Tablet aan de muur als centrale hub (android)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik twijfel wat nu het beste subforum is voor dit topic, DED of AND ..

Ik ben al een tijdje bezig met allerlei kleine projectjes om het e.e.a automatisch aan te sturen in huis op basis van vaste regels en/of externe factoren.
Ook ben ik bezig met een langlopend project waarbij er per kamer een soort draadloos 'kastje' / device komt waar meerdere sensoren in verwerkt zitten. Al deze informatie word centraal verzameld eb gebruikt om op te reageren.

Als centrale hub wil ik gebruik maken van een tablet, in mijn specifieke geval een Samsung Galaxy tab waar later een cyanogenmod versie op zal draaien.
Omdat het ik niet gebruik maak van een al bestaand compleet pakket als homewizzard oid, zijn er ook geen kant en klare apps voor Android die alles in 1 keer aansturen.
Op dit moment gebruik ik de tablet voor het uitlezen/bedienen van mijn kachel en verlichting.
Omdat de tablet er toch hangt, kun je deze meteen voor andere doeleinden inzetten : nieuws, weer, verkeer, digitaal fotolijstje, familiekalender, etc.

Als eerste prototype voor het frame heb ik bij de bouwmarkt een lange L profiel van hout gehaald. Hiermee heb 3 stukjes in verstek gezaagd, zodat ik een U frame had.
Vervolgens een plankje gezaagd die precies in het U profiel past, en het frame eraan verlijmd. Het frame wat ik nu had heb ik aan de muur vastgeschroefd.
Voor het mooie heb ik even nog een bovenlatje gezaagd zodat het frame helemaal rondloopt. Voor een prototype is dit even genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/2342013_12_15_11_tn.13_tn.47_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/9612013_12_15_11_tn.13_tn.57_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/2562013_12_15_11_tn.14_tn.01_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/4412013_12_15_11_tn.14_tn.28_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/1112013_12_15_11_tn.14_tn.31_tn.jpg

In een volgende versie ga ik de volgende aanpassingen/verbeteringen doorvoeren:
- Bovenkant ook in verstek zagen
- USB oplaadkabel in onderste latje verwerken
- Proberen een foto in het frame te plaatsen welke naar voren komt als er geen tablet in zit

Om met het laatste puntje te beginnen : er zit op dat moment wat karton en een foto in het frame, om zo de ruimte tussen de houten achterkant en de tablet op te vullen. Als de tablet eruit is zie je de foto. Nog allemaal niet fraai maar het werkt :)
In de volgende versie wil ik proberen om een soort plaatje achter de tablet te maken welke naar voren en achteren kan dmv een paar veertjes. Als de tablet erin zit, schuift de foto naar achteren .. is de tablet er uit dat word de foto volledig tegen de voorkant geduwd en hangt er gewoon een fotolijst aan de muur.

De USB kabel wil ik vastmaken op de onderste lat, in het midden. Op deze manier fixeer ik de positie van de tablet en heb ik meteen een mogelijkheid tot opladen.
De muur waar de tablet aan hangt is een holle muur .. ik heb namelijk een houtskeletbouw huis :) Groot voordeel voor mij is dat ik dus heel makkelijk bij stroom kan komen. De oplaadkabel zal door de muur geleid worden om daar aan een 220v naar USB converter gekoppeld te worden.
Stroomvoorziening richting de converter wil doen met een KaKu ACM-1000 schakelaar.
Via de tasker app stuur ik dan een HTTPget commando naar een interne webserver wanneer de batterij onder een bepaald percentage komt. In reactie op dit HTTPget commando zal de KaKu switch aangeschakeld worden. Wanneer de batterij vol is, zal er een ander HTTPget commando gestuurd worden welke er voor zorgt dat de KaKu switch uitgeschakeld word. Dit om te voorkomen dat de converter dag en nacht aan de stroom hangt.

's Nachts hoef ik natuurlijk niets weer te geven, maar ik wil niet dat de tablet in sleep modus gaat omdat ik anders fysiek de aan/uit knop moet kunnen bereiken.
Om te voorkomen dat de tablet in sleep modus gaat, maak ik gebruik van een app genaamd RedEye.
Om toch de tablet te laten dimmen op de tijdstippen dat ik er geen gebruik van maak / niet naar kijk, laat ik het scherm dimmen dmv Screen Standby.
Overdag kan ik de tablet inzetten als digitale fotolijst, hiervoor is de keuze gevallen op Dayframe.

Het controleren en aansturen van verlichting en kachel gaat door middel van custom PHP site (later wellicht pilight) op een interne webserver, hiervoor gebruik ik Chrome op de tablet.

Zaak is dus om de tablet zo te configureren dat deze nooit in standby gaat (ivm locatie van de fysieke aan/uit knop), en het volgende te laten doen:
- Op bepaalde dagen 's ochtends om 06:30 Chrome oproepen (deze heeft standaard 2 tabbladen open)
- Eventueel in de ochtend nog een informatieve app/site oproepen met weer/verkeer/nieuws
- In de loop van de ochtend (op bepaalde dagen) schakelen naar fotolijst modus
- In de middag dimmen
- Vanaf een bepaald tijdstip weet Chrome oproepen, gevolgd door weer fotolijst modus
- Na 22:00 naar dim modus

Dit topic zou ik graag willen gebruiken om te discusieren over mogelijkheden die bij een dergelijk project komen kijken. Van het maken van een houten frame tot het schrijven van eigen apps.
Ik zal vast niet de enige malloot zijn die een tablet aan de muur hangt om als centrale console voor homedomotica dienst te doen?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52
Haha leuk! Dit staat bij mij ook nog op het verlanglijstje :-)
Hier wel een homewizard, maar ook nog wat arduino's met RF-chipjes om de ontbrekende functionaliteiten van de Homewizard 'op te vullen'. Nu nog een mooie interface om alle logica hier in huis begrijpelijk te maken voor de andere bewoners :-)

Ga binnenkort ook maar weer eens wat stoeien, ik ga jouw vorderingen volgen :-)

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Toevallig kwam ik deze zojuist tegen : http://lifehacker.com/mou...ook&utm_medium=socialflow

Ik heb wel een Raspberry Pi draaien, maar wil er niet op zo'n manier gebruik van maken. Mijn vrouw en ik hebben beide een Android telefoon, dus het zou erg handig zijn om een kalender op de tablet te draaien die in full sync is met beide telefoons.
Wijzigingen op 1 van de 3 devices moet dan overal doorgesynchroniseerd worden.
Eens even kijken wat daar voor apps voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:11

Geckoo

Good news, everyone!

Wij hebben 3 agenda's in de agenda. Elk een privé agenda en een agenda voor gezamenlijke afspraken. Werkt prima.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik weet dat mijn vrouw haar calendar op de telefoon als familiekalender gebruikt. Ik gok dat ze die gewoon als google calendar heeft ingesteld, maar weet dat niet zeker. Wat mij betreft kunnen we gewoon op 3 devices op hetzelfde calendar-account harken maar ik moet dan even uitzoeken of google/android dat leuk vind.

Of bedoel je dat jullie met die gezamenlijke agenda ook op 1 account zitten?

[ Voor 11% gewijzigd door Koffie op 18-12-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:11

Geckoo

Good news, everyone!

Half, ik heb mijn eigen gmail agenda en ik zie die van haar (is gedeeld als alleen lezen en zij die van mij) en wij hebben allebei toegang tot agenda 3 voor gezamenlijke activiteiten. Deze is gecreëerd met een 3e mail adres. (Straatnaam@gmail.com of jij en haar@gmail.com)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Waarom de voeding voor de tablet steeds uitschakelen? Slijt je batterij als een malle van (elke dag ontladen en weer opladen), en zoveel stroom gebruikt een tablet niet lijkt mij. Die KaKu schakelaar zal in aanschaf al meer kosten dan wat die tablet in een jaar verbruikt denk ik.

Stel dat het 5V en 2A is, heb je 10W. Verbruik bij 24/7 keer twee is grofweg jaarverbruik in euro. Net 2 tientjes aan stroom dus.

Voor inspiratie is dit misschien nog wel leuk: Lapmod [digitale fotolijst] deel 3

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 19-12-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hmm .. op zich heb je daar wel een punt.
Het ging mij ook niet om het verbruik maar meer om de warmteontwikkeling van die adapter in de muur. Maar het is inderdaad een puntje dat je op die manier je batterij de hele dag aan het stressen bent.

Kan iemand iets zinnigs vertellen over hoe een Galacy tab 1 daarmee omgaat als hij aan de (origienele) lader hangt? Word de batterij dan gewoon niet gebruikt en werkt hij rechtstreeks op de externe voeding?

Ondertussen ben ik al een paar dagen bezig met diverse apps te testen en samen te laten werken.
Met Tasker en AutoVoice kan ik al mijn KaKu deivces schakelen:

YouTube: voice controlled domo

YouTube: voice domo 2

Als ik straks op de tablet het scherm kan unlocken met spraak, kan ik de app om het scherm always on te laten dimmen ook weglaten.
Ik moet alleen even goed opletten dat de microfoon van de tablet niet door het frame geblokkeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een 7" Galaxy tab 2. Als die opgeladen is en uit staat verbruikt hij gemiddeld 0,15W (soms 0, soms 0,3), aan is het zo'n 2W.
Dus warmteontwikkeling hoef je niet erg bang voor te zijn. De USB adapter van Samsung is ook erg efficient, die wordt nooit warm.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Gisteren een Galaxy Tab (3) aan de originele lader gehad, maar vond die toch redelijk warm worden. Niet brandgevaarlijk heet, maar wel iets wat je niet helemaal in isolatie wil wikkelen.
Afgelopen weekend een nieuw frame gemaakt, maar dat was een redelijke mislukking :P De zijkant waren niet haaks op de onderkant.

Wel bezig geweest met Tasker icm AutoVoice en wat leuke trucjes.
Wat ik nu werkende heb:
verlichting <naam van lamp> [aan/uit]
kachel [warmer/kouder/<getal>/normaal

Bij verlichting word de naam van de lamp doorgestuurd naar een PHP script. Deze kijkt in een array welke adressen er bij horen en zet de lamp vervolgens aan of uit.

Bij kachel word de gewenste wijziging naar een PHP script gestuurd. Deze controleert welke wijizing. Bij warmer/kouder word de huidige setting overruled met 1 graad meer respectievelijk minder tov huidige gemeten kamertemperatuur. Bij een getal word de huidige setting direct overruled met de opgegeven temperatuur en bij de opdracht normaal worden alle eventuele overrules gestopt.
Last but not least geeft het PHP script ook (indien van toepoassing) de nieuwe setting terug en word deze op het scherm getoond en via TTS uitgesproken

Filmpje van afgelopen weekend, zaten nog niet alle bovengenoemde opties in:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 16:50
Waarom koop je gewoon geen voorgemaakte frames om aan de muur te hangen. Je hebt er al vanaf 50 euro. En daar moet je niet bang zijn voor de warmte van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Stiekem zo'n zelfde systeem bouwen als in Two and a half Men:
Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/GC3HpNh_2GI/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Moet je met toch even helpen, wat hebben ze in die serie precies dan ?
Stijnb_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:31:
Waarom koop je gewoon geen voorgemaakte frames om aan de muur te hangen. Je hebt er al vanaf 50 euro. En daar moet je niet bang zijn voor de warmte van de batterij.
Zelf prutsen is veel leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:40
Wat een leuk topic!

Ik heb er zelf ook over na zitten denken om een tablet in de keuken op te hangen die kan dienen als gezamelijke agenda / digitaal fotolijstje / radio aansturing (dit werkt perfect icm een bluetooth speak aan de andere kant van de kamer!).

Ik wil hem zelf het liefst in de keuken hebben omdat daar normaal ook de (papieren) kalendar hangt. En ik kan hem dan tijdens het koken gebruiken voor recepten of een instructiefilmpje.

Wellicht is de app Twilight een goede toevoeging voor je tablet, deze geeft het scherm na zonsondergang een warmere gloed en minder felheid en lijkt het niet alsof je 's avonds of 's ochtends tegen de zon inkijkt als je hem aandoet.

Heb ik nog een vraag: maakt het veel uit als de tablet en de oplader 24/7 aan de stroom hangen, of vind je het gewoon leuk om met Tasker te knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:22:
Moet je met toch even helpen, wat hebben ze in die serie precies dan ?

[...]
zie bovenstaande plaatje naast de deur (gewoon een ipad oid) en voice control: (even skippen naar 0:20, het moment dat ze in de huiskamer zijn)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1bxszmKG5EA]

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 24-12-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 21:58
Ga ik zeker volgen!
Ik heb ook net deze tablet en ook hier is het de bedoeling om het primair als domotica aansturing te gebruiken (website heb ik al grotendeels klaar en wordt continu geupdated.
Ik gebruik de beta van chrome 3 om ze fullscreen te draaien.
Voor de wallmount dacht ik iets te maken waar ik hem eenvoudig uit kan halen, dus enkel een soort dock voor de onderkant, beetje naar analogie van de oem versie.

Anoniem: 492475

Knutselen is natuurlijk leuk,Maar ik heb er een hekel aan het wiel opnieuw uit te vinden.
Ik heb op diverse plekken de mogelijkheid de tablets in dit geval van Samsung op te hangen.Ik kwam in Nederland her en der de Vogels ring O tegen.Maar behoorlijk aan de prijs.Vervolgens zag ik ze op Ebay staan er daar worden ze gewoon per bv 5 aangeboden,maar met hoge verzendkosten.

Via Ebay kwam ik bij iemand die ze daar aanbood,maar heb zijn site opgezocht en daar besteld.Daar had ik 5 Vogels ring O met dus ook de cover voor de tablet en hoes voor nog geen 100 euro.Verzendkosten rekende hij niet eens.

Dus,mooi systeem voor slechts 20 euro

Kan de tablets ophangen in alle kamers waar wenselijk ivm met de bediening van oa de HUE.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een ophangsysteem voor een tablet ben ik die ook wel eens tegengekomen, maar echt mooi vind ik ze niet. Ook is er geen mogelijkheid tot wegwerken van bekabeling.

Gisteren mijn tablet voorzien van een kersverse CM 10.1.3 met Android 4.2.2
Al eerdere testen (tasker, autovoice, etc,) waren voornamelijk op mijn telefoon.
Erg leuk als je op bezoek bent en dan mompelt 'even de kachel aanzetten' om vervolgens tegen je telefoon 'kachel 20' te roepen :P

Op dit moment ben ik bezig de lampen in de erker opnieuw in te delen. In de erker zitten 8 (niet dimbare) LED spots, wat nogal veel is.
Boven de tafel in die erker hangt een grote lamp met allemaal kleine 12v halogeen lampjes (G4 bulb).
Zowel de spots als de halogeen lamp worden bestuurd door 2 losse KaKu switches.
Beide swtiches worden vervangen door 1 grote KaKu ACM-3500-3
Deze switch kan 3 verschillende apparaten onafhankelijk schakelen op basis van 1 220v aanvoer. Per groep kun je weer 6 verschillende adressen toekennen - the usual dus voor KaKu.

Als het licht in de erker aan gaat, stuur ik er maar 4 aan, met een 2e commando kan ik dan de overige 4 aansturen. De laatste groep is voor de halogeen lamp.
4 van die LED spots is meer dan voldoende voor bijverlichten van de woonkamer, als we aan tafel veel licht nodig hebben schakel ik de rest wel bij.

Overigens heb ik al wel een nadeel van stembesturing ondervonden : ik heb zoveel lampen die aangestuurd kunnen worden dat ik soms de benaming niet meer weet of weet welke naam ik ze moet geven 8)7

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
Muurtablet bedienen vanaf je smartphone? Kijk anders eens bij hoofdsteunhouders voor in de auto. Met een HSB wand kan je gewoon een nis maken waarin je de boel wegwerkt en dan met een vlakke lijst o.i.d. afwerken. Dan ben je ook gelijk van de kabels af Ik zou wel de powerbutton bereikbaar houden. Soms is ie gewoon noodzakelijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 16:16 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe staat dit project er inmiddels voor? Ben zelf ook bezig hiermee met Domoticz en een oude iPad 1

Maar loop tegen twee punten aan:
  • Domoticz heeft nog geen hele mooie skin. Was toen een project voor (framb0ise) om een mooie HTML5 skin te maken, zag er veelbelovend uit, maar staat stil volgens mij
  • iPad 1 is ernstig traag (iOS 5.1.1 staat erop). Zowel met Safari als met Chrome. Denk dat ik hem verkoop en een goedkope Android tablet koop. Voor €37 schijnt er een redelijke tablet uit China te koop te zijn.
Er zijn vast meer mensen die een tablet voor domotica doeleinden gebruiken... so, tell your stories ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Heel eerlijk gezegd hangt sinds die tijd de tablet doelloos aan de muur :o
Grootste reden is vooral omdat ik nog niets verzonnen heb voor het opladen, en er in de zomer vrij weinig aan te sturen valt vwb verlichting en verwarming. Misschien toch maar eens deze winter weer oppakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat is jammer :P Ik ga er binnenkort wel wat serieuzer mee bezig denk ik. Nu alleen weinig tijd vanwege afstuderen :P

Ik zag trouwens op de foto's in je startpost dat je de adresbalk steeds in beeld hebt. Met één regeltje code kun je dat verbergen :) Na het laden van de pagina verdwijnt de adresbalk + browsercontrols na een paar seconden. Op de iPad werkt dat perfect met Chrome, zal op Android ook wel zo zijn.
Zodra je weer omhoog scrollt dan verschijnt hij weer.

Heb de code daarvoor niet bij de hand, maar moet eenvoudig te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:19

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het voordeel dat hij bij mij op een plek hangt waar een kast staat. Snoer + adapter ligt dus mooi achter de kast.

Verder doet dat ding maar 700mA. Voor sommige tablets is dat wat weinig en zal het opladen lang duren. Maar als hij er 24/7 aan hangt is dat geen probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je dan al een wandcontactdoos hebt stop je er toch een adapter in?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:18
Koffie schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:24:
Overigens heb ik al wel een nadeel van stembesturing ondervonden : ik heb zoveel lampen die aangestuurd kunnen worden dat ik soms de benaming niet meer weet of weet welke naam ik ze moet geven 8)7
Combineer je de spraakherkenning bijvoorbeeld ook met een (eigen) appje waarin je een plattegrond hebt en daarop "knopjes" voor de lampen? Als je het dan niet meer weet kan je ze wel aanzetten. Eventueel combineren met "tekst to speach" waarmee je de naam van de lamp(groep) uit laat spreken en je hebt ze binnen de kortste keren in je hoofd + als je ze vergeet kan je ze eenvoudig weer opvragen.

[ Voor 48% gewijzigd door jbdeiman op 16-10-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mijn tablet projectje is afgerond:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gvPkuQ2IPC0ZCEwuSHQXs7Nj/full.jpg
(De lelijke afgebroken 'Partly Cloudy' is inmiddels gefixt ;) )Als we naar bed/van huis gaan gaat het scherm uit. Bij thuiskomst/ 's ochtends bij opstaan automatisch aanzetten werkte eerst wel, maar nu ineens niet meer. Misschien dat de tablet na een aantal uur in een diepere slaap gaat, of dat er aan de Domoticz kant een schakelaar niet goed gezet wordt. Moet ik nog ff uitzoeken.

De tablet zo aan de muur (hij staat op de thermostaat) werkt erg handig moet ik zeggen. Simpelweg op een 'Uit' of een 'Aan' vakje tikken om een lamp aan/uit te zetten. Energiegevens is afkomstig van slimme meter (die met P1 poort aan Raspberry met Domoticz hangt). CV-temperaturen door DS18B20 sensoren op de aanvoer/retourleiding. En ketel bestuur ik met een relaisje.

Waar ik misschien nog eens naar wil kijken is overdag een lichtere achtergrond en 's avonds een donkere. Moet ook wel te doen zijn, want de sunset/sunrise tijden kan ik ook zo via JSON uit Domoticz trekken.
De schermhelderheid feller/zachter had ik ook al gedeeltelijk werkend door te kijken of de zon onder was.

Temperatuur die tablet weergeeft en wat de thermostaat aangeeft klopt ook niet helemaal. Dit kwam omdat de temperatuursensor die op Domoticz is aangesloten (een DS18B20 die ik IN de thermostaat heb gestopt) linksbovenin de hoek zat en de warmte van de tablet opving. Hij zit nu linksonderin (waar sensor van thermostaat zelf ook zit volgens mij) en het is iets beter, maar wijkt nog steeds beetje af. Misschien komt het wel door de DS18B20, die komt cheapie uit China (eBay), misschien is het een nepperd ofzo :P

Tablet is via een lang microUSB snoer (tip: HEMA) 24/7 verbonden met de lader (die achter de kast ligt).

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13
ThinkPadd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:55:
Mijn tablet projectje is afgerond:

[...]

De tablet zo aan de muur (hij staat op de thermostaat) werkt erg handig moet ik zeggen.
Nice :)

Is dat een beetje stevig? Misschien handig om voor de zekerheid even een klittenbandje op de muur en de tablet voordat ie naar beneden valt?
Waar ik misschien nog eens naar wil kijken is overdag een lichtere achtergrond en 's avonds een donkere. Moet ook wel te doen zijn, want de sunset/sunrise tijden kan ik ook zo via JSON uit Domoticz trekken.
De schermhelderheid feller/zachter had ik ook al gedeeltelijk werkend door te kijken of de zon onder was.
Zit er geen lichtsensor in de tablet? Kan je ook leuke dingen mee doen :)
Tablet is via een lang microUSB snoer (tip: HEMA) 24/7 verbonden met de lader (die achter de kast ligt).
Mooi oranje is niet lelijk.. Valt wel op ;)

Als die geroot is kan je hier full!screen op zetten om de boven en onderbalk te verbergen. Heb je weer wat ruimte voor je pagina.

Mijn plan is ook om mijn toekomstige (momenteel in aanbouw) huis te gaan voorzien van meerdere tablets. Vooralsnog is het plan er een in de gang voor alarm-doeleinden (kan ook smartphone worden) of een compleet andere oplossing (RFID, RPI, etc) en sowieso een in de woonkamer. Een must is dat de kabels niet in het zicht lopen en er geen plakgootjes oid gebruikt worden.

Toch jammer dat er weinig standaard oplossingen zijn. Tablets hebben altijd aanslutingen aan de zijkant of onderkant, maar waarom niet achterop? Pogo-pins (zoals op de Nexus 7 2012) zijn ook niet heel populair geworden, dat zou wel een hele mooie constructie geweest zijn zijnde het niet dat deze al wat te oud zijn.

Het ideale is een tablet met RJ45 aansluiting welke dan via 1 kabel gevoed (Power-over-Ethernet) en voorzien kan worden van data. Maar aangezien er bijna geen RJ45 tablets zijn (iig niet met een beetje actuele Android versie) zal ik - vrees ik - toch op WIFI moeten blijven. Maar dat moet in principe ook kunnen. POE kan alsnog, daar heb je zowel injectors als extractors voor welke het omzetten naar 5v. Of dat genoeg power levert...

Een alternatieve optie is stopcontact aan te leggen maar ipv een stopcontact er een USB-only plaatje op te monteren. Vervolgens moet daar dan wel weer een custom enclosure voor geprint worden (oef..) waar de tablet in zit. Aansluiten kan dan via een USB stekkertje met hoekje (om de bezels wat kleiner te houden.

Uiteindelijk is het doel om daarmee mijn volledige domotica te kunnen bedienen. De planning is om hier een eigen systeem voor te bouwen, want de standaard systemen zijn niet flexibel, slecht integreerbaar of lelijk. Op de tablet wil ik een custom Android app bouwen (via Cordova) welke de status laat zien. Dit alles wil ik uiteindelijk ook gaan opensourcen.

Hele wilde plannen.. Heb nog een paar maanden voordat het huis af is dus nog wel genoeg tijd om wat voorbereidend onderzoek/werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Sypher schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Nice :)

Is dat een beetje stevig? Misschien handig om voor de zekerheid even een klittenbandje op de muur en de tablet voordat ie naar beneden valt?
[...]

Zit er geen lichtsensor in de tablet? Kan je ook leuke dingen mee doen :)
[...]

Mooi oranje is niet lelijk.. Valt wel op ;)

Als die geroot is kan je hier full!screen op zetten om de boven en onderbalk te verbergen. Heb je weer wat ruimte voor je pagina.
Ja, staat wel stevig. Thermostaat heeft een opstaand randje, dus tablet kan er niet zo vanaf glijden ofzo gelukkig.

Nee helaas geen lichtsensor, die Chinezen moesten ergens op besparen he :p

Bedankt voor de tip van die app. Hij is inderdaad geroot (om de Chinese meuk apps eraf te slopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damylen
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Leuk topic. Heeft iemand al eens gekeken naar het draadloos opladen? Vreemd ook dat er niet zoveel 'betaalbare' producten voor te krijgen zijn. Verder zag ik deze voorbij komen bij shapeways:

http://www.shapeways.com/product/8LAMG9GQF/nexus-7-2013-lockable-wall-mount?li=search-results-2&optionId=28885538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sypher schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Mijn plan is ook om mijn toekomstige (momenteel in aanbouw) huis te gaan voorzien van meerdere tablets. Vooralsnog is het plan er een in de gang voor alarm-doeleinden (kan ook smartphone worden) of een compleet andere oplossing (RFID, RPI, etc) en sowieso een in de woonkamer. Een must is dat de kabels niet in het zicht lopen en er geen plakgootjes oid gebruikt worden.

Toch jammer dat er weinig standaard oplossingen zijn. Tablets hebben altijd aanslutingen aan de zijkant of onderkant, maar waarom niet achterop? Pogo-pins (zoals op de Nexus 7 2012) zijn ook niet heel populair geworden, dat zou wel een hele mooie constructie geweest zijn zijnde het niet dat deze al wat te oud zijn.

Het ideale is een tablet met RJ45 aansluiting welke dan via 1 kabel gevoed (Power-over-Ethernet) en voorzien kan worden van data. Maar aangezien er bijna geen RJ45 tablets zijn (iig niet met een beetje actuele Android versie) zal ik - vrees ik - toch op WIFI moeten blijven. Maar dat moet in principe ook kunnen. POE kan alsnog, daar heb je zowel injectors als extractors voor welke het omzetten naar 5v. Of dat genoeg power levert...

Een alternatieve optie is stopcontact aan te leggen maar ipv een stopcontact er een USB-only plaatje op te monteren. Vervolgens moet daar dan wel weer een custom enclosure voor geprint worden (oef..) waar de tablet in zit. Aansluiten kan dan via een USB stekkertje met hoekje (om de bezels wat kleiner te houden.

Uiteindelijk is het doel om daarmee mijn volledige domotica te kunnen bedienen. De planning is om hier een eigen systeem voor te bouwen, want de standaard systemen zijn niet flexibel, slecht integreerbaar of lelijk. Op de tablet wil ik een custom Android app bouwen (via Cordova) welke de status laat zien. Dit alles wil ik uiteindelijk ook gaan opensourcen.

Hele wilde plannen.. Heb nog een paar maanden voordat het huis af is dus nog wel genoeg tijd om wat voorbereidend onderzoek/werk te doen.
Beetje late reactie maar ik gebruik de iPad-houder van Loxone: eenvoudig en betaalbaar. Wel minder geschikt als je de tablet regelmatig uit de houder haalt, dat loop je kans dat hij er op een gegeven moment uitvalt.

Ik vraag me overigens wel af wat het nut is van meerdere tablets ophangen in je huis. Het doel van domoticasysteem is mijn inziens om een slim huis te maken dat onzichtbaar en autonoom zijn werk doet. Je hebt dan ook niet overal bedieningspanelen in huis nodig, buiten de standaard druktoetsen voor verlichting en om bepaalde apparaten aan te zetten. Daarnaast is het ook handiger om een smartphone of mobiele tablet te gebruiken om eens wat dingen te bekijken of in te stellen dan een apparaat dat op een vaste plek is opgehangen.

Verder zou ik de tijd stoppen in het integreren en intelligent maken van de systemen in je huis in plaats van het bouwen van een eigen app. Elk serieus domoticasysteem heeft al een app die je naar eigen smaak kunt inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:56
Klittenband en een klein houten plankje doen wonderen. Tablet zit stevig vast en geen houder te zien.(alleen helaas de laadkabel aan de zijkant).

De zichtbaarheid daarvan is enigszins aangepast door een lange witte kabel te kopen bij het witte tablet.
Pagina: 1