Zoals in de titel al staat vermeld ben ik op zoek naar een nieuwe netwerkkaart voor mijn laptop
het betreft een asus n56vz-s4035 om exact te zijn.
Nu heb ik een beetje het internet afgezocht op te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Nu ben ik niet goed bekend hoe dit werkt in een laptop.
Het kaartje zelf vervangen is geen enkel probleem maar ik zit wel met een aantal vragen.
om jullie wat beter van dienst te zijn wat achtergrond info
waarom?
ik woon in een flat en de 2,4 GHz band is zeer goed vertegenwoordigd hier en daar word ik dus niet zo blij van.
De snelheid die ik hierop haal met mijn laptop stijgt vaak niet boven de 10mbit/s uit.
Waarbij ik met mijn Note 2 op de 5Ghz mijn volle 60mbit/s kan halen.
er valt dus genoeg winst te halen dacht ik zo.
De gebruikte aparaten:
-ziggo ubee modem
-linksys ea6300 dualband ac router
-asus n56vz-s4035
nu zit ik met de volgende vragen:
-hoe werkt het met pci-e kaarten en antennes? zijn deze intern of heeft deze ook 2 of 3 externe antennes nodig? (heb dit zelf nog niet nagekeken in mijn laptop
)
-kan ik zomaar een dualband kaart gebruiken terwijl mijn oude kaart dit dus niet ondersteund?
Nu heb ik natuurlijk ook even rond gekeken naar de beschikbare kaarten.
-een veel genoemde kaart is de centrino 6300 maar daar hoor ik ook wel het een en ander aan problemen over en deze ondersteund geen bluetooth.
-Daarvoor zou ik dan ook kunnen kiezen voor de 6235 maar deze schijnt weer iets minder te presteren qua wifi.
-Aangezien ik ook een ac router heb zou ik ook voor de 7260 van intel kunnen gaan maar ik krijg niet echt hoogte van de prestaties van deze kaart en mogelijke problemen die zich voor zouden kunnen doen.
Dus om het verhaal maar even samen te vatten.
Kan ik mijn kaart vervangen voor een willekeurige andere pci-e kaart?
hoe zit dat met antennes?
hebben jullie advies voor een goede kaart en indien mogelijk één die ac ondersteund.
alsvast bedankt voor jullie moeite
het betreft een asus n56vz-s4035 om exact te zijn.
Nu heb ik een beetje het internet afgezocht op te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Nu ben ik niet goed bekend hoe dit werkt in een laptop.
Het kaartje zelf vervangen is geen enkel probleem maar ik zit wel met een aantal vragen.
om jullie wat beter van dienst te zijn wat achtergrond info
waarom?
ik woon in een flat en de 2,4 GHz band is zeer goed vertegenwoordigd hier en daar word ik dus niet zo blij van.

De snelheid die ik hierop haal met mijn laptop stijgt vaak niet boven de 10mbit/s uit.
Waarbij ik met mijn Note 2 op de 5Ghz mijn volle 60mbit/s kan halen.
er valt dus genoeg winst te halen dacht ik zo.
De gebruikte aparaten:
-ziggo ubee modem
-linksys ea6300 dualband ac router
-asus n56vz-s4035
nu zit ik met de volgende vragen:
-hoe werkt het met pci-e kaarten en antennes? zijn deze intern of heeft deze ook 2 of 3 externe antennes nodig? (heb dit zelf nog niet nagekeken in mijn laptop

-kan ik zomaar een dualband kaart gebruiken terwijl mijn oude kaart dit dus niet ondersteund?
Nu heb ik natuurlijk ook even rond gekeken naar de beschikbare kaarten.
-een veel genoemde kaart is de centrino 6300 maar daar hoor ik ook wel het een en ander aan problemen over en deze ondersteund geen bluetooth.
-Daarvoor zou ik dan ook kunnen kiezen voor de 6235 maar deze schijnt weer iets minder te presteren qua wifi.
-Aangezien ik ook een ac router heb zou ik ook voor de 7260 van intel kunnen gaan maar ik krijg niet echt hoogte van de prestaties van deze kaart en mogelijke problemen die zich voor zouden kunnen doen.
Dus om het verhaal maar even samen te vatten.
Kan ik mijn kaart vervangen voor een willekeurige andere pci-e kaart?
hoe zit dat met antennes?
hebben jullie advies voor een goede kaart en indien mogelijk één die ac ondersteund.
alsvast bedankt voor jullie moeite
tijd voor wat klusjes!