Steam Winter Sale 2013

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:50

Phydomir

Dennis

Geen budget. Wel games gekocht die ik normaal niet zo snel zou kopen maar voor een laag bedrag wel. Voorbeeldje is Castlevania: LOS. Voor iets van 8 euro gekocht. Voor meer had ik het niet gedaan omdat ik eigenlijk niet zo goed weet of ik het wel een toffe game ga vinden. Heb weinig tot gen ervaring met dit soort games. Maar voor die 8 euro wil ik het risico wel lopen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ook geen budget, werk hard genoeg voor m'n centen. Als ik iets zie wat ik wil hebben en ik kan het opbrengen doe ik het ook gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

R0y. schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:25:
Ook geen budget, werk hard genoeg voor m'n centen. Als ik iets zie wat ik wil hebben en ik kan het opbrengen doe ik het ook gewoon ;)
Werk ook hard genoeg voor m'n centen hoor... Wel een budget, en daar binnen gebleven, wel hier en daar moeilijke keuzes moeten maken, maar ben uiteindelijk toch bijv. blij dat ik voor Gmod heb gekozen i.p.v. Fallout: new vegas.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Niet echt een budget en wat games gekocht waarvan ik had gedacht dat ik ze zou laten liggen... Maar al met al toch spectaculair minder uitgegeven dan ik had verwacht. Zijn er dan zo weinig leuke spellen uitgebracht afgelopen jaar?

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
Wat? Fallout New Vegas niet gekocht???

Geen budget, gewoon gekocht wat ik wilde hebben, maar mijn (retro) gameboy verzameling heeft de laatste tijd de overhand. De aankoop van PC games is dus binnen de perken gebleven. Schat ongeveer 30 euro (en niet alles via Steam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheace schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:29:
Precies. En dat weeg je af tegen de informatie die er is over de game in de huidige staat en dat bepaalt of het voor jou de moeite waard is. En ja, zolang je een game koopt die nog niet af is dan loop je 'risico'. Als dat niks voor je is dan koop je de game toch fijn niet tot hij af is?
Toch vind ik dat hij erg goede voorbeelden noemt van games waar het misgegaan is en daar stap je wel heel snel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:53:
[...]

Toch vind ik dat hij erg goede voorbeelden noemt van games waar het misgegaan is en daar stap je wel heel snel overheen.
Niks overheen gestapt, ik heb het toch duidelijk over risico? Zelfs in het gedeelte wat je net gequote hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ben het met Pheace eens, maar Valve mag wel iets meer doen om het duidelijk te maken dat het om een beta/alpha gaat. De tekst bovenaan de productpagina vind ik iets te vriendelijk:
Get instant access and start playing; get involved with this game as it develops
Daar moet gewoon staan dat de game niet af is en en dat je een risico neemt door de game te kopen.
Ik snap niet hoe, maar mensen snappen nog steeds niet wat Early Acces nou eigenlijk is. Dat word al duidelijk als je naar de community forums gaat van die games.

Mensen wisten blijkbaar ook niet dat geld lenen geld kost :P

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Avioto schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:17:
Ben het met Pheace eens, maar Valve mag wel iets meer doen om het duidelijk te maken dat het om een beta/alpha gaat. De tekst bovenaan de productpagina vind ik iets te vriendelijk:

[...]

Daar moet gewoon staan dat de game niet af is en en dat je een risico neemt door de game te kopen.
Ik snap niet hoe, maar mensen snappen nog steeds niet wat Early Acces nou eigenlijk is. Dat word al duidelijk als je naar de community forums gaat van die games.

Mensen wisten blijkbaar ook niet dat geld lenen geld kost :P
Ze zouden daar nog wat aanpassingen kunnen doen, maar vaak staat het wel in erg duidelijke taal in het helderblauwe blok in de pagina, en die mis je toch echt niet onderweg naar de Buy knop. Bij State of Decay ook, echt vreselijk duidelijk aangegeven dat de Early Access was om de game fatsoenlijk naar PC te porten (onder andere keyboard/muis) maar dat als je een controller had het al goed te spelen was. En toch nog pagina's op pagina's van mensen die aan het klagen waren hoe ze in hemelsnaam een game op PC konden uitbrengen zonder support voor muis/keyboard en dat ze een refund willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En... wie heeft er nog meer spijt dat 'ie niet meer gekocht heeft? ;) Ik heb in ieder geval spijt dat ik Deus Ex Human Revolution Director's Cut niet gekocht heb. Maar dat is dan ook wel alles, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 07:09:
En... wie heeft er nog meer spijt dat 'ie niet meer gekocht heeft? ;) Ik heb in ieder geval spijt dat ik Deus Ex Human Revolution Director's Cut niet gekocht heb. Maar dat is dan ook wel alles, eigenlijk.
Euro truck sim 2 incl. DLC voor €10,- ofzo?

Ik heb Euro Truck Simulator 2 via de humble store gekocht voor €4,60 en ik dacht dat ik die DLC toch niet nodig ga hebben. Maar ik vind het stiekem wel erg leuk en baal er nu wel van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach, een voordeel, er komt altijd weer een nieuwe sale. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheace schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:25:
En toch nog pagina's op pagina's van mensen die aan het klagen waren hoe ze in hemelsnaam een game op PC konden uitbrengen zonder support voor muis/keyboard en dat ze een refund willen...
Nou, daar vind ik ze volledig recht op hebben.
Jij ziet alles wel heel zwart/wit zeg, er is ook een middenweg. En met die middenweg heeft Steam en haar klanten een win/win situatie en je hebt als bedrijf niks aan klanten ie zich bedrogen voelen. Ook al hebben ze het niet goed gelezen en had het voorkomen kunnen worden.

Ik snap niet zozeer waarom jij er zo hard instaat. Steam geeft je in de meeste gevallen ook gewoon je geld terug als je erover klaagt (al is dat eenmalig wat ook wat apart is, maar beter dan niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:55:
[...]

Nou, daar vind ik ze volledig recht op hebben.
Jij ziet alles wel heel zwart/wit zeg, er is ook een middenweg. En met die middenweg heeft Steam en haar klanten een win/win situatie en je hebt als bedrijf niks aan klanten ie zich bedrogen voelen. Ook al hebben ze het niet goed gelezen en had het voorkomen kunnen worden.

Ik snap niet zozeer waarom jij er zo hard instaat. Steam geeft je in de meeste gevallen ook gewoon je geld terug als je erover klaagt (al is dat eenmalig wat ook wat apart is, maar beter dan niks).
Ik krijg ergens het idee dat jij denkt dat ik tegen refunds ben terwijl ik dat nergens gezegd heb. Wat ik wel onzin vind is dat mensen threads volklagen op het forum terwijl op de verpakking duidelijk gewaarschuwd werd over wat ze aan het klagen zijn. Ipv dan gewoon te accepteren dat ze niet fatsoenlijk de store page gelezen en simpelweg naar CS gaan voor een refund gaan ze naar de forums om te klagen. Wat een onzin ik in de Early Access forums niet al gelezen heb.

Anyway, sale is over, laatste post van mij, denk dat de mods dit topic wel al willen zien verdwijnen ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Pheace op 05-01-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:20

Dreanor

Joene

Ik ben het wel met Dikkidik eens, jij bent zeer zwart wit in je reacties, en ook best wel vel. Zoals je op mij reageerde terwijl ik het voor een groot deel met je eens was vond ik ... verrassend op zijn zachts gezegd.

Ik vind het terecht dat mensen klagen, want niet iedereen heeft de tijd om youtube/internet af te zoeken voordat ze een game kopen.

Daarnaast vind ik dat Early Acces andere tekst moet krijgen waarin gewoon duidelijk staat dat het om UNFINISHED GAMES gaat en dat release dates/updates afhankelijk zijn per ontwikkelaar. Of misschien zelfs een pop-up waarschuwing als je een Early Acces game koopt.

Zo staat er op de Early Acces pagina het volgende:

Early Access Games
Discover, play, and get involved with games as they evolve Click here to learn more.

Dat is wel heel vriendelijk uitgedrukt en geeft een totaal andere indruk dan de werkelijkheid. Nergens een waarschuwing dat het unfinished buggy games (kunnen) zijn.

Zelfs als je op 'click here' drukt (want de meeste al niet doen, teveel moeite |:( ) dan nog staat er nergens concreet dat het 'unfinished' games zijn. Het staat er allemaal te rooskleurig. Even één voorbeeldje:

We like to support and encourage developers who want to ship early, involve customers, and build lasting relationships that help everyone make better games.

Wauw, in een perfecte wereld ja! Maar de realiteit is helaas toch anders helaas. Voorbeeld was WarZ als je het dan over "shady" early acces game!

Ik heb het trouwens totaal niet eens dat je meer inzicht hebt in kwaliteit van early acces games tov AAA release games. Beide kan je hetzelfde onderzoek naar doen met twee verschillen.

Eerste is dat, released games hebben soms strikt beleid en voor, of zelfs na release mogen er geen review zijn. Maar dan moet je gewoon geduld hebben en het later kopen en zelfs dan heb je recht op klagen mocht de game niet functioneren.

Maar dan moet je de vergelijking doortrekken met early acces games, die je dan koopt op het eerste mogelijke moment (bijv. kickstarter ofzo). Dan is er nog weinig te vinden van early acces games. En ja, een indie gebruikt youtubers sneller om zijn game nog voor release te promoten dan AAA releases maar dat zegt ook niet alles (Cube World bijv.).

Het tweede verschil is dat je bij een released game een complete game koopt, alles features zitten erin. En ja, hier zijn ook voorbeelden van waar dit niet is (Sim City bijv.) maar een Early Acces game koop je op de potentie, de belofte van toekomstige features.
Cube World bijv. belooft uitgebreidere talent trees, meer races, player housing, trophies, pvp, etc Alles wat er (nog) niet in zit maar ze hebben al wel flink gecashed op deze beloftes en dankzij youtube promotie. En deze game was zeker speelbaar, zeker leuk maar nog erg kaal en als de beloftes niet waargemaakt worden voel je je opgelicht.

Anyways, ik vind het terecht dat mensen klagen, zelfs bij early acces. Of misschien wel juist bij early acces want het is een trend om je game gewoon tijdens ontwikkeling te releases en even een tag early acces, alpha of beta erop te gooien en cashen maar. En dan rustig(er) aan kunnen doen met de ontwikkeling omdat je toch al binnen bent, en het spel is "alpha" dus men mag niet klagen toch? Maar vaak al wel volledige functionele winkels ingame hebben waar je nog meer echt geld kan uitgeven. 8)7

ps. bestaat er een cursus leren zo kort mogelijke forum berichten typen, ik maak ze altijd zo lang :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Er staat een grote banner met wat het is, als mensen dat nog missen is het hun eigen schuld dat ze een miskoop doen. Als iemand geen zin heeft om eerst te lezen wat er staat heeft diegene naar mijn mening geen recht om later te klagen over iets wat er gewoon bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dreanor schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:18:
Ik ben het wel met Dikkidik eens, jij bent zeer zwart wit in je reacties, en ook best wel vel. Zoals je op mij reageerde terwijl ik het voor een groot deel met je eens was vond ik ... verrassend op zijn zachts gezegd.

Ik vind het terecht dat mensen klagen, want niet iedereen heeft de tijd om youtube/internet af te zoeken voordat ze een game kopen.

Daarnaast vind ik dat Early Acces andere tekst moet krijgen waarin gewoon duidelijk staat dat het om UNFINISHED GAMES gaat en dat release dates/updates afhankelijk zijn per ontwikkelaar. Of misschien zelfs een pop-up waarschuwing als je een Early Acces game koopt.

Zo staat er op de Early Acces pagina het volgende:

Early Access Games
Discover, play, and get involved with games as they evolve Click here to learn more.

Dat is wel heel vriendelijk uitgedrukt en geeft een totaal andere indruk dan de werkelijkheid. Nergens een waarschuwing dat het unfinished buggy games (kunnen) zijn.

Zelfs als je op 'click here' drukt (want de meeste al niet doen, teveel moeite |:( ) dan nog staat er nergens concreet dat het 'unfinished' games zijn. Het staat er allemaal te rooskleurig. Even één voorbeeldje:

We like to support and encourage developers who want to ship early, involve customers, and build lasting relationships that help everyone make better games.

Wauw, in een perfecte wereld ja! Maar de realiteit is helaas toch anders helaas. Voorbeeld was WarZ als je het dan over "shady" early acces game!

Ik heb het trouwens totaal niet eens dat je meer inzicht hebt in kwaliteit van early acces games tov AAA release games. Beide kan je hetzelfde onderzoek naar doen met twee verschillen.

Eerste is dat, released games hebben soms strikt beleid en voor, of zelfs na release mogen er geen review zijn. Maar dan moet je gewoon geduld hebben en het later kopen en zelfs dan heb je recht op klagen mocht de game niet functioneren.

Maar dan moet je de vergelijking doortrekken met early acces games, die je dan koopt op het eerste mogelijke moment (bijv. kickstarter ofzo). Dan is er nog weinig te vinden van early acces games. En ja, een indie gebruikt youtubers sneller om zijn game nog voor release te promoten dan AAA releases maar dat zegt ook niet alles (Cube World bijv.).

Het tweede verschil is dat je bij een released game een complete game koopt, alles features zitten erin. En ja, hier zijn ook voorbeelden van waar dit niet is (Sim City bijv.) maar een Early Acces game koop je op de potentie, de belofte van toekomstige features.
Cube World bijv. belooft uitgebreidere talent trees, meer races, player housing, trophies, pvp, etc Alles wat er (nog) niet in zit maar ze hebben al wel flink gecashed op deze beloftes en dankzij youtube promotie. En deze game was zeker speelbaar, zeker leuk maar nog erg kaal en als de beloftes niet waargemaakt worden voel je je opgelicht.

Anyways, ik vind het terecht dat mensen klagen, zelfs bij early acces. Of misschien wel juist bij early acces want het is een trend om je game gewoon tijdens ontwikkeling te releases en even een tag early acces, alpha of beta erop te gooien en cashen maar. En dan rustig(er) aan kunnen doen met de ontwikkeling omdat je toch al binnen bent, en het spel is "alpha" dus men mag niet klagen toch? Maar vaak al wel volledige functionele winkels ingame hebben waar je nog meer echt geld kan uitgeven. 8)7

ps. bestaat er een cursus leren zo kort mogelijke forum berichten typen, ik maak ze altijd zo lang :P
"niet iedereen heeft tijd om het internet af te gaan zoeken", maar wel tijd hebben om het spel te kopen, en waar is de tijd dan om het te spelen als je geen tijd had om een beetje info te zoeken?

Van bijv. DayZ SA WETEN we dat het spel door een professioneel team gemaakt wordt, maar NOG beslis jij zelf of je het spel nu koopt of als het uit is (wat makkelijk een jaar kan duren), het irriteert me wel MATELOOS dat er zo ongeveer meer niet afgemaakte spellen op Steam zijn dan fatsoenlijke spellen...

Wat verlang ik soms toch terug naar de PS1 tijd waar een spel PERFECT moest zijn alvorens de release, want je kunt niet even patch #84721 eroverheen gooien, DAAR hebben ontwikkelaars een handje aan.

Ik ben het deels met jou eens, en ook deels met andere, ik weet het niet met die early acces met sommige games, zo was WarZ een aftreksel van DayZ en ook nog eens mislukt.

Wat denk je zelf als je een paar ton binnen harkt voor een early acces? je gaat dan natuurlijk denken dat je al binnen bent, dus de DEV staakt na een paar maanden als er voldoende cash is opgebouwd.
Als ik denk dat een spel niks gaat worden, dan koop ik het niet, maar sommigen vinden het leuk om 50 euro hier, 20 daar principe te hanteren en daar schijt ik 3 kleuren van.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste