Volgens mij is tegen het homohuwelijk zijn op dit moment geen extreme mening maar gewoon de mening van een significante maar slinkende groep Amerikanen. Het gaat er ook over een groot deel over dat je het woord huwelijk gebruikt welke een betekenis heeft in de bijbel ten opzichte van een geregistreerd partnerschap met exact de zelfde rechten. Word je daadwerkelijk gediscrimineerd als je wel de zelfde rechten krijgt maar niet het zelfde woord mag gebruiken? Mag ik me zomaar vrouw noemen terwijl ik voldoe aan de in de bijbel gedefinieerde (en toevallig ook biologische) eisen van een man?farlane schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:16:
[...]
En hoe zou je het vinden als hij een donatie had gedaan aan Poetin? Erdogan? Hitler? (Jaja)
Het lijkt mij nogal voor de hand liggend dat sommige 'extreme' meningen zoals bijv "Discriminatie op basis van o.a. geslacht is niet gewenst" minder evil zijn dan "Homo's mogen gediscimineerd worden op basis van dit boek dat redelijk goed verkoopt"
Hier in Argentinië mag dat inderdaad maar in Nederland niet, alleen als je jezelf laat ombouwen. Is Nederland daarom een land wat transgenders discrimineert? Of gunnen we sommige mensen niet het label wat ze graag willen hebben maar geven we ze wel de zelfde rechten, aangezien er in Nederland geen onderscheid is tussen man en vrouw?
Gewoon een discussie die je kunt, moet en mag voeren met normale argumenten van beide zijdes lijkt me. Kom nog eens terug als het $1000 voor de Westboro Baptist Church was.
iOS developer