Toon posts:

game pc gaat niet aan..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag alles binnen, veel mee gekloot maar heb hem uiteindelijk toch in de kast gekregen. Alles aangesloten wat minimaal aanmoest, niets functioneerde of ging aan. Helemaal geen gehoor. Ik heb de 24 pin kabel aangesloten aan de moederbord, de cpu stroomkabel ook en nog 2 kleine kast kabel genaamd power en reset switch aangesloten alleen daar was ik niet zeker van.

Wel moet ik zeggen dat toen ik de cpu cooler eruit haalde, perongeluk met me duim de pasta had aangeraakt.

Ook schaafte ik de moederbord af en toe tegen de kast maar niet veel en de gele schroefjes zaten er latet wel in.

Help aub!

Is er ergens een plek waar ik alles heen kan brengen en het daar kan laten bouwen?

Bedankt

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
4 of 8pins vlakbij je cpu wel aangesloten? Iemand in de buurt die er wel verstand van heeft?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Het klinkt alsof je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Heb je de power en reset knop wel goed aangesloten? Dit is meestal een ramp om te doen omdat meestal nogal onduidelijk is welke waar moet en als echt helemaal NIETS het doet bij een PC die uit nieuwe onderdelen bestaat, dan ligt het denk ik daar aan. Je PSU zou er ook aan kunnen zijn, maar dat weet ik niet. Probeer eens een andere erin.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 17:22 ]

• 0BlackLight
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 12:04
Staat de voeding niet uit? Er zit meestal zo'n switch naast de voedingskabel. En de power knop nog eens kijken of die goed aangesloten is. In de handleiding van het moederbord staat vaak goed genoeg aangegeven welke pinnetjes waar voor bestemd zijn.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb je de spacers wel in je kast gedaan? Anders frituur je al je componenten meteen...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
De pin vlakbij me cpu is wel aangesloten. De voeding zit er gewoon in en heb de knop aangezet + in de stopcontact.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
'gele schroefjes' neem aan dat dat de spacers zijn XD

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:41:
De pin vlakbij me cpu is wel aangesloten. De voeding zit er gewoon in en heb de knop aangezet + in de stopcontact.
In Het stopcontact lijkt me wel handig ja.
Ik denk toch dat je die powerbutton kabels verkeerd hebt aangesloten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36

Thomg

Aww yiss

Altijd bij dit soort dingen foto's maken.
Super.
Veel.
Foto's.

Je weet, blijkbaar, niet waar je naar moet kijken. Wij spotten misschien vrijwel meteen wel het probleem voor je.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41
Zit er ook geheugen in je bord geprikt ?

Checklist

-Moederbord correct geinstalleerd met afstandshouders ?
-24pins kabel erin.
-4 of 8 pin cpu kabel erin
-Processor er in met cooler , en de cooler ook aangesloten op het moederbord.Zit de processor goed in de socket??
-Geheugen er in prikken
-Dan de powerbutton kabel van je kast op je moederbord prikken op de daarvoor bestemde header. ( zit toevallig niet op een usb header geprikt ofzo ?
- Stekker in het stopcontact , schakelaar van de voeding ( als deze aanwezig is ) op aan zetten.

Welke componenten gebruik je ? En heb je fotos ?

[ Voor 8% gewijzigd door Galaxis op 22-10-2013 17:48 ]

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-01 16:24
Was je gegrond tijdens het in elkaar zetten? Dit is vaak niet het probleem maar het kan wel het geval zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Norbert.O schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:48:
Was je gegrond tijdens het in elkaar zetten? Dit is vaak niet het probleem maar het kan wel het geval zijn.
Gegrond? De kast lag op me bed en de moederbord op het kartonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:46:
Zit er ook geheugen in je bord geprikt ?

Checklist

-Moederbord correct geinstalleerd met afstandshouders ?
-24pins kabel erin.
-4 of 8 pin cpu kabel erin
-Processor er in met cooler , en de cooler ook aangesloten op het moederbord.Zit de processor goed in de socket??
-Geheugen er in prikken
-Dan de powerbutton kabel van je kast op je moederbord prikken op de daarvoor bestemde header. ( zit toevallig niet op een usb header geprikt ofzo ?
- Stekker in het stopcontact , schakelaar van de voeding ( als deze aanwezig is ) op aan zetten.

Welke componenten gebruik je ? En heb je fotos ?
Alles behalve de power button van de kast was ik onzeker van. Het wate het er 2 kabels van 2 pins wat in een 8 pin ofzo kon. Wel in geprikt maar niks gebeurde.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:24
Heb je net wel gelezen dat het advies luidde om enkele foto's te maken?
Je snapt namelijk veel vragen niet en wij snappen jou uitleg niet.

Verwijderd

Topicstarter
Stef42 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:54:
Heb je net wel gelezen dat het advies luidde om enkele foto's te maken?
Je snapt namelijk veel vragen niet en wij snappen jou uitleg niet.
Net alles terug gelegd in de doos.. probeer straks wel alles opnieuw te doen.

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-01 16:24
Pak er straks een YouTube video bij en volg die. Zijn voldoende kwaliteit's video's over dit onderwerp, ook in het Nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
Norbert.O schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:58:
Pak er straks een YouTube video bij en volg die. Zijn voldoende kwaliteit's video's over dit onderwerp, ook in het Nederlands.
Heb er iets van 20 van gezien. Maar niet alles is indentiek aan mijn build.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:40

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:55:
[...]

Net alles terug gelegd in de doos.. probeer straks wel alles opnieuw te doen.
Bouw het dan eerst op bovenop de moederbord doos. Sowieso is dit een aanrader bij de wat duurdere systemen. Liever er achter komen dat iets/het niet werkt dan dat je alles in de kast hebt zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41
Voor de 2e keer , je leest maar voor de helft.

Om welke componenten praten we ?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

YouTube: ULTIMATE Build a Better $1500 Gaming PC Computer "How To" Guide < Skip naar 9:00 en kijk vanaf daar.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:59:
[...]

Heb er iets van 20 van gezien. Maar niet alles is indentiek aan mijn build.
Normaal gesproken dus wel. Er zijn niet voor niets bepaalde standaarden. "Precies jouw build" ga je nooit vinden op een YT build (Nouwja nooit).

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 22-10-2013 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mn build is
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 65,45€ 65,45
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 55,10€ 55,10
1MSI R7850-2GD5/OC€ 127,95€ 127,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Cooler Master N300 (Closed)€ 34,95€ 34,95
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 43,36€ 43,36
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,24

En heb het later eruit gehaald de moederbord en vervolgens op de doos verder mee gewerkt. Nogsteeds niets. Ik zal vanavond een paar fotos plaatsen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Galaxis schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:02:
Voor de 2e keer , je leest maar voor de helft.

Om welke componenten praten we ?
Ik gok iets dat hier op lijkt.....
gallery: 9Laggspikes

@TS: foto's zijn inderdaad welkom, net als een lijstje met welke componenten je hebt. Zo te zien weet je hoe je een inventaris moet maken, dus kan je ook een RML maken en die hier copy-pasten. Nu lijkt het alsof je er van uit gaat dat wij allemaal mee hebben gediscusseerd in je DAA topics en weten welke componenten je uiteindelijk hebt aangeschaft.

Lees verder ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, misschien kom je daar iets tegen wat je over het hoofd hebt gezien.

Als ik zelf een computer in elkaar zet, doe ik eerst CPU, koeler, geheugen op het moederbord, sluit vervolgens de voeding en frontpanel kabels (reset/power/usb) aan, en prik dan vast harde schijf, toetsenbord, muis en monitor aan het moederbord om te controleren of ik beeld krijg. Als dat zo is, ga ik verder met alles inbouwen in de kast.

edit: typen duurt te lang, zo te zien heb je je lijstje al gepost toen ik mijn post aan het schrijven was :). Probeer voor jezelf na te gaan wat je in welke volgorde hebt aangesloten, en kijk nog even het YT filmpje van D4NG3R terwijl je het nog een keer probeert ..... vooral rustig blijven en systematisch aanpakken, dan moet het goedkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 22-10-2013 18:18 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

gwystyl schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:11:
[...]

Ik gok iets dat hier op lijkt.....
gallery: 9Laggspikes

@TS: foto's zijn inderdaad welkom, net als een lijstje met welke componenten je hebt. Zo te zien weet je hoe je een inventaris moet maken, dus kan je ook een RML maken en die hier copy-pasten. Nu lijkt het alsof je er van uit gaat dat wij allemaal mee hebben gediscusseerd in je DAA topics en weten welke componenten je uiteindelijk hebt aangeschaft.

Lees verder ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, misschien kom je daar iets tegen wat je over het hoofd hebt gezien.

Als ik zelf een computer in elkaar zet, doe ik eerst CPU, koeler, geheugen op het moederbord, sluit vervolgens de voeding en frontpanel kabels (reset/power/usb) aan, en prik dan vast harde schijf, toetsenbord, muis en monitor aan het moederbord om te controleren of ik beeld krijg. Als dat zo is, ga ik verder met alles inbouwen in de kast.
CPU, RAM, Voeding en indien er geen IGP aanwezig is een GPU. Meer ben je niet nodig om er zeker van te zijn dat je basissysteem op z'n minst post. De aan/uit knop kan je kortsluiten met een schroevendraaier.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@D4NG3R je hebt gelijk, ik zat al te twijfelen over of ik de HDD nou al aansloot of niet :). Is inderdaad niet nodig voor een POST test. Kortsluiten van power knop heb ik nooit geprobeerd, maar dat klinkt wel makkelijker dan het moederbord zo dicht bij de kast leggen dat die frontpanel kabel goed aangesloten kan worden.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

als je weet welke twee pins de power zijn, kan je die gewoon "verbinden" met je schroevedraaier; niets engs aan.
Heb je geheugen en de cpu erin geprikt en eventueel de videokaart mocht die nodig zijn moet er wat gebeuren.

het is pin 3 en 4 bovenste rij, als je Asrock gewoon kan lezen op dat koelblok erboven.

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 22-10-2013 19:06 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• wybrenoppedijk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-04 18:39
#nieuwekopen

Verwijderd

Topicstarter
Deze probleem gefixt :) ty allemaal.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor het nageslacht: wat heb je nou gedaan om hem wel aan de gang te krijgen? Was er een stekkertje verkeerd aangesloten of maakte er iets kortsluiting oid?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat heb je nu gedaan? Nou ben ik toch benieuwt.

Pagina: 1