Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Ik twijfel tussen de G615 en G700.

Mijn wensen/eisen/gewoontes:
- belangrijkste eis: Telefoon moet lang mee gaan (5 jaar ofzo, na 2 jaar een nieuwe kopen is niks voor mij).
- Lange stand-by tijd (gebruik/beltijd is minder belangrijk)
- 4 - 5"
- Wifi moet goed zijn.
- Camera en andere extra's (NFC, speakers, bluetooth, GPS) zijn niet belangrijk
- Geen Windows
- rootbaar / Custom Roms mogelijk

Wat ik denk te weten (controleer mij):
- De G615 heeft een snellere proc dan de G700.
- De G700 heeft meer RAM (2G vs 1G).
- De G700 heeft een groter scherm.
- De batterij is vergelijkbaar.
- De G700 is een paar maanden nieuwer.
- Beide telefoons kunnen Android 4.2 draaien.

Ik was van plan de G615 te kopen, dat lijkt een prima telefoon. Het enige wat me tegenhoud is dat de G700 goedkoper is en meer RAM heeft. Mijn redenatie is dat ik over 3 jaar meer heb aan wat extra RAM dan aan de snellere CPU. Daar staat tegenover dat het grotere scherm meer stroom zal verbruiken.
De G700 is iets nieuwer en zal dus misschien wat langer updates krijgen. Aangezien ik van plan ben om een custom-rom te gebruiken is dat minder interesssant.

Dus, als ik een telefoon wil kopen die over 3-5 jaar nog bruikbaar is, kan ik dan beter de G615 of G700 kopen? (Ik sta op zich open voor andere opties maar dat maakt de vergelijking weer moeilijker).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

De G615 is ook verkrijgbaar in 2GB ram versie, alleen die word verkocht als u9508 en word ook wel de Huawei Honor 2 genoemd en zou je moeten importeren uit China, al is ie nu vervangen door de Huawei Honor 3, wat dezelfde chipset heeft, maar waterdicht is en wat andere kleine verbeteringen.

Ik heb zelf een review over dat toestel geschreven en heb hem nu ongeveer 9 a 10 maanden in gebruik en de telefoon werkt goed en reageert snel, maar de batterij duur behoort beslist niet tot de top, maar hij heeft wel een betere batterij duur dan bijvoorbeeld de Nexus 4.

In gebruik kom je er wel gewoon de dag mee door als je gebruik niet te extreem is, want maximale scherm tijd is ongeveer 4 uur, maar op 3G lever je bijna een uurtje in, maar op WiFi en op 2G is hij zuinigere.

Voor rest kan hij ongeveer vier dagen op standbye staan, maar dan gebruik je de telefoon nauwelijks, dus bij minimaal gebruik zou je twee dagen met de accu kunnen doen.

Ik heb tot nu toe ook nog geen enkele hardware matige problemen ondervonden met mijn Huawei Honor 2, maar het is echt moeilijk om te zeggen of hij 3 a 5 jaar mee kan gaan, ik denk persoonlijk van wel en Huawei heeft nu juist een reputatie op te bouwen, dus ik denk wel dat kwaliteit goed is.

Ik vermoed zelfs dat de kwaliteit wel eens beter kan zijn dan van HTC en Samsung, want persoonlijk heb ik met iedere HTC wel een hardware matig probleem gehad en met Huawei tot nu toe nog niet, misschien is het van HTC toeval, maar ik drie HTC toestellen gekocht en alle drie heb ik ze voor garantie op moeten sturen.

De G700 zou door de Arm a7 cores trouwens wel stuk zuinigere kunnen zijn dan de Arm a9 codes van de Huawei Honor 2, maar Arm a7 cores zijn wel langzamere.

[Huawei Honor 2 / Ascend G615 ] Ervaringen en Discussie

productreview: Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart review door Diqiu-Long

Ik heb trouwens geen ervaring met de G700, maar wel een ander MT6589 toestel gereviewed.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-10-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Anoniem: 318025 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:36:
De G615 is ook verkrijgbaar in 2GB ram versie, alleen die word verkocht als u9508 en word ook wel de Huawei Honor 2 genoemd en zou je moeten importeren uit China, al is ie nu vervangen door de Huawei Honor 3, wat dezelfde chipset heeft, maar waterdicht is en wat andere kleine verbeteringen.
Nuttige info, ik snap nu eindelijk het verschil. De U9508 en Honor 3 zijn weer een paar tientjes duurder. Als ik dan ook nog verzend & importkosten moet betalen weet ik niet of het nog de moeite waard is.
De G700 zou door de Arm a7 cores trouwens wel stuk zuinigere kunnen zijn dan de Arm a9 codes van de Huawei Honor 2, maar Arm a7 cores zijn wel langzamere.
Goh, dat verbaast me een beetje. Is het in de mobiele wereld niet zo dat nieuwere versies efficienter zijn dan hun voorgangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:43:
[...]

Nuttige info, ik snap nu eindelijk het verschil. De U9508 en Honor 3 zijn weer een paar tientjes duurder. Als ik dan ook nog verzend & importkosten moet betalen weet ik niet of het nog de moeite waard is.
Ja dat is waar die zijn inderdaad wat duurdere. Ik denk dat je anders wellicht naar de pricewatch: Huawei Ascend P6 Zwart zou kunnen kijken, dat is feitelijk een U9508 in een mooiere jasje, dan zit je niet met import kosten die je wel bij de Honor 3 zou hebben.

Ander mogelijkheid is tweedehands een u9508 kopen, maar je zou ook kunnen wachten op de Nexus 5, alleen die is dan wel door LG geproduceerd, maar die moet nog uitkomen.
Goh, dat verbaast me een beetje. Is het in de mobiele wereld niet zo dat nieuwere versies efficienter zijn dan hun voorgangers?
De ARM Cortex-A7 is de opvolger van de ARM Cortex-A8, dus niet de opvolger van de ARM Cortex-A9.

Maar de ARM Cortex-A7 is op 28 nm gebakken en de K3V2 van Huawei is op 40 nm gebakken, maar een Arm Cortex-A9 zou ongeveer 20% snellere zijn dan een Arm Cortex-A7, maar die A7 is wel zuinigere, vandaar ook die little big opstellingen die er aan gaan komen.

Op internet vind je ook artikelen die uitleggen waarom de oudere Arm Cortex-A9 juist snellere is en je die beter kunt nemen dan de Arm Cortex-A7.

Which mini PC CPU architecture – Cortex A7 or Cortex A9?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-10-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Anoniem: 318025 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:04:
Ja dat is waar die zijn inderdaad wat duurdere. Ik denk dat je anders wellicht naar de pricewatch: Huawei Ascend P6 Zwart zou kunnen kijken, dat is feitelijk een U9508 in een mooiere jasje, dan zit je niet met import kosten die je wel bij de Honor 3 zou hebben.
Die heb ik overwogen maar is zo'n E100 dan de G615/G700 en dat vind ik niet in verhouding staan tot wat je extra krijgt.
Ander mogelijkheid is tweedehands een u9508 kopen, maar je zou ook kunnen wachten op de Nexus 5, alleen die is dan wel door LG geproduceerd, maar die moet nog uitkomen.
Dat heb ik overwogen maar ik ga voor de lange termijn, dus ik wil geen telefoon die al gesleten is.
Maar de ARM Cortex-A7 is op 28 nm gebakken en de K3V2 van Huawei is op 40 nm gebakken, maar een Arm Cortex-A9 zou ongeveer 20% snellere zijn dan een Arm Cortex-A7, maar die A7 is wel zuinigere, vandaar ook die little big opstellingen die er aan gaan komen.

Op internet vind je ook artikelen die uitleggen waarom de oudere Arm Cortex-A9 juist snellere is en je die beter kunt nemen dan de Arm Cortex-A7.

Which mini PC CPU architecture – Cortex A7 or Cortex A9?
Dat was weer een erg interessant artikel. Jammer dat die G615 nog een 40nm chip heeft, maar goed, alles heeft z'n prijs. Ik denk dat ik dan toch maar voor de G700 ga omdat die zuiniger is en meer RAM heeft.

Om nog even te laten merken dat dit niet mijn terrein is: Hoeveel RAM heb je nodig (voor Android 4.2)?
Als ik rondkijk op internet krijg ik de indruk dat je zo'n 700MB kwijt bent aan het Android zelf. Dat lukt nog wel met 1G maar ik verwacht dat het bij de volgende versie van Android dan wel erg krap zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volgende versie van Android (4.4) moet juist kunnen draaien op minder RAM volgens de geruchten...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Dat zeggen ze altijd. Misschien lukt het ook wel, maar dan gaan we wel meer applicaties tegelijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn eigenlijk maar paar apps die echt ram hungry zijn, mijn Nexus 7 draait namelijk ook op 1GB Ram en dat werkt an sich prima, maar vooral met Google Chrome merk ik soms wel eens dat mijn Nexus 7 iets minder snel reageert als ik weer eens tig tabs open heb.

En bij mijn Huawei Honor 2 denk ik dat ik wel profijt heb van de 2GB Ram geheugen, want hij voelt snellere aan dan mijn Nexus 7 welke op Android 4.3 draait.

De G700 lijkt me overigens beslist geen slechte smartphone en 2GB bied denk ik zeker voordelen, ik persoonlijk zou ook geen smartphone meer kopen met 1GB, maar je zou het er an sich mee moeten redden, want zoveel van de 1GB Ram benut mijn Huawei Honor 2 niet, dat is alleen wanneer ik nogal veel lig te multitasken op mijn telefoon of met veel tabs open in Chrome bijvoorbeeld.
Pagina: 1