Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

Topicstarter
Soms zie ik wel eens van die wondermiddel-advertenties waar ze de methode van brainwave synchronization aanprijzen als iets wat alle problemen oplost. Veel van de argumenten zijn behoorlijk overdreven (en dan bedoel ik behoorlijk :) ), maar ik wil toch niet de mogelijkheid uitsluiten dat je er toch wel wat aan kunt hebben.

Voor degenen die niet precies weten waar het over gaat, komt het op het volgende neer:
Een bepaalde geluidsgolf wordt met een vastgestelde frequentie van kanaal verwisseld.
Dit wisselen zou er voor zorgen dat de twee hersenhelften met die vastgestelde frequentie gaan mee synchroniseren waardoor de luisteraar in een bepaalde fase van bewustzijn zou komen.

Vrij vertaald wordt beweerd dat men de volgende resultaten er mee kan behalen:
Delta 1-3 Hz Diepe slaap, dromen, toegenomen weerstand.
Theta 4-7 Hz Diepe ontspanning, meditatie, toename in geheugenfuncties en concentratie/focus
Alpha 8-12 Hz Lichte ontspanning, "superlearning", positieve gedachten
Beta 13-25 Hz Normale staat van alertheid, stress, spanningen
Gamma 30 Hz en hoger Hyper-bewustzijn
High Gamma 200+ Hz Verscheidene effecten

Onmiddelijke ontspanning en stress-verlichting
Experimenteer met frequenties tussen de 5 en 10Hz voor verschillende vormen van ontspanning
Meditatie
Moduleer tussen de 4 en 7Hz of gebruik 1 vaste frequentie voor verschillende resultaten
Slaapvervanging
30 minuten op 5Hz vervangt ongeveer 2-3 uur slaap, zodat je s morgens fris wakker wordt.
Raadzaam om een half uur voor het bedgaan te gebruiken of een half uur voor het opstaan
Verbeterde slaappatronen
Gebruik elke dag om dezelfde tijd Alpha of Theta frequenties in sessies van 30-45 minuten
Behandeling van slapeloosheid
Begin 10 minuten met frequenties tussen de 4 en 6Hz en zak langzamerhand af tot onder de 3.5Hz
Langzaam uitfaden onder de 2.5Hz
Lekkerder in je vel gaan zitten
Elke dag 45 minuten Theta frequenties.
Verbetering in creatieve vaardigheden (visualisatie-vermogen)
Eerst een tijdje op 6Hz, stijgend naar 10Hz zou het visualisatievermogen moeten stimuliseren
Verlichting van hoofdpijn/migraine
Experimenteer met Alpha en Theta combinaties. Probeer de pijn kleiner te denken.
Vermindering van depressie-symptomen
Theta.
Zelf-hypnose
8-10Hz in combinatie met instructies
Versneld leren
Kies een frequentie tussen de 7 en 9Hz onder het luisteren naar taalbandjes of het leren van woordjes om het vermogen de stof te bevatten te vergroten. Ook kunnen pauzes om t half uur om naar 10 minuten Alpha-golven te luisteren helpen om leerstof beter op te nemen.
Verbeterde intuitie (ESP?)
4-7Hz
Bereik hogere vormen van bewustzijn
Minimaal een half uur Theta. Resultaten vaak pas na een maand.
Quick refresh
Een kwartiertje Alpha golven zorgt voor een klein dutje.
Verbetering immuun-systeem
Leren ontspannen kan leiden tot verlaging van hoge bloeddruk en toename in weerstand. Volgens de handleiding: Using Alpha Synchronization (8Hz to 12Hz), expect similar increases in the neuro-chemical levels of Norepinephrin
(11%), Serotonin (21%) and Beta-Endorphins (25%).
Ben wel benieuwd of er toevallig tweakers zijn die hier wel meer ervaring mee hebben of mij iets nuttigs over dit onderwerp kunnen vertellen (plz, hou 't een beetje serieus :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19806

Cooledit(pro, 2000) is een geluidsbewerkingsprogramma waar een funktie op zit die brainwavesynchronizer heet. Dan kun je zelf aan het expirimenteren gaan. Op www.syntrillium.com kun je een shareware versie downloaden. De funktie staat onder 'special'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Don't fuck with your brain!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 23:35 schreef Absolyte het volgende:
Cooledit(pro, 2000) is een geluidsbewerkingsprogramma waar een funktie op zit die brainwavesynchronizer heet. Dan kun je zelf aan het expirimenteren gaan. Op www.syntrillium.com kun je een shareware versie downloaden. De funktie staat onder 'special'.
waar denk je dat ik dit stukje uit heb vertaald? >:)

Ik heb al allemaal verschillende brainwave-geauthorde filetjes gemaakt, was meer benieuwd of er meer waren die met dit soort dingen gespeeld hadden...
Op donderdag 07 juni 2001 23:36 schreef BlueAngelGoT het volgende:
hehehe
is alleen gevaarlijk voor epileptische patienten hoor ;)
(net als FPSs overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23081

Gaan we onze hersenen al tweaken en overklokken?

Examens,
-slaaptijd verminderen naar 1uur
-studeer snelheid 32x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27031

En dan maar te bedenken dat men pas is staat was te hoe bijvoorbeeld olifanten communiceren.

Theorien blijven hetzelfde: ze schreeuwen om aandacht terwijl ze pas aandacht krijgen wanneer een theorie geen theorie meer is. Intusen heb ik genoeg input om te gaan dromen
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Heel grappig spul, ik gebruik Cooledit er ook voor. Mijn vriendin geloofde er niet in. Ze vond het maar vreemd dat ik naar MD's van brainwaves zat te luisteren. Tot haar zoon van 11 jaar vroeg waar in naar luisterde. Ik vertelde hem dat het een half uur geruis was en dat je er van tot rust kwam. Het was 30 minuten met om de 10 minuten een spike die je 'alert' maakte. Hij zet de koptelefoon op en luistert een minuutje. Zijn opmerking was toen: wat is dat een raar geluid. Ik zeg even wachten en rustig luisteren. Na een minuut of 2-3 zat hij hij voor zich uit te staren en zei niets meer. Precies na 10 minuten zei hij: Wat is dit saai zeg. Dat was dus precies in de 30 seconden spike die er in zat. Ik wijs mijn vriendin op de klok en voorspel nog zoiets over weer 10 minuten. En ja hoor zei hij: Ik vind er niets aan. Daarna zette hij het af. Dat was dus de tweede spike. Het werkte niet bij hem zei hij :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10979

In het naturales museum in Leiden, is momenteel een 'BRAIN' expositie, kun je ook muziek maken met je hersengolven! Krijg je zo'n elektroden gevalletje op je kop.

Denk maar niet dat mijn Brain onthouden heeft welke frequenties dat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 09:43 schreef Ortep het volgende:
Heel grappig spul, ik gebruik Cooledit er ook voor. Mijn vriendin geloofde er niet in. Ze vond het maar vreemd dat ik naar MD's van brainwaves zat te luisteren. Tot haar zoon van 11 jaar vroeg waar in naar luisterde. Ik vertelde hem dat het een half uur geruis was en dat je er van tot rust kwam. Het was 30 minuten met om de 10 minuten een spike die je 'alert' maakte. Hij zet de koptelefoon op en luistert een minuutje. Zijn opmerking was toen: wat is dat een raar geluid. Ik zeg even wachten en rustig luisteren. Na een minuut of 2-3 zat hij hij voor zich uit te staren en zei niets meer. Precies na 10 minuten zei hij: Wat is dit saai zeg. Dat was dus precies in de 30 seconden spike die er in zat. Ik wijs mijn vriendin op de klok en voorspel nog zoiets over weer 10 minuten. En ja hoor zei hij: Ik vind er niets aan. Daarna zette hij het af. Dat was dus de tweede spike. Het werkte niet bij hem zei hij :)
hehehe kewl :)

Persoonlijk vind ik ruis niet echt lekker klinken, het is me te scherp, een beetje als met dichte ogen in de zon staren, niet zeer pijnlijk maar ook niet echt prettig. Ook als ik het bovenrandje eraf haal met de quick filter gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar pure sinus. Het meest ontspannende zit voor mij rond de 40Hz met een wisseling van rond de 7 a 8Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16951

8 - 12 hz :? :?

hoe haal jij dat met je boxen??
een koptelefoon op is toch nie ontspannend ;)

maarre, haalt iedere koptelefoon 8-12 hz :?

anders ook maar ns proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 juni 2001 15:36 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
8 - 12 hz :? :?

hoe haal jij dat met je boxen??
een koptelefoon op is toch nie ontspannend ;)
Het MOET met een koptelefoon. Anders werkt het niet. De grap is dat er in je linker oor bv 100 Hz wordt gestuurd en in je rechter oor 108 Hz. Officieel zou je dus alleen maar deze 2 tonen moeten horen, er is immers geen interferentie. In de koptelefoon kunnen links en rechts niet mengen, je hoofd zit er tussen. Maar toch hoor je de 8 Hz. Niet als een bromtoon, maar als een soort helicopter geluid...zwoesj...zwoesj...zwoesj

Het komt omdat je hersenen het niet 'kunnen bevatten' dat er geen menging optreed. Dat zou in de natuur nl. altijd het geval zijn. Ze 'bedenken' er dus missende tonen bij. Geen gezichtsbedrog maar gehoorsbedrog. Maar door het vele 'rekenwerk' wat je hersenen moeten doen om die 8 Hz te produceren gaan ze vanzelf mee doen. Ze worden als het ware meegesleept. En dat zorgt voor de effecten. Het is een soort van mechanische meditatie.

Het grappig is dat het al duizenden jaren wordt gebruikt. Tibetaanse monniken blazen op een soort alpenhoorns. Daar zijn er altijd twee van die bij elkaar horen. En ze zijn een heel klein beetje anders gestemd. Als je daar tussen zit krijg je dat effect ook een beetje. Maar niet zo sterk omdat er daar wel interferentie door de lucht optreed.

Je kan het makkelijk verstoren. Als je naar een voetbalwedstrijd kijkt werkt het niet. Ook niet als je zit te praten. Je moet jezelf ontspannen en het laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 juni 2001 15:02 schreef Silacoid het volgende:

Persoonlijk vind ik ruis niet echt lekker klinken, het is me te scherp
Bruine ruis gaat wel. Hij moet ook niet hard zijn.
gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar pure sinus. Het meest ontspannende zit voor mij rond de 40Hz met een wisseling van rond de 7 a 8Hz.
Ik vind dat te veel gebrom. Maar ik heb een CD gevonden met een uur lang branding er op. Daar ben ik nu mee bezig. Rustig zeegeluid en dan je binaurale geluiden er door mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Zijn jullie op de hoogte dat Brainwave Synchronization hersen beschadigingen op kunnen leveren? Zoek maar eens op internet, dan zul je het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee...onderbouw jij die stelling maar eens :?

ik heb er veel over gelezen, van reclamepraatjes tot nuchtere scepsis toe, maar dit heb ik nergens gezien

en hoe kan met bepalen of hersenbeschadiging (als het al blijvend is) wordt veroorzaakt door dit soort golven en niet aan factoren te weiten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Heb het ook een paar keer gedaan, maar het gaf niet echt effect.
Misschien ben ik er wel te ongeduldig voor...

Er is ook een programma (voor de simpelere zielen onder ons :) ) met allerlei presets
die verschillende soorten staten van bewustzijn moeten oproepen. Zoals die hierboven al genoemd zijn.

Dit programma heet Brainwave Generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlueAngelGoT :
Precies!
Silacoid :
nee...onderbouw jij die stelling maar eens :?
Waarom zou ik mijn uitspraak moeten onderbouwen? Ik geef alleen een simpele waarschuwing, wil je hier meer over weten dan mag je dat zelf gaan opzoeken.
Silacoid :
ik heb er veel over gelezen, van reclamepraatjes tot nuchtere scepsis toe, maar dit heb ik nergens gezien
Denk jij dat ze het in reclame spotjes over de gevaren gaan hebben? Ik dacht het niet. Daarnaast weten ze nog lang niet alles van deze vorm van 'brain entertainment'.
Silacoid :
en hoe kan met bepalen of hersenbeschadiging (als het al blijvend is) wordt veroorzaakt door dit soort golven en niet aan factoren te weiten is?
Als jij een beschadiging oploopt na een sessie brainwave geluiden, dan is de conclusie natuurlijk snel gemaakt. De hersenen genereren niet voor niets bepaalde golven, als jij die gaat proberen te veranderen zou dit niet goed kunnen zijn.

BTW, hersenbeschadigingen zijn altijd blijvend, ze kunnen wel minder worden maar ze zullen nooit meer volledig genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 21:06 schreef Vertex het volgende:

De hersenen genereren niet voor niets bepaalde golven, als jij die gaat proberen te veranderen <b>zou dit niet goed kunnen zijn.</b>
Dit zegt toch wel genoeg. Op het internet heb ik het volgende gevonden;

-Kan gevaarlijk zijn voor epileptie patienten.

-Niet autorijden tijdens het beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer alleen uit te leggen dat er een risico aan vast zit. Misschien gaat zo'n sessie honderd keer goed, maar het kan ook na één keer mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6927

maar wat kan er dan misgaan ? je kunt niet met geluid fysiek de hersenen beschadigen.
en zover ik weet zijn dus alleen fysieke hersenbeschadigingen blijvend.
Dat het iets zou doen met je hersenen is wel eng,maar omdat je het niet mag gebruiken tijdens autorijden : je mag wel meer neit tijdens autorijden,misschien is men bang dat je 'te' ontspannen raakt.
En die epilepsie waarschuwing: kijk eens naar een FPS of een tvprogramma met veel kleuren etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01

Kvn

Bruine ruis :? Pffffffffffrrttt... >:)

Sorry, kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

Naar mijn idee werkt het niet echt.

Als beeldspraak zou ik het volgende voorbeeld willen gebruiken:

Je hebt een moter van een auto. Dat ding heeft een functie en als bijeffect produceert het geluid. Denk je dat als je geluidsgolven de uitlaat instuurt, dat het de werking van de motor beinvloedt?

Wellicht als je hele sterke signalen naar binnen stuurt, of als je een soort anti-geluid maakt, dat er dan dingen relevant veranderen, maar als je constant maar een frequentie naar binnen stuurt zal er niets gebeuren.

Je hersenen zijn nog veel complexer. De helft van de hersengolven kun je geeneens meten, omdat het dipoolmoment soms parallel aan je schedel ligt. Verder meet je alleen de buitenkant, en meet je gegevens die heel globaal zijn voor een gebiedje. De onnauwkeurigheid qua plaats is soms 2cm!

Als je hier een lullig signaaltje ingooit, denk ik niet dat de werking van je hersenen relevant beinvloed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 09 juni 2001 11:39 schreef olav het volgende:
Naar mijn idee werkt het niet echt.

Als je hier een lullig signaaltje ingooit, denk ik niet dat de werking van je hersenen relevant beinvloed wordt.
Je reageert ook niet op het geluid. Dat is de achtergrond niet. Het gaat er om dat je de hersenen iets onnatuurlijks aanbiedt. En die proberen dan ahw te zaak te corrigeren. Je hebt duizenden voorbeelden met plaatjes. Die vallen dan onder gezichtsbedrog. Grapjes met perspectief bv waarbij een je een gang die van je afloopt steeds kleiner laat worden, dus aan het begin is hij 3 meter hoog en aan het einde 1.50 meter. Dat ziet er normaal uit, dat geldt altijd voor lange gangen, je verwacht niet anders. Maar als er dan iemand die gang in loopt, zie je hem steeds groter worden. Dat klopt natuurlijk niet, maar je hersenen vinden van wel. En om de correctie capaciteit van je hersen even aan te geven: Als je een bril opzet die onder en boven verwisselt staat de hele wereld op zijn kop. Je kan nauwelijks lopen. Maar na een paar uur staat de hele wereld ineens weer rechtop en heb je nergens last van. Tot je de bril afzet, dan kan je weer opnieuw beginnen.

Zo gaat het ook met binaurale geluiden. Je oren horen twee geluiden. En die kunnen in de natuur niet afzonderlijk voorkomen. Je hersenen verzinnen spontaan het 3e geluid er bij. Ik kan je zo een mp3 file sturen waarbij je het zelf kan horen. Of je nu gelooft in de werking ervan of niet, het 'geluid' is te horen, door iedereen. De grap is dat zuiver natuurkundig gezien het hele geluid er niet is. Het wordt in je hoofd gemaakt.

En laten we wel wezen, met 'lullige' lichtflitsen in de juiste frequentie kan je een epilepsie aanval uitlokken bij iemand die er last van heeft.

Philips maakt er zelfs gebruik van. Ze hebben een systeem waarbij ze met idioot kleine boxen toch een flinke bas je kamer in sturen. Dat doen ze electronisch door de boventonen van die (niet aanwezige) bas te genereren. Je zou dan 30 Hz willen hebben. Maar ze sturen dan 60, 90 120 en 150 je kamer in, in de juiste verhouding. Dan 'moet' daar volgens je hersenen 30 onder zitten. Die hoor je dan ook, dat denk je tenminste. Het voordeel van dit systeen is ook dat je je muziek erg hard kan zetten zonder dat je buren klagen. De bassen waar ze anders last van zouden hebben zijn er helemaal niet dus komen ze ook niet door de muur heen.

Ik ben het met je eens dat het zeker niet werkt als je al trommelend met je vingers en wiebelend met je voeten er 30 seconden naar luistert. Je moet het wel de kans geven.

En om je analogie met de uitlaat even boven water te halen...je kan de motor wel degelijk beinvloeden als je de uitlaat ritmisch afsluit. Voral als je dat doet in een ritme dat dicht het motortoerental ligt

En je oren zijn geen uitlaat, maar een inlaat. Dus vergelijk het maar met het ritmisch afsluiten van de carburateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 juni 2001 17:52 schreef Vertex het volgende:
Zijn jullie op de hoogte dat Brainwave Synchronization hersen beschadigingen op kunnen leveren? Zoek maar eens op internet, dan zul je het zien.
Zoek maar eens op internet en ik weet zeker dat je als je goed zoekt de relatie tussen het voorkomen van blindheid bij kinderen en en de aanwezigheid rodondenderons kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 21:06 schreef Vertex het volgende:

Waarom zou ik mijn uitspraak moeten onderbouwen? Ik geef alleen een simpele waarschuwing, wil je hier meer over weten dan mag je dat zelf gaan opzoeken.
[..]
Hmm ja sorry het kwam er wel een beetje verkeerd uit, ik bedoelde meer van in welk opzicht kan het dan schadelijk zijn, want ik ben dit nog nergens tegengekomen, ben er wel benieuwd naar...
Denk jij dat ze het in reclame spotjes over de gevaren gaan hebben? Ik dacht het niet. Daarnaast weten ze nog lang niet alles van deze vorm van 'brain entertainment'.
[..]
die reclamespotjes gaf ik alleen aan als voorbeeld van een 100% voorstander en dat andere als een 100% tegenstander...het waren 2 uitersten....

met dat laatste kan ik het niets dan eens zijn natuurlijk
Op zaterdag 09 juni 2001 20:55 schreef Ortep het volgende:

[..]

Zoek maar eens op internet en ik weet zeker dat je als je goed zoekt de relatie tussen het voorkomen van blindheid bij kinderen en en de aanwezigheid rodondenderons kan vinden.
LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:25

Servowire

prutser:~#

Op zaterdag 09 juni 2001 20:55 schreef Ortep het volgende:

[..]

LOL :D Afbeeldingslocatie: http://212.187.65.210/zwerfhond/smileh.gif

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 09 juni 2001 23:43 schreef Servowire het volgende:

[..]

LOL :D [afbeelding]
Grijns...je kan die relatie echt vinden...zoek maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar waar dan? als ik ga zoeken dan vind ik wat ik ik wil.
Kun je me niet gewoon uitleggen wat er mis kan gaan? anders klinkt het net zo vaag als iemand die beweert dat er pratende hamsters zijn en die dat (voor hem) bewijst met "wacht maar".
(ik wil je niet aanvallen, maar op zo een manier lijk je je punt te onderbouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er is een relatie, maar het is geen oorzaak en gevolg relatie. Ik noemde het juist om aan te tonen dat je alles kan vinden als je maar zoekt

1) Nepal heeft ontstellend veel rodondenderons in het wild. Er zijn zelfs mensen die er heen gaan om de bloeiende berghellingen te bekijken.

2) In Nepal zijn realtief veel kinderen blind. Dat komt door ondervoeding, vitaminegebrek en ook de sterke UV straling op deze hoogte helpt niet echt. Er zijn een paar organisaties die zich daar mee bezig houden.

Je hebt dus het verband Blind->Kind->Nepal->Rodondenderons

Kortom, volkomen onzin. Maar net zo gefundeerd als: Weet je dat je hersenbeschadiging kunt krijgen van brainwaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry was ook meer een reactie op vertex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16882

Ik kan er wel iets in vinden. Een beetje in de trend van "alles zijn golven", dus mensen ook, en dan kan ik me op een of andere manier best voorstellen dat (geluids)golven inlvoed op je eigen golven (lees: je lichaam, hersenen) hebben..

Als er iemand ook maar iets terugzegt kan ik dit niet verdedigen, maar toch.. zo denk ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yay! ik mag!
het is een beetje ver doorgevvoerde analogie vind je niet? je vergelijkt een string met een geluidsgolf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 22:05 schreef McGry het volgende:
Ik kan er wel iets in vinden. Een beetje in de trend van "alles zijn golven", dus mensen ook, en dan kan ik me op een of andere manier best voorstellen dat (geluids)golven inlvoed op je eigen golven (lees: je lichaam, hersenen) hebben..
Het is zo gek niet. Even heel kort door de bocht en niet helemaal juist, maar wel duidelijk:
Je hersenen activiteit vertoont altijd al een golfpatroon. Van alles door elkaar. En als je allert en wakker bent een hogere frequentie dan als je slaapt, droomt of zit te mediteren. Door nu een deel van je hersenen heel hard aan het 'rekenen' te zetten kan je dat iets beinvloeden. Wat je dan doet is het volgende: Stel dat je wakker bent en dat je gemiddelde hersengolfritme is 20 Hz. Als je dan 100 en 119 Hz aanbiedt, dan maken je hersenen daar 19 Hz van. De 20 Hz laat zich daar een heel klein beetje door beinvloeden, het ligt er immers vlak bij. Vooral als je meewerkt en je ontspant dan daalt het ritme vanzelf al iets. Na een 30 seconden laat je heel langzaam de aangeboden frequentie zakken en na 5 minuten ben je dan op bv 8 Hz aangekomen. Je kan een beetje spelen met die frequenties om verschillende resultaten te krijgen.

Je moet wel meewerken, het is niet zo dat je 'zomaar' je hersenen iets kan laten doen wat je niet wilt. Ik beschrijf het altijd als mechanisch gestimuleerde meditatie. Je kan het zonder brainwaves ook. Maar het gaan makkelijker met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16882

yay! ik mag!
het is een beetje ver doorgevvoerde analogie vind je niet? je vergelijkt een string met een geluidsgolf
Ja, gek he? :P Misschien draaf ik inderdaad een beetje door..

Terence McKenna heeft ook wat wazige shit over dit soort materie (geluidsgolven die invloed hebben op je lichaam, DNA & zingen van liedjes met elkaar in verband brengen, enz, enz..)geschreven, best leuk om te lezen.. Niet dat ik er iets van geloof of zo.. maar toch.. gewoon leuk. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24301

Kan iemand ff een wavje maken met 7Hz shit, want ik snap er niks van dat CoolEdit 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Laatst online: 20-04 22:01
Op woensdag 13 juni 2001 17:40 schreef Slizer het volgende:
Kan iemand ff een wavje maken met 7Hz shit, want ik snap er niks van dat CoolEdit 2000
Ik heb ook CoolEdit geprobeerd, maar daar begrijp ik geen *************** van, hierboven staat ergens een link naar een Brainwave Generator, die werkt wel. (Heb het trouwens es geprobeerd, is best geinig, en het werkt echt!) Maar als iemand zo vriendelijk wil zijn een beschrijving te geven hoe je het bij CoolEdit doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17

Xoverride

sabai sabai

Op woensdag 13 juni 2001 18:10 schreef Twilight Burn het volgende:

[..]

Ik heb ook CoolEdit geprobeerd, maar daar begrijp ik geen *************** van, hierboven staat ergens een link naar een Brainwave Generator, die werkt wel. (Heb het trouwens es geprobeerd, is best geinig, en het werkt echt!) Maar als iemand zo vriendelijk wil zijn een beschrijving te geven hoe je het bij CoolEdit doet....
Ja dit probleem heb ik dus net ook gehad. Ik kom er ook niet helemaal uit wat ik heb gedaan is het volgende:

Een wavje van Gladiator gepakt, lekker rustgevende muziek.. dat geopend en vervolgens de hele tekst geslecteerd en in cooledit pro met brain sync. de high settings veranderd naar 7 hz of iets lager

is dit goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik heb dat brainwave generator gedownload, maar er zijn lastig cracks voor te vinden.. Ik zou wel es wat van die zelf gemaakt dingen willen proberen..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Op woensdag 13 juni 2001 19:58 schreef Burat het volgende:
Ik heb dat brainwave generator gedownload, maar er zijn lastig cracks voor te vinden.. Ik zou wel es wat van die zelf gemaakt dingen willen proberen..
Join the club.. ik weet ook niet hoe je ze nou goed moet maken ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

jammer is ook dat je niet ff een apparaatje hebt die je huidige frequentie ff kan geven :). Als ik dat progje moet geloven zou ik nu aan de 4 Hz moeten zitten. Maar ik vind mezelf toch verrassend helder voor 4 Hz ;) .

Heeft iemand overigens ervaring met (high) gamma? 100 Hz ofzo??

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 20:21 schreef Burat het volgende:
jammer is ook dat je niet ff een apparaatje hebt die je huidige frequentie ff kan geven :). Als ik dat progje moet geloven zou ik nu aan de 4 Hz moeten zitten. Maar ik vind mezelf toch verrassend helder voor 4 Hz ;) .
Zo werkt het ook niet...je kan het niet forceren, je moet het toelaten door op je gemak bv op bed te gaan liggen of in een stoel gaan zitten met je ogen dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 17:40 schreef Slizer het volgende:
Ik zal kijken of ik er even eentje kan maken. Ik hoop dat ik vanavond tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 31-05 11:25
wie weet hier een goed (liefst Nederlands) boek over,

omdat ik dit een buiten gewoon intersant onderwerp vind. maar is het dus echt mogeljk dat wanneer ik 2 uurtje ga slapen meteen voor 6 uur heb ingehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ok, dat was snel, hij is af. Hij loopt van 20 naar 7 Hz zodat je het effect goed kan horen. Het werkt NIET via je speakers. Je MOET een koptelefoon gebruiken.

Waar moet hij heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 22:41 schreef HermeS het volgende:
maar is het dus echt mogeljk dat wanneer ik 2 uurtje ga slapen meteen voor 6 uur heb ingehaald?
Nee hoor, maar je wordt rustiger en meer ontspannen. Het is geen peppil ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Op woensdag 13 juni 2001 22:42 schreef Ortep het volgende:
Ok, dat was snel, hij is af. Hij loopt van 20 naar 7 Hz zodat je het effect goed kan horen. Het werkt NIET via je speakers. Je MOET een koptelefoon gebruiken.

Waar moet hij heen?
Naar mij graag, ik wil ook wel wat zien.
mail maar als je wil, xride@wanadoo.nl

ik wil hem wel horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 22:54 schreef Xoverride het volgende:

Naar mij graag, ik wil ook wel wat zien.
mail maar als je wil, xride@wanadoo.nl

ik wil hem wel horen
Ter info voor de liefhebbers, dat ding is 2.5 Meg groot. Het is 30 seconden ruis met een 20-7 Hz beat er in. Als iemand een handige plaats heeft waar ik hem kan nerezetten is dat misschien wel zo handig ipv dat ik dadelijk 25 meg moet mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 19:01 schreef Xoverride het volgende:

Een wavje van Gladiator gepakt, lekker rustgevende muziek.. dat geopend en vervolgens de hele tekst geslecteerd en in cooledit pro met brain sync. de high settings veranderd naar 7 hz of iets lager
Wat je schrijft klinkt goed, maar dingen als regen geluid, gewone ruis of branding zijn beter dan muziek. Muziek leidt te veel af. Vandaar dat ik in het voorbeeld filetje ook gewone bruine ruis heb genomen. Denk niet dat het iets doet in 30 seconden. Daar moet je minimaal 20 minuten voor uittrekken. En je kan deze niet aan elkaar knopen want hij begint bij 20 en daalt naar 7 en dat zou dan steeds een sprong geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Op woensdag 13 juni 2001 23:05 schreef Ortep het volgende:

[..]

Wat je schrijft klinkt goed, maar dingen als regen geluid, gewone ruis of branding zijn beter dan muziek. Muziek leidt te veel af. Vandaar dat ik in het voorbeeld filetje ook gewone bruine ruis heb genomen. Denk niet dat het iets doet in 30 seconden. Daar moet je minimaal 20 minuten voor uittrekken. En je kan deze niet aan elkaar knopen want hij begint bij 20 en daalt naar 7 en dat zou dan steeds een sprong geven
Ik wil hem wel op geocities zetten, ik heb een account staan.

moet je hem alleen 1 keer mailen denk in 2 delen (2.5 mb) is de limiet niet 2 mb?

zet ik hem daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Laatst online: 20-04 22:01
Op woensdag 13 juni 2001 22:33 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik er even eentje kan maken. Ik hoop dat ik vanavond tijd heb
Zou je toevallig ook even kunnen posten hoe je die gemaakt hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Ik heb het laatst uitgetest. Ik wilde een beetje wegdromen en na 15 minuten had ik om de paar seconde het gevoel dat ik het bewustzijn ging verliezen. Dus ik werd schrok even wakker en een paar seconde later dreigde het weer te gebeuren. Het is dus echt eng wanneer je dit bewust(=wakker) meemaakt. :) Het werkt pas als je je hersenen een beetje helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik heb met dat Brainwave progje zitten spelen, maar ik merk er weinig van. Het is niet irritant om naar te luisteren, maar of het nou echt rust geeft...dat weet ik niet. En minder vermoeid word ik er ook niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik snap wel hoe het zou moeten werken en wat de theorie erachter is. Ik kan 't ook maken in cooledit en met dat andere progje. Maar ik zou graag iemand willen spreken die er ervaring mee heeft, die weet wat wel werkt en wat niet. Die weet wat ermee kan en het zelf gedaan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 08:51 schreef Burat het volgende:
Ik snap wel hoe het zou moeten werken en wat de theorie erachter is. Ik kan 't ook maken in cooledit en met dat andere progje. Maar ik zou graag iemand willen spreken die er ervaring mee heeft, die weet wat wel werkt en wat niet. Die weet wat ermee kan en het zelf gedaan heeft...
Ik heb er ervaring mee. Verwacht geen hemel op aarde, maar als je de thread leest zal je zien dat ik er al een aantal keren over geschreven heb. Ik ben er tevreden over, het helpt je te ontspannen en het is wel prettig om je in die 'half toestand' te houden.

Sampoo vond het eng, ik geniet er van. Je doet niets anders dan dat je doet bij het inslapen. Of nog beter als je op een vrije dag wakker wordt en nog even blijft door soesen omdat je weet dat je niet naar je werk moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 00:34 schreef Twilight Burn het volgende:

[..]

Zou je toevallig ook even kunnen posten hoe je die gemaakt hebt??
Ik ben nu op mijn werk. Het was doodsimpel. Ik heb gewoon ongeveer overal op OK geklikt. Maar ik zal vanavond een exacte beschrijving geven vanuit Cool Edit Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 00:16 schreef Xoverride het volgende:

Ik wil hem wel op geocities zetten, ik heb een account staan.

moet je hem alleen 1 keer mailen denk in 2 delen (2.5 mb) is de limiet niet 2 mb?
Ai..ik heb hem net naar wanadoo gezonden. Ik zal kijken of ik hem in stukken kan hakken.. Waar moet hij heen op Geocities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
mail hem maar naar mij, dan zet ik hem op mijn account bij worldonline (goede server is that), file mag niet groter zijn dan 35mb!

hermes404@worldmail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 11:05 schreef HermeS het volgende:
mail hem maar naar mij, dan zet ik hem op mijn account bij worldonline (goede server is that), file mag niet groter zijn dan 35mb!

hermes404@worldmail.nl
Hij is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

OK is ook goed op worldonline..

Laat maar weten wanneer ie er staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
okay,
hij staat hiero:
wav file van Ortep
is hij een beetje snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hee....dat is prima...

Hoorde je het effect? Het is geen erg hard geluid, maar door de ruis heen moet je een vaag 'helicopter' geluid horen. Dat steeds langzamer wordt

Nogmaals: Met speakers hoor je het niet goed tenzij je er eentje tegen ieder oor drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Kun je ook een frequentie genereren die je onderdrukte paranormale gaven boven laat komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op donderdag 14 juni 2001 17:00 schreef Ortep het volgende:
Hee....dat is prima...

Hoorde je het effect? Het is geen erg hard geluid, maar door de ruis heen moet je een vaag 'helicopter' geluid horen. Dat steeds langzamer wordt

Nogmaals: Met speakers hoor je het niet goed tenzij je er eentje tegen ieder oor drukt.
Slechte WAV file zeg, er zitten onderbrekingen in! :(
Zeer irritant.

Ik hoor wel een slis-slis-slis geluid inderdaad.

Tekst op de site:
Meditation and relaxation capabilities of BrainWave Generator may help to get rid of some bad habits:
* Quit smoking
* Quit drinking
* Lose weight
Met andere woorden, stoppen met roken en stoppen met drinken, en gewicht verliezen zijn slechte gewoontes. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Heb net 5 minuten geluisterd!
Damn... ik heb nu koppijn! :( Een soort kotsneiging!
Zelfde gevoel als dat ik 1st persoon shooters gespeeld heb na 5 minuten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 14 juni 2001 17:44 schreef Mastermind het volgende:
Kun je ook een frequentie genereren die je onderdrukte paranormale gaven boven laat komen? :P
Als je sommige sites moet geloven wel ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12723

Uhhh is het normaal dat je gele vlek (in je ogen voor alle smart-ass opmerkingen komen) ook vreemd gaat doen? De mijne wel iig....
en ik zie mijn refreshrate ook ineens een stuk beter, wat slechter is dus.
Phreaky dit...gimme more! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
ik heb er 5 minuten naar geluistert, ik moet nog ff een audio prog installeren en hem dan goed achter elkaar plakken, want winamp stopt er nu elke keer 1/2 seconden pause tussen (30sec)

ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of ik dat moment rustiger werd.

Maar naar afloop (denk daardoor) kwam er energie vrij, daar door ben ik maar mijn kamer gaan opruimen. was best raar.

Ik g me hier zeker verder in verdiepen!

als iemand (Ortep) nog leuke file's heeft. laat maar komen, heb nog 32.5mb vrij, en anders go ik wel m'n private ftp open (die wel langzaam is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Is het geen placebo-effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12723

Zou kunnen
ik weet wel dat ik me nu *heel* gaar voel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op donderdag 14 juni 2001 19:46 schreef LePluis het volgende:
Zou kunnen
ik weet wel dat ik me nu *heel* gaar voel
Ik kreeg er werkelijk waar kotsneigingen van! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Gaaf man..

Het lijkt wel alsof je steeds meer gaat horen,

Ik draai het een paar keer achter elkaar..

- Maar wat precies doet deze combinatie van frequencies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jongens...lees nu eens goed wat ik er over geschreven heb!!!!!!!!!!

HET IS EEN DEMO FILE

Je moet deze file NIET langdurig achter elkaar beluisteren. Daar is hij niet voor bedoeld. Hij is alleen bedoeld om in 30 seconden het effect te laten horen.

Het begint bij 20 Hz en loopt dan af naar 7 in 30 seconden. Als je dat aan elkaar plakt om er bv 5 minuten van te maken dan knalt hij na 30.0001 seconde weer naar 20 Hz...een soort zaagtand dus. Daar wordt je niet vrolijk van. Als je echt wat dingen wil ermee, dan moet je ze zelf gaan maken en vooral ook lezen wat er in de handleiding staat en wat ik er hier al over heb geschreven.

Bij mij zitten er geen haperingen in, hij loopt vloeiend de 30 seconden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schijnt pas effectief te zijn , wanneer je het gedurende een langere tijd gebruikt. Ik heb het ook een paar dagen geprobeerd, maar ik kon niet meer echt opbrengen om er langer mee door te gaan.

Niet dat het verveelde maar ik had het in die tijd nogal druk (nu nog trouwens :) )
Opzich ben ik er best wel in geïntresseerd.
Zal kijken of ik er binnekort meer tijd voor vrij kan maken
Op donderdag 14 juni 2001 01:12 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik heb met dat Brainwave progje zitten spelen, maar ik merk er weinig van. Het is niet irritant om naar te luisteren, maar of het nou echt rust geeft...dat weet ik niet. En minder vermoeid word ik er ook niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Het schijnt niet effectief te zijn...
Het IS effectief!!
Ik krijg er kots-neigingen van.
Heel raar. Door een geluidsgolf.
Nu heb ik al epilepsie (bij snelle flikkeringen en bewegingen... vanavond alweer... (dat zuigt!!! :( ) maar bij het luisteren van zo'n hoge ruis kreeg ik het zommar! zonder dat ik iets gezien had of wat dan ook! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24417

wel relaxed dit!
ik heb (nog? :P) geen last van misselijkheid oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Thursday 14 June 2001 23:17 schreef Deeper het volgende:
Het schijnt pas effectief te zijn , wanneer je het gedurende een langere tijd gebruikt. Ik heb het ook een paar dagen geprobeerd, maar ik kon niet meer echt opbrengen om er langer mee door te gaan.
Lees eens wat ik er helemaal in het begin over schreef. Over het zoontje van mijn vriendin. Die was binnen 3 minuten 'uit' En hij wist niet eens wat hij moest verwachten op 11 jarige leeftijd.

Bij mij werkt het ook direkt. Wat niet werkt is als je als een nog denkend aan je laatste belasting aanslag en je nieuwe baan 'even' 5 minuten naar de binaurale geluiden gaat luiteren. Je moet wel tijd maken om het te doen. Dus van te voren plannen dat ja van 21:00 tot 21:30 er rustig voor gaat zitten, en bij voorkeur liggen.

Dat helpt je al op weg, en de brainwaves helpen je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Friday 15 June 2001 05:36 schreef Mastermind het volgende:
Het schijnt niet effectief te zijn...
Het IS effectief!!
Ik krijg er kots-neigingen van.
Heel raar. Door een geluidsgolf.
Nu heb ik al epilepsie (bij snelle flikkeringen en bewegingen... vanavond alweer...
Daar wordt ook voor gewaarschuwd in het programma, lees de manual maar eens. Vooral Cool EDit Pro gaat er diep op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12902

Barachem denkt, dat muziek ook deze effecten kan geven en ook veel prettiger naar te luisteren is.

Als Barachem naar trancemuziek luisterd kan hij erg slaperig worden.

BPM(Beats Per Minute) bij trance en in het algemeen house zit meestal tussen 120-180 BPM, dus delen door 3, heb je tussen 2-3 Hertz voor de beat, 4-6 Hertz voor de combinatie van beat en bass, als de bass tussen 2 beats ligt en met de percussie kom je op iets van 8-12 Hertz.
We kijken nu effe naar de tabel:
Delta 1-3 Hz Diepe slaap, dromen, toegenomen weerstand.
Theta 4-7 Hz Diepe ontspanning, meditatie, toename in geheugenfuncties en concentratie/focus
Alpha 8-12 Hz Lichte ontspanning, "superlearning", positieve gedachten
Beta 13-25 Hz Normale staat van alertheid, stress, spanningen
Gamma 30 Hz en hoger Hyper-bewustzijn
High Gamma 200+ Hz Verscheidene effecten
Dus heb je bij trance en in het algemeen ook house te maken met Delta-, Theta- en Alphagolven, en kun je dus slapen en/of ontspannen en/of beter leren.
Dit ook bij pop- en rock muziek met dit BPM-bereik, maar minder, daar die stromingen meer onderbrekingen bevatten en minder ritmisch zijn.

Dus house maar >:)

Groeten, Barachem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12902

Ik bedoel de positieve effecten, waar de eerste post over ging, niet de kotsneigingen en epilepsie-aanvallen...

Trouwens, ik produceer zelf trance, daarom dat ik dat met die BPM's weet.

Groeten, Barachem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Friday 15 June 2001 11:12 schreef Barachem het volgende:
Trouwens, ik produceer zelf trance, daarom dat ik dat met die BPM's weet.
Dat geloof ik direkt...maar je praat hier over een HEEL ander effect. Jij denkt geloof ik dat die 5-20 HZ in de geluidsfile staan. Dat is dus NIET zo, het is een effect dat in je hersenen gemaakt wordt. Het slish...slish...slish geluid staat niet in de file. Dat kan je makkelijk nagaan door eerst naar het ene kanaal te luisteren en dan naar het andere kanaal, en vervolgens in mono naar alle twee de kanalen. Je hoort het pas als je via een koptelefoon naar alletwee de kanalen tegelijk luistert.

Het is helemaal niet mogelijk om via een luidspreker tonen van 8 Hz je kamer in te sturen.

En om gewoon weg te zeggen dat je BPM kan delen door een getal, dat zegt niets. Je kan dan een foxtrotje ook wel brainwaves noemen. Ieder ritme gedeeld door het juiste getal levert 8 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er de tijd voor genomen en ervoor gezorgd dat ik verders niks aan mijn hoofd had.
Ging er rustig voor liggen en zorgde ervoor dat ik nergens aan dacht, maar zonder resultaat.
Op vrijdag 15 juni 2001 09:04 schreef Ortep het volgende:

[..]

Lees eens wat ik er helemaal in het begin over schreef. Over het zoontje van mijn vriendin. Die was binnen 3 minuten 'uit' En hij wist niet eens wat hij moest verwachten op 11 jarige leeftijd.

Bij mij werkt het ook direkt. Wat niet werkt is als je als een nog denkend aan je laatste belasting aanslag en je nieuwe baan 'even' 5 minuten naar de binaurale geluiden gaat luiteren. Je moet wel tijd maken om het te doen. Dus van te voren plannen dat ja van 21:00 tot 21:30 er rustig voor gaat zitten, en bij voorkeur liggen.

Dat helpt je al op weg, en de brainwaves helpen je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28248

BRAINWAVE SYNCHRONIZATION!!! CEWL! Hier heb ik op het VWO samen met 3 andere mensen een heel groot onderzoek naar gedaan onder ongeveer 10 "vrijwilligers" (we hebben ze gewoon niets verteld over de risico's >:)

Ok, om te beginnen: dit is geen placebo effect. Uit de hersenscans, die wij in het ziekenhuis maakten tijdens de blootstelling aan intense thetapatronen, bleek dat de hersenen van de proefpersonen zeer heftig reageerden op de signalen. Wij experimenteerden trouwens bijna uitsluitend met theta-golven, omdat deze de sterkste resultaten leveren.

Ik maakte trouwens de golven met het (OUDE!) programma WAVE87, wat op een Japanse uni in elkaar is gezet door een vooraanstaande onderzoeker op dit gebied (zijn naam is me ontschoten, maar ik heb nog een paar keer met hem ge-emailed voor mn onderzoek indertijd) om dergelijke patronen te bouwen.

WAVE87 is itt Cool edit pro (het enige alternatief toen) gratis en de ingevoerde matrices (nee dit wordt niet keiharde calculus) zijn simpel:

source=noise of 10
source=inverse ;Sum of left+right channels is 0 (silence)
source=wave of 0.0833hz from -10 to 10 ;Pan source left and right once every
;12 seconds
wave from 20hz separation 0 to 7.5hz sep 8 in 40 seconds
wave from 7.5hz sep 8
to 4.5hz sep 12 for 5 minutes 10.5 cycles
wave of 4.5hz for 3 minutes
wave to 20hz sep 0 in 30 seconds

De resultaten waren verbluffend; na een maand dagelijkse blootstelling (15-30 min) bleken 5 van 10 proefpersonen gemiddeld 1.5 uur minder slaap nodig te hebben. Een ander proefpersoon merkte een afname van 80% in migraine-"aanvallen", waar deze regelmatig last van had. De effecten werkten echter niet bij allemaal even goed uit; een persoon bijvoorbeeld kreeg juist telkens zeer erge hoofdpijn na het luisteren (en deze hebben we dan ook na een week van zijn taak ontheven, the poor soul :)

Goed. De resultaten van het onderzoek waren dus veel extremer dan verwacht en waren dan ook goed voor een flinke conclusie/discussie en een solide 9.5 *hehehe*

PS: De effecten van beta-golven zijn ook zeer interessant; daar schijnen mensen zeer aggressief/opgefockt van te worden. Misschien leuk voor dat potje UT/Q3A? :)

[edit: beta ipv delta, stomme fout]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Cool.

Heb je de rapporten van dat onderzoek nog etc?

zou je die openbaar mogen/kunnen maken, of mailen naar mij.

omdat dit natuurlijk een bron van (intersante) informatie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:59

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 18 juni 2001 14:51 schreef HermeS het volgende:
Cool.

Heb je de rapporten van dat onderzoek nog etc?

zou je die openbaar mogen/kunnen maken, of mailen naar mij.

omdat dit natuurlijk een bron van (intersante) informatie is!
Juist, en net als HermeS (bel eens een beer oid, of meel) denk ik er precies hetzelfde over, ik slaap al weinig, en heb geen slaapproblemen (verslavend..dat internet), ik leef vrij rustig, geen baan van 9 tot 5 oid, dat zal al een hoop schelen denk ik

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

Hmmm, ik vond dit een heel intresante "Toptic" dat ik het maar omhoog schopte, ik zit hier dus met een koptelefoon op, en heb een preset gedownload "Serotine" zelfde spul wat MDMA (XTC) ook los laat, ik las dat het op een Golflingte of zo liep, dat zorgde dat de serotinene los gelaten werdt, klinkt lekker :9, maar zou dat wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

bepaalde psychofarmaca kunnen bepaalde receptoren activeren. lees meer hier : http://www.erowid.org/index.shtml

het is trouwens serotonine, en hier http://www.csuchico.edu/psy/BioPsych/serotonin.html staat er meer over. je zou wel kunnen proberen om te posten als je nuchter bent >:)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje over dat brainwavegebeuren: wat voor soort geluiden zijn het meest effectief? Maakt het niet uit of je een lange ruis of bijvoorbeeld een nummer van dimmu borgir gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je moet vooral een constant geluid hebben. 'Bruine Ruis' is heel geschkt. Muziek kan enorm afleiden. Wat ik gebruik is ruis met daar doorheen gemengd geluid van bv regen of de branding. Stukken met stilte erin zorgen er voor dat er ook de golven weg vallen. Dus vandaar de bruine ruis als achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt, tijdje geleden heb ik wat lopen expirementeren met BWS, maar dat werkte nog niet echt. Het klinkt echter wel zeer interessant. Een bruine ruis? Kun je die ook creeeren in cool edit pro (aannemend dat je die versie moet hebben voor BWS) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24527

? Dit is de huiskamer niet. Als jij kritiek hebt op dit fenomeen mag je die best spuien. Geef er dan ook de nodige onderbouwing bij. Jij beweert hier dat het schadelijk is, kom maar op met de bewijzen dan. Andere mensen naar jouw argumenten laten zoeken is ten eerste lui, en ten tweede zal je altijd kunnen zeggen "Je hebt niet goed genoeg gezocht"
Misschien snapte je niet helemaal met wat hij bedoelde door te zeggen "ik heb er veel over gelezen, van reclamepraatjes tot nuchtere scepsis toe, maar dit heb ik nergens gezien". Maar hij bedoelde waarschijnlijk dat hij zoals hij zelf al aangaf allerlei bronnen heeft geraadpleegt om zich een beelde te vormen van dit verschijnsel. dat jij zo selectief leest door alleen het stukje "reclame" eruit te halen vind ik een beetje vreemd.
De hersenen genereren niet voor niets bepaalde golven, als jij die gaat proberen te veranderen zou dit niet goed kunnen zijn.
BTW, hersenbeschadigingen zijn altijd blijvend, ze kunnen wel minder worden maar ze zullen nooit meer volledig genezen.
Als het menselijk lichaam een bepaalde actie niet kan verrichten betekent dit niet per definitie dat deze actie schadelijk is. bovendien zijn enkel fysieke beschadigingen blijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 26 juni 2002 14:44 schreef Absolyte het volgende:
Het klinkt echter wel zeer interessant. Een bruine ruis? Kun je die ook creeeren in cool edit pro (aannemend dat je die versie moet hebben voor BWS) ?
Ja je hebt in CEP een optie om ruis te genereren van allerlei vormen. Buine ruis heeft wat minder hoge tonen er in. Het is dus niet echt een random signaal, het klinkt wat minder scherp. Ik vind het zelf wat rustiger klinken. Ik meng dat dan bv met branding geluiden. Dan merk je eigenlijk niet eens dat de ruis aanwezig is. Het zorgt dan voor een soort basis nivo om mee te werken. Stiltes bestaan dan niet meer. Daarna laat ik de brainwave generator op los op het totale signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt als een goede methode, ik ga hier zeker binnenkort mee aan de gang. Het geluidsbestand (is omzetting naar mp3 in orde?) moet zeker wel zeer lang zijn, om zeer korte pauzes bij repeat te verkomen?
Overigens vraag ik me af of zo'n brandinggeluid erbij een goed idee is, omdat dit geluid opzich zelf al een bepaalde kalmerende werking heeft, waardoor je misschien niet precies de gewenste frequentie te pakken krijgt. Als je voor algemene ontspanning gaat is dit natuurlijk geen probleem, maar als je echt wilt experimenteren met verschillende frequenties misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
offtopic:
is zon prgramma er ook voor linux??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Nu het vakantie is ga ik er ook maar eens mee experimenteren, intesseer me er al langere tijd voor. Het is ook al langer bekend dat sommige tonen rustgevend kunnen werken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 26 juni 2002 17:49 schreef Absolyte het volgende:
Overigens vraag ik me af of zo'n brandinggeluid erbij een goed idee is, omdat dit geluid opzich zelf al een bepaalde kalmerende werking heeft, waardoor je misschien niet precies de gewenste frequentie te pakken krijgt.

Als je voor algemene ontspanning gaat is dit natuurlijk geen probleem, maar als je echt wilt experimenteren met verschillende frequenties misschien wel.
Het gaat om de verschiltonen en niet om wat de drager is. In principe kan je het zelfs op Techno zetten. Maar dat is zo nadrukkelijk aanwezig dat het je zal storen. De branding brengt je in een ontspannen toestand en daarna nemen de verschil tonen het over. De branding zelf zal het ritme niet verstoren. Maar als je echt zuiver wilt werken kan je natuurlijk met uitsluitend ruis werken. Er zijn Hele CD's in de handel met de tonen er in. Meestal met als grond tonen een soort New Wave geluiden. Dus regen, branding, en soms ook rustige muziek. Ik doe het rechtstreeks naar wav vormen en maak de file in een enkele keer. Je hoeft niet perse loops te gebruiken als je een beetje ruimte op je disk over hebt. De zuiverheid van de basis geluiden is niet echt van belang. Dus je kan zelfs je wav vrij klein houden. Het gaat zoals gezegd alleen om de verschuivingen en niet of je wel 44 KHz er ergens in hebt. Het werkt ook met 8 KHz als het maar twee kanalen zijn zodat je aan ieder oor een ander geluid kunt aanbieden.
Op woensdag 26 juni 2002 17:56 schreef ParaDot het volgende:
offtopic:
Ik dacht het niet. Het was voor mij in ieder geval een reden om niet over te stappen op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Ik heb nu al zo'n 5 minuten een hypnose geluidje opstaan, maar ik merk nog steeds niks...

edit : 'concentrate on the sound'

ok

tuu tuu tuu tuu..

ik vraag me af wat voor uitwerking dit hoort te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 22:47
ik zou eigenlijk eens de frequentie van m`n pc ventilatoren moeten meten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Op woensdag 26 juni 2002 22:22 schreef marteltor het volgende:
ik zou eigenlijk eens de frequentie van m`n pc ventilatoren moeten meten :D
Het schijnt dat ze op de 'stress verwekkende-frequentie' zitten.[quote]
Op woensdag 26 juni 2002 17:56 schreef ParaDot het volgende:
offtopic:
zo complex is dat programma toch niet? Ik denk dat er ook wel een Linux versie van zal komen. Al zie ik het nut er niet zo van in, ik heb de geluidjes nu al een tijdje draaien.. maar ik kan niet zeggen dat er echt iets gebeurd.

Misschien komt het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 26 juni 2002 22:00 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb nu al zo'n 5 minuten een hypnose geluidje opstaan, maar ik merk nog steeds niks...
Dat kan ik je wel vertellen...GEEN INVLOED.

Je hebt zeker 10 minuten nodig terwijl je met niets anders bezig bent. Als jij achter je PC zit zal het nooit werken.

Dus in een half verduisterde kamer rustig op bed liggen en je ontspannen.
Op woensdag 26 juni 2002 22:30 schreef Beathoven het volgende:
zo complex is dat programma toch niet? Ik denk dat er ook wel een Linux versie van zal komen.
Heb jij OOIT wel eens met CEP gewerkt? een niet complex programma? Dan schrijf je het toch even om voor linux...veel succes. Ik kijk er naar uit. Laat je het weten als het af is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37358

Op woensdag 26 juni 2002 22:43 schreef Ortep het volgende:
Heb jij OOIT wel eens met CEP gewerkt? een niet complex programma? Dan schrijf je het toch even om voor linux...veel succes. Ik kijk er naar uit. Laat je het weten als het af is
niet overdrijven, zo'n verschirkkelijk uitgebreid programma is cooledit nou ook weer niet, het is gewoon een sample-editor (wel een goede), waarvan er veel meer zijn, alleen dit soort brainwave-gedoe zit er dan meestal niet bij...

maar als je even het principe van die brainwaves begrijpt is het zo na te bouwen...ook in linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 26 juni 2002 23:15 schreef MrShaggy het volgende:
maar als je even het principe van die brainwaves begrijpt is het zo na te bouwen...
Ga je gang...schrijf 'even' een linux versie. Er zullen vast veel mensne zijn die het willen hebben. Graag wel net zo gebruikers vriendelijk

Pagina: 1 2 Laatste