Adverteren pas mogelijk bij zoveel tweakers.net tijd

Pagina: 1
Acties:

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
De meeste oplichters hebben een hekel aan moeilijk doen.

Tweakers.net verlangt niks van ze, geen gegevens,geen etc etc

Wordt het niet eens tijd om een systeem in te brengen waarbij of gekeken wordt hoe lang je al lid bent.

Of je in die periode ook ergens op gereageerd hebt.

Misschien verkoop gedeelte hangen aan een betaalde account? > dan heeft Tweakers.net wel de gegevens.

ERGER me kapot aan al die zielige verkoop redenen en dan onderaan de pagina te moeten lezen:

aangemeld op : 18-09-2013

Sorry maar was er bijna ingetrapt 8)7

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Spoenky schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:54:

Misschien verkoop gedeelte hangen aan een betaalde account? > dan heeft Tweakers.net wel de gegevens.
Liever niet, ik ga niet voor een account betalen. Maar ik maak wel veel gebruik van VA hier op Tweakers.
Gewoon zorgen dat je niet opgelicht kan worden. Dus wanneer mogelijk gewoon ophalen en verder je boerenverstand gebruiken.

If it sound to good to be true... ;)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Spoenky
este Tweakers,

Op mijn werk heb ik een HTC One Silver 32 GB gewonnen. Omdat ik al reeds voorzien ben van een toestel, heb ik besloten om deze te verkopen. Zoals jullie op de foto kunnen zien is de telefoon nog ongebruikt in folie en gloednieuw. Verder is het toestel voorzien van een garantie van 2 jaar (ook te zien op de foto)

Wat ik dus aanbied is een gloednieuwe HTC ONE met oortjes, oplader etc. + een garantie van 2 jaar.

Het mag duidelijk zijn dat dit een betere aanbod is dan je in welke winkel dan ook zal vinden.

Bij interesse kunnen jullie mij smsen op het nr: 0622751152

groetjes,

Specificaties

Adverteerder
NaamhouoiriaLocatie4812 BB, BredaBeoordelingScore: 0 (0)Historie 1 advertentie, 1 actief Actief sinds18 september 2013
Verzend- en betaalvoorkeuren
VerzendingLangsbrengen, ophalen, (pakket)post nationaal en koerierBetalingContant, bank vooraf en paypal vooraf

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En je punt is?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Spoenky
Ja boerenverstand.........

Maar je weet ook dat er techgeile puberpuistenstuiterende jochies van 14-15-16 reageren op een htc one

Die zien niet dat er iets mis is.

En pas reageren na zoveel reacties of online time is helemaal niet zo lanstig in te voeren

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
Ook genoeg mensen die wel dagelijks tweakers lezen, maar pas een account aanmaken als ze iets willen verkopen.

En die advertentie die je quote bied de optie tot langsbrengen of ophalen.

TheS4ndm4n#1919

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lip schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 01:23:
In plaats van hier te ranten over, de mods die actiever moeten modereren op VA advertenties, of users die minimaal 100 posts moeten hebben alvorens men artikelen kan aanbieden in VA, zou men hun boeren verstand moeten gebruiken!

"If it sounds too good to be true it usually is"

Daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat tenslotte altijd je eigen verantwoording blijft, en als je gedegen onderzoek doet, je eigenlijk bijna niet opgelicht kan worden. En als je het NIET vertrouwd, gewoon ophalen! En anders verder kijken dan je neus lang is.

Als iemand je willens en wetens wilt oplichten, en men moet bij wijze van spreken door 100 hoepels springen, dat doet men dat toch wel. Hier mee zorg je er echt niet voor dat een "beroepsoplichter" ineens niet meer in VA gaat adverteren, je zorgt er alleen voor dat het wat langer duurt.

• Spoenky
Ik heb gesproken met de aanbieder:

Onder mijn eigen sccount en die van mijn vrouw

1:kan ik de htc op komen halen??
A: sorry net verkoct

1: kun je de htc opsturen?
A: ja is prima, vooruitbetaling dan stuur so snel mogelijk

• Spoenky
En dan

:(

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Meld misbruik knop zit daar niet voor niets

• Spoenky
Die gebruik ik elke dag.

Maar ze blijven dan nog minimaal uren staan , met de kans dat Tweakers ze dus eigenlijk een handje helpen.

Waarom niet gewoon minimaal 50 post voordat je mag VERKOPEN

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zie de posts van Floppus, waarom dat niet gedaan word.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Spoenky schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:24:
Waarom niet gewoon minimaal 50 post voordat je mag VERKOPEN
En dan het forum vol met spam omdat ze anders niks kunnen verkopen via T.net.
Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Smiling as the shit comes down...

• Spoenky
hmzzz ja ook weer gelijk in.

Of gewoon laten betalen aan tweakers per advertentie. Zadat ze er iets mee kunnen gaan doen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

En wie gaat daar dan nog gebruik van maken als het op Marktplaats gratis is? Een goede oplossing is niet zomaar even in 2 tellen bedacht...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Bovendien, wie zou er meer last hebben van die kosten ? Een oplichter die met speels gemak mensen geld afhandig maakt of een welwillende tweaker die wat oud spul te koop aanbiedt ? ;)

Verwijderd

Als je het niet vertrouwd zoek diegene dan gewoon op en bekijk het product on the spot.

Iemand die intentie heeft op te lichten ziet een bezoek al niet eens zitten en haakt al snel af.

V&A heeft in elke regio zoveel advertenties inmiddels dat wat je zoekt echtwel binnen bereik is.

Vooral grote aankopen zou ik bezichtigen, anders niet. Maar in de regel koop ik toch alles nieuw, V&A is voor mij niet interessant op het moment.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Het is sowieso verstandig om inderdaad voor jezelf een soort van drempel of "stappensysteem" aan te houden:
- Geen feedback, geen historie, ophalen bij bedragen >25 euro
- Geen feedback, wel tweakerhistorie, ophalen bij bedragen >50 euro
- Wel feedback, ophalen bij bedragen >100 euro
Zoiets heb ik voor mezelf als ruwe richtlijn. Mocht het contact enigszins niet aan mijn verwachtingen voldoen dan wijk ik er nog wel eens van af. Ligt er ook een beetje aan natuurlijk, soms heb ik wat extra centjes op de rekening en dan gaan de drempelbedragen ook wat omhoog ;)

Drempels voor het gebruik van V&A worden denk ik makkelijk omzeild, een kostenplaatje is de reden dat ik niet op Ebay zit, bovendien mis je een hoop potentiële users met drempels in V&A. Zelf ook hier terecht gekomen via V&A. Niet dat ik nu heel veel bijdraag aan tweakers, maar zo nu en dan een post met een poging om iemand te helpen is al iets toch?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:22
Yup, af en tie een post om iemand te helpen is zeker iets.

Een ander argument tegen drempels is dat drempels de herkenbaarheid van oplichters verminderd.
Stel de drempel is x tijd lid zijn. Ipv dat zoals je nu denkt hey die is vandaag geregistreerd, moet je gaan rekenen vandaag min x...
Stel de drempel is x posts... Zelfde verhaal, hoeveel posts waren het nou ook alweer?
Zonder die drempels is het simpel, vandaag geregistreerd en nul posts/karma whatever.. Alarmbel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het perfecte systeem bestaat helaas niet. We houden ons dag in dag uit bezig met deze vragen.

Wij zijn met name gaan duwen aan de structurele zaken, omdat het het enige is wat werkelijk een drempel kan opwerpen: pakkans vergroten, controle daar waar identiteit vereist is en de naam zeker (banken), en mensen weerbaar maken.

En... Actief achter notoire oplichters aan. Het is een hand vol die het overgrote deel van de overlast veroorzaakt. En juist die stop je niet met een barrière, omdat het dan juist veel aantrekkelijker wordt (schijnveiligheid). Ik durf te stellen dat er geen gratis platform is in Nederland dat zo hard jaagt op oplichters als wij.

Vroeg of laat lopen ze allemaal tegen de lamp - wat er verder bij justitie mee gebeurt is helaas voorbij onze invloed. Er is in een aantal gevallen ook direct contact met de politie, we melden wat we kunnen (binnen wet bescherming persoonsgegevens) dingen op opgeletopinternet.nl, en ik heb persoonlijk al bij mensen thuis op de bank gezeten om het te hebben over zoonlief die dacht makkelijk zakgeld te scoren.

De behandeltijd van meldingen proberen we omlaag te krijgen, of uit te breiden met een mogelijkheid waar (bepaalde) mensen specifiek kunnen aangeven dat het om vermoedelijke oplichting gaat waarmee directe doormelding mogelijk wordt. Er geldt echter ook dat wel enig onderzoek nodig is meestal - eerst kijken, dan verwijderen.

Dat gaan we ook niet omdraaien, net zoals de bewijslast in de rechtsstaat Nederland vereist dat er een gereed vermoeden moet zijn voor iemand wordt aangehouden. Het is een vrijheidsbeginsel dat hoog in het vaandel staat. Om dezelfde reden wordt iemand niet eerst geband als ergens een topicreport over iemand staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik vindt echter dat grote sites zoals deze wel een zorgplicht heeft. Dat betekent voor mij actief naar oplichters adv zoeken. Bij een melding van een lid binnen 10 minuten de adv verwijderen. Ook direct aangifte doen door tweakers voor poging oplichting.

Ik heb gelukkig wel het verstand dat wanneer het te goed lijkt het te goed is. Maar het actief beschermen van je leden lijkt me niet meer dan normaal aangezien zij de reden van het bestaan van de site zijn.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 09:10:
En... Actief achter notoire oplichters aan. Het is een hand vol die het overgrote deel van de overlast veroorzaakt. En juist die stop je niet met een barrière, omdat het dan juist veel aantrekkelijker wordt (schijnveiligheid). Ik durf te stellen dat er geen gratis platform is in Nederland dat zo hard jaagt op oplichters als wij.

Vroeg of laat lopen ze allemaal tegen de lamp - wat er verder bij justitie mee gebeurt is helaas voorbij onze invloed. Er is in een aantal gevallen ook direct contact met de politie, we melden wat we kunnen (binnen wet bescherming persoonsgegevens) dingen op opgeletopinternet.nl, en ik heb persoonlijk al bij mensen thuis op de bank gezeten om het te hebben over zoonlief die dacht makkelijk zakgeld te scoren.
Zelfs, als vrijwilliger(?), persoonlijk situaties oplossen zoals hier beschreven dat gaat best ver. In a good way that is _/-\o_ . Dat hoef je bij een marktplaats niet te verwachten.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 10:38

John Doos

ClaudZaque

Is er niet zoiets makkelijks als je BSN invoeren hier op tweakers.
Wat alleen voor jezelf en achter de schermen zichtbaar is.

Hiermee kun je misschien als koper niks mee, maar dit schrikt toch potentieele oplichters mee af.
Wetende dat hun identiteit vast staat.

Ik heb ook ooit iets verkocht via marktplaats, en de koper was een beetje huiverig waarbij ik mijn id kaart heb ingescant en gemaild.

Nee

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Je BSN zou ik ook niet onnodig delen: http://blog.iusmentis.com...-burgerservicenummer-bsn/

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:52
Spoenky schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:01:
Ja boerenverstand.........

Maar je weet ook dat er techgeile puberpuistenstuiterende jochies van 14-15-16 reageren op een htc one

Die zien niet dat er iets mis is.

En pas reageren na zoveel reacties of online time is helemaal niet zo lanstig in te voeren
Dit is een beetje ongepast. Niet elke 16 jarige is zoals jij beschrijft. Vooroordelen.... 8)7

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
worldfastest schreef op zondag 22 september 2013 @ 09:34:
Ik vindt echter dat grote sites zoals deze wel een zorgplicht heeft. Dat betekent voor mij actief naar oplichters adv zoeken.
Want ? Alsof een lid verplicht is op V&A te handelen. Dat is niet zo. Doe je dat wel dan gaat dat vergezeld van tig waarschuwingen en adviezen.
Bij een melding van een lid binnen 10 minuten de adv verwijderen. Ook direct aangifte doen door tweakers voor poging oplichting.
Je realiseert je gelukkig wél dat Tweakers voor een groot deel ook op vrijwilligers draait en verder geen opsporingsinstantie is maar een website die een gratis (!) platform aanbiedt ?
Maar het actief beschermen van je leden lijkt me niet meer dan normaal aangezien zij de reden van het bestaan van de site zijn.
Dus de overheid moet mensen actief gaan beschermen tegen aanrijdingen want de automobilist is het bestaansrecht van het asfalt :p

• analogworm
Carpento schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:15:

[...]

Dus de overheid moet mensen actief gaan beschermen tegen aanrijdingen want de automobilist is het bestaansrecht van het asfalt :p
Doen ze toch eigenlijk al.. Verkeers regeltjes te over.. :+

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08

Standeman

Prutser 1e klasse

John Doos schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:21:
Is er niet zoiets makkelijks als je BSN invoeren hier op tweakers.
Wat alleen voor jezelf en achter de schermen zichtbaar is.
Een BSN is nogal makkelijk zelf te verzinnen en oplichters hebben nog wel eens de neiging om te jokken bij de registratie ;) Zolang je geen DB hebt waarin je nummers met namen kan checken schiet je er helemaal niets mee op en die DB ga je echt niet krijgen van de overheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 25-09-2013 13:28 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1