Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:07
Instellingen - taal en invoer - spellingscorrectie uit?

Wat betreft de GPS, gps.conf staat goed? Nl.pool.ntp.org etc?

/system/etc/gps.conf

code:
1
2
3
4
5
6
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
SUPL_PORT=7276
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
SUPL_HOST=supl.google.com
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 26-11-2013 23:02 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb met FasterGPS als server nl.pool.ntp.org ingesteld (Continent: Europe, Gebied: Netherlands)

Ik wil de correctie graag houden omdat ik met mijn dikke vingers vaak misdruk :p Dit werkte bij de iOcean X7 ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Verder met Gravitybox de GPS fix uitgevoerd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik kan geen fix vinden? Ik zit nu in Location Engineer Mode via GravityBox, bedoel je dat? Of waar kan ik ergens een een fix kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:21:
Ik kan geen fix vinden? Ik zit nu in Location Engineer Mode via GravityBox, bedoel je dat? Of waar kan ik ergens een een fix kiezen?
Yep, ik heb deze gevolgd en dat hielp ook wel mee.

Ook vanavond uitgevoerd op de XiaoCai X9 van mijn ma, GPS werkt nu ook daarop.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 26-11-2013 23:25 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

helloitsme schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:20:
Ik heb een probleem als ik via bluetooth bel (in m'n auto)

- geluid van degene die ik bel komt helder binnen
- ik ben zeer slecht (bijna niet) te verstaan aan de andere kant -> zelf ook getest door mezelf te bellen en m'n voicemail in te spreken
Ik had dit voor alle gesprekken. Opgelost door het microfoonvolume aan te passen met MobileUncle.
- na afloop van het gesprek verliest de telefoon z'n verbinding met het netwerk (ik moet de pincode van de simkaart opnieuw ingeven)
Dit probleem heb ik (soms) ook. Ik heb het idee dat het het kan verschillen afhankelijk van waar je een telefoonnummer opslaat (telefoon, (dual-)sim et cetera) of als je kiest voor een default uitbelsim ipv per gesprek kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

schaduw schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:52:
[...]
Ik had dit voor alle gesprekken. Opgelost door het microfoonvolume aan te passen met MobileUncle.
Dat is een fijne tip, bedankt. Ik kreeg ook regelmatig klachten dat ik slecht te verstaan was, hopelijk is dat nu over.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Anoniem: 536422

Ook ik heb vooral thuis last van het gsm signaal wat fluctueerd. De link is in chinees. Iemand een oplossing? Kan bijna niet bellen thuis, mensen verstaan me niet en telefoon stoort heel erg.
Teleluvr schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:01:
Ook ik ben op basis van alle positieve geluiden in de community gevallen voor de Cubot:

Cubot GT99 16 oktober besteld bij Tmart, vandaag (19 november) bezorgd door de postbode... Iets meer dan een maand, zonder bijkomende douanekosten.

Tot zover ik ben gekomen met eerste indrukken een prachtig toestel.
Ik heb wel een klein, maar vervelend probleem met de telefoon: Het signaal van de GSM fluctueert nogal: Van soms minuten lang niks, naar vol, twee streepjes, etc.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Klinkt als dit probleem:
http://www.cubot.net/Foru...=mobile-connectivity-lost

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Lijkt me een hardware problemen, bij mij werkt het perfect.
Al een andere ROM geprobeerd?
En dan niet op basis van de stock ROM maar bijvoorbeeld Lewa of MIUI.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil graag mijn foto's synchroniseren met Google Drive of SkyDrive (geen dropbox want die is al vol en ik gebruik die best vaak. Tenzij je de foto's ook naar een ander dropbox account kunt synchroniseren terwijl de dropbox app zelf bij het originele account inlogt)
Ik heb het via Google+ geprobeerd maar dat werkt niet echt. En ook kan ik bij Google+ nergens vinden hoe ik zeker weet dat niemand mijn foto's kan zien in picasa.
Dus als iemand een handige guide weet voor het backuppen van alle foto's en filmpjes (van de camera zelf, whatsapp, bluetooth, etc.) dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:28:
Ik wil graag mijn foto's synchroniseren met Google Drive of SkyDrive (geen dropbox want die is al vol en ik gebruik die best vaak. Tenzij je de foto's ook naar een ander dropbox account kunt synchroniseren terwijl de dropbox app zelf bij het originele account inlogt)
Ik heb het via Google+ geprobeerd maar dat werkt niet echt. En ook kan ik bij Google+ nergens vinden hoe ik zeker weet dat niemand mijn foto's kan zien in picasa.
Dus als iemand een handige guide weet voor het backuppen van alle foto's en filmpjes (van de camera zelf, whatsapp, bluetooth, etc.) dan hoor ik dat graag!
Google Play: FolderSync Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 18:35
GPS krijg ik helaas niet aan de praat.
Heb de tutorial hierboven gevolgd.

En anders probleem is wanneer ik de telefoon op speaker zet tijdens een gesprek komt er een harde continuerende piep. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:53
Heb je ook geprobeerd wat in de OP staat?
Die piep is mij niet bekend. Welke rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddekruyf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 08:02
Ik heb er net twee besteld, maar ben benieuwd naar iets waar ik nog niets over heb kunnen vinden. Mogelijk kan iemand mij daar wat over vertellen.

In het kader van [URL="http://tweakers.net/nieuws/92888/geluid-mp3-spelers-en-mobiele-telefoons-kan-veel-te-hard.html"]nieuws: 'Geluid mp3-spelers en mobiele telefoons kan veel te hard'[/URL] vroeg ik mij af of chines smartphones ook onderhevig zijn aan EU-normen of dat ze "lekker hard" kunnen. ( ik probeer geen discussie op gang te helpen of het nu wel/niet goed voor je is maar in mijn huidige mp3-speler en telefoon is het bedroeven zacht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
perslucht schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:25:
Heb je ook geprobeerd wat in de OP staat?
Die piep is mij niet bekend. Welke rom gebruik je?
De piep heb ik ook, vermoed dat het door de ROM komt welke ik gebruik.
Heb speaker bijna nooit nodig dus niet echt een issue voor mij.

@Hierboven, geen idee hoe hard de oordopjes kunnen maar de speaker zelf gaat wel erg hard. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 29-11-2013 15:14 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:45

Liveshort

Certified Crazy Person

Laatst heb ik ook een GT99 aangeschaft en hij is gisteren binnengekomen. Nu probeer ik vandaag echter te rooten, maar het lukt niet. Ik heb netjes de drivers geinstalleerd (op 2 PC's) en die geven aan dat ze succesvol zijn ginstalleerd. Als ik de telefoon er dan aanhang geeft ie aan dat de mediatek drivers niet gevonden zijn. Het rooten werkt derhalve ook niet. Hij blijft haken bij *deamon server started*. USB debugging was ook geactiveerd.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

EDIT: Ik heb zelf inmiddels een oplossing gevonden. Via wat andere drivers en een hoop gegoogle is het uiteindelijk opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Liveshort op 30-11-2013 16:37 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Welke drivers heb je nu?
Als die uit de OP niet werken dan haal ik ze weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 18:35
Quad schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:13:
[...]

De piep heb ik ook, vermoed dat het door de ROM komt welke ik gebruik.
Heb speaker bijna nooit nodig dus niet echt een issue voor mij.

@Hierboven, geen idee hoe hard de oordopjes kunnen maar de speaker zelf gaat wel erg hard. :)
Ik gebruik de standaard laaste v4 Rom. Op dit moment blijf ik nog even bij deze rom. Wellicht in de toekomst een andere ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik heb deze drivers gebruikt:
https://mega.co.nz/#!TkRh...kc-xoVhb9WBzHTJt4N3AEiReA

Je moet hierbij nog wel in apparaatbeheer de stuurprogramma's installeren voor het onbekende apparaat wat daarin staat (dat is dus MTK6589 Android phone of ADB interface). Vervolgens werkt de root tool uit de openingspost wel. Het gaat dus specifiek om de drivers.

Verder werkt de root tool NIET als je ooit al een Android virtual machine hebt gedraait op je PC, dan geeft de tool namelijk aan dat er meerdere android apparaten worden gevonden.

Ik denk dat het raadzaam is als je de oude drivers ook gewoon laat staan, want volgens mij zijn er heel wat mensen waarbij die wel werken. Puur als 'in geval dit niet werkt' zijn deze wel prima.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:17
is het ook mogelijk om het geluid van meldingen zachter te zetten?(whatsapp sms mail enz) en geluid van oproepen harder?

is dit apart in te stellen of is daar een app voor?

-edit-

als je de telefoon aanzet, dan is het opstartgeluidje zo hard ... is dit te minderen?

[ Voor 22% gewijzigd door Aggressor op 01-12-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Dat is officieel niet mogelijk in Android. Er zijn wel een aantal workarounds, maar zijn wel wat omslachtig. Neem bijvoorbeeld hier eens een kijkje: http://forums.androidcent...volumes-possible-ics.html.

Vooral de reactie van crankerchick geeft wel een nuttige workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 14:13
Aggressor schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:29:
is het ook mogelijk om het geluid van meldingen zachter te zetten?(whatsapp sms mail enz) en geluid van oproepen harder?

is dit apart in te stellen of is daar een app voor?

-edit-

als je de telefoon aanzet, dan is het opstartgeluidje zo hard ... is dit te minderen?
Met GravityBox kun je een apart volume instellen voor meldingen, bovendien kun je met GB het opstartgeluid uitzetten. Als je verder GB niet wilt gebruiken, kun je ook kijken naar de suggesties van de vorige reactie en het opstartgeluid kan ook uitgezet worden door domweg het bestand bootaudio.mp3 te hernoemen/verwijderen/vervangen in \system\media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Aggressor schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:29:

Je kan het wel uitzetten, vinkje weghalen bij 'Power On tone' in de settings van je Audio Profiles.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdown66
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2024
zijn er meer mensen die problemen hebben met de oplader.
het lijkt of het steeds moeizamer gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik gebruik de meegeleverde oplader niet, op een of andere manier durf ik dat niet echt aan. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Gisteren is m'n 32GB class 10 Micro-SD kaart van Transend overleden in m'n GT99, was er niet nog iemand waarvan z'n Micro-SD kaart in z'n GT99 stuk is gegaan?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bij mij werkt de knop bovenaan (power/standby) niet goed meer. Soms moet ik 10-20x drukken wil hij reageren. Mogelijk is het een softwarematig probleem, want ik heb dit nog niet gehad bij het inschakelen van de telefoon. Ook bij het ontgrendelen van de simkaarten, lijkt de knop nog goed te werken. Even verder experimenteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdown66
mischien moet ik helemaal niet hier wezen.
maar als ik een foto van een site wil opslaan op de cubot gt99 dan vraagt hij opslaan op fotorol ja/nee.
maar ik kan daarna de foto nergens weer vinden.
waar gaan die foto,s heen??

[ Voor 3% gewijzigd door macdown66 op 03-12-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
macdown66 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:48:
mischien moet ik helemaal niet hier wezen.
maar als ik een foto van een site wil opslaan op de cubot gt99 dan vraagt hij opslaan op fotorol ja/nee.
maar ik kan daarna de foto nergens weer vinden.
waar gaan die foto,s heen??
SD kaart/downloads ook niet?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdown66
nope.
het rare is, ik heb een fotobewerk app pixlr express.
en daar zit een knopje met recent op en daar staat die foto dan achter.
maar kan de foto niet in het system vinden..

ps ze zijn ook wel te vinden in dropbox, maar niet in de telefoon zelf.. :?

[ Voor 18% gewijzigd door macdown66 op 03-12-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535411

macdown66 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:53:
zijn er meer mensen die problemen hebben met de oplader.
het lijkt of het steeds moeizamer gaat..
Gebruik die oplader idd vooral niet. Maakt bij onze 3 Cubot's slecht contact, opladen en telefoon tegelijk gebruiken is helemaal een ramp. Het beeld schiet alle kanten op en het toestel wordt erg zenuwachtig. Maar het kan dus zo zijn dat hij stopt met laden als je even het snoer aanraakt.
Een gewone Samsung lader kan ook maar deze is te kort als je het hoesje er om heen hebt.
Bij Banggood heb ik een paar extra (zwarte) laders besteld die het prima doen en die lang genoeg zijn om met hoesje erom op te laden.

Zo na 3 maanden kom ik toch wel steeds meer beperkingen tegen. Het vervelendste vind ik nog steeds het intern geheugen dat snel vol raakt waardoor apps zich op een gegeven moment niet meer kunnen updaten.
Terwijl alle apps op de sd-kaart staan.
En ik vind de verstaanbaarheid bij het bellen erg slecht. Lol: bel eens van Cubot naar Cubot :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
Mijn Cubot GT99 is ook binnen of ik eerst even € 36.00 inklarings- en douane kosten wilde betalen. 8)7
Dus houd daar rekening mee , als je pech hebt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nee, als je geluk hebt betaal je geen inklaringskosten, je dient deze gewoon mee te moeten rekenen met je aankoop. Betaal je die niet heb je winst. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 03-12-2013 22:23 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:22:
Nee, als je geluk hebt betaal je geen inklaringskosten, je dient deze gewoon mee te moeten rekenen met je aankoop. Betaal je die niet heb je winst. ;)
Vier keer Cubot hier, vier keer geluk gehad dus.
Op de verpakking stond overigens steeds als inhoud "mp4" vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:17
en weet iemand hoe dat getril kan uitzetten?
telkens als ik een berichtje typ dan trilt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
perslucht schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:49:
Extra accu's zijn wel te koop.
Als je een andere kleur cover wil kan je die van een XYZ X1 kopen, die zijn er ook in geel en oranje.
Ik heb zelf deze Flip-case besteld. http://www.ebay.nl/itm/19..._trksid=p3984.m1497.l2649
Heb je die flip case al binnen? Ben benieuwd of met zo'n plakstrip als goed vast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Heb je die flip case al binnen? Ben benieuwd of met zo'n plakstrip als goed vast zit
Ik heb die ook maar dan gelijk besteld bij BG..en geloof me vast is dan ook echt vast. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

H6nsvV379 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:15:
Mijn Cubot GT99 is ook binnen of ik eerst even € 36.00 inklarings- en douane kosten wilde betalen. 8)7
Dus houd daar rekening mee , als je pech hebt!!
Wat dat betreft had je deze GSM ook gewoon in Nederland kunnen kopen voor €164,95

Blijft een gok/keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met de app Proximity Screen Off Lite kun je zelf de proximity sensor configureren. Handig voor Quad omdat die het bij hem niet doet bij zijn ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Binnenkort toch maar eens switchen van ROM denk ik. Heb vandaag al een stuk of wat reboots gehad, niet echt stable blijkt ineens.

Ik wil wel eens MIUI V5 proberen, iemand heeft een mooie geupload zonder Chinese apps en met Google Play: http://www.needrom.com/mobile/cubot-gt99xyz-x1/ maar helaas geen NL taal support en geen idee of het mogelijk is om deze erbij in de ROM te stoppen of apart te installeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Quad schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:54:
Binnenkort toch maar eens switchen van ROM denk ik. Heb vandaag al een stuk of wat reboots gehad, niet echt stable blijkt ineens.

Ik wil wel eens MIUI V5 proberen, iemand heeft een mooie geupload zonder Chinese apps en met Google Play: http://www.needrom.com/mobile/cubot-gt99xyz-x1/ maar helaas geen NL taal support en geen idee of het mogelijk is om deze erbij in de ROM te stoppen of apart te installeren.
Hoelang had je hem draaien? Ik gebruik hem nu 2 weken denk ik maar geen vast lopers gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Sinds 19 November. :)
Misschien dat het hierbij blijft, geen idee. Komende dagen toch geen tijd voor backup -> flashen -> backup terugzetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Laatst online: 01:41
Heb dit probleem nu ook weer. Had hier in september ook al last van. Opnieuw geflashed, leek probleem weg. Nu vanaf begin deze week wat vaker vastloper en sporadische reboot. Nu continu rebooten. Toestel is van mijn vrouw en nu geen betrouwbaar toestel meer.
Geekbyuing mail gestuurd of deze eventueel geupgrade kan worden. Hadden vorige keer al aangeboden om deze om te ruilen (prima service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Laatst online: 01:41
Kreeg net bericht van Geekbyuing dat de telefoon omgeruild kan worden. Kijk nu zelf of dit ook voor de Hongmi kan met bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 12:03
Sinds eergisteren heb ik ook een Cubot GT99. Een erg mooi toestel om te zien en ben er erg blij mee.
Maar nu krijg ik de spellingscontrole niet goed aan de praat. Ik heb de taal wel op Nederlands staan en de spellingscontrole staat ook aangevinkt. Toch zegt hij dat alle woorden die ik type fout zijn en corrigeert hij niets. Weet iemand hoe dit toch aan de praat te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Installeer het toetsenbord uit de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

perslucht schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:12:
Installeer het toetsenbord uit de openingspost.
Ik heb die ook geïnstalleerd en heb ook nog steeds het probleem dat de woorden wel goed zijn maar hij nog steeds een rode lijn eronder plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Instellingen -> Taal en invoer -> spellingcontrole uitvinken. Zo staat het bij mij althans.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bij mijn andere telefoon had ik exact dezelfde .apk (op de iOcean X7) en daarbij werkte het wel gewoon. Ik wil wel gewoon graag die spellingscontrole hebben. Alleen dan wel dat alleen de foute woorden onderstreept worden 8)7

Hoe kun je bij dat toetsenbord eigenlijk de pop-up uitschakelen die je krijgt als je op een fout woord klikt? Ik wil alleen de 3 suggesties zien boven het toetsenbord, niet ook het extra lijstje met woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ik gebruik de app touchpal x, daarbij kan je dat allemaal goed instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
cverkooyen schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:10:
[...]

De Flip case is inmiddels binnen en in gebruik. Plakstrip blijft tot nu toe prima zitten :)
Ik zal in de loop van de week even een fototje maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-07 07:33
Ik heb net http://www.aliexpress.com/snapshot/305456553.html deze case besteld hopelijk past de Cubot GT99 er in staat op van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Mo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-06 16:19
Vraagje over de m6589 als dat mag... misschien dat het ook voorkomt bij de gt99.
Microfoon volume aangepast met de tweaks die hier ergens vermeld staan mbv mobile uncle tools.

1 probleem dat nog steeds irritant is: mensen die met mij telefoneren klagen zeer vaak over een soort metaalachtige echo wanneer zij aan het woord zijn. Weet iemand of ik daar nog iets aan kan verhelpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 13:49
Prom0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:45:
Ik heb net http://www.aliexpress.com/snapshot/305456553.html deze case besteld hopelijk past de Cubot GT99 er in staat op van wel.
Kan je een mini review doen als je deze binnen hebt, ik ben ook op zoek?

Verder; kan je de notificatie led in de gt99 "programmeren" om bijvoorbeeld sneller te knipperen bij een bericht ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Kapot op 10-12-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Prom0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:45:
Ziet er wel prima uit ja!
Kun je mij ook even op de hoogte houden over hoe dit hoesje bevalt? Bedankt alvast!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsssss
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik ben nu 2maanden in het bezit van de GT99. Eerst icm een vodafone sim, zonder problemen. Echter sinds ik ben overgeswitched naar Telfort, heb ik binnen en rondom mijn huis absoluut geen bereik (Amsterdam Noord, flat gewapend beton)

Nergens anders ben ik tot op heden tegen dit probleem aangelopen, overal heb ik verder prima signaal (ook bij andere mensen binnens huis) behalve thuis. Heeft iemand tips om de antene te verbeteren?

[ Voor 4% gewijzigd door robsssss op 11-12-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:55

franssie

Save the albatross

Iemand enig idee wat dat rondje rechts onder de SD kaart is (dus tussen de SD kaart en de schroef in)? Als ik zo in mijn telefoon kijk lijkt het wel een connectortje om een antenne oid op aan te sluiten? Ik heb zoiets nog niet eerder bij een telefoon gezien.

was al langs gekomen zag ik Fest in "[Cubot GT99] Ervaringen en Discussie" en lijkt dus GSM te zijn, misschien nog eens handig aan boord.

[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 11-12-2013 17:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Is er iemand die voor mij een titaniumbackup bestandje van de galerij kunnen uploaden? Ik heb per abuis de backup van dat bestand verwijderd terwijl ik aan het experimenteren was met andere camera applicaties. De standaard camera app zit ingebakken in de galerij, dus een backup daarvan moet genoeg zijn.

Ik gebruik het standaard rom van cubot, volgens mij de laatste versie. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

PVOutput☀️

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Dat zijn dus onder aandere applicaties die ik geprobeerd heb, maar mijn ervaring is inmiddels dat de stock camera applicatie veel beter gebruik maakt van de mogelijkheden van het apparaat, en naar mijn idee ook iets betere foto's schiet. Die sphere functie is wel cool, maar heb ik op deze telefoon ook niet aan de gang gekregen. Ben dus ook nog op zoek naar een goeie (eventueel betaalde) vervager voor Photosynth op android (als iemand nog iets weet).

Maar first things first: als iemand dus alsnog een backupje zou willen posten van de gallery app vanuit Titaniumbackup zou je mij heel gelukkig maken.

• Quad
Zal even spieken voor je.

PVOutput☀️

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Geweldig bedankt!

Zijn er overigens al mensen die een ROM hebben gevonden wat ook echt daadwerkelijk beter werkt dan het stock ROM? Ik gebruik op dit moment dus nog stock, en met GravityBox is het een heel aardig systeem. Hopelijk komt er snel een CM-fork van de komende M6589 versie van CM.

• Quad
Kan je deze proberen? https://db.tt/zBPbxcbB

PVOutput☀️

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Helaas, deze versie wil niet installeren op mijn telefoon.

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.dropbox.com/s...hb/Gallery2_1.1.40001.apk

Deze? Niet met titanium gemaakt met met root uninstaller, maar misschien werkt het?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Hartelijk bedankt voor de file, dit is inderdaad de gallery die ik zoek. Het lijkt er alleen op dat ES File Explorer niet meer kan schrijven in je root vanaf de nieuwere versies. Even op zoek naar een andere root browser die dat nog wel kan.

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Ook dit werkt niet helaas. Heb de app in de system/app map geplaatst, maar na een reboot wordt de app nog steeds niet bruikbaar. Ook het installeren van de app wekrt niet. Het vreemde is dat de app nu wel doorgestreept staat aangegeven in Titanium backup. Het lijkt er dus op dat de app ook ergens anders nog verwijzingen heeft staan die door Titanium backup worden meegenomen. Zou iemand zo aardig willen zijn een backupje te draaien met Titanium backup en vervolgens de bestand(en) uit de Titaniummap willen posten? Ik gok dat ik dan meer kans maak.

• dutchgio
Na plaatsen in system/app moet je met een root browser app even lang drukken op het bestand en de permissies goed zetten; RW R R
Dat ziet er zo uit:
R. W
R
R
Dus 3 tikjes in de linker kolom, en in de 2e kolom alleen de bovenste.
Daarna reboot je.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 12-12-2013 11:03 ]

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Die had ik dus al goed gezet. Maar toch bedankt voor de input, want je hebt er wel voor gezorgd dat het probleem gefixt is. Vlak voordat franssie zijn Gallery app postte, herinnerde ik me dat ik een backup had gemaakt van het hele rom voordat ik xposed ging installeren. Daaruit kon ik de gallery apk ook extracten (dus als er ooit nog anderen zijn die stock apps nodig hebben, dat kan dus zo) en verplaatsen naar mijn telefoon. Daar stond echter ook een .odex file bij met dezelfde naam die ik maar gewoon mee heb gekopieerd (in de geest van: het zijn vast voorkeuren ofzo). Dat blijkt na wat research dus een voorgecompileerde versie van de app te zijn, zodat hij sneller opstart. Ik was dus vergeten de permissies voor deze file goed te zetten, waardoor het niet werkte. Nu werkt het allemaal weer.

Allemaal hartelijk bedankt voor de hulp.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-07 14:04

Zorro

Z

Nou heb ik iets raars waar ik niet uit kom. Ik heb een paar kwaliteitsoordopjes gekocht, bij de Action natuurlijk :P
Die klinken op bv mijn laptop perfect. Doe ik ze in mijn telefoon, dan krijg ik bij mp3tjes een geluid alsof de stem wordt weggefilterd. Zodra ik de microfoonknop op de oordopjes (kabel met microfoon) indruk, klinkt het perfect. Tot ik die weer loslaat dus.
Iemand hiermee bekend?

Overigens, voor de volledigheid: De meegeleverde oordopjes, met dezelfde jackplug (3 ringen) werkt wel zoals het hoort. Ook in de laptop.

[ Voor 16% gewijzigd door Zorro op 12-12-2013 21:46 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat zijn oordopjes voor een iphone, die hebben een ander intern schema.
Of je moet willen studeren en solderen op die dingen, of je kan ze beter weggeven aan een iphone eigenaar.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-07 14:04

Zorro

Z

Zucht... Altijd al een hekel aan die iPhones gehad... :+

Wie kan me een goede tip geven voor oordopjes die hier WEL goed op werken, liefst platte kabel, zodat die niet in de knoop raakt, in-ear, microfoon, en zo goedkoop mogelijk. Zo vaak heb ik ze nu ook weer niet nodig.

Veel eisen, maar die ik nu heb voldoet daar uitstekend aan, behalve dan dat het dus iphone model lijkt te zijn. Kostte 4,99 bij Action. Op de Samsung Gio van mijn dochter werken ze overigens wel op de goede manier. De Cubot is toch anders. blijkbaar.

[ Voor 80% gewijzigd door Zorro op 13-12-2013 07:31 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vermoedde het al maar ik weet nu dat mijn GT99 nogal een zoemtoon heeft tijdens het bellen. Zelf heb ik er nauwelijks last van maar degene met wie ik bel des te meer.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Zou de update kunnen helpen? Mijn telefoon is overigens geroot maar verder geen gekke dingen mee gedaan.
Kun je nog updaten als hij geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Anoniem: 535411 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:58:
Ik vermoedde het al maar ik weet nu dat mijn GT99 nogal een zoemtoon heeft tijdens het bellen. Zelf heb ik er nauwelijks last van maar degene met wie ik bel des te meer.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Zou de update kunnen helpen? Mijn telefoon is overigens geroot maar verder geen gekke dingen mee gedaan.
Kun je nog updaten als hij geroot is?
Ik heb hetzelfde probleem, maar wel alleen als beroerd bereik heb (geen 3g)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las zojuist ergens dat het verplaatsen van de sim-kaart oplossing kan bieden. Hij zit nu in de andere slot. Even getest, de zoem was nagenoeg verdwenen (volgens mijn vrouw).
Verder lees ik op het Cubot forum iets over het plaatsen van aluminiumfolie (met link naar YouTube filmpje). Maar daar sta ik niet echt om te springen. http://www.cubot.net/Foru...o-mic-issues-when-calling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Kapot schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:16:
[...]
Verder; kan je de notificatie led in de gt99 "programmeren" om bijvoorbeeld sneller te knipperen bij een bericht ofzo?
Iemand die dit even wil checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Is er een app waarmee dat kan?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 07-07 11:22
De GT99 werkt goed hier, MIUI erop gezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
http://www.needrom.com/mobile/cubot-gt99xyz-x1-2/

Deze? Ziet er naar uit dat hier NL ook in zit! :D
Bij die andere merkte ik wel dat het homescreen irritant is als je naar andere homescreenscherm gaat. Maar ja, verder was die wel erg smooth.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Nederlands zit er idd in :)
Ja hopelijk kan dat scrollen nog iets sneller

Wat ik ook top vindt aan MIUI is dat je de netwerksnelheid (KB/s) in de statusbalk kan tonen, dan weet je echt of je bereik hebt :P

[ Voor 47% gewijzigd door Pistolebob op 14-12-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Kapot schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:16:
[...]
https://dl.dropboxusercon...t_2013-12-14-23-49-52.png
LED flash rate in Light Flow Lite dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Pistolebob schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:04:
Nederlands zit er idd in :)
Ja hopelijk kan dat scrollen nog iets sneller

Wat ik ook top vindt aan MIUI is dat je de netwerksnelheid (KB/s) in de statusbalk kan tonen, dan weet je echt of je bereik hebt :P
Toch eens proberen. Verder dingen die niet goed werken? Of werkt alles wel goed?

Edit: Ik weet van de andere versie dat de camera wel goed deed in donkere omstandigheden itt nu. (donker met flits is gewoon zwart beeld)

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 15-12-2013 00:19 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Quad schreef op zondag 15 december 2013 @ 00:14:
[...]

Toch eens proberen. Verder dingen die niet goed werken? Of werkt alles wel goed?

Edit: Ik weet van de andere versie dat de camera wel goed deed in donkere omstandigheden itt nu. (donker met flits is gewoon zwart beeld)
Het android toetsenbord staat standaard op Frans/Russisch, dus daar moet je als invoertaal nog Nederlands kiezen.
Functies als 'lang ingedrukt houden van de terug-knop --> force kill app' kan je ook instellen, dat mis ik wel eens in andere roms.

GPS moet ik nog naar kijken.. Zal wel met een ijzerdraadje opgelost moeten worden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heb de MIUI nu even uitgeprobeerd op mijn GT99, maar dat gedoe met de homescreens is zo irritant dat ik daarna direct mijn nandroid backup teruggezet heb, dan maar niet zo'n beste kwaliteit op foto's in het donker en geen scherm uit tijdens bellen. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Andere Launcher installeren? :p
MIUI werkt bij mij echt heer-lijk.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je hebt MIUI niet om er een andere launcher erop te zetten lijkt me. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik vind MIUI er ook best wel gelikt uit zien, mooie animaties en een aantal handige stock apps.
Iig een stuk beter dan de stock rom.
Het schijnt trouwens dat de nieuwste versie van MiHome uit de Playstore wel goed werkt, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Helaas is dit niet het geval, even snel getest.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Gratis ander klepje besteld voor de GT99 :P
http://www.banggood.com/O...-Smart-Phone-p-87042.html
dennisvdweg schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:04:
Voor de mensen die nog wat gratis geld willen om wat te bestellen bij Ebay:

Als je nu een gratis rekening opent bij Paypal krijg je een welkomstcadeau van € 5,- op je PayPal-rekening.

Werkt gewoon heb het net gedaan en kreeg gelijk € 6 op mijn nieuwe paypal rekening.

Hoe de Promotie werkt
Om deel te nemen aan en in aanmerking te komen voor deze Promotie moet de gebruiker een nieuwe PayPal-rekening openen via de website van Marktplaats en alleen op die website. De gebruiker wordt dan gevraagd zijn/haar bankrekening te koppelen door € 1,- over te maken aan Webstudio. Deze € 1,- wordt teruggestort op de PayPal-rekening van de gebruiker nadat het bankrekeningnummer is bevestigd.
Vervolgens wordt door Webstudio € 5,- gestort op de nieuwe PayPal Privé- of Premier-rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Die heb ik vorige week vrijdag binnen gekregen van Banggood. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
Nieuwe GPS fix in GravityBox?

Uit de changelog van v2.8.2:
- Fix for wrong distance calculation (Android 4.2.1 and MTK only) (thanks to bgcngm)
--- implements a workaround for Android 4.2.1 JIT bug, which mainly affects sports tracking apps
--- no need for disabling Dalvik JIT anymore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Veenix schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:09:
Nieuwe GPS fix in GravityBox?

Uit de changelog van v2.8.2:

[...]
Volgens mij is dat die dalvik regel die je aan het build.prop kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
dutchgio schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:15:
Volgens mij is dat die dalvik regel die je aan het build.prop kunt toevoegen.
Nee, lijkt me niet. De regel
dalvik.vm.execution-mode=int:fast

disables JIT en de changelog meldt juist:
no need for disabling Dalvik JIT anymore

Dus het lijkt er op dat ze een andere oplossing hebben gevonden...

In GitHub vind ik:
Fix for wrong distance calculation …

Implements a workaround for Android 4.2.1 JIT bug
([url]https://android.googlesource.com/platform/dalvik/+/4888a4b95e2f1b2cdeb6a0ca8dd75c784eb80256[/url]).
The bug causes wrong distance calculations (using
android.location.Location.distanceBetween), mainly affecting sports
tracking apps.

En als je die link volgt, krijg je uitleg over de oorzaak van het probleem. Als ik tenslotte naar de toevoegingen in de source kijk, dan zie ik een class FixLocation die mij persoonlijk even boven de pet gaat, maar die toch wel degelijk het probleem zelf lijkt aan te pakken, in plaats van domweg die hele JIT maar uit te schakelen...

Ik maak overigens zelf nauwelijks gebruik van GPS, maar misschien kan een mede tweaker controleren of deze fix helpt?
edit:
sourcecode fix gevonden

[ Voor 62% gewijzigd door Veenix op 17-12-2013 23:09 ]

• H6nsvV379
Ik probeer de Gt99 te rooten, maar het lukt mij niet uit de handleiding te komen. >:)
Ik zit al vast bij:

* server not running *
• Waiting for device...
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *

En daarna gebeurd er niks , wat doe ik fout ?

• Pistolebob
H6nsvV379 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:50:
Ik probeer de Gt99 te rooten, maar het lukt mij niet uit de handleiding te komen. >:)
Ik zit al vast bij:

* server not running *
• Waiting for device...

En daarna gebeurd er niks , wat doe ik fout ?
Heb je wel de MTK 6589 Drivers geinstalleerd? :P

• dutchgio
Veenix schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:26:
[...]

Nee, lijkt me niet. De regel
dalvik.vm.execution-mode=int:fast

disables JIT en de changelog meldt juist:
no need for disabling Dalvik JIT anymore

Dus het lijkt er op dat ze een andere oplossing hebben gevonden...

In GitHub vind ik:
Fix for wrong distance calculation …

Implements a workaround for Android 4.2.1 JIT bug
([url]https://android.googlesource.com/platform/dalvik/+/4888a4b95e2f1b2cdeb6a0ca8dd75c784eb80256[/url]).
The bug causes wrong distance calculations (using
android.location.Location.distanceBetween), mainly affecting sports
tracking apps.

En als je die link volgt, krijg je uitleg over de oorzaak van het probleem. Als ik tenslotte naar de toevoegingen in de source kijk, dan zie ik een class FixLocation die mij persoonlijk even boven de pet gaat, maar die toch wel degelijk het probleem zelf lijkt aan te pakken, in plaats van domweg die hele JIT maar uit te schakelen...

Ik maak overigens zelf nauwelijks gebruik van GPS, maar misschien kan een mede tweaker controleren of deze fix helpt?
edit:
sourcecode fix gevonden
Het gaat mij ook te boven, maar het komt er oo neer dat je zelf geen aanpassingen meer hoeft te doen aan dalvik JIT.
Ik heb m nu draaien en die optie aangezet, staat bij algemene fixes.
Zal in de loop van de dag even GPS testen..

• H6nsvV379
>>Installeer de MTK drivers als je windows gebruikt
Heb ik geinstalleerd op mijn pc
>>Zet USB Debugging aan (Zo doe je dat)
Staat aan
>>Verbind je toestel met je computer
Gedaan
>>Voer run.sh of run.bat uit
Gedaan en alles wat ik zie is:

* server not running *
• Waiting for device...

• dutchgio
dutchgio schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:58:
[...]

Het gaat mij ook te boven, maar het komt er oo neer dat je zelf geen aanpassingen meer hoeft te doen aan dalvik JIT.
Ik heb m nu draaien en die optie aangezet, staat bij algemene fixes.
Zal in de loop van de dag even GPS testen..
Om daar nog even op terug te komen:
Het lijkt weldegelijk een positief effect te hebben! :P

Tot de 20 feet accuracy gekomen, 11 in view, en 6 satellieten in use.
En dat was zelfs binnen. :o

De eerste keer dat ik uberhaupt sattalieten 'in use' heb kunnen krijgen en dus een precisieaanduiding, in al die tijd dat ik mn iOcean nu heb, al bijna een half jaar _/-\o_ :9~
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste