Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
Hier ook de Coincity (ook stocklauncher) er op, en bij mij was het eigelijk zo gebeurd... :) .
Lekker alles weer schoon er op, ziet er goed uit.

Over de GPS maak ik me niet meer druk daar zie ik geen heil meer in, of iemand moet nog iets melden wat niet op internet staat :?

q) Kan ik eigenlijk beltonen en standaardmeldingen bijvoegen ? Of zit ik "vast" aan de geboden keuzes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:27
Installatie is zo gebeurd inderdaad, niet meer dan 5 minuten.
De GPS werkt wel, ik krijg een fix met een 4/5 tal sattelieten maar niet super stabiel.

CoinCity 2.5 is de enige wat ook echt super snel werkt alles start enorm snel op en direct bruikbaar. De Stock launcher werkt ook het beste van de drie die je kan kiezen in de Aroma installer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 15:45

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik gebruik nu dus Miui V5 en dat loopt ook lekker.

Zit nu alleen met een bugje. Als ik een app uit de Playstore wil downloaden geeft die aan dat die dat over Wifi wil doen omdat het te groot is. Echter als ik dat uit vink wacht die nog steeds op een Wifi signaal en wil die hem niet downloaden over 3g. Heb al in de instellingen gekeken maar kan niks vinden om dit toch over 3G binnen te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Geen last van het moeilijk swipen op je homescreen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 15:45

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gaat iets lastiger maar scrol niet al te vaak en als je door hebt hoe het moet (heel snel swipen lol) gaat het best wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 16-01-2014 16:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521992

Hallo,

Ik heb al sinds juli mijn Cubot, en ben er tot nu toe dik tevreden over.
Buiten de GPS-fix natuurlijk, heb ik er nog een ander probleempje mee.
De helft van de keren dat ik wil bellen, gebeurt het dat ik de eerste seconden (en ook degene aan de andere kant van de lijn) niks te horen krijg. Iemand die dit ook al voor heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Welke rom draai je?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
Anoniem: 521992 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:23:
De helft van de keren dat ik wil bellen, gebeurt het dat ik de eerste seconden (en ook degene aan de andere kant van de lijn) niks te horen krijg. Iemand die dit ook al voor heeft gehad?
Vreemd genoeg had ik dit probleem ook met mijn Jiayu G2S, tenminste bij de SIM in slot1.
Nooit echt een oplossing voor gevonden. Welke ROM gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euhm, is er een manier om te weten welke rom je hebt? Heb deze nl. al in juli/augustus geinstalleerd (toen er nog niet zoveel roms te vinden waren voor de cubot), en weet de naam niet meer echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Instellingen - over de telefoon. Staat de informatie die je nodig hebt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het 'versie aangepast model'?
Z18IC_CO_89_W_H1.00_V02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram...
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08-2023
Waarschijnlijk nogal een 'noob' vraagje, maar heb juist men CUBOT GT99 binnen van banggood (mooie telefoon), heb er ook een sd kaartje bij besteld, maar nu herkend hij hem niet. In men laptop werkt het perfect. Ik heb men sd kaart al geformateerd naar exFAT en FAT32, dit hielp echter niet. Als ik bvb MX player open, komt het volgende erop: de SD kaart is aangesloten maar niet ingeladen. Enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

bram... schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:21:
Waarschijnlijk nogal een 'noob' vraagje, maar heb juist men CUBOT GT99 binnen van banggood (mooie telefoon), heb er ook een sd kaartje bij besteld, maar nu herkend hij hem niet. In men laptop werkt het perfect. Ik heb men sd kaart al geformateerd naar exFAT en FAT32, dit hielp echter niet. Als ik bvb MX player open, komt het volgende erop: de SD kaart is aangesloten maar niet ingeladen. Enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt! :)
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:00:
Had ik ook, oplossing was de sd-kaart formateren in een ander android toestel. (Via computer formateren hielp ook niet volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 07:45
De gt99 van mijn vrouw heeft ineens een raar probleem.
Op de 4 hoeken van het touchscreen (ongeveer 0,5cm van de zijkant) reageert het toestel alleen als hij net aanstaat (20sec) daarna reageert het scherm niet meer op aanrakingen.
Na een tijdje vallen ook de Touch knoppen weg, die doen het wel weer na standby en weer aan.
Fabrieksinstellingen terug gezet maar dat hielp niet.

Iemand enig idee?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb sinds 2 dagen (na een RMA terug naar T-Mart china vanwege een afgebroken volumeknop) *eindelijk* M'n GT-99 binnen die ik eind November besteld had, en heb 'm helemaal naar m'n zin.

Geroot,GPS Gefixed, GravityBox erop, waanzinnig telefoontje!

Ik ben 2 dagen bezig geweest om de GPS eindelijk wat sattelieten te laten vinden, (die deed gewoon echt *niets*) en geloof dat ik de volgende die dit leest een hoop werk kan besparen.

Bevindingen;
• De Software GPS fix (het verwijderen van de dat files was bij mij niet genoeg (GPS status bleeft maar hangen op 12 sattelites in view, geen enkele geconnect)
• De AGPS EPO data download knop ( MobileUncle tools -> Engineer Mode MTK -> Location based Service -> EPO -> werkt niet omdat de FTP server stuk is. Download de files hier en zet ze met root explorer in je /data/misc dir.
• De Hardware GPS fix zoals gelinked wordt op youtube is mij te onduidelijk (ben niet zo goed in spaans)
• Het inserten van een klein draadje tegen het linker GPS contact maakte totaal geen verschil. Nog steeds geen sattellieten ge-connect
• Nokia A-GPS profile geselecteerd, geen verschil
• GravityBox fixes voor GT-99 toegepast, geen verschil

*maar* toen zag ik ineens een paar half blurry foto's van iemand die een stukje alufolie tegen z'n backplate geplakt had en super snel een fix kreeg.

Behold de nog-geen-20-cent-awsumfix :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WTTyBH8l.jpg
Het 'draadje' (gewoon een stukje alufolie wat rondgedraaid is) wat van de connector loopt maakt verbinding tegen de backplate en tovert je hele backplate om naar een GPS antenne :D

Telefoon voor het raam gezet met de YGPS tester, en nog geen minuut later kwamen de eerste Satellite bars rood in beeld, en 5 minuten later werden de eerste balkjes groen *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7UC3p7Jl.jpg

Gister even een testje gedaan met Strava tijdens het uitlaten van de hond en de hele track werd smooth en flawless gelogged. *O*

[ Voor 12% gewijzigd door SchizoDuckie op 19-01-2014 15:25 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Kan je van het draadje een paar detailfoto's maken? Volgens mij moet het wel erg dun zijn wil je de backplate nog kunnen laten passen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Alstu: :)
Backplate past nog perfect hier. Je zou dit nog dunner kunnen maken met aan het eind een bobbeltje zodat hij verbinding houdt, maar dit werkt perfect bij mij dus ik ga 't niet verder aanpassen :)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Qf87vAHl.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door SchizoDuckie op 19-01-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 18:14
Nog steeds problemen dat iets me signaal binnen stoort.
Woon aan het spoor en het lijkt te gebeuren als er een trein langs rijdt maar gebeurt af en toe ook sporadisch verder als ik ergens anders ben nooit problemen!!
Als ik met iemand aan het bellen ben ,hoor je rare vervormingen en dan wordt de verbinding verbroken.

Lees op de buitenlandse forums dat meer mensen hier last van hebben.
Heb wel gewoon 3 strepen verbinding.
diverse roms geprobeerd maar probleem blijft draai nu coincity.

Nu een reactie gehad op het cubot forum van een Vriendelijke bulgaar.

I had the same problem and found solution in a Russian site (hope it'll help to you too).
Web: http://4pda.ru; Autor: Anti44; The below text is Google translated from Russian to English.

A cellular communication system is arranged so that the mobile phone is constantly looking for the "best option" - it continuously scans the airwaves , the station is mobile ( " tower " ) , associated with them , analyzes the signal strength of each station , and switches to the station with the best parameters. Normal GSM phone can work on four radio frequencies collected in two pairs : "900MHz + 1800MHz" and "850MHz + 1900MHz". The first pair is permitted for use in Europe (including Russia ), the second pair is used for example in the Americas . At default settings, GSM phone constantly scans all four radio frequencies in search of a signal from the mobile stations . But for example, in Russia at the frequencies "850MHz + 1900MHz" cellular radio and never will ( they are used / reserved for other purposes) , and precious energy for the analysis of these frequencies - spent literally wasted.
Many phones (including Android) , there are ways to cause the so-called " Engineering menu" - a program that allows to change the hardware settings of the phone. In this menu, you can disable the radio module number frequencies with unused in the country of residence . For Russia - frequency pair "850MHz + 1900MHz".
Open "Engineering menu" *#*#3646633#*#* menu appears on a black background, locate and select "BandMode", there will be a menu with one item "SIM1" (for one -person -SIM- phones), or two points "SIM1" and "SIM2" (for two SIM phones) . You must log in to each item, and unchecking a points "GSM850" and "PCS1900", then press "SET".
For phones with UMTS (3G) recommended well as turn off unused items in Russia "WCDMA- 800", "WCDMA-CLR- 850 ", "WCDMA-PCS- 1900 " , is also not forgetting to press the "SET".
And if you do not use mode UMTS (in this slot is worth a SIM card GSM), you can disable all items "WCDMA-*", leaving "WCDMA-IMT- 2000" as the most economical in terms of energy consumption (completely disable all the checkboxes phone does not allow at least for me). Well as go to the item "RAT Mode" -> "SIM1", and switch the radio "Set preferred network type:" in the mode "GSM Only"

is er iemand die verstand heeft van de signalen die we hier in nederland gebruiken??
wil namelijk alles wat ik niet nodig heb uitvinken in Engineer mode => Telphony.

tabje network setting IVSR , 23GCRO , 23GHOO (moeten deze allemaal aanblijven???)
RAT mode staat op GSM/WCDMA (WCDMA preferred) (is dat de juiste instelling??)
Band mode heb ik nu voor gsm EGSM900 en DCS1800 aan staan.
Band mode UMTS staat WCDMA-IMT-2000 en WCDMA-GSM-900 aan.(klopt dit of kan er nog iets uit of juist aan??)
:? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 23:52

Zenix

BOE!

Deze week had ik weleens dat mijn SD kaartje niet werd herkend stukje tape erop zodat hij beter op zijn plek bleef, en probleem was weg :)
Sinds vanmiddag ook Coincity 2.5 rom erop gedaan met KitKat launcher, werkt lekker en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
Heeft die Coincity 2.5 rom ook de Nederlandse taal er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Yep.
Het installeren is in het Spaans maar dat kan je zonder taalkennis doorheen. Na de eerste opstart is de telefoon ook in het Spaans maar die kan je zonder problemen omzetten naar NLD als je weet waar het taalmenu zit. Niet moeilijk in elk geval.

Ik ben wel gecharmeerd van het lettertype in deze ROM, iemand enig idee waar dat aangepast is?

Edit:
Google Play: Font Installer ★ Root ★
Google Play: iFont(Expert of Fonts)

2 apps gevonden die dit kunnen doen, wel ROOT nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 20-01-2014 08:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
SchizoDuckie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:20:
Alstu: :)
Backplate past nog perfect hier. Je zou dit nog dunner kunnen maken met aan het eind een bobbeltje zodat hij verbinding houdt, maar dit werkt perfect bij mij dus ik ga 't niet verder aanpassen :)
[afbeelding]
Bedankt voor de duidelijke uitleg maar ik merk geen significante verbetering. (GPS ontvangst hier in België is standaard al redelijk met de CUBOT met bovenstaande software fixes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:03

franssie

Save the albatross

coincity 2.5 draait zo op het eerste gezicht lekker soepel, die laat ik erop staan (toestel gaan naar schoonmama - die gebruikt nog geen GPS dus die zal het minder merken dan ik, is sowieso haar eerste smartphone die vooreerst voor de email gebruikt zal gaan worden.
Toch een fijn toestel, denk dat ze er best wel blij mee zal zijn!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10
Marcel71 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:45:
Heeft die Coincity 2.5 rom ook de Nederlandse taal er in?
Bij mij kwam na het doorlopen van de Spaanstalig installer dankzij mijn simkaart meteen de Nederlandse taal tevoorschijn (Vodafone NL sim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543939

Mijn vrouw is reeds een half jaar in bezit van haar Cubot GT99 en heeft er nooit problemen mee gehad.
Sinds een week ondervindt zij volgend probleem: zij zet de wifi knop uit en na enige tijd blijkt er toch terug wifiverbinding te zijn. De dataverbinding staat ook op uit en indien er geen wifi beschikbaar is springt ook deze na enige tijd terug aan. Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? Is dit app gebonden of eerder softwarematig?
Wat kan ik doen om dit fenomeen op te lossen?

Mvg
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Controleer eens of het toestel niet een soort van reboot krijgt. Heb dat ook wel eens gehad met de vorige rom. Constant van die vage reboots.

Ik zou factory reset of een van de laatste ROM's proberen. (CoinCity 2.5 d:)b )

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549745

Ik ben nu 3 maanden in het bezit van een cubot gt99 en ik ben verder zeer tevreden over deze telefoon. Ik loop echter tegen één probleem aan. Wanneer ik muziek luister door mijn oortelefoons heb ik last van een gedempt geluid, waarbij sommige tonen wegvallen. Als ik het einde van de oortelefoons een klein beetje uit de geluidsingang haal hoor ik prima geluid. Ik heb meerdere oortelefoons geprobeerd en het ligt echt aan de telefoon zelf.

Hebben meer mensen hier last van en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Raar probleem, maar simpelste oplossing lijkt mij dan een klein plastic/stalen ringetje op de hoofdtelefoon schuiven? Eventueel (moet je het hebben liggen) een klein stukje krimpkous.
Het alternatief is de telefoon in te duiken en kijken of je kan zorgen dat de pin er minder ver inkan (en waarom dat un wel het geval is), en dat zou ik hiervoor niet doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535411

Heb afgelopen weekend ook de bijgeleverde oordopjes maar even op het toestel geprobeerd en het was idd geen fraai geluid. Zacht en dof.
Vandaag maar even met nieuwe oordopjes proberen.

Edit: Panasonic oordopjes van 5 euro ingeplugd. Dat klinkt een stuk beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 535411 op 22-01-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
Quad schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:41:
Controleer eens of het toestel niet een soort van reboot krijgt. Heb dat ook wel eens gehad met de vorige rom. Constant van die vage reboots.

Ik zou factory reset of een van de laatste ROM's proberen. (CoinCity 2.5 d:)b )
Er is nu ook een Coincity 2.6: http://www.movilesdualsim...9-v-2-5-24-12-2013.43547/

Al staat er in de topicheader nog 2.5

Betreft alleen kleine fix t.o.v. 2.5 zo te zien, iets met de Google search widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Fixt een force close van de GS widget, heb daar overigens nog nooit last van gehad, gebruik het wel regelmatig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Oke, Na gister letterlijk 14 uur hebben lopen klooien heb ik m'n INVALID IMEI gefixed.
Mijn IMEI read was NULL, daarvoor totaal geen baseband, SIM management in je telefoon grayed out, en totaal geen telefonie beschikbaar.

Misschien kan dit in de TS opgenomen worden want dit is echt hell om uit te vogelen. Zodra je gaat zoeken op dit probleem kom je al snel uit bij 25 wazige tooltjes die allemaal claimen via voor een MKT phone via windows of via een APK of een hacky batch scriptjes een nieuwe IMEI in te kunnen programmeren ('soft'coden) in je NVRAM. DON'T! HET WERKT NIET!

Wat blijkt: Zodra je vanuit CM recovery een 'wipe data' doet, raakt je NVRAM corrupt op een of andere manier.

De enige manier om dit te fixen is als volgt:

• Maak een NANDROID backup (Deze ga je nodig hebben)
• Download de Stock Firmware
• Download SP-Flash Tool v3.1344.0.sn212
• Download de drivers uit de TS.
• Open devicemanagement, en installeer de driver
• Open SP Flash Tools, Laad in 'download agent' MKT_AllInOne_DA.BIn
• Laad in 'Scatter-loading File' MT6589_Android_scatter_emmc.txt'
• De rest van de velden zullen nu gevuld worden met de juiste bin/img files
• Vervang 'RECOVERY' door recover-Cubot_GT99-cwm-6044.img
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HULkFwm.png
• Trek de batterij uit je telefoon, stop de usb kabel erin
• Klik de 'Format' knop, zorg dat 'Format whole flash except bootloader' aangevinkt staat'
• Klik op OK, Stop je batterij weer terug.
• SPFlashtool staat nu op 'loading' totdat hij het device vindt wat windows gaat installeren on boot. Daarna begint het formatteren automatisch.
• Als dit klaar is: Trek je batterij er weer uit, klik op 'Download', en stop 'm weer terug.
• Nu wordt je hele ROM geflashed op je vers geformatteerde foontje, en je hoeft CWM niet opnieuw te installeren.
• Boot je foon, verifieer dat hij je SIM weer vindt
• Boot naar recovery -> zet je nandroid terug

Voila! Ik hoop dat dit iemand anders 14 uur van z'n leven bespaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:13
de Coincity 2.6 rom is echt super! aanrader voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:10
SchizoDuckie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:07:
Oke, Na gister letterlijk 14 uur hebben lopen klooien heb ik m'n INVALID IMEI gefixed.
Mijn IMEI read was NULL, daarvoor totaal geen baseband, SIM management in je telefoon grayed out, en totaal geen telefonie beschikbaar.

Misschien kan dit in de TS opgenomen worden want dit is echt hell om uit te vogelen. Zodra je gaat zoeken op dit probleem kom je al snel uit bij 25 wazige tooltjes die allemaal claimen via voor een MKT phone via windows of via een APK of een hacky batch scriptjes een nieuwe IMEI in te kunnen programmeren ('soft'coden) in je NVRAM. DON'T! HET WERKT NIET!

Wat blijkt: Zodra je vanuit CM recovery een 'wipe data' doet, raakt je NVRAM corrupt op een of andere manier.

De enige manier om dit te fixen is als volgt:

• Maak een NANDROID backup (Deze ga je nodig hebben)
• Download de Stock Firmware
• Download SP-Flash Tool v3.1344.0.sn212
• Download de drivers uit de TS.
• Open devicemanagement, en installeer de driver
• Open SP Flash Tools, Laad in 'download agent' MKT_AllInOne_DA.BIn
• Laad in 'Scatter-loading File' MT6589_Android_scatter_emmc.txt'
• De rest van de velden zullen nu gevuld worden met de juiste bin/img files
• Vervang 'RECOVERY' door recover-Cubot_GT99-cwm-6044.img
[afbeelding]
• Trek de batterij uit je telefoon, stop de usb kabel erin
• Klik de 'Format' knop, zorg dat 'Format whole flash except bootloader' aangevinkt staat'
• Klik op OK, Stop je batterij weer terug.
• SPFlashtool staat nu op 'loading' totdat hij het device vindt wat windows gaat installeren on boot. Daarna begint het formatteren automatisch.
• Als dit klaar is: Trek je batterij er weer uit, klik op 'Download', en stop 'm weer terug.
• Nu wordt je hele ROM geflashed op je vers geformatteerde foontje, en je hoeft CWM niet opnieuw te installeren.
• Boot je foon, verifieer dat hij je SIM weer vindt
• Boot naar recovery -> zet je nandroid terug

Voila! Ik hoop dat dit iemand anders 14 uur van z'n leven bespaart :P
Ik heb hetzelfde gehad op mn iOcean.
Werkt prima hoor, nieuwe IMEI flashen.
Via IMEI-generator.exe een random nieuwe code genereren en die invullen om te flashen met MTK Droidtools, op de 2e sim naast de originele IMEI op sim1.
Het is even zoeken naar de juiste tools, maar geen onbekend probleem, en daarom ook vrij eenvoudig op te lossen.
Binnen een uurtje deed ie het bij weer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
btw... kan je de originele laatste originele rom ook flashen via cwm? welke heb ik dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Aggressor schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:01:
de Coincity 2.6 rom is echt super! aanrader voor iedereen
Aggressor schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:17:
btw... kan je de originele laatste originele rom ook flashen via cwm? welke heb ik dan nodig?
Je hebt in de afgelopen 3 uur iets gemold ;) ?
Terug naar de originele rom (stock) weet ik niet, coin 2.5 werkt bij mij prima (of eigenlijk bij mijn schoonmoeder sinds vanmiddag).

Maar waarom wil je terug, of gewoon omdat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nou ik vind coins 2.6 wel vet hoor ;)
en ik had hem ook bij mijn zwager geinstalleerd, maar die heeft liever stock :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

dutchgio schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad op mn iOcean.
Werkt prima hoor, nieuwe IMEI flashen.
Via IMEI-generator.exe een random nieuwe code genereren en die invullen om te flashen met MTK Droidtools, op de 2e sim naast de originele IMEI op sim1.
Het is even zoeken naar de juiste tools, maar geen onbekend probleem, en daarom ook vrij eenvoudig op te lossen.
Binnen een uurtje deed ie het bij weer. :9
Dat werkte bij mij dus allemaal niet op m'n Cubot :) Ik heb ze echt *allemaal* geprobeerd, inclusief de droidtools en de imeigenerators. Dit zijn ook maar halve fixes want de volgende keer dat je een nieuwe simkaart plaatst komt je probleem weer terug, dus het is een beetje een plakband-oplossing in tegenstelling tot een goed geflashte NVRAM welke je sim-card detectie gewoon weer fixed. (Dat neemt niet weg dat ik best blij geweest zou zijn als het geholpen had, maar bij mij was het dus echt FUBAR)

[ Voor 5% gewijzigd door SchizoDuckie op 26-01-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Aggressor schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:17:
Je hebt geen nandroid gemaakt voor je ging flashen? (Bad idea!) Zo wel -> Boot naar CM -> Restore -> Kies je backup.

Zo niet: http://www.needrom.com/mobile/cubot-gt99/

De flashable stock is hier: http://www.needrom.com/wp...s/2013/10/GT99-T-Card.zip
(Wel weer opnieuw rooten uiteraard)

Overigens vind ik de stock erg lekker draaien. Met GravityBox kun je alles aanpassen wat je hartje begeert, en echte performance improvements kunnen er toch niet echt zijn zolang er nog geen nieuwe kernels vanaf source gebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SchizoDuckie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:26:
[...]

Dat werkte bij mij dus allemaal niet op m'n Cubot :) Ik heb ze echt *allemaal* geprobeerd, inclusief de droidtools en de imeigenerators. Dit zijn ook maar halve fixes want de volgende keer dat je een nieuwe simkaart plaatst komt je probleem weer terug, dus het is een beetje een plakband-oplossing in tegenstelling tot een goed geflashte NVRAM welke je sim-card detectie gewoon weer fixed. (Dat neemt niet weg dat ik best blij geweest zou zijn als het geholpen had, maar bij mij was het dus echt FUBAR)
Dan is het bij jou inderdaad anders, want bij mij werken beide simsloten met verschillende simkaarten.
Bij mij is het gewoon gefixed.
Het is wel nodig om per sim slot een andere IMEI te kiezen, anders werkt doet nog maar 1 van de 2 sim sloten het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
SchizoDuckie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:32:
[...]

Je hebt geen nandroid gemaakt voor je ging flashen? (Bad idea!) Zo wel -> Boot naar CM -> Restore -> Kies je backup.

Zo niet: http://www.needrom.com/mobile/cubot-gt99/

De flashable stock is hier: http://www.needrom.com/wp...s/2013/10/GT99-T-Card.zip
(Wel weer opnieuw rooten uiteraard)

Overigens vind ik de stock erg lekker draaien. Met GravityBox kun je alles aanpassen wat je hartje begeert, en echte performance improvements kunnen er toch niet echt zijn zolang er nog geen nieuwe kernels vanaf source gebouwd zijn.
Nee niet gemaakt nee ;) maar is dit de laatste versie van de rom?
en hoe flashen jullie hem?
want ik heb altijd problemen met drivers installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Aggressor schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:53:
[...]

Nee niet gemaakt nee ;) maar is dit de laatste versie van de rom?
en hoe flashen jullie hem?
want ik heb altijd problemen met drivers installatie...
Dat is de laatste stock voor zover ik weet ja.
Flashen is gewoon een kwestie van op je zip kaart gooien en vanuit CWM install zip from SD. Drivers heb je daar überhaupt niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560457

Heb nu ook al 2 maand mijn cubot gt99 en ben er over het algemeen zeer tevreden mee. Maar mijn 3g werkt nog altijd niet, ook een maat van mij heeft hetzelfde probleem. Ik heb al verschillende operators getest maar blijkbaar werkt nergens het 3g. Bij Mobistar (belgie) had ik zelfs volledig geen service. Iemand die hetzelfde probleem heeft en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je de beschikbare ruimte voor apps op de GT99 ook groter maken? Ik gebruik mijn interne geheugen toch niet. Voor de iOcean X7 en tig andere 6589 phones kan dit ook, dus voor de GT99 lijkt me dat ook. Maar dit lijkt me wel een model specifiek proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:56
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:59:
Kun je de beschikbare ruimte voor apps op de GT99 ook groter maken? Ik gebruik mijn interne geheugen toch niet. Voor de iOcean X7 en tig andere 6589 phones kan dit ook, dus voor de GT99 lijkt me dat ook. Maar dit lijkt me wel een model specifiek proces?
Ik heb dit voor elkaar gekregen met:
meteos-mtk6589-rom-edit-4gb-en.apk

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 27-01-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:10
Net deze gsm besteld voor 110€ voor als 2de gsm te gebruiken. (festivals, vakanties,...)
Ben nu in het bezit van een htc one.

Zit er veel verschil in kwa snelheid, opstarten apps,... tov htc one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nee, nauwelijks.. Apps openen direct, browsing is enorm snel en alles is gewoon vlot. Niks op aan te merken. Als je de telefoon gebruikt zou je qua feel niet het gevoel hebben dat je het te doen hebt met een toestel van €90-€110,-.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Inderdaad, je zult het alleen merken met het draaien/openen van zware apps of multitasking.
1GB ram is soms wel wat aan de krappe kant.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Toevallig ook net gisteren gedaan.
Van 1gb naar 3gb gegaan, ook met het oog op het installeren van een volledige ubuntu gui die rechstreeks op de /data draait ipv via brakke loopback op je internal SD. So far so good: Nandroid maken, rebooten, app openen, knop klikken, reboot naar recovery, nandroid terugplaatsen, klaar :)

Is er al iemand die communicatie tussen android en ubuntu solide voor elkaar gekregen heeft met een shim om break-out-of-chroot heen? Dat moet volgens mij kunnen :)
[edit] Yeap :) https://www.facebook.com/ecommicro/posts/125381627604827
Da's wel tof om via Nodejs wat mee te experimenteren :9

[ Voor 8% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-01-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Anoniem: 560457 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:23:
Heb nu ook al 2 maand mijn cubot gt99 en ben er over het algemeen zeer tevreden mee. Maar mijn 3g werkt nog altijd niet, ook een maat van mij heeft hetzelfde probleem. Ik heb al verschillende operators getest maar blijkbaar werkt nergens het 3g. Bij Mobistar (belgie) had ik zelfs volledig geen service. Iemand die hetzelfde probleem heeft en een oplossing weet?
Weet je al zeker dat je de juiste APN toegevoegd hebt?

http://www.3ginstellingen...r-3g-en-mms-instellingen/

Ik heb overigens gister een beetje rondgezocht naar ander MTK6589 roms voor andere modellen op needrom, en vond een aantal interessante dingen:

• De STAR B94M lijkt exact dezelfde hardware te draaien (op de camera na, die is 8mp) en heeft roms voor Android 4.2.2
• De HDC One draait op nagenoeg dezelfde specs met een ietwat groter scherm en een 13mp camera ipv 12mp, en draait al op android 4.3
• Er zijn op needrom al meerdere android 4.3 releases beschikbaar voor de MKT6589

• Het schijnt mogelijk om vanaf een random MTK6589 foon te porten naar een andere andere MTK6589-based foon.

Misschien toch binnenkort maar eens kijken of ik daar inmiddels linux-nerd genoeg voor ben om dat voor elkaar te krijgen :)

Niet dat ik verder iets te klagen heb over hoe android 4.1.2 draait op m'n cubot. Ik wist überhaupt niet eens dat Android Miracast ondersteunt, en het werkt!

[ Voor 65% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-01-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560457

Wow bedankt! Daar lag het dus aan, raar dat ik het nooit tegengekomen ben in het zoeken van het probleem zelf de hulpdienst wist het niet. Erg bedankt en nu kom ik wel zwaar over als een noob :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SchizoDuckie schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Weet je al zeker dat je de juiste APN toegevoegd hebt?

http://www.3ginstellingen...r-3g-en-mms-instellingen/

Ik heb overigens gister een beetje rondgezocht naar ander MTK6589 roms voor andere modellen op needrom, en vond een aantal interessante dingen:

• De STAR B94M lijkt exact dezelfde hardware te draaien (op de camera na, die is 8mp) en heeft roms voor Android 4.2.2
• De HDC One draait op nagenoeg dezelfde specs met een ietwat groter scherm en een 13mp camera ipv 12mp, en draait al op android 4.3
• Er zijn op needrom al meerdere android 4.3 releases beschikbaar voor de MKT6589

• Het schijnt mogelijk om vanaf een random MTK6589 foon te porten naar een andere andere MTK6589-based foon.

Misschien toch binnenkort maar eens kijken of ik daar inmiddels linux-nerd genoeg voor ben om dat voor elkaar te krijgen :)

Niet dat ik verder iets te klagen heb over hoe android 4.1.2 draait op m'n cubot. Ik wist überhaupt niet eens dat Android Miracast ondersteunt, en het werkt!
De star draait 4.2.1, dat nummertje staat in plain text en kun je gewoon aanpassen.
Dat doen de meeste mt6589 telefoons en is daarom ook niet echt bijzonder.
De htc kloon draait ook geen 4.3, want dat is op dit moment technisch gezien niet eens mogelijk.
Hetzelfde geval als voor de Star; een nummertje aanpassen en genoeg mensen denken dat het een nieuwere androidversie is.
Voor De androidversie is men afhankelijk van MediaTek, die de hardware compitabel dient te maken. Voor rebranders of cloonmakers als Star en HDC is het dan ook niet mogelijk om android 4.3 te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
.
Ik gebruik mijn interne geheugen ook niet, lijkt mij dan wel zo handig om het ram groter te maken.
Maar welke optie/grootte is dan verstandig om in te stellen ? en waarom ... ? :)

[ Voor 13% gewijzigd door H6nsvV379 op 29-01-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

dutchgio schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 01:05:
[...]

De star draait 4.2.1, dat nummertje staat in plain text en kun je gewoon aanpassen.
Dat doen de meeste mt6589 telefoons en is daarom ook niet echt bijzonder.
De htc kloon draait ook geen 4.3, want dat is op dit moment technisch gezien niet eens mogelijk.
Hetzelfde geval als voor de Star; een nummertje aanpassen en genoeg mensen denken dat het een nieuwere androidversie is.
Voor De androidversie is men afhankelijk van MediaTek, die de hardware compitabel dient te maken. Voor rebranders of cloonmakers als Star en HDC is het dan ook niet mogelijk om android 4.3 te kunnen leveren.
Thx. Dat scheelt mij weer wat avondjes vruchteloos prutsen. Wat moet er aan de hardware aangepast worden dan? Of bedoel je de kernel? Daar is de source toch ook al van vrijgegeven? Of is dat niet compleet/incompatible met 4.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SchizoDuckie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:17:
[...]

Thx. Dat scheelt mij weer wat avondjes vruchteloos prutsen. Wat moet er aan de hardware aangepast worden dan? Of bedoel je de kernel? Daar is de source toch ook al van vrijgegeven? Of is dat niet compleet/incompatible met 4.3 ?
Mediatek heeft het niet zo nauw met het vrijgeven van source. Men denkt dat dit komt omdat ze delen van samsung etc. In hun eigen code gebruiken.
De source die vrij is gegeven door fabrikanten is incompleet en mist vaak alle mediatek gerelateerde bestanden, die juist benodigd zijn.
En dus is 4.3/4.4 zo goed als uit zicht als MediaTek zelf niets doet.
Er zijn wel ontwikkelprojectjes voor bijvoorbeeld de Faea F2, maar de voortgang daar is maar minimaal en de kans dat je dat ooit goed op je Cubot kunt gebruiken minimaal.
Houdt er dus rekening mee dat 4.3/4.4 nooit op de Cubot draait, dan kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalarius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-04 14:10
Quad schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:32:
Nee, nauwelijks.. Apps openen direct, browsing is enorm snel en alles is gewoon vlot. Niks op aan te merken. Als je de telefoon gebruikt zou je qua feel niet het gevoel hebben dat je het te doen hebt met een toestel van €90-€110,-.
Waar koop je deze dan voor dit bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zalarius schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:42:
[...]

Waar koop je deze dan voor dit bedrag?
Ik heb er poosje terug €90,- voor betaald toen met een actie bij Tmart.com.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
Ik heb coincity geflasht maar zie eigenlijk geen verschil met de stock... Hoe kan ik checken of de rom effectief geïnstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Onder over dit toestel, onderaan staat je rom versie. Daar kan je het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Bericht geannuleerd..

[ Voor 95% gewijzigd door H6nsvV379 op 31-01-2014 21:15 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 20:25
weet je dat zeker? Dat zou serieuze concurrentie zijn voor een android tv stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 553756

Sinds 2 maanden in bezit van een Cubot GT99.
Nu ziet hij ineens mijn simkaart niet meer. Geeft aan simkaart geblokkeerd.
Met de simkaart is niets aan de hand werkt gewoon in een ander toestel.
Heeft iemand een tip om dit op te lossen is?

bvd
Alf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:45

Liveshort

Certified Crazy Person

Helpt het niet als je de simkaart in het andere simslot stopt? Voor 3g hoeft dit niet uit te maken, de radio's van de telefoon zijn verbonden met beide simkaarten, dat kun je softwarematig zo omwisselen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 553756

beide sloten geven dezelfde foutcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heeft het niet te maken met de IMEI?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
Zijn er nog andere Roms dan die op needrom staan? (coincity, Cherry en MUIU)

En ondersteunen deze het allemaal om te overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Geen enkele Mediatek telefoon ondersteund overclocken naar mijn weten.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
CoinCity 2.7 is er....

Hij staat er op maar geeft aan:

Build-nummer 2.6 --06-02-2014
Versie aangepastmodel Coincity_2.6

[ Voor 29% gewijzigd door H6nsvV379 op 07-02-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
Welke wipes moeten er gebeuren voor je coincity flasht?
Kan je data van stock rom terugzetten in coincity ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Moet je eerst rooten -> Titanium backup, backup maken van je app+data -> ROM flashen -> titanium backup, backup app+data terug zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578812

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de Cubot gt99. Maar mijn 3G werkt niet met Vodafone. De APN die in het toestel vermeld staat is gelijk aan wat op de vodafone site staat aangegeven. Weet iemand of het mogelijk is om 3G met Vodafone op dit toestel te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mobiele data wel ingeschakeld voor die sim? Onder Settings en dan SIM management.
Anders even de APN verwijderen en handmatig toevoegen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:21
Anoniem: 578812 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:29:
Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de Cubot gt99. Maar mijn 3G werkt niet met Vodafone. De APN die in het toestel vermeld staat is gelijk aan wat op de vodafone site staat aangegeven. Weet iemand of het mogelijk is om 3G met Vodafone op dit toestel te krijgen?

Alvast bedankt!
zit je simkaart in de linker simkaarthouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
Hallo hallo,

Ik wil een nieuwe rom installeren op mijn gt99. Ik heb de stappen gevolgd op:
http://www.needrom.com/mobile/xyz-x1-nexus-5-style/

Maar de telefoon komt niet in cwm recovery. Alleen in android system recovery 3e.
en ja de telefoon is geroot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Moet je wel eerst CWM flashen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je moet wel eerst CWM recovery installeren.
Er is vast ook wel een englese CWM recovery beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ja hoor, heb ik even op mijn dropbox map gezet voor je: https://db.tt/z1kG44ar
In je ROOT folder plaatsen van je SD kaart en middels mobileuncle Tools de recovery flashen.
Kies recovery update, hij moet dan automatisch de recovery.img vinden.

De geuploade recovery is trouwens CWM v6.0.4

Overigens raad ik je aan om CoinCity te flashen, die ROM die je wilt heeft nog wel genoeg bugs.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 11-02-2014 21:20 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
Als ik GravityBox binnen CoinCity probeer te openen krijg ik een error (system framework not responding).
Moet er nog iets apart geïnstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xposed app, daar binnen kiezen om het framework te installeren, en dan bij modules gravitybox aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
Thx! Weet je ook waar ik deze kan vinden? De links op deze pagina werken niet meer... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2069265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574401
Gewoon eerste hit op Google. :+
  1. Download the Xposed Installer APK and install it
  2. Launch the Xposed Installer, go to the "Framework" section and click on "Install/Update"
  3. Reboot
  4. Done!

[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 12-02-2014 09:24 ]

PVOutput☀️

• Maartinho
Heb net coincity geflashed. Backup gemaakt van oude rom. En als ik nu wil restoren krijg ik md5 mismatch! nou heb ik even in de backup map gekeken. Maar het nandroid.md5 bestand staat er niet.. enig idee wat ik nu moet doen om toch te kunnen restoren?

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik weet niet welke tool je gebruikt, maar ergens moet je de MD5 controle uit kunnen zetten (bij mij wel). Ik heb mijn GT99 aan cadeau gedaan dus ik kan het niet meer nazoeken.

• dutchgio
Maartinho schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:58:
Heb net coincity geflashed. Backup gemaakt van oude rom. En als ik nu wil restoren krijg ik md5 mismatch! nou heb ik even in de backup map gekeken. Maar het nandroid.md5 bestand staat er niet.. enig idee wat ik nu moet doen om toch te kunnen restoren?
Is wel op te lossen, mits je wat 'werk' verricht.
Volgens mij kun je via de PC zelf een .md5 bestand aanmaken.

• Maartinho
dutchgio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:19:
[...]

Is wel op te lossen, mits je wat 'werk' verricht.
Volgens mij kun je via de PC zelf een .md5 bestand aanmaken.
Had al even gegoogled maar kon wat dat betreft niks vinden over het maken ervan.

• Quad
http://www.pc-tools.net/win32/md5sums/

Gewoon zoeken op create MD5 hash.. ;)
Overigens kan je volgens mij de MD5 check in CWM gewoon uitschakelen bij het terugzetten van een backup.

[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 13-02-2014 14:03 ]

PVOutput☀️

• Maartinho
H6nsvV379 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:11:
CoinCity 2.7 is er....

Hij staat er op maar geeft aan:

Build-nummer 2.6 --06-02-2014
Versie aangepastmodel Coincity_2.6
Ook last van ontzettende batterydrain? Hebben jullie hier geen last van in 2.5 en 2.6? en werkt gravitybox op 2.5 en 2.6?
@quad tnx ga het proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Maartinho op 13-02-2014 16:49 ]

• Quad
Gravitybox werkt prima op 2.5.
2.6/2.7 niet geprobeerd want telefoon werkt gewoon zoals het hoort.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535411

Misschien een domme vraag maar wat is het voordeel van CoinCity t.o.v. de stock-rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-07 09:05
Heel vreemd: krijg mobiel internet niet aan de praat.
Dat terwijl ik wel de juiste APN heb ingesteld (van Tele2).
Met mijn T-Mobile sim werkt het wel...
Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Roaming al aangezet?
Omdat je met tele2 oo het netwerk van t-mobile zit, is het aanzetten van roaming vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
Jazeker, roaming staat aan... maar internetten lukt alleen via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heb je de datagegevens ook aangezet? :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
Haha, uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Ook ik heb sinds vandaag mijn Cubot GT99 ontvangen.
Alles werkt degelijk behalve misschien wel het belangrijkste nog niet...

Ik kan namelijk niet bellen en niet gebeld worden. Ook mobiel data lukt niet.
Heb simkaart in beide slots geprobeerd te steken en hij herkend dat dit proximus is.

Voor de rest krijg ik niks. Iemand een idee wat ik nog kan?

Edit: netwerk signaal zijn hier ook oranje blokken ipv blauw.

[ Voor 8% gewijzigd door frye op 18-02-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
En wat krijg je als je de APN instellingen opzoekt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
EDIT:

Fixed... Simkaart even in andere gsm steken & dan terug in mijn cubot & hij werkte weer..
8)7

[ Voor 82% gewijzigd door frye op 19-02-2014 08:16 ]

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
De miui rom die voor deze phone beschikbaar is, is die stabiel? Ik zit er aan te denken om deze telefoon te kopen en de miui er op te zetten, mits die stabiel is....

• Quad
Dan zou ik voor de Hongmi gaan, heb je ook de community er volledig achter.

PVOutput☀️

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
De hongmi heeft geen 13MP camera
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste