Toon posts:

aantal problemen nieuwe build

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Vandaag uren gewerkt om hem in elkaar te zetten.

Ik krijg de melding als ik hem boot "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key" de hdd is correct aangesloten.

Graag advies !

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 10:52 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voeding voor CPU op het moederbord aangesloten ?
Verder is mn gpu nergens per draad aangesloten
Ook hier moet een 6 pins PCI-e stekker in om een werkende PC te krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door PilatuS op 22-10-2013 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:04:
Voeding voor CPU op het moederbord aangesloten ?
Ja en de 24 pin ook.

• 0BlackLight
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 12:04
Check ook even of de CPU fan op de juiste header is aangesloten. Mijn Asus moederbord geeft bijvoorbeeld een paar piepjes als de CPU fan niet correct is aangesloten, bijvoorbeeld op een case fan header.

• PilatuS
  • Niet online
In de handleiding staat trouwens ook gewoon vermeld wat die 4 piepjes precies betekenen.

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
Misschien handig om een foto te plaatsen. Liefst een van goede kwaliteit.
Graag ook wat meer informatie over je build, dus type moederbord, processor etc...

[ Voor 36% gewijzigd door Maxustiti op 22-10-2013 22:16 ]

Verwijderd

Ik wil je eventueel even verder helpen over whatsapp
Stuur maar dm

• 0BlackLight
Hier z'n andere topic met z'n vorige probleem, toen ging z'n pc helemaal niet aan. Daar staat ook een lijstje van het systeem.

Je had overigens ook gewoon in dat topic verder kunnen gaan, dan weten de mensen waar ze mee te maken hebben en wat er al geprobeerd is enzo.

[ Voor 26% gewijzigd door 0BlackLight op 22-10-2013 22:34 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

BLACKfm

O_o

[quote]PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:04:
[...]

Ook hier moet een 6 pins PCI-e stekker in om een werkende PC te krijgen.
[/quote]

En dan maar hopen dat het geen simpele videokaart is die geen extra stroom behoeft...

Het enige wat me zorgen baart is de regel "Overigens heeft me psu een aantal draden met 4 pin gaten die nergens in past. Ik weet niet of die erin moet ergens of niet."

Dat klinkt als de P4 stekker en die is toch wel van belang, bij een dubbele is dat niet altijd noodzakelijk (niet alle voedingen hebben een dubbele P4 stekker. Meestal zit dat wel ergens rond de CPU.

[center]Afbeeldingslocatie: http://cdn.computerhope.com/bigmb.jpg[/center]

Bij bovenstaand plaatje zit die rechtsbovenin.

Uit je vorige topic blijkt deze dus aangesloten :).

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 22-10-2013 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was idd de pci probleem wat ik niet zag.

Oke beeld is opgelost, piepje ook opeens uit zichzelf. Enige probleem nu is dat ik met een paar gpu kabels zit wat nergens in gaat. Ook zijn er geen lampjes aan en werkt booten pet usb ni

• 0BlackLight
Is de videokaart nu aangesloten?
Je hebt een niet-modulaire voeding. Er zullen dus kabels overblijven die los in de kast blijven liggen.
Heb je het over de lampjes op de voorkant van de kast? Zijn deze wel aangesloten? Deze zijn ongeveer hetzelfde als de power en reset button kabels.
Welke USB poort gebruik je? Als deze aan de voorkant van de kast zit, moet deze wel aangesloten zijn natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
0BlackLight schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:22:
Is de videokaart nu aangesloten?
Je hebt een niet-modulaire voeding. Er zullen dus kabels overblijven die los in de kast blijven liggen.
Heb je het over de lampjes op de voorkant van de kast? Zijn deze wel aangesloten? Deze zijn ongeveer hetzelfde als de power en reset button kabels.
Welke USB poort gebruik je? Als deze aan de voorkant van de kast zit, moet deze wel aangesloten zijn natuurlijk.
geen enkel lampje behalve die van de dvd speler. Van binnen geen enkele lampje, de led kabels zijn wel aangesloten en de usb herkent de pc wel, dus daar ligt het niet aan. Het is dat wanneer ik hem boot per usb dat ik dan de tekst krijg van dat ik de media moet aansluiten en op een knop moet drukken wat ik al vaak heb gedaan.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je een OS wilt installeren met een USB stick, moet je USB 2.0 poorten gebruiken van het moederbord.
(dus niet vooraan, maar achteraan)

[ Voor 59% gewijzigd door Robbedem op 23-10-2013 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de volgende melding iedere keer als ik de pc opstart of per usb boot:

"Reboot and select proper boot device. Or insert boot media in selected boot device and press a key"

Hdd herkent die wel in bios, dvd drive ook. Weet echt niet wat er aan de hand is..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 10:19 ]

• michielmestrom
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06-2025
Zet anders / of koop een besturingssysteem op dvd. Boot dan vanaf de dvd drive dmv de boot prioriteit in de bios te veranderen. Misschien werkt dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
^ heeft er niet echt wat mee te maken denk ik, want de usb werkt wel op me 2 andere laptops. Ikga het zo proberen met cd.

• PilatuS
  • Niet online
Stel de bootvolgorde dan goed in.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:
Stel de bootvolgorde dan goed in.
Wat is de volgorde volgens jou?

En ik kan gelijk usb boot aanklikken biu me mobo maar krijg alsnog die tekst.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-04 11:20
als je die message krijgt stop je de usb in een 2.0 port aan de achterkant (dus op je moederbord wacht heel even en klik dan op enter of iets wat je wilt en dan weer even wachte hij moet lezen wat er op de usb staat

Verwijderd

Topicstarter
glydoscoop schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:28:
als je die message krijgt stop je de usb in een 2.0 port aan de achterkant (dus op je moederbord wacht heel even en klik dan op enter of iets wat je wilt en dan weer even wachte hij moet lezen wat er op de usb staat
Al zovaak gedaan, heeft er niet veel mee te maken. Wss leest die de .exe op het usb niet.

• glydoscoop
ja dat kan kloppen ook wel eens gehad en als je het bij een andere pc probeert werk hij wel? ook vanuit post he dus niet Windows opstarten maar daarvoor

• glydoscoop
en wat PilatuS al zij ik heb ook weleens gezien dat de boot order met usb op 1 werkt en lees even alle opties in de bios mischien staat er iets uit dat aan hoort daarvoor?

Verwijderd

Topicstarter
Net met cd geprobeerd, zelfde probleem :s

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.