[Verzoek] Graag aandacht voor het volgende...

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Beste Tweakers crew,

ik merk dat er steeds vaker ads verschijnen in de V&A van mensen die zich registreren op dezelfde dag als het plaatsen van de ad. Op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat die mensen vaak niet reageren op DMs of mails en waarschijnlijk ook nooit meer Tweakers bezoeken om hun ad weg te halen.

Ik merk dit steeds vaker. Aantal voorbeelden:
V&A aangeboden: Apple iMac 27" (najaar 2012) 2,9GHz
V&A aangeboden: Apple iPhone 5 16GB Zwart
Dit zijn toevallig ads waar ik in de laatste weken zelf op gereageerd heb, maar ik denk dat er nog veel meer zijn die geplaatst zijn door inactieve gebruikers. Het valt mij op dat het vaak gaat om populaire hardware, dus veel Apple spul.

Zou er misschien iets bedacht kunnen worden om dit soort vervuiling tegen te gaan? Misschien ads verwijderen als de gebruiker meer dan een week niet op Tweakers is geweest? Of dit soort gebruikers (geen of lage V&A feedbackscore en/of Karma) wekelijks (noem maar wat) hun ad laten heractiveren en als dit niet gebeurd verwijderen? Of mensen eerst een nuttige bijdrage laten doen aan T.net voor ze een ad mogen plaatsen (dit is misschien niet de meeste mooie oplossing).

Ik vind op deze manier V&A behoorlijk hard achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Je moet ergens beginnen, maar ik ben het met je eens.

Gebeurd vaak genoeg dat mensen niet op DM's reageren omdat ze stomweg nooit op Tweakers inloggen. Je kan er ook voor kiezen om een mail te sturen, maar het zegt ook wat over de gebruiker hoe actief ze hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
R0y. schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:37:
Je moet ergens beginnen, maar ik ben het met je eens.

Gebeurd vaak genoeg dat mensen niet op DM's reageren omdat ze stomweg nooit op Tweakers inloggen. Je kan er ook voor kiezen om een mail te sturen, maar het zegt ook wat over de gebruiker hoe actief ze hier zijn.
Ik doe meestal beide, zeker als het langer als een halve dag duurt na mijn eerste DM om antwoord te krijgen. Maar bij de twee voorbeelden die ik aangaf zijn er al enkele dagen voorbij, en nog steeds geen antwoord op mijn DMs en mails. En zoals ik al zei, dit is van de laatste tijd, maar zeker niet de eerste keer dat het voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik denk dat het een beter idee is om nieuwe gebruikers geen ad te laten plaatsen totdat hun account minimaal 1 maand oud is of als ze vaker dan 2 keer per week online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Deze discussie is al tig keer gevoerd. met allerlei suggesties zoals een wachttijd voor het plaatsen van advertenties, minimale karma score voordat je ads kan plaatsen, geregistreerd verkoper enz enz. Samengevat zien we hier nog geen toegevoegde waarde in, we willen als T.net de drempel laag houden op V&A. Dat dit inhoudt dat sommige verkopers niet meer reageren, zo zij het. Dit zijn er slechts een paar en het overgrote deel van de ads is gewoon prima in orde.
Sowieso worden ads ouder dan 2 maanden automatisch verwijderd, dus een vervuiling door oneindig openstaande advertenties is niet mogelijk.

Gezien dit dus al vaker besproken is lijkt het me niet nodig hier wederom een topic over te starten. Ik sluit hem dus bij deze.

edit: Zie ook:
Mogelijke oplossing tot verminderen internetoplichting v&a
Adverteren pas mogelijk bij zoveel tweakers.net tijd
Max 20 advertenties

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 27-11-2013 14:24 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.