Bittorrent Sync, een volwaardig Dropbox alternatief

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

Prachtig programma! Heel gebruiksvriendelijk ook _/-\o_ !

Wat mij aanspreek is zonder cloud of andersmans servers mijn gegevens (whatsapp images bijv) syncen tussen pc thuis, pc werk, ipad.

Het heerlijke is dat als ik op de PC een foto verwijder hij overal weg gaat (itt tot google backup).

Enige wat is nog niet helemaal veilig acht is de sleutel..
Kan iemand niet gewoon mijn "secret" raden en mijn folder ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:22
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:30:
[...]

Enige wat is nog niet helemaal veilig acht is de sleutel..
Kan iemand niet gewoon mijn "secret" raden en mijn folder ophalen?
Dat raden zal wel meevallen, lees hier de BS FAQ erop na onder puntje "What is a "secret" and how does it work?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jolke schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Dat raden zal wel meevallen, lees hier de BS FAQ erop na onder puntje "What is a "secret" and how does it work?".
Raden niet, maar een scriptje 24/7 random nummers laten sniffen moet toch wel gaan?
Nouja ik maak zelf wel een 40 char lang geheime sleutel, heb ik iets beter gevoel bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Voordat de berekeningen om de hoek komen, iets met 40 karakters en 26 letter, 10 cijfers... brutal force is mogelijk, maar het lijkt me veilig genoeg. :)

Natuurlijk geldt hier, hoe meer tekens hoe moeilijker het kraken wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Jolke op 09-01-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Raden niet, maar een scriptje 24/7 random nummers laten sniffen moet toch wel gaan?
Nouja ik maak zelf wel een 40 char lang geheime sleutel, heb ik iets beter gevoel bij 8)
Dan heb je toch hetzelfde ?
het enige verschil is dat je zelf de combinatie hebt gemaakt, maar op een random sniffer is het ook net zo onveilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Wat voor hardware gebruik je daar voor? Je wilt toch wel klaar zijn voordat de zon over een paar miljard jaar ontploft he?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Weet iemand hier of, als een host op readonly staat, deze ook kan uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als het goed is zal een wijziging bij een host die op readonly staat de bestanden niet uploaden naar de overige peers. Wijzigen (verwijderen, aanpassen, creeren) wordt alleen gesynt bij peers die de master key gebruiken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

wcduck schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:20:
Als het goed is zal een wijziging bij een host die op readonly staat de bestanden niet uploaden naar de overige peers. Wijzigen (verwijderen, aanpassen, creeren) wordt alleen gesynt bij peers die de master key gebruiken.
Maar kan een read-only host uploaden? Hiermee bedoel ik niet bestanden veranderen. Bijvoorbeeld: ik heb 1 host met een write key, en 2 met een read-only key waarvan 1 op dit moment offline. De host met de write key gooit wat data in de gesharede folder, en host 2 synct dit. Vervolgens gaat host 1 offline. Daarna komt host 3 online. Wat mijn vraag nu is: kan host 3 nu van host 2 de bestanden overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Dat kan wel. Dat is juist de kracht van een bittorrent systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan moet de readonly-variant dus wel twee versies hebben van het bestand: eenmaal de gewijzigde versie die lokaal blijft, eenmaal de meest recente 'master-'versie (waarvan moet worden bijgehouden dat dit ook de meest recente is). Hoe gaat het systeem om met dergelijke versieproblemen?

Vraag ik met enige schaamte omdat ik het ook gewoon kan uitproberen maar ik heb hier maar 1 client :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee waarom deleted files op de PC niet syncen naar mijn Android?
Heb een sync opgezet met mijn DCIM folder, maar wanneer ik foto's verwijder op de PC zit ik het wel in het programma, maar op de Android blijven de foto's staan..

Mhh het lijkt wel te werken.. maar de gallery op android moet dan opnieuw geindexeerd worden.
Even een test gedaan met een test.txt filetje en dat ging perfect.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 310225 op 10-01-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben thuis een NAS aan het overwegen. Lijkt me ideaal in combinatie met BitTorret Sync. We gaan er op het werk ook een aanschaffen, dus wellicht koppelen en dan dus extra veilig. Kan ik ook eindelijk m'n muziek collectie en dergelijke een beetje veilig kwijt op de NAS, zeker met BT Sync aan! :D

OwnCloud ziet er ook wel leuk uit, maar is denk ik een stukje bewerkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Volgens mij kan Bittorrent Sync alleen op een gebruikersvriendelijke manier worden geinstalleerd bij de Synology Diskstation NAS'en via een package: http://www.synocommunity.com/packages . BIj andere NAS'en dient een andere installeermethode gebruikt te worden, die meestal inhoudt dat je in moet loggen via SSH. Dit heb ik laatst gedaan bij een Seagate Goflex. Ik prefereer de Synology methode (paar keer klikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
Ook de "handmatige" manier stelt niks voor; paar commando's en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
smeerbartje schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:29:
Ook de "handmatige" manier stelt niks voor; paar commando's en klaar ben je.
Wellicht als je een gedegen kennis hebt van Linux. Ik was er drie dagen mee bezig. Vervolgens wel een tutorial geschreven en op het forum van Bittorrent Sync gezet. Het punt is dat de procedure voor vrijwel iedere router verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, hier staat de Synology met BT Sync inmiddels! Even een vraagje, stel ik heb deze constructie qua directories:

hoofddir/
- subdir1/
- subdir2/

Als ik subdir1/ en subdir2/ apart gesynced heb, dus ze hebben beide een aparte key. Dan zou ik (bijv.) later besluiten de hele directory te syncen middels de hoofddir/, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Nee. Dit zal een foutmelding geven. Zie ook het support forum van Bittorrent Sync en de FAQ daarvan (je bent niet de enige die dit wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 21:02
Ik heb een computer met 4 gebruikersaccounts (van gezinsleden) en een nas waar ik een map naar toe wil syncen. Nu heb ik het programma ingesteld en hij staat nu te syncen, maar ik wil graag dat welk account ik ook open bittorent sync opstart en diezelfde mappen gaat syncen. Als ik nu naar een ander account ga en bittorent sync opstart dan komt er weer een 'leeg account' tevoorschijn wat nog helemaal niet ingesteld is. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Eenmalig dezelfde instellingen zetten?

Evt kan je de software steeds starten onder de andere account, bijv via het runas-commando. Dan krijg je natuurlijk wel al die rechten, dus ook de rechten om de bestanden van die account te zien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Ik heb nu ook maar eens Bittorrent Sync op mijn RPi geïnstalleerd.
Nu had ik al mijn bestanden al op een 3TB schijf maar die heb ik moeten formatteren naar EXT4 voor de RPi.
Wilde mijn Afbeeldingen (140GB) op de 3TB usb schijf van de RPi zetten. Zodat ik niet telkens mijn schijf moest aansluiten en ontkoppelen.

Had al NFS shares aangemaakt, zodat ik media en XBMC op meerdere plekken kon syncen. In OSX is NFS ontzettend traag. SFTP geprobeerd maar dat is het hem ook niet qua snelheid.
Nadat btsync klaar was met indexeren ging het ineens rap.

Daarnaast draait ook Time Capsule op de schijf, zodat ik wederom de schijf niet hoef aan- en afkoppelen.
MySQL voor de XBMC synchronisatie heb ik maar uit gezet tijdens syncen, de RPi wordt anders super sloom.

Toen OwnCloud gebruikt op mijn vorige linux server. Maar dat was toen echt een ramp. Verschillende errors, niet willen syncen, addons die niet stabiel werken, index kwijt en synct alle files opnieuw, etc. Fijne was wel dat je users kan aanmaken. Maar qua snelheid was het ook niet te doen. Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik denk dat ik voorlopig maar bij btsync blijf. :)

Edit: Ik heb trouwens nog de eerste RPi Model B met maar 256MB ram. Overclocken heb ik nog niet geprobeerd. Bij het syncen van veel files wordt de RPi toch traag en gebruikt +- 40% RAM. 8)7
Ga toch kijken voor een Model B V2 512MB. Dan houd ik de V1 voor enkel XBMC.
En de V2 dan in de meterkast voor MySQL, NFS, btsync, Torrent, NZB, CouchPotato en dergelijke. :*)

[ Voor 13% gewijzigd door uname -r op 22-01-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 19:25
Heeft iemand op een synology last van het verschijnsel dat de bestanden aangemaakt door bittorent sync de rechten krijgt van de btsync user, en je als gewone gebruiker geen edit rechten hebt?

Iemand een idee hoe dit te omzeilen?

Ik zat te denken om btsync als user te laten draaien of een script te maken die de rechten op fileniveau om de x tijd goed zet, echter heb ik geen idee hoe dit uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:31
Kan het niet letterlijk terug vinden, maar je kan toch niet via een web interface oploaden? Op school computers kan ik namelijk niks downloaden waardoor ik bitsync niet kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:44
Dat klopt. Btsync werkt enkel met een client.

Edit: Je zou natuurlijk wel zoiets als dit kunnen maken: http://adammatthews.co.uk...rrent-sync-dropbox-clone/, maar dan ben je beter af met owncloud.

[ Voor 66% gewijzigd door traxxion op 08-03-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het hoeft geen owncloud te zijn, je kunt zelf een willekeurige webserver met willekeurige file manager opzetten op een van de apparaten waar BTSync draait. Zorg dat de file manager enkel de BTSync-directory kan benaderen en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Precies; ikzelf heb deze draaien. Ik zit alleen nog te kloten met het feit dat btsync bij mij als user "x" draait, terwijl apache (en dus die file manager) op www-data draait. Een via web (Pydio dus) geuploade file heeft dus niet als owner "x". Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Kan ik bijvoorbeeld mijn eigen user "x" toevoegen aan de groep van www-data? Dat ze elkaars files dus mogen verwijderen/aanpassen?

[ Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 08-03-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
Bedankt voor de suggesties!
Owncloud ben ik van af gestapt omdat laadtijden van +/- 5 seconden mij een beetje teveel werden. Kon me raspberry niet aan :) Maar ik ga eens aan de slag of ik dan een webserver op kan zetten.
Ondanks dat 'Seafile' goed werkt en te bedienen is van buitenaf werkt de website niet prettig en staat vol met overbodige dingen.

Genoeg om nog te doen dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 22:09
Mensen hier die een RPi gebruiken, een RPi kan maar met Max 1 a 1,5mb wat naar de USB schijf wegschrijven, vanaf het internet. Is het dan niet te sloom voor gebruik met sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ligt eraan wat je in sync wil houden; voor mij persoonlijk zou dat genoeg zijn. Eenmalig duurt het lang, maar daarna zijn het natuurlijk enkel de verschillen die over de lijn gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Voor de liefhebbers: er is een nieuwe versie uit: 1.2.92 (meer info).

[ Voor 34% gewijzigd door smeerbartje op 18-03-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
Voor mij is het ook genoeg. Gebruik het om bestanden voor school etc te sharen. Wat trouwens nu gelukt is!
Ik heb extplorer gebruikt, werkt prima! Mocht iemand interesse hebben, deze tutorial heb ik gebruikt:
http://linuxpoison.blogsp...nd-manager-extplorer.html

Je moet even bij beheer je home directory vervangen naar waar je Sync folder gemount is, maar als je dat gedaan hebt werkt het prima! Synct gewoon met me PC/mobiel.
Edit: Website werkt ook lekker snel, en niet zo als bij owncloud laadtijden van +/- 5 seconden.

[ Voor 9% gewijzigd door Penait1 op 23-03-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Et voila...versie 1.3. 't Wordt nu echt een volwassen product.
http://blog.bittorrent.co...supporting-windows-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
Sinds enkele weken ook Bittorent sync op mijn windows pc en Synology nas 412+. werkt perfect alleen mijn nas is ineens heel erg traag geworden. Waar kan dit aan liggen want de 412+ is toch best een snelle jongen.

Cpu staat op 3 % en ram continue op ongeveer 73 % zie dat bittorent wel de grootste ram gebruiker is.

vergeet ik een instelling of dit normaal?

6 verschillende mappen die gesynct zijn grootste map 64GB aan foto,s en oa 2 mobiele toestellen( voor camera upload via wifi)

Bij de foto map zie ik 64 GB in 109727 files ( indexing) dit al sinds het gebruik van Bittorent Sync.
Ik zou verwachten dat hij de indexing al na weken al klaar moet hebben?

[ Voor 30% gewijzigd door CallmeGod op 25-03-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
ik vind pc's er al langzaam van worden, dus laat staan nassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
martijn24 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:32:
Sinds enkele weken ook Bittorent sync op mijn windows pc en Synology nas 412+. werkt perfect alleen mijn nas is ineens heel erg traag geworden. Waar kan dit aan liggen want de 412+ is toch best een snelle jongen.

Cpu staat op 3 % en ram continue op ongeveer 73 % zie dat bittorent wel de grootste ram gebruiker is.

vergeet ik een instelling of dit normaal?

6 verschillende mappen die gesynct zijn grootste map 64GB aan foto,s en oa 2 mobiele toestellen( voor camera upload via wifi)

Bij de foto map zie ik 64 GB in 109727 files ( indexing) dit al sinds het gebruik van Bittorent Sync.
Ik Sync 8 mappen met zo'n 500GB op mijn Synology 213j NAS. Ook deze wordt traag. Als je de NAS opnieuw opstart zal je zien dat het interne geheugen dat BTSync gebruikt ineens aanzienlijk verlaagt, om daarna binnen enkele dagen weer op te lopen naar 90% (bij mij althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
wcduck schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:13:
[...]

Ik Sync 8 mappen met zo'n 500GB op mijn Synology 213j NAS. Ook deze wordt traag. Als je de NAS opnieuw opstart zal je zien dat het interne geheugen dat BTSync gebruikt ineens aanzienlijk verlaagt, om daarna binnen enkele dagen weer op te lopen naar 90% (bij mij althans).
Ja dit heb ik nog niet getest , ik ga me nas een keer rebooten eens kijken als dit verschil gaat maken.
sync je ook foto,s ?

op me laatste vraag herken je dit?

ps : moet me systeem toch rebooten nieuwe Version: 5.0-4458 ( http://www.synology.com/en-global/releaseNote/model/DS412+)

update: nieuwe versie geinstalleerd en inderdaad de Nas is na reboot van 74 % naar 44 % gegaan en is inmiddels stukken sneller. Ik ga kijken als dit gaat oplopen na enkele dagen...

[ Voor 16% gewijzigd door CallmeGod op 26-03-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
Ik gebruik Sync met 3 Linux dozen, 1 Windows machine en 1 Mac. Gisteravond meteen de update geïnstalleerd, en nu zit ie in een eindeloze syncloop. Het schijnt dat OSX en Linux niet zo goed samen gaan na de 1.3.x update... http://forum.bittorrent.c...m-osx-to-linux-with-1367/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
OSX en Linux niet samengaan? Dat is vreemd, OSX is op *nix gebaseerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hier geen problemen met 1.3.x. Ik werk met twee x OSX en een Ubuntu servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Nox

Noxiuz

BTsync staat hier op slechts 20MB geheugen. En ik sta al de hele dag te syncen, in totaal >10GB geupload naar drie verschillende devices. Ik kan er weinig nadelen over vinden.

Wel ben ik benieuwd hoe de devices elkaar vinden, iemand een idee hoe dat werkt? Zit er ergens een tracker?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Dit kun je instellen. Je kunt ervoor kiezen dat ze via een tracker elkaar benaderen, maar directe verbindingen zijn ook mogelijk. Je moet dan uiteraard wel zelf je poorten e.d. regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Ik gebruik nu ook btsync op mijn FreeNAS. Ideaal om mijn Keypass database the syncen tussen mijn server, android mobiel en mijn laptop en PC.

Nu wilde ik btsync ook gebruiken om al mijn foto's van mijn NAS te syncen naar een offsite NAS maar blijkbaar synt die niet nested directories, erg vervelend. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wat bedoel je met nested directories? Subdirectories?? Die syncen hier namelijk perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 14:37
Ik ben nu ook een voorzichtig blije gebruiker van btsync. Ben heel bescheiden begonnen met het verbinden van twee arch laptops. Configuratie is ip makkelijk, hoewel ik er achter ben gekomen dat je wél moet klooien met permissies. De oh zo goede arch wiki is voor de verandering hier niet zo helder...
Ik ben nog niet verder gekomen dan mijn ~ op world writable te zetten, iets dat ik liever vermijd. Doel is om mijn keepass database te syncen tussen drie arch laptops en één Windows bak. Voor mijn niet-gevoelige meuk zal ik ws dropbox blijven draaien ( tenzij btsync echt geweldig blijkt ).
Hoe gaan de andere linux gebruikers om met permissies ? Ik draai btsync vooralsnog systemwide, mijn gebruiker is lid van de btsync groep, de betreffende map is dan van de btsync gebruiker en groep.Dat werkt dus alleen als ik de bovenliggende structuur open zet naar jan en alleman. Beetje botte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben nu ook om van Dropbox naar BitTorrent Sync en ik heb nog wel een leuke tip, denk ik, voor de mensen die net als ik een centrale server op willen zetten die enkel read-only en alles encrypted opslaat.

Dus: De bestanden worden NIET gedecrypt op de server (of andere client) en zijn daar dus niet leesbaar. Dat hoeft ook niet, want dat doe ik op de andere clients (laptops en PC). Ideaal dus voor een 'always on' VPS of bij een vriend/vriendin.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pw65pVC.png

Volg de volgende stappen
• Voeg een nieuwe map toe (Add folder) maar deel de key nog niet!

• Ga naar de preferences van de map:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rjPFKRo.png

• Klik op View Key en kopieer de Read & Write key.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yDwfyLM.png

• Klik hierna op Update key...

• Plak de key maar verander de eerste A in een D (hoodletter) en klik op update.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TTYfIyQ.png

• Klik daarna op close.

Dat was het.
• Ga opnieuw naar de preferences en klik weer op View key. Zoals je ziet zijn er nu drie keys:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I9q1rst.png

De Read & Write key doen nog altijd hetzelfde als ze deden. De Read Only key is wel een stuk langer geworden. De map is gewoon nog te delen zoals voorheen.

Maar... de Encrypted Key is wat we nodig hebben voor de centrale server. Plak deze key in de BitTorrent Sync Client op die server en hij zal alles downloaden als een normale client, met uitzondering dat hij het niet decrypt. Clients met deze key kunnen de map ook niet opnieuw delen!

Deze truck werkt ook voor bestaande shares, dan moet je alleen de nieuwe key naar elke client sturen en via update key de nieuwe key plakken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:54
Dat is interessant Evanescent! Hier nog een linkje naar een post op het BitTorrent forum waarbij een Administrator nog wat uitleg geeft:
http://forum.bittorrent.c...y-secret-without-api-key/

Het lijkt erop dat dit voor extra cpu load zorgt, waar o.a. ARM devices moeite mee kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat is een goede aanvulling, daar had ik overheen gelezen. Thanks.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• wcduck
  • Niet online
Evenecent, bedankt voor de tip. Begrijp ik het goed dat je op deze wijze de documenten bijvoorbeeld op je eigen pc un-encrypted kan bewaren, en deze dan sync met een aantal andere devices waarop het dan versleuteld komt te staan? Wat gebeurt er dan wanneer de pc wegvalt (un-encrypted) en je de bestanden terug wilt krijgen? Kan je dan de Read&Write key gebruiken en worden de bestanden dan weer ontsleuteld?

• Room42
  • Niet online
Je kan vanaf de encrypted peer niet verder delen. Je moed dus inderdaad de read/write key goed bewaren. Overigens zijn er op het forum van Bittorrent wel threads over het recoveren vanaf een Encrypted Ream-only peer. Maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Ik gebruik het voor een always on-peer, die doet het altijd, dus er wordt altijd gesynct. De apparaten die ik normaal gebruik staan zelden tegelijk aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 20-09-2014 18:21 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:28
Ik gebruik BTsync nu ook een paar maanden op mijn DS414, maar waar ik een probleem mee heb is dat mijn HDD's nooit in sleep gaan en nu al een paar maanden 24/7 aan staan.

Heb folder rescan interval al gewijzigd, maar dat helpt niet. Ik zoek eigenlijk iets waarmee ik kan zeggen dat BTsync bijvoorbeeld alleen elke dag tussen 18:00 en 20:00 draait om te syncen en daarna uit staat.

Van cron jobs en werken met putty heb ik weinig kaas gegeten, heb wel via putty alles geinstalleerd, maar ja daar heb je tutorials voor.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Zo, bij onze stichting hebben we nu alles via BTsync lopen. Thans, de email is er net uit gegaan. Op kantoor een PC als server laten draaien. Die is dan niet read-only en encrypted, geen idee of ik die wijziging wil doorvoeren op een productief systeem.

Hopelijk bevalt het, want andere oplossingen zoals dropbox-achtigen worden we een beetje zat en kosten nog geld ook. Dit hebben we mooi lekker zelf in de hand, PC op het werk heeft bijna altijd 100/100 beschikbaar dus de eerste sync zal wel vlot gaan. Ik ben alleen benieuwd wat mijn collega's zeggen als ze spikes van 100mbit in het kantoornetwerk zien opeens :P Misschien maar eventjes een limiter instellen :+

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
M'n moeder heeft een bedrijfje met nog geen offsite backups :o

Ik wil haar werkstations dus laten syncen met mijn NAS. Maar even heel kort door de bocht, haar pc's worden gejat/gewist en BTsync probeerd de lege folders te syncen. Is ze dan alsnog al haar data kwijt, gezien er gesynct wordt?

Ik las dat er ergens een prullenbak is waar alles dat gedelete is wordt ingeplaatst. Maar stel, bovenstaande gebeurd. Kan je dan bestanden redden? Zodat dus niet alles verloren is? Syncen is leuk, maar ik wil het dan echt als offsite backup gaan draaien zeg maar voor het geval er iets gejat / gestolen / expres gedelete wordt en gerecovered moet worden. Ik heb het topic flink doorgelezen maar kan nog niet echt duidelijke antwoorden vinden op bovenstaande vraag.

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Weet iemand hoe dit protocol van Sync in grote lijnen werkt? Ik draai het ook op mijn Nas maar heb verder geen poorten geforward. Toch weet BTsync te syncen van buiten af 3g en wifi. Natuurlijk fijn, maar wil graag weten hoe dat kan. In mijn router heb ik Upnp uitstaan igg. In de firewall van de Nas heb ik de app of Upnp ook niet aanstaan of poorten allowed..
Kan er niet zoveel over vinden hoe de app nu verbinding maakt..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• traxxion
spokje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:20:
Ik las dat er ergens een prullenbak is waar alles dat gedelete is wordt ingeplaatst. Maar stel, bovenstaande gebeurd. Kan je dan bestanden redden? Zodat dus niet alles verloren is? Syncen is leuk, maar ik wil het dan echt als offsite backup gaan draaien zeg maar voor het geval er iets gejat / gestolen / expres gedelete wordt en gerecovered moet worden. Ik heb het topic flink doorgelezen maar kan nog niet echt duidelijke antwoorden vinden op bovenstaande vraag.
De data wordt inderdaad in een hidden-folder geplaatst genaamd SyncArchive. Zie ook "What are .SyncID, .SyncIgnore, .SyncPart, .SyncTemp .SyncOld and .!Sync files and the .SyncArchive folder?" op http://forum.bittorrent.c...rent-sync-faq-unofficial/

• spokje
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta1981
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-06 22:07
ionicdog schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:45:
Weet iemand hoe dit protocol van Sync in grote lijnen werkt? Ik draai het ook op mijn Nas maar heb verder geen poorten geforward. Toch weet BTsync te syncen van buiten af 3g en wifi. Natuurlijk fijn, maar wil graag weten hoe dat kan. In mijn router heb ik Upnp uitstaan igg. In de firewall van de Nas heb ik de app of Upnp ook niet aanstaan of poorten allowed..
Kan er niet zoveel over vinden hoe de app nu verbinding maakt..
Voor zover ik weet kun je per gedeelde map aangeven in preferences hoe deze gedeeld moet worden. Standaard staat de tracker server aangevinkt, hierdoor kunnen de btsync clients elkaar vinden zonder dat er poorten in de firewall zijn geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik heb alles nu ingesteld, werkt wel als een trein zeg. Hele fijne uitvinding. Doe ik ook nog eens wat legaals binnen het bittorrent protocol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik probeer de camera map op mijn mobiel dus zo in te stellen dat de foto's direct naar map A gaan en de Video's in map B op mijn Nas, dmv de ignore file.
Ik gebruik hiervoor de backup functie zodat alleen nieuwe files die kant op gaan, geen sync.
Maar ik moet hiervoor 2 backup taken instellen op dezelfde folder maar dat doet Btsync dus mooi niet..helaas. Als ik de 2e taak aanmaak gebeurd er gewoon niets omdat die folder dus al als taak bestaat denk ik.
Heeft iemand zoiets al eens voorelkaar gekregen, dus foto en video beide direct van mobiel (photo en video staan bijelkaar) naar de juiste map..?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Iemand een idee hoe je clients/nodes beter/sneller met elkaar kan laten connecten? Soms duurt het heel lang of zitten er wat hickups in e.d.

Daarnaast, klopt het dat de meest recente versie van een bestand die op 2 PC's te gelijk open staat leidend is? Dus als ik om 10:00 uur bestand X aanmaak en op een andere PC om 11:00 deze overschrijf/update, dat die dan overal komt te staan?

En als ik op 2 PC's tegelijk een bestand open, dan overschrijf ik zeker ook de wijzigingen die ik op PC1 heb gemaakt als ik hem met PC2 overschrijf? Soms gaan dingen wat vaag...

E:

Ik kan een statische host toevoegen. Op het werk heb ik een statische host, statisch IP maar zit achter een firewall. Iemand een idee hoe ik daar achter ip:poort kom?

[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 03-10-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1870henk
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik gebruik bit torrent sync nu al een tijdje, maar soms wordt er een file niet gesyncd en soms verdwijnt een file zelfs.
Toen ik keek op mijn laptop zag ik in de history van bit torrent sync dat deze een uur vroeger stond dan de systeem clock. Op mijn desktop PC is dat niet het geval. Ik snap nog niet waarom dit op mijn laptop gebeurd. Waarschijnlijk iets met zomer/winter tijd.
Vermoedelijk is dit de oorzaak van mijn probleem, omdat bit torrent sync vergelijkt op basis van de timestamp van de file.
Ik heb ook nog een WD mybooklive servertje waar ik mee sync en hoe die met de timestamp/systeem clock/timezone omgaat weet ik nog niet.
Kortom: het is zeer belangrijk om alle klokken en tijdzones goed te hebben anders heb je een probleem.
Binnenkort gaan we weer naar de wintertijd, dus je hebt kans dat er e.e.a. fout gaat als al je systemen niet gelijk lopen.

Misschien is er iemand die hier een goede structurele aanpak voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik krijg dit te vaak:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zrhDmq5.png

Ik kan me zo ergeren aan dit soort halfbakken informatie. Hoe kan ik zien welk bestand gelocked is?

Wat ik ook erg mis is de mogelijkheid om via de tray-icon direct naar een van de mappen te gaan. Sowieso vind ik weinig beweging in de ontwikkeling zitten. Ik had gehoopt dat er wat sneller nieuwe features geïmplementeerd zouden worden. Er zijn er nog een boel te gaan, vind ik.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 07-10-2014 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Room42 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 03:30:
Sowieso vind ik weinig beweging in de ontwikkeling zitten. Ik had gehoopt dat er wat sneller nieuwe features geïmplementeerd zouden worden. Er zijn er nog een boel te gaan, vind ik.
Tsja, ik zie dat iets anders. Ik wil geen 3000 features maar een stabiel systeem. En dat is het (voor mij) op dit moment helemaal.
Ik heb de zaak ingesteld en er syncen 2 synologies, 1 PC en twee laptops met elkaar. Ik gebruik het als backup voor de Syno's onderling (Veel sneller en vooral ook flexibeler dan rsync)
Backup van de laptos en de PC naar hun 'eigen' syno en tussen de machines onderling voor info die overal moet zijn.
Nu het loopt kijk ik er eigenlijn nog maar zelden naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 07-10-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Yah een update! Versie 1.4.91 oOo

Changelog:
- Various bugfixes

Bedankt -O-

edit:
Ok, de changelog staat op het forum:
Hi Folks,
Sync 1.4.91 is now available via auto-update for all previous 1.4.x desktop clients, and also for manual download from the main site (direct download links available here)

Sync 1.4.91 Changelog:
- Notifications shown when file changed in RO folder
- Added notification window for approval requests
- Fixed issue with adding folders via link
- Fixed column resizing in Firefox for Linux
- Fixed issue with disappearing approval notifications
- Fixed inability to add non-empty RO folder on Linux
- Fixed issue with scrollbars for Mac
- Fixed issue with blank UI due to invalid CSS
- Fixed issue with non-saving speed limits
- Other minor fixes
- Cosmetic fixes

The changelog for the previous build (1.4.83) may be found here.

[ Voor 89% gewijzigd door Room42 op 14-10-2014 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Iets waar ik al een tijdje mee bezig ben:

Encrypted read-only key voor een bestaande folder.

Met andere woorden: ik heb nu op ong. 10 devices een key staan, ik wil een always-on node toevoegen maar die wordt door anderen gebruikt en ik wil niet dat ze bij de data kunnen.

Kan ik nou wel of niet een machine bij de swarm voegen? Ik kan _niet_ alle keys gaan updaten, dus ik moet vanaf een bestaande key een read-only encrypted key maken. Dit lukt mij niet.

Er staat een kleine handleiding een stukje terug, maar daar wordt weer vermeld dat het niet kan terwijl het mij juist wel lijkt te kunnen. De informatie vanaf btsync zelf vind ik vrij karig dus daar heb ik ook weinig aan. Jammer dat het allemaal zo nieuw is :(

EDIT:

Ik heb het nu als volgt gedaan:

Key origineel:

A××××××××××××VOZ

Gekopieerd, update key gedrukt,geplakt als:

D××××××××××××VOZ

En vervolgens die handel opgeslagen, teruggegaan naar de instellingen en de key geupdate naar:

A××××××××××××VOZ

Dus nu zijn alle keys gelijk maar heb je dus wel weer een encrypted read only key. Gaat dit zo werken?

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 14-10-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmm ik weet niet of die key nu als gelijk gezien wordt door de andere peers. Overigens heb je wel overal de CPU-load van de encryptie. Dat heeft mij ertoe bewogen dit weer uit te zetten, mijn Surface Pro 3 liep razendsnel leeg met BTSync aan :/

Is het niet mogelijk een encrypted container te maken voor jouw always-on host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

De mate van security hoeft ook niet denderend te zijn overigens. Het zijn mijn ouders waar de bestanden van mijn stichting komen. Hun hebben een vrij lichte pc die ze altijd vergeten uit te doen... Als ze niet weten dat het erop staat vind ik het ook prima met een verborgen map en read-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05 22:26
Zijn er hier ook mensen die last hebben dat hun iPhone camera backup niet start met syncen? Soms opnieuw de backup toevoegen aan bv. een ander apparaat is de enigste oplossing heb ik het idee.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat mij nog steeds een beetje tegenstaat (en wat veel vaker is genoemd) is dat iedereen gewoon je keys kan toevoegen (of raden of per toeval etc). Ja, de kans is klein en er zijn x tot de macht x mogelijkheden etc maar wat is het voor een kleine moeite om een approval in te bouwen (net zoals nu gedaan wordt voor sharing). Zodra iemand een key toevoegt gewoon op een andere machine even approval voor die peer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben Sync gaan gebruiken om automatisch de docs+foto's van m'n vriendin haar macbook naar die van mij te zetten, ik ben wat meer van het backups maken dan zij, dus dan doen we het even zo.

Heb me aangemeld voor de alpha van 2.0 maar daar ga ik alleen niet zo boeiende dingen mee overzetten, want er zitten nog wel wat foutjes in, van een suffe "undefined" als je een submap of map kiest op de plek van een / tot regelmatig vastlopen van de app tijdens het instellen. Ze dwingen je ook om een ticketsysteem te gebruiken voor je bugs/opmerkingen, volgens mij is een forum daarvoor toch wat handiger omdat je meer ziet wat andere gebruikers tegenkomen en elkaar tips kunt geven. Maar we gaan het zien :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hier ook een zéér tevreden overstapper naar Syncthing (http://syncthing.net). De stabiliteit van Syncthing, het feit dat het volledig open source is en gewoon iets "beter" aanvoelt hebben me doen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:29:
Hier ook een zéér tevreden overstapper naar Syncthing (http://syncthing.net). De stabiliteit van Syncthing, het feit dat het volledig open source is en gewoon iets "beter" aanvoelt hebben me doen overstappen.
Interessant! Ik neig ook meer naar opensource, hoewel Syncthing wel enigszins een one-man-show is, ondanks er wel meerdere contributers zijn.
Wat voelt er beter aan Syncthing? Is dat puur functioneel?

Ik ga hem ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Room42 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 02:28:
[...]

Interessant! Ik neig ook meer naar opensource, hoewel Syncthing wel enigszins een one-man-show is, ondanks er wel meerdere contributers zijn.
Wat voelt er beter aan Syncthing? Is dat puur functioneel?

Ik ga hem ook maar eens proberen.
Moeilijk uit te leggen waarom het beter voelt :). Sowieso dat het geschreven is in GoLang vind ik een grote pré: ofwel prima te compilen op allerlei soorten architecturen (o.a. ARM). Verder is de GUI gewoon iets moderner en verbruikt de daemon minder resources.

Ook ging bittorrent sync de commerciële kant op. Ze bieden nu een gratis variant aan, maar ook een betaalde. Ofwel als "gratis" gebruiken loop je altijd features mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Lijkt mij dat het een beetje doodgebloed is?

Ik wil 2.0 gaan gebruiken, maar van harte gaat het allemaal niet. Ik weet ten eerste of het niet goed werkt en redelijk bugvrij is. Maar zelfs bij het klikken op yes bij de vraag of ik wil upgraden gaat het al fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik ben uitgestapt omdat ik het allemaal een beetje te commercieel geworden vind. Ik heb nu toch maar owncloud ingericht aangezien hun desktop client sterk verbeterd is*, sinds de vorige keer dat ik keek.

* Hoewel hij wel nog steeds erg veel read acties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Versie 2 werkt goed hoor; alleen even enorm wennen aan het feit dat ze opeens "usernames" hebben geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Apart om te zien dat zo'n populair iets, zo snel in populariteit kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 10:06
smeerbartje schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:29:
Voor de mensen die tegen de beperkingen van de gratis versie van Bittorrent Sync aanlopen, hier het topic over Syncthing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
smeerbartje schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:15:
Versie 2 werkt goed hoor; alleen even enorm wennen aan het feit dat ze opeens "usernames" hebben geintroduceerd.
Klopt het dat upgraden van 1.4 naar 2.0 vooralsnog alleen maar een nadeel heeft van de beperking op aantal mappen? Verder zie ik weinig dingen in pro die ik zou missen maar ik ga niet upgraden als ik mogelijk de sjaak ben. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 23:27
Wordt Bittorrent Sync tegenwoordig zo weinig gebruikt? Ik gebruik het om al mijn apparaten in en rondom huis te backuppen naar een Xpenology NAS. Werkt fantastisch!
Zijn er meer Tweakers die Sync op hun Synology draaien? Ben benieuwd of jullie het voor elkaar hebben gekregen om Sync zo te configureren dat de harde schijven in de NAS een spin down doen als er geen clients verbonden zijn..
Op dit moment gebruik ik de versie uit de Synology app store en ondanks de hogere waardes bij Rescan_Interval, Rescan_Tracker, en SaveSettings (18000) gaan de schijven niet uit :( Zodra ik het pakket stop gaan de schijven wel netjes in slaapstand na X minuten...

Ik heb het ook geprobeerd met de 2.3.1 versie vanaf de website (x64 package), maar ook daarmee krijg ik het niet voor elkaar. Die versie lijkt uberhaupt niet stabiel te lopen. Hij blijft steken op Indexeren en CPU/RAM gebruik stijgt ook enorm. Op het forum van Sync lijken er meer gebruikers last te hebben van deze bug in de meest recente versie. Nog even afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
stijnos1991 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:34:
Wordt Bittorrent Sync tegenwoordig zo weinig gebruikt? [...]
Ja, sinds ze 'commercieel' (en meer gesloten) gegaan zijn is bij mij het vertrouwen afgenomen en ben ik het toch maar zelf gaan hosten in de vorm van OwnCloud.

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 14-02-2016 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik gebruik het volop op meerdere syno's en met meerdere PC's en laptops.
Het werkt hier probleemloos. Set and Forget.
Ik heb geen idee of hij de spindown tegen houdt Mijn syno's staan nog zoveel andere dingen te doen dat ze daar hoe dan ook nauwelijks aan toekomen. En 20 keer per dag de schijven opstarten en weer afsluiten is slechter voor de schijven dan gewoon rustig door laten draaien. Dat kost wel wat stroom, maar voor milieu en bankrekening is het gunstiger om de schijven zo lang mogelijk heel te houden. Maar die afweging moet iedereen voor zichzelf maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Laatst online: 09-06 11:33
Goedemiddag,

Ik heb BittorrentSync nu op 5 computers en 2 servers staan, alleen de sync heb ik nog even uitgezet voor 2 computers.
Nadat ik op 2 computers de documentenmap als read only sync beschikbaar heb gesteld kreeg ik de volgende melding.

" xxxx.jpg has invalid modification time and may cause other files to be rewritten"

Iemand die deze melding ook heeft gehad, er staat zo snel dat ik kijk niet heel veel over geschreven maar allicht dat iemand hier er het fijne van weet.
Ik begrijp dat de timestamp verkeerd is wrs door een camera waarin de tijd ooit eens verkeerd heeft gestaan. Maar worden hierdoor mijn bestanden verwijderd of aangepast? Want de pc is master, de servers zijn als read only, er komt tzt nog een 2e master bij.

Bij de andere computers loopt het soepel en snel, en erg handig met een familiemap om spul te delen.
Heb dit ter aanvulling van een bestaande WHS Windows Home Server onsite, en dus nu een on/offsite synced versie.

Thx

[ Voor 4% gewijzigd door appel22 op 18-03-2016 17:45 ]

Inventaris | WhatPulse

Pagina: 1 2 Laatste