Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:31
Ik ben al vele weken aan het kijken naar een smartphone, omdat dit mijn eerste echte is heb ik veel gelezen en kan slecht tot een keuze komen.
Vele forumtopics gelezen, topic zijn veelal gewijd aan een type merk /type smartphone. Nadeel, moeilijk te doorgronden. Dan ben je afhankelijk van tweakers review.
Rond de 300 euro vind ik hoog genoeg.
Scherm goed, kijkhoek, is toch wel belangrijk. Evenals buiten te gebruiken en niet te groot dan kom ik toch uit op 4.3 4.6
Een knappe foto met detail en kleur echt, wil hem ook voor openstreetmap tagging gebruiken. GPS accuraatheid, weinig informatie daarover. Dus ook geotag foto mogelijkheid, lees daar niets over.

Keek naar de Samsung Galaxy S4 mini bekijk je de video van tweakers de opmerking "in deze prijsklasse zijn er betere schermen", "720p schermen", welke? Zoek, hup terug naar de pricewatch ergens 720 p aanvinken en kijken welk model er uit rolt, hmmm 720 p, waar.........

Rond de 300 euro.
Of kan ik toch beter de HTC One S kopen. Of anders de HTC Desire 601.
Sony laat ik al helemaal liggen vanwege de opmerkingen van de kijkhoek. Hoeveel waarde moet ik daaraan hechten?
De Nexus 4 met de gladde glas onderkant schuift op vele video's als je die op tafel bedient. Lijkt mij hoogst irritant.

Ik mis dan ook de review van gelijke prijs modellen een op een, twee schermen naast elkaar, gemaakte foto of video in het Nederlands, heb dan ook op buitenlandse video's gekeken maar net niet deze modellen naast elkaar.

Als ik de foto's bekijk van desire 500 is die beter als de desire 601, is dit juist?? Vergeliik vanaf meerdere sites. Dus niet dezelfde foto. Vergelijkcondities.

Kortom ik ben er nog niet uit en voor mijn gevoel al veel te veel tijd ingestoken.

WELKE kan ik beter kopen en waarom?

Zo geef ik bij deze aan waar misschien verbetering in review/pricewatch mogelijk is. ;)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
In dat segment is de Nexus 4 een prima toestel als je in NEderland wil bestellen.
Ik zou echter over de grens kijken en je blik richten op de Xiaomi M2S.
Fantastische prijs/kwaliteit verhouding.

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Kijkhoek telefoon, hoe belangrijk vind je dat? Hoe vaak kijk jij vanuit een grote hoek naar je telefoon? Ik ben nu al toe aan m'n tweede sony en ik heb totaal geen problemen met de kijkhoek. Ik vind het design van Sony mooier, stijlvoller dan al die afgeronde modellen van andere merken. De 'bloatware' van Sony is zonder root voor het grootste deel ofwel te verwijderen ofwel gemakkelijk uit te schakelen via Instellingen - Apps. Sony geeft ook regelmatig updates.
Qua updates zit je met de Nexus 4 het best (nexus-toestel, dus bij uitkomen van nieuwe android-versie krijg je al snel de update naar die nieuwe versie). Heeft ook geen bloatware, is makkelijker dan alle andere merken of andere ROMs op te zetten.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
nexus 4 heeft voor rond de 300 euro de beste prijs/kwaliteit, wellicht worden de restanten hier ook nog goedkoper aangeboden als de N5 in de verkoop gaat

Strava

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kijkhoeken bij Sony's zou ik niet teveel waarde aan hechten eerlijk gezegd, gebruik zelf een ZL al maanden
en ja de kijkhoeken zijn niet top, maar in de praktijk merk ik daar niet heel erg veel van eerlijk gezegd :)

Galaxy S4 mini is echt not done imho en helaas is de HTC One Mini te duur, had erg mooi geweest denk.

Weet niet of je meer dan 16GB geheugen wilt of dat een eis is?
Anders is de Nexus 4 inderdaad de goede keuze (hoesje eromheen = weg gladheid)

Wat ik zelf een leuke telefoon vind voor €200,00 is de Sony Xperia M, maar misschien te min?
Anders de Sony Xperia SP met genoeg ervaringen in: [Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie

Uiteraard kun je ook uitwijken naar Chinese telefoons, voor €300,00 heb je dan wel erg leuke specs!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• KLX16
Bedankt voor de eerste snelle reacties.

Te min, nee, in de zin van ik wil niet gezien worden met (goedkoper toestel of i.d.)als het over specifiecatie gaat,(openstreetmap) tagging ga denk ik wel wat foto's nemen (geotag.) ik sta open voor elke suggestie en het weerleggen van denkbeelden met een oplossing.
Een opmerking bij Nexus 4, hoesje eromheen is praktisch, iets wat ik misschien toch al gaat doen.

[ Voor 26% gewijzigd door KLX16 op 21-10-2013 13:58 ]

Verwijderd

Het nadeel van de meest bovengenoede telefoons is dat je vast zit aan het geheugen dat ze hebben. Ik zou het ook erg belangrijk vinden dat er een sd kaart in kan.
En waarom is de S4 mini zo not-done?

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:24:
Het nadeel van de meest bovengenoede telefoons is dat je vast zit aan het geheugen dat ze hebben. Ik zou het ook erg belangrijk vinden dat er een sd kaart in kan.
En waarom is de S4 mini zo not-done?
Als de telefoon OTG ondersteund kan je er een USB stick aanhangen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 17:44
Momus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Als de telefoon OTG ondersteund kan je er een USB stick aanhangen.
Erg praktisch is dat niet, tenzij je films oid op je stick zet en kijkt omdat je geheugen in je telefoon te klein is.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 21-10-2013 13:30 ]

• Momus
dutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Erg praktisch is dat niet, tenzij je films oid op je stick zet en kijkt omdat je geheugen in je telefoon te klein is.
Klopt.
Koop je een 32 gig telefoon, ben je een knappe jongen als je dat vol krijgt overigens.

• CLB
  • Niet online

CLB

* Momus noemde CLB een knappe jongen* ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit (inmiddels romantisch getinte :X) topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft. :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 17:44
CLB schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:38:
* Momus noemde CLB een knappe jongen* ;)
Haha ik voelde me ook persoonlijk aangesproken, al biedt een nas dan de ultieme oplossing: meer dan 500GB aan muziek en films kunnen streamen ;)
Enige nadeel is dat je WiFi nodig hebt. Of veel geld voor je 3G ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 21-10-2013 13:50 ]

• KLX16
janvanduschoten schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:40:
Ik verplaats dit (inmiddels romantisch getinte :X) topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft. :)
Okay geen goede inschatting van mijn kant, ondanks wat ervaringselementen.

[ Voor 4% gewijzigd door KLX16 op 21-10-2013 14:05 ]

Verwijderd

Een NAS is geen alternatief voor offline navigatie. Daarvoor heb ik veel geheugen in gebruik, autokaarten, wandelkaarten etc. Daarnaast is een filmpje en een berg muziek ook lekker in de vakantie. Daarom kwam ik bij de S4 mini uit. Vergeleken met de S4 is het natuurlijk minder. Maar je betaald er ook minder voor. Als je hem vergelijkt in het beeldscherm segment is die zo slecht nog niet. Alleen jammer van het notificatielampje dat ontbreekt.

• CLB
  • Niet online

CLB

Een qHD scherm voor zo'n prijs, kom op zeg, dat had ik 3,5 jaar geleden ook zeg :)

• KLX16
CLB schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:42:

Wat ik zelf een leuke telefoon vind voor €200,00 is de Sony Xperia M, maar misschien te min?
Anders de Sony Xperia SP met genoeg ervaringen in: [Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie
Sony Xperia M
"Van deze 4GB intern geheugen is er zo'n 2GB over voor de eindgebruiker"

Ik heb het over openstreetmap tagging en foto's nemen dus ook navigatie en kaartmateriaal, en kaartmateriaal geeft toch wel wat GB, dat zal je wel niet op een sdkaart kunnen zetten bij de verschillende programma's. Moet ik allemaal nog uitproberen, gebruik nu veelal garmin.

Van 4GB is de stap naar 8GB
zoekcriteria aangepast

De [Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie daar gaf tweaker review video op 3:64 aan dat de SP slecht buiten afleesbaar is, en genoemd als slechste, ik ben dus veel buiten, vandaar dat ik op basis van deze uitspraak niet op mijn lijstje staat. Misschien onterecht.? Hoe slecht.

• CLB
  • Niet online

CLB

Navigatie-kaarten gaan imho altijd op de MicroSD-kaart, maar dat is idd app-afhankelijk...
Schermen buiten gebruiken resulteert in een aardig hoge brightness en dat kost weer accuduur, lastig.

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 16:28
Ik ben ook een goed alternatief aan het zoeken voor de Nexus 4, vooral vanwege de prijs en de batterijduur waar toch wel wat mensen over klagen. Het liefst zou ik het scherm ook nog iets kleiner zien, maar daar kan ik nog wel mee leven.

Ik kom op de volgende modellen uit:

- Huawei G700 (245,-- bij bol.com en je krijgt nog 20,-- cashback via huawei)
- LG 4X HD (263 via de pricewatch)

Verder heb ik weinig interessants gezien om eerlijk te zijn. Iemand tips? Is de nexus 4 superieur t.o.v. bovengenoemde toestellen? Ik wacht dan even op de definitieve aankondiging van de nexus 5 en dan zal de 4 wel een euro of € 50,-- in prijs zakken.

Verwijderd

Voor onder de € 250 kun je een Huawei Ascend G615 krijgen aka Huawei Honor 2, dit is een uitstekend toestel welke al via Chinese firmware een Android 4.2.2 update heeft mogen ontvangen.

Kwa specs en performance kan dit toestel zich meten met onder andere de Samsung Galaxy S3, HTC One X, Huawei Ascend P6, waar ik die laatste vooral zie als een luxere uitvoering van de Huawei Honor 2.

De zwarte versie van de Huawei Ascend G615 kost via Amazon.de € 243,04 en de witte € 248,89. Al wacht ik persoonlijk op de Nexus 5, maar waarschijnlijk zal die dan niet zo goedkoop in Nederland te krijgen zijn en hij is nog niet aangekondigd.

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 16:28
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:17:
Voor onder de € 250 kun je een Huawei Ascend G615 krijgen aka Huawei Honor 2, dit is een uitstekend toestel welke al via Chinese firmware een Android 4.2.2 update heeft mogen ontvangen.
De G700 is eigenlijk op alle fronten beter dan de G615. En even duur! Waarom de G615 ipv de G700?

• KLX16
4.5 : 5 = g615:g700 scherm

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
Moet het toestel 'Westers' zijn? als in: goed in nederland beschikbaar?

Anders zijn toestellen als de Xiaomi Mi2S of de Jiayu g4 misschien goede opties.

Verder kom ik in de Pricewatch uit op toestellen als de Sony Xperia T uit.

Verwijderd

Frenkovic schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

De G700 is eigenlijk op alle fronten beter dan de G615. En even duur! Waarom de G615 ipv de G700?
Volgens mij bevat de G700 een MT6589 chipset van mediatek en de Huawei Ascend G615 bevat de chipset van Huawei zelf, een K3V2, die vind je ook in de Huawei Ascend P6.

En de K3V2 is een krachtigere chipset dan de MT6589 en dat is omdat de MT6589 ARM Cortex-A7 cores heeft en de K3V2 heeft ARM Cortex-A9 cores en ARM Cortex-A9 cores zijn gewoon beter dan ARM Cortex-A7 cores en dat zuig ik niet uit mijn duim want op internet staan wat artikelen die uitleggen waarom dat is en dit is er een van en deze ook.

Het is niet alleen het CPU gedeelte welke krachtigere is bij de K3V2, maar ook de GPU is krachtigere dat zie je namelijk terug in de benchmarks die Tweakers.net gedaan heeft, in de Egypt HD 2.5 benchmark scoort de Huawei Ascend P6 namelijk 22 fps en de Jiayu G4 scoort 14 fps.

En er is nog een andere verschil, de MT6589 ondersteund geen Glonass en de K3V2 ondersteund wel glonass en dat laatste is echt een pluspunt want met glonass erbij werkt de GPS bepaling sowieso beter en bij de MT6589 hoor je vaak dat de GPS niet goed werkt, maar dat kan dan juist te maken hebben met die fabrikanten.

Het enige wat dan echt beter is aan de Huawei Ascend G700 zal de batterij duur waarschijnlijk zijn en het geheugen, want dat bedraagt 2GB, maar waarschijnlijk kom je bij beide telefoons gewoon iedere dag je telefoon op te laden, maar de ARM Cortex A7 cores zijn wel zuinigere dan die ARM Cortex A9 cores van de K3V2.

• KLX16
Thanks Diqiu-Long

Over huawei MAA Huawei G615 vs G700

[ Voor 15% gewijzigd door KLX16 op 22-10-2013 04:27 ]

• KLX16
Het blijft lastig, toch maar eens wederom naar de Sony Experia T gekeken.

Heb toch het idee dat het scherm wat tegen gaat vallen buiten.
Die SP scherm was het niet volgens de video buiten, T is die dan weer anders, mis dan technische kennis van wat wel of niet beter is.

Bij amazon bestel ik niks, wijze van betalen. creditkaart geen ervaring mee.
Een Huawei helemaal uit China, zit ik niet echt aan te denken. Garantie.
Zo'n telefoon moet bij mij gewoon zeker 5 jaar meegaan.

Kwam dan in het verhaal die waterdichte Honor 3 tegen, dat staat mij anderszins wel aan.

En zo is de spoeling toch wel dun om uit te kiezen.

[ Voor 93% gewijzigd door KLX16 op 22-10-2013 16:55 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Huawei is inmiddels van plan de wereld te veroveren ;) en veel modellen zijn dus ook gewoon in Nederland verkrijgbaar, incl. garantie.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:49:
[...]
Volgens mij bevat de G700 een MT6589 chipset van mediatek en de Huawei Ascend G615 bevat de chipset van Huawei zelf, een K3V2, die vind je ook in de Huawei Ascend P6.

En er is nog een andere verschil, de MT6589 ondersteund geen Glonass en de K3V2 ondersteund wel glonass en dat laatste is echt een pluspunt want met glonass erbij werkt de GPS bepaling sowieso beter en bij de MT6589 hoor je vaak dat de GPS niet goed werkt, maar dat kan dan juist te maken hebben met die fabrikanten.
Mag ik vragen waar je deze glonass info vandaan hebt? Ik meen dat als een toestel in Rusland verkocht gaat worden glonass ondersteuning min of meer een must is, en dat dus nagenoeg alle nieuwe toestellen dit wel ondersteunen. Nu weet ik niet of de G700 naar Rusland gaat, en ik heb ook niet superveel verstand van al die verschillende chipsets, maar ik ben momenteel ook een afweging tussen nog een keer de G615 of de G700 aan te schaffen. GPS functie is één van de belangrijkste dingen voor mijn toestelkeuze, en deze is bij de G615 inderdaad erg goed.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1