Gadgets FTW!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb nu 2 weken MIUI draaien op mijn Nexus 5 en ben juist vooruit gegaan qua accuduur. Hiervoor draaide ik CM11 en CarbonROM; accu ging dan sneller leeg.ZicoDon schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:16:
Hi ,
Sinds vandaag heb ik al de hele dag voor het eerst Miui Custom ROM geïnstalleerd. Nu valt mij op dat de accu echt heel snel leeg gaat. Iemand anders die hier ervaring mee heeft gehad?
[afbeelding]
Wat ik wel merkte, is dat ik 4g aan moet zetten via *#*#4636#*#*
4g aanzetten scheelt accu.
Overigens, draai jij de rom van http://xiaomi.eu?
Ik heb ook last van wegvallen van telefoonnetwerk..0 streepjes ontvangst en een 3hoekje in het beeld omdat ik geen netwerk heb.. (simyo) Heb er nooit last van gehad. Is spontaan begonnen.Justin_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:56:
Ik heb de laatste tijd last dat mijn verbinding (KPN) vaak wegwalt. Dit met meerdere roms. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken? Ander radio flashen?
Deze en hij komt hier vandaan.PCSO schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:17:
Welke Miui Rom draaien jullie?
Deze http://forum.xda-develope...m-miui-v5-kitkat-t2687409?
Dat heb ik ook. Volgens mij had daar met vorige versies niet zoveel last van.Dacuuu schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:41:
[...]
Ik heb ook last van wegvallen van telefoonnetwerk..0 streepjes ontvangst en een 3hoekje in het beeld omdat ik geen netwerk heb.. (simyo) Heb er nooit last van gehad. Is spontaan begonnen.
Heb dit ook, erg vervelend. Draai nu CM11 en had daarvoor Paranoid Android, heb de problemen bij beiden. Ik ga even terug naar stock om te kijken of het daar niet mee is.Justin_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:56:
Ik heb de laatste tijd last dat mijn verbinding (KPN) vaak wegwalt. Dit met meerdere roms. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken? Ander radio flashen?
Anoniem: 304612
Wat mij ook opviel is dat ik sinds ik me telefoon geroot heb (afgelopen woensdag) ook geen 4g logotje (en verbinding?) meer zie. Ik zie nu alleen h+ en 3g.
Dat had ik ook met Hi.Anoniem: 304612 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:42:
Ah ik ben dus niet de enige, gelukkig! Alleen lost dat het probleem niet op.![]()
Wat mij ook opviel is dat ik sinds ik me telefoon geroot heb (afgelopen woensdag) ook geen 4g logotje (en verbinding?) meer zie. Ik zie nu alleen h+ en 3g.
Oplossing was om de APN handmatig aan te passen.
XBOX One: Agonis
Ik ook met Hi, maar helaas ook met Vodafone dus probeer wat meer simkaartjes mocht je problemen hebben. Heb mijn Nexus 5 teruggestuurd naar Google, had ondertussen al een nieuwe ontvangen, en had toen weer 4G. Blijkbaar 4G chip stuk?!?Fusajiro schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:18:
[...]
Dat had ik ook met Hi.
Oplossing was om de APN handmatig aan te passen.
https://powershellisfun.com
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Snapshot M10 is de meest recente, maar op de LG G2 bijvoorbeeld werkt de 'knock on' wel maar op mijn Nexus 5 niet.
⏩ PVOutput☀️
Weet niet of de cm11 kernel het ondersteund?
Draai hier stock rom met elemental x 1.09 kernel.
Doubletap2wake werkt prima.
Handige is je kan ook kiezen om dat tijdelijk uit te schakelen door via de powerknop het scherm uit te zetten.
Handig als je de telefoon langere tijd niet gebruikt. Scheelt weer accu.
Na wat research zag ik dat het door CM11S kwam (audioFX etc) en vroeg me daarom af of dat ook beschikbaar was voor de nexus 5?
(Heb al heel lang geen custon roms geflasht maar omdat ik een uur muziek luister (richting stage) wil ik toch wel dezelfde geluidskwaliteit...
Edit: Is het ook mogelijk om de interne speaker wat meer volume te geven? Het is nu wel erg zacht namelijk
[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 23-09-2014 10:14 ]
:)
⏩ PVOutput☀️
heb hem uitgezet, en hij heeft hem niet voltooid, enig idee hoe dit kan?Quad schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:33:
10 minuten op zijn max.
⏩ PVOutput☀️
heb de naam nu niet veranderd van de back up (vooraf) nu is ie klaar binnen 3 min.Quad schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:47:
Nee, zou het opnieuw proberen, of een andere recovery erop zetten.
thnx
Erg fijne rom, is eigenlijk gewoon CM11 maar dan de S versie van de OnePlus One.
Xda Topic

OnePlus lockscreen .

OnePlus camera app (helaas geen extra functies die de OPO wel heeft).
De originele google camera app uit de playstore werkt ook inclusief HDR functionaliteit, dit miste ik in de gewone CM11 wel een beetje.
Terugsturen dus, maar eerst unrooten én prive data wissen
Goed privedata kan door telefoon te beveiligen en dan een wipe te doen, maar hoe kan ik hem het beste unrooten?
factory images flashen en bootloader relockenJustin_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:57:
En jawel, mijn trilmotortje heeft het begeven (gekocht April 2014).
Terugsturen dus, maar eerst unrooten én prive data wissen
Goed privedata kan door telefoon te beveiligen en dan een wipe te doen, maar hoe kan ik hem het beste unrooten?
Jep, hele fijne ROM inderdaad. Draai hem icm met ElementalX Kernel, batterij gaat bij mij langer mee t.o.v. stock.ComTech schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:32:
Iemand al Cyanogenmod CM11S draaien?
Erg fijne rom, is eigenlijk gewoon CM11 maar dan de S versie van de OnePlus One.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb vandaag mijn gloednieuwe Nexus 5 mogen ontvangen, en ik dacht deze meteen maar even te rooten, bootloader te unlocken en custom recovery (twrp) te installeren, zodat ik mijn favoriete elemental x kernel zou kunnen flashen

De eerste 2 stappen leken te gaan zonder problemen, maar ik kon niet meer in de (stock) rom booten, hij ging in bootloop.
Ik heb nog wel via fastboot twrp kunnen installeren, en slimkat gedownload om te proberen die via adb te pushen. Dat laatste lukt niet, want adb herkent m'n device niet! In fastboot wordt de n5 wel herkend, maar niet in adb, ik kan de rom dus niet pushen
Net nog geprobeerd de rom te sideloaden, maar daar loop ik tegen hetzelfde probeel aan, 'device not found'
Ik heb de laatste usb drivers van google en die een aantal keer geinstalleerd, maar zonder succes..
Ik weet even niet hoe verder, goede ideeen zijn zeeeer welkom
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
idd, wugfresh bv http://www.wugfresh.com/raydekok schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:00:
Root toolkit gebruiken is een stuk makkelijker.
Ik had veel problemen met windows 8/8.1 met de drivers. Met windows 7 nergens last van.demisbr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:40:
Ik weet even niet hoe verder, goede ideeen zijn zeeeer welkom

⏩ PVOutput☀️
is everything cool?
Deze bug zit dus ook in deze versie, ik dacht dat ze het er misschien uit hadden gehaald maar dat blijkt niet zo te zijn. Mijn advies voor nu is nog even te wachten tot dat er roms zijn die gebouwt zijn op de originele images.
⏩ PVOutput☀️
De bug is de bekende (misschien wifi?) "miscellaneous battery drain". Het komt er dus op neer dat het woordje "diversen" verschijnt bij accugebruik en die erg hoog staat. Vaak veel hoger dan het scherm zelf.Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:32:
Maar wat is die bug? In de OP van die ROM staat dat er geen bugs zijn.
Momenteel haal ik met de rom zo'n 4 uur SOT, op stock 4.4 haalde ik rond de 5 uur dus dit is wel ongeveer hetzelfde gebleven. Maar in de toekomst moet het dus nog beter kunnen.
Wat ik er uit kan begrijpen gebruikt deze ROM de LRX21O (naar mijn weten de OTA) als basis?-Bas schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:30:
Had mijn Nexus 5 al een ruime tijd geroot, maar ben nu overgestapt op deze custom rom, android 5.0 is leuk, ziet er super gaaf uit maar heeft nog 1 bug.
Deze bug zit dus ook in deze versie, ik dacht dat ze het er misschien uit hadden gehaald maar dat blijkt niet zo te zijn. Mijn advies voor nu is nog even te wachten tot dat er roms zijn die gebouwt zijn op de originele images.
Ik gebruik de xTraSlim ook sinds vanmiddag, niet idioot veel screen on time maar dit zijn mijn resultaten:
Grafiek en percentage
Scherm aan tijd
(Hij heeft hier en daar aan de kabel gehangen ivm bestanden die ik er op wilde zetten en is een aantal keer herstart.)
De post die ik toen maakte was toen de rom nog gebasseerd was op de laatste build van de developers preview. Ondertussen heeft die rom een update gekregen op basis van de Factory Images (niet OTA). Verschil is tussen factory images en OTA is dat je een full wipe moet doen bij factory images.Adr01 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:38:
[...]
Wat ik er uit kan begrijpen gebruikt deze ROM de LRX21O (naar mijn weten de OTA) als basis?
Ik gebruik de xTraSlim ook sinds vanmiddag, niet idioot veel screen on time maar dit zijn mijn resultaten:
Grafiek en percentage
Scherm aan tijd
(Hij heeft hier en daar aan de kabel gehangen ivm bestanden die ik er op wilde zetten en is een aantal keer herstart.)
Zelf heb ik erg goede resultaten met deze ROM + Kernel:

http://imgur.com/UE4yeux
1,5 Ghz
Locatiebeheer op accubesparing
google now aan
met alleen wifi
PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
Flash in fastboot de recovery en vanuit de recovery supersu flashen.
Meer is het niet.
⏩ PVOutput☀️
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
franco kernel werkt prima, lijkt iets beter als de stock kernel van mijn eerste custom rom.
Ik niet met lollipop, wel altijd de Franco kernel op stock KitKat ROM gehad. Nu heb ik extrasmooth 2.1 draaien en dat werkt prima. Dat is gewoon stock lollipop op basis van de laatste building van google (Factory images).TheRicolaa10 schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:07:
Iemand al ervaring met de franco kernel icm lollipop stock rom? Zit er aan te denken om die te flashen namelijk..
Draai hem sinds vrijdag icm met stock lollipop rom, wel geroot natuurlijkTheRicolaa10 schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:07:
Iemand al ervaring met de franco kernel icm lollipop stock rom? Zit er aan te denken om die te flashen namelijk..
Ik draai nog op stock kernel, hoe zet je snel alleen de stock kernel terug, kan je die los flashen?-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:08:
[...]
Draai hem sinds vrijdag icm met stock lollipop rom, wel geroot natuurlijkGeen problemen, werkt soepel net zoals dat ook al met 4.4 was..
Je zou de boot.img terug kunnen flashen uit het factory image middels fastboot flash boot boot.img, maar mogelijk ook de system.img via fastboot flash system system.img maar maak altijd EERST een backupDacuuu schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:27:
[...]
Ik draai nog op stock kernel, hoe zet je snel alleen de stock kernel terug, kan je die los flashen?
Ik had eerst een complete Nandroid backup gemaakt via TWRP, is wat makkelijker terug te gaan dan
[ Voor 10% gewijzigd door Tags NL op 17-11-2014 17:46 ]
Zat eraan te denken om dit via wugfresh te doen omdat dit programma ook iets met tempered flags doet.
En blijf van tooltjes af! In fastboot is het niet meer dan fastboot oem lock.
⏩ PVOutput☀️
Waarom van tooltjes af blijven?Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:03:
Waarom zou je de bootloader willen locken?
En blijf van tooltjes af! In fastboot is het niet meer dan fastboot oem lock.
Unlocken? Fastboot oem unlock.
Recovery flashen? Fastboot flash recovery recovery.img
Root? Flash supersu.zip (download laatste versie van website van Chainfire) via recovery.
Commando's zijn erg makkelijk, tooltjes denderen door en zorgen ervoor dat je in bepaalde mate geen controle hebt over het flashen.
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 17-11-2014 20:43 ]
⏩ PVOutput☀️
Ben het er niet helemaal mee eens, een tooltje zoals WUG's Nexus Root toolkit kan het een stukke eenvoudiger maken. Drivers installeren via dit programma voor verschillende besturingssystemen bijvoorbeeld.Quad schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:43:
Omdat het handmatig bijna geen moeite kost.
Unlocken? Fastboot oem unlock.
Recovery flashen? Fastboot flash recovery recovery.img
Root? Flash supersu.zip (download laatste versie van website van Chainfire) via recovery.
Commando's zijn erg makkelijk, tooltjes denderen door en zorgen ervoor dat je in bepaalde mate geen controle hebt over het flashen.
Ook kun je daarna alsnog zelf commando's uitvoeren en hoef ik niet eerst alles in de goede map te stoppen en er daarna naar navigeren. Ik vind het een handig tooltje, en met mij vele anderen
Bij NRT heb ik telkens adb en img problemen en Skipsoft mist een boot.sig oid en handmatig flashen levert "fastboot -w update image-hammerhead-krt16m.zip"problemen op.
Ook SDK wil niet installeren.
Heeft iemand een fail save oplossing ?
Ben al de hele avond bezig maar 't zit er niet in.
NRT nog maar eens geprobeerd maar blijf hangen in het flashstock.bat dos scherm.
Kan wel 15 minuten wachten maar er gebeurt niets meer.
Presh any key en dan Telkens een mismatch.
Bij Launch device manager (FDCG step 1) kan ik geen stuurprogramma's bijwerken of verwijderen.
etc.etc.
Bij skipsoft problemen met een onvindbare device mode etc.etc.
[ Voor 40% gewijzigd door MAB The Frisian op 20-11-2014 22:05 ]
Echter heb ik nu Android 5 op de N5 en is de root verdwenen. De Towelroot app doet het niet op Lollipop.
De toolkits die beschikbaar zijn, zijn vaak windows only. Ik werk op OSX en daar kan ik geen toolkits voor vinden.
Welke manier zouden jullie me aanraden?
Hoe kan ik rooten zonder het toestel compleet te wipen? Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Het is misschien een typische n00b vraag, maar in de topicstart kan ik het niet vinden (of je je data verliest) en de topicstart is in 2013 voor het laatst bijgewerkt... En aangezien alles op techniek gebied enorm snel veranderd wil ik niet achter de feiten aanlopen
Rooten vereist dat je de bootloader unlocked, en dat wist al je data.ThinkPadd schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:18:
Ik heb op m'n N5 de 5.0 via OTA geinstalleerd (Build LRX21O).
Hoe kan ik rooten zonder het toestel compleet te wipen? Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Het is misschien een typische n00b vraag, maar in de topicstart kan ik het niet vinden (of je je data verliest) en de topicstart is in 2013 voor het laatst bijgewerkt... En aangezien alles op techniek gebied enorm snel veranderd wil ik niet achter de feiten aanlopen
Met alleen Rooten (als de bootloader al unlocked is) verlies je geen data.
⏩ PVOutput☀️
of nexus root toolkit http://www.wugfresh.com/nrt/ThinkPadd schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:26:
Oke, bedankt voor je reactieStel dat ik dat wel zou willen, welke methode is dan aan te raden voor 5.0 ?
het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar bij elke manier is het toch handig om te weten wat er gebeurd, voor het geval er een stap faalt, als je dan een beetje een idee hebt wat je aan het doen bent ipv een guide met klik a, klik b te volgen, dan is de kans kleiner dat je hier in paniek om hulp moet vragen
dat werkt alleen als je ook een custom kernel hebt, de stock kernel is volgens mij hiertegen beveiligdQuad schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:45:
SuperSU flashen vanuit de recovery?
[ Voor 115% gewijzigd door Prulleman op 03-12-2014 16:00 ]
Draai momenteel nog stock Lollipop 5.0 op mijn N5 maar wil toch wel gaan rooten (ja ik weet al hoe
Alvast dank voor de input.
Edit : inmiddels de N5 ge-root en deze custom rom geinstalleerd van Team Nocturnal...dus 'proven'
http://forum.xda-develope...hp?p=57372774&postcount=1
[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 12-12-2014 10:46 ]
Lijkt me wel nuttig, maar kan er weinig reacties over vinden.
Jazeker! Ik vind het een perfecte app / toevoeging op de kernel. En momenteel extra handig/nuttig vanwege de color profiles / calibration setting in de app waarmee ik mijn N5 een natuurlijke kleurweergave kan geven (ipv het gelige scherm).Exocet schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:01:
Zijn er mensen die de elementalX app gebruiken?
Lijkt me wel nuttig, maar kan er weinig reacties over vinden.
Ok, bedankt. ga 'm dan wel aanschaffen , ook vooral als support voor de developer.dafmay schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:46:
[...]
Jazeker! Ik vind het een perfecte app / toevoeging op de kernel. En momenteel extra handig/nuttig vanwege de color profiles / calibration setting in de app waarmee ik mijn N5 een natuurlijke kleurweergave kan geven (ipv het gelige scherm).
Same here...gebruik al jaar&dag uitsluitend EX kernels, dus zoals je zegt een stukje support is op z'n plaats.Exocet schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:52:
[...]
Ok, bedankt. ga 'm dan wel aanschaffen , ook vooral als support voor de developer.
Edit : ondertussen een andere meer batterij-vriendelijke Lollipop 5.0.1 rom gevonden. Deze verbruikt 50% minder dan de rom die ik tot vandaag had draaien!
http://forum.xda-develope...k-odex-optimized-t2924150
[ Voor 46% gewijzigd door dafmay op 17-12-2014 21:11 ]
Emige wat mij opviel is dat busybox een update gaf maar ik weet niet of dat de oorzaak is. Na het klikken op upfate gaf hij aan dat de versie al geinstalleerd was.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Die update-meldingen van Busybox krijg ik altijd als de app geüpdatet is, ook als de binaries gewoon up-to-date zijn, dus daar zal het niet aan liggen.NoxiuZ schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:34:
Nog meer mensen met het probleem dat de camera time outs vertoont? Doet niks meer.
Emige wat mij opviel is dat busybox een update gaf maar ik weet niet of dat de oorzaak is. Na het klikken op upfate gaf hij aan dat de versie al geinstalleerd was.
EN een fabrieksreset is ook niet een volledige fabrieksreset. Dacht op die manier weer terug te gaan naar de fabrieksinstellingen maar de unroot blijft dus.
Heb het wel gehad met het ding, maar weer terug naar Samsung, de Note 4, en deze maar verkopen.
⏩ PVOutput☀️
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
is everything cool?
En als ik nu de stock image flash, issie dan nog steeds geroot of niet.
Unroot lijkt me wel zo handig voor ota updates.
Zal morgen nog eens kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door MAB The Frisian op 19-01-2015 23:58 ]
⏩ PVOutput☀️
is everything cool?
Let op, voor de volledigheid zou je je bootloader dan nog opnieuw moeten lockenQuad schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:01:
Nee, dan is hij helemaal fabriek-af. Geen root, custom recovery of wat dan ook. Altijd verstandig om te gebruiken wil je hem verkopen.
Hier werkt de easy way al niet.
Bij ★When a small dead Android appears, press Power Button + Volume UP. krijg ik een liggende android met een rood driehoekje met daaronder "geen opdracht". Ik volg de instrukties en het toestel start direct opnieuw op zonder een ★Select "Wipe data/factory data reset" mogelijkheid.
@ Prulleman : Rootchecker geeft nog steeds aan dattie geroot is.
[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 20-01-2015 12:05 ]
Als het flash all script heeft gelopen, is het volgens mij gewoon klaar
Draai CMD voor de zekerheid met "Run als Administrator" en zorg dat de juiste drivers zijn geïnstalleerd anders kan ADB natuurlijk niet babbelen met je Nexus. (controleer met het commando adb devices of hij je device herkent).MAB The Frisian schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:50:
http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701
Hier werkt de easy way al niet.
Bij ★When a small dead Android appears, press Power Button + Volume UP. krijg ik een liggende android met een rood driehoekje met daaronder "geen opdracht". Ik volg de instrukties en het toestel start direct opnieuw op zonder een ★Select "Wipe data/factory data reset" mogelijkheid.
@ Prulleman : Rootchecker geeft nog steeds aan dattie geroot is.
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 20-01-2015 13:02 ]
is everything cool?
Even voor de volledigheid, het proces van stock images flashen is als volgt:
- Er zijn 5 partitities, die overschreven worden:
- system (hier staat je OS/Android)
- cache (hier staat tijdelijke data van apps, niet belangrijk, maar wordt bij dit proces met een leeg image overschreven
- boot (dit is je kernel, waarschijnlijk heb je in het root proces een unsecure boot image geflashed, bij deze dus weer de orginele, niet geschikt voor root)
- userdata (hier staan al je eigen apps en instellingen opgeslagen via het script wordt deze overschreven met een leeg image, optioneel kan je deze verwijderen om je data te behouden, maar dat is voor jou nu niet van toepassing)
- recovery (beperkte stock recovery, wellicht heb jij TWRP of CWM erop staan, met het script ga je terug naar stock)
Als het flash all proces gelukt is ben je helemaal stock en kan je dus geen root meer hebben
Voor het flashen van de images heb je overigs fastboot drivers nodig, geen ADB, adb is voor als android gestart is (android debug bridge), je kan dan bv vanuit een geboote android een reboot bootloader of reboot recovery commando geven. Om images te flashen moet je toestel in de bootloader staan en zich aan je computer presenteren als fastboot device, windows moet dan de fastboot drivers installeren.
Het scipt doet vervolgens niet veel meer dan dit soort commando's:
fastboot flash system <pad naar system.img>
[ Voor 104% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2015 13:17 ]
boot, cache etc.img met de hand geflashed en nu is ie niet meer geroot.
Weet niet of het verder goed werkt maar dat zien wel nog wel. Nog de bootloader checken en/of locken.
Zit nu op 4.4.4 maar 5.0.1 komt niet ota ? Of nog niet bugfree ?
[ Voor 113% gewijzigd door MAB The Frisian op 20-01-2015 20:37 ]
Hij gaat dus RMA, nu wil ik hem weer locken vanaf stock 5.0.x maar dit lukt niet. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb de WUG toolkit maar die timed out iedere keer. Of is het niet zo'n probleem als je hem gewoon op stock firmware laat draaien en inlevert?
Bij HTC heb ik hem met de gaarst werkende ROM's gewoon ingeleverd, 5 dagen later was hij er weer
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Staat wel: Customer abuse others op de bon. Was gerepareerd bij ZES repair in Goes.
Met custom kernels zie ik alleen wel heeeel veel dingen, maar hier komt vaak Franco voorbij als bekende. Nu zie ik ook deze (http://forum.xda-develope...l-charizardx-r57-t2649458) Simplistic kernel voorbij komen. Gebaseerd op Franco, maar nog zuiniger en leuke features zoals doubletap.
Heeft iemand hier ervaring met Simplistic kernel?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
RootCloak lijkt nog niet te werken op android Lollipop?
@Beerkeeper,
Franco is inderdaad ongeveer de bekendste. Heb geen ervaring met Simplistic kernel, wel zou je eventueel ElementalX kunnen downloaden die biedt soortgelijke functies.
Ja xposed wel netjes ingeinstalleerd met de RootCloak module, lijkt dus aan de UPC app te liggenFREAKJAM schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:15:
Heb je xposed voor lollipop geinstalleerd? Volgens dit lijstje zou rootcloak moeten werken met lollipop.

Als ze daar hetzelfde geintje hebben uitgehaald als met de Ziggo app... Bij mij werkte de laatste Ziggo app versie ook niet, zelfs niet met rootcloak. Ze hebben blijkbaar een andere manier van controle ingebouwd-Bas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:16:
[...]
Ja xposed wel netjes ingeinstalleerd met de RootCloak module, lijkt dus aan de UPC app te liggen
[ Voor 7% gewijzigd door reyals op 10-03-2015 20:58 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik kan zonder problemen Horizon Go openen en iets afspelen op mijn geroote Nexus 5 (CM12 nightly) zonder rootcloak. Ze geven in de omschrijven van de app wel aan dat geroote devices niet worden ondersteund, maar lijkt me stug dat ze dat blokkeren.-Bas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:16:
[...]
Ja xposed wel netjes ingeinstalleerd met de RootCloak module, lijkt dus aan de UPC app te liggen
[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 10-03-2015 21:29 ]
is everything cool?
Tja, lijkt bij mij dus wel een probleem te zijn. Zal wel liggen aan root/andere ROM. Op de Moto G (geen root), met lollipop, van mijn broertje speelt hij wel gewoon af. Ligt dus niet aan het UPC account waar ik mee inlog.FREAKJAM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:28:
[...]
Ik kan zonder problemen Horizon Go openen en iets afspelen op mijn geroote Nexus 5 (CM12 nightly) zonder rootcloak. Ze geven in de omschrijven van de app wel aan dat geroote devices niet worden ondersteund, maar lijkt me stug dat ze dat blokkeren.
- android 5+
- stabiel
- batterijvriendelijk
- geen (onnodige) tierelantijnen
Cataclysm, heeft een eigen kernel die het al erg goed doet.Justin_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:29:
Wat is naar jullie mening momenteel de beste keus qua rom:
- android 5+
- stabiel
- batterijvriendelijk
- geen (onnodige) tierelantijnen
Voldoet aan jou eisen.
Edit:
Ik zie nu dat een aroma installer included is. Kun je nu kiezen welke Gapps je wel of niet wil? Voorheen was dit niet namelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 10-05-2015 23:11 ]
is everything cool?