Ik heb nu ook maar eens Bittorrent Sync op mijn RPi geïnstalleerd.
Nu had ik al mijn bestanden al op een 3TB schijf maar die heb ik moeten formatteren naar EXT4 voor de RPi.
Wilde mijn Afbeeldingen (140GB) op de 3TB usb schijf van de RPi zetten. Zodat ik niet telkens mijn schijf moest aansluiten en ontkoppelen.
Had al NFS shares aangemaakt, zodat ik media en XBMC op meerdere plekken kon syncen. In OSX is NFS ontzettend traag. SFTP geprobeerd maar dat is het hem ook niet qua snelheid.
Nadat btsync klaar was met indexeren ging het ineens rap.
Daarnaast draait ook Time Capsule op de schijf, zodat ik wederom de schijf niet hoef aan- en afkoppelen.
MySQL voor de XBMC synchronisatie heb ik maar uit gezet tijdens syncen, de RPi wordt anders super sloom.
Toen OwnCloud gebruikt op mijn vorige linux server. Maar dat was toen echt een ramp. Verschillende errors, niet willen syncen, addons die niet stabiel werken, index kwijt en synct alle files opnieuw, etc. Fijne was wel dat je users kan aanmaken. Maar qua snelheid was het ook niet te doen. Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik denk dat ik voorlopig maar bij btsync blijf.
Edit: Ik heb trouwens nog de eerste RPi Model B met maar 256MB ram. Overclocken heb ik nog niet geprobeerd. Bij het syncen van veel files wordt de RPi toch traag en gebruikt +- 40% RAM.
Ga toch kijken voor een Model B V2 512MB. Dan houd ik de V1 voor enkel XBMC.
En de V2 dan in de meterkast voor MySQL, NFS, btsync, Torrent, NZB, CouchPotato en dergelijke.
[
Voor 13% gewijzigd door
uname -r op 22-01-2014 00:00
]