Toon posts:

"select proper boot device" probleem - eerste keer build

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal!

Na 10 uur kloten heb ik alles aangesloten op me pc. Hij gaat aan, herkent de dvd d en hdd. Cd van gedownloade windows 7 (krap budget) erin gedaan en krijg "select proper boot media or insert boot media" op me scherm. Wat ik ook doe.

Kan alleen in bios komen, usb ook geprobeerd maar krijg hetzelfde.

Boot volgorde aantal keren aangepast en alles in orde, nog steeds geen luck.

Toen de amd driver cd in gedaan, die pakte die wel. Alleen de cd en usb werkte perfect op me 2 andere laptops dus ik twijfel of het aan de usb/cd ligt.

Graag advies aub!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:53
Dan ligt het dus niet aan de hardware: Gedownloade Windows 7 :F ...

[ Voor 47% gewijzigd door CappieL op 23-10-2013 20:18 ]

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 11:49

TommieW

Numa numa.

Dan heb je waarschijnlijk iets verkeerd gedaan. Google hoe je die dingen moet branden. Ik mag je niet verder helpen volgens de policy van Tweakers.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:16:
Dan heb je waarschijnlijk iets verkeerd gedaan. Google hoe je die dingen moet branden. Ik mag je niet verder helpen volgens de policy van Tweakers.
Ik weet hoe je het moet branden want het werkte gewoon in post boot op me laptop..

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-04 11:20
als je er iets in doet zoals de cd of usb en dan enter drukt wat gebeurd er dan? en als het geen gekochte windows is had je dit kunnen zien aan komen niet vervelend bedoeld maar stellen doen we niet aan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:26

Quad

Doof

Je mag rustig downloaden hoor, of hij het activeert met een legale licentie of niet is het de TS zijn probleem. Maar een gedownloade versie van Windows 7 is niets mis mee.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
probeer eens een simpele versie van linux op een usb-stickje te zetten, bijvoorbeeld ubuntu en kijk of deze boot. Als deze niet boot heb je een hardware issue, anders een software issue met illegale windows 7 waar op tweakers niet mee geholpen word.

edit:
@hierboven, meestal zijn ditsoort gedownloade versies, pre cracked, en dan is het alsnog illegaal en kan het hieraan liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door kaasplank1 op 23-10-2013 21:25 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36

Leejow(saait)

Blater

Heeft je moederbord een Boot Device Selection menu? Wellicht dat je dan je CD/USB kan kiezen. En hoe heb je de USB gemaakt? Probeer er anders een FreeDOS oid. op te zetten.

• glydoscoop
ja Quad dat snap ik maar ik kom zo vaak computers tegen met windows 7 ultimate en dan vraag je waar de cd is ja illegaal gedownload dus 9/10 x zijn de inderdaad precracked, ik lees op internet heel veel over sata kabels verwisselen en verkeerde raid settings, zou je mischien wat fotos kunnen maken van alles gewoon zelfs de beste zien weleens iets over het hoofd

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb geen respect voor mensen die m'n brood roven, en zal er dus maar vanuit gaan dat je geen geld had voor de $1,50 die het kost om een CD-tje te laten opsturen voor de licentie die je al hebt (DIE HEB JE, HEH? HEH? HEH??!??!??!?!?!??!?!?!?!?!? Ik werk daar ELKE dag aan!!, en €80 voor een awesome Win8.1 licentietje staat compleet niet in verhouding tot wat voor PC dan ook, zeker voor een gemiddelde game bak, en ga anders even op FreeBSD, Ubuntu, Mint, Slackware, Debian ofzo werken totdat je wel €80 hebt voor Windows)

Heb je in de UEFI devices staan? Hoe staat je S-ATA controller ingesteld? AHCI, IDE of RAID? Ik raad AHCI aan, maar IDE >KAN< ook werken, hoewel je dan het OS mogelijk in BIOS mode installeerd, iets wat op een moderne PC niet altijd aan te raden is. Zet Secure Boot overigens ook wel uit!

Als er in je UEFI devices staan, zal je in theorie kunnen werken; en is je CD dus gaar/rotte EFI sector (je zult dan dus je UEFI op BIOS-mode moeten zetten). Overigens: heb je wel een officiele MS download te pakken? zo'n 60% van de W7U precracked images op de bekende sites zitten vol ad/bloatware/wormen... en dat is een feit, en al doe je yar-har-fiddel-dee-dee (GRRRR BROODROOF), een ISO-tje is zo gedownload van MS zelf, en kun je gratis & legaal voor 30 dagen proberen. En met een trucje zelfs 90.

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 23-10-2013 21:33 ]

• glydoscoop
Ik probeerde te zeggen wat Umbrah super uitlegt

• 0BlackLight
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 12:04
Je 9e topic over dezelfde PC, gefeliciteerd ;)
Even Ubuntu o.i.d. installeren en kijken of dat wel werkt. Is er niemand in de buurt die er verstand van heeft en je kan helpen? We horen graag of het uiteindelijk gelukt is.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36

Thomg

Aww yiss

_/-\o_
Ik heb onwijs hard gelachen hierom, ook al was het ook gedeeltelijk serieus.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 23-10-2013 23:00 ]

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:35
+1 voor Umbrah!

On topic:
http://www.4allshop.nl/WN7-00625?ref=tweakers

Ben je nog student?
https://www.surfspot.nl/h...urnUrl=%2fSURFspot%2fTask

of MSDNAA (Dreamspark) van Microsoft, ligt aan je school of je daar toegang tot hebt.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Stop nou eens gewoon met al die topics aanmaken! Echt, bij elk klein ding komt er weer een nieuw topic met matige inzet. Daarnaast geven we geen ondersteuning met het gebruik van onrechtmatig verkregen software.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.