Ik heb "vroeger" een TP-Link TL-WR1043ND router gehad. Prima, geen klagen en bereik was uitstekend. Op een gegeven moment heb ik mijn internetverbinding gewijzigd waardoor ik een nieuwe router/modem kreeg van UPC. De Technicolor TC7200. Wifi leek eerst ook prima van dat ding, waardoor ik mijn router heb verkocht.
Na verloop van tijd was ik toch niet helemaal tevreden waardoor ik op zoek ben gegaan naar een nieuw router. Gelijk een goed moment om mijn router/wifi netwerk te upgraden. Uiteindelijk is dit een TP-Link WDR-3600 geworden. Deze router geplaatst. Maar na een aantal weken ook hier niet tevreden over het bereik. Bereik was beduidend minder dan de 1043, ondanks dat dit in theorie een betere router is.
Via ebay al eens sterke antenne's gekocht, maar ook dit hielp niet. Vervolgens nog DD-WRT geinstalleerd, maar ook dat heeft niet geholpen.
Inmiddels ben ik dus weer op zoek naar een andere router, maar om te voorkomen dat ik een verkeerde keus maak schakel ik jullie hulp maar eens in.
Wat nog goed is om te weten is dat ik in een huis uit 2009 woon. Goed geisoleerd dus. Om deze reden staat de router ook op mijn slaapkamer (Centrale plek). Er loopt vanuit de meterkast (waar het modem staat) een cat6 SFTP kabel naar de slaapkamer die uitkomt bij de router. De andere routers (de 1043 en de 3600 hebben hier ook gestaan).
Mijn wensen:
- Goed wifi bereik. Zowel op zolder als beneden als in de tuin.
- Simultaan 2.4Ghz en 5Ghz band.
- Gigabit poorten.
- Budget: +- 70 euro.
- Bij voorkeur 1 router gebruiken.
Ik lees onder andere goede verhalen over de:
- Asus RT-N56U
- Linksys E4200
- Netgear WDR-3700
- Western Digital Mynet N900
Iemand die me een goede tip kan geven?
Na verloop van tijd was ik toch niet helemaal tevreden waardoor ik op zoek ben gegaan naar een nieuw router. Gelijk een goed moment om mijn router/wifi netwerk te upgraden. Uiteindelijk is dit een TP-Link WDR-3600 geworden. Deze router geplaatst. Maar na een aantal weken ook hier niet tevreden over het bereik. Bereik was beduidend minder dan de 1043, ondanks dat dit in theorie een betere router is.
Via ebay al eens sterke antenne's gekocht, maar ook dit hielp niet. Vervolgens nog DD-WRT geinstalleerd, maar ook dat heeft niet geholpen.
Inmiddels ben ik dus weer op zoek naar een andere router, maar om te voorkomen dat ik een verkeerde keus maak schakel ik jullie hulp maar eens in.
Wat nog goed is om te weten is dat ik in een huis uit 2009 woon. Goed geisoleerd dus. Om deze reden staat de router ook op mijn slaapkamer (Centrale plek). Er loopt vanuit de meterkast (waar het modem staat) een cat6 SFTP kabel naar de slaapkamer die uitkomt bij de router. De andere routers (de 1043 en de 3600 hebben hier ook gestaan).
Mijn wensen:
- Goed wifi bereik. Zowel op zolder als beneden als in de tuin.
- Simultaan 2.4Ghz en 5Ghz band.
- Gigabit poorten.
- Budget: +- 70 euro.
- Bij voorkeur 1 router gebruiken.
Ik lees onder andere goede verhalen over de:
- Asus RT-N56U
- Linksys E4200
- Netgear WDR-3700
- Western Digital Mynet N900
Iemand die me een goede tip kan geven?
[ Voor 1% gewijzigd door Robbie T op 15-10-2013 19:58 . Reden: Toevoegen wensen ]