Toon posts:

Een nieuwe game PC.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik speel maar op een 1080p 60Hz scherm. Verder kan je altijd problemen hebben met games, al zal dit bij de meeste grote games wel werken, desnoods na enkele patches.

Nu je het toch over die 60FPS hebt, in januari komen G-sync schermen uit. Als je een recente GTX kaart combineert met zo'n scherm, dan zal het scherm de refreshrate aanpassen naargelang wat de videokaart levert. Op die manier is het niet meer noodzakelijk om altijd boven de 60FPS te zitten. Een kleine drop naar 50 is dan bijvoorbeeld niet meer merkbaar. (tenzij je getraind bent mss)

Op die manier zal een GTX 780 Ti in combinatie met een G-sync monitor dus mss wel minder FPS leveren dan twee R9 290 kaarten, maar het beeld zal zeker even vloeiend of zelfs vloeiender zijn.
(Je zal dit wel in een winkel moeten uitproberen, want dit kan je niet zien op schermen ;) )

Verwijderd

Topicstarter
De enige G-sync monitor waar momenteel iets over te vinden is, is een 120HZ TN Panel. Daar zit ik niet op te wachten, vooral niet met CF/Ti. Met oog op de aftermarket R290, zou het misschien handig zijn om een grotere mobo te nemen zodat er ruimte tussen de twee kaarten zit? Ik neem aan dat de extra koeler de kaart een stuk dikker maakt, waardoor de twee kaarten helaas wat dichter op elkaar gaan zitten :/.

E: Iemand die de fan filter vraag van mijn vorige post kan beantwoorden?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 21:57 ]

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-04 23:28

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Heb zelf ook de r4, Maar als je meer dan 3 fans wilt aansturen met de r4 kan je miss een Y splitter nemen voor fans, Toch zou ik ze liever op het mobo aansluiten (Pwm fans nemen?) Dan kan je instellen dat ze bij 60 graden sneller gaan draaien enz.

De r4 heeft een fan filter op voorkant en onderkant.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dat is goed om te weten. Zijn er goede ATX ''gaming'' mobos die men aanraad voor SLI/CF? Zover heb ik de VI series op het oog (Hero/Formula).

• Robbedem
Deze gaming borden (betere audiocodec en LAN controller) zijn best wel goed zonder overdreven duur te zijn:
MSI Z87-G45 Gaming
Gigabyte G1.Sniper M5 (m-ATX)

Als je gewoon een goed SLI bord wilt, heb je al genoeg aan:
ASRock Z87M Extreme4 (m-ATX)
Asus Z87-A
ASRock Z87 Extreme3
Gigabyte GA-Z87X-UD3H
MSI Z87-G55
(dit zijn gewoon de goedkoopste Z87 borden met SLI ondersteuning)

De duurdere moederborden bieden nog wel wat extra, maar dat heb je normaal niet nodig. Het kan echter leuk zijn om mee uit te pakken. ;)
(De tekst bij de Asus Republic of Gamers borden zegt het zelfs: "In the Republic of Gamers, mercy rules are only for the weak, and bragging rights means everything")

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wederom een vraag. Vereist multi-GPU/1440p eigenlijk extra RAM, of zal 8 GB voldoende zijn voor zo'n high end system?

• Robbedem
Als het voor gamen is, is 8GB genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wederom een kleine vraag. Ik heb een nieuwe case op het oog, die ik er heel mooi uit vind zien. De koeling is ook beter dan de R4. Het gaat om de Phantom 630. Als ik 780s bijvoorbeeld in SLI wil runnen met ACX cooler, zal ik dan nog meer fans moeten kopen om zeker van te zijn dat de kaarten niet overhitten/throttlen? Of is de airflow hiervoor al voldoende in de 630? Ik zelf dacht nog aan een toevoeging van 3 fans: 1 extra top exhaust, 1 bottom intake en een fan in de case zelf gericht op het blazen van koude lucht op de GPUs.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 20:21 ]

Pagina: 1 2 Laatste