Toon posts:

Wie gelooft er nog in de evolutietheorie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Op zaterdag 09 juni 2001 11:23 schreef eXrated het volgende:

[..]

Toch wel leuk dat al in de eerste zin een groffe fout staat! :P
het is grove fout... ;)

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
www.degeneratie.nl

Eerst boek lezen, dan verder discusseren ;-)

(de tekst van het boek, in het engels, is integraal te vinden op http://www.evolution-is-degeneration.com/book/)

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 19:59 schreef Wizard_of_OS het volgende:
www.degeneratie.nl

(de tekst van het boek, in het engels, is integraal te vinden op http://www.evolution-is-degeneration.com/book/)
hoe verklaart degeneratie dat bijv. zowel mensen als alle primaten het gen hebben wat vitamine-c aanmaakt maar dat door dezelfde mutatie uit staat. Met evolutie is de verklaring eenvoudig. (er zijn zo nog veel meer van dit soort genen)

Zijn alle primaten soms gedegenereerde mensen?

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Wizard_of_OS:
Gelukkig heb ik het boek van meneer Scheele al gelezen, kan de discussie toch nog een beetje vlotten. :)

Degeneratie is een onderdeel van evolutie. Heel leuk, voorbeelden hiervan aanhalen en vervolgens zeggen dat een toename in complexiteit niet mogelijk is, maar dan zul je dat tweede ook moeten bewijzen. Dat gevallen zoals Chlorella, Pseudomonas, en het ontstaan van chimnerische genen van de hand worden gedaan als allemaal grappige uitzonderingen is echter niet overtuigend. Vooral niet wanneer met computersimulaties kan worden aangetoond dat een toename in complexiteit onvermijdelijk is bij een evolutionair proces.

Bloedstolling, flagella, rhodopsine, cytochroom C, en het hele Behe-arsenaal aan irreduceerbaar complexe systemen is ook niet interessant zolang er geen manier voor het identificeren van dit soort systemen bestaat.

Metalin:
Zijn alle primaten soms gedegenereerde mensen?
Andersom :P. Het gen voor zware lichaamsbeharing zijn wij als mensen kwijtgeraakt (hoewel het soms weer de kop op steekt, denk maar aan die "weerwolf" familie die je vroeger nog wel eens op Discovery Channel zag). De Creator© heeft dus een stel harige primaten neergezet, die later hun staart, dikke vacht, en de mogelijkheid om vitamine C aan te maken zijn kwijtgeraakt door degeneratie.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 19:59 schreef Wizard_of_OS het volgende:
www.degeneratie.nl

In plaats van een link te geven met een gruwelijk grote lap tekst (die volgens mij geschreven is door iemand die eens 'rondgeloerd' heeft (to pry; zie conclusie van het boek) in boeken om vervolgens een verhaal te destilleren, een verhaal helaas niet gepubliceerd in een wetenschappelijk journaal, maar meer een eigen onderzoek lijkt door een gewoon persoon), kan jij ons dan niet laten zien waar wij dan zogenaamd de fout in zijn gegaan in de voorgaande bladzijden van deze thread? Vooral wat er zogenaamd mis is met de redenatie en de waarnemingen en bewijzen, die genoeg lui hier gepresenteerd hebben? Dat praat namelijk een stuk makkelijker. Het zou ook erg boeiend zijn, eerlijk gezegd! Ik ben razend benieuwd.

Ondertussen, zal ik het zelfde als jou doen :) :

(Ergens op pagina 8 komt hetzelfde boekje ook effe ter sprake)
[topic=115258]

(In deze thread wordt het ook besproken; alhoewel de discussie op een gegeven moment flink extensief en boven mijn pet gaat)
[topic=41598]
Pagina: 1 2 Laatste