de Inclusion and Diversity Policies, maar dat dat ook in géén geval een probleem is wat op Mozilla niveau opgelost moet worden.

[ Voor 67% gewijzigd door BikkelZ op 31-03-2014 05:51 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Volgens die policy zijn die andere Mozillians dus nu zelf de policy aan het breken. Dit speelde namelijk allemaal af in 2008 en volgens die policy mocht hij het dus gewoon doen mits hij zich aan 'a' en 'b' hield en dat heeft die gedaan want het is dit jaar pas uitgekomen dat hij uberhaupt die donatie had gedaan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Heeft iedereen hier soms last van een maandagochtend dipje? Het is zo stil hier... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Amper geslapen vannacht :( Nieuwe horren zijn nog niet af na een verbouwing vorig jaar dus ik moet nog met het raam dicht slapen, iets wat ik niet heel erg geweldig vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

_js_ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:08:
En een Chinese namaak, zoals www.dx.com/p/replacement-...n8-tablet-pc-black-260783 ?

Moet je wel een paar weken doen met het restje stroom dat nog in je surface zit voordat je de lader thuis hebt.
Ik ben daar zelf altijd een beetje huiverig mee, goedkope Chinese opladers hebben bijvoorbeeld niet altijd genoeg isolatie tussen de 230v en 5/12/14.4v kant, en dat vind ik link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 07:31
Robbiedobbie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:54:
Heeft iedereen hier soms last van een maandagochtend dipje? Het is zo stil hier... :+
Stomme zomertijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

*nog een bak koffie pakt*

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:34
StM schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:56:
Amper geslapen vannacht :( Nieuwe horren zijn nog niet af na een verbouwing vorig jaar dus ik moet nog met het raam dicht slapen, iets wat ik niet heel erg geweldig vind :)
Hoezo moeten er perse horren voor je raam zitten? Zoveel last heb je toch niet van ongedierte als je het raam open zet (en lichten uit natuurlijk).

EDIT:
@hieronder, is dat niet een paar weken te laat?

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin537 op 31-03-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 12:03
Voor de ing.'s / ir.'s die nog wat bevestiging zoeken op de maandagmorgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/public/tweakers/engineers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:14
* Otherside1982 verstuurt een mailtje "In bijlage het verslag ..." zonder de bijlage natuurlijk. :F Tijd voor wat cola!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Otherside1982 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:21:
* Otherside1982 verstuurt een mailtje "In bijlage het verslag ..." zonder de bijlage natuurlijk. :F Tijd voor wat cola!
Gmail is tegenwoordig zo slim om je dan te alert()'en dat je het over een bijlage had, maar er geen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik ben bezig met een applicatie in NodeJS. Alle interacties in de applicatie zijn asynchroon en geisoleerd. Ik besef me net opeens dat ik meerdere "interacties" tegelijk kan uitvoeren en uiteindelijk tot 1 HTML view kan genereren... Leuk voor dashboard pagina's met veel widgets, grafieken en overzichten.

Het idee is dat er een web_delivery is die per request 1 of meerdere interacties uitvoert o.b.v. de request en de resulterende data omzet in een HTML document. Ik heb veel lagen in de code gemaakt, maar naarmate de applicatie vorm begint te krijgen zie ik opeens tonnen aan unieke mogelijkheden in de structuur die ik heb opgezet.

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 31-03-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Otherside1982 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:21:
Wie gebruikt er dan ook geen mail client die waarschuwt als je een bijlage noemt, maar niet bij hebt gevoegd? :+

(O+ thunderbird)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Erwin537 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:15:
[...]

Hoezo moeten er perse horren voor je raam zitten? Zoveel last heb je toch niet van ongedierte als je het raam open zet (en lichten uit natuurlijk).
Jawel, er is hier vlakbij een natuurgebied met veel water, drassig land etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoooo, goedemorgen mensjes.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:25:
[...]

Wie gebruikt er dan ook geen mail client die waarschuwt als je een bijlage noemt, maar niet bij hebt gevoegd? :+

(O+ thunderbird)
Dat dus. Ben sinds een tijdje helemaal over op Mozilla (Firefox en Thunderbird) en ik ben er heel erg tevreden mee. Als ze in Thunderbird nou ook het nieuwe menu van Firefox 29 inbouwen zou het helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Wat is met jou aan de hand vandaag? Geen boze gezichten meer? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:44:
[...]

Én pas om half 11 in de Coffee Corner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Chris7 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:48:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-STZVMjEHXfc/UIlM_1BKdwI/AAAAAAAAAX8/-NATWXxudg4/s320/upsidedown-world1.jpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
:Y Dat gevoel heb ik vandaag ook.

Koffie dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Robbiedobbie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:25:
[...]

(O+ thunderbird)
Thunderbird, is dat niet de XP van de mailclients? Amper updates?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
[...]

Een enkeling onder ons heeft geen last van het verzetten van de klok :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Snake schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:14:
[...]

Thunderbird, is dat niet de XP van de mailclients? Amper updates?
Nee hoor, houdt gelijke tred met Firefox updates, zie bijvoorbeeld hier. Overigens zitten ze nog wel op Gecko 24, maar ik denk dat ze een nieuwe versie implementeren als Firefox 24 ook niet meer gesupport wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
BikkelZ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 02:11:
Hier staat dus letterlijk dat Brendan Eich het niet alleen expliciet heeft mogen doen volgens de Inclusion and Diversity Policies, maar dat dat ook in géén geval een probleem is wat op Mozilla niveau opgelost moet worden.
Letterlijk gezien wel ja, maar je snapt hopelijk ook wel dat er voor een CEO nou eenmaal wat strengere regels gelden omdat op een bepaalde manier de CEO het bedrijf 'is'. Als hij zijn mening gewoon voor zich gehouden had, was er niks aan de hand geweest. Probleem is gewoon dat hij een persoonlijke mening die lijnrecht tegen die van Mozilla ingaat nogal publiek verkondigd heeft.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:44:
[...]

[...]

_Moe_ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:19:
[...]

Een enkeling onder ons heeft geen last van het verzetten van de klok :)
Vakantie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Aha, ja, dan zou ik ook laat en vrolijk opstaan :) . Helaas moet ik wachten tot de zomer :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Chris7 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:41:
[...]

Aha, ja, dan zou ik ook laat en vrolijk opstaan :) . Helaas moet ik wachten tot de zomer :'( .
Same for me :( Behalve dan het laat opstaan. Ik ben altijd een vroege vogel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Schaamteloze reclame voor mijn blogpost: /b/: Mijn ontwikkelingen in webontwikkeling
Lap tekst over mijn ontwikkelingen met NodeJS, TDD e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Whee! Voorloopauto is net gebracht. Volvo V40 T2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:06:
Whee! Voorloopauto is net gebracht. Volvo V40 T2 :D
Dus niet achteraan gaan lopen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gamebuster schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:50:
Schaamteloze reclame voor mijn blogpost: /b/: Mijn ontwikkelingen in webontwikkeling
Lap tekst over mijn ontwikkelingen met NodeJS, TDD e.d.
Nice! Ik zou dit wel ff aanpassen: Google's v8 engine is echt fucking snel.
Firesphere schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:06:
Dus niet achteraaan gaan lopen nu?
Waarom zou ik achter a aan gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*flauw
Voorloop => achteraan lopen
/flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:15:
*flauw
Voorloop => achteraan lopen
/flauw
je hebt een a teveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben nog niet wakker, dus dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heerlijk, dat zomertijd. Wordt m'n dochter tenminste een uur later wakker :Y)

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.