Serieus? Beter dan 3 en 4? Volgens mij zit ik dan een andere serie te kijkenchaoscontrol schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:45:
Vind dit seizoen juist een van de beste tot nu toe. Kijk voor de grap S1 eens terug, ben toch blij als ik zie waar ze van zijn gekomen.
Waren dat die seizoenen met de ouders van Daisy? Want die waren inderdaad vreselijk. Nee het begon pas echt goed te worden in space, nee wacht, in de framework was ook al goed.Pendaco schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:45:
[...]
Serieus? Beter dan 3 en 4? Volgens mij zit ik dan een andere serie te kijken
Wow wat een enorm vette aflevering was dat vandaag zeg! Mooie verdieping op de relatie FitzSimmons en zoveel background story over beide!
Ze zijn erg goed bezig dit seizoen
Deze en de vorige aflevering begint het eindelijk ergens op te lijken qua verhaal en acteren. Als we deze kwaliteit nou vanaf het begin van het seizoen haddenJaguar645 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:38:
Wow wat een enorm vette aflevering was dat vandaag zeg! Mooie verdieping op de relatie FitzSimmons en zoveel background story over beide!
Meer The Ring horror Jemma
Enige puntje van kritiek is dat hun uitleg van terug naar het verleden reizen en bijbehorende 'course corrections' (kunnen geen 2 Fitzen zijn dus laten we er 1 doodgaan) dan weer niet strookt met de alternate timelines van Endgame. Maargoed, dan zou je nog kunnen zeggen dat de Quantum Realm andere regels gebruikt, en dat de schrijvers van de serie het simpelweg niet wisten
Zo had ik het ook toffer gevonden als ze dezelfde manier van jump points in de ruimte zouden gebruiken met de Zephyr zoals GoTG/Captain Marvel/Avengers dat ook deden. Klein detail maar had het wel weer meer samengetrokken.

Zeker goede aflevering. Overigens gebruiken ze een andere manier van tijdreizen, de monolith, dus daar gelden misschien weer andere regels voor, iets wat we vast wel gaan zien op het moment dat de serie weer aansluit bij de films.Pendaco schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:41:
[...]
Deze en de vorige aflevering begint het eindelijk ergens op te lijken qua verhaal en acteren. Als we deze kwaliteit nou vanaf het begin van het seizoen hadden![]()
Meer The Ring horror Jemma![]()
Enige puntje van kritiek is dat hun uitleg van terug naar het verleden reizen en bijbehorende 'course corrections' (kunnen geen 2 Fitzen zijn dus laten we er 1 doodgaan) dan weer niet strookt met de alternate timelines van Endgame. Maargoed, dan zou je nog kunnen zeggen dat de Quantum Realm andere regels gebruikt, en dat de schrijvers van de serie het simpelweg niet wisten
Zo had ik het ook toffer gevonden als ze dezelfde manier van jump points in de ruimte zouden gebruiken met de Zephyr zoals GoTG/Captain Marvel/Avengers dat ook deden. Klein detail maar had het wel weer meer samengetrokken.
[Afbeelding]
Ze gebruikte overigens ook een monolith om te "jumpen" in de ruimte, dus ook daar is het weer een andere manier dan de film.
Het lijkt erop dat de monolith zich niet echt aan de "regels" houdt, Fitz had het namelijk ook al over die regels en dat terug in de tijd niet kan(zoals in de films ook blijkt, want terug is een andere timeline).
[ Voor 7% gewijzigd door Terranova op 24-06-2019 12:56 ]
Ok het einde van de laatste aflevering doet me een aantal dingen vermoeden.
Die kerel die op de bank lag te slapen (geen idee hoe die heet) is bezeten door een shrike of op een andere manier geturned door Izel. Het voelde gewoon vreemd dat ie zomaar in slaap viel, lijkt me dat ze wel voor hetere vuren hebben gestaan.
Sarge heeft lang geleden hetzelfde meegemaakt en is niet dood/staat weer op zoals de door shrike bezeten personen. Er is zoveel gesuggereerd dat hij "iets anders" is. Zou ook het geheugenverlies kunnen verklaren.
Die kerel die op de bank lag te slapen (geen idee hoe die heet) is bezeten door een shrike of op een andere manier geturned door Izel. Het voelde gewoon vreemd dat ie zomaar in slaap viel, lijkt me dat ze wel voor hetere vuren hebben gestaan.
Sarge heeft lang geleden hetzelfde meegemaakt en is niet dood/staat weer op zoals de door shrike bezeten personen. Er is zoveel gesuggereerd dat hij "iets anders" is. Zou ook het geheugenverlies kunnen verklaren.
Same, ook omdat Izel in het schip te zien was op de brug, ze gingen naar boven, zij was er niet meer. Ik denk dus dat die gast nu Izel is op een of andere manier.LA-384 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:07:
Ok het einde van de laatste aflevering doet me een aantal dingen vermoeden.
Die kerel die op de bank lag te slapen (geen idee hoe die heet) is bezeten door een shrike of op een andere manier geturned door Izel. Het voelde gewoon vreemd dat ie zomaar in slaap viel, lijkt me dat ze wel voor hetere vuren hebben
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Jup, het feit dat zij ineens weg was en hij daar al stond voor Jaco boven kwam en zo vreemd stond te kijken. Zij zal zijn lichaam wel in gedoken zijn op de een of andere manier.St@m schreef op maandag 15 juli 2019 @ 05:19:
[...]
Same, ook omdat Izel in het schip te zien was op de brug, ze gingen naar boven, zij was er niet meer. Ik denk dus dat die gast nu Izel is op een of andere manier.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Volgend seizoen (nr. 7) van Shield wordt het laatste seizoen....
Yippie kayak, other buckets!
Trailer voor de rest van het seizoen, geen idee of de aflevering van gisteren/vandaag erin zit of niet. Maar daaaaaaaamn
Edit: Ok embedden in een spoilertag werkt niet, dus tis maar een linkje
Edit 2: Zitten dingen van de aflevering van gisteren/vandaag in
[ Voor 44% gewijzigd door Terranova op 20-07-2019 15:40 ]
Niet dat het echt wat toevoegt of iets uitmaakt, maar vinden jullie ook dat Chloe Bennet er "raar" uitziet? Alsof ze een gebitje in heeft zoals Wendy van Dijk toen ze Ushi speelde...Haar voortanden zijn extreem wit en staan kaarsrecht, waar ze eerst van zichzelf ietsje schevere tanden had.
Ook lijkt het alsof ze strak getrokken is.
Zou ze een facelift gehad hebben ofzo? Ze ziet er nu vaker uit als een mix tussen Anne Hathaway en Janet Jackson...zo hoekig....Of is dit gewoon normale veroudering?
Zoals ik haar van SHIELD ken (vóór dit seizoen):

Nu:
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
(ff naar de 2e foto scrollen)
De foto's op haar instagram pagina zeggen ook genoeg...
Nogmaals, niet dat het wat uitmaakt ofzo, maar het viel me wel op...
Zou ze een facelift gehad hebben ofzo? Ze ziet er nu vaker uit als een mix tussen Anne Hathaway en Janet Jackson...zo hoekig....Of is dit gewoon normale veroudering?

Nu:
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 20-07-2019 22:18 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Net afl 6 halverwege uitgezet. Wat is dat voor gedoe met Fitz-Simmons?
Kan ik gewoon verder gaan met afl 7? Of ga ik iets missen? Belangrijker nog, gaat die drama tussen die 2 verder?
Kan ik gewoon verder gaan met afl 7? Of ga ik iets missen? Belangrijker nog, gaat die drama tussen die 2 verder?
[ Voor 16% gewijzigd door Ari Gold op 21-07-2019 13:45 ]
Waarschijnlijk gewoon een hele goede tandarts, orthodontie, tanden bleken, etc. Ze zal er wel geld genoeg voor hebben.Deathchant schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:17:
Niet dat het echt wat toevoegt of iets uitmaakt, maar vinden jullie ook dat Chloe Bennet er "raar" uitziet? Alsof ze een gebitje in heeft zoals Wendy van Dijk toen ze Ushi speelde...Haar voortanden zijn extreem wit en staan kaarsrecht, waar ze eerst van zichzelf ietsje schevere tanden had.
[Afbeelding]
Nu:
Ik heb wel het idee dat ze steeds Aziatischer eruit begint te zien. Nu is ze ook wel half Chinees. Maar ik heb de indruk dat de Chinese genen het langzaam een beetje overnemen. Nou ja, mensen hebben soms rare uiterlijke veranderingen. Mijn broertje was vroeger hartstikke blond, nu is zijn haar praktisch donkerbruin. Mijn haar was bijna zwart, een klein beetje multikleur (vooraan was van nature blonder). Nu ben ik bruin/blond. Goed. dat is dan haarkleur, bij Chloe Bennett lijkt het meer gezichtsbouw te zijn. Maar het punt staat, soms besluiten bepaalde genen om zich anders te uiten. Zal wel iets te maken hebben met epigenetica.
mid season finale toch gewoon?
Nope, season finale. Al zijn seizoen 6&7 beiden maar 13 aflevering, dus kan je het ook wel als 1 seizoen zien, met een flinke pauze er tussenodan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:54:
mid season finale toch gewoon?
Dus:
- Sarge steekt May neer en duwt haar door de portal die Izel gemaakt heeft
- Dit lijkt met voorbedachte rade te zijn omdat hij weet dat men "aan de andere kant" niet kan sterven, zodat May de boel aan de andere kant zou rampagen
- Er zit toch een demon in Sarge die zelfs Daisy/Skye niet met haar powers onder controle krijgt en hij wordt gedood met dat blauwe zwaard (dus er zat toch niks Coulsons in after all). Dus m.a.w. we zullen niet weten of Coulson May met voorbedachte rade door die portal geduwd heeft, want die is dus dood nu....
- Enoch vertelt dat de enige oplossing is dat FitzSimmons iets moeten gaan doen waardoor ze (surprise surprise) alweer uit elkaar moeten
- Dat blijkt dus een timejump te zijn waarbij ze dus e.e.a. perfectioneren/uitvinden aan timetravel/Zephyr upgrades.
- Als alle shit voorbij is, worden May, Mack en YoYo dus opgehaald door een Simmons vanuit de toekomst waar het vorige punt al geimplementeerd is, en zij geeft dus aan dat May gewoon "gerestored" kan worden.
- Ze jumpen dus naar een tijd in de toekomst waar de Lighthouse kapot is
- Dan maken ze een levensechte Coulson als LMD omdat ze SHIELD-memories nodig hebben om de aarde te redden van die Chronicoms die de aarde dus bezet hebben als zijnde "hun wereld"
Begrijp ik dat goed zo? Wat mis ik?
Oh en dat hele Fitzsimmons altijd uit elkaar halen is getting boring as shite.
- Dit lijkt met voorbedachte rade te zijn omdat hij weet dat men "aan de andere kant" niet kan sterven, zodat May de boel aan de andere kant zou rampagen
- Er zit toch een demon in Sarge die zelfs Daisy/Skye niet met haar powers onder controle krijgt en hij wordt gedood met dat blauwe zwaard (dus er zat toch niks Coulsons in after all). Dus m.a.w. we zullen niet weten of Coulson May met voorbedachte rade door die portal geduwd heeft, want die is dus dood nu....
- Enoch vertelt dat de enige oplossing is dat FitzSimmons iets moeten gaan doen waardoor ze (surprise surprise) alweer uit elkaar moeten
- Dat blijkt dus een timejump te zijn waarbij ze dus e.e.a. perfectioneren/uitvinden aan timetravel/Zephyr upgrades.
- Als alle shit voorbij is, worden May, Mack en YoYo dus opgehaald door een Simmons vanuit de toekomst waar het vorige punt al geimplementeerd is, en zij geeft dus aan dat May gewoon "gerestored" kan worden.
- Dan maken ze een levensechte Coulson als LMD omdat ze SHIELD-memories nodig hebben om de aarde te redden van die Chronicoms die de aarde dus bezet hebben als zijnde "hun wereld"
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Bijna volgens mij. Ze jumpen alleen naar het verleden. Waar de Empire State building het hoogste gebouw van de wereld is, en alcohol verboden.Deathchant schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:26:
Dus:
... en er nog geen chronicoms zijn die de aarde bezetten. De ideale plek dus, hoewel sommige materialen, tools en infrastructuur nog niet bestaan.Spookelo schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:29:
[...]
Bijna volgens mij. Ze jumpen alleen naar het verleden. Waar de Empire State building het hoogste gebouw van de wereld is, en alcohol verboden.
[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 05-08-2019 12:16 ]
De chronicoms wilden SHIELD dus op meerdere plekken throughout history aanvallen omdat ze zeiden dat SHIELD het enige was dat ze in de wegstonden om de aarde als hun nieuwe wereld te gebruiken. Dus Enoch heeft Fitzsimmons op tijd kunnen redden voordat de Lighthouse werd aangevallen. En doordat ze dus terug naar 't verleden moesten zou dat de coure of their natural lives drastisch veranderen. Zo begrijp ik het dus.
En de Zephyr is nu dus een time machine geworden en ze vliegen dus over New York in het verleden (1930-ish).
Maar hoe heeft hetgeen in END GAME gebeurde nou dan invloed gehad op SHIELD? In tijde van de sokovia records en Captain America zag je dat het invloed had op de verhaallijn van SHIELD en End Game blijkbaar niet....
En de Zephyr is nu dus een time machine geworden en ze vliegen dus over New York in het verleden (1930-ish).
Maar hoe heeft hetgeen in END GAME gebeurde nou dan invloed gehad op SHIELD? In tijde van de sokovia records en Captain America zag je dat het invloed had op de verhaallijn van SHIELD en End Game blijkbaar niet....
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 05-08-2019 14:14 ]
Het is alweer een aantal weken geleden dat ik de seizoensfinale heb gezien maar ik vond 'm ook rommelig en onlogisch in elkaar zitten maar dat geldt eigenlijk voor het hele seizoen. 1 van de slechtste zo niet het slechtste seizoen imo.Deathchant schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:26:
Dus:
Fitz & Simmons in space voegde niet veel toe. Izel was als personage totaal niet interessant.. Vergelijk dat met een Aida of Talbot of zelfs Ruby uit vorige seizoenen.
Coulson als Sarge kon ik ook nooit serieus nemen, Coulson/Clark Gregg kan niet echt een bad guy neerzetten
Wat mij betreft hadden ze afgelopen seizoen mogen stoppen. Dat was ook een logisch einde geweest i.c.m. Infinity War en Endgame. Hopelijk krijgen we met Seizoen 7 iets beters..
Ik vond op het eind Simmons heel robotisch overkomen (inclusief de hele look). Heeft Enoch van haar en Fitz nou Chronicoms gemaakt? Tuurlijk ze kwamen weer terug met die gepimpte Zephyr uit de toekomst, en daarom heeft ze het misschien allemaal al eerder zien gebeuren maar ik vond het wel heel erg lijken op hoe Enoch praat.
Niet.. Terwijl ze vorig seizoen nog wel refereerden aan Thanos en de 'events in New York'. Aan het begin van het seizoen werd 1 jaar vooruit gesprongen maar verder niemand die was weggesnapped. Heeft te maken met Marvel Studios en Marvel Television die elkaar niet zo liggen, of beter gezegd Kevin Feige die niet zoveel heeft met wat ze bij Marvel Television aan series produceren. Daarnaast nog alle geheimzinnigheid wat betreft de scripts van Infinity War en Endgame. Omdat de serie al veel eerder begint met filmen kunnen ze daar niet op anticiperen. Schijnbaar is seizoen 7 ook al gefilmd maar komt pas volgend jaar zomer uit.Deathchant schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:13:
Daarover gesproken, er is al een teaser uit. (Mogelijke) spoilers!
Seizoen 7 zal het laatste seizoen gaan worden.
Het doek lijkt dan toch gevallen voor deze leuke serie
Niet omdat het gecancelled is maar omdat men het echt gaat afsluiten.
Het doek lijkt dan toch gevallen voor deze leuke serie

Niet omdat het gecancelled is maar omdat men het echt gaat afsluiten.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Nog 9 dagen en dan gaan we beginnen we aan het laatste seizoen

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Nog -2 dagen en dan zijn we gestart.....
spoiler:
Leuke eerste aflevering weer :-)
Zo, de eerste afleveringen zijn achter de rug.
Ze zijn duidelijk al voorbij het hoogtepunt, maar 't blijft een leuke serie. Ik weet helaas net te weinig van vorig seizoen om alle acties en referenties nog te begrijpen. Bovendien is het duidelijk dat ze aan het afronden zijn, gezien bepaalde characters terugkomen. Maar het blijft een leuke serie en ik zal het zeker missen eens dit seizoen voorbij is.
Ze zijn duidelijk al voorbij het hoogtepunt, maar 't blijft een leuke serie. Ik weet helaas net te weinig van vorig seizoen om alle acties en referenties nog te begrijpen. Bovendien is het duidelijk dat ze aan het afronden zijn, gezien bepaalde characters terugkomen. Maar het blijft een leuke serie en ik zal het zeker missen eens dit seizoen voorbij is.
Man of recaps heeft een video over de 6 seizoenen. Dan weet je het weer een beetje.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
You will be........probed
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Hold on, i will redirect you to the zepher.
Misschien ook maar weer eens kijken.
Al een aantal seizoenen geleden afgehaakt.
Al een aantal seizoenen geleden afgehaakt.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Op naar de 70's
Het viel mij helemaal niet op dat er weer kleur was nadat Coulson beter was. Pas aan het eind dacht ik "huh, wanneer is dat gebeurd?" en moest ik even terug skippen om te kijken waar.
Op t moment dat het gebeurt zegt hij iets als "Ah, thats better". Dus ik vond het best opvallend eigenlijk. Hopelijk had je ook door dat ie stemmen in zijn hoofd had, en dat wij daardoor een "narrator" hadden.
@Fire69 Ze houden klaarblijkelijk wel van het idee om de episodes in de geschiedenis te situeren (plus dat ze het succes ervan gezien hebben bij agent carter). Iedere ep 20 jaar lijkt me iets te hard gaan. Zowieso blijft er een kwade chronicom achter in '55 dus grote kans dat ze daar naar terug moeten.
Overigens is tijd bepalen adhv pop muziek nogal fout gevoelig en onnauwkeurig. Deed terminator dat niet door naar de sterren te kijken? Lijkt me wat exacter, en logischer voor een team waar een aantal slimme wetenschappers in zitten.
@Fire69 Ze houden klaarblijkelijk wel van het idee om de episodes in de geschiedenis te situeren (plus dat ze het succes ervan gezien hebben bij agent carter). Iedere ep 20 jaar lijkt me iets te hard gaan. Zowieso blijft er een kwade chronicom achter in '55 dus grote kans dat ze daar naar terug moeten.
Overigens is tijd bepalen adhv pop muziek nogal fout gevoelig en onnauwkeurig. Deed terminator dat niet door naar de sterren te kijken? Lijkt me wat exacter, en logischer voor een team waar een aantal slimme wetenschappers in zitten.
Het had expres een oude film noir-look etc. Denk Humphrey Bogart etc. Leuk, voor een keer. Ze hebben goed gekeken naar Wikipedia: Archer (2009 TV series)Jogai schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:04:
Op t moment dat het gebeurt zegt hij iets als "Ah, thats better". Dus ik vond het best opvallend eigenlijk. Hopelijk had je ook door dat ie stemmen in zijn hoofd had, en dat wij daardoor een "narrator" hadden.
Er was uitgelegd dat teruggaan onhaalbaar te veel energie kostte of zoiets.@Fire69 Ze houden klaarblijkelijk wel van het idee om de episodes in de geschiedenis te situeren (plus dat ze het succes ervan gezien hebben bij agent carter). Iedere ep 20 jaar lijkt me iets te hard gaan. Zowieso blijft er een kwade chronicom achter in '55 dus grote kans dat ze daar naar terug moeten.
Ja maar dat is minder interessant als cliffhangerOverigens is tijd bepalen adhv pop muziek nogal fout gevoelig en onnauwkeurig. Deed terminator dat niet door naar de sterren te kijken? Lijkt me wat exacter, en logischer voor een team waar een aantal slimme wetenschappers in zitten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zei hij ook niet dat de stemmen verdwenen waren?Jogai schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:04:
Ik hield 20 jaar aan omdat ze al van 1931 naar 1955 gegaan zijn en nu muziek uit de 70's hoorden@Fire69 Ze houden klaarblijkelijk wel van het idee om de episodes in de geschiedenis te situeren (plus dat ze het succes ervan gezien hebben bij agent carter). Iedere ep 20 jaar lijkt me iets te hard gaan. Zowieso blijft er een kwade chronicom achter in '55 dus grote kans dat ze daar naar terug moeten.
Het zou me verwonderen (maar wel grappig zijn) dat ze naar een oldies zender aan't luisteren zijn en eigenlijk in het jaar 2020 zitten. Dan zouden ze trouwens wel al gps voor de datum kunnen gebruiken ipv radio.
2 episodes per tijdsperiode zal wel lukken om 13 episodes mee te vullen lijkt me?
[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 20-06-2020 23:38 . Reden: tag vergeten ]
Die chronicom blijft achter.Jogai schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:04:
Hij vertelde toch tegen Fitz dat hij al vele jaren voor shield op aarde was en aan het wachten was op het moment tot dat hij moest helpen bij The Lighthouse?
Edit: ik ga het zo jammer vinden als deze serie stopt
Gaat er ooit nog wel zo'n samengebonden verhaal komen inclusief films etc.?
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 20-06-2020 21:39 ]
Ik vind persoonlijk het muziek dingetje wel leuk als ik eerlijk ben, het is natuurlijk geen gegeven dat het inderdaad die periode gaat zijn.F_J_K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:56:
Ja maar dat is minder interessant als cliffhangerMakkelijker is overigens (pre-internet, pre-satellieten) naar een krantenkiosk lopen.
Ben ook benieuwd of het hele seizoen in het teken gaat staan van die time jumps en/of AoS iets gaat klaar zetten voor Phase 4....
Ook nieuwsgierig wanneer Fitz/Simmons weer bij elkaar komen .... en eens een keertje blijven!
Yup, ik ook. En ik zie het nog gebeuren dat ze een keer naar een oldies radiostation blijken te luisteren en met erg de verkeerde kleren uitstappenNL_NaToR schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:32:
[...]
Ik vind persoonlijk het muziek dingetje wel leuk als ik eerlijk ben,
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als dat in deze tijd zou zijn, valt dat nog geen eens zo erg op.... hedendaags kleden wij ons in wat wij willen dragen.F_J_K schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:37:
[...]
Yup, ik ook. En ik zie het nog gebeuren dat ze een keer naar een oldies radiostation blijken te luisteren en met erg de verkeerde kleren uitstappen
Wat mij trouwens ook op valt is de verbaasdheid van Deke rondom rascisme en sexsisme... Belangrijke thema's (helemaal tegenwoordig) die blijkbaar in de toekomst minder gaan worden.
Je... weet dat deze serie fictief is, toch?NL_NaToR schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:16:
[...]
... die blijkbaar in de toekomst minder gaan worden.
Sadly true story, maar iemand mag hoop hebben :-)
Blijft leeg in dit topic
Maar dit seizoen is echt awesome
Beste seizoen tot nu toe inderdaad. Echt leuk hoe elke episode in het teken van het jaartal staat. Deze 80ies aflevering was dan ook heerlijk.
Ja echt fantastisch hoe ze zichzelf niet al te serieus nemen. Ook lekker flauw al die jaren 80 style bloody splatter shots
[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 09-07-2020 22:10 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De brofist-clench. De splatter. De one-liners. De muziek. De Coulson Max Headroom. En vergeet vast een hoop.
Enorme knipoog dit seizoen en geniet er elke minuut van.
Mack Daddy
Enorme knipoog dit seizoen en geniet er elke minuut van.
Mack Daddy
Het lijkt erg gemaakt voor ons als fans dit seizoen. Tuurlijk de red-line is duidelijk zichtbaar, maar alles er om heen is geniaal gemaakt.
Iedere episode heeft echt een eigen thema / sausje. Perfect eigenlijk!
Iedere episode heeft echt een eigen thema / sausje. Perfect eigenlijk!
En veel te veel gniffel momenten qua one-liners en knipogen naar eerdere seizoenen.
Heerlijk om te zien maar het doet pijn om te weten dat we naar het einde toe aan het werken zijn.
Geweldig om te zien dat ze van iedere periode het zo 'tijdspassend' weten te maken.
Heerlijk om te zien maar het doet pijn om te weten dat we naar het einde toe aan het werken zijn.
Geweldig om te zien dat ze van iedere periode het zo 'tijdspassend' weten te maken.
Heb ik iets gemist? Waarom is er geen SHIELD in '82?
[edit]
Episode verder gekeken, ik volg niet meer
Van waar kwam de rest van het team plots? Waren die niet naar de toekomst geflitst?
[edit]
Van waar kwam de rest van het team plots? Waren die niet naar de toekomst geflitst?
[ Voor 57% gewijzigd door Fire69 op 11-07-2020 00:29 ]
Dat is er wel, maar ze waren in de lighthouse, die verlaten was na wat May tegen Rick Stoner zei in de aflevering daarvoor en de rest van het team kwam ongeveer 20 maanden later aan. Dus wel toekomst, maar 20 maanden dus.Fire69 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:11:
Heb ik iets gemist? Waarom is er geen SHIELD in '82?
[edit]
Hahaha dat stukje als ze Enoch willen overpoweren😆
Geniaal inderdaad. Wat een aflevering weer zegSadisticPanda schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:53:
Hahaha dat stukje als ze Enoch willen overpoweren😆
gaat toch wel interessant zijn of ze de originele tijdslijn weer gaan herstellen. als dat tenminste gaat gebeuren en er niet een alternatieve tijdlijn uitgaat komen uiteindelijk.
Toch zou het gaaf zijn als dit het begin kan zijn van een volgende phase in de MCU. Al denk ik dat die kans klein is.odan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:04:
gaat toch wel interessant zijn of ze de originele tijdslijn weer gaan herstellen. als dat tenminste gaat gebeuren en er niet een alternatieve tijdlijn uitgaat komen uiteindelijk.
Vond het ook eng toen eunoch zei van....dit is jullie laatste avontuur samen.
Even confronteren dat het het laatste seizoen was en vraag me af of er het loodje van leggen?
Even confronteren dat het het laatste seizoen was en vraag me af of er het loodje van leggen?
Dat zou heel goed kunnen, al hoop ik stiekem dat het is dat er een paar naar een mogelijke S.W.O.R.D. serie gaanSadisticPanda schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:27:
Dat is denk ik zeker wel een reference naar dat dit het laatste seizoen is. Heel jammer, dit blijft echt een van de betere series van de afgelopen jaren.SadisticPanda schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:27:
"Een van de betere series" Serieus? Er zijn er tientallen die beter scoren, en ik weet dat zegt niet alles, maar ik vraag me dan wel af waarmee je vergelijkt.mark-k schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:05:
[...]
Dat is denk ik zeker wel een reference naar dat dit het laatste seizoen is. Heel jammer, dit blijft echt een van de betere series van de afgelopen jaren.
- True detecvie
- Westworld
- The Mandalorian
- The Boys
- The Witcher
- The Umbrella Academy
- His Dark Materials
- Chernobyl
- Game of Thrones
- Sherlock
- Daredevil
- The Punisher
- Jessica Jones
- Agent Carter
- The Man in the High Castle
- Marco Polo
- Spartacus
AoS doet het vrij goed, en is heus wel vermakelijk om te volgen, maar wel een beetje generiek. Waarschijnlijk voor een breed publiek opgezet, en dat doen ze goed, maar ik mag hopen dat iedereen die deze show kijkt wel betere shows kent.
Ik vind het prima dat het afloopt, en op een geplande manier waardoor ze netjes een afrondend seizoen kunnen maken.
Tja, je moet ook kijken waarmee je het vergelijkt he. Bij GoT had 1 aflevering waarschijnlijk meer budget dan het hele seizoen van AoS. Verder bedoel ik vooral in dit genre, superhero/spy met wat humor. Ja de Netflix Marvel adaptations waren zeker goed, maar ook voonamelijk drama en erg dark.Jogai schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:26:
[...]
"Een van de betere series" Serieus? Er zijn er tientallen die beter scoren, en ik weet dat zegt niet alles, maar ik vraag me dan wel af waarmee je vergelijkt.Deze staan allemaal hoger aangeschreven, en persoonlijk ben ik over het algemeen daarmee eens. The Witcher minder omdat ik niets van de boeken of games kende, en ik vond GoT aan kwaliteit verliezen sinds S5.
- True detecvie
- Westworld
- The Mandalorian
- The Boys
- The Witcher
- The Umbrella Academy
- His Dark Materials
- Chernobyl
- Game of Thrones
- Sherlock
- Daredevil
- The Punisher
- Jessica Jones
- Agent Carter
- The Man in the High Castle
- Marco Polo
- Spartacus
AoS doet het vrij goed, en is heus wel vermakelijk om te volgen, maar wel een beetje generiek. Waarschijnlijk voor een breed publiek opgezet, en dat doen ze goed, maar ik mag hopen dat iedereen die deze show kijkt wel betere shows kent.
Ik vind het prima dat het afloopt, en op een geplande manier waardoor ze netjes een afrondend seizoen kunnen maken.
En is iets als Chernobyl echt te vergelijken met AoS? Compleet ander spectrum voor mij. Je gaat een jetski toch ook niet met een helikopter vergelijken omdat het 2 voertuigen zijn?
En zoals ik zei, een van de betere, daar horen dus ook nog andere bij.
"Een van de betere" komt op mij over als Top-3 of top-5. "In de afgelopen jaren" komt op mij over als compleet aanbod in de afgelopen jaren, niet 1 specifiek subgenre. Want want valt er dan van de afgelopen jaren in humoristische superhero/spy?mark-k schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:36:
[...]
Tja, je moet ook kijken waarmee je het vergelijkt he. Bij GoT had 1 aflevering waarschijnlijk meer budget dan het hele seizoen van AoS. Verder bedoel ik vooral in dit genre, superhero/spy met wat humor. Ja de Netflix Marvel adaptations waren zeker goed, maar ook voonamelijk drama en erg dark.
En is iets als Chernobyl echt te vergelijken met AoS? Compleet ander spectrum voor mij. Je gaat een jetski toch ook niet met een helikopter vergelijken omdat het 2 voertuigen zijn?
En zoals ik zei, een van de betere, daar horen dus ook nog andere bij.
En als ik dus heel algemeen kijk, dan kies ik ook een helicopter ipv een jetski. En als ik mag kiezen tussen 7 seizoenen AoS of 7 keer het nivo van Chernobyl dan kies ik ook het laatste.
GoT had een gemiddeld budget van 6 miljoen per aflevering in het eerste seizoen, dus zelfs qua budget vergelijk ik geen appels met peren.
Wat ik met mijn lijstje wilde laten zien is dat er genoeg 'betere' series zijn, in heel wat genres (SF/Detective/Docu/Drama etc). Maar ik begrijp ook wel dat als bepaalde genre's je niet liggen dat de lijst er anders uit ziet.
Beter is relatief....het is tenminste één van de meest entertainende series van de laatste jaren zelfs na al die jaren.Jogai schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:54:
[...]
"Een van de betere" komt op mij over als Top-3 of top-5. "In de afgelopen jaren" komt op mij over als compleet aanbod in de afgelopen jaren, niet 1 specifiek subgenre. Want want valt er dan van de afgelopen jaren in humoristische superhero/spy?
En als ik dus heel algemeen kijk, dan kies ik ook een helicopter ipv een jetski. En als ik mag kiezen tussen 7 seizoenen AoS of 7 keer het nivo van Chernobyl dan kies ik ook het laatste.
GoT had een gemiddeld budget van 6 miljoen per aflevering in het eerste seizoen, dus zelfs qua budget vergelijk ik geen appels met peren.
Wat ik met mijn lijstje wilde laten zien is dat er genoeg 'betere' series zijn, in heel wat genres (SF/Detective/Docu/Drama etc). Maar ik begrijp ook wel dat als bepaalde genre's je niet liggen dat de lijst er anders uit ziet.
Plus al de series die je noemt hebben 1 a 3 seizoenen max. Meeste zijn gecancelled of whatever. Benieuwd of ze nog zo leuk zijn na 6 seizoenen.
Owkay Spartacus blijft ook wel vet
Ja, 'beter' is inderdaad relatief. Sowieso zitten er in mijn lijstje ook best een aantal die mindere seizoenen hebben, of ieder seizoen afglijden, dus daaraan zie je ook dat algemene cijfers niet het hele verhaal vertellen.SadisticPanda schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:44:
[...]
Beter is relatief....het is tenminste één van de meest entertainende series van de laatste jaren zelfs na al die jaren.
Plus al de series die je noemt hebben 1 a 3 seizoenen max. Meeste zijn gecancelled of whatever. Benieuwd of ze nog zo leuk zijn na 6 seizoenen.
Owkay Spartacus blijft ook wel vet
Maar van de series die ik noem zijn ongeveer alleen de netflix marvel series gecancelled (vanwege disney), de rest is afgerond of is gepland om door te gaan.
Sherlock heeft er 4, Man in the High Castle ook 4, GoT heeft er 6. True detective, Westworld, The Boys gaan hopelijk allemaal 4 seizoenen minimaal krijgen en er zijn er nog meer uit mijn lijstje die nog lopen. Bovendien heb ik liever een een paar seizoenen minder die 'beter' zijn.
En weer, we hadden, of ik had, het over series algemeen. Niet over series die meer dan 6 seizoenen hebben, of series die leuk hadden kunnen zijn na 6 seizoenen. (Overigens, de 2e helft van mijn lijstje had zeker wel potentie voor 6 seizoenen).
Wat vaak het probleem is met Series met meer seizoenen is dat ze altijd net te lang doorgaan. Ofwel eerder hadden moeten stoppen.
AoS moeten we het laatste seizoen nog afkijken, maar dat seizoen staat ons op dit moment een beetje tegen. Net te lang door gegaan zeg maar.
AoS moeten we het laatste seizoen nog afkijken, maar dat seizoen staat ons op dit moment een beetje tegen. Net te lang door gegaan zeg maar.
Overigens begon ik deze discussie met me af te vragen waarmee wordt vergeleken, en met de hoop dat iedereen wel betere series kent. Volg je bijvoorbeeld Cloak&Dagger/ The Gifted/ Runaways/ Inhumans/ Arrow/ Flash/ Supergirl (om even wat algemene comic-book series te noemen), dan snap ik dat AoS bovenaan staat.
Zo aan het einde van de show is he toch prima om een evaluatie te maken, en interresant om te zien wat iedereen denkt? Omdat dit het AoS topic is kan het toch nog steeds zo zijn dat je eindoordeel niet alleen positief is? Daarom zeg ik, het is leuk geweest (letterlijk en figuurlijk) en fijn dat ze het fatsoenlijk afronden.
Zo aan het einde van de show is he toch prima om een evaluatie te maken, en interresant om te zien wat iedereen denkt? Omdat dit het AoS topic is kan het toch nog steeds zo zijn dat je eindoordeel niet alleen positief is? Daarom zeg ik, het is leuk geweest (letterlijk en figuurlijk) en fijn dat ze het fatsoenlijk afronden.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, want to be honest, die Deke vind ik echt geen leuk personage. Hij heeft echt 0 toegevoegde waarde, en hem opdringen aan Daisy vind ik echt vervelend. Sousa en Daisy is veel beter
En ik hoop dat er niemand meer sterft
Daisy heeft haar keus gemaakt, dus Deke heeft zowieso het nakijken.
Coulson zal nog wel een keer de pijp uit gaan neem ik aan, zo met het einde van het seizoen in zicht. Waarschijnlijk met een opmerking ongeveeer als "ik kom altijd weer terug" (I'll be back).
Voor de rest lijkt het me dat ze de rest wel vrolijk in de zonsondergang laten varen oid.
Coulson zal nog wel een keer de pijp uit gaan neem ik aan, zo met het einde van het seizoen in zicht. Waarschijnlijk met een opmerking ongeveeer als "ik kom altijd weer terug" (I'll be back).
Voor de rest lijkt het me dat ze de rest wel vrolijk in de zonsondergang laten varen oid.
Damn, aflevering van gisteravond was weer goed, verhaal staat nu naar mijn gevoel compleet klaar voor het einde.
Wat aparte plottwists, goede en leuke referenties naar de films. NICE :-)
Wat aparte plottwists, goede en leuke referenties naar de films. NICE :-)
Ook mooi dat John Garrett gespeeld werd door de real life zoon van Bill Paxton
Grappig feitje dit. Die lach was al verdacht gelijk aan de lach van de oudere versie.Terranova schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:42:
Ook mooi dat John Garrett gespeeld werd door de real life zoon van Bill Paxton
Precies, in de youtube comment video van Elizabeth Henstride(Jemma) kwam hij ook even voor met uitleggen hoe hij zich voorbereidde op de rol van z'n vader. Het is hem goed gelukt in ieder gevalNL_NaToR schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:50:
[...]
Grappig feitje dit. Die lach was al verdacht gelijk aan de lach van de oudere versie.
Die streams kwam ik vandaag pas achter, toch wel 1 van mij favo's van de serie!Terranova schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:12:
[...]
Precies, in de youtube comment video van Elizabeth Henstride(Jemma) kwam hij ook even voor met uitleggen hoe hij zich voorbereidde op de rol van z'n vader. Het is hem goed gelukt in ieder geval
Ja doet ze leuk, sowieso is bijna heel de cast al langsgekomen in de zoom calls. Elke aflevering wel een paar.NL_NaToR schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:34:
[...]
Die streams kwam ik vandaag pas achter, toch wel 1 van mij favo's van de serie!
Nog maar 1 dubbele aflevering te gaan en de serie is afgelopen volgende week
Kan ik je opmerking niet rapporteren als niet leukTerranova schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:27:
Helaas wel de waarheid, ik ben wel benieuwd wat ze nog allemaal gaan doen in die 2 afleveringen.
spoiler: waar is....
Hoop dat Fitz nog wel extra in beeld komt. Ik mis hem :-).
Het vermoeden dat hij dood is is wel min of meer bevestigd nu door zijn verlangen om even gewoon te leven en een uitslag van een bloedtest.NL_NaToR schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Kan ik je opmerking niet rapporteren als niet leuk
Helaas wel de waarheid, ik ben wel benieuwd wat ze nog allemaal gaan doen in die 2 afleveringen.
spoiler: waar is....Hoop dat Fitz nog wel extra in beeld komt. Ik mis hem :-).
Kon haast niet anders na Jemma's reactie toen ze haar geheugen terug kreeg.
Neem aan dat we hem nog wel even in een flashback gaan zien om daadwerkelijk uitleg te krijgen en als publiek afscheid te kunnen nemen.
Al zitten we in een (van tig) alternatieve tijdlijnen, wie weet wat ze daar nog mee uitspoken
Humankind… be both.
Wij wonen stiekem allemaal in de amerikaDr Pro schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:21:
Waar kijken jullie seizoen 7???
Op Disney+ zie ik alleen 1 t/m 6 staan?
Of we doen alsof
[ Voor 9% gewijzigd door Terranova op 06-08-2020 13:57 ]
Geheel duidelijk!Terranova schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Wij wonen stiekem allemaal in de amerika
Of we doen alsof*hint* *hint*
Zouden we 'full circle' gaan? Met een half ontplofte planeet etc?
Enorm hard bedankt voor de informatieTerranova schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:27:

Mijn excuses, ik ben erg ook erg blij mee...bottom line schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:49:
[...]
Enorm hard bedankt voor de informatie
Wat is er mis met zijn post??bottom line schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:49:
[...]
Enorm hard bedankt voor de informatie
Waarschijnlijk dat het erg confronterend is omdat de serie helaas gaat eindigen
Oh, ik dacht al iemand die weer iets over SPOILER SPOILER moest zeggen (wat gewoon mag in een dedicated topic voor een serie wanneer de aflevering al geweest is). Maar idd, dat is wel jammer ja. Ik hoop echt dat ze het goed afsluiten, want zoals het naar uitziet, mag niemand blijkbaar gelukkig zijn....Terranova schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:00:
[...]
Waarschijnlijk dat het erg confronterend is omdat de serie helaas gaat eindigen
Voor een Marvell serie aflevering een behoorlijke tranentrekker!
InderdaadNL_NaToR schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:12:
snif snif .. it's over.
Voor een Marvell serie aflevering een behoorlijke tranentrekker!
En dat was het dan 
Maar het was een mooi einde, ik was bang dat het allemaal wat snel afgeraffeld moest worden, maar dat viel reuze mee.
Fijn dat iedereen een eigen, zelfstandig en passend einde heeft
Maar wat het lot van Fitz betreft hebben ze me toch op een verkeerd spoor weten te zetten
Willen leven door de uitslag van die test was rooskleuriger dan ik dacht
Maar het was een mooi einde, ik was bang dat het allemaal wat snel afgeraffeld moest worden, maar dat viel reuze mee.
Fijn dat iedereen een eigen, zelfstandig en passend einde heeft
Maar wat het lot van Fitz betreft hebben ze me toch op een verkeerd spoor weten te zetten
Humankind… be both.
Van mij had Fitz inderdaad meer air-time mogen hebben, de snelheid zat er inderdaad goed in de afleveringen.jaaoie17 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:20:
Vond het nog wel afgeraffeld.
Mogen spoilers inmiddels ?
Eindelijk seizoen 7 afgekeken, maar beste seizoen van de serie denk ik. Leuke referenties naar andere films en series. Geniale vormgeving van de eerste aflveringen. Goed einde ook denk. Ook grappig dat Coulson aan het eind Lola weer terug kreeg.
En ja te weinig Fitz, maar die scheen andere opnames te hebben, waardoor ze hem pas aan het eind konden inpassen.
Eindelijk seizoen 7 afgekeken, maar beste seizoen van de serie denk ik. Leuke referenties naar andere films en series. Geniale vormgeving van de eerste aflveringen. Goed einde ook denk. Ook grappig dat Coulson aan het eind Lola weer terug kreeg.
En ja te weinig Fitz, maar die scheen andere opnames te hebben, waardoor ze hem pas aan het eind konden inpassen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Spoilers mogen sowieso als series zijn eigen topic hebben (na de uitzending mogen spoilers gepost worden).