Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 23:17 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ga je gang...schrijf 'even' een linux versie. Er zullen vast veel mensne zijn die het willen hebben. Graag wel net zo gebruikers vriendelijk
zucht....er zijn genoeg sample-editors (voor elk os of platform), en ik zie dus niet in waarom ik er een zou gaan bouwen. maar cool-edit is echt niet zulke ingewikkelde software (als je een echt ingewikkeld programma wilt bekijken zou ik eens naar maya gluren...ik denk dat je gek wordt als je iets als cooledit al ingewikkeld vind)

maargoed...even ontopic. als je weet wat ze precies doen met die braiwnaves (en das niet zo heel ingewikkeld) kun je met een 'geluids-programmeertaal' als csound of saol (die beide voor linux te gebruiken zijn) vrij eenvoudig zelf dat soort dingen programmeren...kan erg leuk zijn om mee te experimenteren

Verwijderd

Ortep:
Er zijn Hele CD's in de handel met de tonen er in. Meestal met als grond tonen een soort New Wave geluiden. Dus regen, branding, en soms ook rustige muziek. Ik doe het rechtstreeks naar wav vormen en maak de file in een enkele keer. Je hoeft niet perse loops te gebruiken als je een beetje ruimte op je disk over hebt. De zuiverheid van de basis geluiden is niet echt van belang. Dus je kan zelfs je wav vrij klein houden. Het gaat zoals gezegd alleen om de verschuivingen en niet of je wel 44 KHz er ergens in hebt. Het werkt ook met 8 KHz als het maar twee kanalen zijn zodat je aan ieder oor een ander geluid kunt aanbieden.
Bedankt voor alle informatie, ik ga hier snel flink mee aan de gang. Het lijkt me interessant om in cominatie met andere technieken lucide dromen of zelfs o.b.e.'s op te wekken, of is dit iets te hoog gegrepen?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 26 juni 2002 23:23 schreef MrShaggy het volgende:
maar cool-edit is echt niet zulke ingewikkelde software (als je een echt ingewikkeld programma wilt bekijken zou ik eens naar maya gluren...ik denk dat je gek wordt als je iets als cooledit al ingewikkeld vind)
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat een heel team van mensen net in staat is zo eens in de 2 jaar een update van CEP te leveren.

Het gaat er dus niet om of de interface ingewikkeld is of niet, dat heeft weinig te maken met de compexiteit van de software. Je kan best 's werelds ingewikkeldste software schreven, stel een weersvoorspelling voor 3 maanden met slechts EEN button: START.

Je krijgt het echt niet voor elkaar om in bv een maand tijd zoiets te schrijven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 26 juni 2002 23:59 schreef Absolyte het volgende:
Het lijkt me interessant om in cominatie met andere technieken lucide dromen of zelfs o.b.e.'s op te wekken, of is dit iets te hoog gegrepen?
Laten we het zo zeggen: Hemysync, Monroe en Holosync bewereren dat het kan. Ikzelf geloof er niet echt in dat het ook reeel is.

Verwijderd

Ik heb wel het 1 en ander over dat Hemisync gelezen, klonkt allemaal interessant, gebruiken die dezelfde technieken? Het is natuurlijk wel zo dat bij het bereiken van bepaalde bewustzijnstaten en de verdere toepassing hiervan meer komt kijken dan alleen het programma, dit is alleen een zeer handig hulpmiddel om die staten op een makkelijkere wijze te bereiken.

De pas vernieuwde site van het Monroeinstuut (voor de leek: de ontwikkelaar van hemisync) is trouwens het bezoeken waard. Bij de onderstaande links is o.a informatie te vinden over een educatieprogramma om overleden mensen te begeleiden, wordt gesproken over de verschillende niveau's waarin pas overleden mensen zich bevinden en meer van dat soort bijzonder zaken:

http://monroeinstitute.org/programs/gateway-voyage.html

http://monroeinstitute.org/programs/lifeline.html

Op zijn minst erg veel humor :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 01:00 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat een heel team van mensen net in staat is zo eens in de 2 jaar een update van CEP te leveren.

Het gaat er dus niet om of de interface ingewikkeld is of niet, dat heeft weinig te maken met de compexiteit van de software. Je kan best 's werelds ingewikkeldste software schreven, stel een weersvoorspelling voor 3 maanden met slechts EEN button: START.

Je krijgt het echt niet voor elkaar om in bv een maand tijd zoiets te schrijven.
aan je woorden te horen heb je nog nooit geprogrammeerd, een sample-editor is iets dat je op school als oefening maakt juist omdat het zo lekker simpel en overzichtelijk is...maargoed, laat maar zitten dit gaat nergens over en stoort de anderen

ik vond trouwens nog een interessant verhaal over "The Science of Audio Based Brainwave Entrainment" op http://web-us.com/thescience.htm

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 27 juni 2002 11:43 schreef MrShaggy het volgende:
aan je woorden te horen heb je nog nooit geprogrammeerd, een sample-editor is iets dat je op school als oefening maakt juist omdat het zo lekker simpel en overzichtelijk is
Hmmm...ik keek net even naar de datum van mijn afstudeer werk. Dat was 1979 en het leunde zwaar op eigen geschreven Fortran programma's voor crystallografie. Daarna werd het snel ingewikkeld met programmeren, beeldbewerking enzo. De laatste 5 jaar wel veel minder.

Ja ik ben me er van bewust dat je heel snel iets als een sample editor kan schrijven. Maar dat is de complexiteit niet.

De complexiteit zit hem oa. in de userinterface zodat hij ook door min of meer computer leken kan worden gebruikt zonder dat het mis gaat. Welke button zit waar en welk menu bevat welke optie zodat het logisch is voor de gebruiker.

En dan wel zo geschreven dat het ook een beetje vlot werkt. En dat je niet 2 dagen moet wachten op het resultaat als je een file die 31 minuten duurt wil oprekken tot 32 minuten.

Plus de hele zooi aan andere opties er bij:
De Fourier transforms, de filters, de signaal generatoren, de 128 tracks waar je allerlei verschillende dingen op kan los laten. En nu sla ik er nog zeker 100 opties over.

Dat moet allemaal samen werken en dat mag elkaar nergens storen. Alleen dat al kost maanden testen.

Maar als je echt denkt dat het zo simpel is, waarom schrijf je dan geen CEP versie voor Linux? Ik weet zeker dat er mensen op zitten te wachten, ik in ieder geval. Laat je me weten als het af is?

Maar je hebt wel gelijk dat we deze discussie niet hier moeten voeren.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Volgens mij kun je ook gewoon naar vrolijke muziek als happy hardcore luisteren om vrolijk te worden, en naar depressieve muziek om depressief te worden.

Verwijderd

Hier (http://web-us.com/thescience.htm) las ik het volgende:

Your brain cells reset their sodium & potassium ratios when the brain is in Theta state. The sodium & potassium levels are involved in osmosis which is the chemical process that transports chemicals into and out of your brain cells. After an extended period in the Beta state the ratio between potassium and sodium is out of balance. This the main cause of what is known as "mental fatigue". A brief period in Theta (about 5 - 15min) can restore the ratio to normal resulting in mental refreshment.

Dat klinkt handig, minder slapen!
Ortep als jij windows houdt omdat linux geen CEP ondersteund heb je vast goede ervaringen met die Brainwavesyncronizer, vertel is? :)

Ik heb trouwens zelf CEP 1.2, ik zie dat versie 2 uit is, biedt dat nog een beetje voordelen op het gebied van de BWS?

Verwijderd

Deze is ook sterk:
"another interesting side effect, many users report a dramatic increase in sex drive."
Dus de volgende keer als er een bepaald iemand bij je thuis is waar je zekere activiteiten mee zou willen ontplooien zeg je: "Moet je nu is luisteren wat voor coole geluidseffecten ik heb gemaakt"
De techniek staat voor niets :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 27 juni 2002 14:31 schreef Mastermind het volgende:
Volgens mij kun je ook gewoon naar vrolijke muziek als happy hardcore luisteren om vrolijk te worden, en naar depressieve muziek om depressief te worden.
Het gaat hier helemaal niet over sfeer muziek, maar over direkte beinvloeding van je hersenen. Dat is echt wat anders. Lees de hele thread maar eens. De brainwave effecten zijn onafhankelijk van of je wel of niet depressief of vrolijk bent. Het is meer een soort mechanisch geinduceerde meditatie techniek

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 27 juni 2002 19:51 schreef Absolyte het volgende:
Hier (http://web-us.com/thescience.htm) las ik het volgende:
Dat klinkt handig, minder slapen!
Dat minder slapen klopt zeker. Maar houd er rekening mee dat als je door per dag een half uur BW te gebruiken 30 minuten minder slaapt dat dat weinig helpt :) Ik heb het gevoel dat door BW te gebruiken meer ontspannen wordt. En dat je daardoor sneller inslaapt en ook wat dieper slaapt. En de hele 'rust' werkt door in de rest van je leven.
Ortep als jij windows houdt omdat linux geen CEP ondersteund heb je vast goede ervaringen met die Brainwavesyncronizer, vertel is? :)
Euhh...ik was al niet zo blij met Linux. Eindeloos gekloot om het aan de praat te krijgen als de hardware iets minder 'standaard' is. Echte voordelen zag ik niet boven bv NT4. (Ja ik weet dat linux stabieler is dan Win9x. Maar of mijn thuis OS eens in de 2 maanden of eens in de 6 maanden vastloopt maakt me weinig uit. Als het maar niet 2 keer per dag gebeurd) En ik was ook nog eens een van mijn favorite programma's kwijt.

Maar over mijn ervaringen met CEP: Een effect beschreef ik al hierboven. En ik weet heel zeker dat het werk, lees mijn allereerste stukje maar in deze thread. Het staat op pagina 1.
Ik heb trouwens zelf CEP 1.2, ik zie dat versie 2 uit is, biedt dat nog een beetje voordelen op het gebied van de BWS?
Op dat gebied weinig verandering. Je kan gewoon 1.2 blijven gebruiken.

Verwijderd

Zo, ik heb mijn eerste Brainwave geluid gemaakt. 60 minuten Pinknoise(lekker dicht geluid, alhoewel minder rustig dan brownnoise). Hij begint op 15 hz(low-beta, intensity 30) en gaat dan in 7:30 min omlaag naar 6 hz(theta, intensity 65), hier blijft die een klein uurtje hangen, dan laat ik hem weer vrij snel naar de 15 hz terug gaan. Splinecurves er op los gelaten, geen idee of dat nut heeft verder. Centering aan beide zijden op nul laten staan.
Ben benieuwd.

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm... zeer intressant onderwerp dit, ik heb het zelf uitgeprobeerd en ik merk dat ik er inderdaad van ontspan als je jezelf concentreerd op dit geluid, maar om er nou sneller van te gaan leren lijkt me enigzins vreemd...
wat ik trouwens ook merk is dat mijn motoriek er niet op vooruit gaat, tijdens het tikken van dit bericht heb ik wel meer dan 40 misslagen dan, terwijl ik een beswel goede blindtyper ben :?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Verwijderd

Nu las ik het volgende:

"The only requirements are that the tone is heard well enough and that it is below about 1000Hz. Below 1000Hz, the wavelength of the skull is sufficiently small so that the sound waves curve around it."

Waarmee verander je in vredesnaam het aantal hz van een bestand? of waar zie je uberhaupt hoeveel hz het geluid heeft?

Verwijderd

Hieronder enkele verslagen van zelf uitgevoerde experimenten met hersengolvenfrequentie manipulerende geluidsbestanden. Later volgen er waarschijnlijk meer.

Verslagen
1. 'Eerste Theta-ervaring'
Geluidsbestand: theta - pinknoise.wav. 60 min van pinknoise. Beginnend op 15 hz (beta) en binnen 7 min lopend naar 6 hz (theta). Gemaakt met brainwave synchronizer.
Lengte/Tijd: 2 x 30 min, ongeveer 17:00
Lichaamshouding: eerste 30 min zittend, tweede 30 min liggend op vloer.
Verslag: eerst een snelle diepe ontspanning van lichaam. Soms hoorde ik vage geluiden die niet werkelijk aanwezig waren. Ook vreemde lichamelijke gewaarwordingen (evenwicht en ruimtelijk gevoel waren niet normaal) Binnen een kwartier in slaap gevallen. Na ongeveer 25 min wakker geworden. Opnieuw begonnen, alleen nu in liggende houding. Weer snel in slaap gevallen, kort daarna weer wakker geworden. In een staat waarin mijn lichaamsgevoel volledig verdwenen was, alleen mijn ademhaling voelde ik nog licht.
Commentaar: ik heb het idee dat de ontspanning zich sneller voltrok dan normaal. De voorgestelde geluiden en bijzondere lichamelijk gewaarwordingen waren eigenaardig.

2. 'Dutje in de middag met theta'
Geluidsbestand: theta - pinknoise.wav. 60 min van pinknoise. Beginnend op 15 hz en binnen 7 min lopend naar 6 hz. Gemaakt met brainwave synchronizer.
Tijd/lengte: 30 min, ongeveer 17:30
Lichaamshouding: liggend op vloer.
Verslag: zeer snel in slaap gevallen en daarin gebleven voor een half uur.
Commentaar: erg snel in slaap gevallen en vrij lang geslapen voor overdag op een vloer. Dit leverde ook veel energie op, waardoor ik rond 2 uur niet in slaap kon vallen. Doormiddel van delta opwekkende geluiden heb ik dit opgelost(zie verslag 3) Een probleem opgewekt door brainwave bestanden en er weer mee opgelost :) .

3. 'Delta slaapinductie'
Geluidsbestand: Sleepinduction, preset van Brainwavegenerator. Beginnend 12 hz en binnen 16 min zakkend naar 3 hz. Monotoon geluid plus branding. Geluidsvolume uitgefade aan het einde.
Tijd: 20 min, ongeveer 2:00.
Lichaamshouding: liggend in bed.
Verslag: wegens het niet kunnen slapen (zie ook experiment 2) slaapinductie bestand gebruikt. Zeer snel ontspannen en in slaap gevallen. Na een tijdje weer wakker geworden, bestand was afgelopen.
Commentaar: de ontspanning ging zeer snel, zeker gezien het feit dat ik daarvoor nog vol energie was. Toen ik wakker werd heb ik meteen de computer uitgezet en ik kon hierna direct weer in slaap vallen. Dag erna had ik ook zeer veel energie.
Pagina: 1 2 Laatste