Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gaming, video-editing, voor de rest werk gerelateerde zaken, maar geen CAD o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik meeneem uit mijn huidige systeem zijn 2 Samsung 830 256GB SSD's, een WD 2TB HDD en een DVD-speler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
CPU: Intel, ben op zoek naar een high-end pc en heb goede ervaringen de laatste jaren met Intel.
MoBo: Gigabyte, zelfde als bovenstaande, heb goede ervaringen met Gigabyte en de UEFI ziet er geweldig uit.
GPU: Nvidia, ik heb mezelf voorgenomen om iedere aanschaf te switchen tussen het rode en groene kamp en aangezien ik nu een HD7950 heb, wil ik een high-end Nvidia model.
PSU: Platinum efficiency & modulair, lijkt me logisch waarom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een grote performancewinst op CPU basis zal ik niet echt gaan realiseren (i7-2600K momenteel), maar verbruik zou mooi zijn om omlaag te brengen. Vandaar ook de overstap van Sandybridge naar Haswell en van een Bronze PSU naar Platinum.
Zelf zat ik te denken aan de volgende onderdelen:
Hebben jullie op basis van bovenstaande nog aanvullingen/opmerkingen? Ik neem trouwens even aan dat deze CPU koeler geen probleem zal zijn in een Define R4, omdat dit een vrij brede kast is.
Gaming, video-editing, voor de rest werk gerelateerde zaken, maar geen CAD o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik meeneem uit mijn huidige systeem zijn 2 Samsung 830 256GB SSD's, een WD 2TB HDD en een DVD-speler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
CPU: Intel, ben op zoek naar een high-end pc en heb goede ervaringen de laatste jaren met Intel.
MoBo: Gigabyte, zelfde als bovenstaande, heb goede ervaringen met Gigabyte en de UEFI ziet er geweldig uit.
GPU: Nvidia, ik heb mezelf voorgenomen om iedere aanschaf te switchen tussen het rode en groene kamp en aangezien ik nu een HD7950 heb, wil ik een high-end Nvidia model.
PSU: Platinum efficiency & modulair, lijkt me logisch waarom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een grote performancewinst op CPU basis zal ik niet echt gaan realiseren (i7-2600K momenteel), maar verbruik zou mooi zijn om omlaag te brengen. Vandaar ook de overstap van Sandybridge naar Haswell en van een Bronze PSU naar Platinum.
Zelf zat ik te denken aan de volgende onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | € 166,22 | € 166,22 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked | € 648,- | € 648,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,38 | € 87,38 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 2 | € 53,70 | € 53,70 |
| 2 | GeIL Dragon RAM GD38GB1600C11SC | € 64,90 | € 129,80 |
| 1 | Corsair AX760 | € 137,50 | € 137,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.511,60 | |
Hebben jullie op basis van bovenstaande nog aanvullingen/opmerkingen? Ik neem trouwens even aan dat deze CPU koeler geen probleem zal zijn in een Define R4, omdat dit een vrij brede kast is.
[ Voor 35% gewijzigd door Arachnan op 23-11-2013 15:37 ]