Ik twijfel tussen de G615 en G700.
Mijn wensen/eisen/gewoontes:
- belangrijkste eis: Telefoon moet lang mee gaan (5 jaar ofzo, na 2 jaar een nieuwe kopen is niks voor mij).
- Lange stand-by tijd (gebruik/beltijd is minder belangrijk)
- 4 - 5"
- Wifi moet goed zijn.
- Camera en andere extra's (NFC, speakers, bluetooth, GPS) zijn niet belangrijk
- Geen Windows
- rootbaar / Custom Roms mogelijk
Wat ik denk te weten (controleer mij):
- De G615 heeft een snellere proc dan de G700.
- De G700 heeft meer RAM (2G vs 1G).
- De G700 heeft een groter scherm.
- De batterij is vergelijkbaar.
- De G700 is een paar maanden nieuwer.
- Beide telefoons kunnen Android 4.2 draaien.
Ik was van plan de G615 te kopen, dat lijkt een prima telefoon. Het enige wat me tegenhoud is dat de G700 goedkoper is en meer RAM heeft. Mijn redenatie is dat ik over 3 jaar meer heb aan wat extra RAM dan aan de snellere CPU. Daar staat tegenover dat het grotere scherm meer stroom zal verbruiken.
De G700 is iets nieuwer en zal dus misschien wat langer updates krijgen. Aangezien ik van plan ben om een custom-rom te gebruiken is dat minder interesssant.
Dus, als ik een telefoon wil kopen die over 3-5 jaar nog bruikbaar is, kan ik dan beter de G615 of G700 kopen? (Ik sta op zich open voor andere opties maar dat maakt de vergelijking weer moeilijker).
Mijn wensen/eisen/gewoontes:
- belangrijkste eis: Telefoon moet lang mee gaan (5 jaar ofzo, na 2 jaar een nieuwe kopen is niks voor mij).
- Lange stand-by tijd (gebruik/beltijd is minder belangrijk)
- 4 - 5"
- Wifi moet goed zijn.
- Camera en andere extra's (NFC, speakers, bluetooth, GPS) zijn niet belangrijk
- Geen Windows
- rootbaar / Custom Roms mogelijk
Wat ik denk te weten (controleer mij):
- De G615 heeft een snellere proc dan de G700.
- De G700 heeft meer RAM (2G vs 1G).
- De G700 heeft een groter scherm.
- De batterij is vergelijkbaar.
- De G700 is een paar maanden nieuwer.
- Beide telefoons kunnen Android 4.2 draaien.
Ik was van plan de G615 te kopen, dat lijkt een prima telefoon. Het enige wat me tegenhoud is dat de G700 goedkoper is en meer RAM heeft. Mijn redenatie is dat ik over 3 jaar meer heb aan wat extra RAM dan aan de snellere CPU. Daar staat tegenover dat het grotere scherm meer stroom zal verbruiken.
De G700 is iets nieuwer en zal dus misschien wat langer updates krijgen. Aangezien ik van plan ben om een custom-rom te gebruiken is dat minder interesssant.
Dus, als ik een telefoon wil kopen die over 3-5 jaar nog bruikbaar is, kan ik dan beter de G615 of G700 kopen? (Ik sta op zich open voor andere opties maar dat maakt de vergelijking weer moeilijker).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.