Hieronder enkele verslagen van zelf uitgevoerde experimenten met hersengolvenfrequentie manipulerende geluidsbestanden. Later volgen er waarschijnlijk meer.
Verslagen
1. 'Eerste Theta-ervaring'
Geluidsbestand: theta - pinknoise.wav. 60 min van pinknoise. Beginnend op 15 hz (beta) en binnen 7 min lopend naar 6 hz (theta). Gemaakt met brainwave synchronizer.
Lengte/Tijd: 2 x 30 min, ongeveer 17:00
Lichaamshouding: eerste 30 min zittend, tweede 30 min liggend op vloer.
Verslag: eerst een snelle diepe ontspanning van lichaam. Soms hoorde ik vage geluiden die niet werkelijk aanwezig waren. Ook vreemde lichamelijke gewaarwordingen (evenwicht en ruimtelijk gevoel waren niet normaal) Binnen een kwartier in slaap gevallen. Na ongeveer 25 min wakker geworden. Opnieuw begonnen, alleen nu in liggende houding. Weer snel in slaap gevallen, kort daarna weer wakker geworden. In een staat waarin mijn lichaamsgevoel volledig verdwenen was, alleen mijn ademhaling voelde ik nog licht.
Commentaar: ik heb het idee dat de ontspanning zich sneller voltrok dan normaal. De voorgestelde geluiden en bijzondere lichamelijk gewaarwordingen waren eigenaardig.
2. 'Dutje in de middag met theta'
Geluidsbestand: theta - pinknoise.wav. 60 min van pinknoise. Beginnend op 15 hz en binnen 7 min lopend naar 6 hz. Gemaakt met brainwave synchronizer.
Tijd/lengte: 30 min, ongeveer 17:30
Lichaamshouding: liggend op vloer.
Verslag: zeer snel in slaap gevallen en daarin gebleven voor een half uur.
Commentaar: erg snel in slaap gevallen en vrij lang geslapen voor overdag op een vloer. Dit leverde ook veel energie op, waardoor ik rond 2 uur niet in slaap kon vallen. Doormiddel van delta opwekkende geluiden heb ik dit opgelost(zie verslag 3) Een probleem opgewekt door brainwave bestanden en er weer mee opgelost

.
3. 'Delta slaapinductie'
Geluidsbestand: Sleepinduction, preset van Brainwavegenerator. Beginnend 12 hz en binnen 16 min zakkend naar 3 hz. Monotoon geluid plus branding. Geluidsvolume uitgefade aan het einde.
Tijd: 20 min, ongeveer 2:00.
Lichaamshouding: liggend in bed.
Verslag: wegens het niet kunnen slapen (zie ook experiment 2) slaapinductie bestand gebruikt. Zeer snel ontspannen en in slaap gevallen. Na een tijdje weer wakker geworden, bestand was afgelopen.
Commentaar: de ontspanning ging zeer snel, zeker gezien het feit dat ik daarvoor nog vol energie was. Toen ik wakker werd heb ik meteen de computer uitgezet en ik kon hierna direct weer in slaap vallen. Dag erna had ik ook zeer veel energie.