te veel afstandsbedieningen Samsung UE40F7000

Pagina: 1
Acties:
  • 4.248 views

• GbE8
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05-2023
Sinds kort ben ik in het bezit van de Samsung UE40F7000 NL MODEL. Daarnaast heb ik als provider KPN met een eigen tv kastje en heb ik nog een bose systeem 321 GS.

Inmiddels zit ik dus met drie afstandsbedieningen. Kan dat niet met 1 of 2? Bij het aansluiten van de TV wordt wel gevraagd om een settopbox aan te sluiten en volgens mij wordt daarmee het kpn kastje bedoeld maar dat werkt niet.

Wie kan mij helpen om het aantal afstandsbedieningen terug te brengen??

Nog een andere vraag: werkt elke draadloos toetsenbord of moet ik een toetsenbord van Samsung aanschaffen om gemakkelijker te kunnen internetten via de tv?

Groet GbE

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:42

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Als het goed is kan je alles bedienen met die remote van je Bose setje.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
En kijk ook eens in het Harmony Forum. Daar staat ook een link naar een ouder model (de 555) wat je voor weinig geld op de kop kunt tikken.

Verwijderd

Gewoon Anynet+ gebruiken dan heb je alleen de AB van je TV nodig werkt hier perfect.
Met o.a. een Vu en een Onkyo 7.1 systeem

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-12 17:03
Zelf zweer ik bij de Logitech afstandbedieningen.

Heb ze al in gebruik sinds de 555, daarna een Harman Kardon TC-30 versie door Logitech gemaakt , de 1100 (een beest) en nu de Harmony Touch Ultimate.

Geweldig, kost je alleen ff een avondje instellen en dan werkt het als en trein.
Met activiteiten kan je verschillende apparaten in volgorde opdrachten geven.
Met 1 click zet je zo je tv op de juiste input, je versterker op de juiste input en op de gewenste geluids output. En hij zet natuurlijk je media player aan, waarna je de afstandbediening zodanig in kan delen dat je je mediaspeler kan bedienen maar ook nog steeds je geluid van je tv of versterker kan aansturen. Geheel zo als jij dat wil.

Ik heb je ook al een prive bericht gestuurd.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 09:04
Dat KPN kastje kan je er iig al tussenuit gooien. Scheelt 1 afstandsbediening en een hoop energieverbruik.
Je TV heeft namelijk een ingebouwde tuner. Gewoon je KPN smartcard in het slot achterop de TV stoppen.

TheS4ndm4n#1919

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waarschijnlijk gaat het om interactief TV via de internetlijn, niet Digitenne. CI module werkt dan niet.
Bij de TV zit een IR zendertje waarmee je de KPN decoder kunt bedienen, en ik geloof ook een tweede apparaat (Bose) maar dat weet ik niet zeker.
Als je stap voor stap de installatieprocedure hebt gevolgd moet je hier langs zijn gekomen.

Universeel toetsenbord met dongel (Logitech K400) werkt ook.

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 25-12-2013 01:23 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
RocketKoen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:27:
Dat KPN kastje kan je er iig al tussenuit gooien. Scheelt 1 afstandsbediening en een hoop energieverbruik.
Je TV heeft namelijk een ingebouwde tuner. Gewoon je KPN smartcard in het slot achterop de TV stoppen.
Helaas, je kan nooit, bij welke tv dan ook, zomaar alleen de smartcard erin stoppen. Je hebt altijd een module nodig!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 12:23
Kan dat KPN kastje er wel tussenuit? Die tv tuners zijn DVB-C / S / T.
Voor zover ik weet (correct me if im wrong) gaat een draadje rechtstreeks vanaf je router in de tv niet werken voor tv kijken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
KPN ontvanger voor digitenne kan je vervangen door een CI module met daarin de smartcard. Gaat het om interaktief dan gaat dat niet , dan is een decoder noodzakelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door M-dgrt op 25-12-2013 13:58 ]

• arbraxas
Die Digitenne wel, dat is DVB-S, (T natuurlijk) ik had het over de tv signalen die tegenwoordig over de koperlijnen van KPN worden gestuurd. GbE8 geeft niet aan wat hij van kpn gebruikt, ,maar ik vermoed een tripple-abo.

[ Voor 5% gewijzigd door arbraxas op 25-12-2013 13:59 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• GbE8
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05-2023
Om een einde te maken aan afstandsbedieningen van de samsung tv, het kpn kstje en de bose installatie heb ik een Logitech Harmony Smart Control aangeschaft. Met deze Smart afstandsbediening kan ik nu alle apparaten in 1 keer uit zetten maar alles in een keer aanzetten lukt mij niet met de Smart afstandsbediening dus heb ik nog 4 afzonderlijke afstandsbedieningen nodig of de app maar dan nog twee in plaats van een apparaat waarmee ik alles kan.
Wie kan mij helpen om met de Smart afstandsbediening ook alles in één keer aan te kunnen zetten?

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:27
Je kan alles in 1 keer aanzetten. Wellicht vertragingen oid instelling op je Logitech?

• arbraxas
Heb je ook aktiviteiten aangemaakt in de software voor bijvoorbeeld tv kijken?
Als je alleen de apparaten in je logitech zet kun je ze wel allemaal bedienen, maar dan gaat niks automatisch. Je moet wel zelf instellen dat bij die activiteit de tv aan moet, je versterker en je kpn kastje.
Het zijn fantastische afstandsbedieningen, maar het instellen vergt vaak wel enige tijd als je dat nog nooit gedaan hebt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aangezien je ook al in Met Logitech Harmony Smart Control alles AAN zetten? dezelfde vraag hebt lopen, zet ik dez dicht. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.