The Eagle schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:04:
[...]
En voor de volledigheid maar even mijn volledige setup:
Receiver: Denon AVR-2311
CD speler: Denon DCD-520AE
Bluray: Denon DBP-1611UD
Networkplayer: Denon DNP-720AE
Platenspeler: Thorens TD160 Mk2
Phono preamp: simpel dingetje van Conrad met goede reviews
Speakers:
Front: Klipsch F-3 vloerstaanders
Rear: Klipsch F-1 vloerstaanders
Center: Klipsch C20 (met voor de esthetiek uit de USA geimporteerd C2 frontje)
Sub: Klipsch Sub-10
Als je nog een extra setje F-1s zoekt, ik heb er nog 2 (bruin) in perfecte staat.
Maar als ik het nog goed kan herinneren, heb jij de zwarte??
Even on-topic
Ik heb voor de gein een paar dagen geleden een luister sessie als cadeautje aan mn vriendin gedaan, om er zeker van te zijn of het waarneembaar is. Dit is natuurlijk puur uit eigen belang en heeft niets met een cadeautje te maken
Mijn Set:
Cambridge audio Azur 651r
Front Quadral platinum M20
Center Kef Q9c
Sony ps4
Eminent 7380 media speler
Vriendin
Maakt af en toe heel veel herrie en heeft totaal niets met audio, en zegt altijd: "ik hoor geen verschil hoor".
Testnummers: Genesis - Mama en William Fitzsimmons - Fortune (zowel in Flac 30MB als 192kbs mpruk 10MB).
Waarom ik William Fitzsimmons gekozen heb is omdat deze zanger (band ) niet meer dan 4 instrumenten gebruikt in zn nummers dus dat zou moeten betekenen dat verschil in kwaliteit wat makkelijker te onderscheiden is.
Ze mocht zelf bepalen welke ze als eerste wilde horen ongeacht dat ze wist om welke formaten het ging. Het volume op de receiver gelijk gehouden.
Eindresultaat:
Ze pikte de flacs er zo uit. Bij genesis vond ze het verschil duidelijker dan bij William Fitzsimmons.
Kan ook wel kloppen omdat genesis meer frequenties gebruikt omdat zij vooral veel lage tonen gebruiken. Maar ook bij William Fritzsimmons vond ze het duidelijk meer geluidjes hebben (zijn haar woorden) dan de 192kbs mp3 ook de zijn stem vond ze wat helderder klinken. Het gitaar spel in "genesis mama" was voor haar meer op de voor grond en de bassen vond ze wat minder rommelig klinken dan op het 192kb mp3tje.
Tot hoever het verschil op een 320kbs mp3 waarneembaar is weet ik niet, hebben we niet getest.
Wat al meer gezegd is hier, en waar ik volkomen achter sta is dat de opname studios het ook heel erg fout kunnen doen.
Ik heb sterk het idee dat we tegenwoordig zeer zoet gehouden worden met veel suiker zonder dat we de echte smaak mogen proeven. En dat is niet alleen met audio zo.
[
Voor 56% gewijzigd door
Audione0 op 07-08-2014 13:45
]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt