Helaas voorraad opQualixo schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:02:
Dan maakt het voor mij niet uit waar ik bestel.
Als het goed is krijg ik deze week een 256GB binnen via misco.
Voor mensen die nog een 256GB zoeken, Misco heeft nog voorraad.
De site geeft aan op maar er zijn er gisteren 67 binnen gekomen op de distri. heb je mail contact gehad met de vraag?FotW schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:27:
[...]
Helaas voorraad opben nu al 2 maanden op zoek naar een 256, nergens te vinden.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Ik het echt nét een belletje gedaan... ze weten niet wanneer de 256 GB versie komt. Ze hebben hem dus ook zeker niet op dit moment
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Misschien brengen ze binnenkort een dock-update uit met gigabit Ethernet? Bij mij is dat de grote reden waarom ik hem niet koop... (ook wel het beperkt zijn van de USB-poorten).Qualixo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:30:
Vind het apart, Surface is gewoon te koop. (als je er een weet te bemachtigen)
en dock is gewoon nergens meer te krijgen, ook niet bij microsoft te bestellen.
Blijkbaar vonden mensen het of te duur, of bill zag er geen brood meer in
Mochten ze deze twee zaken aanpassen en het device verkopen voor dezelfde prijs, dan is hij bij deze besteld...
[ Voor 9% gewijzigd door shizoframia op 30-01-2014 11:14 ]
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
De Lenovo USB 3.0 dock (de oude, niet de nieuwe) is een topcombi ... 2x DVI, 3x USB 2.0, 2x USB 3.0, audio en Gigabit Ethernet ... Ik gebruik mijn eigen Surface hier met twee externe 24" schermen in 1920x1200, met daarbij bovendien nog de USB hubs van de monitoren op de Lenovo Dock USB 2.0 poort aangesloten. En toch slechts 1x USB en 1x poiwer aan de Surface gekoppeld. Ok, niet een oplossing waar je hem inklikt, maar wel een waar gigabit Ethernet inzit EN je twee schermen aan kunt hangen :-)shizoframia schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:12:
[...]
Misschien brengen ze binnenkort een dock-update uit met gigabit Ethernet? Bij mij is dat de grote reden waarom ik hem niet koop... (ook wel het beperkt zijn van de USB-poorten) .
Voor op kantoor gebruik ik meestal hetzij een Kanex DualRole USB 3.0 hub/gigabit adapter, hetzij een Startech Gigabit+usb 3.0 adapter ....

[ Voor 7% gewijzigd door wiz op 30-01-2014 11:30 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Iemand die mij precies kan uitleggen waarom ik een Pro 2 over een Pro zou kopen?
Ben atm aan het rondkijken naar een tablet. Gezien ik veel onderweg ben ( trein ), zou het mooi zijn als ik er wat simpele dingen zoals Hearthstone en RCT op zou kunnen spelen.
Ben atm aan het rondkijken naar een tablet. Gezien ik veel onderweg ben ( trein ), zou het mooi zijn als ik er wat simpele dingen zoals Hearthstone en RCT op zou kunnen spelen.
Apart want ik krijg hem morgen geleverd, waarschijnlijk is de voorraad al op aan backorders? en heb ik mazzel gehad..dreameater schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:12:
Ik het echt nét een belletje gedaan... ze weten niet wanneer de 256 GB versie komt. Ze hebben hem dus ook zeker niet op dit moment
[ Voor 3% gewijzigd door Qualixo op 30-01-2014 11:27 ]
Deze docks trekken alles over usb3.0 (beeld, klank, hub, network, ...) wat betekent dat je jouw cpu extra wordt belast, het kan nu wel niet echt merkbaar zijn maar ik wil een optimale opstelling t.a.v de toekomst. De officiële docking geeft zijn beeld via miniDP en laadt je toestel op terwijl hij gedockt staat. Ingeval van gigabit ethernet en eventueel een extra usb-poort of 2 zou mijn keuze naar de officiële dock gaan en niet een displaylink alternatief. Eerlijkheidshalve wil ik bij voorkeur zo min mogelijk kabeltjes aansluiten bij een docking; een lader en een usb kabel is er voor mij al teveel aan. Dat is de exacte reden waarom ik totnogtoe nog geen docking heb aangeschaft. Btw, voorlopig gebruik ik gewoon een usb hub en sluit ik de miniDP (display chaining) en lader individueel aan; 3 kabels in totaal maar ik heb wel zo goed als alles wat ik wil.wiz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:19:
[...]
De Lenovo USB 3.0 dock (de oude, niet de nieuwe) is een topcombi ... 2x DVI, 3x USB 2.0, 2x USB 3.0, audio en Gigabit Ethernet ... Ik gebruik mijn eigen Surface hier met twee externe schermen in 1920x1200, met daarbij bovendien nog de USB hubs van de monitoren op de Lenovo Dock USB 2.0 poort aangesloten. En toch slechts 1x USB en 1x poiwer aan de Surface gekoppeld. Ok, niet een oplossing waar je hem inklikt, maar wel een waar gigabit Ethernet inzit :-)
Voor op kantoor gebruik ik meestal hetzij een Kanex DualRole USB 3.0 hub/gigabit adapter, hetzij een Startech Gigabit+usb 3.0 adapter ....
Ja dat zou kunnen al is 67 stuks wel veel.. (Vind het echter wel vreemd dat ze jou een exact getal van binnengekomen artikelen geven) Ik moet even gaan nadenken waar ik hem ga kopen. Aan de ene kant krijg ik op de microsoft site nog studenten korting. Aan de andere kant heb ik thuis ook nog erg veel VVV bonnen liggen (ongeveer 150 euro) ..deze kan ik ook gebruiken in een normale shop.Qualixo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:26:
[...]
Apart want ik krijg hem morgen geleverd, waarschijnlijk is de voorraad al op aan backorders? en heb ik mazzel gehad..
Maar als het puntje bij paaltje komt, heeft toch niemand hem

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Op zich terecht. De reden waarom ik juist deze Dock heb gekozen is omdat hij ook op mijn MacBook Pro, mijn Thinkpad X1 etc werkt. Ook mijn vrouw's laptop kan er aan ... Deze flexibiliteit biedt in mijn geval juist weer de meerwaarde. Een dedicated Surface dock is alleen voor je Surface :-)shizoframia schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:31:
[...]
Deze docks trekken alles over usb3.0 (beeld, klank, hub, ...) wat betekent dat je jouw cpu extra wordt belast, het kan nu wel niet echt merkbaar zijn maar ik wil een optimale opstelling t.a.v de toekomst. De officiële docking geeft zijn beeld via miniDP en laadt je toestel op terwijl hij gedockt staat. Ingeval van gigabit ethernet en eventueel een extra usb-poort of 2 zou mijn keuze naar de officiële dock gaan en niet een displaylink alternatief. Eerlijkheidshalve wil ik bij voorkeur zo min mogelijk kabeltjes aansluiten bij een docking; een lader en een usb kabel is er voor mij al teveel aan. Dat is de exacte reden waarom ik totnogtoe nog geen docking heb aangeschaft. Btw, voorlopig gebruik ik gewoon een usb hub en sluit ik de miniDP (display chaining) en lader individueel aan; 3 kabels in totaal maar ik heb wel zo goed als alles wat ik wil.
Bovendien, ik heb inderdaad nog nooit performance issues gehad, ook niet bij het kijken van HD films ..
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Ik bestel zakelijk al jaren bij misco en mijn account manager verteld wel eens wat meerdreameater schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:38:
[...]
Ja dat zou kunnen al is 67 stuks wel veel.. (Vind het echter wel vreemd dat ze jou een exact getal van binnengekomen artikelen geven) Ik moet even gaan nadenken waar ik hem ga kopen. Aan de ene kant krijg ik op de microsoft site nog studenten korting. Aan de andere kant heb ik thuis ook nog erg veel VVV bonnen liggen (ongeveer 150 euro) ..deze kan ik ook gebruiken in een normale shop.
meen gister iemand hier gelezen te hebben die een 256GB had gehaald bij MediaMarkt?
[ Voor 5% gewijzigd door Qualixo op 30-01-2014 11:44 ]
Ik heb de 256/8GB vorig jaar begin november besteld en de dag erna had ik hem. Heb wel twee orders moeten annuleren waar ie zogezegd op voorraad was en uiteindelijk niet bleek te zijn.dreameater schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:38:
[...]
Ja dat zou kunnen al is 67 stuks wel veel.. (Vind het echter wel vreemd dat ze jou een exact getal van binnengekomen artikelen geven) Ik moet even gaan nadenken waar ik hem ga kopen. Aan de ene kant krijg ik op de microsoft site nog studenten korting. Aan de andere kant heb ik thuis ook nog erg veel VVV bonnen liggen (ongeveer 150 euro) ..deze kan ik ook gebruiken in een normale shop.
Mijn idee is om de SP2 plus docking station (MS of een andere) te gebruiken als vervanger voor mijn pc. Ik wil daar fotobewerking op doen en er een 27" ( 2560 x 1440 ) aanhangen. Nu is de resolutie van het SP2 scherm 1920 x 1080 maar zou de processor wel een hogere resolutie kunnen leveren aan een extern scherm?
Ik ben niet van plan de surface pro 2 in de eerste 5 jaar te verkopen, een dedicated dock vind ik dan ook een betere keuze. Bovendien oogt het mooier dan aansluiting met kabels.wiz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Op zich terecht. De reden waarom ik juist deze Dock heb gekozen is omdat hij ook op mijn MacBook Pro, mijn Thinkpad X1 etc werkt. Ook mijn vrouw's laptop kan er aan ... Deze flexibiliteit biedt in mijn geval juist weer de meerwaarde. Een dedicated Surface dock is alleen voor je Surface :-)
Bovendien, ik heb inderdaad nog nooit performance issues gehad, ook niet bij het kijken van HD films ..
Hangt een beetje af van wat je persoonlijk wil.
Als je het scherm direct aan je displayport hangt wel. Als je het (zoals ik) via een HUB doet ben je denk ik beperkt tot 1920x1200janchtw schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:44:
Mijn idee is om de SP2 plus docking station (MS of een andere) te gebruiken als vervanger voor mijn pc. Ik wil daar fotobewerking op doen en er een 27" ( 2560 x 1440 ) aanhangen. Nu is de resolutie van het SP2 scherm 1920 x 1080 maar zou de processor wel een hogere resolutie kunnen leveren aan een extern scherm?
Als ik het goed voorheb is de beperking van wat de miniDP poort door kan geven 2560×1600. Wel weet ik niet wat de surface pro gpu aankan. Meerdere displays (zeker tot 6 externe) op 1920 x 1200 ben ik al online tegengekomen. Ik veronderstel dat minder displays aan 2560×1600 wel moet kunnen... Als iemand dit kan bevestigen, feel free...janchtw schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:44:
[ Voor 19% gewijzigd door shizoframia op 30-01-2014 11:50 ]
een quote van engadget:
"The Surface Pro 2, when docked, can output up to a 3,840 x 2,160 resolution on an external display".
zie http://www.engadget.com/2...face-pro-2-gets-official/
edit: nog beter: http://answers.microsoft....1b-43d7-8847-6a9440e2f731
je kan dus via miniDP meerdere displays trekken van 3,840 x 2,160 (enkel mogelijk met display chaining)
"The Surface Pro 2, when docked, can output up to a 3,840 x 2,160 resolution on an external display".
je kan dus via miniDP meerdere displays trekken van 3,840 x 2,160 (enkel mogelijk met display chaining)
[ Voor 40% gewijzigd door shizoframia op 30-01-2014 11:56 ]
Iemand al enige update waar en wanneer de Surface pro 2 256gb 4300u te krijgen is ?
'Good artists copy, great artists steal' (Picasso)
haha zelfs microsoft weet dat niet.. ze schieten behoolijk mis met de voorraad, er is meer dan genoeg animo..Alexandro schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:53:
Iemand al enige update waar en wanneer de Surface pro 2 256gb 4300u te krijgen is ?![]()
[ Voor 12% gewijzigd door Qualixo op 30-01-2014 11:58 ]
Wow, het wordt steeds beter! Bedankt!shizoframia schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:53:
een quote van engadget:
Doodzonde want ze missen nu een goed deel van het momentum. Iedereen enthousiast en bereid om in de buidel te tasten maar kunnen het geld niet kwijt. Na een tijdje zal men wat bekoelen en weer omkijken naar alternatieven.Qualixo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:57:
[...]
haha zelfs microsoft weet dat niet.. ze schieten behoolijk mis met de voorraad, er is meer dan genoeg animo..
Vooral in de fysieke winkels lijkt me dat een probleem. Je kun geen electronicazaak binnenstappen of de iPads en Androïds liggen naar je te knipogen. Je kunt ze allemaal bekijken en uitproberen. Geen spoor van de Surface hier dus heel veel mensen zullen niet eens op het idee komen om die een kans te geven. Onbegrijpelijk hoe Microsoft dit aanpakt!

Heel erg waar ... je moest eens zien hoe mensen reageren als ik binnenkom met mijn Pro 2 en even snel een paar virtuele machines start en demonstreer ... Om vervolgens met de pen in de hand notities te maken tijdens de meetingjanchtw schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:08:
[...]
Geen spoor van de Surface hier dus heel veel mensen zullen niet eens op het idee komen om die een kans te geven. Onbegrijpelijk hoe Microsoft dit aanpakt!
Wel begrijpelijk als je in het achterhoofd houdt dat ze vorig jaar 900MIO hebben moeten afschrijven. Een bedrijf als MS moet rekening houden met zijn aandeelhouders en kan zich na de eerste stunt niet permitteren dat ze opnieuw geen success boeken. Ze nemen het zeker voor het onzekere.janchtw schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:08:
[...]
Doodzonde want ze missen nu een goed deel van het momentum. Iedereen enthousiast en bereid om in de buidel te tasten maar kunnen het geld niet kwijt. Na een tijdje zal men wat bekoelen en weer omkijken naar alternatieven.
Vooral in de fysieke winkels lijkt me dat een probleem. Je kun geen electronicazaak binnenstappen of de iPads en Androïds liggen naar je te knipogen. Je kunt ze allemaal bekijken en uitproberen. Geen spoor van de Surface hier dus heel veel mensen zullen niet eens op het idee komen om die een kans te geven. Onbegrijpelijk hoe Microsoft dit aanpakt!
Maar je hebt gelijk, ze zouden toch ten minste een betere estimatie moeten kunnen maken. Zeker wat betreft de pro.
Wat betreft de fysieke winkels zie ik je punt niet, hier in België kan je de surface pro 2 in vrij veel zaken proberen, zij het een 128GB weliswaar en minder frequent als de concurrenten. Misschien heb ik geluk met de regio waar ik woon?
512Gb versie is op voorraad maar voor de meeste mensen zoals ondergetekende is 512GB opslag te veel en om daarvoor nu te betalen en niet te gebruiken is ook zonde..
Staat ook een 256GB in VA voor iemand die dat een optie vind:
V&A aangeboden: Microsoft Surface Pro 2 256GB Zwart
Staat ook een 256GB in VA voor iemand die dat een optie vind:
V&A aangeboden: Microsoft Surface Pro 2 256GB Zwart
[ Voor 38% gewijzigd door Qualixo op 30-01-2014 12:47 ]
De Surface 2 en PRO 2 kwamen toch in september o.i.d. op de markt? En nu al nergens meer te koop. Als dat betekent dat we tot september 2014 moeten wachten op de Surface 3, PRO 3, dan is dat natuurlijk echt schandalig als er geen nieuwe 2's komen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Mwah ... Ik had ergens intern begrepen dat ze momenteel te kampen hebben met verminderde productiecapaciteit en dat er hard aan gewerkt word dat te corrigeren. Zelfs als er een Surface (Pro) 3 zou komen volgen jaar, dan verwacht ik dat de 2 nog tot na deze zomer goed te verkrijgen gaat zijn hoor ...GerCor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:57:
De Surface 2 en PRO 2 kwamen toch in september o.i.d. op de markt? En nu al nergens meer te koop. Als dat betekent dat we tot september 2014 moeten wachten op de Surface 3, PRO 3, dan is dat natuurlijk echt schandalig als er geen nieuwe 2's komen.
kreeg vandaag mijn vervangende surface binnen. Erg snel 2 dagen later al. Alleen met een flinke kras op de achterkant, meteen gebeld. Ze sturen weer een nieuwe op en hebben me geadviseerd hem niet te gebruiken om discussies te voorkomen. Omdat je geen originele doos krijgt kun je ook geen lot nummer achterhalen ik heb dus geen idee.wiz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:59:
[...]
Weet iemand of wanneer je een i5-4200 defect opstuurt je een vervangende i5-4300u terugkrijgt? ;-)
Dat wordt pas weer naar het weekend, word er een beetje moe van. Dit wordt dus mijn 3e surface pro 2 in 1 week tijd.Jammer want vind het echt een mooi apparaat en zou er graag mee aan de slag gaan.
@wiz
Dat blijkt nergens uit... hehehe. En ik verwacht zelf, gezien de Surfaces 2 en PRO 2, de Surfaces 3 dit jaar, niet volgend jaar.
Dat blijkt nergens uit... hehehe. En ik verwacht zelf, gezien de Surfaces 2 en PRO 2, de Surfaces 3 dit jaar, niet volgend jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 30-01-2014 14:36 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Het surface docking station is weer leverbaar ergens in Q2, heeft ook productie issues vandaar niet verkrijgbaar meer.
Mag hopen dat ze er gelijk een 1gbit netwerk aansluiting in schroeven.
Ja, zou mooi zijn als die 1gbit erin kwam! Maar ook dit productieverhaal is weer zo vreemd want hoe moeilijk zou het zijn om zo´n docking station te produceren? Het lijkt me niet dat daar rocket science aan te pas komt.Qualixo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:49:
Het surface docking station is weer leverbaar ergens in Q2, heeft ook productie issues vandaar niet verkrijgbaar meer.
Eind oktober to be exact...GerCor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:57:
nee maar het click mechanisme is nogal kwetsbaar.janchtw schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:22:
[...]
Ja, zou mooi zijn als die 1gbit erin kwam! Maar ook dit productieverhaal is weer zo vreemd want hoe moeilijk zou het zijn om zo´n docking station te produceren? Het lijkt me niet dat daar rocket science aan te pas komt.
Natuurlijk komen er wel nieuwe....GerCor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:57:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik sprak een verkoper van de Surfaces in de MM Hengelo. Ik kon wel een Surface 2 bij hem bestellen. Ik zeg: 'Ja bestellen ja, maar wanneer kan ik het kopen? Als ik bestel wil ik wel weten wanneer ik de Surface krijg'. Zegt die verkoper: 'Dat weet God alleen.'
Zo 'natuurlijk wel' is het dus niet.
Weet iemand of MM nu eigenlijk al de nieuwe i5-4300u configuraties uitlevert? Een collega van me wil nu ook overstag gaan :-)
Een paar reacties terug heb ik gelezen dat iemand wel een nieuwe configuratie had gekregen bij de MediaMarkt. Ik heb woensdag een Surface pro 2 gekocht maar dat was helaas nog een "oud" model.
Everything that has a beginning has a end
Hmm kwestie van geluk en goed kijken dus ...Rommel schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:18:
Een paar reacties terug heb ik gelezen dat iemand wel een nieuwe configuratie had gekregen bij de MediaMarkt. Ik heb woensdag een Surface pro 2 gekocht maar die was helaas nog een "oud" model.
Je kon het toch aan de lot code zien aan de zijkant, iig datum van productie?
Weet vandaag of uiterlijk dinsdag, afhankelijk van vervoerder of ik 4300U cpu heb op 256GB model.
Gisteren verstuurd
Gisteren verstuurd
Alleen als je hem in de winkel in je handen hebt voordat je hem koopt. Niet als je online bestelt. Schijnt dat alles vanaf productiedatum 1351 (2013 week 51) de nieuwe CPU is.dominion99 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:56:
Je kon het toch aan de lot code zien aan de zijkant, iig datum van productie?
[ Voor 11% gewijzigd door wiz op 31-01-2014 10:44 ]
Ja, klopt daarom heb die vraag ook al via de webshop gesteld, maar zoals verwacht krijg je geen antwoord, heb 2 tickets lopen 1 bij Saturn en 1 bij MM (zelfde bedrijf)wiz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:42:
[...]
Alleen als je hem in de winkel in je handen hebt voordat je hem koopt. Niet als je online bestelt. Schijnt dat alles vanaf productiedatum 1351 (2013 week 51) de nieuwe CPU is.
Houdt ie bij jou de connectie in stand? Bij mij dus niet wat het zo goed als onbruikbaar maakt... Rare is met mijn APTX120 adapter in mijn Geneva Model L blijft ie wel connected, maar met alle andere apparaten lukt hem dat dus niet...Cyrus The Virus schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:05:
Bij mij werkt bluetooth goed, ik gebruik hem voor mijn electronica projecten met RN-41.
Tevens mijn Lumia werkte meteen.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Voor zo ver ik weet wel, al heb ik nog niet heel veel gebruikt.
Ik heb sinds de laatste update wel al weer 3 vast lopers gehad bij het opstarten.
Ik heb sinds de laatste update wel al weer 3 vast lopers gehad bij het opstarten.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Mensen hier ervaring met betaalbare adapter setjes om losse schermen aan te sluiten? Zie wel het nodige op DealExtreme, maar wil wel zeker zijn dat ze goed werken.
Ik had er bijvoorbeeld gezien met mini display naar display, hdmi en dvi. Zou je dan ook meerdere schermen kunnen aansluiten of heb je daar weer een ander systeem voor nodig?
Ik had er bijvoorbeeld gezien met mini display naar display, hdmi en dvi. Zou je dan ook meerdere schermen kunnen aansluiten of heb je daar weer een ander systeem voor nodig?
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
USB port replicator. heb er hier een waar ik 2 dvi monitoren aan kan knopen en dan ook nog via displayport een scherm kan hangen.
Ik heb een goedkope miniDP naar DP+DVI+HDMI kabel en een miniDP naar VGA kabel ooit besteld op eBay. De eerste doet 't nog, de tweede ging al bij de 2e of 3e keer stuk (metalen miniDP connector werd naar binnen gedrukt).Benjamin- schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:30:
Mensen hier ervaring met betaalbare adapter setjes om losse schermen aan te sluiten? Zie wel het nodige op DealExtreme, maar wil wel zeker zijn dat ze goed werken.
Ik heb zo'n adapter, maar heb 't nog nooit met meerdere schermen geprobeerd. Als het werkt, dan lijkt me dat je 3x dezelfde output krijgt op de 3 connectoren.Ik had er bijvoorbeeld gezien met mini display naar display, hdmi en dvi. Zou je dan ook meerdere schermen kunnen aansluiten of heb je daar weer een ander systeem voor nodig?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Duidelijk!
Ik had op de pricewatch gekeken, maar dan zit ik al zo over de 100 euro. Zijn er goedkopere ook?Qualixo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:40:
USB port replicator. heb er hier een waar ik 2 dvi monitoren aan kan knopen en dan ook nog via displayport een scherm kan hangen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Niet die goed werken:) je krijgt ook gelijk lan en usb aansluitingen.
Ik gebruik een Lenovo USB 3.0 replicator.
pricewatch: Lenovo Thinkpad USB 3.0 Dock
pricewatch: Lenovo Thinkpad USB 3.0 Dock
[ Voor 36% gewijzigd door Qualixo op 31-01-2014 14:32 ]
Ik ook. Beste investering die ik ooit heb gedaanQualixo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:19:
Niet die goed werken:) je krijgt ook gelijk lan en usb aansluitingen.
Ervaar je geen hoge latency met die usb hubs? Las een paar reviews en daar kom het wel erg vaak naar voren...
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Nee werkt perfect. vaak driver issues als je latency hebt.dreameater schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:40:
Ervaar je geen hoge latency met die usb hubs? Las een paar reviews en daar kom het wel erg vaak naar voren...
Gisteren had ik de laatste 128gb bij MM Rotterdam lotnr 1349 maar wel met de i5-4300u!
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Precies. Displaylink, die dit soort apparaten vaak OEMt naar Lenovo, HP etc toe is bovendien redelijk snel met doorontwikkeling van drivers en oplossen van problemen.Qualixo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:41:
[...]
Nee werkt perfect. vaak driver issues als je latency hebt.
Mooi om te horen, dan is het zeer aannemelijk dat ik hem ook zakelijk ga gebruiken icm een dock
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Met USB3 niet. Ik gebruik de Toshiba DynaDock U3, een heerlijk dingetje en werkt uitstekend met mijn Ultrabook. Moest wel de drivers van de USB3-poort updaten.dreameater schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:40:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Een collega van mij heeft vandaag zijn nieuwe Surface Pro 2 binnengekregen, via de Mediamarkt Webshop, lot# 1352 met een i5-4300U 1.9Ghz ipv de oudere 1.6Ghz processor. Zijn dus nieuwe voorraden waar MM over beschikt ...
De laatste levering van mediamarkt alexandrium was op 11 januari. Heb alleen geen idee wat het lot nr was voor de geïnteresseerden...
Welke drivers heb je dan precies gebruikt? Voor Windows 8.x heeft Intel toch geen (nieuwere) drivers voor de Xtensible 3.0 USB controller?gambieter schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:31:
[...]
Met USB3 niet. Ik gebruik de Toshiba DynaDock U3, een heerlijk dingetje en werkt uitstekend met mijn Ultrabook. Moest wel de drivers van de USB3-poort updaten.
Ik zat te twijfelen of ik nu in de Synology of de Surface thread moest zijn, maar ik heb de volgende 'uitdaging':
Als ik met mn Surface Pro 2 via IE11 (modern of desktop) naar één van mn Synology sites ga (bijv. De file manager, of photo station, of audio station) dan kan ik niet scrolled met mn vingers maar moet ik de pijltjestoetsen gebruiken. Iemand enig idee óf dit zou moeten werken en zo ja: hoe?
Het is een beetje frustrerend dat het op mn 1st gen IPad wel werkt
Als ik met mn Surface Pro 2 via IE11 (modern of desktop) naar één van mn Synology sites ga (bijv. De file manager, of photo station, of audio station) dan kan ik niet scrolled met mn vingers maar moet ik de pijltjestoetsen gebruiken. Iemand enig idee óf dit zou moeten werken en zo ja: hoe?
Ik heb nog Win7 op mijn Ultrabook, het was niet specifiek voor de Surface Pro 2wiz schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:28:
Welke drivers heb je dan precies gebruikt? Voor Windows 8.x heeft Intel toch geen (nieuwere) drivers voor de Xtensible 3.0 USB controller?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hmm dit is inderdaad bij mij ook zo, je kan wel op de scroll balk klikken dan verplaatst hij wel. Maar echt scrollen is het nietmstreutker schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:22:
Ik zat te twijfelen of ik nu in de Synology of de Surface thread moest zijn, maar ik heb de volgende 'uitdaging':

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Heeft niet zoveel met de Surface an sich te maken, meer met de manier waarop de synology portal pagina is opgemaakt en omgaat met browsers op verschillende besturingssystemen . Safari op de iPad zal zich met andere kenmerken aanmelden dan een desktop browser of een Android browser... Mogelijk dat de modern UI Internet Explorer versie hier iets anders mee omgaat.. ?Cyrus The Virus schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:22:
[...]
Hmm dit is inderdaad bij mij ook zo, je kan wel op de scroll balk klikken dan verplaatst hij wel. Maar echt scrollen is het niet
Helaas helaas, de laatste surface gehaald bij mediamarkt alexandrium met lot nr 1349 en hij heeft een i5 4200u. Maakt niet uit verder, want het sowieso een prachtapparaat!
Het zal inderdaad meer met IE11 te maken hebben dan met de Surface. Maar vervelend is het wel, want op dit moment werken o.a. Photo Station, Audio Station en de File Manager niet 'touch based'. Ik heb dit probleem overigens met zowel de desktop als de modern UI variant van IE.wiz schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:17:
[...]
Heeft niet zoveel met de Surface an sich te maken, meer met de manier waarop de synology portal pagina is opgemaakt en omgaat met browsers op verschillende besturingssystemen . Safari op de iPad zal zich met andere kenmerken aanmelden dan een desktop browser of een Android browser... Mogelijk dat de modern UI Internet Explorer versie hier iets anders mee omgaat.. ?
Misschien dat een andere browser uitkomst biedt, maar het is wel een beetje suf dat de standaard browser 'incompatibel' is (of het nu aan Synology ligt of aan IE).
Mocht iemand nog een workaround hebben (settings oid) dan houd ik me aanbevolen!
Niet om te plagen, maar de webinterface op mijn Qnap NAS werkt wel helemaal met de vingers op de Surface ;-)mstreutker schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:25:
[...]
Het zal inderdaad meer met IE11 te maken hebben dan met de Surface. Maar vervelend is het wel, want op dit moment werken o.a. Photo Station, Audio Station en de File Manager niet 'touch based'. Ik heb dit probleem overigens met zowel de desktop als de modern UI variant van IE.
Misschien dat een andere browser uitkomst biedt, maar het is wel een beetje suf dat de standaard browser 'incompatibel' is (of het nu aan Synology ligt of aan IE).
Mocht iemand nog een workaround hebben (settings oid) dan houd ik me aanbevolen!
No offence 
Het verbaasd me alleen een beetje dat Synology én geen apps voor win8 heeft én brakke support voor de webinterface.
On topic: ik hoor van iedereen dat Chrome ook niet lekker werkt, wat is dan het beste alternatief? Firefox?
Het verbaasd me alleen een beetje dat Synology én geen apps voor win8 heeft én brakke support voor de webinterface.
On topic: ik hoor van iedereen dat Chrome ook niet lekker werkt, wat is dan het beste alternatief? Firefox?
Hallo all,
ben ook eigenaar van Surface pro 2. Draait als een tierelier
ff forum doorspitten naar de ervaringen.
Heb btw geen problemen met het gebruik van google chrome.
ben ook eigenaar van Surface pro 2. Draait als een tierelier
ff forum doorspitten naar de ervaringen.
Heb btw geen problemen met het gebruik van google chrome.
[ Voor 20% gewijzigd door DeSeRT104 op 02-02-2014 15:38 ]
Apps zijn overrated.. Het is een nas:)mstreutker schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:45:
No offence
Cloudstation werkt perfect, Directe webinterface gebruik ik amper al word dat wel een stuk beter in DSM 5.0 en touch.
Benieuwd wie er allemaal een SP2 heeft gekocht met de afgelopen BTW dagen en wat de eerste indrukken zijn :-)
Hier iemand, voor de studie. Hij bevalt me prima icm de type cover 2! Enige best wel grote minpunt vindt ik de krasgevoeligheid. 1 keer met je nagel erover en je hebt een kras te pakken. Dit is overigens alleen op de behuizing, scherm is top! Toch maar even kijken naar een skin of iets dergelijks.wiz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:01:
Benieuwd wie er allemaal een SP2 heeft gekocht met de afgelopen BTW dagen en wat de eerste indrukken zijn :-)
Het gewicht valt me uiteindelijk heel erg mee, had het zwaarder verwacht. Chrome is zwaar k*t met schalingsproblemen en firefox heeft veel haperingen bij het scrollen naar mijn ervaring. Het is dan ook voor het eerst dat ik echt voor een langere tijd ie gebruik.
Uiteindelijke conclusie, dik tevreden met een paar kleine smetjes!
Ik vind het gewicht ook alles meevallen, ik gebruik hem ook verdacht vaak als E-reader s'avonds in bed. hehe
Verwijderd
Gisteren ook een SP2 gekocht bij MM, blijkt gelukkig een I5-4300U te zijn :-)
Prachtig apparaatje, alleen wel enorme last van LAG, met bijna alles....
Vanavond maar eens toetsenbord en muis aansluiten en kijken wat er op de achtergrond allemaal loopt te donderjagen. Wordt hier nu niet zo blij van.
Iemand meer last van continu moeten wachten op alles?
Prachtig apparaatje, alleen wel enorme last van LAG, met bijna alles....
Vanavond maar eens toetsenbord en muis aansluiten en kijken wat er op de achtergrond allemaal loopt te donderjagen. Wordt hier nu niet zo blij van.
Iemand meer last van continu moeten wachten op alles?
Ja ik had het ook. Kom eigenlijk helemaal niks. Heb toen een reset gedaan en ben vaan updaten en toen pas dingen installeren.
Nu geen enkel probleem
Nu geen enkel probleem
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Ik had de avond voor de BTW-dagen mijn SP2 256GB i5-4300U opgehaald, en op de dag zelf de BTW teruggehaald. Helemaal happy! Nu nog wachten op mijn Touch Cover 2 en monitor.
Tip: Ik heb retail grafische kaart drivers van Intel geinstalleerd en bovendien ook de Intel Rapid Storage drivers. Geeft een aardige performance verbetering.
[ Voor 8% gewijzigd door wiz op 03-02-2014 17:05 ]
Verwijderd
TOP! Herstel heeft wonderen verricht! THNXPluk schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:56:
Ja ik had het ook. Kom eigenlijk helemaal niks. Heb toen een reset gedaan en ben vaan updaten en toen pas dingen installeren.
Nu geen enkel probleem
@WIZ: Ben wel benieuwd welke drivers je dan gebruikt hebt!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 22:06 ]
Intel graphics 10.18.10.3345@WIZ: Ben wel benieuwd welke drivers je dan gebruikt hebt!
https://downloadcenter.in...23405&lang=eng&iid=dc_rss
(Er zijn nog nieuwere maar niet even stabiel, handmatig installeren, daarna kun je in het vervolg de installer gebruiken)
Intel RST 13.0.0.1072
http://station-drivers.co...rs/33-intel/516-intel-rst
[ Voor 21% gewijzigd door wiz op 04-02-2014 00:31 ]
Tsja als je echt perse OSX Mavericks 10.9 op je Surface wil installeren ... het kan hoor ...
http://www.insanelymac.co...ndroid-windows-multiboot/
Das zeker grappig om te proberen maar geld van een pro 2 kun je ook macbook kopen:)wiz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:03:
Tsja als je echt perse OSX Mavericks 10.9 op je Surface wil installeren ... het kan hoor ...
Leuk project, maar ik vraag me werkelijk af waarom je dat zou willen. Windows 8.1 werkt echt fantastisch op de Surface Pro en ik vind dat Apple hier echt een flinke achterstand heeft opgelopen.wiz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:03:
Ik draai mijn OSX machines op de Surface onder VMWare ... :-)
same here, werkt prima:)wiz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:18:
Ik draai mijn OSX machines op de Surface onder VMWare ... :-)
10.18.10.3383 van Station Drivers werkt ookperfectwiz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 00:29:
[...]
Intel graphics 10.18.10.3345
https://downloadcenter.in...23405&lang=eng&iid=dc_rss
(Er zijn nog nieuwere maar niet even stabiel, handmatig installeren, daarna kun je in het vervolg de installer gebruiken)
Intel RST 13.0.0.1072
http://station-drivers.co...rs/33-intel/516-intel-rst
http://www.station-driver...3-intel/32-intel-graphics
Pardon my ignorance, maar waarom die drivers niet gewoon via de Surface update geinstalleerd?
Ik ben blij dat die van mij nu weer lekker draait zonder enige issues, dus ben een beetje hesitant om zomaar drivers te gaan installeren. hehe
Ik zit trouwens blizzards Hearthstone op de pro2 te spelen, draait als een zonnetje en de touch support is super, werkt echt perfect.
Ik ben blij dat die van mij nu weer lekker draait zonder enige issues, dus ben een beetje hesitant om zomaar drivers te gaan installeren. hehe
Ik zit trouwens blizzards Hearthstone op de pro2 te spelen, draait als een zonnetje en de touch support is super, werkt echt perfect.
Bij de standaard grafische drivers had ik wat last van lag, vertraging, in grafisch intensieve applicaties bij gebruik van twee schermen aan een USB dock. Bij deze niet.Cogency schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:58:
Pardon my ignorance, maar waarom die drivers niet gewoon via de Surface update geinstalleerd?
Bij de RST (Intel Rapid Storage) drivers geldt bijna per definitie op alle PC'S een 10% schijfperformance verbetering. Alleen kiezen veel fabrikanten er niet voor dit zelf al mee te installeren. Tsja ...
[ Voor 17% gewijzigd door wiz op 04-02-2014 19:43 ]
Sinds 2 dagen is het probleem met de accu weer terug. S'nachts loopt ie leeg. Opladen doet hij wel maar hij laat het correcte % pas zien na de truc met de UEFI boot. Ik baal hier wel behoorlijk van. Het probleem leek weg na de laatste updates.
Verwijderd
Komende Dinsdag zou er weer een "Patch-day" moeten zijn, misschien dat het dan verholpen word? Ik zou dat even afwachten. Heb je al eens een Refresh/Vernieuwing geprobeerd?chowmonkey schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:33:
Sinds 2 dagen is het probleem met de accu weer terug. S'nachts loopt ie leeg. Opladen doet hij wel maar hij laat het correcte % pas zien na de truc met de UEFI boot. Ik baal hier wel behoorlijk van. Het probleem leek weg na de laatste updates.
Zojuist een carbon sticker, tv-out kabel en een razer orochi 2013 elite besteld voor de Surface 2 pro.
Heeft iemand of weet iemand of er een hoes/map is waarbij het type cover 2 + surface 2 pro inpast?
Zover nog tevreden of mijn surface 2 pro
Heeft iemand of weet iemand of er een hoes/map is waarbij het type cover 2 + surface 2 pro inpast?
[ Voor 8% gewijzigd door DeSeRT104 op 05-02-2014 19:48 ]
Nog een tip:
Wacom Feel driver
http://us.wacom.com/en/feeldriver
Drukgevoeligheid, programmeerbare knop en nog een paar zaken. Iemand enig idee hoe deze zich verhoudt tot de versie van Microsoft (die ook van Wacom komt)?
Wacom Feel driver
http://us.wacom.com/en/feeldriver
Drukgevoeligheid, programmeerbare knop en nog een paar zaken. Iemand enig idee hoe deze zich verhoudt tot de versie van Microsoft (die ook van Wacom komt)?
[ Voor 26% gewijzigd door wiz op 05-02-2014 20:41 ]
Met de standaard drivers van Microsoft is alleen de (standaard) Ink API beschikbaar. De Wacom Feel driver zorgt ervoor dat de WinTab API naast de Ink API beschikbaar is. Programma's als Photoshop en MyPaint ondersteunen louter WinTab.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja van case logic een hoesje met twee handvaten eraan voor 10inch tablet 20 euro bij de paradigitDeSeRT104 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:47:
Zojuist een carbon sticker, tv-out kabel en een razer orochi 2013 elite besteld voor de Surface 2 pro.
Ja hier ook weer vast lopers heel raarchowmonkey schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:33:
Heb nog steeds nergens last. Tot nu toe nog steeds perfect. Razer Orochi werkt ook goed geen vertraging in de bleutooth verbinding. Connect ook lekker snel ook na stanby staan. Heb btw de i4300u 1,9 ghz.
@wiz: zal aan mij liggen hoor, maar ik kan met geen mogelijkheid een van de drivers downloaden van die website waar je naar linkt? Hij stuurt iedere keer door naar een overzichtspagina...
Mis ik iets?
Mis ik iets?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Op de Wacom pagina staat er een download link, op de Station Drivers pagina's zijn het de floppy Icoontjes waar DL bovenstaat :-)Dexter schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:23:
@wiz: zal aan mij liggen hoor, maar ik kan met geen mogelijkheid een van de drivers downloaden van die website waar je naar linkt? Hij stuurt iedere keer door naar een overzichtspagina...
Mis ik iets?
[ Voor 15% gewijzigd door wiz op 06-02-2014 21:27 ]
Welke Lumia? Ik heb een 920 en krijg hem met geen mogelijkheid gepaird.Cyrus The Virus schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:05:
Bij mij werkt bluetooth goed, ik gebruik hem voor mijn electronica projecten met RN-41.
Tevens mijn Lumia werkte meteen.
Er is even verbinding maar verdwijnt na paar seconden.
Ik heb ook de 920
Beste allen, ik ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Surface Pro 2 na een goede tweedehands-deal te zijn aangegaan. Ik heb nu echter een vraag, het lijkt alsof mijn Surface na volledig te zijn opgelaad de hele tijd aangeeft dat er nog 100% van de batterij beschikbaar is, terwijl ik hem niet meer aan het snoer heb gehad. Weet iemand hoe dit kan en of ik me zorgen moet maken?
Apart ... blijft hij dit ook aangeven als je al een paar uur op batterij hebt gewerkt? Heb je al eens in aoppraatbeheer gekeken of je geen vraag- of uitroeptekens hebt? Zijn alle componenten netjes van de laatste drivers voorzien? Heb je alle Windows updates erop staan, inclusief de laatste firmware updates van januari?Patrick1990 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:29:
Beste allen, ik ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Surface Pro 2 na een goede tweedehands-deal te zijn aangegaan. Ik heb nu echter een vraag, het lijkt alsof mijn Surface na volledig te zijn opgelaad de hele tijd aangeeft dat er nog 100% van de batterij beschikbaar is, terwijl ik hem niet meer aan het snoer heb gehad. Weet iemand hoe dit kan en of ik me zorgen moet maken?
Let op:
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2
Accessoires voor de Surface lijn mogen in [WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT / Pro / 2 en Pro 2