• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
Rooten is gelukt hoor. :-)
Niet zo omslachtig ,wat ik lees ook niet werkt maar met een unroot.apk in 1 klik:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of GravityBox werkt met de stock rom.

Na installeren van framework wil telefoon niet rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55
Heb je xposed installer geïnstalleerd? Je telefoon moet ook rooted zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry na installeren van installer moet je volgens frameworks installerenen daarna zou systeem moeten rebooten, maar dat laatste doet het niet

volgens de beschrijving zou gravitybox dat niet werken

telefoon is geroot

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je kan ook handmatig rebooten? :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reboot. If device doesn't boot that means that the Xposed framework is not compatible with ROM you are currently
running. You don't need to continue with the next steps. You will have to restore your ROM from backup.

dit is de regel uit een ander forum. bij mij geen boot, dus ik was benieuwd of andere hetzelfde probleem hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:15:
Reboot. If device doesn't boot that means that the Xposed framework is not compatible with ROM you are currently
running. You don't need to continue with the next steps. You will have to restore your ROM from backup.

dit is de regel uit een ander forum. bij mij geen boot, dus ik was benieuwd of andere hetzelfde probleem hadden
Had hetzelfde. Moest restore doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nou, om de problemen met de powerbutton te checken, heb ik mijn GT99 geopend. Gelijk ook maar even GPS en WiFi bekeken.

Nu hij weer in elkaar zit, heb ik geen 2g/3g bereik meer (geen service) met beide simkaarten. De GSM-antenne zit nog vast en lijkt in orde. Iemand een idee wat ik nog kan proberen of waar de essentiele onderdelen voor 2g/3g bereik zitten? Anders kan ik mijn GT99 upgraden naar een tablet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het hoesje wat er bij zit is niet ideaal als je hem los wilt halen. 9 van de 10 keer blijft de backcover van de telefoon haken. En die is dan haast niet uit het hoesje te krijgen. En het uiteindelijke resultaat is dat nu mijn backcover gescheurd is :p En ja.. ik ben bovengemiddeld zuinig met mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Mijn toestel begint te klagen dat zijn geheugen vol is als ik een app wil updaten (via playstore, facebook app). Iemand bekend met dit probleem en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

furbydenooij schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:54:
Mijn toestel begint te klagen dat zijn geheugen vol is als ik een app wil updaten (via playstore, facebook app). Iemand bekend met dit probleem en eventueel een oplossing?
Eeh, Instellinge -> opslag, wellicht zit er een partitie vol. vooral veel verplaatsen naar je SD kaart(applicaties beheren -> move to sd) , tijdens updaten van een flink app heeft play ook best veel temp ruimte nodig.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 00:41
Sinds gister ben ik ook een blij(-ig)e gebruiker van de GT99. Probleem is alleen dat de volumeknop aan de zijkant het niet doet. Dat heeft tot gevolg dat ik ook geen custom rom kan installeren... Iemand een suggestie wat ik daar mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Stubby schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:17:
Sinds gister ben ik ook een blij(-ig)e gebruiker van de GT99. Probleem is alleen dat de volumeknop aan de zijkant het niet doet. Dat heeft tot gevolg dat ik ook geen custom rom kan installeren... Iemand een suggestie wat ik daar mee kan doen?
Op m'n Jiayu G3 (nu kapot :P) had ik Lewa Recovery, dat was een touch interface...
Zal even kijken of dat ook op de GT99 kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
Pistolebob schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:25:
[...]

Op m'n Jiayu G3 (nu kapot :P) had ik Lewa Recovery, dat was een touch interface...
Zal even kijken of dat ook op de GT99 kan
Thanx, Ik had er nooit bij stil gestaan dat er ook touch based recoveries zijn. Ik heb nu dus Canibal Open Touch recovery gebruikt en dat werkte uitstekend!

Directe link: http://www7.zippyshare.com/v/11285899/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:05:
Het hoesje wat er bij zit is niet ideaal als je hem los wilt halen. 9 van de 10 keer blijft de backcover van de telefoon haken. En die is dan haast niet uit het hoesje te krijgen. En het uiteindelijke resultaat is dat nu mijn backcover gescheurd is :p En ja.. ik ben bovengemiddeld zuinig met mijn telefoon
Je kan een gratis backcover bestellen he :P
Pistolebob in "[Cubot GT99] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:49
weet iemand hoe je een foto in contacten neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb mijn contacten gesynchroniseerd met mijn gmail en in gmail foto's ooit toegevoegd.
Kun je ergens trouwens kiezen dat hij geen contacten gebruikt van je simkaart?

Hebben jullie trouwens ook dat wanneer de accu 14% bereikt hij daar merkwaardig lang op blijft hangen

[ Voor 23% gewijzigd door Markos op 22-12-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furbydenooij schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:54:
Mijn vrouw en ik zijn beide bekend met dit probleem met onze GT99. Het probleem heb ik al een paar keer voorgelegd op dit forum maar helaas geen oplossing.
Alles is op de SD ingesteld en daar wordt dus alles ook automatisch op geïnstalleerd.
We hebben beide maar een gering aantal apps maar het lijkt alsof met elke update het intern geheugen voller raakt. Heel vreemd. Ook wij hebben "app to sd" gebruikt.
We hebben beide al een fabrieksreset gedaan en de apps opnieuw geïnstalleerd. Dan kunnen we er weer een poos tegenaan (zo'n 850 mb. intern vrij). Maar ik zit inmiddels al weer onder de 500 mb. Daar word je dus niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:17:
Hebben jullie trouwens ook dat wanneer de accu 14% bereikt hij daar merkwaardig lang op blijft hangen
Met m'n G3 had ik dat ook maar dan op 15% :P, raar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik ook, op 14% wel handig. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:20:
[...]

Mijn vrouw en ik zijn beide bekend met dit probleem met onze GT99. Het probleem heb ik al een paar keer voorgelegd op dit forum maar helaas geen oplossing.
Alles is op de SD ingesteld en daar wordt dus alles ook automatisch op geïnstalleerd.
We hebben beide maar een gering aantal apps maar het lijkt alsof met elke update het intern geheugen voller raakt. Heel vreemd. Ook wij hebben "app to sd" gebruikt.
We hebben beide al een fabrieksreset gedaan en de apps opnieuw geïnstalleerd. Dan kunnen we er weer een poos tegenaan (zo'n 850 mb. intern vrij). Maar ik zit inmiddels al weer onder de 500 mb. Daar word je dus niet echt vrolijk van.
Ik heb hier zelf nog geen last van maar mogelijk is dit een oplossing:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2126363

(een EXT4 partitie op je externe microSD-kaart waar de apps + data op komen)

[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 22-12-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pistolebob schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:49:
[...]

Ik heb hier zelf nog geen last van maar mogelijk is dit een oplossing:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2126363

(een EXT4 partitie op je externe microSD-kaart waar de apps + data op komen)
Hmm, dat moet toch eenvoudiger kunnen? Daarnaast lijkt het niet helemaal safe voor je sd-kaart:

"Guys, beware doing this, you will need to arrange a funeral for your sd-card after doing this.
I have a 8GB card and after doing this, after a week it died...........
I dint have any backup and everything gone, so prepare because one day or other your sd-card will die".

Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-08 22:42
Veenix schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:53:
[...]

Ik vond die SD partitie in het intern geheugen onzin. Heb hem verwijderd met een tooltje van Meteos en heb nu 2,7 GB beschikbaar voor apps.

[afbeelding] [afbeelding]

Kijk eens op http://www.androidiani.com/forum/cubot-modding/323265-modding-cubot-gt99.html

Overigens moet je wel rekening houden met het feit dat de system partitie ook 50 MB kleiner wordt! Je zult na het aanpassen van je partities met CWM je backups terug moeten zetten. Als de system partitie te groot was, gaat het niet lukken. Gelukkig staat er vrij veel op die system partitie wat er wel af kan...

Wat wel een beetje lullig is, is dat ie de SD-kaart nu als telefoongeheugen ziet...
Waarom niet gewoon de partitie vergroten?
Is hier al lang en breed aangegeven met een link en alles erbij.
Heb zelf een partitie van 2,5GB en nooit ergens last van.
Wel eerst een backup maken met CWM en die na het draaien van de meteos app terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb het volgende probleem.
Als ik mn telefoon met de blue tooth inde auto verbind en ik wil bellen dan gooit ie mn sim eruit. Moet ik mn sim unlocken. Dat doet ie steeds bij elk telefoontje wat je wilt plegen.
Ook ben ik niet te verstaan door de andere partij.

Volgend probleem: geen verbinding in huis met mn provider of heel slecht en krakerige verbinding. Iemand een oplossing? Zilverpapiertje werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 06:09
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:52:
Als ik mn telefoon met de blue tooth inde auto verbind en ik wil bellen dan gooit ie mn sim eruit. Moet ik mn sim unlocken. Dat doet ie steeds bij elk telefoontje wat je wilt plegen.

Volgend probleem: geen verbinding in huis met mn provider of heel slecht en krakerige verbinding. Iemand een oplossing? Zilverpapiertje werkt niet!
eerste problem heb ik ook en ben ook nog op zoek naar een oplossing :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:38:
[...]

Hmm, dat moet toch eenvoudiger kunnen? Daarnaast lijkt het niet helemaal safe voor je sd-kaart:

"Guys, beware doing this, you will need to arrange a funeral for your sd-card after doing this.
I have a 8GB card and after doing this, after a week it died...........
I dint have any backup and everything gone, so prepare because one day or other your sd-card will die".

Toch bedankt voor de tip.
Ah vandaar dat al mijn SD-kaarten zo snel doodgaan haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat is naar jullie mening de beste rom voor de GT99? Ik draai nog steeds stock, maar telkens als ik wifi uitzet en ik wil hem later weer aanzetten, moet ik hem opnieuw opstarten.

Die MIUIv5 is dat iets? (http://www.needrom.com/mobile/cubot-gt99xyz-x1-2/)
Ze klagen dat de homescreen laggy is, maar als je er een Apex overheen gooit is dat opgelost toch? Of is echt alleen de homescreen het enige waarom je een MIUI zou nemen? Werkt die op alle andere fronten niet ook beter dan de standaard rom?

Ik draai nu:
ALPS.JB2.MP.V1.3
Z18IC_CQ_89_W_H1.00_V04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:02:
Wat is naar jullie mening de beste rom voor de GT99? Ik draai nog steeds stock, maar telkens als ik wifi uitzet en ik wil hem later weer aanzetten, moet ik hem opnieuw opstarten.

Ze klagen dat de homescreen laggy is, maar als je er een Apex overheen gooit is dat opgelost toch? Of is echt alleen de homescreen het enige waarom je een MIUI zou nemen? Werkt die op alle andere fronten niet ook beter dan de standaard rom?

Ik draai nu:
ALPS.JB2.MP.V1.3
Z18IC_CQ_89_W_H1.00_V04
Ik draai MIUI en het probleem met het homescreen is dat je je vinger helemaal naar links of rechts moet bewegen om naar links of rechts te gaan in het homescreen :P.
Dat is idd op te lossen met een andere launcher, dan kan je nog steeds de permissies van apps beheren met MIUI denk ik, en de instellingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zitten er in de MIUI nog andere optimalisaties behalve een andere user interface? Zo ja, welke? Want de standaard rom geleverd bij de GT99 vind ik opzich prima op dat wifi probleem na.
En mijn GPS werkt, maar niet super (fastergps fix gedaan en tevens de "fix location issue" in gravitybox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:52:

Probleem 1 heb ik alleen als ik in simbeheer instel dat je voor ieder gesprek een simkaart moet kiezen. Dus met een default sim voor uitgaande gesprekken, gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:49
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:02:

Ik draai nu:
ALPS.JB2.MP.V1.3
Z18IC_CQ_89_W_H1.00_V04
Wat is naar jullie mening de beste rom voor de GT99? Ik draai nog steeds stock, maar telkens als ik wifi uitzet en ik wil hem later weer aanzetten, moet ik hem opnieuw opstarten

dit probleem heb ik dus ook met de w450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand dit al gedaan?
YouTube: Fix Gps Cubot GT99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een apart probleem met mijn GT99, mijn whatsapp gooit zo nu en dan alle media weg. Rest van de bestanden blijven wel op de sd-kaart staan. Hoe kan dit in godsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
WhatsApp niet naar het externe geheugen geplaatst?

PVOutput☀️

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik heb het geprobeerd, maar kwam er niet uit. Als het jou lukt, hoor ik graag in het Nederlands van je wat je allemaal gedaan hebt :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Quad schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:48:
WhatsApp niet naar het externe geheugen geplaatst?
Nee expres niet gedaan. Maar ik zie nu ook dat het niet kan (vanuit instellingen>apps)

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
Wee iemand misschien hoe je met de stock rom het trillen van de fysieke toetsen uitzet?

En als ik "swipe" om het toestel te ontgendelen trilt hij, dit mag van mij ook wel uit, weet iemand hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:35

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ook maar eentje besteld. Voor 115 Euro durf ik wel de gok wagen. Mooi telefoontje om is te gaan beginnen met custom roms dacht ik zo. Nu kijken hoe lang het duurt voor die binnen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:00:
[...]

Probleem 1 heb ik alleen als ik in simbeheer instel dat je voor ieder gesprek een simkaart moet kiezen. Dus met een default sim voor uitgaande gesprekken, gaat het wel goed.
Heb het ingesteld op een simkaart. Blijft vragen om de pincode in handsfree mode.

Vind probleem twee echt erger, maar kan geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:16:
[...]

Heb het ingesteld op een simkaart. Blijft vragen om de pincode in handsfree mode.

Vind probleem twee echt erger, maar kan geen oplossing vinden.
Ik las nog ergens iemand die met 2G / 3G aan het switchen was gegaan, waarbij hij geloof ik met 2G wel een goede blue tooth verbinding kreeg. Ik heb het zelf echter nog niet uit kunnen proberen. (ik zie wel een snelkoppeling staan 2G/3G in mijn snelkoppelingen menu)
wellicht het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
DutchDevil79 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:03:
Ook maar eentje besteld. Voor 115 Euro durf ik wel de gok wagen. Mooi telefoontje om is te gaan beginnen met custom roms dacht ik zo. Nu kijken hoe lang het duurt voor die binnen is.
Een goede keuze hoor zeker voor de prijs .
Als je hem standaard heb besteld reken best wel op 15/20 werkdagen, doe je het snel 4 dagen .
Houd er rekening mee dat de belasting m o g el ij k ook graag wat wil verdienen, ( bij mij 1 Wel en 1 Niet ).
En op die prijs vijfendertig euries aftikken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

H6nsvV379 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:22:
[...]

Een goede keuze hoor zeker voor de prijs .
Als je hem standaard heb besteld reken best wel op 15/20 werkdagen, doe je het snel 4 dagen .
Houd er rekening mee dat de belasting m o g el ij k ook graag wat wil verdienen, ( bij mij 1 Wel en 1 Niet ).
En op die prijs vijfendertig euries aftikken >:)
Standaard verzending ja, maar ik heb geduld. Zie wel wanneer die binnenkomt.Vanmorgen bevestiging gehad dat die daar op de post is gegaan. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Kapot schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:38:
Wee iemand misschien hoe je met de stock rom het trillen van de fysieke toetsen uitzet?

En als ik "swipe" om het toestel te ontgendelen trilt hij, dit mag van mij ook wel uit, weet iemand hoe?
Ehm ik heb MIUI dus de instellingen zijn hier niet helemaal hetzelfde, maar zie je iets als 'audioprofielen' bij instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet er iemand nog zo'n hoesje voor deze prijs?
http://www.ebay.nl/itm/19..._trksid=p3984.m1497.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Op banggood verkopen ze van deze hoesjes los, kost je misschien 2 euro meer daar ofzo, maar verder is ie exact hetzelfde.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een andere rom uitproberen. Kan ik ook een complete backup maken van alles, zodat ik het ff kan testen en als het niet is ik het oude weer terug zet. Dus incl. alle apps en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liveshort schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:46:
Op banggood verkopen ze van deze hoesjes los, kost je misschien 2 euro meer daar ofzo, maar verder is ie exact hetzelfde.
Prima hoesje overigens, ik ben er al een paar maanden tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Goed te weten want ik heb er een bij besteld bij men levering van Banggood.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Heeft iemand toevallig ergens een extra kabeltje besteld, en zoja; waar?
Met de andere micro-usb kabeltjes die ik heb heb geprobeerd, kan ik de GT99 niet opladen met het hoesje eromheen. Het metalen gedeelte van de micro-usbconnector is wat langer dan van een normale connector geloof ik.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

het hoesje is inderdaad te krap voor een kabel, ik heb de mijne wat uitgefreesd, en dan nog heb je een langere usb plug nodig. Zoals altijd biedt de action uitkomst -> ze hebben een usb a naar mini connector op rol (die kan je uit-trekken) voor EUR0,99 dus als je een action in de buurt hebt, koop er vijf.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:54:
......een complete backup maken van alles, zodat ik het ff kan testen en als het niet is ik het oude weer terug zet. Dus incl. alle apps en instellingen....
via CWM recovery, backup. Daarmee wordt een backup van je partities gemaakt.
Via restore zet je deze weer terug.
Als je nieuwe rom bevalt kan je evt alleen je oude data partitie (apps en data) erop zetten via advanced restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanpvt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:58:
Heeft iemand toevallig ergens een extra kabeltje besteld, en zoja; waar?
Met de andere micro-usb kabeltjes die ik heb heb geprobeerd, kan ik de GT99 niet opladen met het hoesje eromheen. Het metalen gedeelte van de micro-usbconnector is wat langer dan van een normale connector geloof ik.
Deze hebben wij thuis en voldoet prima, ook met hoesje eromheen. Beter dan de meegeleverde laders. De connector is langer dan normaal. http://www.banggood.com/W...00-Micro-USB-p-47330.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 18:14
ervaar de laatste dagen als ik iemand bel dat het signaal zo maar weg valt.
zie ook dat de verbinding dan even weg is.
erg lastig want kan vanuit huis niemand meer bellen.
draai gewoon de stock rom en gravity box.
iemand hier een oplossing voor??

tevens net me sd card stuk gegaan na een week dat is wel heel snel!!! :? :?
wist dat dit kon gebeuren , maar na een week al??

[ Voor 23% gewijzigd door kokosnoot1 op 30-12-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een slechte belkwaliteit en heb toen de simcard in het andere slot gedaan. Stukken beter nu.

De sd card stuk, dat staat toch los van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Kapotte sd kaart kan komen doordat je die gepartioneerd hebt? Verder kunnen ze altijd snel kapot gaan

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Cubot GT99 is net geleverd.
Ik kan er wel mee telefoneren, en ook de wi-fi werkt, maar ik kan er niet mee op internet via de sim card.
Kan iemand hierbij helpen?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:47:
Mijn Cubot GT99 is net geleverd.
Ik kan er wel mee telefoneren, en ook de wi-fi werkt, maar ik kan er niet mee op internet via de sim card.
Kan iemand hierbij helpen?
Bedankt
heb je 'm in de juiste sim kaart 'houder' gestopt? Als ik me niet vergis is de linker voor bellen+ internet, de rechter alleen voor bellen. (weet ik niet 100% zeker, probeer het even uit zou ik zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

APN ingesteld?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
helloitsme schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:57:
[...]

heb je 'm in de juiste sim kaart 'houder' gestopt? Als ik me niet vergis is de linker voor bellen+ internet, de rechter alleen voor bellen. (weet ik niet 100% zeker, probeer het even uit zou ik zeggen)
Begrijp ik goed dat je dus maar met één SIM kaart het internet op kan. Of kan er maar één tegelijkertijd het internet op?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

zeroxcool schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:35:Begrijp ik goed dat je dus maar met één SIM kaart het internet op kan.
Zoals bij de meeste dualsim-toestellen, kun je met 1 simkaartslot een 3G verbinding maken. Die is ook anders gemarkeerd. Met het andere simkaartslot kun je wel een 2G internetverbinding (GPRS) maken.

De tekst is nauwelijks te lezen, maar je ziet dat bij beide slots iets anders staat.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/gw1h2e7qp/Cubot_GT99_OR_Sege_XYZ_X1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, maar ik heb jammer genoeg nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb beide SIM-slots geprobeerd, maar bij geen van de 2 werkt de internetverbinding.

De APN instellingen : waar en hoe moet ik dit juist aanpassen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen gevonden hoe ik een nieuwe APN kan ingeven, ik dacht dat dit automatisch gebeurde, maar blijkbaar dus niet?
Ik heb dus de APN van mijn provider (Scarlet) ingegeven, en nu heb ik wel internetverbinding, maar enkel 2G, en geen 3G.
Kan iemand hierbij helpen aub?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Heb je toevallig niet je SIM weer in het verkeerde slot teruggeduwd, dat je nu alleen maar 2G hebt?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen werkt 3G wel (na afzetten en opstarten van het toestel).
Het werkt ook in beide slots (kan apart ingesteld worden).
Ik heb nu nog wel 1 probleem : soms valt de verbinding volledig weg (alle streepjes verdwijnen dan). Hoe kan dit opgelost worden?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:54
Na een eerdere poging om een storing te verhelpen door de laatste versie er op te flashen is de GT99 3 weken geleden definitief niet meer te repareren. Toestel bleef continu rebooten. Had al een andere accu ontvangen en ondersteuning over het flashen gehad. Na het toestel een 1/2 jaar te hebben gehad kon ik deze terugsturen en een ander toestel uitkiezen. Na bijbetaling van €35 euro heb ik voor de Xiaomi Hongmi gekozen.
Chinese webshop Geekbuying heeft telkens snel en correct gereageerd en zelf aangeboden toestel terug te nemen. Had ik eigenlijk niet verwacht. Toestellen zullen niet veel voor elkaar onderdoen, maar toch voor de iets grotere Hongmi gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.koek
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-08 22:55
Ik heb de GT99 in combinatie met Hollandse Nieuwe (vodafone netwerk).
Het valt me op dat binnenshuis het telefoonbereik regelmatig helemaal wegvalt.
Buiten of vlakbij het raam is het bereik meestal net voldoende om te kunnen bellen.
Ik woon net buiten Eindhoven dus je zou daar een goede dekking verwachten.

Zijn er meer die dit probleem hebben ?
Ligt dit aan de GT99 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik draai nu een dag de MIUI V5 multilanguage (dus ook met Nederlands) en hij bevalt tot nu toe nog best goed. Ik heb nog nooit MIUI gedraaid dus ik moet nog een beetje wegwijs worden, maar het meeste heb ik nu al wel gevonden.

Ik had eerst met het Google toetsenbord dat hij op mijn cubot continu aangaf dat mijn Nederlandse woorden fout waren. Dat had ik op de X7 nooit. Ook nu met de MIUI had ik hetzelfde weer. Maar ik ben er nu achter gekomen dat als ik op het pijltje van Spellingscontrole klik en vervolgens Spellingcontrole van Google pak, ipv Spellingcontrole van Android (AOSP) dat hij dan wel gewoon werkt zoals het hoort.
Als het goed is waren er meerdere met dit probleem.

Zoals bekend werkt alleen de Launcher van MIUI niet lekker, je moet helemaal van rechts naar links vegen (of andersom) voordat hij bladert. Ook met de alternatieve Launcher van MIUI in de PlayStore het zelfde probleem. Ik heb dit opgelost door gewoon een andere launcher te gebruiken (Apex of Nova bijvoorbeeld, ik heb nu eens een keer Nova gepakt voor de verandering)

Ook start hij voor mijn gevoel nu sneller op. Al heb ik mijn oude boottijd en de huidige boottijd niet gemeten.

2 dingen die ik nog wel ben tegengekomen:
- Ik kan nergens vinden hoe ik SU kan uitzetten (tijdelijk). Want Ziggo TV werkt niet als je SU hebt, dus een oplossing hiervoor is het tijdelijk uitzetten hiervan. Ik heb nu SuperSU geinstalleerd maar als ik die open zegt hij De SU binary moet geupdate worden. Doorgaan? Volgens mij moet je dat niet doen als je MIUI draait, maar dat is slechts een vermoeden wat ik krijg als ik zo op internet lees. Heeft iemand hier meer verstand van of ervaring mee? Dit schakelt volgens mij de root toegang uit die je standaard met MIUI hebt.

- Het andere is dat de stock geluiden niet aanwezig zijn. En dat de wel aanwezige geluiden niet echt mijn ding zijn (lelijk en te lang). Weet iemand toevallig waar je een scala aan geluiden kunt vinden die niet te lang zijn? (voor whatsapp, e-mail, etc.) De geluiden die er nu op staan duren 3 seconden (lijkt kort maar voor meldingen is dat echt te lang) En als ik geluiden heb gevonden, waar kan/moet ik deze dan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb dus MIUI draaien en daarin mis ik een hoop standaard geluiden. Kan ik gewoon deze sounds voor KitKat flashen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2511272
of
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2506998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb ook sinds kort deze telefoon maar op een of andere manier herkent hij de micro sd kaart niet
heb verschillende kaartjes geprobeerd wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Had ik ook, oplossing was de sd-kaart formateren in een ander android toestel. (Via computer formateren hielp ook niet volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ga ik proberen hoop dat het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit heeft gewerkt bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo men telefoontje is gister avond binnen gekomen. Geen extra kosten gekregen dus mooi langs de douane gegaan :) :) .
Ook zeer netjes ingepakt door Banggood zat echt volledig in piepschuim. Was dus ook netjes heel aangekomen.

Eerste indruk is goed. Voelt degelijk aan en Wifi en 3G lijkt goed te werken. Zelfs beter bereik van 3g op T-mobile netwerk dan op mijn HTC One lijkt het. Alleen nog beetje met de standaard rom zitten spelen maar zit niet heel veel rotzooi op geinstaleerd. Lijkt vrij stock android te zijn.

Dus voorlopig alleen nog positieve signalen dadelijk maar is kijken hoe de GPS is alhoewel ik dat niet veel gebruik. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Vandaag en gisteren om de haverklap van die aparte softreboots, duurt maximaal 10 seconde en hij pakt automatisch je netwerk, WiFi etc. weer.

Denk dat ik van het weekend toch maar weer terug naar de stock ROM flash.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

GPS werkt dus niet echt lekker. Vanavond maar is de GPS fix kijken of dat helpt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Met die GPS fix ben ik ook bezig, was nog een gedoe om dat ding te rooten omdat ik lijkbaar geen developper opties heb (?) maar het is gelukt met Framaroot 1.7.0.apk (Boromir)
Net de mktkgps.dat weggegooid en een nieuwe aan het maken zoals in TS staat, maar hij lijkt wel trager dan eerst, nog maar even wachten dus...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voor GPS zijn een aantal software fixes die je kunt doen. Voor zo ver ik zo snel weet de volgende:
- fastergps (veranderd je config file)
- zoals hierboven genoemd, het verwijderen van de mktgps.dat (en het aanzetten van aGPS en EPO etc.)
- locations fix in GravityBox
- dalvik fix (zelf niet geprobeerd omdat de GravityBox fix als het goed is op dezelfde manier een fix doet, alleen dan op een betere manier)

En een simpele hardware fix welke ik zelf ook nog niet gedaan heb. Maar dat is het contact van de gps omvouwen (in het toestel)
YouTube: Fix Gps Cubot GT99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
franssie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:53:
Met die GPS fix ben ik ook bezig, was nog een gedoe om dat ding te rooten omdat ik lijkbaar geen developper opties heb (?)
Dit gedaan?
To make it appear, you have to launch the Settings app, and tap on “About phone”. Inside the “About phone” section is a list item labeled “Build Number”. Tap on that selection 7 distinct times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Nu wel voor het eerst een fix gehad dus de GPS doet wel iets maar om nu 10 minuten voor de eerste fix snel te noemen niet echt. Nog maar paar van die andere tweaks proberen. Nu alleen die van de start topic gedaan.

Rooten ging eigenlijk best ok. Alleen een keer ff vast gelopen doordat ik de telefoon op massaopslag had staan en niet op media apparaat. Misschien handig dat erbij te zetten dat die wel als media apparaat moet aangesloten zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Pistolebob schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:41:
[...]

Dit gedaan?
To make it appear, you have to launch the Settings app, and tap on “About phone”. Inside the “About phone” section is a list item labeled “Build Number”. Tap on that selection 7 distinct times.
Dacht dat ik het hele topic nu wel gelezen had, maar deze wel gemist (had het ook niet uit die video gehaald in TS maar snap het nu, het is eenvoudig als je het weet). Mijn root oplossing heeft het ook opgelost blijkt nu ik het controleer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo van het weekend even gespeeld met wat andere roms op de GT99.

Eerst de Nexus 5 look geprobeerd maar had daar nogal wat problemen mee. USB verbinding met PC werkte niet meer lekker en vaak vastlopers bij lopen door de menu's. Daarnaast ook nog aardig wat chinese tekens overal.
Daarna de MIUI V5 erop geblazen. Dat zag er meteen heel anders uit en werkte lekker. Wel even zoeken maar ben er eigenlijk best tevreden mee. Denk dat ik deze er voorlopig op laat staan. Vind design zeer strak en voelt allemaal prettig aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
Mijn Cubot vertoont rechtsboven een plekje waar lucht onder het scherm gekomen is. Nu, ik weet niet of dit onder de screen protector is of het scherm zelf. (Ik kan niet goed uitmaken of er een screenprotector opzit) Zit de screenprotector er normaal standaard op? Ik heb hem besteld bij Tmart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat ik een paar keer heb gehad is dat ze inderdaad de screenprotector erop hebben gezet, maar als bescherming van de screen protector, ze het bovenste blaadje erop hebben laten zitten. Je kan dus even pulken, of goed naar de rand van het scherm kijken of daar twee ipv één laagjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet iemand waar je zo'n usb kabel kan kopen die door het hoesje heen past? Mijne werkt niet meer.. (beetje raar, alleen gebruikt voor opladen en toch kapot gegaan. Moet nu de hele tijd wiebelen)
Dus eentje met usb aansluiting, niet die stopcontact versie

Ik draai nog steeds MIUI maar heb laatste tijd steeds meer last van willekeurige touch aanrakingen (is dat ghostgesture?) en dat gebeurd wanneer hij niet aan de oplader hangt. Dus als ik een woord wil typen of swypen, registreert hij ook aanrakingen ergens anders op het scherm (meestal halver/bovenaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Hoi Allemaal,

Mijn Cubot GT99 blijft "hangen"in het opstartprogramma.
Ook de backup's komen niet verder dan het witte opstart Cubot-scherm.

Een tijdje geleden had ik al het gevoel dat ie er langer over deed om te rebooten ....
Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

Vast Dank je wel voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wat bedoel je met het opstartprogramma?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Hoi Quad,

Met het opstartscherm bedoel ik het witte scherm waar het cubot woord wordt herhaald...
( (het witte bootlogo ) tot dat ie opstart ...

[ Voor 10% gewijzigd door H6nsvV379 op 13-01-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Als je Xposed + GravityBox op je GT99 zet, is dat dan permanent? Of ben je het bij een factory reset weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ja, die raak je gewoon weer kwijt.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Remcom00 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:03:
Ja, die raak je gewoon weer kwijt.
Dank je, vannacht toch maar eens mee klooien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Iemand versie 2.5 van CoinCity al geprobeerd?

linkje

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
H6nsvV379 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:15:
Hoi Quad,

Met het opstartscherm bedoel ik het witte scherm waar het cubot woord wordt herhaald...
( (het witte bootlogo ) tot dat ie opstart ...
Hoi Quad, Sorry dat ik het nog eens vraag maar weet jij hier een oplossing voor ?
Ik kom er niet uit..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Enige wat ik zover kan bedenken, flashtools gebruiken zodat je helemaal terug naar stock gaat: http://www.needrom.com/mobile/cubot-gt99-ver-0802/

En anders probeer eens de CoinCity ROM te flashen vanuit CWM, ik draai hem nu ook en bevalt mij nu al wel. Geen rare bugs tot zover met bellen op handsfree (hoge piep toon), scherm gaat uit zodra ik hem aan het oor houdt, de camera werkt met donkere omgeving en flits nu wel goed. En zo zijn er nog vast meer dingetjes. :-)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Oke dank je wel, ga er mee aan de slag.....:-)
Maar er is een probleem ...ik kom niet in het toestel omdat ie blijft hangen bij het opstarten...

[ Voor 52% gewijzigd door H6nsvV379 op 14-01-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik zou nu als enige flashtools gebruiken, hiermee kan je zelfs als je telefoon niet meer lijkt te werken weer werkend krijgen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Hoi Quad,

Wilde je even melden dat de boel weer draait door jou advies.
Ik heb er de flashtool en de org. rom er op los gelaten en de boel draait weer !!
Dank je wel voor je meedenken in deze... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Top! Flash tools is niet het meest eenvoudige, maar met beetje lezen kom je er wel. d:)b

Ik gebruik nu naar alle tevredenheid CoinCity 2.5. Deze is erg snel en werkt zeer goed tot dusver. Accuduur lijkt dat het beter is dan de vorige ROM.
Heb bij installatie wel de stocklauncher aangegeven, de andere twee vond ik zo snel niet wat.

En tot zover ben ik ook geen bugs tegen gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 15-01-2014 14:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Beter dan MIUI V5 multilang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Jep, gewoon almost stock Android met GravityBox toevoegingen enz. Maar smooth en stabiel, ook vloeiender en sneller als stock ROM.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
Hier ook een tevreden CoinCity gebruiker. Flashen duurde vrij lang, maar loopt nu als een zonnetje. GPS ontvangst is alleen na alle mogelijk software fixes nog steeds om te huilen. Alleen in een open veld krijg ik een marginale fix...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste