Grappig dit. Ik was vandaag in de Dirk in Amersfoort, net als TS een paar maanden geleden. De jongen achter mij (ik gok een jaar of 23) overkwam precies hetzelfde als de TS. De kassadame (een volwassen vrouw) vroeg of ze zijn ID mocht
zien, griste hem uit zijn handen en haalde hem door de scanner. Dat werkte niet omdat ze het pasje omgekeerd hield. Voordat ze het een tweede keer kon proberen greep de keurige jongeman haar pols beet ontfutselde haar het pasje. Hij ging heel even de discussie aan, maar de vrouw vertelde hem dat dit nu eenmaal de nieuwe regels waren. Vervolgens draaide de jongen zich om, liet alles staan en liep weg. Hulde!!
Ik stond mijn boodschappen nog in te pakken en zei tegen de cassiere dat die jongen wat mij betreft groot gelijk had. Je gaat toch niet ongevraagd iemands ID scannen? "Dit zijn de nieuwe regels, dan moet u de krant maar beter lezen", beet ze me toen toe. WTF?
Ik heb het daar maar bij gelaten maar het had mij echt niet zelf moeten gebeuren, bijvoorbeeld omdat ik met mijn dochter (13) bij de kassa sta. Het eerste wat ik doe is de camera aanzetten en vervolgens gaan we heel fijn in discussie tot ik het gelijk krijg dat ik heb. (waarna mijn dochter nooit meer mee wil boodschappen doen ;-) )
Bij de AH overkwam me laatst trouwens iets soortgelijks. Ik heb geen bonuskaart omdat ik die niet wil en mijdt die winkel daarom ook zoveel mogelijk. Die ene keer dat ik er ben en een aanbieding koop vraag ik de cassiere vriendelijk of ze er een heeft liggen. Meestal is dat zo. En anders heeft degene voor of achter mij in de rij er wel een.
Afijn, dit keer stond ik alleen bij die kassa. En het meisje erachter zei dat ze geen bonuskaart had, maar dat ik wel de nieuwe van haar kon krijgen. Ik zei met een vriendelijke glimlach "dat is prima, dan gooi ik hem bij de uitgang wel in de prullenbak". En toen kreeg ik hem dus niet...
Gelukkig stond bij de kassa ernaast net een vriend van mij af te rekenen die wel zo'n nieuwe kaart had gekregen. Dus ik zeg "Martin, geef die kaart van jou ff". Maar toen ik hem aan de kassiere wou geven zei ze: "Dat is niet de bedoeling meneer, dit is een persoonlijke kaart". Toen was ik niet aardig meer: "Nou moet je echt ophouden. Als ik wil dan geef ik die gozer nog mijn pinpas met pincode mee. Dus ik wil HEEL graag dat je nu die pas scant en me laat afrekenen!". Aldus geschiedde....
Klant is Koning iemand? Het zou ZO mooi zijn als we als consumenten eens de handen ineen konden slaan. Als 'iedereen' een week geen boodschappen doet bij de AH is de bonuskaart verleden tijd. Hetzelfde geldt voor die scanner bij de DIRK.
Sorry, hoor... maar dan zit er imho toch echt een goed steekje los bij die cassiere. Come on, een baby van nog geen jaar... ja, die gaan VOL laten lopen met bier, tuurlijk! Dit schiet echt weer eens veels te ver door

Helaas heb ik meermalen met eigen ogen 'mogen' aanschouwen hoe kleine kinderen in Frankrijk wijn met water
in de speenfles kregen. En ik heb ooit (heeeel kort) voor iemand gewerkt die zijn kind van drie 's ochtends een klein kopje koffie gaf omdat ze ander "zo moeilijk op gang kwam".
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat die cassiere in Waspik gelijk had. Alleen dat er altijd mensen zijn die gekkere dingen doen dan jij je voor kunt stellen.