Tegenwoordig staat de hoeveelheid op de cup ja, maar toen ik mijn melody had stond er niets op en moest je het onthouden, de app gebruiken of de handleiding/doosje erbij houden. Zwaar irri...Toff schreef op woensdag 16 november 2016 @ 01:10:
[...]
Bij mijn Melody is er een metalen klepje doorgeroest en afgebroken, waarschijnlijk omdat ik hem vaak zonder cup gebruikte voor theewater of chocolademelk. Het apparaat werkt nog wel, maar roest is nogal een nono bij voedselbereiding. Ik gebruik hem iig niet meer als waterkoker.
Wat per cupje nodig is, staat prima grafisch aangegeven op de cups, dus echt "gokken", zoals jij dat noemt, is niet nodig. Wel kan je je eigen voorkeur voorrang geven boven de standaard, maar dat is ervaring, geen gokken.
Overigens vereist de smaak "Preludio" 7+2 streepjes, wat blijkbaar op nieuwere apparaten de stand "XL" - 300 ml - zou betekenen.
Goede tip van dat roesten, er is ook geen lege cup te krijgen voor dg of wel? De tassimo bv heeft dat wel, waarschijnlijk ook om die reden plus dat het water minder spettert.
Mijn circolo had het in augustus begeven en ik was 1 dag (!) na 2 jaar te laat met melden, dat was een maandag. Krijg geen enkele medewerking, reparatie kost 93 euro, dus nu langzaam opzoek naar een nieuwe... Misschen moet ik er dan ook 1 nemen met stadje XL erop. Voorlopig even doen met een mini-me, werkt ook, is me wel wat te klein en past qua kleur niet bij de andere apparaten, maar deze was gratis