Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 13:19

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien hier

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:47
wat is je screen on time? en na 1 dag kan je nog niks zeggen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[mbr]Deze vraag hoort thuis in [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-06 07:28
ZicoDon schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:16:
Hi ,

Sinds vandaag heb ik al de hele dag voor het eerst Miui Custom ROM geïnstalleerd. Nu valt mij op dat de accu echt heel snel leeg gaat. Iemand anders die hier ervaring mee heeft gehad?

[afbeelding]
Ik heb nu 2 weken MIUI draaien op mijn Nexus 5 en ben juist vooruit gegaan qua accuduur. Hiervoor draaide ik CM11 en CarbonROM; accu ging dan sneller leeg.

Wat ik wel merkte, is dat ik 4g aan moet zetten via *#*#4636#*#*
4g aanzetten scheelt accu.

Overigens, draai jij de rom van http://xiaomi.eu?

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik heb de laatste tijd last dat mijn verbinding (KPN) vaak wegwalt. Dit met meerdere roms. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken? Ander radio flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 09:21
Welke Miui Rom draaien jullie?

Deze http://forum.xda-develope...m-miui-v5-kitkat-t2687409?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Justin_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:56:
Ik heb de laatste tijd last dat mijn verbinding (KPN) vaak wegwalt. Dit met meerdere roms. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken? Ander radio flashen?
Ik heb ook last van wegvallen van telefoonnetwerk..0 streepjes ontvangst en een 3hoekje in het beeld omdat ik geen netwerk heb.. (simyo) Heb er nooit last van gehad. Is spontaan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-06 07:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 19:49
Dacuuu schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook last van wegvallen van telefoonnetwerk..0 streepjes ontvangst en een 3hoekje in het beeld omdat ik geen netwerk heb.. (simyo) Heb er nooit last van gehad. Is spontaan begonnen.
Dat heb ik ook. Volgens mij had daar met vorige versies niet zoveel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Justin_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:56:
Heb dit ook, erg vervelend. Draai nu CM11 en had daarvoor Paranoid Android, heb de problemen bij beiden. Ik ga even terug naar stock om te kijken of het daar niet mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304612

Ah ik ben dus niet de enige, gelukkig! Alleen lost dat het probleem niet op. :'(

Wat mij ook opviel is dat ik sinds ik me telefoon geroot heb (afgelopen woensdag) ook geen 4g logotje (en verbinding?) meer zie. Ik zie nu alleen h+ en 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Anoniem: 304612 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:42:
Ah ik ben dus niet de enige, gelukkig! Alleen lost dat het probleem niet op. :'(

Wat mij ook opviel is dat ik sinds ik me telefoon geroot heb (afgelopen woensdag) ook geen 4g logotje (en verbinding?) meer zie. Ik zie nu alleen h+ en 3g.
Dat had ik ook met Hi.

Oplossing was om de APN handmatig aan te passen.

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Fusajiro schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:18:
[...]

Dat had ik ook met Hi.

Oplossing was om de APN handmatig aan te passen.
Ik ook met Hi, maar helaas ook met Vodafone dus probeer wat meer simkaartjes mocht je problemen hebben. Heb mijn Nexus 5 teruggestuurd naar Google, had ondertussen al een nieuwe ontvangen, en had toen weer 4G. Blijkbaar 4G chip stuk?!?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:58
Ik heb even CM101 M10 geinstalleerd, maar de Tap to wake werkt hier niet mee? Enkel tap to sleep. Ik kan eventueel M9 proberen, kijken of deze wel werkt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:33
Ik dacht dat CM10 niet verder ontwikkeld werd, je zou toch best de recenste CM11 M* installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Excuus, ik bedoel CM11. :Y)
Snapshot M10 is de meest recente, maar op de LG G2 bijvoorbeeld werkt de 'knock on' wel maar op mijn Nexus 5 niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:39
Knock on ofwel Doubletap2wake vereist wel een Custom kernel.
Weet niet of de cm11 kernel het ondersteund?
Draai hier stock rom met elemental x 1.09 kernel.
Doubletap2wake werkt prima.
Handige is je kan ook kiezen om dat tijdelijk uit te schakelen door via de powerknop het scherm uit te zetten.
Handig als je de telefoon langere tijd niet gebruikt. Scheelt weer accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:51
Nadat ik een Oneplus One had gehad (erg gecharmeerd van de audiokwaliteit via oordoppen) en terug ging naar de Nexus was ik toch wel een beetje teleurgesteld over de geluidskwaliteit... Hoewel de processor iets anders is (snapdragon 801 vs 800) vind ik het tock raar dat het geluid zoveel slechter is als in de Oneplus One...

Na wat research zag ik dat het door CM11S kwam (audioFX etc) en vroeg me daarom af of dat ook beschikbaar was voor de nexus 5?

(Heb al heel lang geen custon roms geflasht maar omdat ik een uur muziek luister (richting stage) wil ik toch wel dezelfde geluidskwaliteit...

Edit: Is het ook mogelijk om de interne speaker wat meer volume te geven? Het is nu wel erg zacht namelijk :(

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 23-09-2014 10:14 ]

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 12:33

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Viper4Android is de oplossing voor jouw geluidsprobleem

:)

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 16:57
Hoelang kan zo'n back up van je systeem duren met TWRP? Hij is nu al een dik uur bezig met "backing up cache" (data boot & recovery zijn wel al voltooid).

• Quad
10 minuten op zijn max.

PVOutput☀️

• pielle007
heb hem uitgezet, en hij heeft hem niet voltooid, enig idee hoe dit kan?

• Quad
Nee, zou het opnieuw proberen, of een andere recovery erop zetten.

PVOutput☀️

• pielle007
Quad schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:47:
Nee, zou het opnieuw proberen, of een andere recovery erop zetten.
heb de naam nu niet veranderd van de back up (vooraf) nu is ie klaar binnen 3 min.
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Iemand al Cyanogenmod CM11S draaien?
Erg fijne rom, is eigenlijk gewoon CM11 maar dan de S versie van de OnePlus One.
Xda Topic

Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/Screenshot_2014-09-28-14-07-54.png

Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/Screenshot_2014-09-28-14-06-50.png
OnePlus lockscreen .

Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/Screenshot_2014-09-28-14-07-28.png

Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/Screenshot_2014-09-28-14-08-15.png
OnePlus camera app (helaas geen extra functies die de OPO wel heeft).
De originele google camera app uit de playstore werkt ook inclusief HDR functionaliteit, dit miste ik in de gewone CM11 wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
En jawel, mijn trilmotortje heeft het begeven (gekocht April 2014).

Terugsturen dus, maar eerst unrooten én prive data wissen

Goed privedata kan door telefoon te beveiligen en dan een wipe te doen, maar hoe kan ik hem het beste unrooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Justin_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:57:
En jawel, mijn trilmotortje heeft het begeven (gekocht April 2014).

Terugsturen dus, maar eerst unrooten én prive data wissen

Goed privedata kan door telefoon te beveiligen en dan een wipe te doen, maar hoe kan ik hem het beste unrooten?
factory images flashen en bootloader relocken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-06 11:01
ComTech schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:32:
Iemand al Cyanogenmod CM11S draaien?
Erg fijne rom, is eigenlijk gewoon CM11 maar dan de S versie van de OnePlus One.
Jep, hele fijne ROM inderdaad. Draai hem icm met ElementalX Kernel, batterij gaat bij mij langer mee t.o.v. stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb hem snel even geprobeerd maar had een aantal vastlopertjes en vond het geheel niet stabiel en vloeiend aanvoelen, in verhouding met mijn OnePlus One. Op mijn Nexus 5 nu maar de Android L image gezet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Oeioei,

Ik heb vandaag mijn gloednieuwe Nexus 5 mogen ontvangen, en ik dacht deze meteen maar even te rooten, bootloader te unlocken en custom recovery (twrp) te installeren, zodat ik mijn favoriete elemental x kernel zou kunnen flashen :/

De eerste 2 stappen leken te gaan zonder problemen, maar ik kon niet meer in de (stock) rom booten, hij ging in bootloop.

Ik heb nog wel via fastboot twrp kunnen installeren, en slimkat gedownload om te proberen die via adb te pushen. Dat laatste lukt niet, want adb herkent m'n device niet! In fastboot wordt de n5 wel herkend, maar niet in adb, ik kan de rom dus niet pushen :'(

Net nog geprobeerd de rom te sideloaden, maar daar loop ik tegen hetzelfde probeel aan, 'device not found'

Ik heb de laatste usb drivers van google en die een aantal keer geinstalleerd, maar zonder succes..

Ik weet even niet hoe verder, goede ideeen zijn zeeeer welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Root toolkit gebruiken is een stuk makkelijker.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
raydekok schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:00:
Root toolkit gebruiken is een stuk makkelijker.
idd, wugfresh bv http://www.wugfresh.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
demisbr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:40:

Ik weet even niet hoe verder, goede ideeen zijn zeeeer welkom _/-\o_
Ik had veel problemen met windows 8/8.1 met de drivers. Met windows 7 nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Ik denk dat ik maar even wacht op Lolipop, dan maar weer even kijken hoe ik een custom kernel installeer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb je em wel weer aan de praat? (als handmatig side loaden niet werkt, maar recovery via fastboot flashen wel, dan kan je in principe gewoon de factory images flashen via fastboot, (dus hij is niet gebricked)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Ja, idd factory images geflasht, was een tip van een mede tweaker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Als je een kernel flasht moet je wel naast de boot.img flashen ook de zipfiles flashen dmv recovery.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:21

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het is geen HTC One X. Kernelzip flashen is bij N5 voldoende.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 23:50
Had mijn Nexus 5 al een ruime tijd geroot, maar ben nu overgestapt op deze custom rom, android 5.0 is leuk, ziet er super gaaf uit maar heeft nog 1 bug.

Deze bug zit dus ook in deze versie, ik dacht dat ze het er misschien uit hadden gehaald maar dat blijkt niet zo te zijn. Mijn advies voor nu is nog even te wachten tot dat er roms zijn die gebouwt zijn op de originele images. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Maar wat is die bug? In de OP van die ROM staat dat er geen bugs zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:32:
Maar wat is die bug? In de OP van die ROM staat dat er geen bugs zijn.
De bug is de bekende (misschien wifi?) "miscellaneous battery drain". Het komt er dus op neer dat het woordje "diversen" verschijnt bij accugebruik en die erg hoog staat. Vaak veel hoger dan het scherm zelf.

Momenteel haal ik met de rom zo'n 4 uur SOT, op stock 4.4 haalde ik rond de 5 uur dus dit is wel ongeveer hetzelfde gebleven. Maar in de toekomst moet het dus nog beter kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Laatst online: 17-06 12:35
-Bas schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:30:
Had mijn Nexus 5 al een ruime tijd geroot, maar ben nu overgestapt op deze custom rom, android 5.0 is leuk, ziet er super gaaf uit maar heeft nog 1 bug.

Deze bug zit dus ook in deze versie, ik dacht dat ze het er misschien uit hadden gehaald maar dat blijkt niet zo te zijn. Mijn advies voor nu is nog even te wachten tot dat er roms zijn die gebouwt zijn op de originele images. :+
Wat ik er uit kan begrijpen gebruikt deze ROM de LRX21O (naar mijn weten de OTA) als basis?

Ik gebruik de xTraSlim ook sinds vanmiddag, niet idioot veel screen on time maar dit zijn mijn resultaten:
Grafiek en percentage
Scherm aan tijd

(Hij heeft hier en daar aan de kabel gehangen ivm bestanden die ik er op wilde zetten en is een aantal keer herstart.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Adr01 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:38:
[...]

Wat ik er uit kan begrijpen gebruikt deze ROM de LRX21O (naar mijn weten de OTA) als basis?

Ik gebruik de xTraSlim ook sinds vanmiddag, niet idioot veel screen on time maar dit zijn mijn resultaten:
Grafiek en percentage
Scherm aan tijd

(Hij heeft hier en daar aan de kabel gehangen ivm bestanden die ik er op wilde zetten en is een aantal keer herstart.)
De post die ik toen maakte was toen de rom nog gebasseerd was op de laatste build van de developers preview. Ondertussen heeft die rom een update gekregen op basis van de Factory Images (niet OTA). Verschil is tussen factory images en OTA is dat je een full wipe moet doen bij factory images.

Zelf heb ik erg goede resultaten met deze ROM + Kernel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wrxT5eBl.png

http://imgur.com/UE4yeux

1,5 Ghz
Locatiebeheer op accubesparing
google now aan
met alleen wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

ik heb op mijn nexus 5 lollipop gezet. via de site van google. alleen nu wil ik hem weer rooten. heeft iemand een uitleg of een site waar ik wat kan vinden.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 17:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Geen tooltjes gebruiken.
Flash in fastboot de recovery en vanuit de recovery supersu flashen.

Meer is het niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:34
Iemand al ervaring met de franco kernel icm lollipop stock rom? Zit er aan te denken om die te flashen namelijk..

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
niet met stock, maar xtrsmooth rom, welke op dit moment nog vrij stock is (net zoals alle custom roms)
franco kernel werkt prima, lijkt iets beter als de stock kernel van mijn eerste custom rom.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
TheRicolaa10 schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:07:
Iemand al ervaring met de franco kernel icm lollipop stock rom? Zit er aan te denken om die te flashen namelijk..
Ik niet met lollipop, wel altijd de Franco kernel op stock KitKat ROM gehad. Nu heb ik extrasmooth 2.1 draaien en dat werkt prima. Dat is gewoon stock lollipop op basis van de laatste building van google (Factory images). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

TheRicolaa10 schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:07:
Draai hem sinds vrijdag icm met stock lollipop rom, wel geroot natuurlijk ;) Geen problemen, werkt soepel net zoals dat ook al met 4.4 was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:08:
[...]

Draai hem sinds vrijdag icm met stock lollipop rom, wel geroot natuurlijk ;) Geen problemen, werkt soepel net zoals dat ook al met 4.4 was..
Ik draai nog op stock kernel, hoe zet je snel alleen de stock kernel terug, kan je die los flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dacuuu schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:27:
[...]

Ik draai nog op stock kernel, hoe zet je snel alleen de stock kernel terug, kan je die los flashen?
Je zou de boot.img terug kunnen flashen uit het factory image middels fastboot flash boot boot.img, maar mogelijk ook de system.img via fastboot flash system system.img maar maak altijd EERST een backup :)

Ik had eerst een complete Nandroid backup gemaakt via TWRP, is wat makkelijker terug te gaan dan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tags NL op 17-11-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:22
Ik heb mijn nexus 5 geupdate naar lollipop via fastboot. Alleen ben ik vergeten om de bootloader te locken nadat ik de lollipop firmware geflashed heb. Kan ik nu alsnog de bootloader locken zonder alle apps en appdata weer te moeten installeren? Met andere woorden: wordt de telefoon gewiped als je de bootloader locked?

Zat eraan te denken om dit via wugfresh te doen omdat dit programma ook iets met tempered flags doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Waarom zou je de bootloader willen locken?

En blijf van tooltjes af! In fastboot is het niet meer dan fastboot oem lock.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:03:
Waarom zou je de bootloader willen locken?

En blijf van tooltjes af! In fastboot is het niet meer dan fastboot oem lock.
Waarom van tooltjes af blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Omdat het handmatig bijna geen moeite kost.

Unlocken? Fastboot oem unlock.
Recovery flashen? Fastboot flash recovery recovery.img
Root? Flash supersu.zip (download laatste versie van website van Chainfire) via recovery.

Commando's zijn erg makkelijk, tooltjes denderen door en zorgen ervoor dat je in bepaalde mate geen controle hebt over het flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 17-11-2014 20:43 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:43:
Omdat het handmatig bijna geen moeite kost.

Unlocken? Fastboot oem unlock.
Recovery flashen? Fastboot flash recovery recovery.img
Root? Flash supersu.zip (download laatste versie van website van Chainfire) via recovery.

Commando's zijn erg makkelijk, tooltjes denderen door en zorgen ervoor dat je in bepaalde mate geen controle hebt over het flashen.
Ben het er niet helemaal mee eens, een tooltje zoals WUG's Nexus Root toolkit kan het een stukke eenvoudiger maken. Drivers installeren via dit programma voor verschillende besturingssystemen bijvoorbeeld.

Ook kun je daarna alsnog zelf commando's uitvoeren en hoef ik niet eerst alles in de goede map te stoppen en er daarna naar navigeren. Ik vind het een handig tooltje, en met mij vele anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 24-06 22:29
En met de livelog van WUG kan je precies zien welke commando's worden gebruikt, zonder ze te hoeven typen. Best of both!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 22:34
Unrooten/locken is niet eentweedrie gebeurd.
Bij NRT heb ik telkens adb en img problemen en Skipsoft mist een boot.sig oid en handmatig flashen levert "fastboot -w update image-hammerhead-krt16m.zip"problemen op.
Ook SDK wil niet installeren.

Heeft iemand een fail save oplossing ?
Ben al de hele avond bezig maar 't zit er niet in.

NRT nog maar eens geprobeerd maar blijf hangen in het flashstock.bat dos scherm.
Kan wel 15 minuten wachten maar er gebeurt niets meer.
Presh any key en dan Telkens een mismatch.
Bij Launch device manager (FDCG step 1) kan ik geen stuurprogramma's bijwerken of verwijderen.
etc.etc.

Bij skipsoft problemen met een onvindbare device mode etc.etc.

[ Voor 40% gewijzigd door MAB The Frisian op 20-11-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:50
Ik heb nog nooit een phone geroot met bijvoorbeeld een Toolkit of via de ouderwetse manier via commands. Dus daar heb ik geen ervaring mee. Voorheen, op 4.4.4. op mijn Nexus 5 heb ik toen eens geroot via Towelroot. Dit ging echt extreem makkelijk(makkelijker dan toen gedacht).

Echter heb ik nu Android 5 op de N5 en is de root verdwenen. De Towelroot app doet het niet op Lollipop.

De toolkits die beschikbaar zijn, zijn vaak windows only. Ik werk op OSX en daar kan ik geen toolkits voor vinden.

Welke manier zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
Ik heb op m'n N5 de 5.0 via OTA geinstalleerd (Build LRX21O).

Hoe kan ik rooten zonder het toestel compleet te wipen? Of is dat überhaupt niet mogelijk?

Het is misschien een typische n00b vraag, maar in de topicstart kan ik het niet vinden (of je je data verliest) en de topicstart is in 2013 voor het laatst bijgewerkt... En aangezien alles op techniek gebied enorm snel veranderd wil ik niet achter de feiten aanlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
ThinkPadd schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:18:
Ik heb op m'n N5 de 5.0 via OTA geinstalleerd (Build LRX21O).

Hoe kan ik rooten zonder het toestel compleet te wipen? Of is dat überhaupt niet mogelijk?

Het is misschien een typische n00b vraag, maar in de topicstart kan ik het niet vinden (of je je data verliest) en de topicstart is in 2013 voor het laatst bijgewerkt... En aangezien alles op techniek gebied enorm snel veranderd wil ik niet achter de feiten aanlopen :P
Rooten vereist dat je de bootloader unlocked, en dat wist al je data.
Met alleen Rooten (als de bootloader al unlocked is) verlies je geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
Oke, bedankt voor je reactie :) Stel dat ik dat wel zou willen, welke methode is dan aan te raden voor 5.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
SuperSU flashen vanuit de recovery?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
ThinkPadd schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:26:
Oke, bedankt voor je reactie :) Stel dat ik dat wel zou willen, welke methode is dan aan te raden voor 5.0 ?
of nexus root toolkit http://www.wugfresh.com/nrt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
of chainfire auto-root, of handmatig met fastboot commando's
het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar bij elke manier is het toch handig om te weten wat er gebeurd, voor het geval er een stap faalt, als je dan een beetje een idee hebt wat je aan het doen bent ipv een guide met klik a, klik b te volgen, dan is de kans kleiner dat je hier in paniek om hulp moet vragen
Quad schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:45:
SuperSU flashen vanuit de recovery?
dat werkt alleen als je ook een custom kernel hebt, de stock kernel is volgens mij hiertegen beveiligd

[ Voor 115% gewijzigd door Prulleman op 03-12-2014 16:00 ]

Strava

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 09:30
Ik was even benieuwd welke Lollipop 5.0.1 custom rom mede N5-gebruikers hier al draaien? Zoveel mogelijk stock heeft de voorkeur.

Draai momenteel nog stock Lollipop 5.0 op mijn N5 maar wil toch wel gaan rooten (ja ik weet al hoe ;) ) vooral vanwege custom kernel (elementalX) en daarmee de mogelijkheid tot calibreren van het gelige scherm.

Alvast dank voor de input.

Edit : inmiddels de N5 ge-root en deze custom rom geinstalleerd van Team Nocturnal...dus 'proven' _/-\o_

http://forum.xda-develope...hp?p=57372774&postcount=1

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 12-12-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn er mensen die de elementalX app gebruiken?
Lijkt me wel nuttig, maar kan er weinig reacties over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Exocet schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:01:
Zijn er mensen die de elementalX app gebruiken?
Lijkt me wel nuttig, maar kan er weinig reacties over vinden.
Jazeker! Ik vind het een perfecte app / toevoeging op de kernel. En momenteel extra handig/nuttig vanwege de color profiles / calibration setting in de app waarmee ik mijn N5 een natuurlijke kleurweergave kan geven (ipv het gelige scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:46:
[...]

Jazeker! Ik vind het een perfecte app / toevoeging op de kernel. En momenteel extra handig/nuttig vanwege de color profiles / calibration setting in de app waarmee ik mijn N5 een natuurlijke kleurweergave kan geven (ipv het gelige scherm).
Ok, bedankt. ga 'm dan wel aanschaffen , ook vooral als support voor de developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Exocet schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:52:
[...]

Ok, bedankt. ga 'm dan wel aanschaffen , ook vooral als support voor de developer.
Same here...gebruik al jaar&dag uitsluitend EX kernels, dus zoals je zegt een stukje support is op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb sinds kort een N5 en ben meteen begonnen met Lollipop roms (nu 5.0.1). Ik weet dat de N5 in het algemeen genomen al geen geweldig lange accuduur heeft/had, maar persoonlijk vind ik het schrikbarend (ben een HTC One M8 gewend ;) ). Nu vraag ik mij af dit nu voornamelijk door Lollipop komt, aangezien veel mensen niet tevreden zijn met de accuduur op deze laatste Android versie.

Edit : ondertussen een andere meer batterij-vriendelijke Lollipop 5.0.1 rom gevonden. Deze verbruikt 50% minder dan de rom die ik tot vandaag had draaien! _/-\o_

http://forum.xda-develope...k-odex-optimized-t2924150

[ Voor 46% gewijzigd door dafmay op 17-12-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:16

Nox

Noxiuz

Nog meer mensen met het probleem dat de camera time outs vertoont? Doet niks meer.

Emige wat mij opviel is dat busybox een update gaf maar ik weet niet of dat de oorzaak is. Na het klikken op upfate gaf hij aan dat de versie al geinstalleerd was.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Toch even melden hier, de eerste CM12 nightly voor de Nexus 5: https://download.cyanogen...e=hammerhead&type=nightly

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
NoxiuZ schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:34:
Nog meer mensen met het probleem dat de camera time outs vertoont? Doet niks meer.

Emige wat mij opviel is dat busybox een update gaf maar ik weet niet of dat de oorzaak is. Na het klikken op upfate gaf hij aan dat de versie al geinstalleerd was.
Die update-meldingen van Busybox krijg ik altijd als de app geüpdatet is, ook als de binaries gewoon up-to-date zijn, dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Krijg het ding nog steeds niet ungeroot. Met nrt stap 4 zit ie telkens te zeuren om adb drivers terwijl ie bij stap 3 aangeeft dat deze net zijn geïnstalleerd zijn en ik kom dus niet verder.
EN een fabrieksreset is ook niet een volledige fabrieksreset. Dacht op die manier weer terug te gaan naar de fabrieksinstellingen maar de unroot blijft dus.
Heb het wel gehad met het ding, maar weer terug naar Samsung, de Note 4, en deze maar verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Waarom niet de factory image flashen? Is hij direct volledig stock.. En een Samsung Galaxy telefoon heeft dit soort incidenten niet zeker? Lekker makkelijk jij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je kunt inderdaad gewoon de officiele nexus 5 factory images flashen. Is ie gewoon volledig stock zoals Quad al aangeeft.

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb bij m'n SGS of G615 dit probleem nooit gehad.
En als ik nu de stock image flash, issie dan nog steeds geroot of niet.
Unroot lijkt me wel zo handig voor ota updates.

Zal morgen nog eens kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door MAB The Frisian op 19-01-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nee, dan is hij helemaal fabriek-af. Geen root, custom recovery of wat dan ook. Altijd verstandig om te gebruiken wil je hem verkopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Maar een SGS of G615 is geen Nexus 5. Per merk verschilt de wijze waarop je moet flashen, rooten, unrooten etc nu eenmaal. (Hoewel er natuurlijk ook genoeg overeenkomsten zijn).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Quad schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:01:
Nee, dan is hij helemaal fabriek-af. Geen root, custom recovery of wat dan ook. Altijd verstandig om te gebruiken wil je hem verkopen.
Let op, voor de volledigheid zou je je bootloader dan nog opnieuw moeten locken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701

Hier werkt de easy way al niet.

Bij ★When a small dead Android appears, press Power Button + Volume UP. krijg ik een liggende android met een rood driehoekje met daaronder "geen opdracht". Ik volg de instrukties en het toestel start direct opnieuw op zonder een ★Select "Wipe data/factory data reset" mogelijkheid.

@ Prulleman : Rootchecker geeft nog steeds aan dattie geroot is.

[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 20-01-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij is een wipe niet nodig na het flashen van alle partities, je overschrijft je hele data partitie met een leeg image.

Als het flash all script heeft gelopen, is het volgens mij gewoon klaar :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

MAB The Frisian schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:50:
http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701

Hier werkt de easy way al niet.

Bij ★When a small dead Android appears, press Power Button + Volume UP. krijg ik een liggende android met een rood driehoekje met daaronder "geen opdracht". Ik volg de instrukties en het toestel start direct opnieuw op zonder een ★Select "Wipe data/factory data reset" mogelijkheid.

@ Prulleman : Rootchecker geeft nog steeds aan dattie geroot is.
Draai CMD voor de zekerheid met "Run als Administrator" en zorg dat de juiste drivers zijn geïnstalleerd anders kan ADB natuurlijk niet babbelen met je Nexus. (controleer met het commando adb devices of hij je device herkent).

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 20-01-2015 13:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wat voor melding geeft het script dan? Blijkbaar heeft ie niks of niet alles geflashed.

Even voor de volledigheid, het proces van stock images flashen is als volgt:
- Er zijn 5 partitities, die overschreven worden:
- system (hier staat je OS/Android)
- cache (hier staat tijdelijke data van apps, niet belangrijk, maar wordt bij dit proces met een leeg image overschreven
- boot (dit is je kernel, waarschijnlijk heb je in het root proces een unsecure boot image geflashed, bij deze dus weer de orginele, niet geschikt voor root)
- userdata (hier staan al je eigen apps en instellingen opgeslagen via het script wordt deze overschreven met een leeg image, optioneel kan je deze verwijderen om je data te behouden, maar dat is voor jou nu niet van toepassing)
- recovery (beperkte stock recovery, wellicht heb jij TWRP of CWM erop staan, met het script ga je terug naar stock)

Als het flash all proces gelukt is ben je helemaal stock en kan je dus geen root meer hebben

Voor het flashen van de images heb je overigs fastboot drivers nodig, geen ADB, adb is voor als android gestart is (android debug bridge), je kan dan bv vanuit een geboote android een reboot bootloader of reboot recovery commando geven. Om images te flashen moet je toestel in de bootloader staan en zich aan je computer presenteren als fastboot device, windows moet dan de fastboot drivers installeren.

Het scipt doet vervolgens niet veel meer dan dit soort commando's:
fastboot flash system <pad naar system.img>

[ Voor 104% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2015 13:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Even gechecked en hij mist boot.sig, recovery.sig en system.img. Van deze staat er wel een img in de flash-all dir. De cmd window vermeldt "Press any ... to exit" dus daar kom ik ook niet verder.

boot, cache etc.img met de hand geflashed en nu is ie niet meer geroot.
Weet niet of het verder goed werkt maar dat zien wel nog wel. Nog de bootloader checken en/of locken.

Zit nu op 4.4.4 maar 5.0.1 komt niet ota ? Of nog niet bugfree ?

[ Voor 113% gewijzigd door MAB The Frisian op 20-01-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

De camera doet het al een maand ofzo niet meer, stock 4.4.4 en 5.0.x geprobeerd evenals cyanogen 12.

Hij gaat dus RMA, nu wil ik hem weer locken vanaf stock 5.0.x maar dit lukt niet. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb de WUG toolkit maar die timed out iedere keer. Of is het niet zo'n probleem als je hem gewoon op stock firmware laat draaien en inlevert?

Bij HTC heb ik hem met de gaarst werkende ROM's gewoon ingeleverd, 5 dagen later was hij er weer :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Donderdag opgehaald, ging allemaal prima.

Staat wel: Customer abuse others op de bon. Was gerepareerd bij ZES repair in Goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:46
Ik wil misschien mijn telefoon voorzien van een custom rom. Vroeger heb ik dat bij andere devices ook gedaan (LG 2X, Nexus 7 2012), dus er is wel kennis :)

Met custom kernels zie ik alleen wel heeeel veel dingen, maar hier komt vaak Franco voorbij als bekende. Nu zie ik ook deze (http://forum.xda-develope...l-charizardx-r57-t2649458) Simplistic kernel voorbij komen. Gebaseerd op Franco, maar nog zuiniger en leuke features zoals doubletap.

Heeft iemand hier ervaring met Simplistic kernel?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Beetje off-topic, maar is er iemand hier een een app gebruikt om Root-acces te verbergen?

RootCloak lijkt nog niet te werken op android Lollipop?

@Beerkeeper,
Franco is inderdaad ongeveer de bekendste. Heb geen ervaring met Simplistic kernel, wel zou je eventueel ElementalX kunnen downloaden die biedt soortgelijke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Heb je xposed voor lollipop geinstalleerd? Volgens dit lijstje zou rootcloak moeten werken met lollipop.

[ Voor 71% gewijzigd door FREAKJAM op 09-03-2015 17:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
FREAKJAM schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:15:
Heb je xposed voor lollipop geinstalleerd? Volgens dit lijstje zou rootcloak moeten werken met lollipop.
Ja xposed wel netjes ingeinstalleerd met de RootCloak module, lijkt dus aan de UPC app te liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
-Bas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Ja xposed wel netjes ingeinstalleerd met de RootCloak module, lijkt dus aan de UPC app te liggen :/
Als ze daar hetzelfde geintje hebben uitgehaald als met de Ziggo app... Bij mij werkte de laatste Ziggo app versie ook niet, zelfs niet met rootcloak. Ze hebben blijkbaar een andere manier van controle ingebouwd

[ Voor 7% gewijzigd door reyals op 10-03-2015 20:58 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

-Bas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Ik kan zonder problemen Horizon Go openen en iets afspelen op mijn geroote Nexus 5 (CM12 nightly) zonder rootcloak. Ze geven in de omschrijven van de app wel aan dat geroote devices niet worden ondersteund, maar lijkt me stug dat ze dat blokkeren.

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 10-03-2015 21:29 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
de ziggo app werkte voorheen ook niet met root, gebruikte voorheen root enabler om de app toch te gebruiken, sinds een tijd is dit niet meer nodig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
FREAKJAM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:28:
[...]

Ik kan zonder problemen Horizon Go openen en iets afspelen op mijn geroote Nexus 5 (CM12 nightly) zonder rootcloak. Ze geven in de omschrijven van de app wel aan dat geroote devices niet worden ondersteund, maar lijkt me stug dat ze dat blokkeren.
Tja, lijkt bij mij dus wel een probleem te zijn. Zal wel liggen aan root/andere ROM. Op de Moto G (geen root), met lollipop, van mijn broertje speelt hij wel gewoon af. Ligt dus niet aan het UPC account waar ik mee inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Wat is naar jullie mening momenteel de beste keus qua rom:
- android 5+
- stabiel
- batterijvriendelijk
- geen (onnodige) tierelantijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:50
Justin_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:29:
Wat is naar jullie mening momenteel de beste keus qua rom:
- android 5+
- stabiel
- batterijvriendelijk
- geen (onnodige) tierelantijnen
Cataclysm, heeft een eigen kernel die het al erg goed doet.
Voldoet aan jou eisen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik vind dat Cataclysm onnodig veel Google Apps heeft. (De rom komt ook al preinstalled met Google Apps). Ik zou voor Blisspop of Euphoria gaan.

Edit:
Ik zie nu dat een aroma installer included is. Kun je nu kiezen welke Gapps je wel of niet wil? Voorheen was dit niet namelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 10-05-2015 23:11 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste