Tja, dat kan ik niet beantwoorden. Bij mijzelf zou er toch wel wat op straat liggen als iemand hem steelt zonder bitlocker. Bijvoorbeeld Firefox en Chrome slaan wachtwoorden op. Dus als je die profielen hebt dan kun je opeens bij allerlei sites met mijn account inloggen. Ook bij mij staat er verder niets bijzonde
rs op, maar bitlocker zit mij niet in de weg.
Ja hoor. Ik heb het zelf moeten gebruiken.
Ik had mijn Asus voorheen opnieuw geïnstalleerd met Wimboot; daarbij wordt C:\Windows super klein omdat die voor de meeste bestanden naar de recovery partitie verwijst, die gecomprimeerd is. Dat scheelde zo'n 6 GB met de stock Asus installatie ondanks dat op de drive een 4GB recovery partitie werd gemaakt (ik heb de 32GB ve
rsie, de originele recovery zit op een hidden USB disk en kun je niet voor Wimboot gebruiken).
Na overgang naar Windows 10 is dat helemaal ande
rs. Windows 10 werkt ook zo'n beetje als die Wimboot maar de compressed images staan gewoon op C:\Windows en die worden ook gebruikt voor recovery. Daarom is er met Windows 10 weer veel meer ruimte; en als je vanaf stock Asus komt is het ve
rschil helemaal enorm. (wel via Schijfopruiming>Systeem bestanden de download rommel opruimen; de hidden folder C:\$Windows.~BT en ook Windows.old en zo, kan allemaal weg na de upgrade en schijfopruiming kan dat voor je doen).
Maar ik moest nog wel weer van mijn recovery image af want dat ging bij mij niet automatisch (ik hoorde dat de installatie dat bij anderen wel deed). Een bitlocker volume resizen met externe tools is geen goed plan, dus die moest uit.
Procedure: bitlocker uit; wachten tot die klaar is; via bios secure boot uit; booten van gparted CD via USB CD drive (via USB stick kreeg ik niet voor elkaar); partitie indeling aanpassen; secure boot weer aan en booten. Na booten bitlocker weer aan gezet en oude backup sleutel vervangen door nieuwe voor het geval dat die nodig is voor he
rstel.
Dat omschakelen van bitlocker was bij mij geen enkel probleem, kost alleen tijd voordat helemaal is doorgevoerd. Heb hem toch naderhand weer aan gezet, had het ook uit kunnen laten.