[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 80 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De rechten van autosub staan volgens niet goed op mijn Synology.
Hij geeft de volgende errror: " Error is: [Errno 13] Permission denied:"
Maar als ik dan naar die file kijk dan hebben owner, group en others allemaal read en write rechten op die file. Moet ik autosub als user nog toevoegen oid? (ik draai het als package op mijn Synology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
AVS en SVA worden automatisch als HDTV herkent want ze zitten in de exclusief HDTV groep.
Als je dus source als minmatch opneemt (iets wat je altijd moet doen) is het helemaal geen probleem.

Het hele idee van twinrelease is volkomen achterhaalt, en eigenlijk altijd geweest.
De releasegroepen brachten niet voor niets dezelfde video in via twee groepen uit.
Het was maar toeval dat ze af en toe met elkaar in sync waren.
Er zijn ook wel web-dl subs die gelijk syncen met hdtv releases maar dat maakt het nog steeds geen goed idee ze maar als hetzelfde aan te merken.

Stamt uit de tijd dat we nog avi's hadden en de eerste hdtv verschenen.

En de plek waar jij iets in de for loop stopt geeft een zekerheid dat het hele systeem van analyse fout loopt.
Die loop is bedoelt om de release groeps netjes af te scheiden van andere info om overloop te voorkomen en dus foute analyse.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Mr_gadget schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:34:
De rechten van autosub staan volgens niet goed op mijn Synology.
Hij geeft de volgende errror: " Error is: [Errno 13] Permission denied:"
Maar als ik dan naar die file kijk dan hebben owner, group en others allemaal read en write rechten op die file. Moet ik autosub als user nog toevoegen oid? (ik draai het als package op mijn Synology).
Op een Synology moet je rechten uitgeven via de group sc-media.
Vanaf DSM 6 draaien packages onder een hidden user waar je geen rechten aan kunt toekennen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dank voor je reactie!
Zag dat je een nieuwe versie had. Dus heb de oude verwijderd en de nieuwste geïnstalleerd. Maar deze start niet door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0CHTK2U6oAAqqg7dN7Sz0MUV/medium.png

De knopjes voor website test lijken ook niets te doen. Heb wel een series path ingevuld inmiddels.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_gadget op 18-03-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Geen idee wat daar aan de hand is.
De webserver blijft maar starten.
Heb je dit package gebruikt?
https://github.com/BenjV/...toSub%20DSM6%20noarch.spk

Heb je al eens geprobeerd het package te stoppen, je Nas te rebooten en daarna weer te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De sub voor "The.Durrells.S03E01.720p.HDTV.x264-ORGANiC.mkv" komt niet binnen, terwijl deze toch op A7 beschikbaar is.

Met minmatch = releasegroep meldt autosub dat er geen geschikte sub gevonden is. (Als ik er source van maak, vindt hij hem trouwens ook niet.)

Ik dacht laat ik het eens met een lege minmatch proberen. Dan vindt hij de sub wel, maar geeft hij deze foutmelding:

code:
1
2
3
4
19-03 16:35:01 INF DownloadSub    :Could not download any correct subtitle file for The.Durrells.S03E01.720p.HDTV.x264-ORGANiC
19-03 16:35:01 ERR getpage        :A7 request failed with status code 502
19-03 16:34:52 INF checkSub       :English Subtitle(s) found trying to download the highest scored.
19-03 16:34:52 INF getSubLinks    :Found 1 ENGLISH subs which matched the min match score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja die eikel die deze sub heeft geplaatst heeft als omschrijving -ORGANiC opgenomen.

Daar snapt autosub natuurlijk niets van wat dat streepje is een marker en geen deel van de release groep naam.
De release groep is ORGANiC en niet -ORGANiC.

Autosub is nog niet zo slim dat hij kan matchen op basis van "klinkt als".

Die code 502 komt van de addic7ed website en zal wel weer eens een kwestie van overbelasting van hun website zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:58
Vandaag autosub opnieuw opgezet om van v1.2.17 naar de laatste te kunnen gaan.
Wat me opviel is dat het restoren van config niets doet. De db wordt wel correct terug gezet.
Op zich geen probleem, want in de config.bck staat alles wel correct.
Alle notification-services staan ook op enabled. Wanneer ik ze disable en klik op 'save changes' onderaan, blijven deze op 'Enabled' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hmm klopt inderdaad dat die notifiers op enabled springen als je daar iets saved.
Intern en in de config.properties staat het echter wel goed.
Het is alleen het scherm.

Als je autosub een reboot geeft zie je ze weer goed staan.
Ik zal kijken wat ik er aan kan doen.

Verder denk zie ik dat bij een restore van de config deze wel wordt teruggezet maar niet ingelezen.
Ook hier zou een reboot helpen.
Ik ga het aanpassen.

Bedankt voor de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Ben(V) schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:50:
Hmm klopt inderdaad dat die notifiers op enabled springen als je daar iets saved.
Intern en in de config.properties staat het echter wel goed.
Het is alleen het scherm.

Als je autosub een reboot geeft zie je ze weer goed staan.
Ik zal kijken wat ik er aan kan doen.
Bij een reboot blijven alle services op enabled...
Bij m'n vorige config werden er mailtjes en een pushover gestuurd bij elke NL gevonden sub, nu krijg ik enkel een mailtje.
De testknop van Pushover doet het wel degelijk, want deze krijg ik aan. De priority blijft ook altijd op 'Very Low' staan en wordt niet opgeslagen na het saven.

Op zich allemaal niet mega belangrijk, wan de subs zelf komen vrolijk binnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb het probleem inmiddels gevonden.
Als ik het opgelost heb zal ik een nieuwe versie uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Op een Synology moet je rechten uitgeven via de group sc-media.
Vanaf DSM 6 draaien packages onder een hidden user waar je geen rechten aan kunt toekennen.
Ik heb sinds kort ook een error (DSM5) met betrekking tot rechten en dat is blijkbaar dat heel autosub mijn directories niet meer ziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
25-03 14:17:13 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
25-03 14:17:13 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 0 sub(s)
25-03 14:17:13 ERR ScanDisk       :Serie Search path /volume1/Downloads/Series does not exist, aborting search...
25-03 14:17:13 INF ScanDisk       :Starting round of local disk checking at /volume1/Downloads/Series
25-03 14:17:13 DBG start          :Autosub version is: 1.2.22
25-03 14:17:13 DBG start          :Dbversion is: 11
25-03 14:17:13 DBG start          :Configversion is: 6
25-03 14:17:13 DBG start          :Python version is: 2.7.13 
25-03 14:17:13 DBG start          :Systemencoding is: UTF-8
25-03 14:17:13 INF start          :Current Config Directory is: /volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill
25-03 14:17:13 DBG start          :Current user is autosub-bootstrapbill
25-03 14:17:13 DBG start          :Currrent Directory is: /volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill
25-03 14:17:13 DBG start          :PID is: 21917
25-03 14:17:12 INF StartCherrypy  :Starting CherryPy webserver

Het vervelende is dat ik wel gewoon de directories kan zien (ook met mijn eigen user), heb je dit toevallig vaker gezien ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je hebt duidelijk nog een heel oud package geinstalleerd staan dus zal de group sc-media ook wel niet aangemaakt zijn.

Sorry maar ik heb geen DSM 5 meer dus ik kan niets testen.
Ik heb ook geen package meer dat DSM 5 ondersteund en weet ook niet of het huidige package wil werken onder DSM 5.
Kun je overigens wel proberen te installeren, maar dan raad ik je aan je huidige versie te stoppen, gelijktijdig draaien werkt niet lekker, maar ze kunnen wel beiden geinstalleerd staan.

Zie je in DSM wel de user 'autosub' staan?
En wat bedoel je met sinds kort, wat is er verandert dat het ineens niet meer werkt?
Heb je geen typefout ergens gemaakt, linux is hoofdletter gevoelig, daar gaat het vaak fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zit nu op versie 1.2.5 volgens Package center maar volgens de webpagina Auto-Sub version: 1.2.22. Maar kennelijk nog steeds een rechten probleem. En wil in de package center niet starten (hoewel de website het wel doet).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
25-03 16:58:03 INF StartCherrypy  :Starting CherryPy webserver
25-03 16:55:45 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
25-03 16:55:45 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 0 sub(s)
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file The Lord Of. Error is: 'Logger' object has no attribute 'err'
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file *** Error is: 
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file *** . Error is: 
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file ***  Error is: 
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file ***   Error is: 
25-03 16:55:45 ERR _walkError     :Error walking the folders. Message is [Errno 13] Permission denied: '/volume1/video/#recycle'
25-03 16:55:45 INF ScanDisk       :Starting round of local disk checking at /volume1/video

File namen even gecensureerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:52:
Je hebt duidelijk nog een heel oud package geinstalleerd staan dus zal de group sc-media ook wel niet aangemaakt zijn.
Dit is volgens autyosub de laatste versie of doel je ergens anders op ?
Sorry maar ik heb geen DSM 5 meer dus ik kan niets testen.
Ik heb ook geen package meer dat DSM 5 ondersteund en weet ook niet of het huidige package wil werken onder DSM 5.
Nee, dat klopt die groep zie ik ook niet wel een sc-download groep. Vervelend dat dat wel de software geupgrade wordt naar een versie die niet ondersteunt wordt :( in DSM5 dan.
Zie je in DSM wel de user 'autosub' staan?
En wat bedoel je met sinds kort, wat is er verandert dat het ineens niet meer werkt?
Heb je geen typefout ergens gemaakt, linux is hoofdletter gevoelig, daar gaat het vaak fout.
Nee, ik zie geen user autosub. Naja eigenlijk viel het me op dat ik al een tijdje geen subtitle downloads meer voorbij zag komen, dus ging ik eens kijken of de autosub daemon nog draaide. Die draaide wel maar de "wanted lijst" was leeg. Toen zag ik dat er een update was en heb ik autosub geupdate, maar ook dat gaf geen oplossing. Dus sinds kort is relatief :) Het valt mij pas op sinds kort.

[ Voor 15% gewijzigd door ShadowBumble op 25-03-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het heeft niets met autosub te maken maar met het package.
Autosub is een python applicatie en die draait onder elk operating system.

Het package is de verpakking waarmee je het op een Synology kunt installeren en die er voor zorgt dat er een user is waaronder de applicatie draait en een groep waar die user ingezet wordt zodat je er rechten aan kunt uitdelen.

Te zien aan de naam van de folder die je gebruikt zul je wel een of ander package gebruiken die de folder heeft aangemaakt waar autosub moet kijken naar video's om er subs bij te zoeken.
En dat package heeft er voor gezorgd dat autosub geen rechten heeft die folder(s) te lezen.

Met het oude package dat jij draait zal autosub waarschijnlijk onder een user draaien die in de groep users zit.

Je moet dus beginnen om de groep users lees/schrijf rechten daar te geven en daarna met FileStation alle reeds bestaande files en subfolder recursive ook die rechten toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Mr_gadget schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:11:
Zit nu op versie 1.2.5 volgens Package center maar volgens de webpagina Auto-Sub version: 1.2.22. Maar kennelijk nog steeds een rechten probleem. En wil in de package center niet starten (hoewel de website het wel doet).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
25-03 16:58:03 INF StartCherrypy  :Starting CherryPy webserver
25-03 16:55:45 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
25-03 16:55:45 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 0 sub(s)
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file The Lord Of. Error is: 'Logger' object has no attribute 'err'
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file *** Error is: 
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file ***  Error is: 
25-03 16:55:45 ERR _walkDir       :Problem scanning file ***   Error is: 
25-03 16:55:45 ERR _walkError     :Error walking the folders. Message is [Errno 13] Permission denied: '/volume1/video/#recycle'
25-03 16:55:45 INF ScanDisk       :Starting round of local disk checking at /volume1/video

File namen even gecensureerd ;)
Weer iemand die niet begrijp dat een package iets anders is dan de applicatie zelf.
De applicatie (autosub in dit geval) kan zichzelf updaten en dan blijf je gewoon dezelfde package versie draaien.

Verder moet je de groep sc-media rechten geven op de folder waar je de series naar download en omdat het al bestaande folders en bestanden zijn moet je die rechten recursive toekennen op al die folders en files met FilerStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:08:
Je moet dus beginnen om de groep users lees/schrijf rechten daar te geven en daarna met FileStation alle reeds bestaande files en subfolder recursive ook die rechten toekennen.
Die folders zijn al voorzien van een volledige rechten structuur iedereen kan ze inzien/wijzigen ( er zijn trouwens ook geen andere users te vinden dan die er normaal zijn). Binnenkort ga ik toch upgraden naar een nieuwe synology dus voorlopig zet ik de packages wel even uit.

Dan draai ik ze op een separate linuxserver for the time being. Thanks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Groep users is wat anders dan users.
En blijkbaar is dat niet zo dat alles open staat anders zou autosub er gewoon bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:20:
Groep users is wat anders dan users.
En blijkbaar is dat niet zo dat alles open staat anders zou autosub er gewoon bij kunnen.
Okay laat ik het anders stellen :)

De pagina "gebruikers" en "groepen" in het configuratiescherm laten autosub niet zien. Ik zal wel even gaan grasduinen in het onderliggende linux laag want de GUI geeft met dat inzicht in ieder geval niet.

EDIT:

De users van de packages zijn ook te vinden in de "/etc/passwd" file, het rare is alleen dat op het moment dat je een synogroup -add <groupname> <username> doet hij een error geeft alsof de user "niet bestaat".

FIXED:

syntax was synogroup -member <groupname> <username>

Dus na een "synogroup --member sc-download autosub-bootstrapbill" vanuit de root user, kreeg ik de volgende response:

code:
1
2
3
4
5
Group Name: [sc-download]
Group Type: [AUTH_LOCAL]
Group ID:   [65536]
Group Members: 
0:[autosub-bootstrapbill]

en toen deed autosub het weer :+ Blijkbaar als de user en group al bestaat moet je dus de -member syntax gebruiken ipv de -add syntax. Oorzaak hiervan blijft overigens wel onbekend de sc-download groep bestaat al eeuwen namelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door ShadowBumble op 25-03-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
De user autosub-bootrapbill draait onder een hidden user en is niet te zien in de DSM gui.

Prima dat dit ook werkt, maar als jij op DSM 5 draait dan is elke user lid van de groep users als het goed is en zou je middels de groep users rechten kunnen uitdelen.

synogroup -add kun je alleen gebruiken om een group aan te maken en gelijktijdig een user eraan toe te voegen, maar meerdere gaat niet

synogroup -member kan gebruikt worden om meerdere users aan een groep toe te voegen.
Let wel op dat je dan alle users opsomt want hij maakt eerst z'n lijst leeg en voegt daarna de users op de commandlijn toe.

Ik ben wel benieuwd of autosub-bootstrapbill nog in de users groep zit.
Wat krijg je nu te zien bij het commando:

synouser --get autosub-bootstrapbill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:38:

Ik ben wel benieuwd of autosub-bootstrapbill nog in de users groep zit.
Wat krijg je nu te zien bij het commando:

synouser --get autosub-bootstrapbill
code:
1
2
3
4
5
6
nas> id autosub-bootstrapbill
uid=101(autosub-bootstrapbill) gid=100(users) groups=100(users),65536(sc-download)

nas> synouser --get autosub-bootstrapbill
Lastest SynoErr=[bdb_get.c:102]
synouser.c:315 SYNOUserGet failed. synoerr=[0x2000]

De user was dus wel al lid van de users group dat is ook wat het zo vreemd maakte, de ellende is vermoed ik dat de user niet bekend is met de synouser(geen enkele van de aangemaakte "package" users).

Een andere applicatie had er ook last van (zag ik gisteren toen ik dit probleem onderzocht, alleen die hoeft niks zelf met de directories te doen.)

[ Voor 25% gewijzigd door ShadowBumble op 26-03-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hmm dat is dan iets dat specifiek op DSM 5 voorkomt.
Op mijn NAS zie ik die hidden user gewoon als ik het commando synouser --get autosub geef.

Maar op zich is dat geen probleem want onder DSM 5 is hij lid van de groep users en kun je dus door die groep rechten te geven op de download folders ook alles regelen.

Dus vermoedelijk heeft de groep users daar geen rechten.
Is die folder door een ander package aangemaakt?

PS in het DSM 6 package wordt geen autosub-bootstrapbill meer gebruikt maar gewoon autosub als user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:21:
Dus vermoedelijk heeft de groep users daar geen rechten.
Is die folder door een ander package aangemaakt?

PS in het DSM 6 package wordt geen autosub-bootstrapbill meer gebruikt maar gewoon autosub als user.
Dat is dus het vreemde de "directory" heeft als owner mijn eigen user en als group users. Dit zou in theorie dus geen issue mogen zijn maar praktijk wees anders uit.

Ik stap binnenkort over op DSM6 na een volledige Synology upgrade :) Dus dan is dit toch geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Maar als daar files en/of folders zijn neergezet door een user die niet in de groep users zit (bijvoorbeeld een van de nieuwe DSM 6 packages van de SynoCommunity, of mijn SickRage package) dan kun je niet via de groep users erbij.
De "owner" van die bestanden zitten wel in de groep sc-download en daarom werkt het nu wel.

Het moet is in die richting zijn want er zijn ongetwijfeld nog meer mensen die autosub op DSM 5 draaien en geen problemen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 20:59
Ik krijg elke keer deze foutmelding als ik cheetah probeer te installeren via pip.

c:\Python27\Scripts>pip install Cheetah-2.4.4-cp27-cp27m-win_amd64
Collecting Cheetah-2.4.4-cp27-cp27m-win_amd64
Could not find a version that satisfies the requirement Cheetah-2.4.4-cp27-cp27m-win_amd64 (from versions: )
No matching distribution found for Cheetah-2.4.4-cp27-cp27m-win_amd64

Kan iemand me hiermee helpen?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je moet in de folder staan waar je de distributie hebt neergezet en die .whl extensie moet er ook nog bij.
Heb je wel de 64bit versie van python op je PC geinstalleerd, want als je een 32 bit hebt dan heb je de verkeerde cheetah versie.

Het volledige commando is:
pip install Cheetah-2.4.4-cp27-cp27m-win_amd64.whl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 20:59
Ben(V) schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:51:
Je moet in de folder staan waar je de distributie hebt neergezet en die .whl extensie moet er ook nog bij.
[...]
Ik miste de extensie inderdaad, dank je wel. Moest ff de ouder cheetah nog uninstallen en daarna andere erop gegooid.
Maar 1 ding, ik gebruikte de commando van de eerste post, vandaar dat het mij niet lukte (maybe kan je dat aanpassen voor de noobs 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22
Hoi,

Sinds kort werkt mijn autosub installatie op mijn qnap niet meer. Alles is up to date maar ik krijg de volgende foutmelding bij het starten:

[/share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub] # /opt/bin/python2.7 /share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub/AutoSub.py
Traceback (most recent call last):
File "/share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub/AutoSub.py", line 135, in <module>
exit(main())
File "/share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub/AutoSub.py", line 132, in main
autosub.Scheduler.start()
File "/share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 150, in start
Initialize()
File "/share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 47, in Initialize
ReadConfig()
File "/share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub/autosub/Config.py", line 95, in ReadConfig
if cfg.has_option(section, "loglevel"): autosub.LOGLEVEL = cfg.getint(section, "loglevel")
File "/opt/lib/python2.7/ConfigParser.py", line 359, in getint
File "/opt/lib/python2.7/ConfigParser.py", line 356, in _get
ValueError: invalid literal for int() with base 10: 'INFO'

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Update: Opgelost na de config file opnieuw te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

code:
1
Problem scanning file The Lord Of The Rings The Fellowship Of The Ring Extended Edition HD 1080p x264.mkv. Error is: 'Logger' object has no attribute 'err'

Wat zou er hier fout mee gaan? Het is geen rechten denk ik. Want de group is 'sc-media' en owner, group en others hebben read/ write rechten.

EDIT: als ik scan krijg ik ook dit:
code:
1
INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 290 sub(s)

Betekent dit dat hij geen video's heeft gevonden? Hij zegt wel dat hij gaat zoeken naar 290 ondertitels. Maar bij want staat niks.

[ Voor 28% gewijzigd door Mr_gadget op 30-03-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 00:42
Error is: %d format: a number is required, not unicode bootstrap bill autosub
Mocht iemand hier nog last van krijgen
Ik had bij namemapping de cijfers rechts gebruikt op toetsenbord

later vervangen voor cijfers bovenin en toen deed tie het weer

Mocht iemand erop googlen vind tie nu het antwoord tenminste:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Mr_gadget schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:51:
code:
1
Problem scanning file The Lord Of The Rings The Fellowship Of The Ring Extended Edition HD 1080p x264.mkv. Error is: 'Logger' object has no attribute 'err'

Wat zou er hier fout mee gaan? Het is geen rechten denk ik. Want de group is 'sc-media' en owner, group en others hebben read/ write rechten.

EDIT: als ik scan krijg ik ook dit:
code:
1
INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 290 sub(s)

Betekent dit dat hij geen video's heeft gevonden? Hij zegt wel dat hij gaat zoeken naar 290 ondertitels. Maar bij want staat niks.
Welke versie van autosub draai je en zet de debug log eens aan en plaats een stukje log.
Wel even autosub rebooten nadat je de logging hebt aangezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 31-03-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
waspoeder schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Mocht iemand hier nog last van krijgen
Ik had bij namemapping de cijfers rechts gebruikt op toetsenbord

later vervangen voor cijfers bovenin en toen deed tie het weer

Mocht iemand erop googlen vind tie nu het antwoord tenminste:)
Als je de cijfers rechts op je toestenbord gebruikt hebt en je ziet wel cijfers verschijnen bij het typen dan zou ik maar eens naar de configuratie van je device kijken, want voor autosub zit daar echt geen verschil in.

Wat wel kan is dat je eerst numlock niet aan had staan en daarna aangezet hebt zonder het veld weer schoon te maken.
Dan staan er control karakters in het veld die je niet ziet maar wel aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ben(V) schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:36:
[...]

Welke versie van autosub draai je en zet de debug log eens aan en plaats een stukje log.
Wel even autosub rebooten nadat je de logging hebt aangezet.
Hij doet het deels wel goed. Maar ik heb de rechten nog niet goed staan kennelijk voor deze dir. Kan je nog een keer uitleggen hoe de rechten moeten staan? :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
02-04 12:26:25 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
02-04 12:26:25 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 0 sub(s)
02-04 12:26:25 ERR ScanDisk       :Serie Search path /volume1/video/Series/Homeland does not exist, aborting search...
02-04 12:26:25 INF ScanDisk       :Starting round of local disk checking at /volume1/video/Series/Homeland
02-04 12:26:25 DBG start          :Autosub version is: 1.2.22
02-04 12:26:25 DBG start          :Dbversion is: 11
02-04 12:26:25 DBG start          :Configversion is: 6
02-04 12:26:25 DBG start          :Python version is: 2.7.13 
02-04 12:26:25 DBG start          :Systemencoding is: UTF-8
02-04 12:26:25 INF start          :Current Config Directory is: /volume1/@appstore/autosub
02-04 12:26:25 DBG start          :Current user is autosub
02-04 12:26:25 DBG start          :Currrent Directory is: /volume1/@appstore/autosub
02-04 12:26:25 DBG start          :PID is: 24115
02-04 12:26:23 INF StartCherrypy  :Starting CherryPy webserver
02-04 12:26:12 INF stop           :Reboot at user request.

Kijk ik in putty:
code:
1
2
3
 ls -la /volume1/video/Series/

drwxrwxrw-  10 admin users       4096 Mar 18 12:52 Homeland

Ik had de groep eerst veranderd naar sc-media maar toen kon ik zelf niet meer ls -la doen.. Moet ik autosub nog aan de groep users toevoegen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je moet in het control panel voor de gedeelde map video lees/schrijf rechten geven aan de groep "sc-media".

Waarschijnlijk is de eigenaar van de gedeelde map video in jouw geval "admin", dan moet je ook de user "admin" in de groep "sc-media" opnemen.

Als je onder die folder "video" nog subfolders of files hebt staan met een andere eigenaar, moet je ofwel die eigenaar in de groep "sc-media" toevoegen ofwel met FileStation het eigenaarschap veranderen.

PS
Folder en Files hebben geen groep alleen een eigenaar en rechten
Een user kan in een of meer groepen zitten.

Vroeger (voor DSM 6) zat elke "user" in de groep "users" en kon je via die groep dus rechten krijgen.
Dat had als nadeel dat je ook nooit iets kon afschermen tussen "users" dus sinds DSM 6 is dat niet meer zo, maar dat houd dus wel in dat je zelf de rechten moet regelen en dat kan dus in het geval van autosub via de groep "sc-media"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Mr_gadget schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:51:
code:
1
Je weet dat dit geen Serie is maar een Film,
AutoSub is alleen voor Series.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dank voor de reacties!
Heb de gebruiker 'lennart' toegevoegd aan 'sc-media'. En de eigenaar en groep veranderd.
code:
1
drwxrwxrw-  10 lennart sc-media       4096 Mar 18 12:52 Homeland

Maar hij ziet hem nog steeds niet..
code:
1
2
3
4
02-04 21:27:19 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
02-04 21:27:19 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 0 sub(s)
02-04 21:27:19 ERR ScanDisk       :Serie Search path /volume1/video/Series/Homeland does not exist, aborting search...
02-04 21:27:19 INF ScanDisk       :Starting round of local disk checking at /volume1/video/Series/Homeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Mr_gadget schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:27:
Maar hij ziet hem nog steeds niet..
code:
1
2
3
4
02-04 21:27:19 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
02-04 21:27:19 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 0 sub(s)
02-04 21:27:19 ERR ScanDisk       :Serie Search path /volume1/video/Series/Homeland does not exist, aborting search...
02-04 21:27:19 INF ScanDisk       :Starting round of local disk checking at /volume1/video/Series/Homeland
En
Mr_gadget schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:29:
Kijk ik in putty:
code:
1
2
3
 ls -la /volume1/video/Series/

drwxrwxrw-  10 admin users       4096 Mar 18 12:52 Homeland

Ik had de groep eerst veranderd naar sc-media maar toen kon ik zelf niet meer ls -la doen.. Moet ik autosub nog aan de groep users toevoegen oid?
Ik ben geen fan van de access rights die je hier gezet hebt, maar als je de boel helemaal open wil zetten: group 'others' zou dan ook execute rechten moeten krijgen (dus drwxrwxrwx). Wellicht dat AutoSub het ontbrekende execute bit als 'folder does not exist' ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Others is uiteraard geen groep en zoals ik al uitgelegd hebt ligt het in het feit dat de user waar autosub onder draait niet in de groep users zit en dus helemaal geen rechten daar heeft want daar hebben alleen de user admin en de groep users rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ben(V) schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:22:
Others is uiteraard geen groep en zoals ik al uitgelegd hebt ligt het in het feit dat de user waar autosub onder draait niet in de groep users zit en dus helemaal geen rechten daar heeft want daar hebben alleen de user admin en de groep users rechten.
Dan valt de Autosub-user volgens mij automatisch in de categorie 'others', dus ALS die folder dan ook rwx-rechten voor 'others' zou hebben, zou de Autosub-user daar wel schrijftoegang moeten hebben.

Nee, dat is niet de meest wenselijke situatie, jouw suggestie om de Autosub-user aan de juiste groep toe te voegen is denk ik de beste oplossing. Maar drwxrwxrwx als permissies zou een volgende oplossing kunnen zijn (en, niet mijn voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Others is iedereen en is dus geen categorie waar je iets of iemand lid van kunt maken.
Dus als je die rechten uitgeeft op die folder dan heeft de hele wereld toegang.

Zoals ik al zei rechten ken je toe via de groep sc-media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Autosub draait al tijden zonder problemen bij me. Ik ben nu tegen iets vreemds aangelopen. Hij herkent één enkele serie niet en geeft er errors op. De error zelf zegt me niets. De rechten staan in ieder geval in alle mappen gelijk. De naam verschijnt ook niet in de wanted lijst
code:
1
04-04 06:16:13 ERR _walkDir       :Problem scanning file xxxxx Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

Wat zie ik over het hoofd

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 04-04-2018 10:55 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39
Waar het bij mij op lijkt is dat hij de koppeling met addicted niet ziet

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als hij daar komt zit de serie niet in de addic7ed lijst.
Wat is de volledige filenaam die je gebruikt?

[ Voor 184% gewijzigd door Ben(V) op 04-04-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:06:
Voorbeeldje wat ik zo zie in mijn logfile

Travelers (2016) - S01E04 - HDTV-720p KILLERS.mkv

High.Maintenance.S02E02.1080p.WEB.H264-DEFLATE[rarbg].mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

Gone.2017.S01E02.Ride.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-KiNGS.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

For.the.People.2018.S01E01.To.Prosecute.All.Crimes.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-AJP69.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

Im.Dying.Up.Here.S01E01.Pilot.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

in het geval van de travelers lijkt een imdb = addic7ed mapping te helpen maar dat werkt bijv. bij High Maintenance niet

Wellicht helpt dit iets?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Als autosub de serie niet kan vinden in de addic7ed id mapping lijst probeert hij die te vinden via de show overzicht pagina van de Addic7ed website als laatste redmiddel.
Die pagina is recentelijk iets verandert, zodat je die 'NoneType" error krijgt.

Ik zal het aanpassen en in de volgende release meenemen.
Echter dat lost jouw probleem in het geheel niet op, het enige verschil zou zijn dat in plaats van een errror
een melding zou komen dat de serie niet te vinden is.

Even op een rijtje gezet.
"Travelers (2016)" zit niet in de lijst, mapping is
5651844 = 6005

"Gone 2017" heet op Addic7ed "Gone 2018" dus daar is een andere mapping nodig
6483836 = 6774

"For the people 2018" is op Addic7ed "For the People" en heeft dus ook een mapping nodig van:
6437276 = 6387

Ik heb ze inmiddels aan de mappings toegevoegd dus als het goed is komen hier geen nieuwe foiut meldingen meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:42:

Ik heb ze inmiddels aan de mappings toegevoegd dus als het goed is komen hier geen nieuwe foiut meldingen meer over.
great.
zie er nog wel een paar in de log maar wellicht dat ik die zelf ook met de namemapping kan toepassen
bijv. One.Day.at.a.Time.2017.S01E02.1080p.WEBRip.x264-SKGTV English.mkv.
daar is die .2017 weer een vals speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je er meer hebt graag melden, dan kan ik ze voor iedereen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op donderdag 5 april 2018 @ 06:37:
Als je er meer hebt graag melden, dan kan ik ze voor iedereen aanpassen.
ok:
Bij sommige series kan ik verwachten dat er iets niet is en dan valt het allemaal nog wel mee (maar 171 series hier) ..

The Wheel - S01E01 - WEBDL-1080p heat.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

One.Day.at.a.Time.2017.S01E03.1080p.WEBRip.x264-SKGTV English.mkv. Error is: 'NoneType'

Im.Dying.Up.Here.S01E07.My.Rifle.My.Pony.And.Me.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType'

American Ninja Warrior - S09E12 - WEBDL-720p TBS.mkv. Error is: 'NoneType'

The Royals (2015) - S01E03 - HDTV-720p DIMENSION.mkv. Error is: 'NoneType' object has

Moonshiners.S07E10.Skins.in.the.Game.720p.HDTV.x264-CRiMSON.mkv. Error is: 'NoneType' object has

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:06:
Dit is de volledige naam:

Instinct.2018.S01E01.Pilot.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.x264-NTb[rarbg]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ortep schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:56:
Dit is de volledige naam:

Instinct.2018.S01E01.Pilot.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.x264-NTb[rarbg]
Bij mij lijkt die het wel gewoon te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
05-04 12:49:26 INF start       :Configversion is: 6
05-04 12:49:26 INF start       :Dbversion is: 11
05-04 12:49:26 INF start       :Autosub version is: 1.2.17
05-04 12:49:26 INF start       :Starting the Search thread thread
05-04 12:49:26 INF ScanDisk    :Starting round of local disk checking at ...
05-04 12:49:36 INF _walkDir    :[u'nl', u'en'] WANTED FOR: Instinct.2018.S01E01.Pilot.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.x264-NTb[rarbg].mkv
05-04 12:49:36 INF ScanDisk    :Finished round of local disk checking
05-04 12:49:36 INF run         :Starting round of subs searching on Addic7ed, Opensubtitles
05-04 12:49:36 INF OS_Login    :Logged in as ...
05-04 12:49:46 INF run         :Searching for Instinct.2018.S01E01.Pilot.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.x264-NTb[rarbg], for [u'nl', u'en']
05-04 12:49:58 INF getSubLinks :Found 4 ENGLISH subs which matched the min match score.
05-04 12:50:07 INF DownloadSub :en subtitle "Instinct.2018.S01E01.Pilot.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.x264-NTb[rarbg]" is downloaded from addic7ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
"Instinct" heet eigenlijk "Instinct (2018)", daar moet je dus zelf een namemapping voor maken dus zo:
Instinct = 4124758

"The Wheel" bestaat helemaal niet op Addic7ed dus daar helpt geen enkele mapping.

"One Day At A Time" is eigenlijk "One Day At A Time (2017)" , omdat er in 1975 ook a een show was met die naam, Ik heb de mapping maar aangepast er vanuit gaande dat niemand een show uit 1975 bedoelt.

"Im Dying Up Here" heet eigenlijk "I'm Dying Up Here", daar helpt een addic mapping dus niet voor, daar zul je zelf een name mapping voor moeten mapping voor moeten maken dus;
Im Dying Up Here = 4938700

"American Ninja Warrior" bestaat ook niet op Addic7ed.

"The Royals (2015)" heet op Addic7ed "The Royals (E)" ik heb de mapping toegevoegd.

"Moonshiners" bestaat niet op Addic7ed.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 06-04-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om Autosub te vertellen dat hij alleen subs moet zoeken voor films die na een gegeven datum zijn gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Autosub is niet voor films maar voor series,
Mocht het een typo wezen.
Die instelling zit er niet in.
Maar zou toegepast kunnen worden door je bestands tijd in de toekomst te zetten.
Maar of daar echt handig is weet ik niet.

Zou je misschien kunnen vertellen waarom,
Misschien is er een andere manier voor jouw probleem.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doel op series. Reden is vrij simpel: Alles wat er al is daar zit al (meestal embedded) ondertiteling bij. Het is dus zinloos als voor honderden afleveringen gezocht gaat worden en ook levert dat verwarring op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Dus je wilt dat er geen subs voor gevonden worden ?
Dan kan je die serie/seizoen aflevering skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
De beste oplossing is uiteraard die series ergens anders heen verplaatsen.

Even een simpel scriptje schrijven die bestanden ouder dan een bepaalde tijd verplaatst.

[ Voor 38% gewijzigd door Ben(V) op 09-04-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 16:36
Ik heb de laatste tijd problemen opensubtitles.
Login failed regelmatig, al een paar keer CTRL + R gedaan maar het blijft failen.
In mijn log staat dit onder meer:
13-04 16:33:55 INF OS_Login :OS Test Login with User xxx. Result is: 200 OK
13-04 16:47:59 ERR _OSdownload :Error from Opensubtitles download API. DownloadId is: 1955904274

Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd maar ik weet echter niet wat. Ik draai autosub op Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Nee ligt niet aan jouw heb er ook last van,
Ik vermoed dat de api van Opensubtitles overbelast raakt.
Bij mij krijg ik vaak de melding dat de login failed.
Ben zelf wat aan het testen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Die melding krijg je als autosub probeert de gevonden subtitle te downloaden en er geen antwoordt van Opensubtitles komt op het download verzoek.

Ligt dus puur aan opensubtitles en zal vermoeddelijk wel met overbelasting van hun servers te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
15-04 08:00:36 ERR _walkDir       :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E02.Storm.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
15-04 08:00:36 ERR _walkDir       :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E03.Shield.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
14-04 20:00:34 ERR _walkDir       :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E02.Storm.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
14-04 20:00:34 ERR _walkDir       :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E03.Shield.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
14-04 14:17:08 ERR _walkDir       :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E02.Storm.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
14-04 14:17:08 ERR _walkDir       :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E03.Shield.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

op addic7ed kan ik hem niet vinden maar op Opensubtitels wel.
Maar hij word niet in de scan meegenomen.
Heb zelf nog geprobeerd om een namemapping aan te maken
code:
1
One Strange Rock = 624139

Maar die pakt hij dus niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Net even getest maar de api van tvdb ligt eruit.
Overingens moet je mapping dit zijn:
code:
1
One Strange Rock = 7651892

EDIT:

Tvdb ligt er niet uit maar ze hebben iets aan hun website veranderd.
Ik test namelijk eerst met een request head te sturen of hun website wel in de lucht is.
Ik krijg nu ineens daar een "not authorized" op terug en dus denkt autosub dat tvdb eruit ligt.

Nieuwe versie 1.2.23 staat online

[ Voor 57% gewijzigd door Ben(V) op 15-04-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Ben(V) schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:40:
Nieuwe versie 1.2.23 staat online
Ik merk dat de alle notifications nog steeds op enabled blijven staan... (Ben(V) in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill")

Pushover berichten worden niet meer verstuurd. Via de test knop werkt het wel.
Mails werken wel nog steeds.

[ Voor 16% gewijzigd door wars op 16-04-2018 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Klopt is een bug die nog gefixed moet worden.
Ik heb alleen even een snelle update gedaan om tvdb weer werkzaam te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Ben(V) schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:40:
Net even getest maar de api van tvdb ligt eruit.
Overingens moet je mapping dit zijn:
code:
1
One Strange Rock = 7651892
Stom ja ik had de code van OS gepakt. 8)7 7(8)7 |:(

Hmm hij pakt hem bij mij nog steeds niet op met de disk scan,
naja download ze wel handmatig.
Kan best voor deze serie

[ Voor 17% gewijzigd door TRaSH op 16-04-2018 20:24 . Reden: pakt de scan niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Zojuist vanuit Autosub ge-update maar nu startie niet meer :) .
Voor ik een her-installatie ga doen, iemand bekend met deze melding?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
In addition, the custom error page failed: 
KeyError: 'nomatch'

Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/autosub/cherrypy/_cprequest.py", line 670, in respond
    response.body = self.handler()
  File "/volume1/@appstore/autosub/cherrypy/lib/encoding.py", line 220, in __call__
    self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
  File "/volume1/@appstore/autosub/cherrypy/_cpdispatch.py", line 60, in __call__
    return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
  File "/volume1/@appstore/autosub/autosub/WebServer.py", line 494, in index
    threading.Thread(target=autosub.checkSub.checkSub,args=(False,)).start()
  File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1005, in __str__
    rc = getattr(self, mainMethName)()
  File "cheetah__volume1__appstore_autosub_interface_templates_home_tmpl_1523904497_76_45944.py", line 188, in respond
KeyError: 'nomatch'

Edit:

Werkt weer :) .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat heb je gedaan om het weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ben(V) schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:49:
Wat heb je gedaan om het weer werkend te krijgen?
Heel simpel eigenlijk, de syno packet gestopt en gestart vanuit de packet manager..
Ik was in de veronderstelling dat ik dat al had gedaan voor ik hier een post ging plaatsen... Niet dus :+ .

Ik kwam van een redelijk oude versie al weet ik niet meer precies welke.
Ziet er goed uit Ben!!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja soms heeft een update dat nodig, zeker als je van een heel oude versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
21-04 20:00:39 ERR _walkDir :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E02.Storm.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
21-04 20:00:39 ERR _walkDir :Problem scanning file One.Strange.Rock.S01E03.Shield.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
Aangezien Addic7ed deze serie niet kent,
word hij overgeslagen in de scan bij mij.
om dit op te lossen heb ik een verkeerde Addic7ed name mapping toegevoegd (van een willekeurige film)
En nu word hij gewoon opgepakt en word er naar Subs gezocht op OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiez
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-05-2021
De auto-sub log geeft aan dat hij geen schrijf toegang heeft tot de betreffende folders, maar ik heb wel een aantal in me wanted list staan en auto sub ook toegang gegeven.

21-04 20:43:35 INF checkSub :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
21-04 20:43:35 INF ScanDisk :Found 0 video(s) will search for 0 sub(s)
21-04 20:43:35 ERR _walkDir :No write access to folder: /volume1/Series/The Good Doctor/Season 1
21-04 20:43:35 ERR _walkDir :No write access to folder: /volume1/Series/The Good Doctor
21-04 20:43:35 ERR _walkDir :No write access to folder: /volume1/Series/The Last Ship/Season 2

[ Voor 85% gewijzigd door Blinkiez op 21-04-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
En hoe heb je autosub dan wel toegang gegeven?

Als je op een Synology draait gaat dat alleen via de groep sc-media en je moet de eigenaar van de folders en files toevoegen aan die groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
TRaSH schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:29:
[...]

Aangezien Addic7ed deze serie niet kent,
word hij overgeslagen in de scan bij mij.
om dit op te lossen heb ik een verkeerde Addic7ed name mapping toegevoegd (van een willekeurige film)
En nu word hij gewoon opgepakt en word er naar Subs gezocht op OS.
Is een bugje die in de volgende release is opgelost.
Je kunt ook een addicmapping maken met als addicId het getal 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiez
Hi Ben,

Ik denk dat het nu gelukt is, hij zoekt nu alles op. Sc-media had ik idd toegang uitgebreid.
Hij download nu Nederlandse subs op basis van de naam die Sonarr meegeeft, maar de gedownloade ondertitels komen totaal niet overeen. Nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Ben(V) schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:13:
[...]

Is een bugje die in de volgende release is opgelost.
Je kunt ook een addicmapping maken met als addicId het getal 0.
Dat had ik ook geprobeerd,
Maar dat negeerde hij en kreeg dezelfde melding weer.
Of het is toevallig een samenloop omdat hij bij mij niet kon inloggen op OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok als 0 niet werkt, kun je 8 of 9 nemen.
Dat zijn niet bestaande AddicId's.

De bug wordt zo snel mogelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Blinkiez schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:15:
Hi Ben,

Ik denk dat het nu gelukt is, hij zoekt nu alles op. Sc-media had ik idd toegang uitgebreid.
Hij download nu Nederlandse subs op basis van de naam die Sonarr meegeeft, maar de gedownloade ondertitels komen totaal niet overeen. Nog tips hiervoor?
Dan laat je Sonarr renamen en heeft autosub geen idee meer over welke serie het gaat.
Autosub heeft de oorspronkelijke bestandsnaam nodig om te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Blinkiez schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:15:
Hi Ben,

...
Hoe ziet jouw filenaam na het renamen er uit ?
En wat zijn je settings in autosub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiez
{Series Title} - S{season:00}E{episode:00} - {Episode Title} {Quality Full}

Settings in auto sub zijn allemaal de standaard. Niks gewijzigd muv series path

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik ken Sonarr niet, dus geef eens een volledige filenaam waar autosub volgens jouw de verkeerde sub bij zoekt.
Dan kan ik het testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 22-04-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiez
Westworld - S01E09 - The Well-Tempered Clavier WEBDL-1080p is de naam via sonarr

hierbij is

Westworld - S01E09 - The Well-Tempered Clavier WEBDL-1080p.srt

gedownload, maar lopen niet in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Aha niet in sync is heel iets anders dan een verkeerde sub.

Je laat zo als zovelen Sonarr renamen en haalt daardoor belangrijke informatie uit de naam weg.
De kans dat je dan een sub krijgt in sync is wordt steeds kleiner.

Je snapt misschien wel dat het voor software niet mogelijk is om te controleren of een sub in sync is dus moet de matching gedaan worden op basis van informatie die in de filenaam staat en die haal jij eruit.

Ik heb even op Addic7ed gekeken en daar staan vier verschillende Nederlandse subs voor deze aflevering.
Aangezien jij als enige informatie webdl hebt overgelaten pakt hij deze terwijl je misschien wel een AMZ versie nodig hebt.

Zoals ik dus al eerder aangaf maar wat jij verkoos te negeren, stop met het renamen door Sonarr en laat de bestandnaam orgineel blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 22-04-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiez
Ik zal eens proberen om niet te renamen, ook niet heel veel toegevoegde waarde als je gwn goeie sub erbij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik ben bezig een rename functie in autosub te bouwen.
Dan kun je alles renamen nadat de sub binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Als je iets kieskeuriger bent welke releases je download,
en niet bent van als ik het maar binnen hebt en de kwaliteit interesseert mij niet dan heeft renamen ook geen meerwaarde en komen de oplopende episodes gewoon netje op volgorde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wars
Zoals Ben aangeeeft, blijf gewoon van de namen af. Ik download ook via Sonarr en Radarr, maar ik kies er expliciet voor om niets te renamen, anders draait het helemaal in het honderd. Wanneer je een degelijke mediaspeler gebruikt, scraped deze alles en zie je niets van de bestandsnamen. Ik kom zelden of nooit in de de folders van de series of films zelf. Enkel wanneer er iets misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

wars schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:14:
Zoals Ben aangeeeft, blijf gewoon van de namen af. Ik download ook via Sonarr en Radarr, maar ik kies er expliciet voor om niets te renamen, anders draait het helemaal in het honderd. Wanneer je een degelijke mediaspeler gebruikt, scraped deze alles en zie je niets van de bestandsnamen. Ik kom zelden of nooit in de de folders van de series of films zelf. Enkel wanneer er iets misloopt.
Sluit ik me bij aan.

Ooit eens, een momentje van verstand verbijstering, SickRage in gesteld dat deze de episodes mocht hernoemen. Kun je het wel op je buik schrijven dat Auto-Sub nog een sub kan vinden voor de episodes.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

wars schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:14:
_/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Hi allen,

Ik heb een probleempje met Auto-Sub, draaiend op een Synology DS214play, laatste softwareversie van zowel de Synology als van Auto-Sub.

Ik heb een account aangemaakt op TheTVDB en daar vul ik netjes de gegevens van in. Ja, ik gebruik de Account Identifier en niet m'n wachtwoord :). Username heb ik zowel m'n naam als m'n emailadres geprobeerd, maar als ik Verify klik, krijg ik 'failed'. In de log kan ik helemaal niets zien. Geen foutmelding, niet eens de melding dat ik op Verify heb geklikt. Het loglevel staat op Debug.

Iemand enig idee wat ik hier fout doe? Heb ook al de cache geleegd, zowel van Auto-Sub als van m'n browser (Chrome). Ook Firefox gebruiken hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
don_jorg schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:31:
Iemand enig idee wat ik hier fout doe? Heb ook al de cache geleegd, zowel van Auto-Sub als van m'n browser (Chrome). Ook Firefox gebruiken hielp niet.
Net ook even getest, ik krijg een mooie 'Success'. Ik doe het alvast met mijn username. In de logs komt wel niets te staan, kan dus niet zeggen wat er zou moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
wars schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:52:
[...]
Net ook even getest, ik krijg een mooie 'Success'. Ik doe het alvast met mijn username. In de logs komt wel niets te staan, kan dus niet zeggen wat er zou moeten komen
Dus je doet gewoon 'wars' als username en dan je code? Niet wars@internet.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wars
don_jorg schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:58:
[...]

Dus je doet gewoon 'wars' als username en dan je code? Niet wars@internet.com.
Yes, de username waarmee ik ook aanlog op thetvdb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
wars schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:08:
[...]
Yes, de username waarmee ik ook aanlog op thetvdb.com
Dank je voor je reactie. Dan heb ik geen idee wat ik fout doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Er wordt bij een login test op TVDB ook niets in de log geschreven, dus daar kun je het niet aan zien

Doen de Test login knoppen van Opensubtitles en Addic7ed het wel goed?
Heb je wel de laatste versie want tvdb heeft iets aan hun api website verandert zodat het niet meer werkte en ik heb dus een crash update gereleased (versie 1.2.23).

Om te testen of het alleen de testknop is doe eens het volgende.
Zet in je serie folder een video van een serie neer die je nog nooit gebruikt hebt, zodat je zeker weet dat tvdb geraadpleegd gaat worden en kijk of hij netjes een IMDBID en AddicId in het wanted scherm weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Ben(V) schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:10:
Doen de Test login knoppen van Opensubtitles en Addic7ed het wel goed?
Heb je wel de laatste versie want tvdb heeft iets aan hun api website verandert zodat het niet meer werkte en ik heb dus een crash update gereleased (versie 1.2.23).
Ik heb de laatste versie gedownload van Github. In m'n info staat 1.2.22, maar ik kan geen apk vinden van 1.2.23.

Opensubtitles werkt als een tierelier, Addic7ed heb ik nog niet geprobeerd.
Om te testen of het alleen de testknop is doe eens het volgende.
Zet in je serie folder een video van een serie neer die je nog nooit gebruikt hebt, zodat je zeker weet dat tvdb geraadpleegd gaat worden en kijk of hij netjes een IMDBID en AddicId in het wanted scherm weergeeft.
Ik heb nog een lijstje in de wanted staan, daar geeft hij netjes een IMDB-ID en A7-Id bij weer. Hij is pas gaan downloaden toen ik Opensubtitles heb toegevoegd.

Edit: net Addic7ed toegevoegd: werkt als een tierelier.

[ Voor 2% gewijzigd door don_jorg op 24-04-2018 16:41 . Reden: Addic7ed toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dan lijkt het me duidelijk.

Je hebt last van het feit dat je 1.2.22 draait.
Ik heb 1.2.23 daarvoor uitgebracht, want de tvdb website is verandert, waardoor de 1.2.22 versie altijd denkt dat tvdb offline is.

Even updaten vanuit de pulldown van autosub zelf, daar heb je uiteraard geen nieuwe .spk voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Ah, de updatemogelijkheid zit onder Commands, niet onder Configuration. Vandaar dat ik hem niet vond ;)

Resultaat, nu op 1.2.23: failure. Heb de cache weer geflushed, helpt niets. Daarom de gegevens gewoon ingevuld en gesaved, zonder verify te doen, daarna nogmaals verify gedaan: Success!

Dank jullie wel voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Ben(V) AutoSub wil niet altijd (50/50) mee opstarten met de NAS. Is dit een rechten probleem? Debug:
code:
1
2
3
4
5
6
24-04 23:30:09 DBG stop           :Flush logfile and shutting down Autosub.
25-04 06:03:14 INF StartCherrypy  :Starting CherryPy webserver
25-04 06:03:14 INF stop           :Got Signal from OS, gracefully shutting down. 
25-04 06:03:14 DBG stop           :Stopping Search thread, Cherrypy and removing pid file
25-04 06:03:14 DBG stop           :Stopping Cherrypy
25-04 08:41:19 INF StartCherrypy  :Starting CherryPy webserver

DSM 6.1.6-15266 Update 1
Python version is: 2.7.14
Configversion is: 6
Dbversion is: 11
Autosub version is: 1.2.23

[ Voor 10% gewijzigd door Freakster86 op 25-04-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee dat is geen rechten probleem, dan zou het altijd moeten optreden.

DSM stopt het package net nadat het gestart is. (Got Signal)

Kun je eens in de logfile van het package centre kijken?
Dat zul je met winscp of putty moeten doen.
Die file vind je hier:

/var/log/synopkg.log

PS.
Heb je wel package versie 1.25 in gebruikt (versienummer kun je in je package centre vinden)

[ Voor 15% gewijzigd door Ben(V) op 25-04-2018 09:35 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 87 Laatste