Toon posts:

[PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Windows 8
FX8150
16gb 1600
Asus 7950 oc

Ik heb weinig problemen met crashes in het hele weekend misschien 5x voorgekomen dat is clientside crash heb gezien. Servers vliegen er wel vaak uit.

Mijn probleem is dat ik maar 35 FPS haal met de ingame perfoverlay.drawfps 1. verander ik video setting van high naar medium naar low heb ik geen verschil in FPS. pas als ik naar ultra ga dan ga ik van 35 FPS naar 21 FPS. Net voor BF4 uitkwam verse install W8 gedaan driver mobo, videakaart geinstalleerd. maar zie blijkbaar wat over het hoofd ^^ ???

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-03 11:46
Ik heb vaak het probleem bij matches van 64 players dat na 5-10 minuten mijn spel freezed en dan krijg ik een sound loop :(

Mijn systeem:

Windows 8.1 x64
Core i5 3570k Stock speed
16GB geheugen
GTX 670

Speel alles op ultra (60-70 FPS) en toch blijf ik continue freezen in die grote potjes !

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2022

Jabba

Firkan

mprkooij schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:12:
Ik heb vaak het probleem bij matches van 64 players dat na 5-10 minuten mijn spel freezed en dan krijg ik een sound loop :(

Mijn systeem:

Windows 8.1 x64
Core i5 3570k Stock speed
16GB geheugen
GTX 670

Speel alles op ultra (60-70 FPS) en toch blijf ik continue freezen in die grote potjes !
heb hetzelfde maar eigenlijk altijd op shanghai, de rest van de mappen kan ik zonder problemen spelen, het word ineens een beetje laggy en dan een freeze/soundloop

Windows 7 X64
3570K @4.4
8GB
GTX780SC
Ultra settings
1080P

• KnetterGek
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

rico_fxp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:11:
Dit soort stutter lijkt heel erg overeen te komen met een instabiele internet verbinding. Ik zou iedereen aanraden om eens wat ping testen uit te voeren als je ping respons erg fluctueerd dan verklaard dit hoogstwaarschijnlijk raar stotter gedrag in BF
Lijkt op ja. Maar ik had natuurlijk van te voren uitgebreid (i.e. een dag) een pingplot lopen laten naar google.de en geen vertragingen eniger soort kunnen ontdekken.
LosGieros schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:13:
[...]
Velen spreken over die stotteringen. Dus dan zou sinds bf4 uit is het internet onstabiel zijn... 8)7
Dat was dus ook mijn gedachte.
rico_fxp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:18:
[...]
Het effect wat ik beschrijf komt ook voor bij Borderlands, BF3 of elke andere game waarbij stabiel internet nodig is.
En daar had ik geen last mee.
Als je een paar maanden geen shooter speelt kan het best zijn dat er zaken veranderen qua internet stabiliteit zoals nu gaande is in mijn buurt.
En dit is geen gek idee want de enige shooter die ik de laatste drie maanden gespeeld heb is eigenlijk DayZ, waar desyncs en een ping van 250 op die brakke ramp van een engine sowieso niet opvallen.
Maar ja, ik had al met een pingplot, en een paar potjes BF3, bewezen dat dit probleem niet bestond, dacht ik.

Lang verhaal kort: na server patch R2 of R3 was het probleem ineens minder. Niet weg, minder. Dus, pingplot laten lopen op m'n 2e scherm TIJDENS een potje BF4 in plaats van alleen maar ervoor en erna en wat bljkt: zodra ik BF4 opstart heb ik elke paar seconden een ping van rond de 900. Naar m'n eigen modem :S
Affijn, enig getob later, inclusief een belletje naar de helldesk die andere firmware op m'n modem (een Technicolor triefelding wat door UPC Europa-wijd gebruikt wordt, ook in Nederland ondertussen) zette en het probleem bleef bestaan.
Een factory reset van het modem loste het op, alleen, dan zitten de poorten dicht en kun je in allerlij programma's problemen hebben. Helaas is het Technicolor modem van dusdanige kwaliteit dat je geen ports kunt mappen (het interface is er maar het werkt gewoon niet :X)
Dus ik heb toen in het modem niets aangepast behalve UPNP (dat staat default uit) aan te vinken, en spontaan waren daar mijn 1000 msec pings naar m'n eigen modem weer.

TLDR; UPC levert Technicolor kabelmodems. Als je die hebt en UPNP aanzet, hapert, stottert en kliert je verbinding als je BF4 speelt. UPNP uitzetten, een router bestellen, en dat modem in Bridge mode gooien en het is over. De router bestellen en bridge mode is in zoverre optioneel dat als je nooit poorten wilt kunnen mappen je zonder kunt.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-03 10:32
Ik heb alleen crashes op het moment dat ik NAAST een levolution event sta. Bijv. in een boot op Paracel Storm, naast de windmolen. Zodra daar het schip losraakt, bevriest de hele game.

Vooralsnog weten te beperken door te maken dat ik wegkom zodra levolution start :p

Anoniem: 552622

Ik ook heb net battlefield 4 gehaald.
Nu is mijn probleem dat ik niet de controls kan veranderen van keyboard en muis naar een controller.
Weet iemand waar ik dat kan doen??

Gr. vinny

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-03 15:09
Zijn er hier nog meer mensen die niet kunnen inloggen op Battlelog?

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:09

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Volgens mij was er onderhoud achtig iets tussen 10:00 en 11:00

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Chiel340
  • Laatst online: 25-03 15:09
Aha... handig dat ze dat er ook even bij vermelden... :-)

Wel aardig, heb je net het spel binnen, kan je nog niet spelen :P Maar even geduld hebben.

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 15:05
Ik heb het spel sinds day 1 en en kan/wil het niet spelen ivm het "geheugen lek".. :S

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

En we kunnen weer.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 23:53
Ik heb sinds een paar dagen ook BF4 geïnstalleerd, heb een aantal jaren niet actief gegamed.
M'n systeem heeft ook sinds 2010/2011 niet echt meer een upgrade gehad maar verwachte toch dat ik met mijn specs het spel nog wel op 1920x1200 op high zou moeten kunnen spelen.

Dit is helaas niet zo, ben nu terug op medium instellingen op 1080 en dan begint het er iets op te lijken.
Mijn specs zijn als volgt :

Asus P7P55D-E (P55)
Intel i7 860 2.8Ghz
8gb DDR3 @ 1333Mhz
Ati Radeon 6950 2gb @ stock speeds.
Windows 7 X64 keurig geupdate.

Voorheen liep de setup altijd op 3.8Ghz (20x190) en de 6950 op 6970 snelheden. Dit zou ik nu wel weer kunnen doen, ga dit nog wel proberen maar verwacht geen wonderen van de snelheidswinst.
Misschien is een 6950 er bij plakken in CF nog wel een idee ? Dan heb is 4gb aan videogeheugen beschikbaar en 2 gpu's die zouden het toch wel bij moeten kunnen benen ?

Op high schommelen de framerates tussen 30 & 90fps afhankelijk v.d. map, buitenmappen en grote omgevingen zijn de framerates stabiel op een 50fps, maar in drukke omgevingen of kleine maps met veel volk wordt het eerder 30/40fps.

Het spel voelt ook niet soepel aan, maar op 1080p dan wil het wel aardig. Dan is er in kleine maps en drukke omgevingen 50/60 fps normaal en buitenmaps of grote omgevingen 90/100fps.

Welke resultaten halen jullie, en met welke setups ? Maakt het nog uit of je de X64 of X86 variant speelt ?

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 11:07

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik weet niet wat het is. Blijf de BF4.exe crashes houden. Ik heb alles geprobeerd > niets werkt

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-03 22:20
Stronkie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:15:
Ik weet niet wat het is. Blijf de BF4.exe crashes houden. Ik heb alles geprobeerd > niets werkt
Same here

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Extize
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2020
Gisteren heb ik mijn chipset drivers geüpdate, Bf4 gestart in X86 modes. Geen idee wat die modes inhoudt, maar heb gisteren zowaar 5 potjes kunnen spelen en maar 1 keer een sounloop gehad. Misschien heeft iemand hier wat aan!

3570k
MSI g45 mono
660ti

Gr.

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 21:56
Ik hoor hier niemand over geluidsproblemen in de singleplayer. Ben ik dan de enige die hier last van heeft?

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:31

guReMcO

Ooga-booga!

ruvansin schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:44:
Ik hoor hier niemand over geluidsproblemen in de singleplayer. Ben ik dan de enige die hier last van heeft?
Nee ik heb het ook. Het is storend als het gebeurd maar het komt niet veel voor. Ik heb liever dat ze eerst de crashes eruit halen.

I wish we could get Wi-Fi signals from a tree. Then everyone would plant 'em and we'd probably save the planet for free. Too bad we only need 'em to breathe.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Mijn twijfel is eigenlijk .. waar ligt het nu aan

Ik denk zelf dat het een combinatie is van :

Hardware Client
Software instellingen Client

Maar ook zeker niet uit te sluiten > crappy programming BF4 , zowel client als server software..

Mijn ding is dat ik nu geen vinger kan leggen op het feit welke combinatie er voor zorgt voor die crashes..

Maar 1 ding staat vast.. De druppel die mij game doet crashen is Server Based.. Daar ik ook wel es normaal kan spelen. Ik probeer nu zo veel mogelijk op dezelfde server te spelen

Kan iemand mij die topic posten op het EA forum waar alle " bug " fixes genoemd worden. Ik heb nl hier geen open internet

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stronkie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:01:
Maar ook zeker niet uit te sluiten > crappy programming BF4 , zowel client als server software..
Ik kan BF3 op 1080p draaien met alles op high/ultra. Geen problemen, alles draait soepel. De systeemeisen voor BF4 zijn eigenlijk niet veel anders, dus zou ik verwachten dat deze ook goed moet werken voor mij.

Ik vrees dat dit gewoon crappy programming is. Snel het spel maken voor de feestdagen een release doen. Ik weet dat BF3 ook niet geweldig was bij release, maar het was speelbaarder dan dit is.
Mijn ding is dat ik nu geen vinger kan leggen op het feit welke combinatie er voor zorgt voor die crashes..

Maar 1 ding staat vast.. De druppel die mij game doet crashen is Server Based.. Daar ik ook wel es normaal kan spelen. Ik probeer nu zo veel mogelijk op dezelfde server te spelen

Kan iemand mij die topic posten op het EA forum waar alle " bug " fixes genoemd worden. Ik heb nl hier geen open internet
Server crashes lijken nu minder sinds de laatste update aan de servers. Client side is het nog steeds huilen met de pet, of beter gezegd helm, op. Het spel hakkelt, de audio valt regelmatig weg en toch wel een keer per avond "BF4.exe has stopped working".

De suggesties die ik tegenkom tot op heden zijn:

- Werk videokaart drivers bij
- Update DirectX met de bestanden die bij BF4 zitten (overigens doet setup dit al)
- Repareer de BF4 installatie
- Zet Hyper Threading uit
- Draai de x86 client in plaats van de x64 client (voor de x64 mensen)
- Core Park fix toepassen

Zelf heb ik nu al perfmon meedraaien om te vinden waar het probleem ligt. Maar ik kan niets definitiefs vinden. Af en toe een spike, maar niet echt iets om een conclusie mee te trekken. Het lijkt wel alsof de code gewoon niet geoptimaliseerd is.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:03

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb gek genoeg niet echt last van BF4 crashes in de zin van het woord. Even een korte situatieschets wat dan wel.

- Vorige driver (beta) geeft onspeelbaar, powerpoint achtige graphics. Nieuwste driver erop.
- W7, 8GB, Asus GTX660, i7 2600 (niet oc), Recom 600 psu
- Speedfan en HWmonitor geven temperaturen aan (onder BF4 load) van max 70 (cpu) en max 35 (gpu).
- BF4 video instellingen op "AUTO", wat in alles behalve AA een HIGH betekent. Dat speelt, als het speelt, goed soepel.

Tijdens het spelen, soms direct na het deployen, soms na 5 minuten, soms na 1 minuut, soms na 15 minuten: bam. Systeem uit. Alles donker, even wachten, en de pc boot weer.

Ik zit zelf ernstig aan de PSU te denken; het blijkt dat die maar 22A op de 12V rail geeft (daar waar een Antec bijvoorbeeld al 38A geeft). Kan er echter niet echt de vinger op leggen; gisteravond bijvoorbeeld zeker 1,5 uur gespeeld zonder problemen.

Dus voor de duidelijkheid: géén BSOD, géén CTD, maar een echte reboot. Temperaturen kunnen het volgens mij niet zijn... Wupdate gedraaid, alle drivers (MB/BIOS) zijn de meest recente. Alle ideeën zijn welkom!!

[Voor 5% gewijzigd door GurbY{nl} op 05-11-2013 13:22]

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
gyedema schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:21:
Temperaturen kunnen het volgens mij niet zijn...
Ik zou dit toch even controleren, spontane reboots komen vaak omdat de processor of iets anders zichzelf uitzet omdat de temperatuur te hoog wordt.

Wat je zou kunnen doen is even een programma draaien om de temperaturen te monitoren. Je kan hiervoor bijvoorbeeld HWMonitor gebruiken: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Als je BF4 in windowed mode draait en die ernaast zet kun je zien hoe hoog je temperaturen worden.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:31
CMD-Snake schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:15:
De suggesties die ik tegenkom tot op heden zijn:

- Werk videokaart drivers bij
- Update DirectX met de bestanden die bij BF4 zitten (overigens doet setup dit al)
- Repareer de BF4 installatie
- Zet Hyper Threading uit
- Draai de x86 client in plaats van de x64 client (voor de x64 mensen)
- Core Park fix toepassen
Dan ben je krap aan op de helft van de ongein die ik uit heb geprobeerd sinds de launch vorige week maandag, geen idee wat de magische oplossing was, maar nu geen problemen meer.

-Windows 8.1
-unbind jet key settings
-rits Windows services (o.a. ip helper, rest weet ik zo niet meer) uitschakelen
-met User.cfg commands alles wat riekt naar directx 11 uitzetten
-allerhande netwerk settings
-windows page file aanpassingen ivm de memory leak
-windows in high performance settings om zoveel mogelijk videokaart ram vrij te krijgen
-geen enhanced sound of surround

en dan vergeet ik waarschijnlijk ook nog een aantal....

• ruvansin
guReMcO schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:49:
[...]

Nee ik heb het ook. Het is storend als het gebeurd maar het komt niet veel voor. Ik heb liever dat ze eerst de crashes eruit halen.
Hmmmm bij mij komt het wel heel veel voor. Het geluid is constant aan het haperen en er missen steeds stukken geluid. Ook in de training modus.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Preau schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:25:
[...]

Ik zou dit toch even controleren, spontane reboots komen vaak omdat de processor of iets anders zichzelf uitzet omdat de temperatuur te hoog wordt.

Wat je zou kunnen doen is even een programma draaien om de temperaturen te monitoren. Je kan hiervoor bijvoorbeeld HWMonitor gebruiken: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Als je BF4 in windowed mode draait en die ernaast zet kun je zien hoe hoog je temperaturen worden.
Preau, check even het middelste gedeelte van mijn post... :
gyedema schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:21:
Ik heb gek genoeg niet echt last van BF4 crashes in de zin van het woord. Even een korte situatieschets wat dan wel.

- Vorige driver (beta) geeft onspeelbaar, powerpoint achtige graphics. Nieuwste driver erop.
- W7, 8GB, Asus GTX660, i7 2600 (niet oc), Recom 600 psu
- Speedfan en HWmonitor geven temperaturen aan (onder BF4 load) van max 70 (cpu) en max 35 (gpu).
- BF4 video instellingen op "AUTO", wat in alles behalve AA een HIGH betekent. Dat speelt, als het speelt, goed soepel.
.........
;)

[Voor 33% gewijzigd door GurbY{nl} op 05-11-2013 13:53]

• hermanbrood
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Kleine tip:

Ik heb tot nu toe 1 probleem gehad met BF4, gisteravond kon ik geen enkele server joinen: Client closed down connection.

Uiteindelijk bleek het uitzetten van de cloud opslag de oplossing in Origin. Mocht je dus dit probleem tegen komen: In Origin je cloud opslag voorlopig even uit laten.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-03 11:27
Zowieso cloudopslag uitzetten. Kreeg bij BF3 al veel problemen ermee.

Wat ik nu speel is 32 man servers. Heb het idee doordat deze mappen kleiner zijn er minder problemen voordoen.
Gister hele avond gespeeld zonder ook maar 1 crash/probleem.

mn pc:
2500K
680GTX
8 gb ram

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
Msi92 schreef op maandag 04 november 2013 @ 00:22:
Zucht stomme memory leak, iemand tips? ik heb BF4 geprobeerd om in 32 bits te draaien maar helaas dat heeft ook niet gewerkt :(
Had ik ook last van (en velen met mij). Als je op windows 8.1 zit kan het helpen om bf4.exe en bf4_x86.exe op compatabiliteitsmodus windows 8 te zetten. Bij mij heeft dat de memory leak verholpen.

zo dus:
https://www.dropbox.com/s...2013-11-05%2015.55.41.png

[Voor 10% gewijzigd door Propheticus op 05-11-2013 16:00]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
Ik krijg op High settings geen speelbare fps, terwijl ik dit in BF3 wel had, blijkbaar is wel e.e.a. zwaarder geworden. Mijn configuratie is een i5-750 op 3,8Ghz, 8GB ram en 2x 6850 1GB in Crossfire. Op medium loopt de game wel soepel. Ik heb de 13.11 beta8 driver geinstalleerd en draai windows 7 64 bit.

De wijzen komen uit het Oosten!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03 10:41

LosGieros

White Ninja

LosGieros schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:14:
Ik heb vanmorgen mn bf4 userr settings map geleegd en opnieuw bf4 gestart en ik kon opeens zomaar 2 volle potjes (1300 tickets) afmaken...zonder een direct X error.
Iemand dit nog geprobeerd.

Voor mij lostte het 95% van de crashes op.
Ik heb wel bij de eerste keer opstarten bijna alle settings laten staan zoals bf4 het aangeeft.
En een enkele veranderd stapsgewijs om de frames zo rond de 70 te houden.

If you tip them really good, they will help you with your wood..

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
Aangezien 90% van de de mensen problemen heeft met het spel, zal het daar ook wel aan liggen. Rustige even wachten op een update van BF4 en je videokaart drivers, en over een paar weken zal het wel opgelost zijn. Tot die tijd voor lief nemen.

Ik vind het ook erg vervelend dat BF4 crasht, maar dit zijn we gewend van de vorige releases..

Als het draait, speel ik soepeltjes op 1920x1200 Ultra met tussen de 50/60 fps..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
NoepZor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:55:
Ik krijg op High settings geen speelbare fps, terwijl ik dit in BF3 wel had, blijkbaar is wel e.e.a. zwaarder geworden. Mijn configuratie is een i5-750 op 3,8Ghz, 8GB ram en 2x 6850 1GB in Crossfire. Op medium loopt de game wel soepel. Ik heb de 13.11 beta8 driver geinstalleerd en draai windows 7 64 bit.
Komt omdat je slechts 1 GB aan VRAM hebt, 2 GB is al aan de krappe kant.

• Gualterio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Vaporized schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:58:
Ik heb sinds een paar dagen ook BF4 geïnstalleerd, heb een aantal jaren niet actief gegamed.
M'n systeem heeft ook sinds 2010/2011 niet echt meer een upgrade gehad maar verwachte toch dat ik met mijn specs het spel nog wel op 1920x1200 op high zou moeten kunnen spelen.

Dit is helaas niet zo, ben nu terug op medium instellingen op 1080 en dan begint het er iets op te lijken.
Mijn specs zijn als volgt :

Asus P7P55D-E (P55)
Intel i7 860 2.8Ghz
8gb DDR3 @ 1333Mhz
Ati Radeon 6950 2gb @ stock speeds.
Windows 7 X64 keurig geupdate.

Voorheen liep de setup altijd op 3.8Ghz (20x190) en de 6950 op 6970 snelheden. Dit zou ik nu wel weer kunnen doen, ga dit nog wel proberen maar verwacht geen wonderen van de snelheidswinst.
Misschien is een 6950 er bij plakken in CF nog wel een idee ? Dan heb is 4gb aan videogeheugen beschikbaar en 2 gpu's die zouden het toch wel bij moeten kunnen benen ?

Op high schommelen de framerates tussen 30 & 90fps afhankelijk v.d. map, buitenmappen en grote omgevingen zijn de framerates stabiel op een 50fps, maar in drukke omgevingen of kleine maps met veel volk wordt het eerder 30/40fps.

Het spel voelt ook niet soepel aan, maar op 1080p dan wil het wel aardig. Dan is er in kleine maps en drukke omgevingen 50/60 fps normaal en buitenmaps of grote omgevingen 90/100fps.

Welke resultaten halen jullie, en met welke setups ? Maakt het nog uit of je de X64 of X86 variant speelt ?
Ik draai hem op Ultra in 1080p 45-60 fps alleen dan wel zonder MSAA

Heb 6950 2GB in crossfire, dus denk dat het jou wel degelijk zal helpen
je kan echter alleen de 2gb blijven benutten.
Ik heb wel een i5 2500k @ 4.0 ghz maar weet niet hoeveel verschil dit maakt

• CMD-Snake
unfor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:59:
[...]

De textures zijn achterlijk groot zeker op maximale settings. Ik had al een keer gehoord dat je een videokaart met 4Gb VRAM nodig hebt om alles goed te laten werken. Maar dan nog, dat is al het high end segment.

Toch blijft het jammer dat het spel zo slecht werkt. Dit moet DICE toch ook hebben gezien toen ze zelf gingen testen? Je kan me niet vertellen dat ze puur alleen op Windows 8 hebben gewerkt en voor het gemak alleen testen met super high end machines.

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 09:42
CMD-Snake schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:04:
[...]

Je kan me niet vertellen dat ze puur alleen op Windows 8 hebben gewerkt en voor het gemak alleen testen met super high end machines.
Ik heb geen super high-end machine (Win7-x64, AMD FX-8150, 16G, 2x 6870) en ik draai ook nog gewoon op Win7 en zo goed als zonder problemen. Dus ook voor de andere Win7 gebruikers zou er hoop moeten zijn en geen reden om naar Win8 te moeten gaan, voor een paar frames meer ;)

[Voor 3% gewijzigd door NINjak op 05-11-2013 19:54]

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:14
Hier wordt ik echt gek van zucht, iemand die kan helpen? :-(
Gebeurt alleen bij BF4 dat me memory 100% inbelslag word genomen

I5 2500k
R6950
8GB Ram

[Voor 18% gewijzigd door Msi92 op 05-11-2013 20:06]

• Propheticus

• Babyboom01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2022
OS = Windows 7
mem = 8 gig
videokaart= Sapphire Radeon HD 5770 1 GB
Processor= Intel Core i7-860 2.80 GHZ, 8MB

Ik heb Battlefield 4 net geïnstalleerd en heb ook problemen. Het beeld loopt zelfs niet lekker bij de laagste resolutie. De ingame performancetest geeft bij alle resoluties 'bad' aan. Ik weet dat mijn videokaart niet heel geweldig is, maar Battlefield 3 liep echt als een zonnetje. De minimum specs zijn hetzelfde, dus ik verwachtte eigenlijk geen problemen.

Op het forum lees ik wel over het uitzetten van hypertreading enzo, maar ik weet echt niet hoe dit moet. Dit kan ik natuurlijk wel opzoeken, maar ik vraag met af of dit het probleem gaat oplossen. Iemand tips of gewoon wachten op updates?

• unfor
Babyboom01 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:39:
OS = Windows 7
mem = 8 gig
videokaart= Sapphire Radeon HD 5770 1 GB
Processor= Intel Core i7-860 2.80 GHZ, 8MB

Ik heb Battlefield 4 net geïnstalleerd en heb ook problemen. Het beeld loopt zelfs niet lekker bij de laagste resolutie. De ingame performancetest geeft bij alle resoluties 'bad' aan. Ik weet dat mijn videokaart niet heel geweldig is, maar Battlefield 3 liep echt als een zonnetje. De minimum specs zijn hetzelfde, dus ik verwachtte eigenlijk geen problemen.

Op het forum lees ik wel over het uitzetten van hypertreading enzo, maar ik weet echt niet hoe dit moet. Dit kan ik natuurlijk wel opzoeken, maar ik vraag met af of dit het probleem gaat oplossen. Iemand tips of gewoon wachten op updates?
Daar is weinig aan te tweaken, kwestie van een investering in een nieuwe GPU.
BF3 draaide misschien nog net op 1 5770, maar het is nu echt niet meer voldoende om fatsoenlijk mee te komen.

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:14

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-03 13:29
Ik speel BF4 met een GTX 670, een i7 920 (@3GHz), 12GB geheugen en een 1440p scherm.
Eerste paar dagen eigenlijk niet kunnen spelen. Constant Disconnected Client Error (opgelost door poort 3659 open te zetten, in BF3 had ik hier geen last van) en DirectX Errors. Ik heb de laatste drivers.

Inmiddels heb ik Punkbuster handmatig geïnstalleerd middels de tool PBSetup van de officiële punkbuster site. Ook Origin Ingame uitgeschakeld. Hierna heb ik minder vaak een crash gehad.

BF4, die geïnstalleerd staat op mijn Samsung EVO 500GB SSD, laadt levels in 15 seconden. Een SSD is bij Battlefield echt een aanrader. Duur maar het maakt echt een groot verschil. Ik ben bijna altijd als eerste in een nieuw level.

Waar ik echter ook nog steeds last van heb zijn frame drops. Ik moet de instellingen op medium zetten (AA heb ik uit, want op 1440p is dat al bijna niet meer nodig in Battlefield en het is ook heel zwaar) omdat de frame drops dan 'maar' richting de 40-50 fps gaan. Voor het merendeel van een match blijft de frame rate op 80-110. Dat is het stomme. Op high blijft de frame rate voor het merendeel ook gewoon op 60-80, net als in BF3, maar in tegenstelling tot BF3 heb ik dan regelmatig frame drops naar de 20(!) fps.
Ik zag dat de PS4 versie, die er op de aliasing na erg goed uit ziet overigens, daar ook last van heeft. Bij explosies of veel actie droppen de frames ook flink.
Het vreemde is, is dat bij zo'n frame drop het beeld ook echt hapert (langere frame times?) terwijl de frame drop dan de fps maar verlaagt tot 40 fps. Toch hapert Battlefield dan.

Ik heb een tweede computer die BF3 gewoon normaal op medium (resolutie 900p) kan draaien. De specs zijn een e8400 (@3,6GHz), 4GB geheugen en een HD7850. Nu zijn de processor en het geheugen wat aan de lage kant, maar toch draaide die BF3 best aardig. BF4 is echter onspeelbaar...
Met alle opties op het laagst en de resolutie op 720p hangt de fps rond op 35-40, maar blijft de game om de 10-15 seconden voor enkele seconden hangen. Dit gebeurt dus ook in mindere mate op mijn hoofd computer.

Wat is jullie kijk/advies hier op?

Ik heb ook nog een vraag over de anti-aliasing settings. Waarom is alleen MSAA aanwezig? En alleen in 2x en 4x? MSAA is de beste AA, maar ook de zwaarste. Ik had graag FXAA, bijvoorbeeld, ook gezien. Of is dat weer die Anti-Aliasing Post optie?

• unfor
Framedrops heb ik zelf verholpen door settings te verlagen zodat ik de 2 GB niet meer aantik.
Settings: http://tweakers.net/ext/f/w654WacJE7pJ2M4RtZzdWDpf/full.png
Verder heeft de game gewoon FXAA. (Post AA)

Oh en Win8.1 draait gewoon lekkerder in MP dan Win7.

En ja BF4 is een stuk zwaarder dan BF3, vreemd he? ;)

[Voor 9% gewijzigd door unfor op 05-11-2013 23:47]

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
OS = Windows 7
mem = 16 gig 1600mhz
videokaart= Club 3d 7950 3gb
Processor= Intel Core i7-950 @4ghz
750watt kwali voeding

Ik speel op 3x19inch TFT (1280*1024)

Van alles geprobeerd wat al geopperd is, wat mij opvalt (via MSI afterburner) is dat de GPU-usage steeds schommelt van 100->0 ook op lage reso's en alles op low-setting, het effect is exact hetzelfde.

Het zou echt geen misdaad zijn om een fucking game AF TE MAKEN voordat men het gaat releasen...hebben ze dan NIKS van BF3 geleerd? (disconnects, servers die er uit vliegen enz enz) Pushed E.A. voor de release of doet Dice haar werk niet... Een public beta van een paar dagen zo kort voor release is imho ook al een dead-giveaway...achteraf.

• Fleximex
unfor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:46:
Framedrops heb ik zelf verholpen door settings te verlagen zodat ik de 2 GB niet meer aantik.
Settings: http://tweakers.net/ext/f/w654WacJE7pJ2M4RtZzdWDpf/full.png
Verder heeft de game gewoon FXAA. (Post AA)

Oh en Win8.1 draait gewoon lekkerder in MP dan Win7.

En ja BF4 is een stuk zwaarder dan BF3, vreemd he? ;)
Welke videokaart heb jij dan?
Overigens is op het ram (4GB t.o.v. 2GB) na de minimum specs die nodig zijn voor BF4 hetzelfde als 3. Die tweede computer van mij moet op 720p en alles het laagst toch niet zo onspeelbaar stutteren.
Ik hoop niet dat het verschil tussen Windows 8 en 7 dusdanig groot is/blijft dat ik verplicht wordt om over te stappen.
En ik ben benieuwd hoeveel toekomstige updates van BF4 en van drivers nog verschil gaan brengen.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Over de stutters en de framedrops: het schijnt dat het uitzetten van core parking daar mogelijk invloed op kan hebben. Lees http://forum.notebookrevi...sluggish-performance.html
Overigens alleen van toepassing op W7 systemen.

[Voor 10% gewijzigd door GurbY{nl} op 06-11-2013 07:54]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

**dubbel**

[Voor 95% gewijzigd door GurbY{nl} op 06-11-2013 07:54]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:29

CaDje

Framedrops for life

Propheticus schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:55:
[...]

Had ik ook last van (en velen met mij). Als je op windows 8.1 zit kan het helpen om bf4.exe en bf4_x86.exe op compatabiliteitsmodus windows 8 te zetten. Bij mij heeft dat de memory leak verholpen.

zo dus:
Ik zal het vanavond eens proberen. Had er met BF3 ook last van icm windows 8.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 23:53
Gualterio schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:02:
[...]

Ik draai hem op Ultra in 1080p 45-60 fps alleen dan wel zonder MSAA

Heb 6950 2GB in crossfire, dus denk dat het jou wel degelijk zal helpen
je kan echter alleen de 2gb blijven benutten.
Ik heb wel een i5 2500k @ 4.0 ghz maar weet niet hoeveel verschil dit maakt
Ik heb nu de i7 860 weer op 20x160mhz gezet (3.2Ghz) en het geheugen staat op 1600Mhz. De geheugenklok van de 6950 staat op 850Mhz. Het brengt wel meetbare verbeteringen.
M.A.W die 2e 6950 zou zo gek nog niet zijn denk ik. Bijkomend voordeel is dat ze nog te unlocken / flashen naar een 6970 en ze kosten geen drol meer tegenwoordig :)

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• MrHarry
  • Laatst online: 29-03 08:16
ik had ook heel veel last van random crashes etc...heb toen mijn tuning profile uitgezet dat de processor altijd een vaste snelheid heeft ipv zich aanpast, dit heeft dat voor mij verholpen.
Nu crashed die nog steeeds wel maar dan is het gewoon bf4.exe die dr mee kapt (nog niet gekeken waar dat aan ligt maar als ik het zo lees memory wellicht).

• KnetterGek
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Fleximex schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:20:
Ik speel BF4 met een GTX 670, een i7 920 (@3GHz), 12GB geheugen en een 1440p scherm.

Waar ik echter ook nog steeds last van heb zijn frame drops. Ik moet de instellingen op medium zetten (AA heb ik uit, want op 1440p is dat al bijna niet meer nodig in Battlefield en het is ook heel zwaar) omdat de frame drops dan 'maar' richting de 40-50 fps gaan. Voor het merendeel van een match blijft de frame rate op 80-110. Dat is het stomme. Op high blijft de frame rate voor het merendeel ook gewoon op 60-80, net als in BF3, maar in tegenstelling tot BF3 heb ik dan regelmatig frame drops naar de 20(!) fps.
Ik zag dat de PS4 versie, die er op de aliasing na erg goed uit ziet overigens, daar ook last van heeft. Bij explosies of veel actie droppen de frames ook flink.
Het vreemde is, is dat bij zo'n frame drop het beeld ook echt hapert (langere frame times?) terwijl de frame drop dan de fps maar verlaagt tot 40 fps. Toch hapert Battlefield dan.
Ik speel op een i7 960 @ 3,2 Ghz met een GTX770, 12 GB RAM en in 2560x1600. ietsiepietsie zwaardere specs, ietsiepietsie meer resolutie; de performance zou dus ongeveer gelijk moeten zijn.
De framedrops heb ik ook. Ik heb om te beginnen maar eens alles van High gehaald en SSAO uitgezet, speelde sowieso al zonder AA natuurlijk, maar ik hou ook de drops vooral als het even druk wordt met effecten. Het enge is dat de béta perfect liep op High met SSAO aan, 60 fps zelfs als mensen met flatgebouwen gingen gooien.

Ik weet, door je laatste twee zinnen, echter niet zeker of je gewoon net als ik last hebt dat je framerate af en toe inkakt, of dat je spel helemaal stottert.
Ik heb dus niet dat het spel zelf hapert tijdens de framedipjes: het loopt minder vloeiend op m'n beeld maar het is niet zo dat ik zelf ga hakkelen met mikken of dat ik mensen ineens heen en weer zie laggen ofzo. Het is ook niet zo dat ik even een kwart seconde stilstaand beeld heb waarna het weer met 60 fps door loopt. Als je dát hebt, heb je wat anders dan ik.
Trouwens, als je dat hebt, moet je hyperthreading eens uitzetten in je bios. Schijnt te schelen.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41
Het viel mij laatst op dat tijdens het levolution event op Hainan resort mijn framerate helemaal inzakte naar 20 fps, terwijl ik verder een constante fps heb van 60 (af en toe even iets er onder maar dat is dan doordat er effecten afgaan. Zware framedrops heb ik echter niet.
Alles staat op ultra, alleen msaa staat uit.

Wel heb ik een soort haperend geluid als ik in een voertuig rij, een soort framestutter maar dan in het geluid.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
[...]

Dacht al dat 1GB aan de krappe kant was. Alleen dat DICE aangeeft dat er grafisch niet veel verbeterd is en er gewerkt is aan optimalisaties om het op oudere meuk vloeiender te krijgen strookt dan niet met het feit dat BF3 bij mij op high vloeiend draaide.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Roy36NL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 21:24
Ik heb sinds het begin van BF4 ook erg veel crashes gehad. De laatste paar dagen kon ik meestal inspringen bij een potje maar als de volgende begon liep hij vast. Het lijkt nu goed te gaan. Wat ik gedaan heb is mijn BF4 installatie zoals hij op C;//Program Files (X86)/Origin Games staat verplaatst naar een SSD. Deze is maar 64G dus te klein voor Windows en BF4/3. Het lijkt nu na een paar verschillende potjes goed te gaan met de crashes.Misschien dat dit ook voor anderen helpt. Bijkomend voordeel is ook dat een nieuwe game veel sneller opstart.

• Fleximex
KnetterGek schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:14:
[...]
zelfs als mensen met flatgebouwen gingen gooien.
_/-\o_
[...]
Ik weet, door je laatste twee zinnen, echter niet zeker of je gewoon net als ik last hebt dat je framerate af en toe inkakt, of dat je spel helemaal stottert.
Beide, Het beeld stopt gewoon effe. En de fps (perfoverlay.drawfps 1) geeft ongeveer de helft van de frames aan vlak nadat het beeld stopte. Nu is het zo dat de fps niet getoond kan worden als het beeld stopt omdat die counter bij BF hoort. Dus misschien is op dat moment de fps gewoon 0.
Ik denk dat de fps meter van Fraps meer kan vertellen.
[...]
Trouwens, als je dat hebt, moet je hyperthreading eens uitzetten in je bios. Schijnt te schelen.
Heeft jammer genoeg niet geholpen. Het lijkt ietsjes minder, maar dat is denk ik schijn. Het is i.i.g. niet weg.
Ik ga nog wat anders proberen.

Edit 1:
gyedema schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:53:
Over de stutters en de framedrops: het schijnt dat het uitzetten van core parking daar mogelijk invloed op kan hebben. Lees http://forum.notebookrevi...sluggish-performance.html
Overigens alleen van toepassing op W7 systemen.
Dit maakte voor mij jammer genoeg geen verschil.

Edit 2:
Ik heb nu HyperThreading weer ingeschakeld en Turbo Boost uitgezet. Nu lijken de frame drops minder en stutter is nagenoeg weg.
Ik heb ook nog V-sync geprobeerd. Maakte geen verschil.
Toen HyperThreading uit was en Turbo Boost aan, merkte ik wel met V-sync aan dat de fps op 55 vast stond. Wat vrij raar is. En nu, met HyperThreading ingeschakeld en Turbo Boost uit, was de fps met V-sync aan gewoon 60 steady. Maar ik heb V-sync overigens wel uit staan en mijn fps hangt tussen de 50-80.
Overigens draai ik nu dus met mijn GTX670 alles high, Ambient op SSAO, AA uit en Post AA wel high op een resolutie van 2560x1440. Hopen dat ie ook steady blijft. In de tussen tijd wel al weer 2 vastlopers gehad.
Ik ga nu nog even een Conquest Large potje spelen met zoveel mogelijk voertuigen en explosies om er zeker van te zijn.

Edit 3:
Die 'render.drawgraph 1' zegt niks. In alle situaties die ik heb geprobeerd zitten gigantische spikes. Vooral als je naar het spawn menu gaat. Ik wou dus overigens nog testen (met Xfire fps counter) of de fps bij zo'n stutter (dat het beeld even stil staat) op 0 ging. Maar ik heb dat niet meer gehad. Meer frame drops dan echt stutter.

Edit 4:
Net dus een potje Conquest Large met 64 spelers gedaan. Het merendeel van de tijd blijft de fps op 60 (oOo). En soms zakt ie in naar 40. Maar dat is niet erg. I.i.g. geen grote stutters meer.
Wat opvalt is dat alles op medium en high weinig verschilt in minimum & average fps.
Ongeveer dit:
GTX 670 op 1440pMediumHigh
Minimum5040
Average6560
Maximum11585

Edit 4:
Tweede computer (E8400 (@3,6GHz), HD7850, 4GB geheugen en BF4 op HDD) net getest. Het stutteren is er nog wel, maar veel minder. Bij die computer heb ik C1E (Enhanced Halt) uitgezet. Denk niet dat dat het verschil maakte. Ik denk ook dat Dice iets heeft gepatched (game/servers?) waardoor de stutter minder is.
Het idiote is dat op die tweede computer de verschillen tussen low (alles low, AA uit, post AA high, Ambient uit) en high (alles high, AA uit, post AA high, Ambient HBAO) qua average ook minimaal zijn.
Ongeveer dit:
1680x1050LowHigh
Minimum2010
Average3530
Maximum (naar de lucht kijken)8055

Het verschil bij 'render.drawgraph 1' is dat de getallen bij High bij de stutters vaak duizendtallen zijn (een keer zelfs 5000+) en bij low eerder hoge honderdtallen (600/700). En als er geen stutters zijn liggen de getallen bij high bijna 2x zo hoog. Het is net alsof de processor en videokaart in BF4 totaal niet optimaal gebruikt worden (toekomstige drivers kunnen dit fixen?).
Het verschil met mijn hoofd computer is dat in die graph bij deze computer het veel meer schommelt. De E8400 wordt overigens volgens Hardware Monitor max 70 graden en de cores slechts max 44 graden. Ik dacht dat de cores altijd warmer werden? De videokaart lijkt ook niet echt uitgedaagd te worden: max 51 graden.

[Voor 105% gewijzigd door Fleximex op 06-11-2013 14:36]

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03 12:30
Hallo,

Ik ben gister onterecht gebanned om wat voor reden dan ook en kreeg deze melding.

ERROR Game disconnect​ed: you were kicked by FairFight. Stated reason: Banned Code #J8Ytk2

En serieus ik heb geen idee waarom. De hele avond in dezelfde server gespeeld met niet al te beste scores, toen de game ineens vastliep en opkwam met deze melding. Google helpt me ook niet echt verder op "Terms of Use" na etc.. Heb al mail gestuurd naar EA, maar die reply'en gewoon niet.

Speel al jaren BF maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Iemand nog ideeën?

• Propheticus
Fairfight kijkt naar je score / headshot ratio etc om aimbotters te ontdekken. Volgens dice zelf is het achterliggende algoritme zo goed, dat je als legit player onmogelijk gebant kan worden. En mensen die klagen dat ze ten onrechte zijn gebant zijn bijna zeker hackers/cheaters.

Dus twee opties;
- Je liegt en cheat
- Dice liegt en FairFight is wel in staat per abuis legit spelers te bannen

https://help.ea.com/artic...codes-issued-by-fairfight

[Voor 10% gewijzigd door Propheticus op 06-11-2013 17:52]

• Icepegel
Propheticus schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:49:
Fairfight kijkt naar je score / headshot ratio etc om aimbotters te ontdekken. Volgens dice zelf is het achterliggende algoritme zo goed, dat je als legit player onmogelijk gebant kan worden. En mensen die klagen dat ze ten onrechte zijn gebant zijn bijna zeker hackers/cheaters.

Dus twee opties;
- Je liegt en cheat
- Dice liegt en FairFight is wel in staat per abuis legit spelers te bannen

https://help.ea.com/artic...codes-issued-by-fairfight
Kijk en dit had ik al een beetje verwacht.. van die nutteloze reacties zoals Je liegt en cheat.

Check mn BF4 stats: http://battlelog.battlefi...pegel/stats/316744865/pc/

Check mn BF3 stats: http://battlelog.battlefi...pegel/stats/316744865/pc/

Kom op zeg.. ik een cheater? Schiet nog niet eens een pak melk lek.

Ik vraag gewoon om een oplossing, anders had ik toch m'n vraag niet op Tweakers gezet?

• unfor
Icepegel schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:00:
[...]

Kijk en dit had ik al een beetje verwacht.. van die nutteloze reacties zoals Je liegt en cheat.

Check mn BF4 stats: http://battlelog.battlefi...pegel/stats/316744865/pc/

Check mn BF3 stats: http://battlelog.battlefi...pegel/stats/316744865/pc/

Kom op zeg.. ik een cheater? Schiet nog niet eens een pak melk lek.

Ik vraag gewoon om een oplossing, anders had ik toch m'n vraag niet op Tweakers gezet?
Dat is wel triest zeg, maar ik denk dat je er op tweakers.net niet veel verder mee komt.
Ik zou zeggen, maak eens een draadje aan op mordorhq, dan heb je zeker bereik, tevens lezen er DICE mensen mee.
Battlelog forums zou ik niet op posten, word niet gelezen.

• Icepegel
unfor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:03:
[...]

Dat is wel triest zeg, maar ik denk dat je er op tweakers.net niet veel verder mee komt.
Ik zou zeggen, maak eens een draadje aan op mordorhq, dan heb je zeker bereik, tevens lezen er DICE mensen mee.
Battlelog forums zou ik niet op posten, word niet gelezen.
Kijk dit zijn nuttige reacties _/-\o_ mordorhq. Ga ik eens op posten.

Verder is overige info natuurlijk van harte welkom.

• Propheticus
Ik noem toch ook de optie dat Dice fout zit... Ik bleef compleet onpartijdig en noemde je niet schuldig. Maar verder dan die help pagina kwam ik ook niet.

• Icepegel
Propheticus schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:17:
Ik noem toch ook de optie dat Dice fout zit... Ik bleef compleet onpartijdig en noemde je niet schuldig. Maar verder dan die help pagina kwam ik ook niet.
mensen die klagen dat ze ten onrechte zijn gebant zijn bijna zeker hackers/cheaters. Maar geeft niks hoor :+

• Morress
Morress schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:15:
OS = Windows 7
mem = 16 gig 1600mhz
videokaart= Club 3d 7950 3gb
Processor= Intel Core i7-950 @4ghz
750watt kwali voeding

Ik speel op 3x19inch TFT (1280*1024)

Van alles geprobeerd wat al geopperd is, wat mij opvalt (via MSI afterburner) is dat de GPU-usage steeds schommelt van 100->0 ook op lage reso's en alles op low-setting, het effect is exact hetzelfde.

Het zou echt geen misdaad zijn om een fucking game AF TE MAKEN voordat men het gaat releasen...hebben ze dan NIKS van BF3 geleerd? (disconnects, servers die er uit vliegen enz enz) Pushed E.A. voor de release of doet Dice haar werk niet... Een public beta van een paar dagen zo kort voor release is imho ook al een dead-giveaway...achteraf.
Terugkomende op mijn uitspraak:

Ik heb de fix, NAAST HT uitschakelen, moest ik bij mij ook C1E uitschakelen :) draait nu soepel :D

Hardware: zie quote + x58 Sabertooth, PCZ vertex 4 128gb (staat bf3/4 ook op geinstalled)

• Fleximex
HT maakte bij mij niks uit. Turbo Boost maakte het verschil bij mij. En bij mijn tweede computer heb ik ook C1E uitgeschakeld. Die stuttert nu wat minder.
Je mag toch wel verwachten dat BF4 rekening houdt met C1E en HT en Turbo Boost. Nogal algemene features van een (Intel) Processor.

• Morress
jup, ik had overigens standaard al speedstep en al die functies uit, gezien ik m OC naar 3.07->4ghz

• ruvansin
ruvansin schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:26:
CPU: AMD Phenom II X4 955
RAM: 8GB
GPU: MSI R6950 (13.11 beta8)
AUDIO: SoundBlaster X-Fi Extreme Audio

Probleem:

In de singleplayer heb ik niet of nauwelijks geluid. Het geluid valt steeds weg en klinkt lelijk. Multiplayer heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik liever eerst de singelplayer uitspeel.

Dingen die je geprobeerd hebt:

Alles wat ik op internet heb kunnen vinden:

Battlefield 4 repareren in Origin
Origin-ingame uitschakelen
GstAudio.AudioQuality 1 --> GstAudio.AudioQuality 4
Battlefield 4 map uit Mijn documenten verwijderen
Origin -> forceer Battlefield 4 in 64 bits
Dxsetup
audio en video drivers updaten

Dit is echt een vervelend probleem :'( :'(

Edit: battlefield opnieuw geinstalleerd: heeft niet geholpen :'( :'(
ik heb het opgelost. Vraag me niet waarom, maar wanneer ik óf de processor óf de videokaart ook maar lichtelijk overclock, dan is al m'n audio in Battlefield 4 verrot. Ik heb beide nu op stock draaien en no problemo, zowel in SP als in MP volledig geluid zonder ook maar één uitval.

Ik heb vanmiddag nog gekeken of ik het probleem kon reproduceren. Als ik de multiplier van de CPU met 0,5 verhoog komt het probleem weer terug. Ook als ik de core clock van m'n GPU met 1 Mhz verhoog heb ik weer belabberd geluid. Na ze weer na stock te hebben gezet is alles weer goed.

Wat een raar probleem 8)7

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 18:34
Net crashde ik na 20 minuten obliteration in die Dawn map, nu crash ik voor de tweede keer in Siege....

Server crashes opgelost en ik crash des te meer.

Fijn weer

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Propheticus
Icepegel schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:27:
[...]

mensen die klagen dat ze ten onrechte zijn gebant zijn bijna zeker hackers/cheaters. Maar geeft niks hoor :+
Als je goed leest is dat nog steeds mijn parafraseren van wat Dice erover te zeggen heeft. Anyway, ben wel benieuwd wat het dan wel is....mogelijk gebruik gemaakt van info overlays zoals Rivatuner Statistics Server? Deze gebruiken (stealthy) 'hooking' mechanismen die mogelijk veel lijken op die waarmee wallhacks zichzelf op het beeld tonen.
zo niet... vuile cheatert ;)

• Mr.Beach
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-03 13:18
edit

[Voor 97% gewijzigd door Mr.Beach op 07-11-2013 01:35. Reden: opgelost]

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 18:34
YEAH net weer een server crash gehad! Opgelost? NAH

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Eh bah,

Ik had gister Singleplayer bijna uitgespeeld (tja het zit er eenmaal in :P). Maar ik moest naar een verjaardag dus net het laatste stukje niet gespeeld. En tot mijn verbazing had hij niet opgeslagen, dus mag weer opnieuw beginnen vanaf missie 2 :(.

google zegt dat heelveel mensen hier last van hebben , beetje jammer.

MP gaat tot zover best "ok", tot nog toe alleen gecrashed in SP (3 keer). Heb dan ook pas 2 uurtjes MP gespeeld :(.

• Extize
Voor de mensen met windows 7. Las ergens op een forum dat je CPU parking uit moet zetten.
Zo blijven je cores @ max power dat zal ook moeten resulteren in minder fps drops.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
** Updated links in first post **

• SoulEnroLL
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12-2022
Extize schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:11:
Voor de mensen met windows 7. Las ergens op een forum dat je CPU parking uit moet zetten.
Zo blijven je cores @ max power dat zal ook moeten resulteren in minder fps drops.
Geldt dit niet alleen voor mensen met een Intel CPU? Dacht dit ergens gelezen te hebben icm met hypertrding oid. Zo niet, zal ik dit ook eens proberen.

• Extize
SoulEnroLL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:02:
[...]

Geldt dit niet alleen voor mensen met een Intel CPU? Dacht dit ergens gelezen te hebben icm met hypertrding oid. Zo niet, zal ik dit ook eens proberen.
My bad, dit is enkel voor intelcpu's!

• Fleximex
Bij mij werkte core parking uitzetten echt totaal niet. Geen enkel verschil in spikes. Toch lees ik overal dat het echt verschil maakt. Misschien nog eens proberen.

• Extize
Fleximex schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:59:
Bij mij werkte core parking uitzetten echt totaal niet. Geen enkel verschil in spikes. Toch lees ik overal dat het echt verschil maakt. Misschien nog eens proberen.
Ik moet bekennen dat ik nog niet achter me pc heb gezeten en dit nog niet zelf praktische mogen ervaren.
Vanavond na t werk maar even proberen.

Nu loopt het redelijk soepel, gemid ongv. 50 FPS met soms drops naar 30 beeld blijft voor mij vloeiend genoeg dus echt een ergenis is het niet.

Speel met een: 3560K + MSI 660TI alles stock.

Heb je jouw Chipset drivers al geupdate?

mybad2 ook voor amd dus, thnx leader |:(

[Voor 90% gewijzigd door Extize op 07-11-2013 12:10]

• Fleximex
De computer waar ik op zit heb ik pas opnieuw geïnstalleerd en dus toen ook de laatste drivers erop gezet. En niet te vergeten een 500GB SSD erin gezet waar Battlefield op staat (aanrader!). Battlefield 3 had ik ook op een SSD maar dat is de 128GB SSD waar Windows ook op staat. Battlefield 3 was uiteindelijk ruim 40 GB dus dat was heel krap.
Echt een voordeel op als een van de eerste in een level te zijn. Kan je op je gemak kiezen welk voertuig je pakt.
Ik heb die core parking weer uitgezet door die waarde te veranderen. Maar geen verschil. Maar ach ik ben nu vrij tevreden. Ik was toen ik BF4 net had bang dat mijn GTX670 de resolutie 2560x1440 toch niet aan kon, maar het draait nu goed op high met een framerate van gemiddeld 55-60 en gelukkig maar inzinkingen naar 40 en niet lager.

[Voor 26% gewijzigd door Fleximex op 07-11-2013 12:58]

• CMD-Snake
Sinds de R7 update van de servers lijkt het toch beter te gaan. Ik heb gisteren gewoon drie uur kunnen spelen zonder noemenswaardige problemen. Zelfs client side geen narigheid en het stotteren bleef tot een absoluut minimum beperkt.

Onder die omstandigheden is BF4 een zeer vermakelijk spel.

• DJMeesters
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-08-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemde klacht, bij single player missies en op de testrange werkt mijn muis niet goed... op de een of andere manier denkt het spel dat ik de linker muisknop indruk de hele tijd dus ik ben binnen de eerste 60 seconden door al mijn munitie heen... Gisteren had ik dat voor het eerst en na een herstart van de computer leek het weer goed te werken. Vandaag blijkt echter dat zelfs herstarten geen zin heeft... hij blijft schieten zonder dat ik iets aanraak...
Nu staat alles bij Logitech Gaming Software (versie 8.40.83) alles ook gewoon goed.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie??

Mijn specs (voor zover relevant):

OS = Windows 8.1
mem = 16 gig
videokaart= ASUS GTX 680
driverversie = 331.65
settings = via Gforce Experiance

Alvast bedankt!

Shit... zelfs bij multiplayer krijg ik dit gedonder nu :(
De melding in beeld is: ERROR
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Deukje' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

What the hell????

[Voor 15% gewijzigd door DJMeesters op 07-11-2013 16:00. Reden: extra occurence]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik geef het op. Heb alles geprobeerd en het blijft maar crashen.

1: Drivers volledig verwijdert en up to date
2. Punkbuster volledig verwijdert en up to date
3. DirectX volledig up to date
4. Repair game vanuit Origin
5. Alle overlays volledig uit.

Elke keer weer Battlefield 4 stopped working.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fleximex
Dat probleem had ik paar dagen geleden ook. Gewoon heel de dag alleen maar die crash. Toen volgende dag was het opeens minder. Nu die crash nog 'maar' een keer in de, wat zal het zijn, 5-10 potjes.
Volgens is dit niet zomaar op te lossen. Het enige wat ik zelf heb kunnen verhelpen is de micro stutter, maar die crashes die werden vanzelf opeens minder.

[Voor 28% gewijzigd door Fleximex op 07-11-2013 16:02]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja DICE levert gewoon baggerwerk af, is te walgelijk om excuses aan te bieden en geeft geen enkele updates over de voortgang.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LosGieros
  • Registratie: December 2003

LosGieros

White Ninja

[...]

Owja?
GPU-Z geeft bij mij met alles op high 1920-1200 en 2 dingen (terrain/effects) op ultra maar max ram verbruik van 700mb ? Pas als ik de textures op Ultra ga zetten gaat hij ruim over de 1.

@Tsurany,
Heb je dit algeprobeerd, bf4 user settings map legen en opnieuw bf4 gestart en de standard settings die bf aangeeft aanhouden? Dit werkte bij mij...

If you tip them really good, they will help you with your wood..

• Icepegel
Propheticus schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:01:
[...]

Als je goed leest is dat nog steeds mijn parafraseren van wat Dice erover te zeggen heeft. Anyway, ben wel benieuwd wat het dan wel is....mogelijk gebruik gemaakt van info overlays zoals Rivatuner Statistics Server? Deze gebruiken (stealthy) 'hooking' mechanismen die mogelijk veel lijken op die waarmee wallhacks zichzelf op het beeld tonen.
zo niet... vuile cheatert ;)
Even een update. EA heeft toegegeven dat het een fout van hun is geweest en zal in de toekomst niet meer voorkomen beloven ze. (Das nog maar afwachten dan, want ik ben van mening dat het hele FairFight verhaal geheel niet vlekkeloos verloopt) Ik ben ondertussen UNbanned en kan gewoon weer spelen. Ik heb uiteraard nog om opheldering gevraagd hoe dit kon gebeuren, maar hier zal ik wel nooit antwoord op krijgen. Hieronder het mailtje van EA.

Thank you for contacting us regarding the action that has been taken on your account.

We have now completed our investigation into your complaint. After reviewing your case, we can see that your concerns are valid and justified. We will take great care to ensure that this does not occur again in the future.

Thank you for your diligence in bringing this matter to our attention. As a valued customer, your feedback is very important to us.

Yours sincerely,

Sharon _/-\o_
EA Terms of Service

EA.com Customer Relations

• Propheticus
@ poll:
Optie 2 gestemd. SP werkt prima MP crasht vaak tijdens laden van een volgende map (vaker dan wat ik af en toe zou willen noemen).

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 16:24

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Tsurany schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:58:
Ik geef het op. Heb alles geprobeerd en het blijft maar crashen.

1: Drivers volledig verwijdert en up to date
2. Punkbuster volledig verwijdert en up to date
3. DirectX volledig up to date
4. Repair game vanuit Origin
5. Alle overlays volledig uit.

Elke keer weer Battlefield 4 stopped working.
Hier nog eentje. Vandaag is wel extreem. Gewoon ieder potje dat ik join eindigt in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Logboeknaam:   Application
Bron:          Application Hang
Datum:         7-11-2013 18:49:42
Gebeurtenis-id:1002
Taakcategorie: (101)
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      Desktop
Beschrijving:
Het programma bf4.exe, versie 1.0.0.0 reageert niet meer op Windows en is afgesloten. Als u wilt zien of er meer informatie over het probleem beschikbaar is, raadpleegt u de probleemgeschiedenis in het onderdeel Onderhoudscentrum in het Configuratiescherm.
 Proces-id: 22c
 Starttijd: 01cedbddfa5bd6ad
 Eindtijd: 1319
 Toepassingspad: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
 Rapport-id: 

Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Hang" />
    <EventID Qualifiers="0">1002</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>101</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2013-11-07T17:49:42.000000000Z" />
    <EventRecordID>35663</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Desktop</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>bf4.exe</Data>
    <Data>1.0.0.0</Data>
    <Data>22c</Data>
    <Data>01cedbddfa5bd6ad</Data>
    <Data>1319</Data>
    <Data>C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Binary>54006F00700020006C006500760065006C002000770069006E0064006F0077002000690073002000690064006C00650000000000</Binary>
  </EventData>
</Event>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
Logboeknaam:   Application
Bron:          Windows Error Reporting
Datum:         7-11-2013 18:49:40
Gebeurtenis-id:1001
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Informatie
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      Desktop
Beschrijving:
Foutbucket , type 0
Naam van gebeurtenis: AppHangB1
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: bf4.exe
P2: 1.0.0.0
P3: 526b9042
P4: 44d2
P5: 6144
P6: 
P7: 
P8: 
P9: 
P10: 

Bijgevoegde bestanden:
C:\Users\jagermeister\AppData\Local\Temp\WER81CD.tmp.appcompat.txt

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\Users\jagermeister\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Critical_bf4.exe_6f78a732687120a34d254d64194f3d2f1b43ea3f_0783891d

Analysesymbool: 
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: f85b355f-47d4-11e3-babd-00241dd1d75d
Rapportstatus: 0
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Windows Error Reporting" />
    <EventID Qualifiers="0">1001</EventID>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2013-11-07T17:49:40.000000000Z" />
    <EventRecordID>35662</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Desktop</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>
    </Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>AppHangB1</Data>
    <Data>Niet beschikbaar</Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>bf4.exe</Data>
    <Data>1.0.0.0</Data>
    <Data>526b9042</Data>
    <Data>44d2</Data>
    <Data>6144</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
C:\Users\jagermeister\AppData\Local\Temp\WER81CD.tmp.appcompat.txt</Data>
    <Data>C:\Users\jagermeister\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Critical_bf4.exe_6f78a732687120a34d254d64194f3d2f1b43ea3f_0783891d</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>f85b355f-47d4-11e3-babd-00241dd1d75d</Data>
    <Data>0</Data>
  </EventData>
</Event>

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Icepegel schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:05:
[...]

Even een update. EA heeft toegegeven dat het een fout van hun is geweest en zal in de toekomst niet meer voorkomen beloven ze. (Das nog maar afwachten dan, want ik ben van mening dat het hele FairFight verhaal geheel niet vlekkeloos verloopt) Ik ben ondertussen UNbanned en kan gewoon weer spelen. Ik heb uiteraard nog om opheldering gevraagd hoe dit kon gebeuren, maar hier zal ik wel nooit antwoord op krijgen. Hieronder het mailtje van EA.

Thank you for contacting us regarding the action that has been taken on your account.

We have now completed our investigation into your complaint. After reviewing your case, we can see that your concerns are valid and justified. We will take great care to ensure that this does not occur again in the future.

Thank you for your diligence in bringing this matter to our attention. As a valued customer, your feedback is very important to us.

Yours sincerely,

Sharon _/-\o_
EA Terms of Service

EA.com Customer Relations
Tja ik word sinds vandaag ineens gelijk gekicked met:
"Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'x' (for 2 minutes) ... Violation (GAMEHACK) #89265"

Ik heb nog nooit gehacked, mijn stats bewijzen het :o :P

Dus nu maar ticket bij evenbalance aangemaakt. Hopelijk gaat dat helpen....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 14:25
DJMeesters schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:51:

Mijn specs (voor zover relevant):

OS = Windows 8.1
mem = 16 gig
videokaart= ASUS GTX 680
driverversie = 331.65
settings = via Gforce Experiance

Alvast bedankt!

Shit... zelfs bij multiplayer krijg ik dit gedonder nu :(
De melding in beeld is: ERROR
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Deukje' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

What the hell????
Ook ik heb last van dezelfde disconnects met diet k*t Punkbuster. Heb al een re-install uitgevoerd, maar dat mag niets baten. In Norton 360 ook alles toestemming gegeven voor Punkbuster incl. de twee services. Erg vervelend. Dacht even snel een potje te spelen. Moet nu alweer weg, vanavond maar even zoeken naar wat oplossingen, en anders ticket aanmaken.

Edit: ik heb gisteren naar 8.1 geüpdatet, en sindsdien heb ik de foutmeldingen..

Ik heb geen tijd nu om het nader te bekijken, maar hier staat een fix volgens iemand: http://battlelog.battlefi...view/2955065218423491118/

[Voor 11% gewijzigd door Royeboi op 07-11-2013 19:37]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:28
Ik word echt helemaal gek van dit spel. Elke game crashed, en als ik kan spelen is er enorm veel lag. Echt geen idee waar het ligt. :(

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:47
ik heb hetzelfde elke game die ik join hangt het spel totaal very frustrating

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 13:40
Hier nog iemand die vandaag opeens gekicked wordt door punkbuster na een paar dagen van probleemloos spelen:

Violation (GAMEHACK) #89265"

Heb alles gedeinstalleerd waarvan ik dacht dat het het probleem zou veroorzaken. Maar nog zonder succes. Ik durf niet meer te spelen uit angst dat ik een ban krijg als ik het blijf proberen. Ticket bij evenbalance aangemaakt. Niets anders dan wachten op antwoord. Ik mag hopen dat ik meer dan twee dagen BF4 spelen uit die 60 euro haal. Altijd dat gezeur met punkbuster. Gelukkig lijk ik niet de enige met het probleem. Op andere forums zie ik er ook threads over.

Anoniem: 428728

ik wil die Browser plugin instaleren maar elke keer zie ik dat die 1 x begint en 1 x zie ik die blauwe lijn gaan en dan......................gebeurt er niets meer en kan dus zo niet game want die Moet eerst geinstaleerd zijn , ik heb hem toen maar opgeslagen en weer geprobeert zelfde resultaat .
Kan toch niet aan mij liggen toch ??

Run the downloaded file and follow the instructions

dus niet :(

• Whisky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Bah wordt gek van die " Low memory error in windows 8.1 " Kreeg deze ook in ArmA 3.. en nu ineens ook die Direct X error die random op komt dagen...
Propheticus schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:55:
[...]

zo dus:
Thnx! heb dit even ingesteld. Ga 't morgen testen! Als het werkt blijft er alleen die irritante DirectX Error over..

[Voor 64% gewijzigd door Whisky op 07-11-2013 22:42]

Freedom for everyone..

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
ERROR
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'robdegekste' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

Loopt de game eindelijk een keer krijg ik dit ineens, ff kijken hoe ik weer een server kan joinen. Best apart dat ik nu de melding nu krijg want ik heb al 50 uur erop zitten. Krijg de melding nu bij 4 verschillende servers oftewel kan niet meer normaal gamen.

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07-2021
Versteegrob schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:56:
ERROR
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'robdegekste' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

Loopt de game eindelijk een keer krijg ik dit ineens, ff kijken hoe ik weer een server kan joinen. Best apart dat ik nu de melding nu krijg want ik heb al 50 uur erop zitten. Krijg de melding nu bij 4 verschillende servers oftewel kan niet meer normaal gamen.
Royeboi schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:34:
[...]

Ik heb geen tijd nu om het nader te bekijken, maar hier staat een fix volgens iemand: http://battlelog.battlefi...view/2955065218423491118/
De 13 stappen die in de 5e post van dat topic staan hebben voor mij geholpen.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:07
Versteegrob schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:56:
ERROR

Had gisteren precies hetzelfde, iedere 3, 4 minuten gekickt door Punkbuster. :(
In BF3 hetzelfde verhaal..
Ik word echt helemaal schijtziek van dit tyf*sspel. Of je dan zin hebt ff 12 stappen te doorlopen om het te fixxen.
Ik heb 40 euro betaalt dus verwacht ik dat het werkt. Nee, ik ga niet kloten met mn firewall en allerlei files. Get your sh*t together!! Wat een prutsers. |:(

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 428728 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:34:
ik wil die Browser plugin instaleren maar elke keer zie ik dat die 1 x begint en 1 x zie ik die blauwe lijn gaan en dan......................gebeurt er niets meer en kan dus zo niet game want die Moet eerst geinstaleerd zijn , ik heb hem toen maar opgeslagen en weer geprobeert zelfde resultaat .
Kan toch niet aan mij liggen toch ??

Run the downloaded file and follow the instructions

dus niet :(
Heb je firefox? Daarin had ik het probleem ook, uit arren moede maar via chrome gespeeld . Uiteindelijk gevonden, je moet ergens bij Addons/plugins) twee items “espn nogwat” allowen. Dan werkt het wel. (op zich niet onlogisch )

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
speedyjules07 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:04:
[...]

[...]

De 13 stappen die in de 5e post van dat topic staan hebben voor mij geholpen.
Gaat toch nergens over om zoiets te doen, heb er dan niet eens meer zin in. Het rare is dat ik al 50 uur heb zitten gamen en ineens deze shit. Wel relax dat het voor jou werkt, zal in het weekend is naar de stappen kijken.

[Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 08-11-2013 10:57]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee