Ik heb m besteld. Denk dat hij wel voldoet aan mijn wensen: Netflix en wat series/films op Divx streamen. Als hij daaraan voldoet houd ik m en ga ik ondertussen wat spelen met hacks die er voor zouden moeten zijn (op basis van snelle google search). Zo niet kannie mooi terug
Was al aan het kijken naar een voordelige Netflix oplossing voor de kinderen als (kerst)cadeau en toen kwam deze voorbij. Hoppa, in de pocket. En wel of geen DTS, als Netflix player een tamelijk voordelige maar ook erg chique oplossing. Gratizjas
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 31-10-2013 19:04 . Reden: Aanbieding misgelopen :( ]
Testing, one, two ...
even bij correctwifi navraag gedaan naar mijn orderstatus, dit was het antwoord:
oftewel... annuleren die hap en snel elders besteldGeachte heer #######,
Uw order 10717003 is nog niet verstuurd, het is momenteel onzeker of wij deze nog binnen gaan krijgen. Wilt u hierop wachten of wilt u uw bestelling annuleren ?
Met vriendelijke groeten,
########
Correct webshops
010-4618.500
Nikon D7000
Ja mijn bestelling was daar ook erg onduidelijk, ik heb hem geannuleerd en mooi bij MediaMarkt gekochtveryip schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:23:
even bij correctwifi navraag gedaan naar mijn orderstatus, dit was het antwoord:
[...]
oftewel... annuleren die hap en snel elders besteld
[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 30-10-2013 15:50 ]
Inmiddels uitverkocht bij MediaMarkt Online. Wel nog te verkrijgen bij BCC:
http://www.bcc.nl/sony-nszgs7b.html
http://www.bcc.nl/sony-nszgs7b.html
Was net te laat bij de mediamarkt. Directeur had er 6 nodig voor het werk en dat is wel gelukt. Net gelukkig nog wel bij de BCC kunnen bestellen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Is de netflix kwaliteit op dit ding niet slecht gezien het een android device is, of doet android netflix ook superhd?
Mijn -in de zomer van 2012 gekochte 46 inch samsung van 400 euro- speelt al tijden al mijn media af vanaf de nas, en werkt ook prima met netflix superhd welk nut heeft dit sony apparaat dan nog? Is het hoe dan ook niet beter een leuk quadcore android stickie te kopen met android 4.3 en een leuke afstandsbediening voor 10 euro meer dan deze sony?
Mijn -in de zomer van 2012 gekochte 46 inch samsung van 400 euro- speelt al tijden al mijn media af vanaf de nas, en werkt ook prima met netflix superhd welk nut heeft dit sony apparaat dan nog? Is het hoe dan ook niet beter een leuk quadcore android stickie te kopen met android 4.3 en een leuke afstandsbediening voor 10 euro meer dan deze sony?
Ik vind Netflix kwaliteit hetzelfde als via bijv. Samsung Smart Hub oid.
Iemand vroeg hoe ik de ondertitels in Netflix werkend kreeg. Dat kan je gewoon in hetzelfde keuzemenu als waar je de serie start kiezen.
Iemand zei dat Google Music (AC) niet werkte. Dat werkt wel. Wel overduidelijk niet ontworpen hiervoor.
Interface is irritant.
Net besloten zelf geen 2e aan te schaffen. Smart Hub o.i.d. op de Samsung doet Netflix prima. En de rest heeft te weinig meerwaarde voor me.
Iemand vroeg hoe ik de ondertitels in Netflix werkend kreeg. Dat kan je gewoon in hetzelfde keuzemenu als waar je de serie start kiezen.
Iemand zei dat Google Music (AC) niet werkte. Dat werkt wel. Wel overduidelijk niet ontworpen hiervoor.
Interface is irritant.
Net besloten zelf geen 2e aan te schaffen. Smart Hub o.i.d. op de Samsung doet Netflix prima. En de rest heeft te weinig meerwaarde voor me.
[ Voor 17% gewijzigd door robert-630 op 30-10-2013 16:09 ]
Ik heb hem dus een avondje getest en de meerwaarde is inderdaad vrij laag als je al een Smart tv hebt (of XBMC oid). Voordeel van dit ding is dat ie vrij toegankelijk is en geintegreerd kan worden met een digitaal tv settop box. Je kan dan dus tijdens het tv kijken browsen etc of alvast een Netflix filmpje in je queue zetten (speelt trouwens ook superhd idd).TWeaKLeGeND schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:03:
Is de netflix kwaliteit op dit ding niet slecht gezien het een android device is, of doet android netflix ook superhd?
Ik testte hem echter met een CI+ module en dan werkt die optie niet.
Bij mij moet die dan wel tussen bijv. de reclameblokken in Netflix weer inladen. Kost even tijd, maar je kan wel verder waar je was. Ik weet niet uit mijn hoofd of die dan de ondrtiteling weer aan laat staan. Vind dat eigenlijk wel slordig, dat ik dat iedere keer weer moet aanzetten. Is geen menu voor om die instelling op te slaan en te onthouden.pelt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:09:
[...]
..... Je kan dan dus tijdens het tv kijken browsen etc of alvast een Netflix filmpje in je queue zetten (speelt trouwens ook superhd idd).
Ik testte hem echter met een CI+ module en dan werkt die optie niet.
[ Voor 21% gewijzigd door robert-630 op 30-10-2013 16:12 ]
wat doet het apparaat eigenlijk als je er dts materiaal tegenaan gooit? speelt hij het dan af in dolby,stereo of helemaal geen geluid?
Dat is (DTS-)downmixen en is juist een extra feature die hier helaas helemaal niet op zit. Dus DTS-kanaal = geen audio.Sinned123 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:37:
wat doet het apparaat eigenlijk als je er dts materiaal tegenaan gooit? speelt hij het dan af in dolby,stereo of helemaal geen geluid?
Ik twijfel toch heel erg om dit ding even gauw te bestellen. Ook handig dat de afstandsbediening universeel is en dus ook je versterker kan besturen. Wel grappig. Vraag me alleen af of je ook
films vanuit je mac/windows pc streamen is mogelijk?
YouTube: Netflix on Google TV, Apple TV & Roku
en ziet netflix er daadwerkelijk zo uit? kan je niet zoeken? Dan pas ik sowieso.
films vanuit je mac/windows pc streamen is mogelijk?
YouTube: Netflix on Google TV, Apple TV & Roku
en ziet netflix er daadwerkelijk zo uit? kan je niet zoeken? Dan pas ik sowieso.
[ Voor 28% gewijzigd door Denzis op 30-10-2013 16:52 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Zie hier vanaf 05:15 voor de Netflix app. Ziet er 100x beter uit.
Heb er ook maar eentje besteld, voor 50 euro wil ik het best proberen. Als 't niet bevalt dan geef ik 'em gewoon terug.
[ Voor 33% gewijzigd door S_Chief op 30-10-2013 17:08 ]
Ik heb inmiddels mijn bevestiging van Mediamarkt binnen 
Ben ook even met Plex aan het stoeien geweest. Heb nu een server op mijn PC draaien, dus om Denzis zijn vraag te beantwoorden: Ja. Denk ik tenminste. Naar mijn Android telefoon werkt het perfect en er is een app voor de Sony. Ik geloof dat ik em morgen binnen moet krijgen, dan ga ik het meteen proberen en dan laat ik het hier weten
Ben ook even met Plex aan het stoeien geweest. Heb nu een server op mijn PC draaien, dus om Denzis zijn vraag te beantwoorden: Ja. Denk ik tenminste. Naar mijn Android telefoon werkt het perfect en er is een app voor de Sony. Ik geloof dat ik em morgen binnen moet krijgen, dan ga ik het meteen proberen en dan laat ik het hier weten
FF vraagje vanuit de kids: kun je er wel enkele games op spelen zoals temple run, angry birds, etc?
Ik pas toch maar, denk wel dat het een erg leuk apparaat is voor dat geld. Maar voor mij onnodig mijn Pc (met Plex en XBMC) staat letterlijk 40 cm van mijn versterker af. HDMI kabel is dus genoegMelkunie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:10:
Ik heb inmiddels mijn bevestiging van Mediamarkt binnen
En internetten doe ik wel op me tablet.
Ik woon dus ook nog niet op mezelf. Maar in het geval van een pc/server die niet in de huiskamer staat zou ik dit apparaat echt aanraden.
[ Voor 8% gewijzigd door Denzis op 30-10-2013 18:07 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Woon nu ook nog bij mijn ouers, maar 13 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe flatje en ik was al op zoek naar iets als dit dus het komt perfect voor mij uit
Als ik nu een filmpje wil kijken op de TV sluit ik mijn laptop aan via HDMI, al dan niet met een usb-stickje er in. Voor 50 euro gaat dit een boel gedoe schelen denk ik.
Zojuist nog even verder gespeelt met dat Plex. Ik kan nu ook buiten mijn eigen netwerk streamen. Heb er zin in!
Zojuist nog even verder gespeelt met dat Plex. Ik kan nu ook buiten mijn eigen netwerk streamen. Heb er zin in!
Misschien een domme vraag. Maar kan ik mijn externe hardeschijf er op aansluiten en de films via de externe schijf afspelen? Dus hetzelfde als de mede8er MED800X3D.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
http://www.sony.nl/support/nl/product/NSZ-GS7/manualspinokkia schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:37:
Misschien een domme vraag. Maar kan ik mijn externe hardeschijf er op aansluiten en de films via de externe schijf afspelen? Dus hetzelfde als de mede8er MED800X3D.
Regarding compatible external USB hard drives, I would like to information that Sony has indeed tested the compatibility of multiple hard drives with the Internet Streaming player in our product testing lab and some of the compatibility information
they concluded when using an external USB hard drive with it are mentioned below:
♦ USB devices must be less than 2TB
♦ Connection via a USB-hub is not supported.
♦ The player can recognize Mass Storage Class devices (such as flash memory or HDD) that are FAT or NTFS-compatible.
♦ The hard drive should have its own power source; the streaming player may not be able to power a stand-alone hard drive through the USB connection.
♦ Support is not guaranteed on a drive that has been partitioned and contains one FAT32 section and a section with a different file system, such as NTFS.
♦ The Streaming player will not recognize external hard drives formatted in MAC computers to be used for Time Machine Backup feature. In this case, the hard drive must be formatted and all of the existing partitions must be deleted for the drive to be detected.
Due to our privacy policy, the specific brand names of the hard drives with which the tests have been conducted are not available for the general public.
[ Voor 66% gewijzigd door hardware-lover op 30-10-2013 18:53 ]
Testing, one, two ...
Hier moet ik even op terugkomen.Flapperbol schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:17:
Wel enorm interessant bij deze prijs om te proberen.
Helaas werkt Google Music niet op deze, dus ik pas. (Dat werkt uiteraard wel op de Chromecast)
Op de terugweg van werk toch maar even een BCC ingestapt om te kijken of het misschien iets zou zijn voor mijn ouders.
Google Music kan blijkbaar gewoon geïnstalleerd worden, en werkt prima.
Vandaag ook gehaald en nu ik wat unboxing videos en pics zie viel me op dat die sticker zoals hieronder er niet op zat bij die van mij:

Refurbished modellen? Niet dat ik hem daarvoor weer terug zou brengen (bij deze prijs)
Werkt toch vrij traag allemaal moet ik zeggen of wifi is brak (maar de update van ~269mb kwam vrij vlotjes binnen) ...

Refurbished modellen? Niet dat ik hem daarvoor weer terug zou brengen (bij deze prijs)

Werkt toch vrij traag allemaal moet ik zeggen of wifi is brak (maar de update van ~269mb kwam vrij vlotjes binnen) ...
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 31-10-2013 00:08 ]
Hm als ze refurbished zijn, moeten ze dat dan niet duidelijk aangeven?
Gisteren gekocht bij MM Rotterdam, maar ook zonder stickers.
Heb ook niet het idee dat hij Refurbished is. Misschien Europese uitvoering !?
in dit soort aantallen refurbished lijkt mij erg sterk, mediamarkt is een echt grote onderneming, lijkt mij meer iets voor ibood of zo.
de originele prijs was ook wel erg hoog voor wat het bood, denk gewoon dat het slecht verkocht en dat Sony nog een flinke stock had liggen.
als hij 70 was geweest had ik het wellicht niet gedaan
de originele prijs was ook wel erg hoog voor wat het bood, denk gewoon dat het slecht verkocht en dat Sony nog een flinke stock had liggen.
als hij 70 was geweest had ik het wellicht niet gedaan
Wat staat er op die stickers dan? Close up svp?
Weet iemand of dit apparaat echt end-of-life is of dat het gewoon nog Android TV updates zal gaan ontvangen? Is Android TV wezenlijk verschillend van Google TV of betreft het alleen een naamswijziging en is de basis hetzelfde?
Wordt het casten van streams zoals bij de chromecast ook ondersteund?
Weet iemand of dit apparaat echt end-of-life is of dat het gewoon nog Android TV updates zal gaan ontvangen? Is Android TV wezenlijk verschillend van Google TV of betreft het alleen een naamswijziging en is de basis hetzelfde?
Wordt het casten van streams zoals bij de chromecast ook ondersteund?
[ Voor 76% gewijzigd door melk0r op 31-10-2013 10:33 ]
Laat maar..
En er is nu een GS8 ipv deze waarbij het verschil alleen in de bijgeleverde afstandsbediening zit. Daar zit nu een microfoon in voor voice control. Ook los te koop en gewoon op de GS7 te gebruiken ...
Dus mischien zit die hier ook aan te komen en moesten de 7's eruit (edit: en de Bravia Smart Stick is ook uit).
Er wordt gezegd dat er nog een jellybean uitgebracht wordt voor dit apparaat ...
De sticker is verder niet bijzonder, gewoon een sticker met de belangrijkste features. Zie http://demo.idg.com.au/pc...ony_internet_player_4.jpg
Dus mischien zit die hier ook aan te komen en moesten de 7's eruit (edit: en de Bravia Smart Stick is ook uit).
Er wordt gezegd dat er nog een jellybean uitgebracht wordt voor dit apparaat ...
De sticker is verder niet bijzonder, gewoon een sticker met de belangrijkste features. Zie http://demo.idg.com.au/pc...ony_internet_player_4.jpg
Dat laatste zat ik ook aan te denken tot ik een nederlands unboxing artikel tegenkwam.edero schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:57:
Gisteren gekocht bij MM Rotterdam, maar ook zonder stickers.
[ Voor 67% gewijzigd door apis29 op 05-11-2013 23:50 ]
Blijkbaar zijn er toch verschillende (oude/nieuwe) uitvoeringen van, zie;
http://www.gadgetgear.nl/...w-sony-google-tv-nsz-gs7/
"...Hoewel hij van plastic is, is de toplaag met een patroon afgewerkt..."
Oftewel, een heel andere uitvoering als welke nu te koop zijn.
edero schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:13:
Blijkbaar zijn er toch verschillende (oude/nieuwe) uitvoeringen van, zie;
Maar mischien zit er nog een specifiek typenummer op de onderkant. Straks ff kijken ...
Ga hem ook maar eens aan een netwerk kabel hangen. Gister nog niet eens 1 youtube clip kunnen kijken ... PS3 Youtube werkt veel beter.
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 31-10-2013 13:28 ]
Ik heb die van mij vandaag weer terug gebracht.
Out of the box laat de speler geen ondertiteling zien en de knop op het keyboard werkt ook niet (ICM de FN toets).
Had wat dingen gehoord over VLC player, maar die is niet te downloaden in de Play Store.
Wat andere spelers geprobeerd, maar het is het gewoon net niet. Zeker subtitles blijft een hekel punt.
Heb audio afgespeeld, probleem daarmee vond ik dat zodra ik terug keerde naar het home screen ook de audio playback ophield.
Jammer maar helaas, want voor € 49,- was het een leuke speler geweest voor op de slaapkamer.
Out of the box laat de speler geen ondertiteling zien en de knop op het keyboard werkt ook niet (ICM de FN toets).
Had wat dingen gehoord over VLC player, maar die is niet te downloaden in de Play Store.
Wat andere spelers geprobeerd, maar het is het gewoon net niet. Zeker subtitles blijft een hekel punt.
Heb audio afgespeeld, probleem daarmee vond ik dat zodra ik terug keerde naar het home screen ook de audio playback ophield.
Jammer maar helaas, want voor € 49,- was het een leuke speler geweest voor op de slaapkamer.
Dit soort boxen zijn het net niet. De Android oplossing is voor films kijken met ondertiteling niet gheschikt.
Weet iemand of je de HDMI ingang kunt opnemen met deze box (immers hij wordt ook doorgegeven)?
Weet iemand of je de HDMI ingang kunt opnemen met deze box (immers hij wordt ook doorgegeven)?
[ Voor 37% gewijzigd door jongerenchaos op 31-10-2013 13:24 ]
Bedoel je dat je de jouwe een patroon heeft !?apis29 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:19:
[...]
Ik wilde net deze link plaatsen als de NL unboxing die ik gister tegenkwam. Is precies dezelfde als die ik heb hoor (van de MM in Almere) ... Het komt alleen niet altijd zo duidelijk over op de foto's dat "patroon".
Maar mischien zit er nog een specifiek typenummer op de onderkant. Straks ff kijken ...
Ga hem ook maar eens aan een netwerk kabel hangen. Gister nog niet eens 1 youtube clip kunnen kijken ... PS3 Youtube werkt veel beter.
Dan zouden er verschillende uitvoeringen in omloop zijn.
Hier heb ik zelf geen problemen mee gehad.Robbie T schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:23:
Ik speelde muziek af via Google Music en kon hierna gewoon allerlei andere applicaties opstarten zoals Chrome.
(Bij Plex stopte de audio uiteraard wel toen ik een video opende
(Van Plex was overigens een gratis versie voor de Sony Google TV)
[ Voor 6% gewijzigd door Flapperbol op 31-10-2013 13:37 ]
Geen ondertiteling !? Ook niet met ingebakken subs !? Dat zou vaag zijnRobbie T schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:23:
Ik heb die van mij vandaag weer terug gebracht.
Eventueel handige aanvullende informatie betreffende de GS7;
http://helpguide.sony.net/networkplayer/nsz-gs7/v1/GB/#
http://helpguide.sony.net/networkplayer/nsz-gs7/v1/GB/#
Mijne is ook binnen, ben dik tevreden!
Mijn exemplaar heeft een patroon boven op, een raster van kleine puntjes. Verbinding maakt hij perfect over wifi, maar staat ook nog geen twee meter van de router af. Heb Plex geinstalleerd, ging moeiteloos en maakte ook meteen verbinding met mijn Plex Media Server en afspelen ging ook prima. Ondertitels werken ook in Plex. Er zijn vreselijk weinig apps te vinden in de Play store, heb alleen maar Plex en IMDB geinstalleerd, maar beide werken prima. Verder heb ik niet echt iets geprobeerd, dit is voor mij al voldoende. Moet alleen nog even kijken hoe het gaat met media vanaf een usb-stickje 
Ben nog wel van plan om binnenkort te kijken naar nes/snes/gb/gba emulators, maar meer voor de lol dan dat ik echt van plan ben te gaan spelen. Ik denk wel dat een game als Pokemon goed speelbaar moet zijn met de afstandsbediening, maar de knopjes zijn vrij zwaar, daar ga je niet lang achter elkaar plezierig mee spelen denk ik zo.
Als er iemand nog vragen heeft hoor ik het wel.
Ben nog wel van plan om binnenkort te kijken naar nes/snes/gb/gba emulators, maar meer voor de lol dan dat ik echt van plan ben te gaan spelen. Ik denk wel dat een game als Pokemon goed speelbaar moet zijn met de afstandsbediening, maar de knopjes zijn vrij zwaar, daar ga je niet lang achter elkaar plezierig mee spelen denk ik zo.
Ik heb net een aantal emulators bekeken in de Play store, maar geen één kon geinstalleerd worden op de Sony GTV. (Wellicht dat dit via side-loaden lukt?)Melkunie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:32:
Dan zijn er toch verschillende uitvoeringen in omloop, de mijne heeft namelijk een geheelMelkunie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:32:
Mijne is ook binnen, ben dik tevreden!Mijn exemplaar heeft een patroon boven op, een raster van kleine puntjes. Verbinding maakt hij perfect over wifi, maar staat ook nog geen twee meter van de router af. Heb Plex geinstalleerd, ging moeiteloos en maakte ook meteen verbinding met mijn Plex Media Server en afspelen ging ook prima. Ondertitels werken ook in Plex. Er zijn vreselijk weinig apps te vinden in de Play store, heb alleen maar Plex en IMDB geinstalleerd, maar beide werken prima. Verder heb ik niet echt iets geprobeerd, dit is voor mij al voldoende. Moet alleen nog even kijken hoe het gaat met media vanaf een usb-stickje
gladde bovenkant.
Ben ik toch benieuwd wat de stickers op de onderkant vemelden. Ga ik vanavond eens
even naar kijken (gisteren geen tijd voor gehad)
Inmiddels werkt ie met m'n WiFi.
Lag aan m'n router (rot KPN ding). Ik heb overigens 100% zeker een nieuwe (bij BCC besteld). Sticker op de doos kan je echt niet verwijderen zonder schade, apparaat is vlekvrij en alles is heel netjes ingepakt. Op het apparaat zelf zat geen sticker overigens.
Geinig apparaat tot nu toe, installatie duurde wel even (wou gelijk ook de remote instellen voor gebruik met m'n STB en versterker). Die IR-blaster is overigens achterlijk goed, snap niet eens.
Zelfs als ik em in de kast plaats redt hij de tv nog (die op de kast staat
). Nu even bezig met de firmware update, stond ook expliciet bij dat er een nieuwe Netflix app was die alleen voor Nederland werkt.
Sony heeft overduidelijk wel veel moeite gedaan voor dit apparaat. Mooie QR code in de handleiding die je naar een mobiele versie van de handleiding verwijst, zeer goede afstandsbediening die met absurd veel apparaten werkt, soepele interface, en zo zijn er nog wel wat dingen.
Geinig apparaat tot nu toe, installatie duurde wel even (wou gelijk ook de remote instellen voor gebruik met m'n STB en versterker). Die IR-blaster is overigens achterlijk goed, snap niet eens.
Sony heeft overduidelijk wel veel moeite gedaan voor dit apparaat. Mooie QR code in de handleiding die je naar een mobiele versie van de handleiding verwijst, zeer goede afstandsbediening die met absurd veel apparaten werkt, soepele interface, en zo zijn er nog wel wat dingen.
[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 31-10-2013 15:48 ]
Ben ik zeker met je eens, al vind ik het wel een misser dat er geen HDMI kabel bijgeleverd wordt, zeker voor het oorspronkelijke bedrag van ruim eu 200,00 (om en nabij).SChief schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:46:
Nu heb ik zat kabels liggen, maar toch lullig als je thuis gelijk aan de slag wilt en je moet weer terug naar
de winkel
Hoewel de bestelling gisteren nog wel is bevestigd door MediaMarkt wordt deze op dit moment niet uitgeleverd wegens geen voorraad. Het is onduidelijk of deze uberhaubt nog op voorraad gaat komen, de verwachting was dat dit niet zo zou zijn. Ik heb de order nu maar geannuleerd want zo krijg ik het snelst mijn vooruitbetaalde bedrag terug (5 werkdagen). Jammer maar helaas. Het e.e.a. is middels communicatie met de webshop duidelijk geworden. Wat hieronder staat (op voorraad), is dus helaas niet het geval.
Artikel 1 van 1
Aantal stuks: 2
op voorraad, direct leverbaar; in behandeling << status sinds 30-10 16:00 uur
Artikel 1 van 1
Testing, one, two ...
Ik heb er ook maar eens één besteld. Wellicht een mooie vervanging van m'n Raspberry Pi's die nu XBMC draaien; de gedownloadde content begint een beetje te zwaar te worden voor ze.
Mijn ervaringen in een notedop:
+ Enorm koele afstandsbediening!
+ Netflix app werkt goed.
+ Beeld output is erg aardig; scherp en vlot
- geen .srt ondersteuning in de standaard mediaplayer app
- slechte UPnP ondersteuning, ook na de update (de firmware die er op staat bij levering ondersteund het überhaupt niet)
- XBMC werkt niet. Installatie is mogelijk maar app crashed meteen bij opstarten
Al met al een leuke nieuwe gadget maar niet geschikt om m'n Pi's te gaan vervangen. Wellicht dat updates dit gaan oplossen. Heel erg jammer want ik zou hem maar wat graag gebruiken als passthrough voor de UPC box en speakerset zodat ik 2 afstandsbedieningen minder nodig heb......
Mijn ervaringen in een notedop:
+ Enorm koele afstandsbediening!
+ Netflix app werkt goed.
+ Beeld output is erg aardig; scherp en vlot
- geen .srt ondersteuning in de standaard mediaplayer app
- slechte UPnP ondersteuning, ook na de update (de firmware die er op staat bij levering ondersteund het überhaupt niet)
- XBMC werkt niet. Installatie is mogelijk maar app crashed meteen bij opstarten
Al met al een leuke nieuwe gadget maar niet geschikt om m'n Pi's te gaan vervangen. Wellicht dat updates dit gaan oplossen. Heel erg jammer want ik zou hem maar wat graag gebruiken als passthrough voor de UPC box en speakerset zodat ik 2 afstandsbedieningen minder nodig heb......
Mag ik vragen wat je met die uPNP ondersteuning wou bereiken?
[ Voor 92% gewijzigd door S_Chief op 31-10-2013 18:20 ]
Eenvoudige toegang tot m'n NAS, daar staat al m'n media op.SChief schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:14:
Mag ik vragen wat je met die uPNP ondersteuning wou bereiken?
Beetje een late reactie. Maar bedankt voor de info.hardware-lover schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:49:
[...]
http://www.sony.nl/support/nl/product/NSZ-GS7/manuals
Regarding compatible external USB hard drives, I would like to information that Sony has indeed tested the compatibility of multiple hard drives with the Internet Streaming player in our product testing lab and some of the compatibility information
they concluded when using an external USB hard drive with it are mentioned below:
♦ USB devices must be less than 2TB
♦ Connection via a USB-hub is not supported.
♦ The player can recognize Mass Storage Class devices (such as flash memory or HDD) that are FAT or NTFS-compatible.
♦ The hard drive should have its own power source; the streaming player may not be able to power a stand-alone hard drive through the USB connection.
♦ Support is not guaranteed on a drive that has been partitioned and contains one FAT32 section and a section with a different file system, such as NTFS.
♦ The Streaming player will not recognize external hard drives formatted in MAC computers to be used for Time Machine Backup feature. In this case, the hard drive must be formatted and all of the existing partitions must be deleted for the drive to be detected.
Due to our privacy policy, the specific brand names of the hard drives with which the tests have been conducted are not available for the general public.
Wanneer heb jij dan precies besteld? De mijne is gisteren om 16:30 uur naar het magezijn doorgestuurd.hardware-lover schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:44:
Hoewel de bestelling gisteren nog wel is bevestigd door MediaMarkt wordt deze op dit moment niet uitgeleverd wegens geen voorraad. Het is onduidelijk of deze uberhaubt nog op voorraad gaat komen, de verwachting was dat dit niet zo zou zijn. Ik heb de order nu maar geannuleerd want zo krijg ik het snelst mijn vooruitbetaalde bedrag terug (5 werkdagen). Jammer maar helaas. Het e.e.a. is middels communicatie met de webshop duidelijk geworden. Wat hieronder staat (op voorraad), is dus helaas niet het geval.
Artikel 1 van 1
Ik kan iedereen trouwens echt aanraden om de Media Remote en de TV SideView app te downloaden, erg handig.
15:00 uur via webshop besteld, 16:22 uur viel de mail met daarin de opdrachtbevestiging in de bus, en verder is het helaas niet gekomen.pinokkia schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:30:
[knip]
Wanneer heb jij dan precies besteld? De mijne is gisteren om 16:30 uur naar het magazijn doorgestuurd.
Testing, one, two ...
Ik heb er ook een binnen en die wilde ik eigenlijk gaan rooten maar nu zit ik vast...heb het volgende op een paar engelstalige fora gepost maar misschien dat hier ook iemand iets zinnigs hierover kan zeggen?
*knip*
*knip*
[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 31-10-2013 20:14 ]
Laat maar..
Vandaag om 17:45 uur kwam de tnt koerier met het pakketje. Heb het nog niet kunnen uittesten, vanwege trainingen van de kids. Ga morgen eerst effe uitgebreid testen. Zijn er punten waar ik zeker op moet letten, (las hier ergens dat er 2 verschillende soorten zijn???) want ben nogal een noob.
Vanmiddag kreeg ik mijn pakketje binnen. Wat een leuk apparaatje voor het geld. De Netflix app ziet er netjes uit en geeft keurig beeld. Het was even wennen aan de afstandsbediening. Aanrader als je er nog 1 op de kop kan tikken.
Questions must be asked
Ben er tot nu toe ook tevreden over. Heb alleen snel YouTube en netflix getest. Netflix geeft goed beeld, niet gelijk maar na paar tellen.
Alleen jammer dat de netflix app (nog) geen profielen ondersteunt
Alleen jammer dat de netflix app (nog) geen profielen ondersteunt
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hier twee binnen gekomen van Mediamarkt, 1 had een IN OUT sticker er op en de andere niet.
Zal er morgen even mee spelen
Zal er morgen even mee spelen
Same here - gisteren aangesloten. Zat bij mij alleen een IN OUT sticker op. Werkte prima uit de doos. Geen problemen met wifi opzetten (KPN Experiabox). Wat me wel opviel is dat bij video kijken via Netflix (die overigens pas na een software update beschikbaar is) dat het lijkt alsof beeld en geluid net niet helemaal synchroon lopen. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Voor de rest werkt het helemaal prima. Ik kon mijn Motorola 1853 niet instellen op de NSZ-GS7 maar gelukkig werkte de instelling voor de 1960 ook prima.
Vanavond even Plex installeren en kijken of ik media van mijn pc kan streamen.
Tot nu heel erg tevreden. De afstandbediening is ook een leuk apparaat.
Voor de rest werkt het helemaal prima. Ik kon mijn Motorola 1853 niet instellen op de NSZ-GS7 maar gelukkig werkte de instelling voor de 1960 ook prima.
Nu je het zegt, dit was mij opgevallen toen ik via Plex een serie aan het streamen was.Krijgertje1979 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:39:
Same here - gisteren aangesloten. Zat bij mij alleen een IN OUT sticker op. Werkte prima uit de doos. Geen problemen met wifi opzetten (KPN Experiabox). Wat me wel opviel is dat bij video kijken via Netflix (die overigens pas na een software update beschikbaar is) dat het lijkt alsof beeld en geluid net niet helemaal synchroon lopen. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Ik weet niet zeker of het eenmalig was, maar anders moet er even wat aangepast worden bij de AV sync (hier was een optie voor bij de settings)
Kun je op deze box het inkomende HDMI signaal opnemen?
Uuhh sorry Rectificatie, de mijne heeft tóch een heel fijn raster patroon dus niet glad... (ach het was al laat
)
Ben er gisteren ff een uurtje mee bezig geweest, maar in vergelijking met mijn TV stick (MK808) is dit het toch net niet
(de AB is trouwens wel geweldig
)
Bij het opstarten denk je dat er een wereld voor je open gaat, maar het apararaat is toch erg beperkt in zijn mogelijkheden. De Google Play store is enorm karig, eea is op te lossen door APK's vanaf een USB stick te installeren, zo kreeg ik NPO gemist, RTL XL, Android weather, etc.. aan de praat (Vplayer, Archos Video Player, XBMC niet) maar met diverse foutmeldingen en vastlopers.
De regelmatige updates zijn dan wel goed geregeld, maar zolang de Play store zo beperkt is heeft dit weinig toegevoegde waarde. Het toevoegen van Netflix in een update is leuk, maar helaas ben ik niet iemand die gaat betalen voor het kijken van films.
Ik moet toegeven dat het voor die eu 49,00 (eu 200,00 istie niet waard) een prachtig apparaat is, maar het is nog niet af vind ik.
Ik hou het dus bij mijn Smart TV met TV stick, welke geen enkele beperking heeft en de Sony gaat naar de slaapkamer.

Ben er gisteren ff een uurtje mee bezig geweest, maar in vergelijking met mijn TV stick (MK808) is dit het toch net niet
Bij het opstarten denk je dat er een wereld voor je open gaat, maar het apararaat is toch erg beperkt in zijn mogelijkheden. De Google Play store is enorm karig, eea is op te lossen door APK's vanaf een USB stick te installeren, zo kreeg ik NPO gemist, RTL XL, Android weather, etc.. aan de praat (Vplayer, Archos Video Player, XBMC niet) maar met diverse foutmeldingen en vastlopers.
De regelmatige updates zijn dan wel goed geregeld, maar zolang de Play store zo beperkt is heeft dit weinig toegevoegde waarde. Het toevoegen van Netflix in een update is leuk, maar helaas ben ik niet iemand die gaat betalen voor het kijken van films.
Ik moet toegeven dat het voor die eu 49,00 (eu 200,00 istie niet waard) een prachtig apparaat is, maar het is nog niet af vind ik.
Ik hou het dus bij mijn Smart TV met TV stick, welke geen enkele beperking heeft en de Sony gaat naar de slaapkamer.
Ik geef deze ook uiteindelijk aan mijn ouders, zelf nog op zoek naar een degelijke Android Box.
Alleen is die remote is echt fantastisch inderdaad.
Iemand misschien enig idee of deze ook op één of andere manier te gebruiken is op een Android stick/box?
Iemand misschien enig idee of deze ook op één of andere manier te gebruiken is op een Android stick/box?
Is me overigens ook nog opgevallen dat als ik het tv kastje, waarin de NSZ-GS7 in zit, open heb ik met de afstandsbediening de tv kan bedienen.Doe ik het kastje dicht dan lukt dat niet meer. Weet iemand waar dat door komt?
Heeft iemand nog tips voor apps die handig zijn bij dit apparaat en kan iemand aangeven hoe je APK's van een USB opslagapparaat kunt installeren?
Heeft iemand nog tips voor apps die handig zijn bij dit apparaat en kan iemand aangeven hoe je APK's van een USB opslagapparaat kunt installeren?
Voor het eerste probleem: wellicht moet je de IR blaster in het kastje plaatsen? Deze zend dan volgens mij het Infrarood signaal uit zodat je devices in de kast alsnog bediend kunnen worden.Krijgertje1979 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:03:
Is me overigens ook nog opgevallen dat als ik het tv kastje, waarin de NSZ-GS7 in zit, open heb ik met de afstandsbediening de tv kan bedienen.Doe ik het kastje dicht dan lukt dat niet meer. Weet iemand waar dat door komt?
Voor het tweede probleem:
Deze app installeren.
Via Settings van de Sony TV de functie "Install apps from unknown locations" of iets in die trend. Staat waarschijnlijk onder het kopje applications of security.
Daarna via de ES File explorer naar de betreffende APK navigeren
Op mijn TV stick deed de AB het in ieder geval niet (echt heel helaas), maar ben er nog niet verder ingedoken. Dus blijf voorlopig mijn FlyMouse maar gebruiken.Flapperbol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:02:
Ik geef deze ook uiteindelijk aan mijn ouders, zelf nog op zoek naar een degelijke Android Box.
Vind de apps ook vies tegenvallen.edero schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:57:
Uuhh sorry Rectificatie, de mijne heeft tóch een heel fijn raster patroon dus niet glad... (ach het was al laat)
Ben er gisteren ff een uurtje mee bezig geweest, maar in vergelijking met mijn TV stick (MK808) is dit het toch net niet(de AB is trouwens wel geweldig
)
Kun jij aangeven waar de voordelen liggen bij de MK808?
Voor zover ik weet biedt een stick als de MK808 een volledige Android ervaring, in tegenstelling tot de "Sony Android".
Dus geen limitaties op gebied van app's in de playstore, meer instelmogelijkheden en meer support van een community
Dus geen limitaties op gebied van app's in de playstore, meer instelmogelijkheden en meer support van een community
Ook XBMC, incl. mkv?Flapperbol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:48:
Voor zover ik weet biedt een stick als de MK808 een volledige Android ervaring, in tegenstelling tot de "Sony Android".
Gisteren dit geprobeerd, het werkt wel maar heb niet echt de tijd nog gehad om het uitvoerig te testen:
http://sonyxperias.picobit.nl/black-market/
http://sonyxperias.picobit.nl/black-market/
Daarvoor verwijs ik even naar het juiste topic
Link!
Van wat ik er zelf uit begrepen heb werkt XBMC op een stick/box, maar niet altijd perfect met 1080p ivm het ontbreken van Hardware support. Schijnbaar zal dit verholpen worden met versie 13 van XBMC, waarbij als het goed is wél hardware support aanwezig zal zijn.
Yep, volledige Android ervaring op je Big Screen !Flapperbol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:48:
- Out of the box geroot
- Android ICS, eventueel dmv Roms te upgraden.
- Unlimited Apps via Google Play (ook XBMC, Vplayer, Archos Video, etc..)
- Een enorme community, XDA, Tweakers, etc.. (of ff Googlen op MK808)
- En ga zo maar door !
Volgens mij is de AB via Bluetooth, dus heel misschien werkt het ook op een stick met Bluetooth (bijv. MK808b)Flapperbol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:02:
Welke app kan ik het beste als mediaplayer gebruiken om de films op mijn NAS af te spelen?
Plex gaat niet lukken omdat ik geen plex server om mijn NAS kan installeren, te oud beestje (DS 207+)
Plex gaat niet lukken omdat ik geen plex server om mijn NAS kan installeren, te oud beestje (DS 207+)
Ik lees op internet dat hij wel met de PC is te pairen (FN+Enter knop indrukken om het pairen te starten).edero schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:05:
[...]
Volgens mij is de AB via Bluetooth, dus heel misschien werkt het ook op een stick met Bluetooth (bijv. MK808b)
Hiermee is het keyboard wel te gebruiken, maar de touchpad als het goed is niet.
Verder werkt hij zeer waarschijnlijk niet met andere Android system, maar wellicht is op één of andere manier de driver te rippen van de Sony TV. (Of wellicht is het een onzichtbare App die voor de communicatie zorgt?)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vond hier nog een best wel grappige review van de NSZ-GS7, die vrij goed klopt;
(helaas in het Engels, maar voor een beetje tweaker is dat de 2e taal toch
)
http://www.networkworld.c...ew-sonys-google-tv-player
(helaas in het Engels, maar voor een beetje tweaker is dat de 2e taal toch

http://www.networkworld.c...ew-sonys-google-tv-player
Ik heb even snel een topic aangemaakt mocht er behoefte zijn om door te gaan met de technische discussie/opmerkingen: [Mediaplayer] Sony NSZ-GS7
In de MM in Enschede lagen er nog tientallen in een graaibak vanochtend. Ik was de enige die er naar keek. Ben er nog niet uit of ik m koop.
DankSChief schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:34:
Ik heb even snel een topic aangemaakt mocht er behoefte zijn om door te gaan met de technische discussie/opmerkingen: [Mediaplayer] Sony NSZ-GS7
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bedankt voor de tip ik ook besteld bij MM en ben dik tevreden met Netflix en Youtube zonder reclame en HD.
*knip* Zie de topicwaarschuwing
[ Voor 79% gewijzigd door gambieter op 02-11-2013 16:57 ]
*knip* geen technische vragen. Is de topicwaarschuwing echt zo onduidelijk?
[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 02-11-2013 18:45 ]
overal uitverkochte webshops??
@mediamarkt
@BCC
@mediamarkt
@BCC
marcelmg2 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:18:
In de MM in Enschede lagen er nog tientallen in een graaibak vanochtend. Ik was de enige die er naar keek. Ben er nog niet uit of ik m koop.
[ Voor 23% gewijzigd door omniaqwerty op 03-11-2013 20:45 . Reden: Niet meer nodig ]
Cruquius hebben ze hem ook, in overvloed.
Wanneer was je er? Gisteren?poepoog schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:54:
Cruquius hebben ze hem ook, in overvloed.
Gesproken met de informatiebalie en ze gaven aan dat ze een ruime voorrraad hadden.omniaqwerty schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:18:
[...]
Mocht je nog teruggaan?
Zou je evt aan je mede-tweakers kunnen denken???
Hier (020) twee MM afgeweest, helemaal niks meer![]()
Laat maar weten..
Heb net eentje via familie laten halen in Enschede.
Heel marktplaats staat ook weer vol met faalhazen die weer 2 tientjes willen verdienen, vermelden een nieuwprijs van 160 euro en laten een bon zien van MediaMarkt of BCC.

Dank je wel Poepoog,
Waren er idd nog een paar in Cruqius.
Ja is lullig, als je m net voor 150 hebt gekocht
Dan zet je m snel op MP
Waren er idd nog een paar in Cruqius.
Ja is lullig, als je m net voor 150 hebt gekocht

Dan zet je m snel op MP
[ Voor 43% gewijzigd door omniaqwerty op 03-11-2013 14:07 ]
curry!!!
Overal uitverkocht omg zwolle en amersfoort.
*knip*
Overal uitverkocht omg zwolle en amersfoort.
*knip*
[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 04-11-2013 09:28 ]
*knip* spam. Dit hoort hier niet thuis.
[ Voor 149% gewijzigd door gambieter op 04-11-2013 09:27 ]
Weet iemand of ze nog verkrijgbaar zijn bij de MM Arena? Dan ga ik na mn werk nog ff langs denk ik... :-)
Lekkel hoor ik heb hem ook gemist wou kopen
/edit: zal vast ook onder spam vallen.
[ Voor 66% gewijzigd door DrParanoid op 04-11-2013 17:17 ]
Media Markt Arena was dus stijf uitverkocht. De verkoper vertelde dat het boven alle verwachting snel was gegaan met de verkoop van het apparaat... helaas
Ik had de alle laatst bij de Cruquius gekocht
Stuk of drie exemplaren bij de MM in Enschede, maar de prijs is nu €99,-.
Zijn er nog meer mensen die hem nog niet ontvangen hebben van de Mediamarkt?
Onze directeur wou er 6 hebben voor in de winkel maar gisteren had ie nog steeds niks ontvangen. Ook geen annuleringsmailtje ofzo.
Ik had de mijne direct de volgende dag binnen via de BCC
Onze directeur wou er 6 hebben voor in de winkel maar gisteren had ie nog steeds niks ontvangen. Ook geen annuleringsmailtje ofzo.
Zijn ze nog ergens leverbaar? Helaas heb ik de aanbieding gemist, ondanks dat ik dit topic al vanaf het begin zag staan. Aangezien ik mijn TV abo wil vervangen voor een Netflix abo zou dit apparaat ideaal zijn voor deze prijs (ook de hdmi in is een grote plus aangezien ik er maar 2 heb op mijn TV).
*knip*
*knip*
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 11-11-2013 10:45 . Reden: Dat hoort hier niet ]
Bij de opening van de MediaMarkt in Emmen liggen ze ook nog wel voor 49 euro. MediaMarkt gaat morgen open.LaserJet schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:46:
Stuk of drie exemplaren bij de MM in Enschede, maar de prijs is nu €99,-.
hardware-lover in "[Aanbieding] Sony NSZ-GS7 8GB, €49 Correctwifi & MediaMarkt"L1nt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:31:
Zijn er nog meer mensen die hem nog niet ontvangen hebben van de Mediamarkt?
Vooruitbetaalde bedrag heb ik inmiddels weer retour.
En via een uiterst vriendelijke mede-tweaker heb ik er nu toch één als hagelnieuw kunnen scoren voor zo'n €50,-
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 26-11-2013 14:55 ]
Testing, one, two ...
Media Markt Amsterdam Akerpoort morgen openingsactie weer voor 49 euro 
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/amsterdam-akerpoort.html
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/amsterdam-akerpoort.html
[ Voor 28% gewijzigd door saharoen op 20-11-2013 19:50 ]
Let op:
Geen technische vragen of discussie over de mogelijkheden en onmogelijkheden hier. Er is een apart topic in esen ander forumdeel: [Mediaplayer] Sony NSZ-GS7.
Geen technische vragen of discussie over de mogelijkheden en onmogelijkheden hier. Er is een apart topic in esen ander forumdeel: [Mediaplayer] Sony NSZ-GS7.