• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:32:
Goldstar had een lekker dagje vandaag met dank aan Griekenland.
Zeker :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29
Graag meer van dat soort openingen op zondagavond ;-)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• FabiandJ
  • Niet online
Remco schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:37:
Graag meer van dat soort openingen op zondagavond ;-)
Allemaal dankzij Griekenland, Goldstar draait nu trouwens al 10 maanden op de MAM :)
En het test account wat we hebben draait nu op 2 dagen na 2 jaar en hebben we nu $5000 profit op behaald.

[Voor 29% gewijzigd door FabiandJ op 01-07-2015 08:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remco
Kijk dat is mooi.
Ik ben nog steeds een blije MAM account gebruiker :)

• FabiandJ
  • Niet online
We vieren een feestje vandaag, de Goldstar MAM is sinds vandaag 1 jaar actief *O*.
Van deze 12 maanden hebben we één maand verlies gedraaid alle andere maanden met winst.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gefeliciteerd.
En wat is het stijgingspercentage na een jaar?

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:35:
Gefeliciteerd.
En wat is het stijgingspercentage na een jaar?
Op de MAM is dit 20%, de members Remco en Erasmo hier op het forum zitten op 42% en 52%.

• Remco
Klopt. Alhoewel die 42% een ietwat vertekend beeld geeft vanwege withdrawals. Had ik deze niet gedaan dan zou het 62,1% zijn.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een hoger persoonlijk percentage omdat er op de MAM late instappers waren en/of jullie een hoger deel van de winst krijgen?

• Remco
Nee, heeft te maken met hoeveel geld je inlegt. De trades die gedaan worden zijn voor een ieder gelijk. Dus percentagewijs kan het afwijken. Absoluut gezien zal het hetzelfde wezen.
Als je $1000,- inlegt en je hebt $100,- winst, dan is dit 10%
Leg je $2000,- in, en je winst is $100,-, dan is dit 5%.

Pas boven een bepaald bedrag worden de trades groter, en zal je absolute winst hoger zijn.
@FabiandJ; correct me if I am wrong.

• FabiandJ
  • Niet online
Remco schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:53:
Nee, heeft te maken met hoeveel geld je inlegt. De trades die gedaan worden zijn voor een ieder gelijk. Dus percentagewijs kan het afwijken. Absoluut gezien zal het hetzelfde wezen.
Als je $1000,- inlegt en je hebt $100,- winst, dan is dit 10%
Leg je $2000,- in, en je winst is $100,-, dan is dit 5%.

Pas boven een bepaald bedrag worden de trades groter, en zal je absolute winst hoger zijn.
@FabiandJ; correct me if I am wrong.
Klopt helemaal, zodra je account boven een bepaalde balance komt zal de lotsize met 0.01 verhoogd worden.
Ik kan helaas je trade history niet zien Remco, maar volgens mij zat je met je hoogste balance op 27 maart hier redelijk dichtbij, tot je een withdrawl deed :p

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

FabiandJ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Op de MAM is dit 20%, de members Remco en Erasmo hier op het forum zitten op 42% en 52%.
Ik zal vanmiddag wel even een printscreen van myfxbook posten. Was deze week wel interessant om de openstaande orders wat vaker te checken dan normaal :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Remco
FabiandJ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:57:
[...]

Klopt helemaal, zodra je account boven een bepaalde balance komt zal de lotsize met 0.01 verhoogd worden.
Ik kan helaas je trade history niet zien Remco, maar volgens mij zat je met je hoogste balance op 27 maart hier redelijk dichtbij, tot je een withdrawl deed :p
Ja, klopt. Wilde mijn investering weer terug hebben zodat ik alleen met "pure" winst mee doe. Wanneer wordt de lotsize verhoogd? Bij $6000,-?

• FabiandJ
  • Niet online
Remco schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:01:
[...]

Ja, klopt. Wilde mijn investering weer terug hebben zodat ik alleen met "pure" winst mee doe. Wanneer wordt de lotsize verhoogd? Bij $6000,-?
Ik meen ergens tussen de 6000 en 7000.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 21:31
Hoe werkt dit systeem? Is het openbaar (tegen betaling, neem ik aan?) en worden trades automatisch uitgevoerd of krijg je advies en moet je de trades zelf doorvoeren?

Geef mij maar een Warsteiner.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Voorheen moest je zelf de tradingsoftware runnen op bv. een vps en kreeg je software signaaltjes om te kopen en te verkopen.

Nu is het na wat regelwerk bij de nieuwe broker vrijwel automagisch geregeld. Vanaf een pagina of 22 in dit topic is de overstap naar het nieuwe systeem, daar staat ook wel uitgelegd hoe het werkt.

• FabiandJ
  • Niet online
Knakker schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:17:
Hoe werkt dit systeem? Is het openbaar (tegen betaling, neem ik aan?) en worden trades automatisch uitgevoerd of krijg je advies en moet je de trades zelf doorvoeren?
Heel kort een verhaaltje wat ongeveer de stappen zijn.

Eerst maak je een account aan bij de broker waar wij zitten, daarna zal je een contract ondertekenen die je van mij zult krijgen, hierin staat dat je het eens bent met de regels met betrekking tot de performance fee en dat handelen op de forex market risico's met zich mee brengt.

Zodra je account bij de broker gekoppeld is met onze MAM, moet het account gefund worden. Zodra dit gedaan is zullen wij jou account activeren en zal er volledig automatisch gehandeld worden.

Vanaf dit moment houden wij de profit die behaalt is in de gaten, van deze profit pakken wij een x percentage i.v.m. de performance fee. Stel je begint met $5000 en hebt in de eerste maand $500 verlies gedraaid dan zullen wij dus niks innen, wij zullen pas innen alles boven de $5000.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 21:31
Duidelijk. Heb je een link naar de exacte voorwaarden? Ik zou zoiets kunnen overwegen, maar niet met meer dan 5%-10% van mijn portefeuille... dus als het start bij 100k dan moet ik nog even wachten ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

• FabiandJ
  • Niet online
Knakker schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:06:
Duidelijk. Heb je een link naar de exacte voorwaarden? Ik zou zoiets kunnen overwegen, maar niet met meer dan 5%-10% van mijn portefeuille... dus als het start bij 100k dan moet ik nog even wachten ;)
Nee bij 100k zal de start niet liggen :) Ik heb je een bericht gestuurd om dit topic niet te vervuilen.

• FabiandJ
  • Niet online
November is een goeie maand voor de Goldstar MAM tot nu toe :)

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@FabiandJ: Heb je daarvoor ook een AFM vergunning enzo aangevraagd?

• FabiandJ
  • Niet online
wimjongil schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:40:
@FabiandJ: Heb je daarvoor ook een AFM vergunning enzo aangevraagd?
Nee, die hebben wij niet en ook niet nodig, ICMarkets onze broker heeft drie requirements voor het runnen van een PAMM/MAM account namelijk:
- MAM / PAMM Managers must have at least 5 clients with total equity of USD $20,000 or equivalent
- All slave accounts must complete a Power or Attorney and Fee Disclosure Form
- Financial services license or legal opinion in the operating jurisdiction

Aan deze drie punten voldoen wij, of hebben we IC Markets achter ons staan.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20
FabiandJ schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:38:
[...]

Nee, die hebben wij niet en ook niet nodig, ICMarkets onze broker heeft drie requirements voor het runnen van een PAMM/MAM account namelijk:
- MAM / PAMM Managers must have at least 5 clients with total equity of USD $20,000 or equivalent
- All slave accounts must complete a Power or Attorney and Fee Disclosure Form
- Financial services license or legal opinion in the operating jurisdiction

Aan deze drie punten voldoen wij, of hebben we IC Markets achter ons staan.
Interessante discussie! Vermoedelijk is dit voer voor juristen

IMHO:

Als je als Nederlander diensten vanuit Nederland exploiteert dan is de Nederlandse wet gewoon van toepassing hoe je het ook wendt of keert. Ik ben dan ook benieuwd hoe de wetgeving geld als je als particulier een PAMM account op zet.

Het enige wat ik op de afm site kon vinden was het volgende artikel:

https://www.afm.nl/nl-nl/...nieuws/2015/nov/lod-5star

https://www.afm.nl/~/prof...-dwangsom/2015/5star.ashx

Money and sex, storage and bandwidth: Only too much is ever enough.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
'financial services license or legal opinion in the operating jurisdiction'. Is een AFM vergunning in de Nederlandse 'operating jurisdiction' niet een financial services license?

• FabiandJ
  • Niet online
Nu is de Nederlandse wet niet van toepassing bij ons aangezien de eigenaar in Thailand woont :)
Maar een interessante discussie is het zeker, de links die MrFx geeft zijn op basis van iemand die in Nederland woont via een tussenpartij (broker?) in Ierland en dat is in dit geval niet zo.

[Voor 52% gewijzigd door FabiandJ op 23-11-2015 21:25]

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
FabiandJ schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:12:
Nu is de Nederlandse wet niet van toepassing bij ons aangezien de eigenaar in Thailand woont :)
Dat ligt er maar aan hoe de operating jurisdiction juridisch gedefinieerd is. Ik kan me zomaar voorstellen dat als je iets aan Nederlandse consumenten aanbiedt, je toch een in de NL operating jurisdiction valt en dus vergunningplichtig bent. Het gaat dan niet om de woonplaats van de eigenaar maar om de plaats waar je feitelijk je diensten aanbiedt, dus waar je klanten zich bevinden. En dat lijkt me toch echt Nederland, in ieder geval gedeeltelijk. Net zoals je geen bank- en effectendiensten mag aanbieden in NL zonder AFM vergunning, ook al woont de eigenaar van de bank of broker in het buitenland en is de onderneming in het buitenland gevestigd. Ik kan me goed indenken dat zoiets ook geldt voor deze diensten.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 09:31
Zo nieuw jaar nieuwe kansen?
Word er nog een beetje gehandeld? Of is het allemaal wat ingekakt?

Bij mij dat laatste, nieuwe baan en thuis met de kids erg druk maakt het echt kunnen handelen een lastige klus. Veel komt neer op de avond uren en dat maakt het lastiger hoewel met tradingview je wel netjes trades kan voorbereiden en alerts kan zetten tegenwoordig

Dit jaar toch weer wat proberen op te starten om m'n plan verder te optimaliseren.

Jullie nog nieuwe plannen voor komend jaar?

opensecure.nl

• IThengelo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 13:29
Iemand nog goede tips/tutorials om met ea's te gaan spelen?

• FabiandJ
  • Niet online
Zjemm schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:36:
Jullie nog nieuwe plannen voor komend jaar?
Wij gaan gewoon door met de MAM, ook een mooi moment om de resultaten tot nu toe op te maken.
Op dit moment hebben we een totale profit van $40848.03 behaalt sinds 27 augustus 2014. Van alle maanden hebben we één maand gehad met verlies, wat achteraf niet nodig was geweest.

Het totale vermogen van de MAM begon op $2074 in augustus 2014 en staat nu op $138439.09 met een piek van $139369.44. Dit vermogen schommelt zo nu en dan aangezien de klanten zelf geld kunnen bijstorten en eraf kunnen halen.

• Zjemm
Nice maar zelf handelen geeft toch wat meer uitdaging

Overigens blijft jullie systeem interessant los van die ene uitschieter met goud afgelopen jaar maar dat risico is er natuurlijk altijd

opensecure.nl

Anoniem: 450146

Ik ben sinds vorige week mezelf aan het inlezen over forex handelen.

In het verleden wel eens wat aandelen gedaan, maar nog nooit forex. Binnenkort ga ik een boek hierover aanschaffen en me er verder in verdiepen. :)

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zjemm schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:42:
Nice maar zelf handelen geeft toch wat meer uitdaging

Overigens blijft jullie systeem interessant los van die ene uitschieter met goud afgelopen jaar maar dat risico is er natuurlijk altijd
Een uitdaging is leuk, maar harde euro's zijn leuker. Vooral als je handelswerk uit kan besteden voor een gedeelte van de winst. Als je kijkt naar hoeveel uur je er anders in moet steken rendeert een MAM-account voor mij veel beter.

• MrFX
Anoniem: 450146 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:26:
Ik ben sinds vorige week mezelf aan het inlezen over forex handelen.

In het verleden wel eens wat aandelen gedaan, maar nog nooit forex. Binnenkort ga ik een boek hierover aanschaffen en me er verder in verdiepen. :)
Het belangrijkste in de forex is imho Money Management

To get you started, bekijk deze filmpjes maar eens:

YouTube: Price Action Trading School

• FabiandJ
  • Niet online
Erasmo schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:45:
[...]

Een uitdaging is leuk, maar harde euro's zijn leuker. Vooral als je handelswerk uit kan besteden voor een gedeelte van de winst. Als je kijkt naar hoeveel uur je er anders in moet steken rendeert een MAM-account voor mij veel beter.
Helaas net wel een loss moeten incasseren met de MAM, het probleem is ook achterhaald hoe dit kon gebeuren. We hebben een paar maanden geleden de max spread filter iets hoger gezet om wat meer trades te pakken. Dit resulteerde erin dat er nu te snel en te vaak trades gestart werden terwijl in principe de spread te hoog zou zijn. De max spread is nu aangepast naar de originele waarde.

Het kunnen niet altijd winners zijn, soms moet er ook iets verloren worden, ik vond dit wel een mooie uitspraak van iemand "The best traders are strong enough to take a loss".

[Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 08-02-2016 09:47]

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 09:23
weet iemand van een forex broker/server met tijdzone gmt +1 (dus gewoon onze tijdzone) ?

dit is zou ik graag willen voor Metatrader 4 dus was dat toch niet onbelangrijk stukje vergeten te
vermelden 8)7

[Voor 36% gewijzigd door fuqua op 09-02-2016 09:31]

• FabiandJ
  • Niet online
fuqua schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:56:
weet iemand van een forex broker/server met tijdzone gmt +1 (dus gewoon onze tijdzone) ?

dit is zou ik graag willen voor Metatrader 4 dus was dat toch niet onbelangrijk stukje vergeten te
vermelden 8)7
Ik ken ze niet, er zijn volgens mij wel indicatoren die je kan laden die de GMT +1 tijd weergeven.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

fuqua schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:56:

vermelden 8)7
WHS selfinvest.

[Voor 91% gewijzigd door Azqi op 10-02-2016 19:21]

• fuqua
ik zie daar niet direct een download link naar metatrader 4.

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-04 19:10
Wat vinden jullie van MT4 EA's zoals deze hier? Zijn het scams? Deze maakt 4% winst per week (beweren ze). Zie de discussie op forex peace army hier en een demo en live voorbeeld op myfxbook.

Als de bot echt zo winstgevend is, waarom doen de makers dan moeite om een site op te zetten waar ze de bot verkopen (voor $265), als ze miljoenen kunnen verdienen door zelf te handelen? Het zou mooi zijn als we hier op het forum bots kunnen testen en de kosten daarvoor delen.

[Voor 6% gewijzigd door Bonez0r op 14-02-2016 11:02]

There go the goddamn brownies.

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Je geeft zelf het antwoord al toch?

• Bonez0r
Azqi schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:13:
Je geeft zelf het antwoord al toch?
Maar waar komen die resultaten op myfxbook dan vandaan? Voor zo ver ik weet is dat niet te faken, de data komt rechtstreeks uit Metatrader.

• Zjemm
wat weerhoud je om het zelf te testen? desnoods op een demo
of backtesten

opensecure.nl

• Bonez0r
Als het gratis was had ik het al lang gedaan, maar het kost me iets teveel om zomaar even te proberen.

• fuqua
hoi allemaal, ik ben benieuwd bij welke brokers jullie allemaal hier zitten en waarom, ik heb van het weekend mij zitten te verdiepen in het wereld van forex brokers en daar is nogal wat om te doen, vandaar dat ik mij afvraag waar de doorgewinterde forex handelaren hier op tweakers hun tijd doorbrengen.

• FabiandJ
  • Niet online
Ik zit al een flinke tijd bij ICMarkets, dit komt ook mede omdat we hier met de MAM zitten en een goeie spread heeft op het pair wat we gebruiken.

• Bonez0r
Ik zit ook bij ICMarkets. Weliswaar met een demo account, maar ik zou er graag blijven als ik live ga. Nadeel is wel de fees, jammer dat ze geen bank account hebben in de EU, dan waren ze nog een stuk aantrekkelijker.

• MrFX
ATC brokers

goede support
FCA FSCS
ECN
subsecond execution :)

0 14:34:30.945 '15050149': close order #656507 sell 1.00 EURUSD at 1.10033 sl: 1.09942 tp: 0.00000 at price 0.00000
0 14:34:31.233 '15050149': order #656507 sell 1.00 EURUSD at 1.10033 sl: 1.09942 tp: 0.00000 closed at price 1.09912

• FabiandJ
  • Niet online
Er heeft zich zojuist een Bullish Garley pattern gevormd op het XAUUSD 1H pair, mogelijkheid om LONG te gaan :)

[Voor 18% gewijzigd door FabiandJ op 26-02-2016 22:36]

• wimjongil
  • Niet online
FabiandJ schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:52:
Er heeft zich zojuist een Bullish Garley pattern gevormd op het XAUUSD 1H pair, mogelijkheid om LONG te gaan :)

[afbeelding]
"Geloven" de mensen hier in dergelijke analyses? Vind het zelf nogal moeilijk om daarin mee te gaan.

• FabiandJ
  • Niet online
wimjongil schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:51:
[...]

"Geloven" de mensen hier in dergelijke analyses? Vind het zelf nogal moeilijk om daarin mee te gaan.
Leg uit waarom vind je het moeilijk om hierin mee te gaan?

• wimjongil
  • Niet online
FabiandJ schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:08:
[...]

Leg uit waarom vind je het moeilijk om hierin mee te gaan?
Nou, in de zin dat de markt memoryless is en dat zulke 'arbitraire' patronen voor zover ik weet geen grondige onderbouwing hebben.

• Remco
wimjongil schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:51:
[...]
Als er genoeg mensen en bots in "geloven" dan zal het waarheid worden ;-)
Als iedereen denkt dat het bullisch wordt, dan gaat iedereen kopen. Dus vraag is groter dan aanbod met als gevolg de prijs stijgt. En hop, de analyse is "bewezen" :P

• FabiandJ
  • Niet online
Het is anders niet voor niks dat het Gartley Pattern meer dan 80 jaar bestaat en tot op heden nog steeds gebruikt wordt. En zie hier dezelfde chart, maar dan een paar uur verder 2900+ pips profit had je kunnen maken ;)

• Bonez0r
FabiandJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:02:2900+ pips profit had je kunnen maken ;)
Metatrader meet in points (tienden van pips), dus dat zijn 290 pips.

edit: Ik bedenk me net dat het misschien van je broker afhangt. welke eenheid je ziet (maar dat zijn nog steeds 290 pips in die chart).

[Voor 59% gewijzigd door Bonez0r op 01-03-2016 20:41]

• FabiandJ
  • Niet online
Bonez0r schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:29:
[...]
Metatrader meet in points (tienden van pips), dus dat zijn 290 pips.

edit: bedenk me net dat het misschien van je broker afhangt. welke eenheid je ziet (maar dat zijn nog steeds 290 pips in die chart).
290pips profit met een leuke lotsize prima hoor, na het maken van de screenshot liep die trouwens nog wat hoger max was 370pips :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zjemm
ben je meteen klaar voor die week :P

opensecure.nl

• wimjongil
  • Niet online
Remco schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:24:
[...]
Als er genoeg mensen en bots in "geloven" dan zal het waarheid worden ;-)
Als iedereen denkt dat het bullisch wordt, dan gaat iedereen kopen. Dus vraag is groter dan aanbod met als gevolg de prijs stijgt. En hop, de analyse is "bewezen" :P
Ok. Ik zou hier persoonlijk ver verwijderd van blijven.
FabiandJ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:02:
Het is anders niet voor niks dat het Gartley Pattern meer dan 80 jaar bestaat en tot op heden nog steeds gebruikt wordt. En zie hier dezelfde chart, maar dan een paar uur verder 2900+ pips profit had je kunnen maken ;)
[afbeelding]
Dit zijn twee leuke links: deel 1 en deel 2. Wat zij zegt is dat een winstgevende benadering na een aantal jaar marginaliseert omdat meer mensen het uitvinden. Een standpunt waar ik mij erg in kan vinden, en wat totaal niet rijmt met die 80 jaar.

Vaak is het bij dergelijke patronen of wat dan ook zo dat ze vaak werken, maar dat als je het bij alle stocks/forex/derivaten in elke tijd gaat toepassen, het gewoonweg niet werkt. Doet verder niets af aan dat het voor jullie werkt, maar het zou niet mijn strategie zijn zeg maar. :)

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik ben nu op dit topic gestuit. Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig geworden. Ga me komende weken flink inlezen. Ik verwacht dat GBP in ieder geval veel fluctuaties zal laten zien met de onzekerheid of ze binnen de EU blijven.
GBP/USD en EUR/GBP lijken me erg interessant om in te gaan 'specialiseren'. Of denken jullie daar anders over?
Binnenkort eerst maar eens een demo account openen en gaan 'droog' oefenen. Zodra het soepel aanvoelt, omzetten naar een 'echt' account.
Zo op het eerste gezicht twijfel ik tussen eTorro en plus500. (tips om een keuze te maken?)

[Voor 24% gewijzigd door 26779 op 05-03-2016 23:27]

• fuqua
ik vroeg mij af of het belangrijk is om een snelle server verbinding te hebben met je broker ? Ik heb namelijk van het weekend een demo account geopend bij IC-Markets en Pepperstone, maar deze zitten bijde in Australie wat neerkomt op zo'n 100ms vertraging.

hoe kwalijk is dit ?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
Voor Pepperstone weet ik niet hoe het zit, maar IC Markets heeft datacenters in New York en London. Alleen hun HQ zit in Australië. Of je met 100ms af kunt, hangt af van je manier van handelen. Met limit orders maakt dat iig niks uit. Ik kan me voorstellen dat als je veel kleine scalps maakt, je misschien iets snellers wil, maar mijn ervaring met response bij ICM is vrij goed.

• fuqua
DJTimo schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:58:
Voor Pepperstone weet ik niet hoe het zit, maar IC Markets heeft datacenters in New York en London. Alleen hun HQ zit in Australië. Of je met 100ms af kunt, hangt af van je manier van handelen. Met limit orders maakt dat iig niks uit. Ik kan me voorstellen dat als je veel kleine scalps maakt, je misschien iets snellers wil, maar mijn ervaring met response bij ICM is vrij goed.
ah super dus icmarkets heeft wel live servers in london. Hmm zou dus niet te veel aandacht moeten spenderen aan de snelheid van demo servers... 8)7

• FabiandJ
  • Niet online
Pepperstone zit in New York, Sydney en Singapore.

• fuqua
FabiandJ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:15:
Pepperstone zit in New York, Sydney en Singapore.
Ah Fabian, jij zat ook bij ICmarkets he, hoe is de snelheid in ms ?

• Remco
IC Markets is bij mij vanuit een datacenter in Amsterdam ongeveer 76ms.
En ik gebruik die van New York:
code:
1
2
3
4
True ECN Server Primary
IP Address: 38.76.4.17
Hostname: live01.icmarkets.com
Location: Equinix NY4, New York, USA (11 miles from Wall Street)

• FabiandJ
  • Niet online
fuqua schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:06:
[...]

Ah Fabian, jij zat ook bij ICmarkets he, hoe is de snelheid in ms ?
Klopt onze MAM maakt er gebruik van, een screenshot van alle live servers.

• MrFX
Voor de scalpers onder ons latency is één maar execution time is twee.
Deze (execution times) zijn terug te vinden in de logs directory

• fuqua
FabiandJ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:14:
[...]

[afbeelding]
hmm valt me een beetje tegen, maar goed genoeg, spijtig dat hun mt4 servers in newyork zitten en de ctrader in london.

hoe maken jullie overigens geld over naar icmarkets ? ik zie niet bepaald euro vriendelijke overboekings mogelijkheden.

[Voor 14% gewijzigd door fuqua op 08-03-2016 07:54]

• fuqua
FabiandJ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:14:
[...]

[afbeelding]
ho wacht, je mam maakt gebruik van icmarkets, hoe zit het met jou dan waar zit jij ?

• FabiandJ
  • Niet online
fuqua schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:24:
[...]

ho wacht, je mam maakt gebruik van icmarkets, hoe zit het met jou dan waar zit jij ?
Iedereen die gebruik maakt van de MAM zit ook bij ICMarkets dus ik ook ;)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:43

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nieuw hier, maar ik zal in de toekomst hier vaker posten denk ik :)

Ik heb nu als broker global prime gekozen en ga nu de komende maanden m'n auto trader maken/uitbreiden.
Ik zal waarschijnlijk nog zeker 5 maanden op demo accounts vast zitten zodat ik zeker weet dat alles goed blijft lopen.

Mijn achtergrond is eigenlijk puur programmeren (doe ik nu zo'n 9 jaar) en uiteraard zit het stukje wiskunde en algoritmes wel goed. Mijn collega is hier eigenlijk mee begonnen en het sprak me wel aardig aan. Hij heeft een tijd geïnvesteerd in het testen en proefdraaien en draait nu sinds kort op een live account waarbij die 10% heeft gehaald in één maand.

Voor mij is eigenlijk meer de insteek om 'gewoon' wat extra inkomsten te vergaren, en het een beetje als hobby te zien. Ik verwacht de komende jaren geen grote geldbedragen erin te stoppen. Mocht ik t.z.t. live gaan dan zal m'n investering rond de 3k liggen.

Ik probeer zover mogelijk van discussies en speculaties weg te blijven en puur mijn eigen ding te doen. Ik zit een beetje met het punt dat als iemand iets echt winstgevend heeft, dat hij andere niet nodig heeft om het aan te verkopen of aan te delen.

• FabiandJ
  • Niet online
Global Prime is een prima broker, heb je een Myfxbook link van dat live account ben wel benieuwd :)

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Is er toevallig hier ook iemand die Binary Options trade?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Of zijn hier sowieso mensen die actief daytraden op Forex? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Goldstar heeft trouwens afgelopen week de 100% bereikt *O*

• gise
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat de regels zijn met betrekking tot belasting en de winsten uit forex trading?

• MrFX
gise schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:19:
Kan iemand mij vertellen wat de regels zijn met betrekking tot belasting en de winsten uit forex trading?
Naar mijn weten zijn het financiele transacties waar je geen belasting over betaald. Uiteraard betaal je wel vermogensbelasting over je totale vermogen boven waarde X.

• 26779
  • Niet online
Ik ben benieuwd wie er allemaal 'binnen zijn gelopen' vanwege de Brexit?

• Remco
Iedereen die verstandig was geweest had al zijn posities al gesloten.

• 26779
  • Niet online
Misschien denk ik te simplistisch, maar als je er van uit gaat dat een britin betekent zou hebben dat er niet veel verandert, en een brexit betekent dat de pond onderuit gaat, dan zou je kunnen speculeren op een daling van de pond ten opzichte van de dollar.
Bij een britin gebeurt er weinig, dus geen of weinig winst/verlies. Bij een brexit zou je flink kunnen verdienen. De gok om in te zetten op een onderuit gaan van de pond is dan wellicht een redelijk veilige gok.

• FabiandJ
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:38:
Goldstar heeft trouwens afgelopen week de 100% bereikt *O*
De MAM draait inderdaad nog steeds prima, trouwens op 2 maanden na al 2 jaar *O*
gise schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:19:
Forex trading valt onder Box 3.

• gise
  • Niet online
Oke, hier dus al weer tegenstrijdige berichten mbt de belasting over FX.
Maar aangezien FabiandJ hier vaak schijnt te posten ga ik er maar vanuit dat hij gelijk heeft.

En belasting neem ik aan alleen over de winst?

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 10:44
gise schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:01:
Oke, hier dus al weer tegenstrijdige berichten mbt de belasting over FX.
Maar aangezien FabiandJ hier vaak schijnt te posten ga ik er maar vanuit dat hij gelijk heeft.

En belasting neem ik aan alleen over de winst?
Hoezoe tegenstrijdig? MrFX en Fabian zeggen toch hetzelfde?

Maar met binary options hoef je je imo geen zorgen te maken over belasting

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• gise
  • Niet online
Seraphin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:22:
[...]

Hoezoe tegenstrijdig? MrFX en Fabian zeggen toch hetzelfde?

Maar met binary options hoef je je imo geen zorgen te maken over belasting
Ik vraag nu over Forex, niet over Binary Options.
MrFX zegt dat er geen belasting over de winst betaald hoeft te worden (buiten vemorgensbelasting boven de 22k)
Fabian zegt dat de winst belast moet worden in box 3. (buiten vermogensbelasting boven de 22k)

• FabiandJ
  • Niet online
gise schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Ik vraag nu over Forex, niet over Binary Options.
MrFX zegt dat er geen belasting over de winst betaald hoeft te worden (buiten vemorgensbelasting boven de 22k)
Fabian zegt dat de winst belast moet worden in box 3. (buiten vermogensbelasting boven de 22k)
Ik heb het een keer uitgezocht en ik vond de volgende dingen:
http://www.belastingdiens...e_2013/boxen_en_tarieven/
http://www.belastingdiens...n_en_tarieven/box_3/box_3

Het is een keer bij de Hoge Raad ter sprake gekomen:
"De Hoge Raad heeft de discussie voor day-traders en belastingheffing op 9 september 2011 definitief beslist. Conform de hiervoor gegeven analyse geldt dat daytrading niet tot belastbare inkomsten in Box I leidt, ongeacht resultaat en omvang werkzaamheden. Dit is slechts anders indien er sprake is van voorkennis, dan wel de mogelijkheid om het koersverloop te beïnvloeden.
De persoon in kwestie was deskundig (had daarvoor in loondienst in de financieel sector bewerkt) en besteedde 10 a 12 uur per dag aan handel in opties. De Hoge Raad vindt dat dit louter speculatief is en DUS geen box I activiteit."

De hele uitspraak: http://uitspraken.rechtsp...id=ECLI:NL:HR:2011:BQ2071
En hier nog een link met uitleg in dit geval voor de handel met binary options http://www.binoptie.nl/artikelen/binaire-opties-belasting

• gise
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:19:
[...]

Ik heb het een keer uitgezocht en ik vond de volgende dingen:
http://www.belastingdiens...e_2013/boxen_en_tarieven/
http://www.belastingdiens...n_en_tarieven/box_3/box_3

Het is een keer bij de Hoge Raad ter sprake gekomen:

[...]

En hier nog een link met uitleg in dit geval voor de handel met binary options http://www.binoptie.nl/artikelen/binaire-opties-belasting
Top, dankjewel Fabian!

• FabiandJ
  • Niet online
De tijd gaat hard, vandaag vieren we een feestje de Goldstar MAM bestaat 2 jaar *O* .
Sinds de start hebben we in maart 2015 en februari 2016 wat verlies gedraaid maar alle overige maanden met profit afgesloten.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Twee jaar alweer, gaat snel. Ligt het trouwens aan mij of is Goldstar de laatste tijd actiever?

• FabiandJ
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:56:
Twee jaar alweer, gaat snel. Ligt het trouwens aan mij of is Goldstar de laatste tijd actiever?
Klopt, maar dat lijkt me geen probleem deze maand een mooie profit ;)

• Remco
FabiandJ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Precies. Lijkt me een goed plan om het volgende maand weer zo goed te doen ;)

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Schop!

Aanstaande dinsdagnacht kon het wel weer eens spannend worden in de Forex wereld, gaan er hier nog mensen opblijven?

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Blijf niet op, maar hou het wel in de gaten ;-)

• 26779
  • Niet online
Ik hoor van een Venezolaanse community genoot dat er in Venezuelaeen gigantische inflatie aan de gang is. De Bolivar gaat hard onderuit de laatste weken. http://www.xe.com/currency/vef-venezuelan-bolivar
Kan hier wat mee met de mainstream forex exchanges?
ok.. ik kijjk de grafiek nog eens na en zie dat het vooral om de periode april van dit jaar gaat dat het heel hard ging,... nu lijkt het redelijk stabiel...

[Voor 23% gewijzigd door 26779 op 07-11-2016 22:02]

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stabiel is een groot woord, de inflatie daar is er gelinkt aan de olieprijs. Vergeet ook niet de officiële koers is vastgesteld door de regering en je ook nog een zwarte markt koers hebt en dat het land op het randje van de afgrond staat.

Zoek in de koers waar duidelijk werd dat Trump zou winnen :D

[Voor 19% gewijzigd door Erasmo op 09-11-2016 13:11]

• gise
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Waar kan ik "de goldstar" volgen?

Ik zelf handel handmatig, doe ongeveer +5% per dag

• KappuhH
  • Niet online
http://www.hansbowles.com

Hoe lang haal je al 5% per dag? Want als je dat al een jaar lukt hoef je geen ander systeem meer te volgen natuurlijk!

• FabiandJ
  • Niet online
gise schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:20:
[...]

Waar kan ik "de goldstar" volgen?

De link van KappuhH is correct, ik was op vakantie en kon daardoor niet eerder reageren.

• Remco
gise schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:20:
[...]
Heb je een link van je trades naar b.v. Myfxbook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Zijn er hier tweakers die hun eigen geschreven expert advisor draaien in bijvoorbeeld metatrader? Misschien leuk om wat ervaringen uit te wisselen...
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee