Ik wacht toch nog maar even op de R9 290 TRI-X van Sapphire. Die normale loopt voorlopig nog niet weg
Erg zuur dit debacle met gigabyte en asus. Ga zo even bellen naar afture waar ik de windforce had besteld dat ik graag een stock r9 290 wil. Zet zelf later dan wel een koeler erop.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Op het overclock.net forum stond het volgende bericht:
Hi there
Response I've just had from Gigabyte via email:-
Hi Andrew,
HQ have confirmed that the only cards that were affected is 30 pcs of production sample. NO cards that were shipped for resale were affected by this. Tom’s Hardware mis-translated some information, and we are in the process of getting them to change their statement as it is misleading to customers.
If you have specific customers who are having problems with the temperatures on the cards you have sold, please put them in touch with our tech guys so that they can work with them to resolve. Also, if you can get full details of temps they are seeing etc, I will get our guys to escalate immediately for them.
Hi there
Response I've just had from Gigabyte via email:-
Hi Andrew,
HQ have confirmed that the only cards that were affected is 30 pcs of production sample. NO cards that were shipped for resale were affected by this. Tom’s Hardware mis-translated some information, and we are in the process of getting them to change their statement as it is misleading to customers.
If you have specific customers who are having problems with the temperatures on the cards you have sold, please put them in touch with our tech guys so that they can work with them to resolve. Also, if you can get full details of temps they are seeing etc, I will get our guys to escalate immediately for them.
De Sapphires staan nu op Azerty en vallen te bestellen.
http://azerty.nl/0-5829-6...re-r9-290-tri-x-4-gb.html
Alleen een beetje duur
Maar de Gigabyte is met bijna 500€ helemaal debiel: http://azerty.nl/8-5829-6...yte-gv-r929oc-4gd-ga.html
Alleen een beetje duur
Maar de Gigabyte is met bijna 500€ helemaal debiel: http://azerty.nl/8-5829-6...yte-gv-r929oc-4gd-ga.html
[ Voor 21% gewijzigd door Rivalo op 02-01-2014 20:20 ]
Gigabyte GV-R929OC-4GD €390 http://azerty.nl/producte...port.html?channel_code=40Rivalo schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:19:
Ik had dan vast n hele bijzondere 290 en een hele bijzondere 5850. Ik heb de 290 vanmiddag teruggebracht naar MyCom vanwege de herrie. Bij BF4 of Furmark kon ik mezelf afvragen of het de 290 of de stofzuiger was, wat een takkeherrie.xdc schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:24:
[...]
Ik kwam ook van een 5850 sapphire af met dezelfde cooler
deze nieuwe sapphire R9 290 reference kaart is niet luidruchtiger...
wilde zelf eerst ook wachten op een custom cooler model.
Maar blij dat ik dat niet heb gedaan. Ik was na het lezen van recensies ook erg bezorgd.
overbodig! Want je kan hem gewoon op 47%-50% fan modus laten staan op target temp 80 celcius.
Mijn exemplaar komt overigens van V&A op tweakers, gekocht van een "miner"
die ermee stopte ivm te hoge energie rekening.
Aangekocht voor 280 euro![]()
BF4 draait nu als een zonnetje
Kortom als je nu een R9 290 wil , haal dan die van alternate die nu 359 euro is en op voorraad!
Dat geluid valt echt heel erg mee!
[...]
Dat moet een fout zijn, zijn dezelfde kaarten........€110 voor Battlefield4icegodd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:51:
[...]
Gigabyte GV-R929OC-4GD €390 http://azerty.nl/producte...port.html?channel_code=40
Na het lezen van het gigabyte windforce debacle heb ik zelf een gewone r9 290 gekocht, zet later wel een custom koeler op. En om eerlijk te zijn valt het geluid erg mee, hier wordt de GPU niet heter dan 88 graden op 45% fan speed, ok daarboven is niet te doen het geluid.Cartman! schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:28:
[...]
Ik had dan vast n hele bijzondere 290 en een hele bijzondere 5850. Ik heb de 290 vanmiddag teruggebracht naar MyCom vanwege de herrie. Bij BF4 of Furmark kon ik mezelf afvragen of het de 290 of de stofzuiger was, wat een takkeherrie.
Voor bf4 maakt het niet veel uit, die speel ik met kop telefoon. Een rts game spelen via de boxen is echter niet prettig. Ik test de 290 een paar weekjes en dan ga zelf wel aan de slag met Artic Extreme cooler
Heb net deze besteld:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=668514
Denk eraan dat de BF4 editie 10 euro GOEDKOPER is dan die zonder Battlefield 4.
Weet iemand wanneer deze leverbaar zijn?
Voor zover ik heb kunnen achterhalen komen de Sapphire Tri-X modellen midden januari. (zo rond week 3)Wolfos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:36:
Heb net deze besteld:
Ja ik had hem gister al besteld voor €438. Gelijk maar even belletje gedaan naar Azerty dat ik hem wil annuleren. Inmiddels staat er nu een order van €405Wolfos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:36:
Heb net deze besteld:
Als er iemand is in de buurt van Utrecht die handig is met het vervangen van de koeler voor de 290 en een paar tientjes wilt verdienen laat maar ff weten
Ben zelf niet zo handig ermee maar wil graag een Artic koeler op me R290 zetten, als ik dat op internet lees toch nog wel aardig lastig.
Ik woon in Culemborg en ben best handig
Stuur maar een DM als je meer wilt weten.
Voor mensen die nog een 280x willen hebben, bij videokaartshop.nl van Coolblue staat de verwachte levertijd voor volgende week zie ik nu net! Mijn order voor die van MSI staat bij Azerty dus hopen dat hij daar volgende week ook binnen komt
Anoniem: 542097
Mooi! Ik ga gelijk kijken want ik wil er ook een!Patieh schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:37:
Voor mensen die nog een 280x willen hebben, bij videokaartshop.nl van Coolblue staat de verwachte levertijd voor volgende week zie ik nu net! Mijn order voor die van MSI staat bij Azerty dus hopen dat hij daar volgende week ook binnen komt
Bij 4launch ook 1-5 dagen voor de R9 280X club3d Royal queen. Zelf een besteld.
Update: Gigabyte beweert dat Tom’s Hardware hun statement verkeerd heeft vertaald. Alleen samples voor de pers, die uit een eerdere batch komen, zouden zijn getroffen door de productiefout.TomasH schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:07:Gigabyte legt massaproductie Radeon R9 290(X) stil door wijziging WindForce-koeler
Bad news guys! In het kort: een fabrikant die door Gigabyte wordt gebruikt heeft een verkeerde baseplate op de heatsink gegooid, waardoor de productie is stilgelegd. ASUS zou met hetzelfde euvel kampen, volgens deze review van Tom's Hardware.
[afbeelding]
Volgens linustechtips.com betreft het slechts de R290x variant; niet de 290.
http://linustechtips.com/...issues-halted-production/
Toch maar eens even wat benchmarks draaien op mijn 290. Tot nu toe geen echte problemen gehad, en de koeler is stil. Kan iemand mij wat benchmarks adviseren waarmee ik dit kan testen? (Temp en cooler performance)
http://linustechtips.com/...issues-halted-production/
Toch maar eens even wat benchmarks draaien op mijn 290. Tot nu toe geen echte problemen gehad, en de koeler is stil. Kan iemand mij wat benchmarks adviseren waarmee ik dit kan testen? (Temp en cooler performance)
Even een snelle 1080 Preset benchmark in Furmark gedraaid met de volgende resulaten:
Gigabyte R290 Windforce @ 1040Mhz
score: 4469
peak GPU core temp: 83
peak Fan %: 46
In idle draait de fan op 20% en de GPU core rond de 50 graden.
Is dit genoeg info om te constateren dat mijn kaart geen rotte appel is?
Gigabyte R290 Windforce @ 1040Mhz
score: 4469
peak GPU core temp: 83
peak Fan %: 46
In idle draait de fan op 20% en de GPU core rond de 50 graden.
Is dit genoeg info om te constateren dat mijn kaart geen rotte appel is?

Ik kan het helaas niet 100% bevestigen omdat ik zelf nog geen R9 290 heb maar met die fansnelheid lijkt me dat een normale temperatuur. Sommige mensen laten de fan oplopen tot 60% om de GPU iets koeler te houden maar dat moet je even uittesten wat prettig is voor jouw gehoor. Zolang hij niet boven de 90 graden komt zou ik me geen zorgen maken.
@ Slight:
Ik heb even een beetje zitten spelen met AMD Overdrive en kwam erachter dat de max fanspeed gelockt stond op 47% en de max temp op 84. Met die settings heb ik furmark de 1080p 15 min test laten draaien en al gauw merkte ik dat de GPU zo'n 200-300 Mhz gaat terug-throttlen.
Nu heb ik de marges iets ruimer gezet, maar hoort deze kaart met zo'n koeler überhaupt te throttlen in Furmark met bovenstaande settings (of is dat normaal, gezien de aard van zon stresstest)?
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de kaart het beste presteert met een core temp van 94 graden. Kan ik de target temp slider dus gerust hoger zetten dan 84 graden?
Thanks again.
EDIT: het valt me op dat, ondanks dat de kaart op 1040mhz geklokt is, deze zelden boven de 1000Mhz uitkomt tijdens het draaien van Furkmark.
Ik heb even een beetje zitten spelen met AMD Overdrive en kwam erachter dat de max fanspeed gelockt stond op 47% en de max temp op 84. Met die settings heb ik furmark de 1080p 15 min test laten draaien en al gauw merkte ik dat de GPU zo'n 200-300 Mhz gaat terug-throttlen.
Nu heb ik de marges iets ruimer gezet, maar hoort deze kaart met zo'n koeler überhaupt te throttlen in Furmark met bovenstaande settings (of is dat normaal, gezien de aard van zon stresstest)?
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de kaart het beste presteert met een core temp van 94 graden. Kan ik de target temp slider dus gerust hoger zetten dan 84 graden?
Thanks again.
EDIT: het valt me op dat, ondanks dat de kaart op 1040mhz geklokt is, deze zelden boven de 1000Mhz uitkomt tijdens het draaien van Furkmark.
[ Voor 16% gewijzigd door PH-VAP op 04-01-2014 14:20 ]
Allemaal goede vragen waarop ik hoop dat er mensen met ervaring met deze kaart een goed antwoord kunnen geven. Ik maak daar zelf helaas nog geen deel van uit, hoewel ik twijfel om binnen aanzienlijke tijd de Sapphire Tri-X OC editie te kopen. Wat betreft je Gigabyte; het is naar mijn mening niet slim dat ze die koeler standaard op een maximum hebben ingesteld, de temperatuur kan ik wel enigszins begrijpen. Op het moment dat je kaart die temperatuur behaald moet de fan sneller gaan draaien. Ik zou niet mijn kloksnelheid op willen offeren in ruil voor stilte. Maar ze willen natuurlijk dat het ding fluisterstil is op default settings, dan offeren ze liever wat kloksnelheid op blijkbaar. Ter vergelijking; zie je hier een Sapphire Tri-X OC in Furmark die 76 graden wordt bij een fansnelheid van 44% (2222 rpm) en een core clock van 940MHz (wat eigenlijk 1000 zou moeten zijn!). Het lijkt inderdaad alsof deze kaart ook valsspeelt.
Ik lees hier nu dat de default target temperatuur (van een standaard 290) op 95 graden staat, dus dat lijkt me geen ramp als je daar voor kiest. Ik zou (persoonlijk) wel de fansnelheid volledig los laten en naar 100% laten gaan wanneer hij dat zelf wil. Het is in deze situatie wel moeilijk om advies te geven omdat ik zelf niet kan testen wat het resultaat is. Furmark is trouwens geen realistisch beeld van de daadwerkelijke prestatie van je kaart, er is geen enkele game die continu 100% van je grafische kaart eist. Geeft GPU-Z ook aan dat je kaart niet boven de 1000 MHz uit komt?
Overigens hoort dit gesprek eigenlijk thuis in de andere thread AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1
Ik lees hier nu dat de default target temperatuur (van een standaard 290) op 95 graden staat, dus dat lijkt me geen ramp als je daar voor kiest. Ik zou (persoonlijk) wel de fansnelheid volledig los laten en naar 100% laten gaan wanneer hij dat zelf wil. Het is in deze situatie wel moeilijk om advies te geven omdat ik zelf niet kan testen wat het resultaat is. Furmark is trouwens geen realistisch beeld van de daadwerkelijke prestatie van je kaart, er is geen enkele game die continu 100% van je grafische kaart eist. Geeft GPU-Z ook aan dat je kaart niet boven de 1000 MHz uit komt?
Overigens hoort dit gesprek eigenlijk thuis in de andere thread AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1
Zowel AMD als Nvidia hebben Furmark detectie ontwikkeld omdat Furmark onrealistisch en onnodig belastend is voor je grafische kaart (met name het VRM gedeelte) en beide kampen hierdoor veel RMA verzoeken hebben gekregen.
Hierdoor zijn ze tot actie overgegaan en gaan de nieuwe generaties throttlen wanneer Furmark gedraaid wordt.
Speel eens 10 minuten een game en kijk, wanneer je kaart binnen de temperatuur limiet en power limiet blijft, of de boost clock constant is én hetgeen is wat je hebt ingesteld (vermoedelijk wel).
Hierdoor zijn ze tot actie overgegaan en gaan de nieuwe generaties throttlen wanneer Furmark gedraaid wordt.
Speel eens 10 minuten een game en kijk, wanneer je kaart binnen de temperatuur limiet en power limiet blijft, of de boost clock constant is én hetgeen is wat je hebt ingesteld (vermoedelijk wel).
Bedankt voor de tip T!n0.
Geldt dat ook voor Benchmarks als 3Dmark2011, of is het alleen Furmark?
Ik raad ook al jaren Furmark af. Doet niets anders dan je VRM de tering in te helpen.
Ik denk dat de beste benchmark voor zoiets, iets van Unigine Valley is.
Nee, dat zijn echt programma's om de prestaties te meten van de videokaart. Furmark is voor stabiliteit, het bekijken of je videokaart het nog aan kan als hij op z'n ultieme max zit.PH-VAP schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:18:
Bedankt voor de tip T!n0.
Ik denk dat de beste benchmark voor zoiets, iets van Unigine Valley is.
Gewoon Unigine Heaven of Valley draaien met alles op max.
Ik zit nu officieel in hetzelfde bootje als Rivalo en Wolfos. Zojuist op de bestelknop bij Azerty gedrukt voor deze schoonheid, ik ben benieuwd hoe lang ik moet wachten. Nu alleen nog even de resterende spullen voor mijn upgrade ergens anders bestellen. Er heerst bij mij nu nog twijfel tussen 4670K of FX-8350

4670k voor gamesSlight schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:24:
Ik zit nu officieel in hetzelfde bootje als Rivalo en Wolfos. Zojuist op de bestelknop bij Azerty gedrukt voor deze schoonheid, ik ben benieuwd hoe lang ik moet wachten. Nu alleen nog even de resterende spullen voor mijn upgrade ergens anders bestellen. Er heerst bij mij nu nog twijfel tussen 4670K of FX-8350
Of je moet een gokje willen wagen dat de games in de toekomst beter van de 8 cores van de FX 8350 gebruik gaan maken... en zelfs dan krijgt ie het nog lastig.
Even een laatste update:
3Dmark 2011 laat mn core wel op 1040mhz draaien. Het was dus inderdaad een Furmark limitatie.
3Dmark 2011 laat mn core wel op 1040mhz draaien. Het was dus inderdaad een Furmark limitatie.
Het is geen Furmark limitatie, denk eerder dat AMD overdrive roet in het eten gooit. Heb dezelfde test gedaan met Furmark...1920x1080 voor 15 minuten. De volledige 15 minuten draaide de kaart gewoon 1040 core en 1250 mem met een temp. van 84 graden, de fan komt niet boven de 50 % uit omdat ik dit zelf heb ingesteld in MSI afterburner.PH-VAP schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:26:
Even een laatste update:
Ik zou AMD overdrive uitschakelen en in MSI afterburner een fanprofiel aanmaken.
Fabrikanten laten kaarten onder FM automatisch terugclocken. Stukje veiligheid voor de videokaart.Flex schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Het is geen Furmark limitatie, denk eerder dat AMD overdrive roet in het eten gooit. Heb dezelfde test gedaan met Furmark...1920x1080 voor 15 minuten. De volledige 15 minuten draaide de kaart gewoon 1040 core en 1250 mem met een temp. van 84 graden, de fan komt niet boven de 50 % uit omdat ik dit zelf heb ingesteld in MSI afterburner.
Ik zou AMD overdrive uitschakelen en in MSI afterburner een fanprofiel aanmaken.
Dus mijn kaart zijn ze vergeten?Stef602 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:14:
[...]
Fabrikanten laten kaarten onder FM automatisch terugclocken. Stukje veiligheid voor de videokaart.
Kan van alles zijn, verschillende driver versies, Furmark versie, MSI Afterburner versie, zelfs Windows versie kan het verschil maken.
Op de site van Alternate heb ik net mijn Sapphire Tri-X R9 290X besteld.
Volgens mij hebben de 290 en de 290x sinds vandaag de levertijd 1-2 werkdagen gekregen.
Toevallig zie ik alternate er ook niet meer bij staan in de pricewatch bij de 290X, maar wellicht heeft dat te maken met een update.
Volgens mij hebben de 290 en de 290x sinds vandaag de levertijd 1-2 werkdagen gekregen.
Toevallig zie ik alternate er ook niet meer bij staan in de pricewatch bij de 290X, maar wellicht heeft dat te maken met een update.
De 290 tri-x kost 420 euro. Voor 2-3 tientjes meer heb je een GTX780 met custom cooler. Het prijsvoordeel van AMD valt dan wel redelijk weg.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
405 euro, met 4GB geheugen en zelfs inclusief BF4 t.w.v. 42 europingkiller schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:12:
De 290 tri-x kost 420 euro. Voor 2-3 tientjes meer heb je een GTX780 met custom cooler. Het prijsvoordeel van AMD valt dan wel redelijk weg.

Dat we dan 10 werkdagen er op moeten wachten is dan wel weer jammer. Maar hopelijk komen ze deze week
Mensen hebben nu eenmaal een budget... Voor een paar tientjes meer heb je elke keer wel weer een andere kaart, maar je moet ergens een grens trekkenpingkiller schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:12:
Buiten dat is de 290 tri-x nou eenmaal een kaart die veel bang for bucks geeft en doet niet onder voor een GTX780.
Vandaag mijn r9 290 tri-x besteld bij alternate. Heb telefonisch contact gehad met de klantenservice en deze kon mij bevestigen dat de levertijd van 1-2 werkdagen klopte die op de site vermeld stond.
Dit is tot nu de enige site die ik heb kunnen vinden waar deze kaart nu leverbaar is, dus nu maar hopen dat dit ook echt het geval is.
Ik volg aan maanden als een havik dit topic om het bericht van NG00 te vinden. Zojuist ook bij Alternate besteld. Had oude adres nog in mijn login staan dus heb moeten bellen. Toen het afgerond was gaf hij aan: 'als het goed is krijgen wij ze vandaag binnen en heeft u hem morgen in huis'
\o/
\o/
Dat de kaart vandaag waarschijnlijk binnen komt bij alternate hebben ze mij dan weer niet gezegd aan de telefoon...
Dat zou wel heel mooi zijn natuurlijk
Dat zou wel heel mooi zijn natuurlijk
Mijn R9 290 Tri-X is zojuist verzonden door Azerty, dus ik hoop dat het voor jullie ook niet lang meer zou duren.Rivalo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:02:
[...]
Dat we dan 10 werkdagen er op moeten wachten is dan wel weer jammer. Maar hopelijk komen ze deze week
Ik had het eerlijk gezegd niet voor volgende week verwacht, dus ik ben er blij mee.
Wanneer heb je besteld?Wolfos schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:10:
[...]
Mijn R9 290 Tri-X is zojuist verzonden door Azerty, dus ik hoop dat het voor jullie ook niet lang meer zou duren.
Ik had het eerlijk gezegd niet voor volgende week verwacht, dus ik ben er blij mee.
Ik heb ook zojuist deze besteld Sapphire R9 290 Tri-X BF4 Edition
Dan hoop ik ook dat ik hem toch wat eerder heb dan eind van de maand of met pech nog later.
Dan hoop ik ook dat ik hem toch wat eerder heb dan eind van de maand of met pech nog later.
If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music
Hier staat ook 'Wachten op Verzamelen' bij Azerty. (De Sapphire R9 290 Tri-X BF4 editie) Hij is morgen op te halen waarschijnlijk. Dus ik ga binnenkort maar eens naar Raalte toe 
Edit: Ik heb hem trouwens 3 januari 2014 bestelt.
Edit: Ik heb hem trouwens 3 januari 2014 bestelt.
[ Voor 24% gewijzigd door Rivalo op 07-01-2014 18:32 ]
Top, ga ik hem vanavond ook nog bestellen, hopelijk voor vrijdag weer normaal kunnen gamenWolfos schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:32:
[...]
Vrijdag. Deze is het:
http://azerty.nl/8-5829-6...re-r9-290-tri-x-4-gb.html
Iemand enig idee wanneer de versie van MSI uit gaat komen??
http://www.msi.com/produc...X-GAMING-4G.html#overview
http://www.msi.com/produc...X-GAMING-4G.html#overview
Er is nu een goede deal voor de beste r9 280x op dit moment: die van msi.
Jaa zal je zeggen, maar die is overal uitverkocht. Jeps, maar de versie met bf4 die nog nergens is geindexeerd maar wel op de website van alternate staat kan je kopn voor 300 euro. Als je dan de bf4 voucher verkoopt heb je hem voor 275.
Jaa zal je zeggen, maar die is overal uitverkocht. Jeps, maar de versie met bf4 die nog nergens is geindexeerd maar wel op de website van alternate staat kan je kopn voor 300 euro. Als je dan de bf4 voucher verkoopt heb je hem voor 275.
De Sapphire Tri-X R9 290 is draaiende hier 

Veel succes iedereen verder met wachten. Maar als ik zo naar de prijzen/levertijd lijst kijk moet het allemaal wel mee vallen

Veel succes iedereen verder met wachten. Maar als ik zo naar de prijzen/levertijd lijst kijk moet het allemaal wel mee vallen
[ Voor 9% gewijzigd door Rivalo op 08-01-2014 21:23 ]
Gaaf Rivalo! Ziet er goed uit. Veel plezier er mee
Ik heb al mijn spulletjes binnen, behalve de grafische kaart dus het is best spannend nu. Nog geen bericht gehad van Azerty maar mijn bestelling staat er ook pas 3 dagen.
Mijn sapphire R9 290 tri-x komt vandaag ook binnen 
Dinsdag waren alle andere onderdelen binnen gekomen voor mijn nieuwe pc, dus hoef vandaag alleen nog maar de videokaart in te bouwen.
Can't wait!!
Dinsdag waren alle andere onderdelen binnen gekomen voor mijn nieuwe pc, dus hoef vandaag alleen nog maar de videokaart in te bouwen.
Can't wait!!
Bij Azerty is de voorraadstatus inmiddels ook aangepast naar voldoende op voorraad bij de leverancier. Alleen beetje jammer dat de prijs ook gelijk 38 euro omhoog gaat dan
Best wel jammer van die prijsverhoging. Ook ik heb hem besteld op 3 januari 2014 en maar voor de makkelijkheid ervan ineens betaald. Blijkt nu toch de juiste beslissing geweest te zijn door die prijsverhoging van 38€.
Alleen jammer dat ik de mijne nog niet heb maar dat zal wel dat ik in België woon liggen.
Alleen jammer dat ik de mijne nog niet heb maar dat zal wel dat ik in België woon liggen.
Anoniem: 565717
Het lijkt wel of ze bij Azerty de prijzen om de dag veranderen. Die R9 290 van Gigabyte is nu opeens ook €490. Komt denk ik omdat ze hem nu op voorraad hebben. Ik vraag me ook nog steeds af wanneer de MSI R9 290 Gaming verkrijgbaar wordt. Weet iemand dat?
Je zou eens naar Alternate of Azerty kunnen bellen of hun een indicatie hebben.Anoniem: 565717 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:26:
Het lijkt wel of ze bij Azerty de prijzen om de dag veranderen. Die R9 290 van Gigabyte is nu opeens ook €490. Komt denk ik omdat ze hem nu op voorraad hebben. Ik vraag me ook nog steeds af wanneer de MSI R9 290 Gaming verkrijgbaar wordt. Weet iemand dat?
Ze kunnen uiteraard ook zeggen daar geen informatie over mogen te verstrekken, maar je kan het altijd vragen.
Zojuist pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition bij de 4launch besteld.
Hopen dat ze die nu ook snel op stock hebben. Heb het nu maar besteld want ik heb schrik dat vanaf de kaart beschikbaar komt de prijs +50 euro zal worden
Hopen dat ze die nu ook snel op stock hebben. Heb het nu maar besteld want ik heb schrik dat vanaf de kaart beschikbaar komt de prijs +50 euro zal worden
Gisteren twee Sapphire Tri-X R9 290 bij Alternate besteld. Komen vandaag binnen
Op Azerty staat nu weer levertijd 10+ dagen voor de Saphire R9 290 Tri-x BF4 edition . Gisteren nog gevraagd wanneer mijn bestelling (gedaan op 5-1) verstuurd zou worden, omdat er t/m gisteren op de site stond dat deze binnen 3 dagen geleverd kon worden, maar daar kreeg ik geen goed antwoord op (ik moet volgende week maar even bellen als ik hem dan nog niet heb ontvangen).
Zijn er anderen hier, die hem al hebben, die besteld hebben op of na de 5de?
Zijn er anderen hier, die hem al hebben, die besteld hebben op of na de 5de?
Ik heb hem 8 januari besteld en inderdaad ook geen zinnig antwoord gekregen gister. Ik heb ze twee keer gebeld maar moet nog steeds een mailtje ontvangen. Ze zouden hun leverancier bellen zeiden ze.
De prijs is nu inderdaad weer gezakt op Azerty. Best apart dat hij € 40,- voordeliger is op het moment dat ze hem niet kunnen leveren.
De prijs is nu inderdaad weer gezakt op Azerty. Best apart dat hij € 40,- voordeliger is op het moment dat ze hem niet kunnen leveren.
Is het niet logischer als een kaart duurder is bij slechte beschikbaarheid en goedkoper bij goede beschikbaarheid? (vraag-aanbod)Nactive schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:45:
Zojuist pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition bij de 4launch besteld.
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Ze kunnen ook proberen mensen bij andere leveranciers weg te houden in de tijd dat ze niet kunnen leveren.
Wat mijn idee erachter is is dat zodra ze een aanbod hebben dat de vraag veel hoger word voor hun waardoor ze er meer voor kunnen vragen hetzelfde andersom als hij slecht leverbaar is is er minder vraag naar omdat mensen niet willen betalen en dan em pas 5 weken later krijgen bijv waardoor de prijzen omlaag gaan om mensen toch over de streep te trekken nu al te betalen.
dit is naar mijn inziens de logische verklaring erachter.
dit is naar mijn inziens de logische verklaring erachter.
Steam: Ryada.
Voor mij persoonlijk heeft het geen haast maar een beetje duidelijkheid en wat minder verkoop trucjes zou wel gewaardeerd worden. Ik vraag me af wanneer iemand zijn Saphire R9 290 Tri X krijgt als hij deze eergisteren bij Azerty heeft besteld met de veronderstelling hem uiterlijk maandag in huis te hebben.
Ik ga er vanuit dat deze hem niet krijgt maar dan hebben ze een klant binnengehaald op basis van valse beloftes. Krijgt deze klant hem wel dan vraag ik me af waarom iemand die hem eerder besteld heeft hem nog niet heeft gekregen. Beetje jammer dit.
Ik ga er vanuit dat deze hem niet krijgt maar dan hebben ze een klant binnengehaald op basis van valse beloftes. Krijgt deze klant hem wel dan vraag ik me af waarom iemand die hem eerder besteld heeft hem nog niet heeft gekregen. Beetje jammer dit.
Toen ik hem bestelde (08-01) stond de levertijd nog op 10+ dagen. Hij heeft alleen gisteren op 2-3 dagen gestaan bij azerty. Ik zal het posten als ik hem binnen heb.
Ik heb mijn 290 Tri-X afgelopen zondag besteld bij Azerty en vanochtend even navraag gedaan over de levering, het antwoord was als volgt; "Helaas kunnen we nog geen specifieke afleverdatum noemen en is het nog onduidelijk. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag."... Dusja, afwachten...
Vandaag krijg ik de SAPPHIRE TRI-X R9 290X 4GB OC BF4 Edition (11226-00-50G), binnen.
De kaart is besteld bij alternate.
Aankomende week de rest van de hardware binnen.
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B649436%5D=1
Ik zal kijken of ik wat specs kan laten zien als hij in elkaar zit.
Greetz,
Ruben
De kaart is besteld bij alternate.
Aankomende week de rest van de hardware binnen.
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B649436%5D=1
Ik zal kijken of ik wat specs kan laten zien als hij in elkaar zit.
Greetz,
Ruben
De sapphire is bij azerty met 10 euro omhoog gegooid.
Ik ga hem (R9 290 TRI-X) denk ik afbestellen bij Azerty. Ik wordt helemaal gek van dat googelen met levertijden en prijzen daar. Blijkbaar heeft Alternate dat toch beter voor elkaar. Ik ben alleen niet zo'n Alternate fan als ik kijk naar hun service.
[ Voor 5% gewijzigd door rows op 11-01-2014 11:59 ]
De 2e winkel waar ik de r9 280x heb besteld heeft deze ook alweer uitgesteld... belachelijk. Ik wacht al sinds begin december.
..en ik heb mijne vorige week s'avonds om 22.00 besteld en hij was er de volgende ochtend om 10.00 (12uur)checkout10 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:06:
De 2e winkel waar ik de r9 280x heb besteld heeft deze ook alweer uitgesteld... belachelijk. Ik wacht al sinds begin december.
Ik heb naar aanleiding van wat S.J 84 zei, Azerty gemaild wanneer de R9 290 van MSI uitkomt met twinfrozr cooler. Ze mailden terug dat ze niet wisten welke kaart ik bedoelde en vroegen me een link te sturen. Een beetje vreemd want ik had de naam volledig uitgeschreven: MSI R9 290 Gaming 4G. Precies dezelfde naam die hij in de tweakers pricewatch ook heeft. Beetje lui dus al met al van Azerty. (Copy/Paste op google en je hebt hem gevonden) Ik zag meteen dat ik gemaild was dus heb binnen 10 minuten een mail teruggestuurd met de link, maar daar hebben ze tot nog toe niet op gereageerd. Ik hoop dat we na het weekend meer weten...
Ik heb vandaag van Azerty een status update gekregen ivm de Sapphire R9 290 Tri-X BF4 Edition.
De mail conclusie:
Wordt binnen verwacht bij Azerty op:
10-02-2014
Ter referentie, mijn bestelling loopt al van 3 januari 2010 en werd direct betaald.
Nu twijfel ik om niet gewoon het geld terug te vragen en een andere kaart te bestellen...
De mail conclusie:
Wordt binnen verwacht bij Azerty op:
10-02-2014
Ter referentie, mijn bestelling loopt al van 3 januari 2010 en werd direct betaald.
Nu twijfel ik om niet gewoon het geld terug te vragen en een andere kaart te bestellen...
Ik kreeg de mail ook, echt balen dit, nog een maand wachten terwijl je weet dat je hem morgen ergens anders al vandaan kan krijgen is wel moeilijk. Hoe kan het dat Alternate de kaarten wel heeft?
Omdat Alternate een enorm concern is en waarschijnlijk betere connecties heeft ?
Mij doet het er niet toe; ik heb net 2 Gigabyte GV-R929XOC-4GD-GA bij Azerty besteld tegen de belachelijk lage (ten opzichte van alle andere 290x kaarten dan toch) prijs van 417€ ! Ik heb hen ook gebeld om zeker te zijn van de prijs en van de versie; dit is effectief de BF4 versie !
Snel besteld en betaald zodat ik zeker ben dat de prijs tegen dat ze kunnen leveren niet plots 100€ omhoog is
Mij doet het er niet toe; ik heb net 2 Gigabyte GV-R929XOC-4GD-GA bij Azerty besteld tegen de belachelijk lage (ten opzichte van alle andere 290x kaarten dan toch) prijs van 417€ ! Ik heb hen ook gebeld om zeker te zijn van de prijs en van de versie; dit is effectief de BF4 versie !
Snel besteld en betaald zodat ik zeker ben dat de prijs tegen dat ze kunnen leveren niet plots 100€ omhoog is
Had hetzelfde, enorm ongeduldig. Maar gewoon de standaard versie besteld en er een custom koeler opgezet. Was ff lastig maar draait nu perfect en vooral geluidloos.
Kan dit echter alleen aanraden als je goed bent in knutselen
Kan dit echter alleen aanraden als je goed bent in knutselen
Ik ontving ook de mail van Azerty over de levering van 10-2-14 inderdaad. Ik twijfel nu of ik mijn R9 290 Tri-X maar gewoon ergens anders ga bestellen dan Azerty. Bestelling annuleren moet toch geen probleem zijn? Battlefield 4 maakt me ook niet zo veel uit dus daarvoor hoef ik het niet doen.
SWW computers heeft de Saphire ook op voorraad, misschien dat je mijn vraag of dit bedrijf dan ook enorm is kan beantwoorden met een vraag?Strikemann schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:24:
Omdat Alternate een enorm concern is en waarschijnlijk betere connecties heeft ?
Alle gekheid op een stokje, de Gigabyte die je noemt (15 euro duurder dan de Saphire) is ook niet op voorraad anders had ik daar ook voor gegegaan.
Ik ga m'n geld terugvragen aan Azerty.
Reken maar dat Azerty op de prijs terugkomt. De non BF4 versie is €607,64, de BF4 versie kan dan nooit € 417 zijn. Dat betekent dus dat Azerty op 2 kaarten voor bijna €400 het schip in gaat.Strikemann schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:24:
Die prijs kan inderdaad niet kloppen, komen ze gegarandeerd op terug ja. Daarnaast heb ik net even een belletje gepleegd, de verwachte levertijd loopt waarschijnlijk richting (minimaal) een week of 4.
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Het was speculatie van mijnentwege, daarom dat ik het in de vorm van een vraag schreef, sorry daarvoorPrimate schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:40:
[...]
SWW computers heeft de Saphire ook op voorraad, misschien dat je mijn vraag of dit bedrijf dan ook enorm is kan beantwoorden met een vraag?
Alle gekheid op een stokje, de Gigabyte die je noemt (15 euro duurder dan de Saphire) is ook niet op voorraad anders had ik daar ook voor gegegaan.
Ik ga m'n geld terugvragen aan Azerty.
Ik ga er van uit dat ze er op gaan terugkomen, maar je weet het nooit; ik heb ook speciaal gebeld omdat ik die prijs niet geloofde; ik verwachtte een typo maar er werd mij gezegd dat die prijs zeker de juiste is. Als ze er dan toch nog op terugkomen zie ik wel weer verder
Deze middag mailtje naar 4launch gestuurd over de Radeon R9 290 Tri-X OC 4GB, Battlefield 4, ze verwachten de kaart begin februari.
Dan heeft het ook geen nut voor mij om de kaart bij Azerty af te bestellen. Ik geloof niet dat hij elders beter leverbaar is.
Vanmiddag om 16:22 de Sapphire R9 290 4GB OC TRI-X besteld bij Alternate en nu al verzonden. Komt morgen binnen als het goed is.
Wel 25 euro duurder dan waar ik hem voor heb besteld en exclusief BF4 dan. Tja.. ik twijfel toch. In ieder geval bedankt voor de tip Preau. Laat aub even horen hoe het afloopt.
Vanmorgen om 11:00 uur een mail van Azerty gekregen over mijn MSI R9 280x dat ze hem de 20e binnen zouden krijgen, krijg nu net een mail dat hij nu al naar mijn huis verzonden is! Morgen tussen 11:00 en 13:30 moet hij in huis zijn volgens PostNL! op de site staat overgens dat hij nog +10 werkdagen levertijd heeft..
Nice!Patieh schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:03:
Vanmorgen om 11:00 uur een mail van Azerty gekregen over mijn MSI R9 280x dat ze hem de 20e binnen zouden krijgen, krijg nu net een mail dat hij nu al naar mijn huis verzonden is! Morgen tussen 11:00 en 13:30 moet hij in huis zijn volgens PostNL! op de site staat overgens dat hij nog +10 werkdagen levertijd heeft..
Mijne staat ook gereed
Maar ik heb er al 1...
Ik ga kijken welke er beter overclockt en de andere stuur ik terug
[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 13-01-2014 20:21 ]
Onder het motto van "f*ck it
ik ga niet nog een maand wachten terwijl mijn nieuwe hardware hier staat te smeken om een grafische kaart" zojuist maar even mijn bestelling van Azerty overgezet naar Alternate. Dan maar iets over budget.

[ Voor 32% gewijzigd door Slight op 15-01-2014 15:53 ]
Ik zat net ook te kijken maar het klopt inderdaad. Kan nooit de bedoeling van Azerty zijn dat de R9 290X er voor €417 op staat, terwijl de normale R9 290 BF4 van gigabyte €492 kost. Zit er over te denken om nu meteen te bestellen voordat ze de prijs weer veranderen... Azerty heeft niet meer gereageerd op mijn mail over de MSI R9 290 Gaming als iemand dat nog interessant vindt.
Maar waarom wil je die kaart zo graag dan?Slight schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:55:
Onder het motto van "f*ck itik ga niet nog een maand wachten terwijl mijn nieuwe hardware hier staat te smeken om een grafische kaart" zojuist maar even mijn bestelling van Azerty overgezet naar Alternate. Dan maar iets over budget.
haal deze? http://azerty.nl/producte...-bf4.html?channel_code=40
Als ik eerlijk ben zou ik hem wel graag willen, maarja... budget gebonden ben ik he...
Heb al een dell ultrasharp van 470 euro gekocht en een r9 280x...
Ik heb overigens net even leuk lopen rekenen.
Kaart gekocht bij alternate en terugsturen:
300 + 3 euro verz. incl BF4.
Battlefield 4 verkocht voor 19 euro, terugkopen voor 15 euro -> 4 euro winst
Dan de kaart verkopen, 7 euro verzendkosten betalen (en wet koop op afstand, dus verzendkosten van hen richting mij krijg ik terug) = uiteindelijk heb ik dus niets betaald.
Kaart alternate houden:
303-19 = 284 euro
Kaart net gekocht bij azerty incl. verz excl. bf4:
270 euro.
Scheelt toch weer 14 euro
[ Voor 36% gewijzigd door Frozen op 13-01-2014 21:33 ]
Die 290X is net zo min leverbaar dus wat schiet ik daar nu precies mee op dan? De core kloksnelheid van die 290X is exact hetzelfde als die van een Sapphire 290 Tri-X (die trouwens een 200MHz hogere geheugen klok heeft). Bij Alternate heb ik hem waarschijnlijk overmorgen, en niet volgende maand zoals bij Azerty het geval lijkt te zijn.
clocksnelheid zegt niets... het gaat ook om de rekenkernenSlight schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:40:
Die 290X is net zo min leverbaar dus wat schiet ik daar nu precies mee op dan? De core kloksnelheid van die 290X is exact hetzelfde als die van een Sapphire 290 Tri-X (die trouwens een 200MHz hogere geheugen klok heeft). Bij Alternate heb ik hem waarschijnlijk overmorgen, en niet volgende maand zoals bij Azerty het geval lijkt te zijn.
Neemt wel niet weg wat je doet eigenlijk niet mooi is.Stef602 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:30:
[...]
Maar waarom wil je die kaart zo graag dan?
haal deze? http://azerty.nl/producte...-bf4.html?channel_code=40
Als ik eerlijk ben zou ik hem wel graag willen, maarja... budget gebonden ben ik he...
Heb al een dell ultrasharp van 470 euro gekocht en een r9 280x...
Ik heb overigens net even leuk lopen rekenen.
Kaart gekocht bij alternate en terugsturen:
300 + 3 euro verz. incl BF4.
Battlefield 4 verkocht voor 19 euro, terugkopen voor 15 euro -> 4 euro winst
Dan de kaart verkopen, 7 euro verzendkosten betalen (en wet koop op afstand, dus verzendkosten van hen richting mij krijg ik terug) = uiteindelijk heb ik dus niets betaald.
Kaart alternate houden:
303-19 = 284 euro
Kaart net gekocht bij azerty incl. verz excl. bf4:
270 euro.
Scheelt toch weer 14 euro
Je bent compleet tevreden van je aankoop alleen vind jij de overklok waarde niet wat je had verwacht (iets wat AMD waarschijnlijk niet garandeert & azerty al helemaal niets aan kan doen).
Nu stuur je je kaart terug omdat je u beroept op een wet die er compleet niet voor is gemaakt (ale toch in mijn opinie
Om het in het absurde te trekken zou je in vijf webshops een videokaart kunnen kopen en de beste houden en de andere vier vervolgens terug sturen ... (En ondertussen heb je nog vijf battlefield keys die je kan verkopen)
Maar soit, dat is mijn gedacht, ik wilde u niet afbreken ofzo maar vindt het gewoon een rare manier van handelen. Het is natuurlijk een vrije wereld en we doen wat we willen
^
Inderdaad. Hou daar ook niet van.
Inderdaad. Hou daar ook niet van.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik sluit me daarbij helemaal aan. Zou bijna een mailtje naar Alternate en Azerty sturen dat ze even goed moeten opletten met dit ventje ...
[ Voor 35% gewijzigd door Mitt3nz op 13-01-2014 22:27 ]
Die gigabyte bij azerty is wel echt een goede deal. r9 290x voor maar 417 euro!
Als ik het geld had had ik hem gehaald.
Als ik het geld had had ik hem gehaald.
[ Voor 104% gewijzigd door Frozen op 13-01-2014 23:03 ]
Heb mijn order bij azerty geannuleerd en de Sapphire 290 Tri-X gister middag bij alternate besteld. Ik heb nog met azerty gebeld aangezien de levertijd van de Sapphire 290 Tri-X donderdag op 2 a 3 dagen stond, maar ik kreeg een heel wazig verhaal over verschil in hun leveranciers. Kaart komt nu over een uurtje binnen volgens postnl.
Wel 25,- duurder idd, maar ik ben te ongeduldig..
Wel 25,- duurder idd, maar ik ben te ongeduldig..