[BBG]Basisgamesysteem januari 2014

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:54
StefanvanGelder schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:04:
[...]
Ik vind het gezellig om even na te praten
haha grappig. Ik vind je een hele goed BBG-er, alleen het is wel eens jammer dat als jij vast besloten hebt wat het gaat worden, mensen met nog zulke goed argumenten kunnen komen, maar jij absoluut niet van standpunt wil veranderen. Maar goed, ik heb ook wel BBG-ers meegemaakt, die te makkelijk van standpunt veranderen, en een BBG-er die de gouden middenweg er in kan vinden, zal wel niet bestaan.
Ik vond de inbreng van jou deze maand met de custom all in one echt top trouwens d:)b

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Nouja we hebben er al lang genoeg over gepraat denk. We vallen telkens in de herhaling.

Ben je trouwens helemaal van mening veranderd?
Robolokotobo schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:23:
Tof dat je nu wel voor de FX-6300 durft te kiezen waar ik vorige keer zo op hamerde. Wat prijs/perfomance betreft is het zo natuurlijk een heel mooi systeem. De enige vraag die dan nog rest is eigenlijk: Levert dit systeem ook genoeg performance om games met dusdanig hoge instellingen te kunnen spelen die je mag verwachten van een basis game systeem.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Robolokotobo schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:11:
[...]
Het lijkt mij toch wel duidelijk dat met Volta, PCI-e 3.0 geen overbodige luxe is.

Overal lees je dat bij Volta, met een geheugenbandbreedte van 1 TB/s (wat 3x zoveel is als kaarten van dit moment) PCI-e 3.0 goed van pas komt.
Maar die 1TB/s hoeft niet over de pcie en is daarbij behoorlijk suggestief.
Als er over 2 jaar wat meer bekend is over de volta en haar techniek kunnen we er misschien op in spelen, nu is het imo (veel) te vroeg.
Al kan het natuurlijk nooit kwaad om (voor hetzelfde geld) voor de nieuwste techniek te gaan, maar nu al AM3+ afschrijven is lijkt me onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
StefanvanGelder schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:02:
Nouja we hebben er al lang genoeg over gepraat denk. We vallen telkens in de herhaling.

Ben je trouwens helemaal van mening veranderd?

[...]
In dit geval wel. Vorige keer prefereerde ik de FX-6300 boven de i5 omdat dat ruimte in het budget bood voor de R9 280X, waar in het geval van de i5 voor de 270X gekozen moest worden. De 280X is nu geen sprake van, en het kleine prijsverschil tussen de i5 en de FX-6300 ic.m. de 270X vind ik het wel waard voor de wat extra performance, maar vooral vanwege de betere upgrademogelijkheid dankzij PCI-e 3.0.

Maar het is ook zo, dat waar ik vorige maanden waarschijnlijk een FX processor had gekozen als ik voor mezelf een systeem zou bouwen, ik nu een i5 of i7 zou kiezen. Puur omdat ik nu overtuigd ben van de noodzaak van PCI-3.0, en ik iemand ben die één keer in de zoveel jaar zijn videokaart vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:01:
Dus als ik het goed begrijp ga je toch liever voor de pricewatch: Cooler Master GM G450M gaat? Heb je toevallig een review kunnen vinden van deze voeding? Ik kan er geen vinden :)
Nee want zoals gezegd gaan mensen dan denken dat dat een goede voeding is en wordt die massaal gekocht en dan heb je over een paar jaar de massale uitval.

Neem gewoon de Intel die 35 euro waar je uiteindelijk op uitkomt is helemaal niks vergeleken met het dozijn nadelen die aan AMD zit. Volgens mij ben je ondertussen nog maar de enige die er AMD in wil....

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 27-12-2013 18:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Robolokotobo schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:26:
[...]
Puur omdat ik nu overtuigd ben van de noodzaak van PCI-3.0, en ik iemand ben die één keer in de zoveel jaar zijn videokaart vervangt.
ik sluit mij hierbij aan, met pijn in mijn AMD hart.
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:33:
[...]
Neem gewoon de Intel die 35 euro waar je uiteindelijk op uitkomt is helemaal niks vergeleken met het dozijn nadelen die aan AMD zit. Volgens mij ben je ondertussen nog maar de enige die er AMD in wil....
een opmerking die he-le-maal niets toevoegt. dat je geen fan bent van AMD das dan daar aan toe, op zijn minst onderbouw het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lednov schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:38:
[...]

een opmerking die he-le-maal niets toevoegt. dat je geen fan bent van AMD das dan daar aan toe, op zijn minst onderbouw het dan.
Jouw opmerking slaat nergens op het is heel goed onderbouwd, er staat zelfs dat ik ook liever AMD heb... :X

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dat klopt niet helemaal Lednov. The Mask zou absoluut niet een processor voortrekken of laten vallen vanwege het merk dat er op staat. Ook heeft hij onderbouwing gegeven waarom hij de FX-6300 in dit geval minder vind, en er staat een hoop onderbouwing in dit topic (Waar hij ook op doelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
ergens anders dan in dit topic? zo los raakt de opmerking kant noch wal. ik ga nog wel ff terug lezen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Jongens, laten we het wel even netjes houden en elkaar geen verwijten maken :)

Als ik gewoon het aantal stemmen tel zie ik meer AMD systemen voorbij komen dan Intel systeem. Waarom mij dan opeens wordt verweten dat ik als enige een AMD processor erin wil is mij volstrekt onduidelijk. Ik sta er juist voor om de meeste stemmen te laten gelden, en heb er ook geen problemen mee om daar aan toe te geven. Ik denk dat dat wel is gebleken in de jaren dat ik BBG's schijf.

Dat er op 27 december twee mensen nog wisselen van kant is hun recht, maar we hebben wel te maken met het schrijven van de BBG's. Ga er maar vanuit dat de BBG's in principe rond de 25ste al klaar zijn en dat de teksten er voor al geschreven zijn. Ik ben best flexibel, maar bij zo'n grote wijziging kan de hele tekst de prullenbak in. Ten eerste red ik het persoonlijk niet meer om het af te krijgen. We doorgaans rond de drie weken om te discussiëren, het zou dan wel raar zijn als het vast zou zitten op de laatste paar dagen.

Maar laten we het houden bij de inhoudelijke discussie. Zoals de BBG nu geschreven is is ook maar om te laten zien dat er meer mogelijkheden zijn bij het basisgamesysteem. Het zou natuurlijk van de zotte zijn omdat we er een Core i5 in doen omdat we het budget op moeten maken. De vergelijking die telkens wordt gemaakt dat het verschil maar 15 of 35 euro is is in ieder geval complete onzin. Als we uitgaan van gelijke componenten is het verschil gewoon dik 50 euro. Punt.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 99,50€ 99,50
1ASRock 980DE3/U3S3€ 47,84€ 47,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 147,34

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 155,99€ 155,99
1ASRock B85M-HDS€ 50,20€ 50,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 206,19

En dan zadelen we de Intel gebruikers ook nog eens op met slechts twee geheugensloten. Als men over het algemeen ergens spijt van gaat krijgen zijn het wel twee geheugensloten. Geheugen is het makkelijkst up te graden en zal ik de praktijk ook het meest voorkomen.

Dat men dan zegt dat zo'n moederbord niet volstaat voor een AMD processor omdat je die nog kunt overklokken is wat mij betreft ook geen geldig argument. Je hoeft de processor namelijk niet over te klokken. Het is alleen een extraatje bij de AMD set. Tevens zou ik nooit het goedkoopste moederbord nemen. Het is geen budgetgamesysteem, dus er mag ook best wel wat kwaliteit in zitten. Dit is niet om AMD in het systeem te praten, maar meer een algemene kijk op de zaken. Mocht de i5 erin zitten dan had ik eerder voor een moederbord zoals de pricewatch: ASRock B85M Pro4 gekozen dan de pricewatch: ASRock B85M-HDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik denk dat je niet naar het aantal stemmen moet kijken maar de onderbouwing.

In je vergelijking vergeet je het prijsverschil van de voeding tussen de i5 en de FX.

Ik ben het wel eens dat twee geheugensloten een beetje beperkt is, maar een tientje meer voor een uitgebreider moederbord is geen ramp in mijn ogen.

Maar tekst geschreven = case closed, heb ik alle begrip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
De voeding blijft in principe hetzelfde... Aantal stemmen tellen gaat inderdaad niet op, maar het was meer om aan te geven dat ik niet als enige voor de FX-6300 ben :)
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:33:
[...]

Nee want zoals gezegd gaan mensen dan denken dat dat een goede voeding is en wordt die massaal gekocht en dan heb je over een paar jaar de massale uitval.

Maar waaruit blijkt nu dat die voeding slecht is? Ik probeer daar al een tijdje achter te komen, maar daar krijg ik nog niet echt een antwoord op voor mij gevoel. Om Cooler Master als merk af te schrijven vind ik ook weer een beetje ver gaan.

Voor alle duidelijkheid, de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W zit nog steeds in het systeem maar met mijn leekogen past de Cooler Master toch beter bij ons systeem dan de Seasonic.

[ Voor 81% gewijzigd door Stefanovic45 op 27-12-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Plus de 22 euro koeler voor de AMD maakt het verschil dus ~35 euro. Dan is het een kwestie van uitrekenen of een AMD 1 euro per maand meer verbruikt. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
* Stefanovic45 mompelt iets met appels en peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat het minder dan 50 euro is, de reden om niet voor die voeding te gaan en waarom Intel is toch echt sowieso één keer en soms vaker genoemd en toch echt prima onderbouwd waarom het verschil minder dan 50 euro is. Waarom je een ruimere voeding moet hebben, wat er mis is met de CM en waarom beter niet nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ikzelf heb slechte ervaringen met CM-voedingen. De goedkope modellen worden niet eens voor reviews ter beschikking gesteld. Tuurlijk is dit weer een nieuw model, maar onbewezen zou ik niet zomaar een CM voeding erin plaatsen. Mensen bekijken de BBG voor een advies, dan zou ik niet een willekeurig nieuw model erin duwen.

Om van de Intel/AMD discussie af te zijn, waarom niet beide builds? Dat is vaker voorgekomen bij de BBG.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Je kunt natuurlijk vermelden dat je voor 50 euro meer een setup met een niet-overklokbare i5 hebt, of voor 75 euro meer een overklokbare setup met 8320 en betere koeler hebt.
Bang for buck is de FX6300 sowieso ontzettend goed, dan hangt het meer af van hoeveel je voor de totale built wilt uitgeven en waar je in wilt investeren.
Wil je een goedkope gebalanceerde built voor zo hoog mogelijke settings en een relatief korte levensduur is de FX6300+270X prima.
Vind je het niet erg om de settings wat lager te zetten om de basis wat beter te hebben en een wat langere levensduur door middel van upgrades ga je naar i5+7850.
Ga je ook i5+270X vergelijken ben je imo niet helemaal eerlijk meer bezig ivm prijsverschil, dan kun je bv weer vergelijken met FX6300+760. Of 8320+270X.

In mijn ogen is voor beide processors wat te zeggen, geheel afhankelijk van het doel wat we voor ogen hebben. En juist dat is me in deze BBG niet geheel duidelijk, we blijven maar het eindbedrag verlagen vanwege een voor mij onbekende reden (niet beschikbaar zijn van 250 euro videokaarten?)
De vorige BBG was 700, daarvoor 650 en dat was het doel nu ook, maar we komen uit op net iets meer dan 550...? Ik neem aan dat we het systeem voor een extra 100 euro toch flink kunnen verbeteren op 1 of meerdere punten?

Als er nu echt geen goed systeem te bedenken is voor 650 kun je imo ook twee opties aangeven (zoals aangegeven hierboven): 1 systeem dat in balans is met goede game prestaties maar niet erg goed upgradebaar (mid-range processor, high-end videokaart), en 1 systeem dat op dit moment wat minder game prestaties bied, maar later goed upgradebaar is (high-end processor, mid-range videokaart).

Beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht iets om mee te nemen in februari.

Edit: om daar lijstjes bij te zetten, nog steeds ruim onder de 650.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 155,99€ 155,99
1ASRock B85M Pro4€ 60,80€ 60,80
1MSI R9 270X GAMING 2G€ 171,03€ 171,03
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 69,90€ 69,90
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,-€ 48,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 55,55€ 55,55
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 609,27
vs
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 99,50€ 99,50
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 57,10€ 57,10
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 206,91€ 206,91
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 69,90€ 69,90
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,-€ 48,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 55,55€ 55,55
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,56

[ Voor 61% gewijzigd door mitsumark op 29-12-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
dat verhaal met de koeler slaat nergens op, die koeler komt dan ook bij het Intel systeem (lekker stil) en zo hou je als nog 50 E verschil.

voor de duidelijkheid, ik sta nog steeds achter het AMD systeem. ik zie wel wat beren op de weg voor toekomstige BBGs. wel, beren op de weg van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Een vraag over de geadviseerde 270X. Ik heb deze kaart in mijn PC gezet ipv mijn oudere 6850. Nu vind ik de prestaties erg tegenvallen. Mijn framerate in World of Tanks is nauwelijks gestegen bij dezelfde settings. Ik zat zelf te denken dat misschien mijn andere hardware de bottleneck is geworden maar een aantal mensen vertelden mij dat dit niet het geval mag zijn. Nu dus mijn vraag, kan iemand hier iets zinnigs over zeggen en dit ook onderbouwen? Ik twijfel of ik het in de kaart zelf moet zoeken of dat ik gewoon de rest van mijn PC moet upgraden.

Huidige systeem:
60 GB SSD
AMD X4 965
8Gb DDR3 geheugen

Groet,
Jordi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je besturingssysteem JP-tjuh?
Download de AMD drivers voor je GPU:
windows 7 32bit: http://support.amd.com/en...p?os=Windows%207%20-%2032
Windows7 64bit: http://support.amd.com/en...p?os=Windows%207%20-%2064
Op deze links en site kan je ook zelf navigeren naar je besturingssysteem.

Verwijder je oude drivers via: rechtermuisklik op deze computer--> eigenschappen--> device manager--> vouw display adapters uit en selecteer je GPU ( kan zijn dat deze op VGA staat )--> rechtermuisklik GPU en deinstaleer de drivers.

Nadat je de drivers hebt gedownload en geinstaleerd volg je alle bovenstaande stappen om weer naar je GPU te komen en met rechtermuisklik druk je op update driver software--> kies zoek in je computer--> kies laat mij uitkiezen vanuit een lijst met drivers--> selecteer dat je een CD hebt--> zoek in de AMD folder waar je drivers instaan en kies het .INF bestand.

Om naar het .INF bestand te komen: AMD-->support-->map die je ziet-->packages-->drivers-->display-->map die je ziet--> kies het .INF bestand ( volgens mij altijd 2 letters en 6 cijfers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
absoluut niet het topic hiervoor! graag ergens anders posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calyptus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 09:23
nm, te laat

[ Voor 100% gewijzigd door calyptus op 04-01-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Mijn huidige game-PC is redelijk plotseling aan het overlijden en ik wil daarom graag enigszins vlot een nieuwe machine gaan bouwen. Ik heb een jaar of twee geleden de Best Buy Guide van Tweakers gevolgd (basisgamesysteem) en wil dat nu ook graag doen. Ik loop echter tegen één probleempje aan: de videokaart in deze build is pas vanaf (ongeveer!) 1 februari weer leverbaar.

Kan iemand misschien een videokaart tippen die werkt met deze mobo/PSU, ongeveer in dezelfde prijs-prestatie range zit, past bij deze PSU en moederbord en wel op korte termijn leverbaar is? Alvast bedankt!

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Exact dezelfde kaart maar dan incl BF4: pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G Battlefield 4
(staat zelfs in de tekst)

Of eventueel een versie met hogere OC: pricewatch: MSI R9 270X HAWK 2G

Uiteraard zijn er veel meer keuzes van andere merken of zelfs andere chips.

[ Voor 42% gewijzigd door mitsumark op 05-01-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Beste Tweakers,

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om niet voor een PS4 maar weer voor een PC te gaan. De games die ik speel zijn tenslotte ook op de PC speelbaar en daarnaast biedt de PC meer functionaliteit.

Nu weet ik dat de videokaart die gebruikt wordt in de BBG van januari een overgeclockte versie is. Nu ben ik niet vies van overclocken maar ben ik wel lang uit de roulatie geweest wat betreft PC hardware. Wat is het alternatief voor deze videokaart die dezelfde prestaties levert wanneer ik hem overclock?

Groeten,
Wezzal :)
Pagina: 1 2 Laatste